کد خبر 541758
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱

حسین مرعشی پس از مشخص شدن نتایج انتخابات در سراسر کشور، مردم شهرستان‌ها را عقب‌مانده سیاسی دانست!

به گزارش مشرق، روزنامه وطن امروز نوشت: شمارش آرای مردم در انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم روز یکشنبه در کلانشهرها ادامه یافت.

نتایج اولیه در روز شنبه حاکی از پیروزی قاطع اصولگرایان بود به گونه‌ای که در روز شنبه و پس از شمارش آرا، 60 درصد راه‌یافتگان به مجلس شورای اسلامی را نمایندگان اصولگرا و لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان تشکیل می‌داد. این روند موفقیت، دیروز نیز ادامه یافت و نتایج تکمیلی حاکی از پیروزی قطعی لیست ائتلاف اصولگرایان در انتخابات مجلس و نیز لیست جامعتین در انتخابات خبرگان بوده است. براساس نتایج به‌دست آمده، ائتلاف اصولگرایان نزدیک به 100 کرسی مجلس دهم را از آن خود کرده است.

از سوی دیگر ائتلاف هاشمی، دولت، اصلاحات و لاریجانی نیز تاکنون توانسته است 80 کرسی را از آن خود کند. حدود 43 حوزه نیز برای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان دهم، باید یک بار دیگر در اردیبهشت‌ماه سال آینده انتخابات برگزار کنند. براساس بررسی‌ها، نزدیک به 50 نماینده راه یافته به مجلس شورای اسلامی نیز به صورت مستقل کاندیدا شده بودند و توانستند اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

بر این اساس بیشتر از 50 درصد ترکیب مجلس آینده نسبت به مجلس دهم تغییر کرده است. در مجلس خبرگان رهبری اما شرایط همانند مجلس شورای اسلامی نیست.نزدیک به 90 درصد ترکیب مجلس خبرگان رهبری ثابت مانده است و تقریبا بیش از 80 درصد ترکیب این مجلس را کاندیداهای جامعتین تشکیل می‌دهند.در مجموع بررسی‌ها حاکی از تداوم قدرت اصولگرایان در مجلس دهم است. فراکسیون اصولگرایان در مجلس نهم اکثریتی با تعداد قریب به 100 نماینده را تشکیل داده بود؛ موضوعی که در مجلس دهم نیز تکرار شده است و همچنان این فراکسیون را به عنوان قدرتمندترین فراکسیون‌ مجلس تثبیت کرده است.

در مجلس خبرگان رهبری نیز ترکیب اعضا ثابت مانده است و رویکرد‌ها و جهت‌گیری‌های این مجلس نیز همانند گذشته خواهد بود.بر همین اساس به اعتقاد کارشناسان، نتیجه انتخابات 7 اسفند نشان‌دهنده تداوم پیروزی اصولگرایان و ادامه اعتماد حداکثری مردم ایران به این جریان سیاسی است.

البته در انتخابات امسال برخی رخدادها در نوع خود قابل تامل بود که به عنوان پدیده‌های انتخاباتی باید مورد بررسی قرار گیرد. به عنوان نمونه رفتار متفاوت مردم نسبت به جریان‌های سیاسی باعث شد در یک حوزه انتخابیه مانند تهران، هر 30 نماینده منتخب از لیست مورد حمایت ائتلاف هاشمی، دولت، لاریجانی و اصلاحات باشند.

اما در کلانشهر دیگر یعنی مشهد، مردم این شهر هر 5 نماینده خود را از لیست اصولگرایان انتخاب کردند. این رفتار متفاوت در برخی استان‌های دیگر نیز مشاهده شد.  از سوی دیگر افت رأی حسن روحانی در انتخابات خبرگان نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری قابل تامل بود. او در انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه تهران پس از هاشمی‌رفسنجانی و امامی‌کاشانی در رتبه سوم قرار گرفت. در همین حوزه انتخابیه آیات یزدی و مصباح نتوانستند وارد مجلس خبرگان رهبری شوند.

عدم راهیابی آیت‌الله مصباح‌یزدی به مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران درحالی است که در حوزه انتخابیه استان البرز، آیت‌الله‌میرباقری از شاگردان ارشد آیت‌الله مصباح توانست به عنوان برگزیده مردم این استان وارد مجلس خبرگان رهبری شود! در حوزه انتخابیه استان مازندران نیز آیت‌الله آملی‌لاریجانی با کسب اکثریت آرا توانست جلوتر از آیت‌الله طبرسی به عنوان برگزیده اول این استان وارد مجلس خبرگان رهبری شود.

با در نظرگرفتن تمام این جوانب، پیروزی قاطع جریان انقلابی، بزرگ‌ترین نشانه انتخابات 7 اسفند بوده است. البته جریان انقلابی با پذیرش شکست در برخی حوزه‌ها مانند شهر تهران، نشان داده است همزمان با پیروزی در سراسر ایران، پذیرش شکست در یک حوزه انتخابیه را به عنوان یک وجه از سیاست‌ورزی اخلاقی و عالمانه پذیرفته است. این موضوع اما متاسفانه از سوی جریان رقیب رعایت نشد و باز هم همانند همه دوره‌هایی که جریان رقیب انقلابیون، باخت خود را با شورش و بددهنی و توهین پاسخ داده بود؛ این بار نیز با استدلال‌های محیرالعقول، تلاش کردند مردم ایران را به دلیل عدم اعتماد به آنها مورد اهانت قرار دهند.

اگرچه سابقه توهین به شعور سیاسی مردم همواره به عنوان یکی از رفتارهای ثابت جریان مدعی اصلاح‌طلبی در حافظه سیاسی مردم ایران ثبت شده بود اما این بار یکی از اعضای خاندان هاشمی‌رفسنجانی زبان به توهین به مردم ایران گشود.

حسین مرعشی، از اعضای ارشد حزب کارگزاران و از نزدیکان خانواده هاشمی‌رفسنجانی روز گذشته و پس از قطعی شدن شکست جریان ائتلاف هاشمی، دولت، اصلاحات و لاریجانی در سراسر کشور، مردم شهرستان‌ها را عقب‌مانده سیاسی دانست. او همچنین مردم تهران – که به لیست مجلس ائتلاف هاشمی رأی دادند- را در حوزه سیاسی توسعه‌یافته دانست! عضو خاندان هاشمی به خبرگزاری ایسنا گفت: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف 10 سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند.

 مرعشی البته در حالی مردم تهران را مردمی توسعه‌یافته در حوزه سیاسی دانسته که در کلانشهر مشهد، مردم هر 5 سهمیه خود برای مجلس شورای اسلامی را به اصولگرایان دادند! آیا مردم مشهد در این تعریف مرعشی، توسعه‌یافته نیستند؟ یا در تبریز، از 2 کرسی یکی به ائتلاف هاشمی و دیگری به اصولگرایان رسید و برای دیگر کرسی‌ها رقابت میان 3 اصولگرا و 3 عضو ائتلاف هاشمی به مرحله دوم رفته است. آیا در تبریز مردم این کلانشهر به دلیل عدم انتخاب کامل لیست هاشمی، باید جزو عقب‌مانده‌های سیاسی قرار گیرند؟

در کنار بنیان سست حسین مرعشی که به عنوان یکی از جنجالی‌ترین اعضای خاندان هاشمی به حساب می‌آید؛ موضوع توهین همیشگی این جریان به مردم ایران به دلیل عدم اقبال به آنها، باید به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد. این جریان سیاسی که پیش‌تر و در موعد باخت در انتخابات ریاست جمهوری سال 1384، موضوع رأی کمی و رأی کیفی را مطرح کرده بود تا از این طریق، یعنی با توهین به حامیان کاندیدای رقیب، آتش درون خود را خاموش کند؛ همان جریانی است که سال 88 نیز به دلیل پایین بودن ظرفیت سیاسی، دست به فتنه 88 زد.

ماهیت رهبر این جریان یعنی هاشمی‌رفسنجانی نیز برای مردم ایران کاملا شناخته شده است چرا که در موعد باخت، از تقلب می‌گوید و در موعد پیروزی، مدعی برگزاری پاک‌ترین انتخابات می‌شود! به نظر می‌رسد آنچه حسین مرعشی از آن به عدم توسعه‌یافتگی سیاسی یاد می‌کند؛ بیشتر متوجه امثال او و رهبر جریان سیاسی متبوع او است. اولین و بدیهی‌ترین اصل در فعالیت سیاسی بر بستر دموکراسی، پذیرش آرای عمومی و نظر اکثریت است. این اصل بدیهی همواره و در موارد مختلف از سوی هاشمی‌رفسنجانی و جریان سیاسی وابسته به او نقض می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 213
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 226
  • ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    1 3
    شما راست میگن
  • واقع بین ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 6
    مشرق وامثالهم شرمتان باد
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    0 8
    من به عنوان يك شهرستاني با ايشان موافقم درست گفته
  • سيد على رضايى ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    4 0
    واقعا خجالت آوره . همه ما به امر رهبر عزيزمون و براى نشون دادن پشتيبانى همه جانبمون از انقلاب و نظام به پاى صندوق هاى راى رفتيم . اون وقت بر ميگرده اين حرف رو به ما ميزنه . خدا به راه راست هدايتش كنه .
  • محمد ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    2 0
    هر چه می گویی خودت هستی بی سواد هم خودت هستی
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    1 0
    همه انقلابیند
  • hesam ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    1 1
    حقیقت تلخه دیگه....
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۹
    3 0
    فحش از اصول اخلاق ایناست اگه بد دهنی نکنن باید تعجب کرد و همانطور تعجب به مردم تهران با منطق خاص خودشان درانتخاب اینا!!!!!!!!!!1
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بساط تفرقه رو جمع کن مجلس دو قطبی بیشتر به درد میخورد البته بدرد مردم نه رسانه های این جناح و اون جناح
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعیت خیلی تلخه عزیزم :)
  • سروش ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 3
    درود بر مرعشی
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    عقب مانده خودشه
  • رضا ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همین مونده که یه مشت بی سواد بخوان توسعه یافته سیاسی مشخص کنن.آقای مرعشی تهرانیا بخواطر جیبشون از انقلابشون گذشتن ولی ما شهرستانیا هنوز آرمانمون رو فراموش نکردیم.مشرق مدیونی اگه انتشار ندی
  • ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    هرچی گفتی در شأن خودت هست
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 1
    مشرق جان همچنان منفی باش.اگر غیر این بودی جتی تعجب بود!!!!!!
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    پایتخت باید منتقل بشه
  • یک رامهرمزی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اقای مرعشی واقعا حقیقت رو گفتن, شهرستانیها طایفه ای رای میدن وحزب. برایشان معنی نداره,
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عقب مونده خودتیو هفت جدو آبادت
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگر ما به اصلاح طلبان رای ندادیم ومتهم به عقب ماندگی سیاسی شدیم مهم نیست اونی که مردم را متهم می کند به عقب ماندگی هنوز الف بای سیاست نمی داند برای شما همون مفتخورهای مرفهین بی درد رای داده اند
  • امیر ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اتفاقا من عکس نظر مرعشی رو دارم
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حقیقت گشنه بودن تهرانیاس که انقلاب رو فدای شکمشوون کردن
  • ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    وقتي كسي شعور نداشته باشه أدب رو رعايت نميكنه
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگه بد دهنی نکنن باید تعجب کرد
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مرعشی از همونایی ک حجاب رو نشونه عقب موندگی میدونن ! و بی حجابی رو نشونه پیشرفت....
  • ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق با این مقالت مطمئن شدم انقلابی نیستی برنده انتخابات به اصطلاح اصول گرایان نیستند بلکه ملت ایران است
  • ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    2 0
    من خودم اهل تهران هستم و از طرف مردم تهران ميگويم غلط كرد آن كسي كه به شهرستاني هاي عزيز توهين كرد
  • نیما ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    درود به شهرستانی های با غیرتمون
  • ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این آقا با اندکی تآمل درمی یابد برای اینکه در شهرستانها به او و امثالش رای بدهند باید رفاه زدگی مردم تهران را که هیچ ربطی هم به فعالیتهای خودشان ندارد به شهرستانها نیز سرایت دهند ولی با این حجم از مشغله های مربوط به سیاسی کاری و ...... وقت و پول کافی برای آن را ندارند
  • پويا ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چون مثل تهرانيها گول بي بي سي رو نخوردند ...
  • ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    پس اينطور حرف زدن توهين محسوب ميشه. اونوقت ليست انگليسى، و امربرى مردم از ليست انگليسى و داعشى خطاب كردن راى مردم لابد تعريف و تمجيد است؟ مساله اينه كه ميزان توسعه يافتگى شعور مردم از توسعه يافتگى ذهن شما گروه هاى سياسى جلوتر است. نتيجه مشهد همانقدر راى مردم است كه نتيجه تهران. عامه مردم اين را متوجه شده اند و به نظر هم احترام مى گذارند اما شما خبرگزاريها و گروه هاى سياسى هنوز خيلى مانده تا از ذهنيت ما خوبيم بقيه بد هستند خلاص شويد
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    باید کمپین #من 30 درصدی هستم # راه انداخت.
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شما باید الفبای اخلاق رو یاد بگیری که به چند میلیون تهرانی توهین نکنی
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگر با حرف مرغشی و هاشمی ما عقب افتاده ایم به عقب افتادگی خودمون افتخار می کنیم
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مرعشی یه واقعیت تلخ رو گفته
  • عادل ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ايران فقط تهران نيست!! گوش مردم از اين حرفها پر شده !! ميزان رأي ملت است! تا زمانيکه مردم را به عنوان ملت بزرگ ايران قبول نداشته باشيد اوضاع همين است از خطاهاي خود برأت و از دسته بندي ها دوري کنيد!! تا موفق باشيد. متشکرم درود بر ملت شريف وطنم ايران
  • علی ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بله از نظر اینان مردمی که با نظر خودشان رای دادن عقب مانده هستند. ولی خودشان که گوش بفرمان شبکه های ماهواره ای و مجریان بی حجاب و بی حیا هستند روشن فکر هستند. ما از روی عقل خودمان رای دادیم ،شما از روی عقل دیگران ،پس ما عقل داریم و شما عقل ندارید.حالا ما عقب مانده هستیم یا شما مسلم است که شما
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من یک تهرانی هستم و مثل خیلی از تهرانی های دیگر ریشه در شهر و روستاهای ایران دارم. تهران همیشه مهم بوده است چرا که تهران ایران کوچک است با تلفیق همه قومیتها و شهرها و روستاها... انقلاب که شد گفتید از تهران الگو بگیریم و ... لشکرهای چندگانه جنگ و جبهه که نقش مهمی در کنار سایر رزمندگان داشتند، مگر از همین بچه های تهران نبودند... تهران کلان شهری است که همه چیز درآن نمایان است. شاخص علم و فناوری، فقر و ثروت، عرفان و مذهب، هیئت و مداحی و ... با همه اشکالاتش در تهران است... مردمی صبور، زحمت کش و مهربان که بدلیل شرایط کاری و شهرنشینی، وقت و فرصت اندکی نسبت به سایر ایرانیان دارند ولی همیشه همراه انقلاب و نظام بوده و هستند... بی انصافی نکینم و تصمیم این باره مردم در همراهی با یکی از یاران انقلاب را ارج نهیم و تهمت نزنیم... بی شک شهدا و امام شهدا از این حضور و نتیجه آن راضی هستند.
  • ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    یعنی تو جلو مانده ای؟
  • اکبر ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اقای مرعشی تهرانی ها شاید به اعتلافی رای دهند که شاید توش ادم بد هم باشه ولی شهرستانی ها به اده های خوب رای می دهند تو تبریز نفر اول و دوم دکتر پزشکیان و نفر دوم اقای بیگی هستند که هر دوت ادم های خوب و بسیار قابل احترامی هستند و تو حوزه تبریز از هر که بپرسی شاید تنها 10 درصدشون بدوند کدومشان اصلاح طلب و کدومشان اصولگرا بوده است. بنده در شمارش ارا می دیدم که اغلب مردم این حوزه به هر دوتاشان رای داده اند اگر شما عقل سیاسی خوبی داشتید مطمئنن این حرف سخیف و بر زبان نمی آوردید
  • اسماعیل ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    باید قبول کرد مردم تهران سیاسی ترن چه اون موقعی که به جریان اصولگرا رای دادن چه الان. این به معنی توهین به شهرستانی ها نیست من خاک پای مردم ایران هستم ولی تهرانی ها از بینش بیشتری در تحلیل مسائل سیاسی برخوردارن همانطور که سایر شهرها ممکنه از لحاظ فرهنگی یا صنعتی از تهرانی ها قوی تر باشن.این شمایید که با القای برخی مفاهیم موهومی دارین به مردم توهین میکنید. "میدونم این پیامو منتشر نمی کنیداینارو نوشتم تا به خودم ثابت کنم چقدر برخی ها دگم و ... هستند"
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خیلی عجولانه اظهار نظر کردند ... همه ی ملت ایران با گمالند...آقای دکتر عارف هم کمتر از نصف رأی تهران رو دارند ... باید کمی صبور بود .....
  • علی ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حالا خوبه نزدیک به 70درصد جمعیت تهران رو شهرستانهای تشکیل دادن رای هرکس به خودش ربط داره حالا خوبه خودتم بچه کشکوییه رفسنجان کرمانی
  • تندرو ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اتفاقاًمامیگیم اونایی که به دزدها ورانت خورها وکرسنت بازها وپدرپسرشجاع رای دادن مشکوکن.
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ای مشرق نیوز. کمتر تیترهای فتنه‌گر و اختلاف انداز بزنید. خدا رو‌خوش نمیاد. بابا بنده خدا راجع به سواد سیاسی مردم حرف زده. مثل این می‌مونه که یکی امار بده بگه استان فلان نسبت به استان فلان ادم تحصیل کرده بیشتر داره. اسم این توهینه. همه ما روزی پاسخگو خواهیم بود.
  • رسول سوری ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    ایشان مگه خودشان شهرستانی نیستند. نکنه یادش رفته کی از رفسنجان به تهران آمده است. الان که مردم یزد به اصلاح طلب ها و مردم کرمانشاه یا خوزستان به اصولگرایان رای دادند باید مورد سرزنش قرار گیرند. مشرق خواهش می کنم نظر بنده به عنوان یک شهروند ثبت و منتشر کنید. آقای مرعشی چطور به مردمی توهین می کنند که همیشه با تمام سختی ها - فرقی نمی کند اصلاح طلب یا اصول گرا - اصول دموکراسی را رعایت کرده و در انتخابات شرکت می کنند. آقای مرعشی آیا این توهین شما به خودت بر نمی گردد؟ دوست داری در فضای نوشتاری و مجازی میلیون ها نفر به شما توهین کنند. البته از یه جنبه ای - نه توهینت- درست است اینقدر تهرانی و شهرستانی بودن در جامعه باب شده که امروز شما آزادانه توهین می کنید و این نشانگر همین حضور پرشور مردم در انتخابات و دموکراسی است که حالا حضرتعالی به تمام تهرانی ها و شهرستانی ها توهین می کنید. آقای مرعشی تهران کمتر از 200 سال قدمت دارد و قابل احترام البته حساب شمریرانات با 33 پارچه ده در گذشته و شهر ری جدا است اما این توهین شما به همه ملت ایران بر می گردد. امیدوارم شما که هوش بالای سیاسی دارید این کامنت را مطالعه کنید با نهایت احترام به شما جناب آقای حسین آقای مرعشی
  • علی ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    حالا خوبه نزدیک به 70درصد جمعیت تهران رو شهرستانهای تشکیل دادن رای هرکس به خودش ربط داره حالا خوبه خودتم بچه کشکوییه رفسنجان کرمانی
  • ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    الآن دقیقا کجا گفته عقب مانده؟؟ کمک میکنید
  • احمد ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شمادلواپسا این ونگین چی بگین؟ تهران گل کاشت کافیه . حالاامیدتون به شهرستانیها باشه . ساندیستون وبخورید
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عکسش رو از کجا پیدا کردی؟ محمود بهت داده؟
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تهران و فساد مترادفند واقعا دیگه برام مهم نیست سرش چی بیاد
  • ناشناس ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ایشون هرچیزی که لایق خودشو و اطرافیانش و طرفدارانش هست رو به شهرستانیهای محترم گفته به قول معروف از کوزه همان تراود که در اوست البته اینجور حرف زدن از روی ترسه
  • خداپرست ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    صرف اینکه کسی با شما هم‌نظر نیست، میگی حقیقت تلخه؟ حقیقت تلخ نیست؛ بلکه بی ادبی و عدم تحمل شما نسبت به نظرات مخالفتون تلخه. خجالت بکشید و برخلاف شعارهاتون (زنده باد مخالف من) رفتار نکنید.
  • میانه رو ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عقب ماندگی سیاسی آشوب و هرو مرج سیاسیه من باوجودی که اصلاح طلبای قابلی هم بودند ولی اصولگرا ها بهتر بودن وتعدد اصلاح طلبا بیشتر از اصول گرا ها بود ما یکی از شهر های بزرگ هستیم و 3تا از اصلاح طلبا هم متولد شهر ما هستند به شما ها فقط جونای ناپخته ی سیاسی رای دادند .اگر آقای خاتمی به خیلی دوستشون دارم نبودند هیچ کدام رای نمی آوردند حتی دو سال پیش هم آقای روحانی رای نمی آوردند. لطفا جلوی خواهرزاده هاتون را بگیرید آقای مرعشی
  • رضا ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اگر در نود درصد از روستا ها و شهرستانها سوال شود اصول گرا یا اصلاح طلب چیه نمیدانند وهمه چیز طایفه ای می باشد
  • خداپرست ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مرعشی و امثال این فرد هیچ‌وقت تحمل پذیرش نظرات مخالف خودشونو نداشته و ندارن. به فرض که اینا رو با منطق بدونیم، منطقشون توهین و تحقیر مخالفینشونه کسانی هم که به دار و دسته کارگزاران و اصلاح طلبان رای دادن یا افراد ناآگاهی بودن و از خیانت‌های این دسته خبر نداشتن و یا از قماش خودشونن
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    گل گفتی برادر یا خواهر خوبم. اینها غیر این بلد نیستند.
  • علی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    یشعور سیاسی شمائید که چشم بسته رای دادید من بچه اسدآبادم آقای نعمتی حتی 10000 رای در اسد آباد نمی آورد نمیدانم شما مرفهین بی درد به چه چیز آین آقا رای دادید
  • علی ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بله از نظر اینان مردمی که با نظر خودشان رای دادن عقب مانده هستند. ولی خودشان که گوش بفرمان شبکه های ماهواره ای و مجریان بی حجاب و بی حیا هستند روشن فکر هستند. ما از روی عقل خودمان رای دادیم ،شما از روی عقل دیگران ،پس ما عقل داریم و شما عقل ندارید.حالا ما عقب مانده هستیم یا شما مسلم است که شما
  • کریمی ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ادب مرد به زدولت اوست
  • صادق ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کلا اگر مردم به شما رای بدهند میشن روشنفکر ، پروفسور ، دکتر ، استاد اما اگر خلاف نظر شما رای بدهند میشن عقب مانده ، دهاتی ، امل.... انشاءالله بزودی خواهید فهمید...
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سایت مشرق ! از این رویه ها نتیجه گرفته اید ؟ می دانید رای مردم تهران یعنی چه ؟ یعنی تنفر -
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این یارو مگر از مردم طلب داره که اینطور چاک دهانش رو باز می کنه؟!!!؟...
  • مهدي ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم شعور دارند. اصولگراهاي تهران تكراري و كليشه اي شده بودند. مردم از دست چنتا اسم تكراري خسته شده بودند.
  • 123 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شما می خواهید هاشمی را خراب کنید به هر قیمت و بهانه ای . برای همین می گویی مرعشی از نزدیکان هاشمی . مطمئن باش با این کینه ای که در شما هست تایید قضاوت افکار شما سخت سخت خواهد بود .
  • مسعود ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این آقا حرف درستی نزده(عقب مانده) اما اینکه سطح سیاسی مردم در شهرستان کمتر از تهران درست گفته
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با عرض پوزش : تهرانی ها بیشترین امکانات و تدارکات از دولت و انقلاب را دارند می برند اما بیشترین نفراتی بودند که به اصلاحلات اری دادند و حال اصلاحات را دیگه همه می دونند. همین هایی که با ادبیاتشان آب به اسیاب دشمن می ریزند . دیگه کارشان به جایی رسید که داعش بگوید به لیست هاشمی و اصلاحات رای بدهید .... لابد حسین مرعشی می خواهد ما با داعش هم شعار بشیم.... والله قباحت داره
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    امام (ره) فرمود: اگر دیدید دشمن از شما تعریف کرد به خود تون شک کنید... قابل توجه اونهایی که از اندیشه امام فاصله گرفتند... و سایر توصیه های امام را رها کردند.
  • کیان ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برعکس حرف این آقا شهرستانی ها از تهرانی ها متدین تر هستند. هرکس که به دین رای داد هم در دنیا و هم در آخرت برد کرده است، یعنی برد برد ولی کسانی که برای نان رای دادند به آن نخواهند رسید و خسر الدنیا و الاخره خواهند شد.
  • ناشناس ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عکس نظر اقای مرعشی بیشتر مردم تهران عقب ماندگی سیاسی دارن . از نتایج خبرگان رهیری حتی میشه بیشتر مردم تهران رو با مردم کوفه مقایسه کرد در نهایتم تهرانی ها فقط ادعا . فقط ادعا دارن
  • بهزاد ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همه ی مردم ایران با شعور سیاسی اند , فارق از نوع انتخابشون . اما این یارو نشون داده که از این قائده مستثناست
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جناب مرعشی این تحلیل شما برای خودت ارزش دارد. اگر منظور شما سیاست برازی و همراهی با سرمایه داران زالو صفت هست تهارنی ها 100 هستند. اما فراموش نکن که اگر روستائیان با غیرت نبودند و جنگ را اداره نمی کردند خبری از صفر تهرانی ها هم نبود که الان جناب شما برای نظام شاخ بشوید. شما منفور شهرستانی ها هستید
  • علی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    +++++++++++++++ +++++++++
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بهتره مرعشی دهن شون رو ببندند
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    میدانید رای سایر ملت که برخلاف تهران رای دادن یعنی چه؟ یعنی تنفر
  • علی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    میشه بفرمایید رای مردم شهرستان یعنی چه؟
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    منظورت اینه هیچ کسی آدم نیست جز تهران؟؟؟؟؟ دقیقا خود مرعشی کجایی؟؟؟ تهرانیه ؟ الان سر لیست اصلاحات تهرانی اصله؟ خخخخخخخخ
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ضمن احترام به تمام شهرستان ها كه خودم هم از شهرستان ها هستم و سال ها هم به عنوان استاد دانشگاه در تهران هستم بايد به يك واقعيت تلخ اشاره كنم و آن نگاه ملي تر تهراني ها نسبت به شهرستاني هاست كه متاسفانه قدري در نگاه محلي، طايفه اي و احساسي و عاطفي گير كرده اند. هر چند انتخاب اصلاح طلبان ارتباطي به اين نوع نگاه ندارد چون در تهران نيز بارها تهراني ها به اصولگرايان رأي قاطع داده اند و تحليل آقاي مرعشي كه توسعه سياسي را مرتبط با رأي به اصلاح طلبي داده دقيق نمي تواند باشد. با احترام به همه مردم ايران عزيز.
  • رضا ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کسانی که مردم شهرستانهارا عقب مانده سیاسی میدانند بسیارحرف بی ربط وبیجا وسخیف میزنند. عقب ماندگان سیاسی همان کسانی هستند که به حمایت از فتنه 88 برخاستند وازبیگانگان خط می گرفتند.
  • سیما از تبریز ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    1 0
    مگه تهرانی ها کین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علی ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بله از نظر اینان مردمی که با نظر خودشان رای دادن عقب مانده هستند. ولی خودشان که گوش بفرمان شبکه های ماهواره ای و مجریان بی حجاب و بی حیا هستند روشن فکر هستند. ما از روی عقل خودمان رای دادیم ،شما از روی عقل دیگران ،پس ما عقل داریم و شما عقل ندارید.حالا ما عقب مانده هستیم یا شما مسلم است که شما
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این اقا ارزش جواب دادن هم نداره
  • خط امام و شهدا ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اين يارو بدجوري سوخته و اين گونه برخورد و تحليل مثل تخريبهايي است که درخصوص ارزشهاي ديني صورت مي گيرد مثلا بانوان چادري را اُمّل و عقب مانده يا دهاتي مي خوانند و .... ومتاسفانه صاحبان زور و داراي باند و بلندگو و قدرت هستند اما بايد بدانند مکرو مکر الله والله خيرالماکرين
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    و تنفر یعنی توسعه سیاسی؟
  • فواد ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کسانی که به لیست انگلیس رای دادن اگر نگم خائن هستن در خوش بینانه ترین حالت باد به پرچم و ساده لوح هستن خدایی کدوم انسان میهن دوستی به لیست مورد تایید انگلیس خبیث رای میده مصدق اسوده بخواب که بعضی مردم خودشونو به خواب زدن!
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    سواي از جناح بازي و غيره، من از اينكه مردم تهران به چهره هاي باسواد و متعهدي نظير دكتر توكلي رأي ندادند و فريب ليست و جناح بازي را خوردند متأسفم.انسان لايق در هر جناحي كه باشد بايستي به او احترام گذاشته و رأي داده و وزن مجلس را پايين نياورد
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بنظرم تحلیلش درست نیست والبته توهینی نکرده در شهرستان ها اصولگراها با رقیب اصلاحتی رقابت نکردن وگر نه اتفاق تهران تکرار میشد آنها با خودشان و یا با درجه 4 یا 5 اصلاحات رقابت کردند!
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم تهران؟ خوبه همه تهران به اینا رای ندادن و باز مردم مردم راه انداختن و تمام تهرانو به اسم خودشون مصادره کردن انگار فقط میخوان آشوب درست کنن تا ماهی بگیرن بد به حال کسی که پله اینا میشه و عاقبت چیزی عایدش نمیشه جز توهم شعور سیاسی
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شهرستاني هاي نازنازو. صبح تا شب دارند به تهران و تهراني توهين ميكنند هيچي نيست حالا طرف گفته سطح فهم سياسيشون پايينه. خب راست گفته ديگه. درسته تو شهرستان مردم ممكنه سنتي تر و اخلاقي تر باشند اما تهران شهر نخبه هاست چه خوشمون بياد يا نه. چطور وقتي مردم تهران انقلاب رو به نتيجه رسوند خوب بودند الان بد شدند. بايد قبول كنيم تهران ظرفيتهايي داره كه شهرستانها دوسه نسل ديگه شايد به دست بيارند.
  • هوالبصیر ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با صدای بلند باید گفت:«ایران فقط تهران نیست» . تا امثال مرعشی درک کنند که چه خبر است.
  • mustafa ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من خودم کارشناس تاریخ هستم نه اصلاح‌طلب نه اصولگرا اما وقتی حمایت رسانه های بیگانه از اصلاح‌طلب ها و سابقه آنها در مجلس و در انتخابات ریاست جمهوری که واقعا به خیر گذشت وگرنه اگر رهبری نبود وضعیت ما یچیز ی شبیه عراق یا سوریه می شد تهرانی ها انتخابی بدی کردند و وقتی به تاریخ نگاه می کنم مطمئن هستم بخاطر این انتخاب بد اتفاقاتی بدی در آینده نزدیک در راه است
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این آقا هنوز خودش به رشد سیاسی نرسیده
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ایشان کاملا راست گفته اند . سواد سیاسی یک رفتگرتهرانی ازسواد سیاسی یک استاد درمشهد بیشتراست .
  • محسن ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با سلام شعور سیاسی مردم شهرهایی بیشتره که درصد بیشتری از واجدین شرایط اونها در انتخابات شرکت نموده اند ....اگر بر این مبنا به جلو برویم . تهران یا 8.5 میلیون واجد شرایط 2.6 میلیون نفر رای دهنده داشته و این حدود 30% از ترکیب رای دهندگان رو نشون میده ...اما به عنوان مثال مردم استان گلستان با وجود قومیتهای فراوان و تنوع گروههای سیاسی و مشارکت 81% در انتخابات شرکت کردند ....پس شعور سیاسی مردم این استان (بلانسبت مردم تهران )ده ها سال جلو تر از امثال اقای مرعشیه .
  • هوالبصیر ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    با صدای بلند باید گفت:«ایران فقط تهران نیست» . تا امثال مرعشی درک کنند که چه خبر است.
  • اکبری ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    رای ساپورت پوش ها و بی حجابها هیچ افتخاری ندارد
  • اکبری ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    یعنی چه ؟ دختر جوان ساپوت پوش تهرانی از استاد دانشگاه شهرستانی بیشتر میفهمد و توسعه یافته تر است ؟
  • هادي ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آخه مشرق نيوز اين نقل قول خود توست: او همچنین مردم تهران – که به لیست مجلس ائتلاف هاشمی رأی دادند- را در حوزه سیاسی توسعه‌یافته دانست حالا اين يعني توهين عايا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه شما ها چرا اين طوري هستين؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا تو دنياي ديگه اي داريد زندگي مي كنيد؟؟؟؟؟ سعي كنيد يه كم خودتون رو يه واقعيت نزديك كنيد هر چند ميدونم براتون سخته ولي سعي كنيد
  • محمد ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق باز فرافکنی و جنگ روانیش رو شروع کرد تو شما چرا تحت تاثیر قرار می گیری؟
  • سیری ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من شهرستانیم.به تهرانیا آفرین میگم.باریکلا تهران
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من هم نظر عکس مرعشی را دارم.تهرانی ها درخوابند وقتی بیدار میشوند که دیرشده باشد بازم به شرف شهرستانیها
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مرعشی کی باشه؟!!
  • نيكتا ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    پس ما هم كه اصلاً به اين فهرست در تهران رأى نداديم را جز توسعه نيافته ها! تلقى كنيد.
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    حسین مرعشی متولد روستای علی‌آباد سادات توابع کشکوئیه از توابع رفسنجان . اگه مردم انقلابی شهرستان ها نبود که انقلاب کنه و در جنگ از کشور دفاع کنه نه دولتی بود و نه ایرانی که تو و بقیه دوستانت توش رئیس و وزیر و ... بشین ... اون سوسول های تهران که به قبیله تو و اشرافیگری رای میدن هیجوقت نه هزینه انقلاب دادن و نه هیجوقت حاضر شدند جان برای دفاع از کشور بدهند پس تو باید دست مردم انقلابی شهرستانی رو ببوسی که ولی نعمت ات هستند و دعا کنی همان دید سیاسی رو ادامه بدهند و گرنه جایی نمی مونه که تو به ریاستش برسی !
  • ناشناس ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برادر زن حاج آقا
  • محمد ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اونایی که میگن ایشون راست گفته پس انتخاب اصلاحطلبان در کرمان و بوشهر و یزد رو هم طایفه ای میدونن نه سیاسی ؟! یعنی توهین به دیگران از واجبات شماست جالبه خودتون رو هم با فرهنگ و با شعور میدونید!!!!
  • فدایی رهبر ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آقای مرعشی میدانید چه کسانی در نظر شما توسعه یافته هستند؟.... همان کسانی که غصه نان شب ندارند!!!!!!! همان کسانی که غرق در ثروت هستند!!!!!! آخر این سرمایه دارها چه میدانندنداری یعنی چه!!! متاسفم
  • علوی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جناب مشرق گویا ماموریتی جز ایجاد اختلاف واهانت وکینه ندارید اهانت از هرکسی باشدزشت است واز شمازشتر بحث اقای مرعشی در فرض ان چه شما گفتید اگر گفتار ایشان باشد بحث توسعه سیاسی وتبعیت از احزاب ولیست های انتخاباتی است که در خیلی از شهرستان ها کمتر ملاک قرار میگیرد ومردم بجای دنبال روی از احزاب ولیست های ارائه شده بر مبنای شناخت فردی یا طایفه ای اقدام می کنند جناب مشرق کجای این سخن اهانت است که جنجال به پا کردیدازخدا بترسید وصفوف متحد مردم را متفرق نکنید
  • امیر تبریز اوغلی ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بی جا کرده با بزرگش توهین کرده
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    متاسفم براتون.. ان شا الله که خدا بیدارتون کنه
  • ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تو یکی حقته توهین
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آفرین علی جان
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تو شهرستانی نیستی حرف مفت نزن
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تو کجا زندگی میکنی هنوز از طایفه حرف میزنی اگر تو شهر تو طایفه ای رای میدن حتما اصلاحات رای آورده
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عجب دو میلیون و خورده ای مخالف تهرانی میشه رای ارزش داره چون تهرانین ولی چند میلیون مخالف شهرهای دیگه ارزش نداره؟؟؟؟ ریاضی چند شدی بی قانون
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ملت ایران هم تهرانه نیست اینو میدونستی؟
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بیخود دور ور ندار. اگر اینها ت.هین می کنند، اونطرفی ها اصلا حق سیاسی برای دایگران قایل نیستند دیگر اینکه خود اینها هم توهین می کنند: نمونه هم اتهام خیانت و انگلسی بودن به رقیب، که همین جا هم یکی از از این روشنفکران مطرح کرده!!
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعیت تلخ اینکه یاد نگرفتی با مخالفت مودب باشی دو میلیونی خخخخخ
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    منظورت از تهران اون دو میلیون رایه؟ برو رای های تهران رو بشمر 45 درصد شرکت کردن و دومیلیون به هاشمی رای دادن یک میلیون به عارف عجب اعتباری؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    یک بار دیگه هم نظر گذاشتی از طایفه حرف زدی فک کنم طایفه ای به اصلاحات رای دادی اتفاقا تهران هم طایفه ای به اصلاحات رای داده لیستشون کلا بجز سه چهار تا ناشناس مطلقا
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    نیست هاشمی و عارف چهره های جدیدن خخخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چندتا تهرانی تو تهران هست مگه حالا؟
  • امید ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ببینید انگلستان خبیث چقدر راحت میتونه بین ما اختلاف بندازه.خیلی راحت حتی به صورت سوری از یه عده حمایت میکنه بعد همین میشه مایه اختلاف بین ما مردم.بیایید همه با هم یه کم باهوشتر باشیم.تمام کسایی که شورای نگهبان تایید کرده انقلابی هستند و در جهت پیشرفت نظام خدمت میکند ولی با سلیقه های مختلف.امام خمینی(ره):مملکت اسلامی،مملکت قانون است.قانون قانون قانون
  • اکبری ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آفرین علی آقا بهترین اظهار نظر
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    پس اون شهرهایی که اصلاحات رای آورده هم سطح سوادشون زیر سوال رفت خخخخخخ راستی انتخابات ریاست جمهوری رو هم زیر سوال بردی خخخخخخخخخخخخخخ
  • رسول ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مشرق لطفا کامنت من را منتشر کنید. رفتار شما درست نیست با یکی از کسانی که همیشه سایت شما را رصد می کنه داشته باشید
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    نه عزیز برادر بنده شهرستانیم وکارشناسی ارشد حقوق دارم هم سوادم هم شعور سیاسیم از تو بالاتره منتها قضیه اینه که اخرتمو به مادیات دنیا نفروختم وبه لیست انگلیسی رای ندادم، من یه سوال دارم چراانگلیسی که درکل تاریخش دشمن این مملکت بوده از اینا حمایت کرده؟ شکست اقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بعدی حتمیه چون درتهران که بیشترین رای روداده بود سوم شده
  • علی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    همون اول مطلبت که نوشته بودی با پیروزی قاطع اصولگرایان دیگه بقیه اش را نخواندم چون حدس میزنم چرت نوشتی.
  • ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اتفاقا به زودی تهرانی ها خواهند فهمید چه اشتباه بزرگی کردند...............
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مى خواهند بين مردم اختلاف بيندازند. دو گانه انگليسى غير انگليسى جواب نداد حالا شروع كرده اند به دو گانه شهرستانى تهرانى، دوستان مشرق هم بهتر است عقل خودشان را دست اين جماعت پايدارى و رجا نيوز ندهند
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تودیگه کی هستی
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آقایان به خاطر آلودگی هواست این آلودگیه هوا مغز رو تخریب میکنه تهران شهریه که اگه پول نفت جنوب کشور رو نداشته باشه و محصولات کشاورزی و دامپروری از شهرهای دیگه بهش نرسه مردمش از گرسنگی خواهند مرد ولی همین مردمش پرادعاترین مردم ایران هستند
  • یه شهرستانی ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم ایران بصیرتشون بالاست آقای نسبتاً محترم ......سطح فرهنگ و سواد را مکان مشخص نمی کند بلکه سخن و نظر یک شخص مشخص میکند ....باااااااااسواد!
  • سید دکتر محمود ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من به کسی عکس ندادم
  • یه شهرستانی ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم ایران بصیرتشون بالاست آقای نسبتاً محترم ......سطح فرهنگ و سواد را مکان مشخص نمی کند بلکه سخن و نظر یک شخص مشخص میکند ....باااااااااسواد!
  • سید دکتر محمود ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    دقیقا" بدبختی همین جاست
  • وحید ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    یعنی هر جوری به قضیه نگاه میکنم خاک بر سرت خااااک
  • سید دکتر محمود ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    فساد رو همون شهرستانی های عزیزی که بعد انقلاب شکوهمند به تهران سرازیر شدند آوردند
  • یه شهرستانی ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم ایران بصیرتشون بالاست آقای نسبتاً محترم ......سطح فرهنگ و سواد را مکان مشخص نمی کند بلکه سخن و نظر یک شخص مشخص میکند ....باااااااااسواد!
  • ناشناس ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چونکه از نظر شما اگر جوامع روستایی زیر چرخ توسعه له بشود هم اشکالی نداره،برای همین هم نظر اینها برای امثال شما ارزشی ندارد
  • منصور ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • حقوقدان ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عجب حرف زشتی! باید مدعی العموم ورود کند
  • منصور ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ایول گل گفتی واقعا که خیلی چیز هستند دمت گرم
  • ناشناس ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    غلط کرده .
  • یه شهرستانی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم ایران بصیرتشون بالاست آقای نسبتاً محترم ......سطح فرهنگ و سواد را مکان مشخص نمی کند بلکه سخن و نظر یک شخص مشخص میکند ....باااااااااسواد!
  • میلاد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اشتباه مثبت دادم جوگیر نشو اولا که ما ها رای ندادیم به اصلاحاتی ها با این که تهرانیم غیرت داریم که به دشمنان نظام رای ندیم دوما هر کی رای داده به اصلاحات حالا حالا ها باید بخوره از دستشون چشمشون کور جماعت بی بصیرت
  • ناشناس ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم تهران = مردم کوفه
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شماپیاز داغشو زیاد کردید چیز بدی نگفته توسعه سیاسی در کشور معلومه در هر استانی متفاوته.آیا این توهینه؟افراط بازی در نیارید.چرا میخواین جامعه رو دوقطبی کنید؟لعنت بر آل سعود بیاییم بر دشمنون تمرکز کنیم.زنده باد ایران و ایرانی
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    شماپیاز داغشو زیاد کردید چیز بدی نگفته توسعه سیاسی در کشور معلومه در هر استانی متفاوته.آیا این توهینه؟افراط بازی در نیارید.چرا میخواین جامعه رو دوقطبی کنید؟لعنت بر آل سعود بیاییم بر دشمنون تمرکز کنیم.زنده باد ایران و ایرانی
  • ناشناس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تو غلط کردی .
  • ناشناس ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کسانی که در سال 88 برعلیه رای مردم که حق الناس بود شورش کردند توسعه نیافته و بیسواد هستند.
  • رضا ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آقای مرعشی قرار بود شما ها مردم را بیدار و سیاسی کنید پس بعداز 36سال که کاری نتوانستید بکنید که اقتصاد کشور را هم فلج کردین قرار نبود پول برای مردم اخی وبرای امثال شما بهی باشه شما درست فکر میکنید اگر شهرستانیها از شرایط زندگی شما خبر داشتند خیلی اتفاقها می افتاد
  • احمد ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    bbc نگفت که به چه لیستی رای بدید. یه گزارش پخش کرد احتمال رای نیاوردن مصباح و یزدی و جنتی رو بررسی کرد. همین!!! شاید شما برداشتتون اینه که این یه نوع تبلیغه ولی قبلش هاشمی لیست رو داده بود. بنابراین این لیست انگلیسی نیست. به قول روحانی با این حرفاتون به شعور مردم توهین نکنید.
  • یه هم وطن ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    این اقا فاقد شعور سیاسی هستند.چون به خواست شما به نماینده اصلاحات رای ندادیم شدیم عقب مانده. جا داره ما هم تاسف بخوریم برای پایتخت نشینان بی بصیرت. چا انتخاب افتضاحی داشتند
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بله متاسفانه حقیقت همینه هرچند حقیقت تلخ است
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    گويا از فساد در شهرستانها خبر نداريد! مواد مخدر و زنا بيداد ميكنه ناشناس جان.
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اینو برو از بی بی سی بپرس چرا از شما حمایت کرد؟ خخخخ
  • امیر ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    بدانید... ایران فقط تهران نیست... این را در انتخابات بعدی ثابت خواهیم کرد
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تو تهران هم فله ای رای دادن خخخخخ 80 درصد لیستشون رو خودشون نمیشناسن خخخخخخ
  • محمد حسینی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    چرا در مقابل هرچیزی شما دلواپسان موضع میگیرین خوب و بدش میکنید فتنه و اصلحش میکنین بنده خدا نگفته که عقب مانده ذهنی گفته عقب مانده سیاسی یعنی قدرت استدلالشون کمه دروغم نگفته افرادی که به گونی سیب زمینی و یه یارانه و کارت سارژ و اینا رای میده خب معلومه قدرت استدلال سیاسیش پایینه میگین نه دم انتخاب که میشه رصد کنید چقد از کاندیدا شام میدن و به شعور مردم توهین میکنن خاصتا تو شهرستانا ،
  • ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    داداش حواست نیست ها .ما شهرستانی ها داریم جون میکنیم شما تو تهران دسترنج ما رو نوش می کنی .الان هم ما به تهرونی ها توهین نکردیم حسین مرعشی به شهرستانی ها توهین کرده
  • ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    جدا ؟برای همین بود که با تئوری فرزند اذربایجان و داماد لرستان 6 ماه اشوب کردند و به اندازه چندین سال ایران رو به عقب برگردوندن؟
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    مردم تهران به خاطر نارضایتی وجوبدی که ایجادشده بود به اصلاح طلبا رای ددند اما بعضی اصولگراهای خوب رو طرد کردند که این جای سواله که چراباید لیستی رای داد پس سوابق افراد چی میشه اقای مرعشی که خودش هنوز معنی توسعه ی سیاسی رو فقط در رای دادن به اصلاح طلبا میدونه باید اینو بدونه که مردم شهرستان حداقل ازایشون جلوترند خواهشا بعضی اصلاح طلباخودشونو جای مردم معرفی نکنند مردم شهرستان راحت تر سوابق وعملکرد نمایندگانشونو میبینند پس هیچ وقت طایفه ای رای نمیدند همون طور که سال 88بعضی اصلاح طلبا رای مردم روقبول نکردند حالا عده ای دوباره ابن حرفارو میزنند
  • جلال ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    لطفا اول برید زندگینامه شو بخونین بعد نظر بدین
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خیلی هم توهین نیست بیان یک واقعیت است. در خیلی از شهرستانها، مردم با گرفتم شام و نهار و کارت شارژ و .. رای دادند البته نباید به مردم خرده گرفت بلکه به مسولین باید خرده گرفت چراکه مردم گرسنه اند- گرفتارند- سیاست به چه کارشان می آید؟! این را هم بخوانید- این توهین نیست؟!
  • جلال ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا تهران شایستگی پایتخت ایران را ندارد
  • جلال ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    تهرانی های زن ذلیل
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    عقب مانده سیاسی فحش و توهین نیست جوسازی نکنید بگذارید آنهایی که انتخاب شدند کارشان را بکنند همانگونه که آنهایی که بودند کارهایشان را کردند مهم معیشت مردم است و حفظ فرهنگ ایرانی
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اولا قدري آب خنك ميل برفرماييد؛ درثاني انقلاب را مردم تهران به ثمر رساندند. قطعه 36 بهشت زهرا كاملا مربوط به شهداي انقلاب است؛ ثالثا تهران بيشترين شهدا را در دفاع مقدس داشت. كمترين كوچه در تهران است كه نام شهيدي بر آن نباشد. مشرق مرد نيستي اگر درج نكني.
  • مرد بالغ ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    اظهارنظرهای این چنینی از ایشان و هم حزبی ها و خانواده شان کم مشاهده نشده؛ جناب مرعشی توهین به ملت ایران( عدم بلوغ سیاسی) را نوعی خدمت می داند؛البته نه خدمت به مردم! امروز ملت ایران یک مرد رشید سی و هفت ساله است؛ آنی که ایشان به عنوان بلوغ سیاسی دنبال میکند بیشتر به زایمان زودرس شبیه است؛ موجودی که نیازمند تنفس و تغذیه از برون و احیانا از بی بی سی و تلویزیون داعش و... است موجودی ناقص الخلقه است نه بالغ!!
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    خیلی هم توهین نیست بیان یک واقعیت است.
  • بهار ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    من ی شهرستانی ام.خراسانی ام هستم ودرسته مرعشی با لحن بد و توهین امیز گفته ولی نفس صحبتش درسته چن واقعا شهرستانی ها درک سیاسی کمتری نسبت ب پایتخت نشین ها دارند و این ب کوچک بودن محیط زندگی مون بر میگرده و خیلی طبیعیه. و نباید از گفتنش ناراحت بشیم.بهر تهرانی ها سیاسی ترن و اوضاع سیاسی رو بهتر درک میکنن از شهرستانی ها ک در رای دادن فامیلی و قومی قبیله ای تصمیم میگیرن
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    فعلا که امثال شما کدخدا پرستان منفی هستین
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    لا اله الاالله شیطونه میگه....
  • مهرداد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برادر این شهرستانی ها هستند که جلوی صدام و داعش و ... وای میسن که شما تهرانی‌های بالانشین خونشین باشید.
  • مهرداد ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    برادر این شهرستانی ها هستند که جلوی صدام و داعش و ... وای میسن که شما تهرانی‌های بالانشین خونشین باشید.
  • مهدی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    آقای مرعش باید عذر خواهی کند.
  • بیدار ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    واقعا برات با تفکر متاسفم واقعا تو تهرانی ها رو دارای نگرش سیاسی قوی میدونی؟! مگه هر کس در یک شهر سیاسی زندگی میکنه سیاست فهمه؟! تازه این رای هایی که تهرانی ها دادند تنها منشا اون غرب زدگی و فروپاشی فرهنگی اونا بود نه فهم سیاسی همه میدانیم تهرانی جماعت دنبال شکم و آزادی غربیه تازه خیلی از این کسانی که رای دادند رای اولیایی بودند که از درک اولیات سیاسی عاجزند و فقط برای آزادی بیشتر به کسانی رای دادند که بیشتر براشون آزادی بیارن که اصلاح‌طلبان بودند که نفاق درشون ریشه دوانده تعجب من از آینه که چه طور در عصر ارتباطات که خبری نیست که کل ایران ازش خبر نداشته شهرستانی ها رو عقب مونده ی سیاسی میدونید مگه خود شهر تهران در سیاست مدار بودن تاثیر داره؟! واقعا خنده داره متاسفم از خود کم بینی شما فرد شهرستانی
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    کوریییییییییییییییییییییییییییاااااااااااااااااااااااا
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ای وای چقده خدا تو رو خنگ افریده واییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • خسروی ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    0 0
    ما که تو شهرستانمون یه اصلاح طلب شیش اتیشه بود یک روز بعد از تبلیغات کاندیدها که خیلی هم طرفدار داشت رد صلاحیت شد اباده . فارس
  • حسین ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    یه افراد جوگیری مثل مرعشی باعث میشن یه پوپولیستی مثل احمدی نژاد سر کار بیان ...متاسفم براش... این اظهار نظرها آینده ی دولت روحانی هم به خطر میندازه ...
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    پدرسوخته، همین جوری احترام قایلی برای نظرات؟ فقط اون قسمتی که خوشت میاد رو منتشر می کنی؟
  • لطفی ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    سید حسین مرعشی در هفتم مردادماه 1337، در روستای علی‌آباد سادات، بخش کشکوئیه شهرستان رفسنجان، در استان کرمان متولد شد. پدرش، سید محمدتقی، از روحانیون و سادات مرعشی مازندران بوده است. حالا خوبه خودش تو دهات اومده دنیا، پس توهینش اول به خودش میرسه
  • دهاتی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    آیا مدانید دشمن بیشتر بدنبال این لیست نبود این انگلیس شیطان برای بعداز انتخابات نقشه کشیده تا اختلافات را ایجادکند و افرادی نفوذی مانند......درداخل وحدتمان را ازبین ببرند و بعداز مدتی داعش به کشورمان حمله کند اگر باور ندارید این اختلافات را ادامه دهید بعد ۵ سال نتیجه اش را خواهید دید حتی به قبرهای مردگان تان رحم نخواهند کرد و........حال ادامه دهید و حتی آنان که فتنه میکنن و در هر مقامی باشند همه چیز آنها هم از این خطر در امان نخواهند بود
  • افتخارم داهاتی و شهرستانی بودنه ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام به همه دوستان از تهرانی و شهرستانی من بچه شهرستان هستم و خیلی هم افتخار می کنم به شهرستانی بودنم و از همین جاها به همه تهرانی ها هم سلام می کنم و تشکر می کنم به خاطر پرشور کردن این انتخابات همه اظهار نظر نوشتن و هر کسی چی گفت من ی جمله میگم فرقی بین اصلاح طلب و اصول گرا نیست هر کس به فکر مردم باشه و برای مردم کار کنه مردم قبولش دارند من اصلا جناب آقای مرعشی رو در حد اظهار نظر نمی بینم جسارتا ایشون فقط در روز جهانی کودک صحبت کنند(چون تفکراتشون مثل یک بچه کودکستانیه البته شان بچه کودستانی ها رو پایین نیاریم) دمت همتون گرم عاشق همه ایرانی هام یاعلی
  • ایرانی ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    اقای مرعشی ایران که فقط تهران نیست با این صحبت شما معلوم میشه شعورسیاسی شما بسیارپایین است هروقت اصلاح طلبان رای بیارن امتیازبالاس واگرخلاف عقیده ای شمااتفاق بفتدد امتیازپایین
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    هوی مشرق نیوز فقط نظرای که به نفع مردم تهرانن رو منتشر میکنی حواست باشه ها.
  • ناف تهرون ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    مرعشی به کل ملت توهین کرد
  • سيد حامد ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    با سلام با آقاي مرعشي موافق هستم و هر كس كه مخالف هست به اون 30 درصد توسعه يافتگي سياسي نرسيده پس به خودتون نگيرين پاينده باد هشمي رفسنجاني و خانواده (مرعشي)
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    ...! خـــــــــدایا، بچه ها اینجا چکار می کنن؟!!!!
  • ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    خدا رو شکر قدمت تاریخی شهرستان ما آنقدر از تهران بیشتر است که از ابتدا به آن شهر می گفتن!
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    دقیقا باهات موافقم درود بر حسین ایول داداش چاکریم ...
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    دم شمام گرم
  • سعید ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    مگه امریکا هم شهرستان داره؟نگو!! من فک میکردم امریکا فقط سوپرسیتی داره!!
  • انقلابی ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    من هم تندرو هستم(از نظر بعضیا)و به تندرو بودنم افتخار میکنم
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    سلام جناب اقای مرعشی بایداین ... رابفرمایند چون مردم تهران باب میل انهارای دادند وزمینه حضورانها را درقدرت به انهادادند اقای مرعشی راکرمانیها خوب میشناسند
  • فرهاد ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    این سخن مرعشی با آن سخن اصولگرای محترم که مردم تهران را اهل کوفه خوانده در....حساب بی حساب .تمومش کن دیگه
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    اون وقت حاج اقا کی باشن
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
    0 0
    هر کی هستی چقد تهرونیا رو تحویل گرفتی . اگه تهرونی هستی که چقده خودتو تحویل گرفتی اگه هم شهرستانی هستی چقده خنگی مست
  • ناشناس ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    سلام من هرچی گشتم تو سایتای وابسته به جناح راست اصلا صحبتای آقای مرعشی رو کامل ندیدم . این شد که گفتم کاملشو بزارم بخونید و خودتون قضاوت کنید. یا علی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در تحلیل خود از رأی مردم تهران، گفت: ما شاهد یک بلوغ سیاسی در تهران هستیم که این بلوغ پشتوانه مهمی در کشور و نظام است. حسین مرعشی، با اشاره به اینکه اکثریت مردم با گرایش حامی دولت، اصلاحات و اصولگرایی به لیست‌ها رأی دادند، اظهار کرد: مردم به احزاب و جناح‌ها اعتماد کردند و این کنش سیاسی تکامل‌یافتگی سیاسی ایران و اتفاق مبارکی است. وی در ادامه افزود: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف ده سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند. مرعشی با تشکر ویژه از مردم برای برداشتن گام دوم برای اصلاح امور کشور، خاطرنشان کرد: حتماً مجلس بعدی قوی‌تر خواهد بود. از نظر ما دوره کنونی، دوره همکاری برای حل مشکلات کشور است. مجلس بعدی پشتیبان دولت است برای تقویت دولت، استانداران و برداشتن گام‌های مهم در عرصه اقتصاد برای عبور از رکود، ایجاد رونق و اشتغال.
  • فرید نادران ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    خواهشا عده ای اصلاح طلب نیان توهینای اقایون و ماست مال کنن مردم و چی فرض کردین عده ای باید غیرت و از شهرستانی های بزرگوارمون یاد بگیرن دمشون گرم
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    این تئوری از سوی یک شهرستانی یعنی همان فرزند آذربایجان و داماد لرستان صادر شد و هیچ ربطی به مردم تهران ندارد. میر حسین موسوی و زنش مهاجر بی هویت هستند.
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    آقای رسول سوری اهل نهاوند هست!
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    شهر ری که هسته اولیه تهران است بالای 5 هزار سال سابقه تمدنی دارد و از ابتدا هم شهر بوده!
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    بعضی از این تهرانی ها یک عده افراد مغرور و عقده ای هستن که شب تا صبح بی بی سی فارسی رو نگاه میکنن و اگر بی بی سی فارسی به مردم تهران بگه امشب املت بخورید و فردا شب آبگوشت تهرانی ها با جان و دل قبول میکنن! در حالی که همین انگلیسی های خبیث از هیچ جنایت و خباثت و طرح نقشه های شوم بر علیه ایرانی ها در طول تاریخ دریغ نکردن! در ضمن ما به شهرستانی بودن خود افتخار میکنیم امثال ما شهرستانی ها هستند که از مرزها محافظت میکنن تا شما تهرانی ها با کمال آرامش هر کاری که دلتون میخواد انجام بدهید و هر حرفی رو بزنید البته بیشتر حرف هاتون کپی برداری از بی بی سی فارسی هست!!!
  • الناز ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    این همه را گفتیم اما خوب است برخی دوستان پیروز انتخابات این روزها رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را کنترل نمایند و بازندگان و مردم استان‌های دیگر ( که به غیر اصلاح‌طلبان)، رأی داده‌اند را مورد استهزاء و تمسخر قرار ندهند. خوب است برخی از دوستان اصلاح‌طلب هم همیشه به قواعد رقابت و ساز و کارهای درونی نظام احترام بگذارند. این درست نیست که وقتی شکستی را در انتخابات متحمل می‌شوند، خسارت جبران‌ناپذیری را به کشور تحمیل نمایند و به جان و مال و آبروی نیروهای انقلاب متعرض شوند و زمانی که توانستند کرسی‌های سیاست را تصاحب کنند تمسخر و لودگی را در دستور کار قرار دهند. محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    فدایی جون گرونی هدیه ایست که محمود جون اصلاح طلب گذاشت تو سفرمون نه مستر مرعشی غصه نان شب رو هم محمود اورد
  • حامد ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    چی میگه خخخخخخ
  • ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    خنگا این سیاست دولت بوده که شما رو بکشونه پای صندوق اصولگرا واصلاح طلب نداریم همشون مثل همن .رفتین پای صندوق که دمتون گرم بشینین سر جاتون خفه شین
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۴
    0 0
    این نیز بگذرد ولی نظر منو نذاشتیا مشرق جون
  • ناشناس ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام من هرچی گشتم تو سایتای وابسته به جناح راست اصلا صحبتای آقای مرعشی رو کامل ندیدم . این شد که گفتم کاملشو بزارم بخونید و خودتون قضاوت کنید. یا علی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در تحلیل خود از رأی مردم تهران، گفت: ما شاهد یک بلوغ سیاسی در تهران هستیم که این بلوغ پشتوانه مهمی در کشور و نظام است. حسین مرعشی، با اشاره به اینکه اکثریت مردم با گرایش حامی دولت، اصلاحات و اصولگرایی به لیست‌ها رأی دادند، اظهار کرد: مردم به احزاب و جناح‌ها اعتماد کردند و این کنش سیاسی تکامل‌یافتگی سیاسی ایران و اتفاق مبارکی است. وی در ادامه افزود: اکنون می‌توان شاخص توسعه سیاسی ایران در تهران را 100، در مراکز استان‌ها 50 و در شهرستان‌ها 30 در نظر گرفت. ظرف ده سال آینده توسعه‌یافتگی سیاسی به سراسر ایران سرایت می‌کند و مردم می‌آموزند به جای تکیه بر شناخت خود به سمت انتخاب بسته‌های سیاسی پیش بروند. مرعشی با تشکر ویژه از مردم برای برداشتن گام دوم برای اصلاح امور کشور، خاطرنشان کرد: حتماً مجلس بعدی قوی‌تر خواهد بود. از نظر ما دوره کنونی، دوره همکاری برای حل مشکلات کشور است. مجلس بعدی پشتیبان دولت است برای تقویت دولت، استانداران و برداشتن گام‌های مهم در عرصه اقتصاد برای عبور از رکود، ایجاد رونق و اشتغال.
  • الف رسول پور ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    0 0
    یاشا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس