انصراف مرعشی از کاندیداتوری شهرداری تهران

مرعشی خطاب به روحانی: نمی‌توانم درک کنم فردی از خود انتقاد داشته باشد!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

**افشای خیانت بزرگ قالیباف در شهرداری تهران!

«مجید فراهانی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، در یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا، به زعم خود به مفاسد شهرداری تهران در دوره گذشته و چیزی به نام «خیانت» اشاره کرده است.

او می‌گوید:

صندوق ذخیره کارکنان برای آتیه کارمندان شهرداری تهران دیده شده و قرار بوده است که درصدی از حقوق کارمندانی که در این صندوق عضو هستند، وارد این صندوق شود. هیات مدیره این صندوق سرمایه‌گذاری‌های غیرقابل دفاعی من‌جمله در شهر کیش انجام داده است، برای مثال در این شهر هتلی خریدند که براساس قیمت کارشناسی نبوده و هتلی چند برابر قیمت خریداری شده است.

فراهانی تصریح می‌کند: مدیرعامل عزل شده است و این پرونده به دستگاه قضائی ارسال شده است و جزو همان ۱۲ پرونده‌ای است که به دستگاه قضائی فرستاده‌اند.

این فرد همچنین گفته است:

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در حال حاضر ۶۷۴ ملک، بدون ضابطه به شکل سلیقه‌ای در اختیار سازمان‌ها و نهادها قرار گرفته و به آنها واگذار شده است. تلاش می‌کنیم این املاک را پس بگیریم، اما پس گرفتن این املاک با حاشیه و اختلاف نظر همراه است. این واگذاری‌ها بدون ضابطه بوده و برنامه داریم در آینده در فاز دوم شفاف‌سازی همه املاک واگذار شده را که متعلق به شهرداری هستند و به نحوی برای انجام خدمات دیگر واگذار شده است را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهیم و مشخص کنیم که این ملک به چه کسی و به چه نحوی واگذار شده است.

فراهانی در اشاره به یکی دیگر از مفاسد قالیباف از عدم تطبیق مدرک تحصیلی برخی پرسنل با شغل آنها در شهرداری خبر می‌دهد و می‌گوید:

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که شهریور ۹۶ درصد تطبیق شغل با میزان تحصیلات فقط ۵۶ درصد بوده است، یعنی نیمی از افرادی که در شهرداری شاغلند افرادی هستند که در شغلی غیر از تخصصشان شاغل هستند. برای مثال فردی در دانشگاه الهیات خوانده، اما در شهرداری کار عمرانی انجام می‌دهد.[1]

*در اشاره به اظهارات فراهانی بایستی اشاره کرد که بهتر است شورای شهر، پیش از خوانش کارنامه شهرداری سابق، به وظیفه اصلی خود یعنی انتخاب یک شهردار توانمند برای تهران بزرگ بپردازد؛ وظیفه بزرگی که یکسال است بر روی زمین مانده و همچنان نیز تکلیف آن نامشخص است.

درباره مقولات مورد اشاره فراهانی نیز باید اشاره کرد که این مباحث، مباحث مبتلی‌به مدیریت‌های کلان است و طرح انتقاد از آنها با ژست «افشای فساد» بیشتر نوعی نابلدی و سیاسی‌بازی است.

به این نحو که مثلا اختلاف در قیمت کارشناسی یا عدم تطابق مدرک تحصیلی، فساد نیستند و به همان اندازه که در آنها احتمال تخلف وجود دارد، احتمال صحّت هم وجود دارد.

از طرفی ربط و ارتباط این مباحث به شخص محمدباقر قالیباف هم مشخص نیست و مثلا کسی نمی‌داند اینکه یک مدیر شهرداری تهران، بنا به تشخیص خود ساختمانی را خریده و در این میان نظر شورای جدید در قیمت آن ساختمان چیز دیگریست! در تمام این قضایا انتفاع شهردار سابق تهران چه بوده است؟!

در ماجرای عدم انطباق مدرک تحصیلی با شغل هم بایستی اشاره کرد که این آرمانگرایی آقای فراهانی در هیچ کجای جهان قابلیت اجرا ندارد و کشورهای دنیا خیلی وقت پیش به این نتیجه رسیده‌اند که باید ناصیه تخصص شغلی از تخصص تحصیلی در مجرای کلان جدا شود. زیرا طبیعیست که گره زدن نیاز چند صد هزار شغل سالانه در ایران به مدرک تحصیلی مساوی با مرگ اشتغال و مشقّت کارجویان خواهد بود.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان شورای شهر پیش از این از گم شدن 210 میلیون تومان در شهرداری تهران و تخریب 4 باغ نیز بعنوان مفاسد قالیباف یاد کرده بودند![2]

***

طلاق سیاسی مرعشی از روحانی

«حسین مرعشی»، فعال اصلاح‌طلب و از مشاهیر حزب کارگزاران سازندگی در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد در اشاره به رئیس‌جمهور روحانی گفته است: 

در ٥ سال گذشته آقای روحانی ما و هوادارانش را به سخنرانی های خوب خود عادت داده است. زمانی مواضع انتقادی ایشان متوجه نهادهای خارج از دولت بود. آن سخنرانی ها نشان می داد رییس جمهور از طرف افرادی خارج از دولت تحت فشار قرار دارند. اما وقتی رییس دولت درباره وزرایی که خود انتخاب کرده منتقد است کمی تعجب برانگیز است زیرا رییس جمهور در عزل و نصب وزرا بنابر قانون اختیار تام دارد .

او در ادامه تصریح می‌کند: من خیلی دلم می خواهد آقای روحانی همین جدیتی که در بیان مطالب دارند را در عمل هم داشته باشند و از این مهم استقبال می کنم.

مرعشی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در انتقاد از برخی وزرا گفته است:

اینگونه صحبت ها از حد فهم من بالاتر بوده و نمی توانم درباره آن اظهارنظر کنم. من نمی توانم درک کنم که فردی از خود انتقاد داشته باشد. وزرای دولت دوازدهم توسط شخص رییس جمهور انتخاب شدند و کسی این افراد را به آقای روحانی تحمیل نکرده است. اگر فردی ناامید یا ناتوان است، رییس جمهور باید او را برکنار کند.[3]

*ما هم مثل آقای مرعشی متوجه انتقادات آقای روحانی از کابینه‌ای که خودشان چیده‌اند، نیستیم و البته این مسئله اهمیت زیادی هم ندارد زیرا ملاک قضاوت نه صحبت‌های آقای روحانی که عملکرد ایشان است.

در عین حال اما نکته عجیب این تراژدی، طلاق عجیب و غیر قابل انتظار مرعشی از رئیس‌جمهور روحانی است.

حکما آقای مرعشی به یاد ندارند روزگاری در ایام دولت یازدهم را که در همین روزنامه اعتماد با تأکید بر قانونی بودن تمام افعال رئیس‌جمهور روحانی گفتند: رییس‌جمهور در این مدت هرچه گفتند کاملاً مبنای قانونی داشته و از آنجایی که ایشان مامور اجرای قانون اساسی است، حرفشان به‌جا و متین است...من معتقدم دولت روحانی در عرصه سیاست داخلی و اجرای برنامه‌هایش موفق خواهد شد.[4]

روزگاری عجیبی که مثلا رسول منتجب‌نیا هم در آن گفته بود ما اصلاح‌طلبان «فدائیان روحانی» هستیم.

فلذا مشخص نیست شیرینی آن ماه عسل کجا رفته و چه شده که اصلاح‌طلبان امروز دیگر نه‌تنها تأکیدی ندارند که تمام افعال آقای روحانی قانونیست بلکه از این می‌گویند که نمی‌توانند روحانی را درک کنند!

ما قضاوت درباره این تناقض رفتاری که بیشتر به دلیل اتمام تاریخ مصرف آقای روحانی برای اصلاح‌طلبان و زمزمه عبور چپ‌ها از رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد را به مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

***

نمایندگان شاکی و لوح تقدیر برای گشت ارشاد

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی،‌از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس که نام وی در ماجرای «سلفی حقارت» بر سر زبان‌ها افتاد در صفحه توئیتر خود نسبت به صحبت‌های سردار رحیمی رییس پلیس تهران در مورد تعلیق نشدن مامور زن گشت ارشاد در درگیری اخیر با یک خانم و تاکید بر نبود هیچ قصوری، واکنش نشان داد!

وی در این توئیت نوشت: در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با فرماندهان ناجا، در پاسخ به علت تاخیر ناجا در اطلاع‌رسانی در خصوص حوادث مختلف، سردار اشتری اعلام کرد دو روز بعد از حادثه درگیری خانمی در پارک، مامور ناجا در محل فرماندهی کل مورد تشویق قرار گرفته و لوح تقدیر از ایشان دریافت کرد.[5]

*پیش از این نیز کارشناسان امنیتی و قوانین پلیسی تأکید کرده بودند که در فیلم اخیری که درباره برخورد گشت ارشاد با یک مجرم هتّاک منتشر شد، هیچ تخلّفی صورت نگرفته است.

تقدیر فرمانده ناجا از مأموران حاضر در این صحنه که برخی از آنان نیز مجروح شده‌اند؛ اگرچه دیرهنگام و شاید با عدم تمایل به پوشش گسترده خبری صورت گرفت، اما اقدامی قابل تحسین است.

گفتنیست، لحن توییت رحیمی، لحنی کنایه‌آمیز است که با هشتگ «حقوق شهروندی»! منتشر شد.

قبل از او، یک نماینده اصلاح‌طلب دیگر مجلس نیز طی نطقی خواستار برخورد با ناجا به دلیل محتوای قانونی این کلیپ شده بود...[6]

برخی محافل تحلیلی معتقدند همین واکنش‌های جریان خاص به امورات عقلی و شرعی و ضدیت با اکثریت مردم ایران است که موجب شده آنها از سال 80 به این سو در هیچ انتخاباتی پیروز اکثریتی نباشند و به سخن دیگر اینکه طی این مدت هیچ رئیس‌جمهور  و هیچ رئیس مجلسی از اصلاح‌طلبان نبوده است.

مقوله‌ای که البته گویا چپ‌ها قصدی برای بازنگری در آن ندارند.

***

1_ https://tnews.ir/news/e3d3110188397.html

2_ mshrgh.ir/776558

3_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3736911

4_ http://fna.ir/a1hzoo

5_ https://www.isna.ir/news/97021006233/

6_ mshrgh.ir/848428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • سلام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    120 5
    11) و چون به آنان گفته شود: در زمین فساد نکنید، گویند: جز این نیست که ما اصلاحگریم. 12) بدانید که آنان فسادگرند، ولى خود درنمى یابند. ( آیات 11 و 12 سوره بقره )، خواهشا این صفحه از سوره بقره رو بخونید دقیقا شرح حال اصلاح طلباست.
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      14 0
      اصلاح طلبان به درد کارخونه سوسیس سازی هم نمی خورن
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      10 0
      احسنت
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    127 2
    لو فُرض که قالیباف فاسد! فکر نمیکنید سایه او هم به مدیریت شماها شرف داشت؟
  • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    124 3
    امان از دست اصلاح طلبان تهوع آور پخمه!
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      50 0
      خداوکیل دمت گرممممممم
  • محکلو IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    54 1
    تا وقتی اولویت بیشتر جوانان کنسرت و موسیقی است و تابع احساسات هستند در انتخابات از شبکه های ماهواره ای دشمن خط میگیرند، روحانی از خودش انتقاد میکند مرعشی از روحانی انتقاد میکند و مردم بیچاره که فریب نخوردند و رآی به روحانی ندادند تا چهار سال دیگه خون جگر میخورند.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      11 0
      دمت گرم احسنت
  • اصلاح طلب واقعی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    6 97
    درود بر اصلاحات سکولار و مدرن درود بر روحانی ساندیسی ها را به زباله دان تاریخ خواهیم انداخت و حقوق شهروندی را اجرا خواهیم کرد مشرق منتشر کن
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      10 11
      تکبیر!
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      68 4
      کود زیاد مصرف کردی؟
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      38 1
      زرشک طلبی واقعی
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      10 0
      کفگیر
    • داود IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      14 0
      کود وارداتی زیاد مصرف کرده اور دوز کرده {اسهال طلب}
    • ثامن IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      15 0
      نکنه فرزند یکی از او سلفی بگیران با موگرینی هستی؟!!!
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    6 56
    یک سوال اساسی جدای از جو ایجد شده اختیارات قانونی و شفاف گشت ارشاد و نوع برخوردش چقدر هست یکبار به صورت منطقی و شفاف جواب بدید؟
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      61 3
      دمشون گرم بابت برخورد
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      84 0
      قانون درباره اختیارات و برخوردهای پلیس صریحه. بفرمایید مطالعه کنید. خلاصش میشه اینکه در صورت عدم توجه به اخطار پلیس باید منتظر هر نوع برخوردی بود.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    8 9
    اگر ما چیزی میگیم حیثیت و آبرو و تمامیت نظام جمهوری اسلامی برامون مهمه! وگرنه غربی ها و غرب زده ها که از این حرکات خوشحال میشن. چیزی که ما داریم میبینیم عکس العمل عموم مردم به این گونه برخورد گشت ارشاد منفی هست متاسفانه و این چیزی جز هزینه برای نیروی انتظامی و نظام نیست.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      20 3
      بعضی از مردم یه زمانی ام می گفتن امیرالمومنین نماز نمی خونه!
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      6 1
      مردم کمی عقلانیت فطری خود را بالا ببرند تا اوباششان بر آنان مسلط نشوند.
    • پوریا IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      11 1
      چرا اینقدر گشت ارشاد رو میپیچونید دختری که بد حجابی میکنه داره امنیت جنسی رو تهدید میکنه با کسی که امنیت مردم رو تهدید میکنه باید برخورد کرد حالا چه امنیت جانی باشه چه امنیت مالی چه جنسی هیچ کسی به اسم حق انتخاب و ازادی و این حرفا حق نداره امنیت مردم رو به خطر بندازه به نظر من باید اسم گشت ارشاد رو بذارن گشت امنیت جنسی یا گشت امنیت اخلاقی اما چون یه مشت حزت اللهی اسکول از اول قبل از اینکه جنبه اجتماعی حجاب رو جا بندازن جنبه ارزشیش رو تبلیغ کردن همچین حساسیتهای مسحره ای ایجاد شده
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    7 115
    چاپ نکن و مثل کبک سرت رو بکن زیر برف اقای سانسور چی تا بشه مثل انتخاباتی که رییسی تو سایت شما اول بود و تو جامعه روحانی رای اورد! دلسوزی ها رو بفهمید نفهم های تندرو. همینکارا ها رو میکنید که اصلاح طلبا رای میارن متاسفانه
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
      3 1
      نمنه!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    99 7
    افرین از اقدام نیروی انتظامی باید این مامور مظلوم گشت که این طور اذیت شد تقدیر و تکریم شود بگذارید هرچه می خواهند بگویند معاندان اجرای قانون لایککککککککککککککککککککککککککککککککککککک
  • احدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    100 0
    آقای رحیمی موقع سلفی گرفتن با موگینی آب از لب لوچهاتون سرازیر میشه (سلفی حقارت) ولی وقتی مامور ناجا وظیفش رو انجام میده نقض قانون مثلا نا سلامتی شما قانونگذار هستید برو بشین بابا
  • حسن IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    74 0
    در کشورهای قانونمدار از مامور قانون حمایت میکنند ولی در ایران از وکیل گرفته تا وزیر و ... از خاطی و مجرم حمایت میکنند البته به خطای مامور هم باید رسیده گی عادلانه شود البته اگر خطایی مرتکب شده باشد در مورد اخیر که علی الظاهر مامور و مامورین زن مجروه شده و اسیب دیده اند اگر مجرمین اسیب میدیدند این وکیل و حمایت کنندگان وا مصیبتا هم سر میدادند
  • منصور IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    39 0
    اقای مرعشی انتقاد رییس جمهور از خود به معنی این است که آش آنقدر شور است که صدای آشپز هم دراومده. متوجه شدی بزرگوار.
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    45 0
    متاسفانه تهران و کشور انسان های کارامد و خادم که موجبات توسعه را فراهم می نمودند با هوچیگری جماعتی فعلا از دست داده است یادمان باشد مردم به شما تعارف زدند شاید خدمات بهتری عرضه نمایید ..
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
      6 0
      نه خیر در تهران اکثریت با عیاشی طلبهاست.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    22 0
    تا قبل انتخاب روحانی همه سایت وروزنامه دنبال ازادی حقوق شهروندی برجام بودند یکباره تغیر فاز به مشکل اقتصادی دادند با عمر عاص محشور شوید
  • عاصی ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    1 5
    قالیباف احیا شدنی نیست به خودتون زحمت زیادی ندید
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۱
    5 2
    درود بر نیروی انتظامی خصوصا این خواهرمان در نیروی انتظامی لوح تقدیر کم است باید ارتقاء درجه بیابد
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۲
    13 1
    اگر نیروهای امنیتی کشور در دست اصلاح طلبان بود امروز شاهد حضور داعش در خیابانهای تهران بودیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس