آزار بدنی، تحقیر کلامی جنسی، قلدربازی برای دختران در مدارس انگلستان به امری رایج تبدیل شده است. این را یک کمیته تحقیق پارلمانی گزارش کرده است.

سرویس جهان مشرق - آزار جنسی دختران در مدارس بریتانیا «شایع» است، ولی توسط معلمان به عنوان «شوخی» نادیده گرفته می شود.

آزار بدنی، تحقیر کلامی جنسی، قلدربازی برای دختران در مدارس انگلستان به امری رایج تبدیل شده است. این را یک کمیته تحقیق پارلمانی گزارش کرده است.

بحران آزار جنسی در مدارس بریتانیا 

به گزارش روزنامه بریتانیایی «Mirror »، دختران بریتانیایی در مدارس و کالج های این کشور به طور گسترده مورد آزار و خشونت قرار می گیرند، ولی این موارد به عنوان شوخی توسط معلمان اصطلاحا زیرسبیلی رد می شود.

این مسایل چنان رایج و حاد شده است که کمیته تحقیقی متشکل از نمایندگان پارلمان، خواهان اقدام عاجل در برابر آن هستند.

تحقیق کمیته «زنان و برابری ها» کشف کرده که آزار جنسی در ساختار آموزشی بریتانیا به بخشی از زندگی روزمره دختران دانش آموزان تبدیل شده است.

بحران آزار جنسی در مدارس بریتانیا 

در گزارش تکان دهنده این کمیته همچنین هشدار داده شده است که برخی دانش آموزان دختر، حتی در مدارس ابتدایی، به زور در معرض بی پرده ترین فیلم های هرزه نگاری(پورن) و تصاویری قرار گرفتند که کل درک آن ها را درباره مسایل جنسی زیر و رو کرده است.

نمایندگان بریتانیایی در این کمیته اعلام کردند که حدود یک سوم دختران 16 تا 18 ساله که در این تحقیق حضور داشتند، گفته اند که تجربه لمس به عنف بدن خود ( ضمن عذرخواهی از مخاطبان، همان «دستکاری») را توسط دیگران داشته اند. بیشتر زنان جوان و دخترانی مورد مصاحبه هم گفتند که دست کم یک بار آزارجنسی  را در مدرسه یا کالج تجربه کرده اند.

بحران آزار جنسی در مدارس بریتانیا 

به علاوه، بسیاری از این شاگردان گفتند که به صورت معمول شنیده اند که دختران دانش آموز با القابی زشت خطاب می شوند.

برخی از معلمان به کمیته تحقیق گفتند لمس خشن و تحقیر‌کننده بدن دختران به شدت در مدارس انگلستان شایع است و حتی یکی از معلمان از " شمار زیاد دختران دانش آموزی که گریان و تحقیرشده به دفترش می آمدند و از پخش عکس های نیمه عریان خود در اینترنت سخن می گفتند" خبر داد.

بحران آزار جنسی در مدارس بریتانیا 

اکثریت مدارس بریتانیا در مقابله با این مشکل کاری از پیش نبرده اند و این در حالی است که دولت و دستگاه های نظارتی هم هیچ برنامه جامعی برای مبارزه با این مسایل شرم آور ندارند.

«ماریا میلر»، نماینده محافظه کار مجلس عوام و رییس این کمیته پارلمانی می گوید: " تنها یک تحقیق، چنین تصویر نگران‌‌ کننده ای ترسیم کرده است."

خانم میلر به تلخی ادامه می دهد " ما سخنان دخترانی را شنیدیم که از زورگویی جنسی و سوء‌استفاده به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود در مدارس و کالج ها حرف می زدند. این در حالی است که معلمان، آزار جنسی را به عنوان «صرفا شوخی» پذیرفته اند و نادیده اش می گیرند، و والدین در تلاش هستند که روش های بهتری برای حمایت از کودکان خود پیدا کنند."

به اعتقاد میلر، درک این مساله سخت است که چرا مدارس اجازه می دهند که دختران مورد آزار و خشونت جنسی قرار بگیرند که در محیط های بزرگسالان جرم محسوب می شود. به نظر او این مساله به شدت به «اعتماد به نفس» دختران جوان بریتانیایی ضربه وارد کرده است:

بحران آزار جنسی در مدارس بریتانیا 
ماریا میلر، رییس کمیته پارلمانی تحقیق

" شکست ما در تقویت رفتار قابل قبول، می تواند تنها به تشدید «فرهنگ جاهلی»Lad culture منجر شود که همین حالا دولت حضور آن را در کالج ها و داشنگاه ها تشخیص داده است."

طبق گزارش کمیته «زنان و برابری ها»، علی رغم وجود این شواهد واضح، وزارت آموزش و دفتر استانداردهای آموزشی Ofsted، هیچ طرح جامعی برای مقابله با عوامل و تبعات آزار و خشونت جنسی در مدارس و کالج ها ندارند.

بحران آزار جنسی در مدارس بریتانیا 

البته برخی از مدارس خود به طور مستقل روش های خوبی برای کنترل این موارد در پیش گرفته اند،  ولی بیشتر مدارس اصولا هنوز این را یک «مشکل» نمی دانند که بخواهند با آن برخورد کنند. خانم میلر بر این باور است که " دولت باید هدایت کار را در دست بگیرد و برای همه روشن کند که آزار جنسی در مدارس کاملا غیرقابل پذیرش است و باید از مدارس، معلمان، والدین و دانش آموزان برای مقابله با این مشکل فراگیر پشتیبانی کند."

گزارش کمیته همچنین نگاهی هم به نظرسنجی های بنیاد خیریه «هدایت دختران» Girlguiding داشته (این بنیاد، یک موسسه غیردولتی پیشرو در بریتانیا در زمینه حقوق زنان و دختران است) که طبق ان در 2014، 59 درصد دختران 13 تا 21 ساله گفته اند که در سال گذشته تحصیلی (2013) با مصادیق مختلف آزار جنسی در مدارس و کالج ها مواجه بودند.

نمایندگان عضو این کمیته به نظرسنجی گروه غیردولتی «به خشونت علیه زنان پایان دهید» در 2010 هم استناد کردند که بر اساس آن 71 درصد تمام دانش آموزان دختر بین 16 تا 18 سال، الفاظ تحقیرآمیز جنسی را که به صورت روتین علیه دختران به کار می رود، به گوش خود شنیده بودند و 21 درصد آن ها اذعان کردند که خود مورد آزار فیزیکی جنسی قرار گرفتند.

نکته قابل تامل دیگر در این گزارش آن است که طبق نظر اعضای کمیته، راحتی در دسترسی به «هرزه نگاری»(پورن) یکی از دلایل تشدید این گونه مسایل در مدارس بوده است.

آن ها هشدار می دهند که نوع هرزه نگاری که بسیاری از کودکان در معرض آن قرار می گیرند، معمولا آن قدر «افراطی» است که والدین هم از هضم آن عاجزند و این قطعا «آثار سوء» بر جوانان دارد.

«پنل طرفداری از هدایت دختران»، گروهی متشکل از دختران 14 تا 25 ساله که نماینده اعضای جوان تر این جنبش محسوب می شوند، در بیانیه خود گفتند: " به عنوان زنان جوان، بسیاری از ما هنوز در مدارس حضور داریم و تجربه کننده یا ناظر آزار جنسی هستیم، از دستکاری شدن تا القاب تحقیرآمیز جنسی به صورت روزمره. این تحقیرآمیز و ترسناک است و آن چه را که می پوشیم، جایی که می رویم و اعتماد به نفس ما را برای صحبت کردن در کلاس تحت تاثیر قرار می دهد."

به گفته این دختران جوان، دردناک آن جاست که این مسایل آزارنده و شرم آور عمدتا در مدارس به عنوان شوخی های بچگانه نادیده گرفته می شود و معلمان به آن ها می گویند که زیاد سخت نگیرند و حساس نباشند!

کمیته پارلمانی تحقیق از همه مدارس کشور خواسته که داده های گزارش های مربوط به آزار جنسی را جمع آوری کنند و از پلیس خواسته که پرونده ای ویژه برای ثبت این موارد تشکیل دهند.

«کوین کورتنی»، دبیرکل اتحادیه معلمان بریتانیا در واکنش به انتشار این گزارش چنین گفت: " سیاست های آموزشی دولت عملا توان مدارس را برای مبارزه با آزار جنسی و زورگویی جنسی دشوار کرده است، چرا که هیچ زمانی برای مراقبت تربیتی یا آموزش های شخصی، اجتماعی، سلامت و اقتصادی در برنامه روزانه و برنامه آموزشی در نظر گرفته نشده است."

خانم «آنجلا رِینر»، وزیر سایه «زنان و برابری ها» از حزب کارگر نیز چنین واکنش نشان داد: " محافظه کاران در ایجاد یک محیط امن برای کودکان ما برای تعلیم و تعالی شکست خورده اند. این امری حیاتی است که معلمان و پرسنل مدارس ما، پشتیبانی و هدایت بیشتری از جانب دولت برای مقابله با سطح شوک آور آزار جنسی و خشونت علیه کودکان در مدارس دریافت کنند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 42
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 46
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    9 4
    این گزارش قابل توجه کسانی است که مدام میگویند اگر حجاب کنار همه چیز عادی میشود !!
  • حسین ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    9 2
    ایرنیهایی که مدام پای BBC و manoto و این مدل شبکه‌ها که توسط انگلیسیها و گروهک بهایی اداره میشن تو مغزشون تزریق شده که اروپا خصوصاً انگلیس بهشت هست ، بله خوب مخصوصاً نسبت به تهران ترافیک و آلودگی‌ هوا و این مسائل را نداره و شهرها تمیزتر و مدرن‌تر به نظر میان و چین ایران را با هتهریم و محاصره اقتصادی و.... مواجه کردند سطح رفاه ایرانیها نسبت به مردم اونها به عمد و توسط خود اینها پایین آماده ، ولی‌ در بسیاری از مسائل خود این اروپاییها مشکل و بحران دارند. مثلا همین که فرزندتو به مدرسه میفرستی و نمی‌دونی که چه بلایی‌ سرش خواهد آمد چیز کمی‌ هست ؟ چیزی من من از صبحت با اینها برداشت کردم اینه که یک تعدادی شاید نزدیک به یک سوم دختران دانش‌آموز از طرف همکلسیهای پسر خودشون مورد تعرض و تجاوز قرار میگیرن ولی‌ به دلیل ترس و خجالت و همینطور سنّ کم هر دو طرف به این مساله پرداخت نمی‌شه و مساله مهم اینه که اثرت روانی‌ این معمولا تا آخر عمر فرد باقی‌ میمونه.
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    9 3
    والا تو خیابون های ایران هم همش آزارجنسی هست ..حتما نباید فیزیکی باشه که به باحجاب و بی حجاب رحم نمیکنن
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 3
    این دقیقا همان آزادیه که مسیح علینژاد در آزادی های یواشکی می خواهد .... چرا در این خصوص گزارش تهیه نمیکنه
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 1
    هر جا نظام سرمایه داری آمد انسان و مخصوصا زن تبدیل به کالا و بلکه تبدیل به دستمال توالت شد.
  • علي حقگووو ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 2
    كلا ذات پسرانه كه فقط كرم بريزن . انجا و اونجا هم نداره
  • محمد ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    7 3
    واقعا نا راحت کننده است. این بدبختا که پناهی ندارند. مرگ بر فرهنگ غربی مرگ بر استثمار نوامیس
  • صحرا ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 3
    خوب مدارس جدا کنید. کرم از خود در خته . با زور نمیشه جلوی چیزی گرفت.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    2 1
    یکی هم پیدا بشه این شیوه پوشش دختران با این وضع بد را از سطح شهر جمع کند تا کی مسئو لان فرهنگی می خواهند دست روی دست بگذارند. مسئولان فرهنگی تا کی می خواهند بی تفاوت باشند آیا وقتی دختران خودشان از جاده خارج شدند از خواب بیدار خواهند شد؟
  • صحرا ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    6 0
    علی حق گو؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فقط مشکل از پسران نیست ساختار خلقت بشر در سنین بین 16تا 18 ساله بسیار به جنس مخالف گرایش دارد. یعنی اگر آب باشه شما شناگر ماهری نیستید؟
  • صحرا ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    3 2
    بهترین راه جدا کردن مدارس دخترانه و پسرانه است. البته ارتباط از طریق تلگرام و .... این حصار را هم شکسته ولی بهتر از این راه حلی نیست. فرهنگ سازی در مدارس مختلط هم سخته لطفا به مدارس خودمون یک سرکی بکشید.
  • علی ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    3 1
    قابل توجه والدینی که دختران خود را در آرایش های زنانه آنچنانی آزاد می گذارند و آنها آزادند تا دیر وقت شبها با دوستان در خیابانها پسه بزنند .
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 0
    این حرفای مفت چیه ؟ چه ربطی به حجاب داره ؟ پسرها توی این سن به این جور کارها تمایل دارن ، حتی اگر طرف مقابلشان برقع هم بزند باز هم کار خودشان را می کنن ، البته من مخالف حجاب نیستم ولی به نظرم تنها راه حل اینه که نوجوان ها در معرض فیلم های مستهجن قرار نگیرن تا تحریک نشن و ضمنا پوشش و اخلاق دختر خانم ها هم با حیا و متانت باشه وقتی دختری راحت با یه پسر صحبت کنه بخنده و شوخی کنه ، باید بدونه که معنیش دادن پالس هست هر چند شاید اون دختره منظور جنسی هم نداشته باشه ولی پسر فکر می کنه می تونه منظور جنسی داشته باشه
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 2
    هر جا هم نظام دولتی و مرکانتیلیسی اومد و اقتصاد خراب شد حیای دختران هم رفت..
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 1
    قیاس مع الفارق میکنی
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 1
    آفرین
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    2 1
    آره خوب تو ایران مردم تو خیابون درس میخونن
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    6 1
    اینطور متن ها خودشون میتونن قبح شکن باشن،خب همه میدونیم غرب چه کثیف کاریایی داره توش انجام میشه،یه متن در مورد وضعیت فاجعه بار پوشش در تهران کنید،زنان و دختران لا ابالی به راحتی در شهر پرسه میزنن و امنیت اخلاق رو ذبح کردن
  • محمد ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    2 1
    واقعا نا راحت کننده است. این بدبختا که پناهی ندارند. مرگ بر فرهنگ غربی مرگ بر استثمار نوامیس
  • حسین ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    2 1
    خوب مرض دارند مدارس رو مختلط میکنند؟ برای دخترها مدارس دخترانه بسازند تا راحت به درس و بازی برسند و شاداب باشند
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    6 1
    بعد 1400 سال تازه دارند به اسلام میرسند که حجاب راه حل اصلی برای مشکلات جنسی جامعه است
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 1
    این غربی ها میگن دخترا و پسرها باید در یک مدرسه باشن تا تساوی باشه ! یعنی چهار تا پسر دور یه دختر باشه میشه تساوی حقوق !!؟ در واقع جدا کردن مدسه ها یعنی حفاظت از دخترها و حفظ حقوق دخترها...اما در غرب با اینکه اینو میفهمن اما فرهنگ هوسران غربی دلش نمیخواد بپذیره
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 1
    به ناشناس||۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴ چرت نگو. کره شمالی فاحشه دارد؟ خود ما در دهه شصت از این مشکلات داشتیم؟ اتفاقا هیچ زنی فاحشه نمی شود مگر وقتی که مرد سرمایه دار و ثروتمندی او را می خرد. پس دقیقا مشکل از سرمایه است. ان الانسان لیطغی ان رآه استغنی
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    3 1
    عجب! پس چرا در دهه شصت ما از این مشکلات نداشتیم؟ اگر زن و مرد از هم تفکیک شوند و حجاب رعایت شود این مشکلات بشدت کاهش می یابد.
  • ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    1 1
    همین تو کشور ما مدارس جداس تاوانشو داریم تو دانشگاها میدیم.اینجوری که بدتره.همه چی عقده میشه.یهو منفجر میشه...البته اگه تز بعدیتون در مورد تفکیک جنسیتی دانشگاه ها نیست.....
  • دبیردبیرستان ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    3 1
    جداسازی مدارس منجربه افزایش همجنسگرایی درمدارس متوسطه و راهنمایی شده شخصاترجیح میدم فرزندم دوستی سالمی باجنس مخالف داشته باشه تادوستی و عشق جنسی بایک همجنس
  • علی موحد ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    2 2
    بدبختراز زنان غربی وآمریکایی وجودنداره! واقعا قابل ترحم هستند. تحفه غرب ونظام سرمایه داری برای انسانهابویژه زنان،چیزی جز فلاکت وتیره روزی نبوده ونیست.نگاه کالایی و مادی.
  • مهدی مرادیفر ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    2 0
    این در کلیه جوامع بشری اتفاق میفته که زن که ارز لحاظ جثه ضعیف تره مورد ظلم قرار میگیره .همین تو کشور خودمان هیچ دختری نمیتونه ازادانه بیرون بره که مورد اذیت البته جسمی نه ولی حنما جندین متلک به او میگن که دور از اخلاق انسانی است وباید فرهنگ سازی بشه
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 1
    دمکراسی ولیبرالیست وبی دینی نتیجه ای غیر از این ندارد.بعضی از این حرام زاده در شبکه های خودبر علیه مسلمانان ما این مسائل را تبلیغ می کنند.
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    4 0
    مردها مجبور نیستن نگاشون کنن!! اگه کسی پوششش خرابه خوب شما خوب باش و نگاهتو حفظ گن!!!!
  • نصیر ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 0
    اسلام قبل از حجاب خیلی چیزهای دیگه گفت! اول غذا و دارویی که میل جنسی رو کم کنه نه اینکه طرف همش فست فود بخوره و یه حیوان درنده جنسی بشه کلی هم کلیپ مستهجن ببینه بعد حجاب داشته باشه!!
  • عمرانی ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 1
    سال گذشته وسایل نقلیه مثل مترو در انگلیس به زن و مرد تفکیک شد،چون رفتارهای نادرستی داشت صورت می گرفت،ولی در ایران،مترو واگنی به اسم واگن آقایان نداره هر جا تفکیک صورت بگیره کرامت زن و مرد رعایت میشه،چه محیط مدرسه،چه دانشگاه و...
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 1
    زن که ارزش خودش رو ندونه همین بلا در جامعه زیاد میشه. فمینیسمی که زنان مثلا روشنفکر می گند همین آزادی رو برای زنان آورده و میاره که جز به کالایی بی ارزشه که چند روزی در جوانی به درد می خورد تبدیل نمی شوند. ارزش زن به کرامت اوست خانم هایی که قدر ارزش خود را...
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 1
    عزیزم برادر این همه جوون همه همجنسبازن؟!!! والا ما که نه همجنسبازیم و نه به خلاف دنبال جنس مخالف مث بچه ادم 27 سالگی ازدواج کردیم و الانم خوش و خرمیم به نظرم شما باید درباره تربیت بچه ات بازنگری کنی نشی مثل اون مورچه ای که اب بردش فکر کرد دنیا رو اب برده
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 1
    فرهنگ سازی مث یه جورچینه که همه قطعات در کنار هم معنا میده جدا کردن مدارس در کنار تربیت صحیح، رفتار درست والدین، مدیریت حضور فرزنداندر اینترنت و امثالهم جواب میده و الا فایده نداره
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    1 0
    ۲۲۵۴ پس شما به آنهایی که بدند حق میدهید هم نگاه کنند هم متلک بپرانند هم فلان و فلان....آیا واقعا؟؟؟؟!!!!!!
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 1
    ناشناس۲۰۵۹ یعنی در خارجه که نه مدارس جداست نه دانشگاهها وضعیت دانشگاه در این زمینه سامان یافته است ؟؟؟ بلاهت شما در نظر دهی چشمگیر است در کودکی و نوجوانی باید جدا شوند چون عقلشان نمیرسد در حالی که میلشان میکشد در واقع کوران امیال جنسی در نوجوانی وقوع می یابد وقتی به سن دانشگاه برسند هم عقل رس هستند و هم در کوران قرار ندارند
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 1
    جناب نصیر این مثالهایی که تراوش کردی اغلب در قماش بیحجابان رخ مینماید
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
    0 1
    عجب تحلیلی!!!! این که شما میفرمایید از در معرض قرار گرفتن نوجوانان در برابر اقسام محرکهای جنسی در اینترنت و جامعه نشأت میگیرد یعنی اگر به جای همجنسشان با جنس مخالف صمیمیت داشته باشند تا ختم قضیه هم میروند چرا برای بعضی صورت مسئله اینقدر بغرنج است که ترجیحا پاکش میکنند
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
    2 2
    اي بابا من يه زماني تو انتخاب رشته ي ليسانس و ارشدم،فقط دانشگاه هاي مختلط روانتخاب ميكردمو از مخالفان جدي تفكيك جنسيتي بودم،اما حالا كه تجربه ام بيشتر شده،با تفكيك صد در صد موافقم،دختر و پسر دانشجو بر اساس لذت طلبي ميخوان زير يه سقف تو كلاس درس بخونن هر ترم عاشق و فارغ ميشن كلي به درس و روحيات و سن ازدواجشون لطمه ميزنن،بخدا تفكيك هرجا باشه عاليه
  • ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 2
    شما خیلی بیجا می گید با این تحلیل مزخرف. حداقل یک چیزی یاد بگیر بگو
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 1
    من نمی دونم چرا برخی اصرار دارن که تاثیر دیدن برنامه های مبتذل ماهوراه رو بر به اضمحلال کشاندن جامعه نفی کنن. حتی تحقیقات دانشمندان غربی هم این موضوع را ثابت کرده. طبق نظریه حساسیت زدایی و تحقیقات لینز، دونر اشتاین و پنراد (1987). که تغییر ادراک و نگرش افراد بر اثر دیدن تصاویر مبتذل رو گزارش کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس