بهزاد نبوی

تَکرار کرد، تهران بی‌شهردار شد، بهزاد نبوی هورا کشید.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تَکرار کرد، تهران بی‌شهردار شد، بهزاد نبوی هورا کشید

«بهزاد نبوی»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

کسانی که طرفدار محدود کردن فضا مجازی هستند و آن را مثبت تلقی می‌کنند عمدتا خود را پشت سپر مسائل اخلاقی پنهان می‌کنند و این گونه بیان می‌کند که بحث فلیترینگ به خاطر این مسئله است، ‌در حالی که مسأله اصلی آنان محدود کردن اطلاع رسانی آزاد و محدود کردن تغذیه مردم به اطلاع رسانی جهت دار و کنترل اعضای فضای مجازی است.

او در ادامه می‌افزاید:

به عنوان مثال، وقتی برای رأی دادن انتخابات مجلس دهم به حوزه رأی گیری رفته بودم، می‌دیدم که در دست هیچکس تراکت و یا لیستی نیست و همه از روی تلفن همراه خود اسامی را می‌خواندند و می‌نوشتند و «تَکرار می‌کنم» آقای خاتمی که صرفا از طریق فضای مجازی منتشر شد، آن چنان تاثیری بر مردم گذاشت که برای اولین بار یک لیست به طور کامل در انتخابات رای آورد. همه امروز می‌دانند بستن فضای مجازی برای این است که آقای خاتمی دیگر نتواند «تکرار کند»، برای این است که انحصار خط دادن به افکار عمومی فقط در دست یک طیف خاص باشد، که البته تحقق این آرزو محال است. وسایل ارتباط جمعی و فضای ارتباطی به قدری پیشرفته شده است که آدم‌ها راه‌های ارتباطی پیدا می‌کنند. این اقدامات آب در هاون کوبیدن است.

نبوی همچنین در اظهار نظر دیگری گفته است: در همین اعتراضات دی ماه سال گذشته، در همین فضای مجازی جو علیه اصلاح طلبان و خصوصا آقای خاتمی راه افتاد. بنابراین دفاع من از آزادی فضای مجازی، جنبه دفاع از منافع جناحی ندارد![1]

*ما قضاوت درباره هوراکِشی بهزاد نبوی برای تبلیغات انتخاباتی لیدر اصلاح‌طلبان که منجر به دلار 7 هزار تومانی، بی‌شهردار ماندن تهران، آب دهان مشاور ترامپ بر روی برجامِ روحانی و شورای شهری که به کار نکردن شهره است را به مخاطبان محترم واگذار می‌کنیم.

و این سؤال را می‌پرسیم که لیدر اصلاح‌طلبان دومرتبه تَکرار کند که دقیقا چه اتفاقی غیر از همان که شاهدش هستیم، رخ دهد؟! (البته اگر فرض کنیم که تَکرار می‌کنم او در نتیجه انتخابات 96 تأثیرگذار بوده است)

اظهارات نبوی درباره فتنه اقتصادی دیماه 96 و به راه افتادن جوّ علیه اصلاح‌طلبان نیز چیزی جز یک نمایش نیست چه اینکه ما در وبلاگ مشرق طی 3 سال گذشته کراراً تأکید کردیم که ارکانی از جریان سیاسی خاص به دنبال شکل دادن به اعتراض اقتصادی خیابانی علیه نظام هستند و حتی اسنادی را ذکر کردیم مبنی بر اینکه این افراد آدرس خیابان را هم به کسانی از مردم داده‌اند.

اکنون مشخص نیست که نبوی چگونه مدعیست که اصلاح‌طلبان نیز در آن حوادث دچار خسران شده‌اند؟!

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی معتقدند، جریان سیاسی خاص با ترویج ناامیدی و سیاه‌نمایی اقتصادی، به‌دنبال سر و شکل دادن به چیزی با محتوای «اعتراض ظالمانه» علیه نظام اسلامی بوده و معتقد است که اغتشاشات دیماه 96 نیز پیش‌لرزه این فتنه عظیم است.

شاهد مثال آنکه بهزاد نبوی در همین مصاحبه تأکید می‌کند که اوضاع اقتصادی کشور نابسامان است و حل آنها نیز از حیطه اختیار دولت خارج است!

***

 شورای شهر تهران و ختم صلوات برای موسوی به جای انتخاب یک شهردار لایق

«عباس طهماسبی‌زاده»، از خبرنگاران اصلاح‌طلب، روز دوشنبه گذشته در توییتر خود با روایت بخشی از جلسه علنی شورای شهر تهران نوشت:

«حسن رسولی در جلسه امروز شورا زمانی که میخواست از محمود حسینی یکی از گزینه‌های شهرداری سوال بپرسه گفت در دولت دفاع مقدس که همان لحظه محسن هاشمی گفت منظورتان دولت آقای میرحسین موسوی است؟ که رسولی گفت بله. در این حین برخی از حاضران در شورا با شنیدن نام میرحسین موسوی صلوات فرستادن»!

*این اقدام در حالی رخ داده است که این اعضا با کاندیداتوری در انتخاباتی عضو شورای شهر پنجم تهران شده‌اند که آقای موسوی آنرا قبول نداشت و ندارد و برگزارکننده‌اش را نیز صراحتاً متهم به ناسالم بودن، فساد و تقلّب در انتخابات کرده است.

از طرفی کسانی که این صلوات در موقعیت ناصحیح را فرستاده‌اند که یکسال آزگار است وقت مردم تهران را به پای همین رفتارهای غلط سیاسی تلف کرده‌اند و ماحصل تمام کارهای آنها تشکیل مجلس رقص دختران نوجوان در مقابل شهردار اصلاح‌طلبان و البته تحویل دادن یک شهر بی‌شهردار بوده است.

شهری که البته برخی معتقدند چهارمین شهردار آن طی یکسال اخیر هم اگر از میان رجال نباشد (که فعلا نیست!) توان کار کردن ندارد و استعفا خواهد داد. و نمایندگان شورای شهر هم ختم صلوات برای سران فتنه را در کنار تغییر نام خیابانی به اسم دکتر مصدق در سیاهه عملکرد خود ثبت خواهند کرد!

***

پیغام تبریک چند دستگاه اطلاعاتی به اصلاح‌طلبان!

«سعید شریعتی»، فعال اصلاح‌طلب، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 به تازگی در قسمتی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا، در اشاره به فتنه اقتصادی دیماه 96 گفته است:

من اتفاقات دی ماه 96 را به دقت رصد کردم و به جرات می توانم بگویم قوه به فعلیت رسیده‌ای که در خیابان‌های کشور حاضر شد و اعتراض نمادین کرد هرگز مخاطب خاتمی نبود. این نیرو قبل یا بعد آن از اعتراضات دی ماه از ایشان حرف‌شنوی نداشت.
افرادی که در اعتراضات دی 96 حضور داشتند شامل بخش هایی از آن 18 میلیون تحریمی بودند و عده ای از 16 میلیونی‌های رای دهنده به رییسی یعنی بخشی از حاشیه نشین‌ها و دولت بهاریان!

او سپس در پاسخ به اینکه «مبنای این ادعایتان چیست؟» تصریح می‌کند:
 

مشاهدات شخصی و گروهی و نتایج نظرسنجی‌های معتبر. ما حزب هستیم و از وقایع مشاهدات تشکیلاتی داریم.
در حدود 80 شهر معترضین به کف خیابان آمده اند اما من نشنیده یا ندیدم که گروهی از آنها وابسته به تشکیلات اصلاح طلب باشند. حوادث 96 سر یعنی رهبر نداشت. این اعتراضات شورش رای خاکستری‌ها بود. اما فرصت طلبی برخی گروههای سیاسی خارج از کشور باعث شد که آنها مدعی رهبری این اعتراضات شوند.
 

شریعتی همچنین ادعا می‌کند: «همه بازخوردهایی که از جامعه دریافت کردیم و همین طور اشاراتی که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به ما کردند این بود که بسیار خوشحالیم که بدنه اصلاح‌طلب در این اعتراضات حضور نداشت»![2]

*اظهارات شریعتی درباره بی‌نقشی جریان سیاسی خاص در اغتشاشات دیماه 96، صحیح نیستند و اگر بصورت دانسته و تعمدی بیان شده‌اند فی‌الواقع باید آنها را یک عملیات فریب ارزیابی کرد.

شاهد مثال آنکه ما در وبلاگ مشرق از بیش از 2 سال قبل کراراً در گزارش‌های مختلفی عبارت «فتنه اقتصادی» و تلاش جریان خاص برای سر و شکل دادن به آن را مورد اشاره قرار دادیم و هشدار دادیم که خطر اغتشاش خیابانی در پیش است.

در واقع با تحلیل ما، جریان خاص با سیاه‌نمایی از اوضاع اقتصادی کشورو بزرگنمایی تحریم‌ها قصد داشت (و دارد) که مردم را دچار حالت «فقر روانی» و «نارضایتی مقایسه‌ای» کرده و بر همین مسیر، کسانی از آنها را علیه نظام اسلامی وارد خیابان کند.

پروژه‌ای که خود اصلاح‌طلبان تصریح دارند که آنچه که در دیماه 96 رخ داد، «پیش‌لرزه» آن بوده است.

تأکید ما بر سیاه‌نمایی و بزرگنمایی اصلاح‌طلبان با این سند است که آنها طی 5 سال گذشته ولو یکبار از مثبتات اقتصادی کشور و حتی از برخی نمرات خوب دولت آقای روحانی هم سخنی به میان نیاورده‌اند و فی‌المثل نگفته‌اند که ایران اسلامی هم‌اکنون هجدهمین اقتصاد جهان است، بیستمین ذخایر طلای جهان را دارد، فقر مطلق ندارد، سن امید به زندگی در ایران نزدیک به آمریکاست، ضریب جینی در ایران از آمریکا و چین و روسیه بهتر است، درآمد مالیاتی کشور به یک و نیم برابر درآمد نفتی رسیده و غیره.[3]

و البته در ادامه این سکوت نیز عملیات القای «ناکارآمدی نظام»، «ناامیدی مردم» و «بحران مشروعیت نظام» از سوی ستاد جریان سیاسی خاص طرح‌ریزی و اجرا شده است.[4]

تمام این دلایل برای هر ذهن سلیمی کفایت می‌کند که به نقش جریان خاص در شکل دادن به اعتراض ظالمانه علیه نظام اسلامی با ابزار سیاه‌نمایی اقتصادی پِی ببرد و صفت «بانیان اغتشاش» برای او قابل پذیرش باشد.

البته پیرامون ادعای شریعتی و پیغام تبریک چند دستگاه امنیتی به اصلاح‌طلبان ذکر این نکته هم گفتنیست اگرچه اصلاح‌طلبان مثل سال 88 حرکت جبهه‌ای در قبال اغتشاشات دیماه 96 نداشتند اما آن مأمور اطلاعاتی که این تبریک را گفته حکماً از اشاره چند سال قبل «سعید حجاریان» به خیابان و تأکید بر اینکه مردم اگر مطالبه‌ای دارند مثل ماجرای تشییع یک خواننده جوان، فشار اجتماعی ایجاد کنند را ندیده است![5]

برخی محافل تحلیلی معتقدند «فتنه اعتراض ظالمانه» از آنرو بسیار سخت خواهد بود که در صورت وقوع، همهمه و اظهارات مشابه در آن زیاد است و لذا شناسایی عوامل آن به هیچ‌وجه آسان نیست.

این محافل تأکید دارند که راه مقابله با این طرح شوم، اِعمال بیشتر حاکمیت در سطح سیاسی، روشنگری و بیان مثبتات اقتصادی کشور و اثبات آنها در تریبون‌های مختلف و نیز ایجاد پیوست امنیتی برای صحبت‌های با محتوای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و بزرگنمایی مشکلات است.

***

1_ https://khabarfarsi.com/u/54113516

2_ http://www.irna.ir/fa/News/82906311

3_ http://fna.ir/a397uy

4_ mshrgh.ir/842367

5_ http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13931127001604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • امیر IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    از کره شمالیتون چه خبر؟؟
    • قریشی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      موشکه قاره پیماشو ساخت، بمبه اتمشم درست کرد ، حالا مثه مرد به تنها کشوره کثیفی که با بمب اتم زنان و بچه های بسیاری رو کشته(آمریکا،کتخدای عزیزه شما) میگه بزنی میزنمته. به زودی منافعه اقتصادیشو میبره. نه با یه برجام مثه خره لنگ تو لجن زاره قیمت دلار گیر کنه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      51 8
      باید تیراندازی کرد
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      بمبشو ساخت حالا می شینه مذاکره می کنه. مثل اربابهای شما که نیست اول بتن بریزه بعد مسخره اش کنند. خیلی بدبختید. دست از سر ملت بر دارید.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      32 42
      وضعیتش از لیبی تون خیلی بهتره....
    • قاسم IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      28 51
      کره شمالی را ول کن اخوی،از برجامتون چه خبر؟شنیدم حتی مشکل آب خوردنتون هم حل کرده،ولی نمیدونم چرا اون مرتیکه بیشرف روش تف انداخت؟
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      13 41
      دمت گرم قریشی درود به شرفت
    • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      12 26
      براي ما همان كره شمالي است. با مثبت و منفي هايش. از كدخداي شما چه خبر؟
    • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      2 2
      کره شمالی پساز آزمایش چند موشک قاره پیما حالا برای امتیازگیری از آمریکاتون وارد مذاکره شده البته نه مثل برجامتون راستی شما از ترامپ تون چه خبر؟
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      4 3
      09:49 موشکاشو ساخت بمباشم درست کرد اخرش با همونا هم رفت نوکری امریکا.همین راهی که شما اولاشید کره شمالی 70 سال رفت اخرش فهمید این ترقه بازیا پشیزی ارزش نداره
    • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
      0 0
      ناشناس 9:49 بمب انم و سلاح هسته ای به حکم رهبرمون حرام اعلام شده نکنه شما داشتی تولیدش می کردی
  • رحمانی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    77 81
    آقای شریعتی بی زحمت بیشتر چشماتو باز میکردی می دیدی که کف خیابونا فقط اصلاح طلب بودن همونطور که همشون به اشتباه خودشون برای رای به دولت تدبیر بردن
  • نواصولگرا IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    81 58
    از حق نگذریم از ابتدای بحران اصلاح طلبان راهشان را از اعتراضات جدا کردند و به همین دلیل بسیار مورد هجمه ضد انقلاب قرار گرفتند
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      45 68
      اینم از هنر اصلاح طلبان است که بحران را درست می کنند و بعد مسسئولیت آن را نمی پذیرند
  • درود IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    مشرق و ساندیسی ها پاتون را از گلیم درازتر کردید با این سیاه نمایی ها و دشمن فرضی نمیتونید دولت اصلاحات که طرفدار اکثریت دارد را از چشم مردم بیندازید این دفعه دیگه کور خوندید فکر کنم ساندیس زیادی خوردید #درود_بر_روحانی #درود_بر_اصلاحات #سکولار_دموکرات مشرق حتما منتشر کن
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      92 67
      عزیزم از اون کودای وارداتی که میخوری ، کم بخور! کم بخور ولی همیشه بخور!
    • مانی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      56 70
      باز قرصهاتو نسشته خوردی ؟؟؟!!!
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      58 30
      عزیز جون!دلار برجام چند شده؟
    • فرشاد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      47 65
      آنطور شما اصلاح طلبان فاسد بتن برجام بر راکتور ریختید به قبر جد وآبادتون نریختید خدا شکر آلان هم ترامپ گاوهای عربها می دوشد و الا.. ایران را به بهانه ای سوار شده
    • محمدرضا GB ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      4 1
      ساندیساشو ما خوردیم نی اونو برات نگه داشتیم ادرس بده بیاریم
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    51 3
    یه چیزی گفت این شریعتی شما جدی نگیرید بهر حال اینا متوسط به پایین رو مردم نمیدونن پس بیخیال
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    45 1
    اون روزا میگفتن ما که نیستیم ولی مردم حق اعتراض دارن!
  • امیر IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    74 57
    مشرق جان به نظر سوختی و این قضیه نبوی رو براش خبر زدی
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      18 48
      داداش بی عرضگیتون رو نشون دادو شما حالیتنیست تو چاه کجا افتادی یکم خودتو بو کن
    • امید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      14 38
      بزودی شما اصلاح طلبان روسیاه تر از همیشه پیش ملت میشین و دیگه حناتون رنگی نداره،
    • سعید FR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      13 23
      امیرخان، شما باید بسوزید که برجامتون به فنا رفته، دست پیش را گرفتی که پس نیفتی؟!!!!! واقعاً خیلی رو دارید.
  • سید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    54 49
    اصلاح طلبان تهوع آور حال به هم زن! با دیدن و شنیدن این افراد و سخنانشان کفّاره بر ما واجب می شود!!
  • اصلاحات و تعامل با آمریکا IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    66 57
    ما از دولت‌روحانی حمایت میکنیم چون شما افراطیون جنگ طلب مخالف هستید باهاش
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      29 23
      اشکال نداره شما فکر کنید جنگ طلبیم . برای راحتی شما می جنگیم عزیزم تا همیشه فکر کنی که هیچ چیز تو را تهدید نمی کند و اطراف شما هیچ اتفاقی نیفتاده است.
    • علی IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      0 6
      الان قرن 21 قرن ارتباطات صلح دوستی و مذاکره هستش فقط کشور های عقب افتاده و جهان سومی دنبال ساختن موشک هستند و گرنه المان و ژاپن رو ببینید نه ارتش داره نه موشک برترین اقتصاد دنیا رو دارند. باید سپاه و ارتش منحل بشه تمام موشک ها و تجهیزات جنگی هم منحدم کنیم و اجازه بدهیم امریکا ازمون حمایت کنه مثل ژاپن و المان تا ماهم بشیم پیشرفته اونقوت هستش که امریکا از نون شبش میزنه میاد کشور مارو اباد میکنه. اخه امریکا با خدا عهد بسته تمام کشورها رو از ظلم و فقز نجات بده.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    21 22
    مدل فتنه جدیدی که چپ ها طراحی کردن همین شکلیه. مثل آدم کوکی. که کوکش می کنی و بعدش خودش راه میافته. باید درباره القائات خطرناک اصلاح طلبان حساس بود.
  • هادی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    17 22
    این محافل تأکید دارند که راه مقابله با این طرح شوم، اِعمال بیشتر حاکمیت در سطح سیاسی، روشنگری و بیان مثبتات اقتصادی کشور و اثبات آنها در تریبون‌های مختلف و نیز ایجاد پیوست امنیتی برای صحبت‌های با محتوای سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و بزرگنمایی مشکلات است. همینه.. به قرآن خسته شدیم از بس پررویی این جریان رو مقابل نظام و مردم دیدیدم بدون هیچ برخوردی
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    60 1
    تا پول مفت نفت و جیب های بزرگ است این کشور روی آرامش نخواهد دید . و خواست مردم محقق نخواهد شد
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    26 40
    مزدورای اسلاحتلب تو این سایت چه غلطی می کنن؟ برید کودتونو بخورید
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    23 21
    اینها کاری نه بلد هتند و نه ا جازه دارند چون با پول کرسی شورا را کسب کردند و باید تابع همان افرادی باشند که به کمک شان به شورای شهر امده اند و تا انتخابات بعدی همین وضع در شورای شهر تهران و حتی مجلس حاکم است بیچاره تهرانی ها که مرعشی گفته بود شعور سیاسی دارند!
  • اقبال مهدوی IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    22 22
    خیال کردم بهزاد نبوی سنش بالا رفته و قدمی به گور نزدیکتر شده است و برای قیامتش که شده دیگر حرف مفت نمیزند و این چریک وابسته برای خیانت های دهه شصتش ساکت بنشیند که بسی خیالی باطل است او دوست دارد در جهنم خالد باشد پس حرفی نیست برو به جهنم
    • فرشاد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      11 22
      آقا جون بهزاد نبوی یک کمو نیست هستش اصلا به خدا اعتقادی ندارد چه برسد به قیامت توهم حرفی میزنی اینها به موقعش بر سر سیاست و مقام و پول به خانوادشان رحم نمی کنند نمونه اش آقای فلانی.........
  • NL ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    19 23
    کوتوله های لمپن شورای شهر را به دکان خود و احزاب شان تبدیل کردند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    39 11
    زرررررررر مفت زدی هااااااااا
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    11 36
    سعید شریعتی قطعا یک ا... اگه استدلالش رو قبول کنیم شما هم خائنین به وطنید و حکم خائن قطعا اعدامه. پس جناب شریعتی مشکلات دولت مطبوعت رو گردن دیگران ننداز. نمیدنم خدا تا کی میخواد نگاه کنه کاش یک بار از شما ها انتقام بگیره
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      0 0
      قطعا اینهایی که منفی رای دادن مشکل ژنتیکی دارن خخخ آیا ایرانی هستید؟
  • اصلاح طلب IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    45 37
    چرا افراطیون جنگ طلب مخالف اصلاح طلبان دست از جنگ برنمیدارند بدبختمون کردید دیگه بذار آب خوش از گلومون بره پایین
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      24 41
      انشاالله بزودی سنگامونو با شما آمریکاپرستهای فاسد که اینهمه لطمه جبران ناپذیر به ملت و انقلاب زدین وا میکنیم . از حالا دنبال سوراخ موش باشین
    • IT ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      35 4
      صد ساله که ارباب کبیرتان انگلیس و ارباب بزرگتان امریکا ما را بیچاره کرده تا کی دست از سر ما بر میدارید مادر بزرگ مرحومم میگفت در زمان قحطی بزرگ فقط روزی چند دانه سنجد برای خوردن داشتند تا الان که کدخدای جنایتکارتان ما را از انچه خدا حلال کرده محروم میکند چرا چون کاسه توالت و شپش و گاو شیر ده اش نمیشویم و البته تا نفس میاید نخواهیم شد با همان چند دانه سنجد ایستاده ایم انشاءالله
    • احمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      0 1
      عمو اونی که به عراق و افغانستان حمله کرد و القاعده و داعش رو راه انداخت قبله و خدای شما، آمریکا بود. شما دوغتو بنوش!!
    • سید محسن از لس آنجلس US ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      0 0
      ما آمریکا به حمد خدا به زیر میکشیم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    14 26
    به خاتمی بگین چرا رفقای خانمتون همه در امریکا برهنه شده اند!!!
  • فرشاد IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    11 14
    بابا خودتون ناراحت نکنید خداوند اصلاح طلبان فاسد برای سواری دان به کد خدا و اروپائیها آفریده اگر اینها نباشند آنها در ایران سوار کی بشوند تا راه پیدا کنند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    15 0
    جالبه چرا دعواي بچه گانه ي اين دو گروه تموم نمي شه مگه اصل مطلب خدمت نيست
    • ناشناس IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      2 0
      نخیر عزیزم اصل پوله پول .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    17 21
    این اصلاح طلب ها که اینقدر دلشون برای مردم می سوزد میشود آمار دارایی خودشان و خانواده اشان را به مردم اعلام نمایند آمار عملکرد نیازی نیست..
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    13 13
    واقعا که با "تکرار"ش گند زده به مملکت. دلار 8000 تومانی، شهرداری بی عرضه، آمار دروغ و نجومی اشتغال و برجام پاره شده و آب دهان انداخته شده، ارتباط با دنیا!!!! که حتی جیبوتی هم با ما قطع رابطه کرده و ... آقای "تکرار"!پاسخگوی این همه افتضاحات باش!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    9 17
    ماملت خیری از شمااصلاح طلبان ندیدیم و دلتان راهم خوش نکنیدبرای ملت
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      3 0
      خودتو نچسبون به ملت تویی که میری تو پاساژ ملتو میترسونی
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    6 12
    اصلاح طلبان در فتنه 88 هم همین تحلیل اقای شریعتی را می کردند همه خیانت های خود را به گردن این و آن می گذارن
  • احمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    9 19
    دیگه اگه خاتمی هم هرچه قدر تکرارکنه مردم تکرار نمی کنند
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    9 14
    بالاخره چه زمانی این موسوی را محاکمه میکنند؟
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
      2 0
      برای چی محاکمه کنن؟برای مخالفت با مفسدین دکل نفتی غیب کن؟
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 0
    بدنه اصلاح‌طلب در این اعتراضات حضور نداشت»چون خود اصلاح طلب ها مردم ازاری کردند
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    1 0
    پس ازانقلاب اسلامی پول مفت نفت و جیب های بزرگ ودزدی غوغامیکند این کشور روی آرامش نخواهد دید . و خواست مردم محقق نخواهد شد
  • مجید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    1 0
    به رای مردم احترام بگذارید
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۸
    0 1
    شما که منطق و استدلال دارید دیگه باید از بکار بردن استهزاء و تمسخر (کلمه‌تَکرار) خودداری کنید. الگوی ما باید رهبران دینی مان باشند
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
      0 0
      خیر. باید دایم بیه یادشان بیاوریم. تازه کجایش اهانت است؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
    0 0
    خاک
  • FR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    0 0
    اصلاح طلبها وخاتمی وموسوی آنقدر قربون همدیگر بروند تا خسته شوند.....
  • حمید IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
    0 0
    ما یک دولت تهاجمی میخواهیم .نه یک دولت بزدل وترسو .روحانی سرمون کلاه گذاشت عین خاتمی ورسمن جانی وموسوی وکروبی واصلاحات ودری وری های دنباله روی انها
  • امین IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    0 0
    با بخشی تز خرف های ابن مقاله موافقم و با بخشی هم مخالف ! ولی خوندن نظرات دردناکه . . . چه جوری به جون هم افتادیم . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس