گلوبال ریسرچ در گزارشی به قلم مایکل چاسودوفسکی به نقشه‌های آمریکا برای تجزیه خاورمیانه پرداخته است.

دکتر مایکل چاسودوفسکی استاد اقتصاد دانشگاه اوتاوا و از تحلیلگران بنام مسائل سیاسی و بین المللی، در تحلیلی در سایت گلوبال ریسرچ درباره اهداف آمریکا از حمایت غیرمستقیم از تروریست ها در عراق نوشته است: آمریکا در عراق اهداف بلندمدتتر از تضعیف یا سرنگونی دولت نوری المالکی، در سر دارد و آن تجزیه این کشور به سه حکومت مستقل است.

برنامه سری آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور

چاسودوفسکی معتقد است بر خلاف آن چه که رسانه های غربی تلاش دارند وضعیت عراق را جنگ داخلی یا فرقه ای میان اهل سنت و اهل تشیع جلوه دهند، این آمریکا است که در پشت صحنه طراحی وضعیت ناآرام عراق است.

وی با اشاره به سابقه مزدوری القاعده و گروه های وابسته به آن برای آمریکا و ناتو از زمان اشغال افغانستان توسط شوروی تا جنگ سوریه در سالهای اخیر، می نویسد: گروههای تروریستی همچون القاعده و النصره و ...، عملا پیاده نظام غربیها هستند.

چاسودوفسکی در ادامه نوشته است: تشکیل یک گروه تروریستی که عراق و سوریه را پوشش دهد بخشی از برنامه امنیتی آمریکا بوده است که طبق آن، عراق و سوریه به سه حکومت مستقل تبدیل شود: یک خلیفه اسلامی اهل سنت؛ یک جمهوری شیعه عربی؛ و یک جمهوری کردنشین.

برنامه سری آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور

چاسودوفسکی نوشته است: از آنجا که شاکله ناوگان هوایی جنگی عراق عمدتا از هواپیماهای آمریکایی تشکیل شده؛ آمریکایی ها احاطه کافی به قدرت هوایی دولت عراق دارند و بر همین اساس به طور مخفیانه به گروه داعش برای مقابله با حملات هوایی دولت عراق، کمک اطلاعاتی می کند. به عبارت دیگر، آمریکا در حال مهندسی یک جنگ داخلی در عراق است به طوری که هر دو طرف را به طور غیرمستقیم، مدیریت میکند.

آمریکا به دنبال تجهیز هر دو طرف منازعه به تسلیحات پیشرفته جنگی است تا با یکدیگر بجنگند و جنگ داخلی مدنظر واشنگتن را برآورده سازند.

آمریکا در استخدام نیرو، آموزش و تامین مالی گروه های تروریستی داعش، نقش مهمی دارد و حتی نیروهای ویژه غربی، در رده های بالای داعش، حضور دارند.

به نوشته دیلی میل چاپ لندن، کمک های مالی و تجهیزاتی آمریکا و ناتو از طریق قطر و عربستان به گروه داعش می رسد.

هدف آمریکا از این جنگ داخلی، تخریب زیرساخت ها و اقتصاد عراق است تا بتواند به هدف اصلی خود که همان تجزیه این کشور است، برسد.

برنامه سری آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور

آمریکا تلاش دارد تا افکار عمومی عراق را به این سمت ببرد که منازعات کنونی در کشور را جنگ شیعه و سنی بدانند و اینگونه فکر کنند که به جای اشغالگران آمریکایی، گروه های قدرت طلب داخلی که خونریزترند، بر سر کار آمده اند. بدین ترتیب، آمریکایی های اشغالگر بتوانند نقش فرشته نجات کشور عراق را بازی کنند.

این راهبرد آمریکایی ها سابقه تاریخی هم دارد. آمریکا در قالب جنگ با تروریسم، از یک سو گروه های تروریستی همچون القاعده را ایجاد کرده و از سوی دیگر به طور ظاهری به نجات کشورهایی می آید که هدف حملات تروریستی القاعده قرار گرفته اند. تمامی این راهبرد، برای توجیه دخالت آمریکا در کشورهای مدنظر است.

آمریکا از گروه داعش به عنوان ابزاری برای اجرای پروژه تشکیل یک کشور اسلامی سنی استفاده می کند.

با تداوم حمایت های پشت پرده از داعش و مخالفت های ظاهری با آن، آمریکا به دیگر اهداف خود که تضعیف عراق و جنبش مقاومت آن است، نیز میرسد

برنامه سری آمریکا برای تجزیه عراق به سه کشور.

تشکیل یک خلافت اسلامی، به طور پنهانی از سوی سازمان جاسوسی آمریکا سیا و سازمان های امنیتی عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی حمایت می شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ابوالحسن ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 2
    این برنامه تجزیه کردن رو استاد رائفی پور چند سال پیش گفته بود.ولی کسی بلور نکرد.
  • احمد ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 5
    مناطق شیعه عراق چه عرب و چه کرد باید به ایران ملحق شود.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    2 1
    فقط اين خاورميانه دست خوش تغييراته بقيه کشور ها هيچ تغييري ندارند
  • صادق ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 1
    آمریکا از عصبانیت بمیر
  • علی ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 1
    خوشحالم که طبق نقشه، خلیج فارس "خلیج فارس" میمونه!! :| تو خواب ببینن ان شاالله. به جایی نمیرسن!
  • سهیل بشردوست ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    دوز داروی مصرفیشون بالاتر بوده!
  • ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    1 0
    شما حواستون هست که نقشه ایران ازش تبریز را جدا کردن همین نقشه اخری منظورمه
  • رضا یاراحمدی ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    الاغ در خواب بیند کاه و یونجه.
  • بهنام ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه!
  • سعید ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    داداش حتما نقشه ایران را یادت رفته که میگی پنبه دانه نه !!!!!!!!!!!!!!
  • سعید ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    1 1
    بهتره کل سرزمینهایی که در 150 سال اخیر از ایران جدا شده باهم یکپارچه شوند تا کشور بزرگ آریایی ها شکل بگیرد
  • محمد22 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    شتر و خواب و پنبه دانه و .... اگه يه وقتي شتر بخواد خوابش رو عملي كه هيچي تعريف كنه از مسئله ي نهر استفاده مي كنيم (( ما در شرايط شعب ابطالب نيستيم در شرايط خيبريم)) ولي كذر از خيبر هم دلاور مي خواد كه خدا مي رسونه
  • عاشق وطن اسلامی ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    و مکروا و مکرالله والله خیر الماکرین.حقیقتا اگر مسلمین بیدار نباشند بیچاره خواهند شد این نقشه واسه قبل از حمله ی آمریکا به عراق (2003)بوده و هنوزم پیگیریش میکنه تعلل در خروج خفت بار از عراق هم ادامه ی همین نقشه هست . بهانه ی کمک به عراق بمنظور سرکوب تروریستها هم در راستای همین هدف شوم هست .اینو خود تکفیریا هم میدونن که وسیله و بهانه ی بازگشت آمریکا به عراقند. همین نقشه را برای عربستان و تقسیم آن به چند کشور را هم در سر دارند چرا که این یه حساب ساده است که (منطقه همه از کشورهای مسلمان تشکیل شده و سرشار از منابع زیرزمینی است "حال هر چه وسعت سرزمینی و جمعیت کمتری (دو مولفه ی قدرت )در یک منطقه ی محدودتری باشد دست آمریکا و ارباب خبیثش(رژیم اشغالگر قدس) برای غارت باز تر است.تمام اراجیفی از قبیل نظم نوین جهانی- دهکده ی جهانی- خاورمیانه ی جدید و.... در راستای همین هدف شوم صورت میگیرد و تنها راه خنثی کردن این اهداف سیاه و نامبارک" اتحاد و هوشیاری مسلمانان منطقه است که ان شاء الله بعد از حمله ی وحشیانه ی داعش به موصل این اتحاد در حال تقویت است .
  • ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    میرسد از راه سواری غریب نصر من الله وفتح قریب میرسد از راه سواری عرب صاحب آزاده تیغ دو لب صاعقه بر گرده طوفان سوار درکف او شعشعه ذو الفقار حیدر از محراب بیرون میزند شب پرستان را شبیخون میزند این سخن کوتاه کردم والسلام شیعه یعنی تیغ بیرون ازنیام مرحوم آقاسی
  • منصف ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    نه نه نه خواهش میکنم
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    من هم یک نقشه سراغ دارم که بر خلاف نقشه اونها که توی خواب دیدند این نقشه صددرصد تحقق پیدا میکنه،شاید دیرو زود داشته باشه ولی سوخت وسوز نداره و دیرو زودش به اینه که سربازانش کی از خواب بیدار بشن که بحمدالله با طلوع خورشید جمهوری اسلامی، چند وقتیه درحال بیدار شدن هستند: آدرس نقشه: آیه5سوره قصص قرآن کریم کل زمین میشه یک کشور و اونهم به نام کشور « الله » ( واشرقت الأرض بنور ربها ) آن روز، به خواست خدا نزدیک است ( ألیس الصبح بقریب)
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    استاد؟؟؟؟ چندسال قبل از او در اینترنت موجود بود
  • دانشجوي تاريخ ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    اين نقشه دوم خاورميانه است كه سرپوشي براي طرح پروفسور برنارد لوئيس است. شبكه الميادين در سال 1391مستندي به نام ساكس - پيكو2: التقسيم الناعم نمايش داد كه خلاصه آن به شرح زير است: 1- در جنوب ليبي و الجزاير كشور بربرستان تشكيل مي شود. 2- جنوب مصر و شمال سودان تشكيل كشور نوبيه را مي دهند 3- دارفور از سودان جدا مي شود. 4- كشور سودان جنوبي تشكيل مي شود (كه آلان تشكيل شده است) 5- سينا و شرق دلتاي نيل از مصر جدا مي شود. 6- دلتاي نيل تبديل به يك كشور قبطي مي شود. 7- لبنان تبديل به كشوري با 8 الي 16 كانتون مي شود. 8- سوريه به دو كشور سني نشين حلب و دمشق، يك كشور دروزي در مرزهاي اسرائيل، يك كشور علوي در لاذقيه و بخش كرد نشين در حسكه و شمال حلب كه با بخش كردستان تركيه و كردستان عراق تشكيل كشور كردستان بزرگ را خواهد داد. 9- كشور عراق به بخش كرد نشين (در بالا اشاره شد) كشور سني و كشور شيعه تجزيه خواهد شد. 10- جزيره العرب متشكل از عربستان سعودي، يمن، عمان، امارات عربي متحده، قطر، بحرين و كويت با هم ادغام شده و تبديل به سه كشور حجاز در غرب، نجد در مركز و احساء در شرق خواهد شد. مبتكر اصلي طرح فوق چهره مشهور آمريكا زبگينو برژنسكي است كه در دهه هفتاد اعلام كرد كه اي كاش آمريكا مي توانستند اشتباهاتي كه در تسهيم نقش خاورميانه بعد از جنگ جهاني اول ايجاد شده بود (منظورش قرارداد ساكس - پيكو بود كه تمام سرزمين هايي كه در شمالي خطي كه از عكا شروع و به درياچه طبريه و از انجا به موصل منتهي مي شد به فرانسه و جنوب آن به بريتانيا مي رسيد) را تصحيح كند. بر اين اساس پروژه اي به پروفسور برنارد لوئيس سفارش داده شد كه در سال 1983 در اجلاسيه كنگره آمريكا (منظور نشست مشترك مجلس نمايندگان و مجلس سنا) با اتفاق آراء تصويب شد. اين به معني است كه اين سياست رسمي ايالات متحده آمريكا در برابر شرق و خاورميانه است. در ضمن اين مستند در سايت شبكه الميادين قابل دسترسي است .
  • ناشناس ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    جناب دانشجوی تاریخ پس ایران چی میشه؟
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    1 1
    پروفسور برنارد لوئيس عقيده دارد تمام ضرباتي كه غرب متحمل شده است از اعراب مسلمان و تركان مسلمان عثماني است. ايراني ها و غربي ها فقط يك بار با هم درگير شدند (زمان خشارياشاه) و بعد از آن با هم همزيستي داشته اند و خطري از جانب آن ها غرب را تهديد نمي كند. از نظر وي ايراني ها منطقي تر از تركان و اعراب هستند.
  • سید ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    حالا که دوقسمت هست !!! یکی دیگر هم خوب سنی جماعت میخواهند تاحدودی هم قاشق سوا کرده اند . اینکه نقشه و تفسیر نمیخواهد
  • دانشجوي تاريخ ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بر اساس طرحي بعد از جنگ جهاني اول داده بود قرار بود كه مناطق شيعه نشين جنوب عراق به ايران ملحق شود. (به شرطي كه ايران قرارداد 1919 را تصويب مي كرد) اسناد اين كار در ماهنامه دانشمند سال 1358 چاپ شده است.
  • علی ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    دمت گرم استاد دوستان سایت زیر سخنرانی های استاد رائفی پور رو میزاره. حتما چند تا شو دانلود کنید گوش کنید. شک نکنید عاشقش میشید faraghlit.com
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بر اساس اين نقشه كشورهاي عربي اطراف خليج فارس را مي گيرند.!!! خوب نگاه كن در دو طرف شمال و جنوب خليج فارس كشور شيعه عربي تشكيل مي شود!
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    سعيد نظرت چيه كه باقي مانده سرزمين هاي هخامنشي نيز جزءأ ايران شود هان؟
  • حسین ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مطممن باشید هیج اتفاقی برای ایران نمی افتد اگر جنگی هم بشود ایران این بار بر میگرده به زمان افشاریه تازه کشورهای قطر امارات کویت برای ما میشه
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    پروفسور برنارد لوئيس عقيده دارد كه تمام ضرباتي كه غرب در طول تاريخ متحمل شده است از ناحيه اعراب و تركان بوده است.
  • اهوازی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    چند سالی است که یک نقشه جعلی با اسم غلط و جعلی و تحریف شده احواز یا الاحواز منشر میشود.این نقشه در دو ورژن منتشر شده است.ورژن قدیمی استان خوزستان و باریکه ی ساحلی خلیج فارس در استانهای بوشهر و هرمزگان میباشد.ورژن دوم استان خوزستان و همه استانهای بوشهر و هرمزگان و بخشهایی از جنوب فارس و کهگیلویه است.احواز یا الاحواز تحریف نام فارسی اهواز است که خلق عرب آن را تحریف و تبلیغ میکند و شبکه های ماهواره ای بخصوص الجزیره و العربیه آنرا بشدت تلیبلغ میکنند.
  • محسن ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    البته نباید از نظر دور داشت که بحث جنگ روانی هم در این قضایا نقش دارد.
  • بچه های آبادان ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    خیلی مسخره اس.من آبادانی و بوشهری تبار هستم جنوب فارس و استانهای بوشهر و هرمزگان که عرب نیستند.حتی اهل سنت این مناطق فارس هستند.
  • خلیج فارس ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    احمقی که این نقشه رو طراحی کرده چرا کویت رو همینجور رها کرده؟
  • سعید ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    حالا چه عیبی داره ...
  • رزمنده دفاع مقدس ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بهترین دفاع حمله است.ما باید به مرزهای دوره ساسانی برسیم و زبان فارسی باید زبان اول منطقه شود.
  • نگار ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    چرا تالش رو بخشی از جمهوری آذربایجان کشیدند ما تالشی ها که آذری نیستیم.از اونطرف هم خبر دارم که فرصت پیدا کنند به ایران ملحق میشوند.این نادان ها آرارات ارمنی را هم از ترکیه جدا و به کردستان خیالی داده اند.
  • محمّد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بهترین عقیده رو داره چون تو ایران به راحتی نفوذ داشتن فقط نتونستن ایران رو تغییر بدن
  • مرزبان دلاور ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    سیستان هم رو در این نقشه خیالی به بلوچستان واگزار شده سه تا جزیره هم احتمالا رفتن زیر آب.قطر و امارات و عمان دست نخورده باقی موندن که خیلی خنده دار است.یمن که جنگ داخلی داره هم بزرگ شده.عربستان که تمام وجودش از مناطق نفتی احسا و الشرقیه و قطیف است تجزیه و نفت به کشور موهوم شیعه ی عرب دادند.کسیکه این نقشه رو کشیده احتمالا فامیل ناتانیاهو بوده که اون نقاشی های مسخره رو در سازمان ملل کشید و نشان داد. آقای نادان یابووو
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    حالا که تقسیمی صورت نگرفته که هول برتون داشته که جزو کدام قسمت شوید!
  • سید ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مشرق ! چرا الکی جو میدی !؟ همچین تیتر زدی هر کی ندونه فکر می کنه رفتی اسناد سری سیا را کش رفتی داری افشا می کنی ! این نقشه طرح خاورمیانه جدید چندسالی هست که منتشر شده . منتهی الان که به مراحل اجرایی خودش نزدیک شده دوزاری شما تازه افتاده که این تو بمیری از اون تو بمیریا نیست !
  • تبریزی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    تجزیه عراق این کشور را تا سالها به صحنه جنگ داخلی تبدیل خواهد کرد چون مرز دقیقی از اقوام و مذاهب وجود ندارد.مثلا روی منطقه نفت خیز کرکوک کردها و عرب ها و ترکمانان ادعا دارند و ظرفیت درگیری در آنجا بسیار بالاست.
  • ناشناس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    برنارلوییس معتقد است که ایرانیها منطقی هستند؟؟؟ گویا متوجه نیستید بیشرین تجزیه در ایران اتفاق افتاد. این همه استان استان های اطراف ما مثل ارمنستان و گرجستان و آذربایجان و بحرین و پاکستان و افغانستان و همین عراق و ترکمنستان و تاجیکستان و ازبکستان و بخشهایی از روسیه و قزاقستان و قرقیزستان و همین عراق از ایران جدا شدند و در این کشورهها ایرانی زدایی و فارسی زدایی گردید.
  • سید قاسم ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    همه اینها حرف ونظریات اشخاص است وهیچ سندی ندارد. هر عقلی می تواند تصور کند سه فرقه در یک کشور بدنبال تجزیه می باشند . فقط مشکل اینجاست که مالکی نمی خواهد قبول کند کمی تند رفته
  • اهوازی ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    برخی از دوستان نظر داده اند که برنارد لوییس گفته غرب با ایران کمتر چالش داشته است.چنین حرفی اشتباه است پس از دوره هخامنشیان در شاهنشاهی اشکانی و ساسانی مدام با روم یا همان غرب در جنگ بودیم که بیشتر پیروزی ها نصیب ما شد.در دوره اسلامی هم در صلاح الدین ایوبی کرد ایرانی آنها را شکست داد از دوره صفوی تا بحال هم با پرتقالی ها و اسپانیایی ها و روس ها و انگلیس و آمریکا درگیر شده یا درگیر هستیم
  • دانشجوي تاريخ ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مفهوم دولت-ملت مربوط به قرن نوزدهم و بعد از انقلاب كبير فرانسه است. تمام اين مواردي كه مي فرماييد از پادشاهي ايران به زمانداري قاجاريه جدا شد. نه از سرزمين ايران. وقتي يك مسافرت ساده از تهران به قم دو هفته طول مي كشيد يا يك مسافرت از تهران به ري تقربيا به يك روز مي كشيد حرف زدن از مفهوم ملت و سرزمين ايران مضحك به نظر مي رسد. با اين ديد كه شما داريد بايد گفت بيشترين تجزيه را آلمان متحمل شد كه تقربيا دوسوم خاكش به فرانسه، لهستان، ليتواني، فدراسيون روسيه و جمهوري چك و اتريش رسيد. از پاكستان فقط ايالت بلوچستانش دست خاندان قاجاريه بود. تاجيكستان، قرقيزستان، قزاقستان هيچ وقت در زمان قاجاريه جزيي از خاك ايران نبودند. بخش هايي از ازبكستان جزيي از ايران بود. جمهوري داغستان را اگر جزيي از روسيه مي دانيد نظرتان درست است. در ساير كشورها نه ايراني زدايي صورت گرفت و نه پارسي زدايي در غير اين صورت چطور هنوز در افغانستان و تاجيكستان به زبان پارسي صحبت مي شود؟
  • دانشجوي تاريخ ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مي توانيد به مستند شبكه الميادين به نام سايكس-بيكو: التقسيم الناعم مراجعه نماييد تا بخشي از اسناد منتشر شده را ببني.
  • رفیق ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بنده شدیدا معتقدم ایشون در بهترین حالت یکم توهم دارن
  • دانشجوي تاريخ ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    آقاي اهوازي چنين چيزي كه مي فرمايد صحت ندارد: 1- پرتغالي جزاير ايراني و بندر عباسي را اشغال كردند و شاه عباس اول با كمك يك اروپايي ديگر ان ها را بيرون راند. 2- در سال 53 قبل از ميلاد رومي به رهبري كراسوس بودند كه اولين حمله را به ايران انجام دادند. در ضمن روميان مدعي امپراتوري جهاني و صلح رومي (ترانتور) بودند. اشكانيان هيچ وقت به روميان حمله نكردند و نبردهاي انان همگي جنبه تدافعي داشت. 3- در زمان بحران در امپراتوري روم، ايراني ها به راحتي مي توانستند مصر و ساير مستملكات آسايي امپراتوري روم و بعدها امپراتوري روم شرقي (در نبرد مشهور آدرنانيوپل در سال 364 ميلادي ارتشي كه امپراتور شرقي والنس هدايت مي كرد به وسيله سوارنظام گتي نابود شد و از آن تاريخ سربازان امپراتوري از اقوام وحشي انتخاب مي شدند كه نتيجه آن نابودي امپراتوري روم غربي بود) ولي ايراني ها كاري نكردند و تهاجمي صورت ندادند. وقتي آركاديوس در سال 408 ميلادي فوت كرد سرپرستي تئودوسيوس دوم به يزدگرد دوم رسيد و وصي او شد. كه ايراني ها به راحتي مي توانستند امپراتوري روم شرقي را فتح كنند ولي نكردند. 4- صلاح الدين نمايند خاندان اتابكان زنگي در شامات بود و بعدها پس از مرگ خليفه فاطمي مصر نام خليفه عباسي را در خطبه نماز جمعه آورد و خلافت فاطمي را منقرض كرد و بعد از مرگ پپادشاه وقت زنگي حكومت ايوبيان را يك حكومت عربي بود تأسيس كرد و بيت المقدس را فتح نمود. و صليبي ها را به چند شهر كوچك در عكا و حيفا و جبل لبنان محدود كرد. دوست اهوازي شما گفتيد كه ايران در بيشتر نبردها با روم پيروز شده است. لطفا نبردها را فهرست كنيد و بنويسد كه ايران در كداميك پيروز و در كداميك رومي ها پيروز شدند. براي كار علمي نياز به مستندات و مدارك وجود دارد كه بنده در كامنت شما ان را نديدم.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    چنين چيزي صحت ندارد. م برخي از رهبران تحت عنوان دين و طايفه خواهان تجزيه هستند تا به حكومت برسند. در عراق شوراي علما اهل سنت (مجلس علماء سنه) در كنار مرجعيت عالي شيعه عراق قرار گرفت. در لبنان چندسال پيش كه بحث اختلاف ميان شعيه و سني مطرح شد نماز جماعت وحدت به امامت رهبر مشهور اسلام گرايان اهل سنت مرحوم فتحي يكن اقامه شد. در تمام اين كشور راهبران خوش فكر و علاقمند به پيشرفت وجود دارند. نمي شود نظر گروه كوچكي را به همه گسترش داد. همان كاري در خرداد 88 نامزد شكست خورده انتخابات مي خواست انجام دهد و نظر برخي از مردم تهران را به كل كشور تسري بدهد.
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    هدف از طرح اين نقشه اين است كه اسرائيل در ميان چند شبه دولت و دولتك قوي ترين باشد و كسي نتواند به اون چيزي بگويد. اگر آمريكايي ها راست مي گويند تگزاس، آريزونا، كاليفرينا و ... را به مكزيك بازگردند كه در سال 1848 آن ها را اشغال كرده بودند
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    كافي دولت مركزي ضعيف شود تا اون وقت معني اين نقشه را متوجه شوي
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بدترين كار را مي كنيد چون با اين كار بهانه لازم را به دشمنان ايران و اسلام مي دهيد. بهترين كار اين است كه گفتمان انقلاب اسلامي را صادر كنيم. وقتي كه همه كشورهاي اطراف آقاي خودشان شدند خودبه خود از شر آمريكايي ها و اسرائيلي خلاص مي شويم.
  • امين ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    چه جالب مناطق نفت خير رو مي خوان بگير به جاش افغانستان بي آب علف رو بدن ... هه هه هه به همين خيال باشن . آمريكا رو چرا تجزيه نمي كنن ؟
  • حسین 1400 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    من هنوز نفهمیدم چرا باید آیت الله سیستانی خواستار کناره گیری مالکی باشه!؟ شاید مالکی ضعیف باشه و اشتباهاتی انجام بده، اما همین اتحاد دشمنان خارجی در برابر مالکی نشونه ای خطرناک از فتنه ای مشکوک بر علیه عراق است! هوشیاری و بصیرت نیاز امروز عراق است!
  • صالح عباس نژاد ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر من اول باید آمریکا تجزیه شود بعد نوبت دیگر‌ کشورهاست. نوبتی هم باشد نوبت آمریکاست. حالا دیگه آمریکا باید پیاده بشه....
  • سعید ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    من قبلا هم این بیت را در جاهای دیگر به کار برده‌ام شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ‌لپ خورد گه دانه دانه
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    این نقشه که با ایران چه کرده..... تجزیه نشده بزرگترم شده!!!!تعجبه ها
  • محمدی ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    الموت للآمریکا مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و آمریکا و انگلیس آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • ناشناس ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    غلط زیادی این داعش شما رو هم به لطف خدا از روی زمین پاک میکنیم
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    شما حواستون هست که نقشه ایران ازش تبریز را جدا کردن همین نقشه اخری منظورمه
  • ناشناس ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مردم عراق این نقشه شوم را خنثی می کنند
  • امین الاسلام ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    دوستان محترم نگران نیاشید حیوانات خونخوار و مستکبر غربی برای آسیای شرقی ( به قول انگلها شرق میانه نسبت به انگلستان "به فتح الف" ) نقشه تجزیه و به اصطلاح خاورمیانه جدید کشیده اند اما خبر ندارند که از باب " مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین" خداوند سبحان هم برای آنها نقشه کشیده و قرار است انشاالله بزودی ایالتهای آمریکا تجزیه بشه و 52 کشور درست بشه و تموم زورگویان هم در نبرد بزرگ آرماگدون در کنار دریای مدیترانه (فلسطین اشغالی) پوزشون به خاک مالیده بشه
  • nightwolf ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    از کی تالشی جز نژاد ترکها نیست ، ترک ترکه چه آذری چه ترکیه ای ، چه تالشی و ... خیلی هم دلت بخواد ، شاید اونا ترکهایی مثل تور و قبول نکنن ، ترکی که نسبت به قومیتش غیرت نداشته باشه ، ترک نیست ، کرکه
  • اهوازی ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    امام فرمود آمریکا 2500 سال است که ما را غارت میکند.آمریکا مفهوم غرب متجاوز است که ما با آن درگیر هستیم.درگیری در قالب های متفاوت چه نظامی و چه فرهنگی.اینجا مجال بحث تاریخی نیست.جنگ های دوره هخامنشی به بعد و تهجم غربیان در دوره اسکندر مقدونی و ترویج هلنیسم و سپس برآمدن اشکانیان و ساسانیان و تجاوزات مکرر رومیان به آسیا و جنگ در ارمنستان موید این حرف است.درباره جنگ صلاح الدین ایوبی منظور من جزییات کار نیست بلکه تداوم زد و خورد شرق و غرب است.
  • اهوازی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    جناب دانشجوی تاریخ پاپ در دوره مغول تحریکات بسیاری میکرد که مغولان به ایران و سرزمینهای اسلامی حمله کنند.غربی ها قدیمی ترین دشمن ما بوده و هستند از زمان هخامنشیان تا الان که حتی دولت های جعلی دور و اطراف ما را علیه ما تحریک میکنند.هر جا که در تاریخ علیه ما جنگی بود یا اروپایی ها بودند یا اروپایی ها از دشمن ما حمایت کردند مانند تجزیه بحرین و افغانستان و قفقاز و آسیای میانه و حمله صدام و بعثی ها به ایران و تحریک شیوخ عرب و........... یه کم آنچه میخونی تحلیل کن.
  • اسمال ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    نقشه اینده خاور میانه رو امام زمان عج ترسیم میکنه .اینا کور خوندند
  • مرتضی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    مشرق جان این مطلبو 1 سال پیش تو سایت گذاشته بودی که
  • محمّد ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    بیشتر این خبر رو برای حمله داعش به عراق گذاشته
  • افشین تهران ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    این اقای دانشجوی تاریخ فکر میکنه سر کلاس کنفرانس داره میده.عزیزم یکم کوتاه و مفیدش کن تا نوبت بقیه هم بشه.
  • حسن ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    آمریکا 2500 سال پیش هنوز کشف نشده بود دانشمند.
  • افشین تهران ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    اینو خوب امدی.
  • آزربایجان ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    آره شما راست می گید همه دنیا دوست دارن به ایران ملحق شن درضمن خیلیم دلتون بخواد ترک و آزری باشین
  • خلیج فارس ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    برنارد لوییس از پدر و مادری یهودی در لندن متولد شده و معمار تجزیه ی ایران نام دارد.او یک صهیونیست آشغال است.من به پیامهای بعضی ها مشکوک هستم.
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    اگه یه وجب از خاک ایرانو بخوان تجزیه کنن اول باید منو تجزیه کنن
  • مسعود ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    عرب یا غیر عرب فرقی نداره همه هم میهنای عزیزمون هستن
  • عنایت ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    مگه شیعه نمیره حکومت دست اینا بیفته ما زیر سایه امام زمانیم
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    دم این استاد تاریخ گرم، که از روی تواضع خودشون رو دانشجوی تاریخ معرفی کردند. جداً از بیان علمی حضرتعالی استفاده کردیم. ممنون
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    آره جون خودت ما هم نشستیم منتظریم بیایی سیستان و تبریز و از ما بگیری برو عمو چاییدی
  • جواد ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    عوضش هرات به ايران بر مي گرده
  • دانشجوي تاريخ ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    افشين جان اگر توانايي مطالعه علمي را نداريد محبت نماييد نخوانيد. دوست اهوازي ما حرفي را زد كه بايد جوابش مي دادم. تا جايي كه مي دانم سايت وزين مشرق هيچ گونه محدوديتي در ارائه مطالب ندارد و نداشته است.
  • امین ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    نقشه ای که برای تجزیه منطقه گذاشته شده کاملا غیرمنطقی است.تبریز در کردستان و رشت در آذربایجان و مناطق شمالی افغانستان در در پشتونستان و بوشهر در حکومت شیعی عربی!!معلوم نیست کسی که این نقشه را کشیده چقدر از ترکیب قومیتی جاهایی که در نقشه آورده اطلاع داشته!تبریز مرکز منطقه ترک نشین آذربایجان ایرانه و تا کیلومترها اطرافش کرد وجود نداره بگذریک که در این نقشه خوی و ارومیه که اکثرا ترک هستند رو با بخش بزرگی از آذربایجان شرقی به کردستان بخشیده!رشت مرکز گیلکها و ترکها در اون شهر نهایتا یکی دو درصد هستند.بوشهر و مناطق شرقی خوزستان عربها زیر پنج درصد هستند و اکثرا یا فارس یا بختیاری هستند.شما افغانستان عمدتا تاجیک و هزاره و ازبک هستند و پشتونها زیر 20 درصد هستند.منطق شمالشرقی ترکیه نیز عمدتا آذربایجانی نشین هستند و کردها زیر 20 درصد هستند.اگر پایه و اساسشون این نقشه است که زرشک!
  • تولشی ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    اقای نایت وف انگار فرق تالشی با ترک رو نمیدونی!تالشی ترک نیست تالش هم آذربایجان نیست.ما ترک نیستیم که غیرتی به ترک داشته باشیم ....آقای آذربایجان با ز!ما دلمون نمیخواهد ترک باشیم.
  • عارف ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    اگه خداي نكرده ايران اينجوري بشه ديگه راستكي تيم ملي افتخار پارس خواهد بود!!!!
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    جناب حسین1400بیبصیرت خودت هستی ودیگربه زعیم جهان تشیع جسارت نکن ای نادان
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    و خیلی جاهای دیگه. غلط کردن. آرزو بر متوهمان عیب نیست
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    هر غلطی هم کنن ایرانو نمی تونن دسکاری کنن
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    مارو باش با کیا اومدیم سیزده بدر! واقعا ما ایرانیا کی هستیم؟ یه بار اسم خودمونو میذاریم با فرهنگ و متحد یه روز میزنیم تو سرمون که آبرومون تو دنیا رفته از بی فرهنگیمون و.. ایرانی واقعی با هم وطنش از هر قومی دوست هست و این طوری همدیگه رو تحقیر نمی کنند
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    بسیار باهوش تشریف دارن
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    0 0
    راس میگه حسین. باید دلیلش معلوم باشه؟ جسارتی هم من ندیدم
  • کتی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 0
    استاد رائفی پور توهم ندارن حقایق رو میگن. این تویی که عقلت هنوز اندازه یه نخوده ابله کودن عقب افتاده
  • کتی ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    0 1
    بعضی از اعضای گروه تروریستی داعش از اروپا هستند وقتی داعش و نوچه هاش زیر پوتین سربازای غیور ایرانی له شدند، اون اعضا که شانس بیارن زنده بمونن وقتی برگردن کشورشون، تازه اونجارو هم به لجن میکشن صب کن ببینی همه اونایی که گفتن ایران امنیت نداره یه روزی همین ایران امن ترین کشور دنیا میشه همونطوری که الان هست.. فقط کمی صبوری کنید تا حق بر شما نیز آشکار گردد. زنده باد ایرانم. ایران پاکم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس