فاضل میبدی

اصلاح‌طلبان می‌گویند: انتقاد رئیس‌جمهور از وزرا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

چمران بیش از یک عضو است؛ محسن با لباس سفید آمده و با کفن باید برود

«سعید شریعتی»، عضو حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت و از کسانی که در فتنه سال 88 نیز دستگیر شد، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری دولتی ایرنا، پیرامون دلیل مخالفت طیفی از اصلاح‌طلبان با شهردار شدن «محسن هاشمی» گفته است:

مانند خانواده های قدیم که می‌گفتند دختر با لباس سفید به خانه بخت می رود و با کفن از آنجا خارج می‌شود اعضای شورا هم بایست انسجام خود را تا پایان دوره حفظ کنند و به هیچ عنوان از آن خارج نشوند.

او در عین حال تأکید می‌کند:

با شناختی که از نزدیک با عملکرد هاشمی دارم می گویم ایشان نسبت به بسیاری از گزینه های دیگر مطرح شده کارآیی بیشتری دارد. چرا که هم شناختش از مدیریت شهری بیش از سایرین است هم بزرگترین پروژه حمل و نقل شهری در چند دهه گذشته یعنی مترو پایتخت را ایشان پی ریزی و پی گیری کرده و به ثمر رسانده است.

شریعتی در اشاره به صحبت‌های پیرامون ورود مهندس چمران به شورای شهر تهران –در صورت شهردار شدن محسن هاشمی- نیز اظهار کرده است:

معتقدم وزن تخریبی چمران در شورا بیشتر از وزن یک عضو است. چرا که کل صدا و سیما و رسانه ها در اختیارش قرار داده می شود تا مدام علیه برنامه های شورای پنجم مخالف خوانی کند. چمران نماینده بخش پرقدرتی در بیرون از شوراست. اما با این وجود تاکید می‌کنم که تاکید ما بر حفظ وحدت شورای شهر به خاطر امکان ورود چمران به این شورا نیست.

این فعال اصلاح‌طلب در عین حال از این گفته است که ما مشکلی برای انتخاب شهردار نداریم![1]

*می‌توان از باب کنایه به صحبت‌های شریعتی گفت که آیا هزینه‌هایی که در سال 88 بواسطه همین مبانی غلط بر جریان اصلاحات تحمیل کردید، بس نبود که اکنون راه تکرار سرنوشت انحلال شورای اول را در پیش پای اصلاح‌طلبان می‌گذارید؟!

اظهارات شریعتی همچنین در حالی است که شورای شهر تهران به اذعان معاریف اصلاح‌طلب طی یکسال گذشته هیچ کار مثبتی در تهران انجام نداده و عملا وقت خود را به بطالت گذرانده است.

شهرداری تهران نیز که ناکارآمدی آن اثبات شده، طی این مدت 3 مسئول را تجربه کرده و اینک می‌رود تا پذیرای چهارمین مقام مسئول خود باشد.

برخی محافل تحلیلی نیز از این گفته‌اند که مادام که اصلاح‌طلبان شهردار خود را از میان رجال انتخاب نکنند؛ بایستی انتظار گزینه استعفا را بکشند.

گفته می‌شود یکی از علل اصلی معطل ماندن پست شهرداری تهران؛ اختلافات دو حزب کارگزاران و اتحاد ملت بر سر شهردار تهران است.

کارگزارانی‌ها از ضرورت حضور محسن هاشمی در ساختمان بهشت حرف می‌زنند اما اتحادی‌ها به یک لجبازی ساختاری! فکر می‌کنند و از طرفی تأکید دارند که گزینه شهرداری، بیش و پیش از هرچیز بایستی به دنبال مطالبات اصلاح‌طلبان باشد.

به نظر می‌رسد تهران روزهای سخت‌تری را با شورای شهر اصلاح‌طلبان در پیش رو خواهد داشت.

***

ضرورت آموزش سکوت به ناجا برای کتک خوردن از «دختران خیابان انقلاب»!

«احمد مازنی»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس که نام و تصویر وی در ماجرای سلفی حقارت دیده شد؛ به تازگی در بخشی از مصاحبه با خبرگزاری ایلنا از پیگیری طرحی دوفوریتی در مجلس برای برگزاری اعتراضات خیابانی خبر داده است.

او همچنین در اشاره به کلیپی که درباره ضرب و شتم پلیس گشت ارشاد و توهین به آنها توسط یک دختر بدحجاب منتشر شد نیز می‌گوید: من رفتار پلیس را تایید نمی‌کنم بلکه به عقیده من بهتر است ماموران پلیس آموزش‌های لازم برای مواجهه با این چنین موضوعاتی را داشته باشند![2]

*اظهارات این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در حالی است که مقامات ارشد قضایی و پلیسی کشورمان اعلام کردند که در صحنه‌های کلیپ یاد شده، هیچ خلاف قانونی از سوی پلیس صورت نگرفته و اتفاقا چیزی که رخ داده «وقوع جرم علنی، عدم تمکین از دستور پلیس، توهین به ناجا و ضرب و شتم پلیس» بوده است.

حرف‌های مازنی همچنین در حالی است که هیچ عقل و هیچ قانونی در دنیا، 4 مورد بالا را نمی‌پذیرد و با آنها به شدیدترین وجهی برخورد می‌کند.

اما این در حالیست که پلیس جمهوری اسلامی ایران از عمل شدید در صحنه‌هایی مثل آنچه در کلیپ گشت ارشاد دیده می‌شود خودداری کرده است.

از طرفی مشخص نیست پلیسی که برای کتک خوردن هم آموزش ببیند پس اساساً به چه کاری خواهد آمد؟!

گفتنیست، مازنی پیش از این نیز طی اظهار نظری از این گفته بود کنسرت را از امام مجتبی(ع) آموخته است![3]

غیر از انتقاد مازنی، یکی دیگر از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس نیز چندی قبل طی تذکری رسمی، خواستار برخورد با مأموران ناجا در قبال کلیپ منتشره شد. با این‌حال ولی ستاد فرماندهی ناجا از مأموران حاضر در کلیپ مذکور تقدیر کرده است.

***

اصلاح‌طلبان می‌گویند: انتقاد رئیس‌جمهور از وزرا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند

«محمدتقی فاضل میبدی»، از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشته است:

«باید اذعان کرد که صراحت لهجه رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم بسیار کم شده است. به طور مثال طی روزهای اخیر خطاب به وزرای خود گفت که برخی از وزرا ضعیف و ناامید وعده‌ای نیز امیدوار و توانمند هستند. اگر رئیس‌جمهور از وزرای خود ناراضی است چرا وزرایی را انتخاب کرد که به او توصیه می‌شد نباید از آنها در کابینه استفاده شود؟ اگر از برخی از وزرا ناراضی است، به جای سخن گفتن باید آنها را تغییر دهد. انتقاد رئیس‌جمهور از وزرا هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه رئیس‌جمهور در صورت وجود ایراد و اشکال باید عملا اقدام به تغییر و حل مشکل کند.»[4]

*اظهارات میبدی که محتوای آنها طی روزهای اخیر کراراً از جانب اصلاح‌طلبان به گوش رسیده است، اگرچه صحیح ارزیابی می‌شوند اما باید دانست که این قبیل صحبت‌ها صرفاً از آنرو بیان می‌شوند که اصلاح‌طلبان وارد پروژه «عبور از روحانی» شده‌اند.

در واقع آنها دیگر مثل ایام دولت یازدهم از این نمی‌گویند که ما «فدائیان روحانی» هستیم و یا تمام کارهای روحانی قانونیست![5] بلکه به جای آن حرف‌های شیرین ماه‌عسلی، امروز به تندترین منتقدان رئیس‌جمهور و برخی ارکان کابینه تبدیل شده‌اند و حتی از این گفته‌اند که بر میزان انتقاداتشان طی چند سال آینده نیز افزوده خواهد شد.

برخی محافل تحلیلی در ایام دولت یازدهم این هشدار را به آقای روحانی داده بودند که اصلاح‌طلبان تا آخر با روحانی نمی‌مانند و تمام حمایت‌هایشان از دولت و برجام را نیز انکار خواهند کرد اما کسانی از نزدیکان آقای روحانی ترجیح دادند دل به نمایش «تَکرار می‌کنم» ببندند و اکنون نیز خودکرده را تدبیر نیست.

محافل یاد شده این تصریح را نیز دارند که طرح سیاسی اصلاح‌طلبان برای عبور از روحانی بی‌نتیجه خواهد بود و آنها با رئیس دولت اعتدال و مقولاتی مثل برجام دچار «هم‌سرنوشتی» شده‌اند.

***

1_ http://www.irna.ir/fa/News/82900756

2_ https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-3384373

3_ http://fna.ir/2KWKLW

4_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/220047

5_ http://fna.ir/a1hzoo

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • US ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    55 2
    برخی محافل تحلیلی نیز از این گفته‌اند که مادام که اصلاح‌طلبان شهردار خود را انتخاب نکنند؛ بایستی انتظار گزینه استعفا را بکشند
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      6 0
      شهردار خود را «از میان رجال»...
    • US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      13 0
      رجلی بینشون بود انتخاب میشه
    • AE ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      0 0
      دررابطه با رفتار پلیس من هم معتقدم حالا که اصلاح طلبان درهمه موارد قبله شان غرب است، ناجای ما هم مثل پلیس غربی ها با متخلفین و مجرمین برخورد سخت داشته باشد
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    76 10
    آموزش شنیدن ناسزای رو هم اضافه کنن خب.
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      کار پلیس دزد و قاچاقچی گرفتنه نه ارشاد
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      آره نباید ارشاد کنه تا هر کثافتی خواستن تو جامعه بزنن
    • امین FR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      4 0
      خطاب به 10:29، رعایت حجاب جزو قوانین کشور است که به تصویب رسیده است و چون بی حجابی جرم تلقی می شود، وظیفه پلیس هم مقابله با جرم است، اینجا فقط مساله ارشاد نیست که جنابعالی چنین حرفی را می زنی، شما بهتر است بیشتر مطالعه کنید تا با قوانین کشور آشنا شوید و دیگر برای نیروی انتظامی تعیین تکلیف نفرمایید!!!!!
    • امین FR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      4 0
      خطاب به 10:29، رعایت حجاب جزو قوانین کشور است که به تصویب رسیده است و چون بی حجابی جرم تلقی می شود، وظیفه پلیس هم مقابله با جرم است، اینجا فقط مساله ارشاد نیست که جنابعالی چنین حرفی را می زنی، شما بهتر است بیشتر مطالعه کنید تا با قوانین کشور آشنا شوید و دیگر برای نیروی انتظامی تعیین تکلیف نفرمایید!!!!!
    • امین FR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      2 0
      خطاب به 10:29، رعایت حجاب جزو قوانین کشور است که به تصویب رسیده است و چون بی حجابی جرم تلقی می شود، وظیفه پلیس هم مقابله با جرم است، اینجا فقط مساله ارشاد نیست که جنابعالی چنین حرفی را می زنی، شما بهتر است بیشتر مطالعه کنید تا با قوانین کشور آشنا شوید و دیگر برای نیروی انتظامی تعیین تکلیف نفرمایید!!!!!
  • سید IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    اصلاح طلبان تهوع آور
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      واقعا این نظر توهین آمیز اصلا نباید منتشر بشه که هر روز و پای هر خبری منتشر میشه ولی چرا اینقدر لایک خورده ؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      6 18
      ناشناس 11:02 شما به بزرگی خودتون ببخشین حالا .......
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    75 0
    استفاده ابزاری از امانت و ابزار قدرت در زمان کنونی بی سابقه است
  • امیرحسین IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    128 4
    خدایا ما را از دست این سیاستمداران بی کفایت خلاصی بده آمین
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    به نظر من پلیس بیانیه بدهد و بگوید دیگر هیچ حفاظتی از شخص مازنی نخواهد داشت. در مملکتی که پلیس باید برای کتک خوردن سکوت کند، حتما نماینده مجلس هم باید این آموزش را ببیند!!!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    17 88
    نه بیا دست روشون بلند کن ببین مردم چطوری بهتون حمله ور میشن
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      38 4
      چرخونکو بچرخون بابا...
    • US ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      92 8
      ب نظرم خیلی ژست روشنفکریت بیش از حد شده یه نگاه به پلیس فرانسه بنداز با گلوله به سر یکی از عوامل تیم خبری ایرانی شلیک کرد چرا اونجا ساکت بودی؟ چرا نگفتی باید با پلیس فرانسه برخورد بشع
  • کارشناس IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    اینها دست به دست هم دادند و دارن مملکت را نابود میکنند .
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    146 2
    تو را به خدا اسمی از این نماینده خود شیفته و بی منطق نبرید که ازش متنفرم چون یک عمر در بنیاد شهید وظیفه ترویج فرهنگ شهادت را بر عهده داشت حتی خودس ازشناخت شهدا و انگیزه وهدف این عزیزان بی بهره مانده است .
  • احدی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    110 1
    پس معلوم شد آقایان از ترس اینکه مبادا چمران وارد شورا بشه و تپشون رو روی آب بندازه واهمه دارند وگرنه زیاد دنبال اتحاد شورا نیستند فایده لیستی رای دادن همینه که هر گندی بزنن برای آبرو داری هم که شده لاپوشانی میکنند تهرانیها حالشو ببرن
  • ماهان IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    117 4
    آقای مازنی خودت فهمیدی چی بلغور کردی زحمت بکش این نسخه شفا بخش رو برا پلیس فرانسه بفرس شاید نوبل گرفتی
    • روابط عمومی دفتر نمایندگان تهران IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      1 98
      نماینده مردم تهران در مجلس گفت:. اشخاص باید بتوانند نظر خودرا در خصوص حجاب آزادانه بیان کنند اما نباید به طور خودسرانه مقابل قانون بایستند. درواقع مخالفت و اظهار نظر ، با بی قانونی در عمل متفاوت است. ایلنا
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      81 1
      به روابط عمومی دفتر نمایندگان تهران IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶ غاط زیادی کرده. آیا کسی حق دارد در مورد حذف قوانین راهنمایی و رانندگی حرف بزند؟
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      77 1
      دفتر جان اگه راست میگی تکذیبیه رسمی بفرست. نه تو کامنت!
  • محمد احمدی DK ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    117 5
    پلیس توسری خور به درد نمی خورد اگر این دخترها و زن های بی حجاب و بدحجاب گیر داعش بیفتند به راحتی به آنها تجاوز می شود و برده داعش می شوند پس پلیس خود را تضعیف نکنید .
    • محمد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      0 0
      چه ربطی داره
  • DE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    130 3
    بایستی بعضی ها رو بخاطر حرف مفت زدن جریمه نقدی کرد تا دیگه حرف مفت نزنند ، بعنوان مثال همین آقای مازنی نماینده اصلاح طلب رو که اصلا متوجه نیست که چی میگه .
  • مریم IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    113 0
    واقعاااا جای بسی تاسف که انقلاب شهدا به دست چه افرادی افتاده. از روز روشن تره که یک جریان هماهنگ و با نفوذ کمر بر نابودی اقتدار پلیس کشور دارند و میخوان هرج و مرج همه جارو بگیره که اونا هم بتونند کار خودشونو بکنند. ایکاش ملت بخود بیان و ببینند که سرنوشت کشورهایی که بازیچه دست غرب و.... شدند چه سرنوشتی پیدا کردند.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      1 0
      آقای مشرق نیوز، شما نظرات ما رو هر وقت به مصلحت رفقات نباشه نمیذاری نمایش داده بشه، اون وقت هر جور توهین (حتی به زننده ترین نوعش) به مخالفان خودتون رو میذاری واسه نمایش. شما دلت واسه عاقبت جامعه نمیسوزه؟ این چه رسمی هستش که میدان رو واسه اهانت باز میذاری؟ شما هستید که اخلاق جامعه رو بسوی انحطاط هل میدید.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    یکبار برای همیشه برای موضوعاتی چون حجاب رفراندوم بذارید تا تکلیف همه روشن بشه
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
      0 1
      جناب! حجاب حکم خداوند است نه بشر که بشه اونو به رای گذاشت!
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    99 4
    وقتی به کسی که لیاقت نداره رای داده میشه و چنین تریبونی در اختیارش قرار داده میشه باید انتظار چنین مزخرفاتی نیز داشته باشی متاسفم برات
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    25 8
    دیگه نمایش اصلاح طلب واصولگرا تمام شده بیست بااین کار مردم سرگرم کردید دیگه این بازیها از مد رفته همه تان سروته یک کرباسید
  • ابی NL ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    0 1
    خداوند خودش گفته ما دشمنان اسلام را از احمق ها افریدیم
  • محمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۶
    1 1
    مشرق حیا کن دورویی رو رها کن
  • بدرالدجا IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
    0 0
    همچین جمله ای از مازنی در ایلنا نیست. چرا دروغ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس