مصطفی تاج زاده محمدرضا عارف احمد خرم

محمدرضا عارف به تازگی در اظهاراتی اینطور گفته است که «ما از صدا و سیما عبور کرده‌ایم»...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. با توجه به نزدیک شدن به روزهای داغ انتخابات، ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پاسخ ناخواسته علی مطهری به تاجزاده؛ روحانی چگونه ۴ درصدی شد؟

مصطفی تاجزاده، از فعالان فتنه سال ۸۸ به تازگی در یک مصاحبه با روزنامه شرق در اشاره به انتقاد محمدباقر قالیباف از دولت ۴ درصدی آقای روحانی گفته است:

نخستین سؤالی که باید از آقای قالیباف پرسید، اینکه ایده درخشان ٩٦ درصد و چهار درصد را از کجا آورده و طبق کدام تحقیق علمی به آن رسیده است؟...باید ایشان پاسخ دهند که آیا این آمار را در زیرزمینی در خانه‌اش کشف کرده یا کسی در خواب دیده و به او از جانبی الهام شده است. تا گزارش دقیقی ارائه نشود، نمی‌توان به این آمار استناد کرد؛ به‌ویژه اینکه ایشان تأکید دارند مدیریتشان دقیق و علمی است. این اعداد برای هر فرد عادی هم خنده‌دار است و با مدیریت مدرن و مبتنی بر آمار آقای قالیباف هم جور درنمی‌آید. سؤال دیگر من این است که آقای قالیباف بفرمایند خودشان جزء آن ٩٦ درصد هستند یا آن چهاردرصدی که زالوصفت می‌نامندشان!

تا زمانی که به یاد دارم شما دارای پست‌های بالا بوده‌اید و با این حساب باید مشخص شود شما نفوذی ٩٦ درصد در چهار درصد بوده‌ای یا خدای نکرده برعکس؟

او همچنین اظهار می‌کند:

قالیباف به دلیل افشای املاک نجومی و استخدام‌های نجومی تحت فشار زیادی قرار گرفته و برای اینکه به جلو فرار و ذهن مردم را از مسائل مدیریتی خود دور کند، به این ماجرای تقسیم‌بندی «محرومان» و «زالوصفتان» رسیده است. اما اشتباه استراتژیک او دقیقا این بوده که با طرح این بحث هم باز برای خودش پاشنه آشیل دیگری درست کرده، جامعه که در چهار سال زالوصفت نمی‌شود. ٩٦ درصد و چهار درصد نمی‌شود.[۱]

*آقای تاجزاده و سایر هم‌فکران اصلاح‌طلب و اعتدالی‌شان پس از ۴ سال رفتارهای اشرافی‌مآبانه، توهین به مردم، قشرهای فرودست و راننده‌تاکسی‌ها، «ژست‌های ۴ درصدی» و ریشخند کردن دلسوزان معیشت مردم اما حالا و در مقابل انتقادات محمدباقر قالیباف از این رفتارها؛ برآشفته و به صرافت افتاده‌اند که جدایی خود از قاطبه مردم را به هر نحو ممکن وصّالی کنند.

سؤال آقای تاجزاده هم در واقع سؤال نیست بلکه یک کنایه سخیف سیاسی به یک نقد اصولی است که در انتهای آن علامت سؤال گذاشته‌اند!

با این حال ولی پاسخ همین کنایه سیاسی که برای جلوگیری از شکست آقای روحانی بیان شده است را باید در اظهارات اصلاح‌طلبان و چهره‌های سمپات دولت یازدهم یافت.

تاجزاده اگر این اظهارات را خوانده بود شاید حالا او هم مثل قالیباف منتقد «دولت ۴ درصدی‌ها» می‌شد...

۱_ابراهیم اصغرزاده، چند ماه قبل در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد گفته بود: «پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان انتقال پیدا کرده است به طبقه ممتاز جامعه، طبقه متوسط رو به بالا. یعنی بخش‌هایی که دارای سرمایه حداقلی هستند، کسبه مثلا عالی‌تر یا فرض بفرمایید پزشکان. تکنوکرات‌ها و صاحبان حِرَف، صاحبان صنعت، سهامداران و اینها همه بخش اندکی از جامعه هستند. بخش بزرگی از جامعه دیده نمی‌شوند و متاسفانه در این ۳ سال هم دیده نشدند.»[۲]

۲_در همین رابطه اشاره به اظهارات چند ماه قبل دکتر علی مطهری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی نیز ضروریست که در یک میتینگ دانشجویی در اعتراض به دلسوزی گسترده برای معیشت مردم تصریح کرده بود: این خیلی کار زشتی است که تا یک دولت اصلاح‌طلب روی کار می‌آید شروع می‌کنند و می‌گویند آی معیشت مردم آی وضع اقتصادی![۳]

۴_«محمود سریع‌القلم» که گفته می‌شود مشاور رئیس‌جمهور روحانی است در نخستین سال صدارت رئیس‌جمهور روحانی، ۲ اظهار نظر جنجالی در همین ارائه کرد که به اعتقاد تحلیلگران زمینه بیشتری را برای ۴ درصدی شدن دولت آقای روحانی فراهم کرد. او ابتدا در یادداشتی جنجالی در نشریه آسمان از این نوشت که رئیس‌جمهور روحانی فردی است که نان خوب (کنایه از زندگی مرفّه) خورده است.

او همچنین در جریان اعتراض مردم به برخی کرنش‌های ذلیلانه در مسئله هسته‌ای نیز گفته بود: راننده تاکسی یا یک لبوفروش دانشی درباره مسائل کشور ندارند!

۵_تقی آزادارمکی، از جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب نیز چند سال قبل و در دولت آقای روحانی طی اظهاراتی برای توضیح جامعه ایرانی گفته بود: فقرا چون می‌خواهند به آمال و آرزوهای طبقه متوسط دست یابند در انتخابات شرکت می‌کنند _ریشه پرخاشگری و کینه توزی مردم ایران به فرهنگ و دین و اخلاق و نظام اجتماعی‌شان برنمی‌گردد، بلکه به نحوه ظهور همه این امور در کالبد مدیریتی و اجرایی برمی‌گردد.

۶_ و صادق زیباکلام از استادان اصلاح‌طلب نیز پس از بی‌اعتنایی مردم به توافق هسته‌ای لوزان از این گفت که مردم ناآگاه‌اند! چون اگر نبودند حتما به خیابان‌ها می‌آمدند!

آیا بدیهی نیست که به دلیل همین اظهارات و سخنان و توهین‌ها، اکثریت نود و چند درصدی مردم ایران باید که راه خود را از اقلیت چند درصدی دولتی جدا کنند و اجازه ادامه دولت آنها را ندهند...؟

***

عارف از صدا و سیما عبور کرد...

محمدرضا عارف، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: متاسفانه رسانه ملی ما یک رسانه یک‌سویه است و ما از آن عبور کردیم!

او می‌افزاید: امیدوارم در این رویداد مهم(انتخابات) مسئولان تعادل را حفظ کنند و ما شاهد یک مدیریت همه‌جانبه باشیم.[۴]

*قضاوت درباره ادعای آقای عارف مبنی بر اینکه صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران یک‌طرفه عمل می‌کند یا اینکه دولت آقای روحانی جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های صدا و سیما دارد را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

در عین حال لازم به ذکر است که منظور اصلاح‌طلبان از یکطرفه بودن فعالیت‌های صدا و سیما، نه میزان پرداختن رسانه‌ ملی به اخبار دولت آقای روحانی که باز بودن باب نقد اصلاح‌طلبان و بویژه رفتارهای آنها در فتنه سال ۸۸ در برنامه‌های سیاسی صدا و سیما و اجرای مصوبه ممنوع‌التصویری لیدر اصلاح‌طلبان است!

در کنایه به آقای عارف که می‌گویند از صدا و سیما عبور کرده‌اند نیز باید گفت که ایشان در صورت عبور از صدا و سیما حکما باید به شبکه جم، دویچه‌وله فارسی و بی‌بی‌سی فارسی بیاندیشند.

و البته تمرینات بیشتری را هم با یارهای کمکی مثل الجزیره، العربیه و سی‌ان‌ان داشته باشند...

***

خشم جریان‌خاص از کاشت لاله و تونل‌سازی شهرداری

احمد خرّم: اگر دولت پول شهرداری را نداده تقصیر قالیباف است!

احمد خرّم، فعال اصلاح‌طلب و وزیر راه دولت اصلاحات که توسط نمایندگان مجلس هفتم استیضاح و برکنار شد، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه الکترونیکی امید ایرانیان(نزدیک به محمدرضا عارف) ضمن اشاره به پروژه نوسازی بافت فرسوده شهر تهران گفته است:

«اگر دولت اعتباری برای این پروژه تخصیص نداد مقصر شخص آقای قالیباف است. شهردار تهران وارد چالش با رییش جمهور وقت شد احمدی نژاد هم تسهیلات را در مقابل لغو کرد یعنی تسهیلات هم برای نوسازی بافت فرسوده و هم برای توسعه مترو و شبکه اتوبوسرانی معلق شد. این موضوع هیچ ارتباطی با دولت روحانی ندارد یعنی نتیجه اختلاف و دشمنی شخصی بود که بین شهردار قبلی و فعلی تهران به وجود آمد و دود آن به چشم تهرانی‌ها رفت.»

او همچنین اظهار می‌کند: آقای شهردار مردم را نفهم فرض کرده‌اند در حالی که مردم خیلی خوب می دانند که با کاشتن گل های لاله و بزک کردن ظاهر شهر، مشکلات حل نمی شود.[۵]

*حرف آقای خرّم به لحاظ عقلانی صحیح نیست چون مقصّر کسی است که قانون را اجرا نمی‌کند.

این در حالیست که گویا دولت آقای روحانی هم در اعطای اعتبارات نوسازی به شهرداری تهران تعلل دارد که بر اساس سخنان احمد خرّم، این مسئله نیز حکما تقصیر قالیباف است![۶]

ضمن اینکه آقای قالیباف اساساً در ایام صدارت دولت‌ها یک چهره کم‌حاشیه بوده و هرگز به درست یا به غلط، وارد چالش‌های پر سر و صدا نه با دولت آقای احمدی‌نژاد و نه با دولت آقای روحانی نشد.

(از طرفی با مواضع آقای خرّم پس حکماً مقصر بی‌دستاوردی و شکست برجام نیز قاعدتاً شخص رئیس‌جمهور روحانی است!)

در اشاره به اظهارات آقای خرّم مبنی بر اینکه شهردار تهران با کاشتن گل لاله شهر تهران را بزک کرده است بایستی بیان کرد که اساساً بزک کردن شهرها برای زیبایی بیشتر نیز جزئی از اصول لاینفک مدیریت شهرداری است.

ضمن اینکه جریان خاص نشان داده است که به دنبال ماهیگیری سیاسی است و از همین رو وظایف و اقدامات شهرداری تهران در کاشت گل‌های لاله، ساخت تونل توحید، ساخت پل صدر و مدیریت حادثه پلاسکو را مورد هجوم قرار می‌دهد.

و لذاست که مردم می‌بینند خرّم به کاشت گل‌های لاله می‌گوید بزک کردن شهر، لیلاز به تونل توحید می‌گوید «سوراخ بزرگ در سطح شهر»، جهانگیری به پل صدر تلویحا می‌گوید بی‌خاصیت و تمام اصلاح‌طلبان نیز در حادثه پلاسکو خواستار عذرخواهی قالیباف می‌شوند در حالیکه حتی یک شهروند هم با مدیریت جهادی و حاضر در صحنه آسیب ندید و گزارش‌های کارشناسی نیز هرگز مسئول بودن شهرداری تهران در بروز حادثه پلاسکو را تأیید نکردند...

***

۱_ http://sharghdaily.ir/News/۱۲۰۱۴۱

۲_ http://www.mashreghnews.ir/news/۶۸۹۵۴۵

۳_ http://www.mashreghnews.ir/news/۶۸۹۵۴۵

۴_ http://tnews.ir/news/۹۰۷۹۸۴۷۵۹۸۲۱.html

۵_ http://omidiraniannewspaper.ir/detail/۸۳۷۹

۶_https://www.tasnimnews.com/fa/news/۱۳۹۵/۱۲/۱۸/۱۳۴۹۴۲۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    11 24
    اصلا خودتم فکر نکنم بفهمی چی گفتی
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      12 0
      روحانی = 0 جهانگیری = 100 0 * 100 = 0 این یعنی مکمل برای فرد مرده فایده ای نداره
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    62 6
    هر کس وقتی سخنان و نظرات سخیف به اصطلاح اصلاح طلبان را می شنود و می خواند، از اینکه این چنین افراد مخشان را بسته بندی شده و دست نخورده باقی گذاشته اند و به هیچ مصرفی در راه حق حاضر نیستند برسانند تا مرگشان فرا رسد، متأسّف می شود.
  • مهران IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    34 5
    همه این حرفهای استحاله طلبها، ناشی از ترس است. اینکه خواستگاه آنان از طبقه متوسط به بالا می باشد تا حدود خیلی زیادی درست است. آنها می ترسند از اینکه دولتی سر کار بیاید که جناحی عمل نکند و متخلف را متعلق به هر گروهی مورد بازخواست قراردهد. مردم مومن و انقلابی می گویند دیگه بس است خیانت به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی.
  • مجید IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    30 2
    هر بچه پولداری 4 درصدی نیست ولی هر مستضعف و یا طبقه متوسطی حتما 96 درصدی است.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    33 4
    تاجزاده فکر می کنه همه مثل خودش اهل فضانوردی هستند که اوهام و رویا ببینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس