فتنه

برخی چهره‌های اصلاح‌طلب به دنبال اعطای جوایز ویژه به اغتشاشگران فتنه ۸۸ و فتنه اقتصادی دیماه ۹۶ هستند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«رقص خراباتی نجفی» یا خرابه قالیباف؛ مسئله اینست...

«سیدمحمود میرلوحی» عضو شورای شهر تهران و عضو شورای سیاستگذاری جریان اصلاحات در بخشی از مصاحبه خود با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز در اشاره به استعفای شهردارنجفی گفته است:

«بنده باید این نکته را در این زمینه عنوان کنم که همانند آقای احمدی‌نژاد که پس از پایان دولت خود برای دولت بعدی خرابه و ویرانه به جا گذاشته بودند این وضعیت برای آقای قالیباف نیز وجود داشت و پس از دوران مدیریت ایشان ما با خرابه‌ها و ویرانی‌های زیادی در مدیریت شهری تهران مواجه شدیم»!

او همچنین با ادعای اینکه قالیباف ۱۰۰ استخدام غیر قانونی هم داشته است تصریح می‌کند: با این وجود بنده باید عنوان کنم که در دوران مدیریت آقای نجفی اقدامات مهمی در مدیریت شهر تهران انجام گرفته است.

میرلوحی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز گفته است:

بدون شک بنده و دیگر اعضای شورای شهر این مسأله را نمی‌پذیریم که دلیل استعفای آقای نجفی فقط بیماری ایشان بوده است. به نظر می‌رسد افکار عمومی نیز این مسأله را نپذیرفته و به دنبال دلایل اصلی این استعفا است. با این وجود آقای نجفی در واقعیت دچار بیماری حادی شده‌اند و در این مسأله نیزهیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

او همچنین اظهار کرد: برخی از نهادها و مسئولان به صراحت این مسأله را عنوان کرده‌اند که از انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار تهران رضایت ندارند. به همین دلیل نیز این نهادها و مسئولان با آقای نجفی در طول دوران مسئولیت خود همکاری لازم را انجام نداده‌اند.[۱]

*این از عبرت‌های روزگار است که آقای میرلوحی به جای عذرخواهی از مردم ایران و تهران و به جای ارائه حتی یک سند از یک پروژه عمرانی که آقای نجفی انجام داده باشند! به بیان صحبت‌هایی مثل صحبت‌های بالا می‌پردازد.

درباره اظهارات میرلوحی چند نکته گفتنی وجود دارد:

یکم: خرابه یعنی مدیریت ضعیف، عدم انجام پروژه، پروژه‌های نیمه‌کاره، عدم توانایی مدیریت بحران‌های طبیعی و غیره.

کدامیک از این رفتارها در پایان دوره مدیریت محمدباقر قالیباف در تهران وجود داشت و چرا تمام این رخدادها در دوران مدیریت نجفی دیده شد و یا مورد اشاره قرار گرفت؟

از طرفی در فرض محال اینکه قالیباف خرابه تحویل داده باشد. چرا آقای نجفی به جای کار و عمران و آبادی در این خرابه، ترجیح داد در مجلس رقص حاضر شود!؟

دوم: گفته شده که نجفی اقدامات مهمی در شهرداری تهران انجام داده است!

ما از آقای میرلوحی می‌خواهیم که غیر از شاهکار بلااثبات گزارش ۱۰۰ روزه علیه قالیباف و افتتاح پروژه‌های اجرا شده در زمان قالیباف [۲]، یک مورد و فقط یک مورد از پروژه‌های اجرا شده توسط آقای نجفی در مدیریت شهر تهران را مورد اشاره قرار دهند.

پر واضح آنکه تهران بزرگ برای اولین بار در عمر خود و طی ماه‌های گذشته شهرداری را تجربه کرد؛ که غیر از تخریب سیاسی و حضور در مجلس رقص، هیچ هنر دیگری نداشت.

سوم: ما به آقای میرلوحی و ایضا به آقای نجفی توصیه می‌کنیم بابت دلیل و دلایل استعفای شهردار تهران، از نجابت اصولگرایان و نهادهای کشور سوء استفاده نکنند...

به سخن دیگر اینکه اگر این استعفا دلیلی غیر از بیماری دارد حتما باید بیان بشود و اگر شهردار نجفی از این مسئله استقبال می‌کند؛ ما نیز حاضریم در کنار رسانه‌های اصلاح‌طلب به فرضیات موجود در این زمینه بپردازیم!

آقای نجفی صغیر نیست که اصلاح‌طلبان از قول ایشان صحبت می‌کنند. از طرفی رسانه‌های کشور نیز این آزادی را دارند که استعفای شهردار اصلاح‌طلب تهران هر دلیلی دارد، به روشنی بیان شود.

و چهارم: اینکه آقای میرلوحی بیان می‌کند برخی نهادها و مسئولان کشور، به لحاظ نظری مخالف آقای نجفی و شهردار شدن ایشان بوده‌اند حرف درستی است.

اما این مخالفت نظری به خاطر مردم تهران بود و هست نه بخاطر مسائل سیاسی.

مخالفت نظری صحیحی که ۶ ماه کم‌توانی آقای نجفی در بلدیه تهران و ایضاً حضور ایشان در مجلس رقص و غیره به روشنی نشان داد مخالفت بیجایی نبوده است.

*

جدای از این مسائل باید اشاره کرد که دست اصلاح‌طلبان شورای شهر از اثبات تخلف برای محمدباقر قالیباف نیز تهی بوده است...

مردم باید در این زمینه قضاوت کنند که اظهار بالااثبات اینکه در سازمان عریض و طویل شهرداری تهران با چند صد هزار نیرو، ۱۱۰ استخدام غیر قانونی صورت گرفته و یا اظهارات دیگر میرلوحی مبنی بر اینکه ۲۰۵ میلیون تومان در شهرداری تهران گم شده و همینطور صحبت‌های الویری مبنی بر تخریب ۴ فقره باغ در تهران بزرگ که سندی هم برای آن ارائه نشد! [۳] آیا بیانگر وجود فساد سازمان یافته و کج‌دستی شهردار جهادی تهران بوده است یا خیر!؟

گفتنیست، برخی اصلاح‌طلبان به تازگی خواستار تجلیلی از شهردار نجفی شده‌اند...

***

جایزه ویژه برای اغتشاشگران سال ۸۸!

«محمدتقی فاضل میبدی»، از فعالان چپ و عضو مجمع اصلاح‌طلب محققین حوزه علمیه در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره شرایط رجل سیاسی که از سوی شورای نگهبان ابلاغ شد، گفته است:

در یکی از بندها آمده اگر فرد در جریان اعتراضات سال ۸۸ حضور داشته، نمی‌تواند نامزد انتخابات شود. این برخلاف قانون اساسی است و با آن مغایرت دارد و با فرمایشات رهبری که اخیرا فرمودند منافات دارد.

او همچنین می‌گوید: سال ۸۸ عده‌ای معترض بودند، بر اساس قانون اساسی اگر فردی هیچ گونه سلاحی در دست ندارد و نسبت به وضع موجود اعتراضات مدنی داشته باشد می‌تواند اعتراض کند.

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که محروم و محکوم کردن فرد باید باتوجه به قانون و بر اساس حکم دادگاه باشد، اظهار کرد:

اینکه کسی را که در سال ۸۸ اعتراض کرده است از یک حق قانونی محروم کنیم دلیل محکمی می‌خواهد و نمی‌توان صرفا به خاطر اعتراض آن شخص را منع و محروم کرد. کسانی که چنین رفتارهایی می‌کنند در واقع  برخلاف قانون اساسی و شرع اقدام می‌کنند. بر این باروم این اقدام جز در تعارض با قانون اساسی و انقلاب نیست. [۴]

*ما قضاوت درباره اظهارات میبدی را به خوانندگان محترم واگذار می‌کنیم...

قبل از او، ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران نیز خواستار اعطای پست مدیریتی در وزارتخانه‌ها به اغتشاشگران فتنه اقتصادی دیماه ۹۶ شده بود! [۵]

گفتنیست، مجمع محققین و مدرسین حوزه، همان تشکلی است که در ایام اغتشاشات ۹۶، نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر انقلاب نوشت و طی آن با تأکید بر «ناکارآمدی» نظام اسلامی، از اغتشاشگران خیابانی حمایت کرد. [۶]

***

مشاور روحانی می‌گوید آیت‌الله آملی‌لاریجانی هم به دنبال رفع «حصر» است!

«محمد قوچانی»، فعال اصلاح‌طلب و مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور روحانی در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی آرمان امروز درباره حصر دو رأس فتنه سال ۸۸ گفته است:

«پس از انتخابات سال ۹۶ جلسات مفیدی در شورای عالی امنیت ملی برگزار شده که مسئله رفع حصر در دستور کار قرار گرفته است. نه تنها اصلاح‌طلبان و بلکه بخش‌هایی از جریان اصولگرایی نیز در این زمینه به آقای روحانی کمک کرده‌اند. بنده از آقای رضا خاتمی نقل قول می‌کنم که آقای علی لاریجانی در مسئله رفع حصر در حال کمک کردن به آقای روحانی است و اتفاقا این کمک خیلی جدی است. من حتی اطلاع دارم که رئیس قوه قضائیه نیز با دیدگاهی مثبت به این مسئله نگاه می‌کند... این در حالی است که نیروهای امنیتی نیز با سعه صدر بیشتری با این مسئله برخورد کرده‌اند. آقای روحانی به دلایل منطقی از انعکاس اخبار مربوط به رفع حصر خودداری می‌کنند تا مسئله حل شود»!

*ما پیش از این و در وبلاگ مشرق نیز توضیح دادیم که بر اساس دریافتی تحلیلی که از روش و منش نظام اسلامی و حرکت عقلایی قوای کشور وجود دارد؛ حصر تمام نمی‌شود مگر اینکه دو چهره اصلاح‌طلبی که محصور هستند و علمدار فتنه سال ۸۸ نیز بوده‌اند؛ توبه رسمی و علنی داشته باشند و صراحتا بگویند که چرا در سال ۸۸ اشتباه کردند.

این تحلیل حتی در زمانی که آقایان اصلاح‌طلب با اعتماد به نفس می‌گفتند «مسئله حصر تا عید سال ۹۷ حل می‌شود»! نیز ارائه و تأکید شد که این حرف‌ها صحیح نیستند.

اکنون نیز در سال ۹۷ هستیم و هیچ اتفاقی در مسئله حصر رخ نداده و نخواهد داد.

همچنین از باب کنایه بایستی به آقای قوچانی گفت که وقتی معاون اول دولت که سمت پل ارتباطی اصلاح‌طلبان با دفتر مقام معظم رهبری را هم داشت؛ به دلیل تندروی‌های سیاسی و انتخاباتی، دیگر موفق به تکرار جلسات سابق در دفتر رهبری نظام نشده است؛ بیان صحبت‌هایی مثل صحبت‌های بالا، خردمندانه نیست.

ضمن اینکه مدافعان رفع حصر باید بدانند مادام که شخص لیدر اصلاحات حتی اجازه احوالپرسی از رهبری معظم را ندارد و حتی نمی‌تواند با مقامات دفتر رهبر انقلاب نیز دیدار کند؛ صحبت از رفع حصر بدون توبه علنی، یک صحبت بیجاست.

درباره تغییر نظر ریاست محترم قوه قضائیه و دستگاه‌های امنیتی کشور نسبت به مسئله حصر نیز بایستی منتظر پاسخگویی این نهادها ماند...

گفتنیست، آیت‌الله آملی لاریجانی طی ۸ سال گذشته صحبت‌های مهمی را در ردّ مقوله فتنه و رعایت خط قرمز بودن این مسئله ایراد کرده است.

***  

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۱۷۲۰۷

۲_ http://fna.ir/blgq۵i

۳_ mshrgh.ir/۷۷۶۵۵۸

۴_ http://khabarfarsi.com/u/۵۳۰۳۸۰۶۴

۵_ mshrgh.ir/۸۱۸۱۰۰

۶_ mshrgh.ir/۸۱۶۲۴۹

۷_ mshrgh.ir/۸۰۸۴۹۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    39 5
    نمیتونن مثه قالیباف کار کنن; میگن خرابه تحویل داده!
    • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
      0 7
      بنظرم‌ اصلاح طلبا تو این وضعیت بد اقتصادی افکار عمومی منحرف می کنن!!! از طریق بحث رفع حصر و ...
  • SE ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    42 7
    ارزش یک موی گندیده امثال قالیباف به همه شما اصلاح طلبهای تهوع آور برتری داره
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    27 5
    بیشعور ها به داد مسایل کشود بپردازید مردم دیگر به این عنتر بازی شما توجهی نارند مگر این نجفی همان مرتیکه ای نبود که گفت خانواده ها کنا ر هم قلیان بکشند این تفکر اسهالات کشور است
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    7 1
    جالب بود
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    10 4
    مجمع محققین و مدرسین حوزه، همان تشکلی است که در ایام اغتشاشات ۹۶، نامه‌ای سرگشاده خطاب به رهبر انقلاب نوشت؟؟؟؟ . نه عزیزم این نامه را سال 88 نوشتند. اینها شورشهای سال 88 را کلید زدند
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    8 2
    برخی اصلاح‌طلبان به تازگی خواستار تجلیلی از شهردار نجفی شده‌اند...
  • مهدی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    17 2
    دروغ پشت سر هم دروغ خوب شما که خرابه تحویل گرفتید در این 6 و 7 ماه فقط یک مورد ار کارساده یتان را به مردم یگید آیا مدیریت برف را بگوئم یا مترو و بقیه چیز آقا شما خیلی خوب و فقط حرف زدن خوب بلدیدو دیگر همه یتان هیچ.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    16 4
    فقط قالیباف. درود بر شرفت ای مرد بزرگ
  • منصور IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    11 3
    اقای الویری قسم می خورم که معنی خجالت را نمی فهمی . آنجا که گفتی قالیباف شهر خرابه به نجفی همیشه بیمار تحویل داده. مدیریت جهادی درژن اصلاح طلبان وجود ندارد . مردم تهران خوب می فهمن که به کیه. وقت اشتباهشان این است که در انتخابات شورابه لیست رای دادند
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    10 2
    فقط میتونم بگم نوش جان تهرانی ها
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    3 1
    اگر دنبال حصر است حتما حصر با ماشین رالگیرینی میره و ایشان با پراید قطعا به اونم نمی رسه به خصوص که سال استفاده از کالای داخلی و خودی ها مقید هستند از کالای داخلی استفاده کنند و دیگران خیر لذا تا صد سال دیگر هم نمی رسند
  • صفا IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    13 3
    تهرانی هایی که به این لیست شورای شهر رآی دادند و نتیجه این شد باید توبه کنند .
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    12 3
    همه شما اسلاحتلبا رو در هم ضرب کنن انگشت کوچیکیه قالیباف هم نمی شید
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    6 1
    اینا همه سناریو ازپیش تعیین شدس که هاشمیرو شهردارکنن ودرانتخابات ریاست جمهوری این اقارو منتخب جلوه بدن ووووووووووووووووووو اگه شد فبها واگه نشد ...................
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    3 2
    رئیس قوه قضاییه با رفع حصر بدون محاکمه در دادگاه موافق نیست.‌..قبلا گفته بود که ما هیچ نگرانی از محاکمه سران فتنه نداریم..زمانش که برسد محاکمه میکنیم.. امیدواریم هر چه زودتر زمانش برسد.
  • بقیه الله IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    2 1
    باسلام اگرخوب دقت بکنیدهمه مخالف حصرهستندولی معلوم نیست کی دستورحصرراداده که دستورازادی نمیده شایدجزوی ازبرجام باشه ححححح
  • بقیه الله IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    4 0
    کسی که درمشکلات فرارخواهدکردهمین بهترکه زودقولشوگم کنه اینهامرد خوشگزرانین عیش ونوش رکس واوازلوله کباب تشریفات تحمل انتقادوکارراندارند بایدبرن
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    6 0
    اینها تزشون همینه نه بلدند کار کنند و نه شرف دارند میندازند تقصیر شهردار و رئیس جمهور قبلی
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    7 0
    خرابه مغرهایی ست که به شما نالایقها رای دادند
  • US ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    7 1
    حالا شاهد باشيد اين شهردار و اين شوراي شهر بي تقوا يك قدم مثبت هم براي شهر تهران نمي توانند بر دارند. اين هم فقط بخاطر تهمت هايي است كه به قاليباف زده اند. شاهد باشيد.
  • احدی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
    5 0
    دوباره حزب وحزب بازی مردم بیچاره تهران هم مالیات بدن هم در رنج باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس