شاه آبادی

آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری پس از گذراندن یک دوره نقاهت دار فانی را وداع گفت.

برپایه این خبر برای بزرگداشت این عالم ربانی هم در تهران و هم قم مراسمی برگزار می‌شود.

پیکر مرحوم آیت الله شاه آبادی چهارشنبه ساعت هشت و نیم صبح از مسجد آیت‌الله شاه‌آبادی واقع در پامنار تهران و همان روز ساعت ۱۵:۳۰ در قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) تشییع خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نصرالله شاه‌آبادی؛ خلف صالح پدر

***

زندگینامه مرحوم آیت الله شاه آبادی

از مجتهدین شیعه، نماینده استان تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و فرزند مرحوم محمدعلی شاه‌آبادی بود. ایشان در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی به دنیا آمد. اولین معلم دینی و قرآن او از نوادگان شیخ عبدالکریم حائری معروف به ملا باجی بود. تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و از اساتید تهران استفاده کرد و بعد از فوت پدرش به قم آمد و از اساتید بنام حوزه قم از جمله سید حسین بروجردی وسید محمد حجت و سید محمدتقی خوانساری استفاده نمود. در سال ۱۳۳۰ تحصیلات حوزوی خود را در نجف نزد علمای حوزه همچون سید ابوالقاسم خویی و سید عبدالهادی شیرازی و سید محمد روحانی و شیخ حسین حلی گذراند. همچنین وی شاگرد حضرت امام (ره) نیز بوده‌است. شاه آبادی در سال ۱۳۴۹ به تهران بازگشت و به تدریس و اقامهٔ نماز در تهران پرداخت و پس از اعزام به قم به تدریس علوم دینی در حوزه علمیه می‌پردازد.

آیت الله شاه آبادی در شامگاه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ بر اثر زخم دیابت، گرفتگی عروق پا و ایست تنفسی در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان بقیةالله بستری شد و امروز مصادف با ۲۱ اسفند ماه ۹۶ دار فانی را وداع گفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    15 7
    خدا بیامرزه
  • ناشناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 0
    روحش شاد
  • علی US ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    1 0
    دهها خصیصه خوب یکی از مهمترین ان پناه گاه و امید ایتام وخانوااده های بی سرپرست بود. شاید حدود صد ها خانوار بی سرپرست و بچه های یتیم را تحت پوشش خویش داشت. بدونه انکه کسی بداند چه تعداد ونفرات را سرپرستی میکرد.. از شعارهای بارز این مرحوم. گر دست افتاده گیری مردی.. خدایش بیام زد ودر جوار اقا ابا عبدالله الله الحسین ع همنشین ومحشور گردد.. امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس