کد خبر 739830
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
فیلم/ برج گرنفل لندن پس از آتش‌سوزی

یک مقام اداره پلیس لندن از افزایش تعداد کشته‌های برج گرنفل به ۷۹ تن خبر داد.

 به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، استوارت کاندی از اسکاتلندیارد (مرکز پلیس لندن) طبق آخرین برآوردها از کشته شدن ۷۹ تن در سانحه آتش‌سوزی برج گرنفل سخن گفته که از جمله شامل مفقودانی می‌شود که کشته تلقی می‌شوند. او گفت، در روزهای آتی ممکن است که این رقم افزایش یابد. با این حال پلیس لندن انتظار ندارد که این شماره مانند آن چه که در روزهای گذشته مشاهده شد بالا برود.

هنوز هم شمار زیادی در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند که وضعیت ۹ تن از آنان بحرانی اعلام شده است. از درون ساختمان تصاویری منتشر شده که ابعاد فاجعه را نشان می‌دهد. کاندی می‌گوید: «تشریح میزان ویرانی در برخی قسمت‌های ساختمان بسیار دشوار است. »

یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان

دانی کاتن، رئیس آتش‌نشانی لندن به رادیو بی‌بی‌سی گفت، می‌تواند ناامیدی و رنج بازماندگانی که خویشاوندانشان هنوز تشخیص هویت داده نشده‌اند را درک کند. تشخیص هویت اجساد به دلیل شدت سوختگی بسیار دشوار است. کاتن گفت: «به همین دلیل بسیار مهم است که این روند را سنجیده، محتاطانه و با سازماندهی خوب پیش ببریم. »

به گفته او، ممکن است تا زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به همه واحدهای این برج دسترسی یابند روزها به طول بیانجامد.

روز دوشنبه ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) رأس ساعت ۱۱ ظهر به وقت محلی (۱۲ ظهر به وقت اروپای مرکزی) در تمامی ساختمان‌های عمومی بریتانیا برای گرامیداشت یاد قربانیان یک دقیقه سکوت برگزار شد.

آتش‌سوزی در برج گرنفل در محله کنزینگتون لندن بسیاری از مردم بریتانیا را به طور جدی به جست‌وجوی دلایل این حادثه واداشته است. مردم بریتانیا به دنبال علل آتش‌‌سوزی و آموختن از این سانحه برای پیش‌گیری از سوانح بعد‌ی هستند. فیلیپ هاموند، رئیس خزانه بریتانیا می‌گوید، در نمای برج گرنفل موادی قابل‌اشتعال به کار گرفته شد که استفاده از آن در سراسر بریتانیا ممنوع است.

نه تنها مقام‌های مسئول بلکه شرکت‌های ساختمانی مسئول ساخت وساز این برج به باد انتقاد گرفته شده‌اند. بنا به گزارش‌ها، موادی که آخرین بار در بازسازی نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته باعث آتش‌سوزی شده است. به علاوه در این برج راه‌‌های خروج اضطراری مناسب وجود نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس