محمدرضا خاتمی

محمدرضا خاتمی در یک میتینگ دانشجویی، پخت و پزهای جدیدی را برای «گزارش‌های حقوق بشری ضد ایران» ترتیب داده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پخت و پز خاتمی برای گزارش‌های حقوق بشری ضد ایران

ایلنا گزارش داد: محمدرضا خاتمی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً طی اظهاراتی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف گفته است:

«باید بررسی شود که آیا قوه قضائیه ما مستقل است؟ آیا در رسیدگی به پرونده‌های سیاسی و امنیتی، استقلال وجود دارد؟ نقش ضابطان چطور است؟ در همین قوه قضائیه برخی به شدت طرفدار اعدام هستند!»

*اظهارات خاتمی مبنی بر اینکه کسانی از مسئولان قوه قضائیه طرفدار اعدام هستند و آنهم به شدت! فی‌الواقع یک کپی برابر اصل با گزارش‌های حقوق بشری مغرضانه خانم «عاصمه جهانگیر» و سلف او یعنی «احمد شهید» علیه مقامات قضایی کشورمان است.

گزارش‌هایی که صرفاً به قصد سیاه‌نمایی از فضای جمهوری اسلامی ایران و بدون نظر داشتن به واقعیت‌ها تهیه و منتشر می‌شوند.

خاتمی و امثال او همچنین در حالی این سخنان را بر زبان می‌آورند که اولاً موضعشان درباره قوانین موضوعه نظام اسلامی و قانون اساسی کشور مشخص نیست و از طرفی، کثیری از همین افراد مستوجب برخوردهای سخت قضایی در جرائم مختلف اعم از سیاسی و... بوده‌اند اما با سماحت رهبری نظام و مقامات قوه قضائیه از مجازات‌های سخت رهیده‌اند.

مسئله مهم دیگر در بحث اعدام نیز سابقه و عملکرد رئوفانه نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی کشور در امان دادن به اشرار توّاب، تشکیل دادگاه دوباره برای منافقین محکوم به اعدام، آزادسازی زودهنگام برخی زندانیان سیاسی، تأکید بر کاهش اعدام در احکام قضایی و گذشت از مجازات‌های سنگین برای جرائم سیاسی مثل فتنه است.

از طرفی معلوم نیست چرا خاتمی به این حقیقت مهم اشاره نکرده است که بیش از 90 درصد اعدام‌ها در جمهوری اسلامی ایران صرفا در بحث مواد مخدر است.[1]

درصد باقیمانده نیز عموما شامل متجاوزین به عنف و مفسدین فی‌الارض است که عدم حذف آنها در تمام جهان مؤید وجود ظلم در نظام سیاسی است.

چه اینکه بدیهیست که افکار عمومی به هیچ وجه لغو اعدام کسانی مثل قاتل آتنا و یا خفاش شب و یا عبدالمالک ریگی را تحمل نخواهد کرد...

***

«عارف، پیشمرگ موسوی و کروبی»؛ تمام انتقادات را به جان می‌خریم که حصر تمام شود!

محمدرضا عارف، فعال اصلاح‌طلب و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری خبرآنلاین درباره فعالیت‌های «کمیته رفع حصر» که توسط نمایندگان چپ مجلس تشکیل شده، با بیان اینکه قرار نبود خبری در این رابطه به رسانه‌ها درز کند، گفته است: احساسمان این است که این مسئله هرچه سریع تر باید با یک وفاق ملی و راه حل های درون نظامی حل و فصل شود. به همین علت کارگروهی تشکیل شد و قرار شد رسانه ای نشود و هیچ کسی نداند اعضای آن را چه کسانی تشکیل می دهند. چون اگر اعضا مشخص می شدند ممکن بود برخی اعتراض کنند که چرا ما نیستیم و موکلانشان هم می گفتند چرا فلان فرد در کمیته هست و شما نیستید!

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود در همین رابطه می‌افزاید: ما از این موضوع و پیگیری ها راضی هستیم و صمیمانه از همه نهادهای دست اندر کار به ویژه شورای عالی امنیت ملی تشکر می کنم. چرا که گام های خوبی برداشته شده که امیدواریم به حل موضوع بیانجامد.

عارف همچنین تصریح می‌کند: برای آنکه مشکل حصر حل شود، تمام انتقادها را به جان می خریم تا مشکل مرتفع شود. مهم این است که مشکل رفع شود![2]

*مشخص نیست در حالی که سایر اکابر اصلاحات مثل سعید حجاریان و لیدر جریان چپ، صراحتاً یا به تلویح اعلام کرده‌اند که در سال 88 تقلّبی روی نداده، موسوی و کروبی اشتباه کرده‌اند و... چرا آقای عارف تصمیم گرفته است خود را فدای این مسئله لاینحل کند؟!

روی دیگر این سخن آنست که شاید عارف نمی‌داند نوشداروی تنبیه حصر برای آقایان موسوی و کروبی، «توبه علنی» است و این قضیه با به جان خریدن انتقادات و گعده های سیاسی و لابی و برگزاری جلسه و غیره حل نخواهد شد و ورود غیر حرفه ای عارف به این مسئله نیز غیر از آنکه اضرار بیشتری را شامل حال او کند؛ اثر دیگری نخواهد داشت.

خاصه اینکه عملکرد آقای عارف در انتخابات 92، در فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی و در اخذ مواضع سیاسی طی ماه‌های اخیر به شدت مورد انتقاد ستاد جریان سیاسی خاص قرار دارد و معلوم نیست عارف بتواند سطحی بالاتر از انتقادات چپ‌ها را تحمل کند!

***

مدافعی که یک‌شبه منتقد روحانی شد!

عبدالله رمضان‌زاده، فعال چپ و سخنگوی دولت اصلاحات به تازگی طی اظهاراتی در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شریف تأکید کرده است:

«من جزو منتقدان روحانی هستم»!

به گزارش ایسنا، او همچنین گفته است: ظاهرا هیچ چیزی در مملکت ما سر جایش نیست که جنبش دانشجویی را در وضعیت به هنجار خود تصور کنیم.[3]

*رمضان‌زاده در حالی خود را منتقد رئیس‌جمهور معرفی کرده است که سابقه او در دولت اول آقای روحانی چیز دیگری می‌گوید!

این فرد زمانی درباره انتخابات مجلس دهم گفته بود: «همین‌که افراد ماجراجویی که برای دولت مشکل ایجاد می‌کنند وارد مجلس نشوند یا افرادی که در برابر رفتارهای غیرقانونی مثلا تامین اجتماعی سکوت کردند وارد نشوند، از نظر ما، مجلس خوبی است.»[4]

سخنگوی دولت اصلاحات زمان دیگری هم در دفاع از روحانی تأکید کرده بود: باید به مردم گفت که این دولت، دولت ایده‌آل ما نبود؛ برآیند شرایط و توان ما این بود. ما از این برآیند دفاع می‌کنیم.[5]

رمضان‌زاده همچنین در بخشی از گفت‌وگوی خود با شماره ۱۹۱ نشریه تجارت فردا نیز با بیان اینکه «از عملکرد ایشان (روحانی) ناراضی نیستم» گفته بود: در ونزوئلا ارتش دارد مواد غذایی را بین مردم تقسیم می‌کند. این فاجعه در ایران هم در حال رخ دادن بود. دولت یازدهم جلوی این رخداد را گرفته. همین کفایت می‌کند که ما سال‌ها قدردان این دولت باشیم!

این فعال اصلاح‌طلب زمانی در یک مصاحبه هم با مثبت ارزیابی کردن عملکرد دولت آقای روحانی در ماجرای حقوق‌های نجومی گفته بود:

«شفاف‌سازی که دولت در این مورد در پیش گرفته و اقداماتی که تاکنون انجام داده، در تاریخ عملکردهای دولت‌های گذشته کم‌سابقه بود. می‌خواهم شجاعت آقای روحانی را تحسین کنم و بگویم این ادامه همان روندی است که رییس دولت اصلاحات در مورد قتل‌های زنجیره‌ای در پیش گرفته بودند. این کار به درستی انجام شده و امیدوارم دولت به شفاف‌سازی در مورد عملکرد خود و اقداماتی که رضایت افکار عمومی را به دنبال دارد ادامه دهد.»

ما قضاوت درباره اظهارات آن روزها و این روزهای رمضان‌زاده را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم...

پر واضح آنکه همانطور که پیش از این نیز به کرّات در وبلاگ مشرق برای مخاطبان محترم توضیح داده‌ایم؛ اصلاح‌طلبان قصد «عبور از روحانی» و پاک کردن تمام گذشته مشترک خود با رئیس‌جمهور و اعتدالیون را دارند.

آنها به هیچ روی قصد ندارند با کارنامه ضعیف رئیس‌جمهور روحانی و با برجام شکست خورده‌ای که روزگاری مروّج آن بودند؛ پا به انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 بگذارند و برای همین دست به یک انکار بزرگ زده‌اند.

تقلّایی که البته ناممکن خواهد بود و از نظر مردم؛ اصلاح‌طلبان حتی بیشتر از شخص رئیس‌جمهور روحانی بایستی پاسخگوی عملکرد دولت و محقق نشدن وعده‌های برجام باشند. چه اینکه آنها بیش از تیم دولت خود را مشتاق برجام نشان می‌دادند...

گفتنیست، اظهارات رمضان‌زاده در این باره که در ایران هیچ چیز سر جایش نیست! هم برگ دیگری از تقلّای جریان چپ برای سیاه‌نمایی از وضعیت جمهوری اسلامی ایران ارزیابی می‌شود. پیش از رمضان‌زاده، مسعود پزشکیان نیز در اظهاراتی از این گفته بود که در مجلس شورای اسلامی عزمی برای مبارزه با فساد وجود ندارد![6]

*عکس از خبرگزاری ایلنا

***

1_ http://www.asriran.com/fa/news/498409

2_ http://www.khabaronline.ir/(X(1)S(1fipa3gaiqcjqedsA%CC%83%C6%92%C3%86%E2%80%99A%CC%83%E2%80%9A%C3%86%E2%80%99A%CC%83%C6%92a%CC%82%E2%82%AC1A%CC%83%E2%80%9AA%CC%8A%E2%80%9Coflknc33))/detail/734980/Politics/parliament

3_ https://www.isna.ir/news/96091809703/

4_ http://sepehrkish.com/printable.php?nn=13931007001547

5_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13931006001363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    87 47
    این جمع به اصطلاح اصلاح طلب تهوع آور شده اند
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    39 6
    رمضان زاده از مردم و دانشجویان خجالت نکشیده؟!
  • امیر حسین IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    49 33
    ما آن موقع هم می گفتیم الان هم می گوییم هیچ گاه تقلب نشده و هرچه بوده کودتایی از پیش تعیین شده و با کمک دشمنان بوده!
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      41 41
      این‌هایی که پیشمرگ هستند مثل خوارج و نهروان بهانه می‌آورند که برای چه توبه کنند و امثالهم
  • مهرداد IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    85 28
    اسهال طلبان بوقلمون صفت. مگه شماها و یکی از سران فتنه نبود که پیام دادید مردم به روحانی رای بدید. خخخخخخ. چقدر شماها بی وجود هستید. بدبخت به کسانی که گول شما را خوردند و خواهند خورد.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    20 69
    هر که با کدخدا درافتاد ورافتاد
  • سیدرسول IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    47 39
    اگر رافت رهبر عزیزمان نبود سران فتنه همان روزهای اول اعدام میشدند.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    38 21
    اینا نماینده مجلسن یا مسول ازاد سازی سران فتنه؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    39 25
    هجمه ی اخیر اصلاح‌طلب‌ها به قوه قضاییه همزمان با ورود بوریس جانسون !!! ادای دین به انگلیسی هاست !
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    14 47
    سایت مشرق ! روز قیامت یکی از انواع گناهان شما توهین به عقل هم خواهد بود
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    41 15
    اتفاقا محاکمشون کنید ؛تا بقیه هم بفهمند که سزای خیانت وهرج ومرج ,برای قدرت طلبی کودتاگونه چیه.
  • ES ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    29 36
    حصرو تموم کنیدحالا نوبت محاکمه است چقد تو خونه شون بخورنو بخوابن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس