فیلم/ واکنش فرانسه به خروج ترامپ از برجام

چرا فرضیه «تنهایی و انزوای آمریکا» پس از خروج از برجام صحیح نیست؟!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

تحریم انتخابات مجلس نهم کار که بود!؟

دروغ مصلحتی عارف به دانشجویان

«محمدرضا عارف»، فعال اصلاح‌طلب و رئیس فراکسیون امید مجلس به تازگی در بخشی از دیدار خود با اعضای ادوار انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران گفته است: هیچگاه موافق تحریم انتخابات نبوده و نخواهم بود.

به گزارش ایسنا، او تأکید می‌کند:

ما (اصلاح‌طلبان) خود را جزء اصلی نظام می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم سرنوشت کشور بخاطر برخی کج‌سلیقگی‌ها به مخاطره بیفتد برای همین همیشه حضوری فعال در تمامی عرصه‌ها خواهیم داشت و تا زمانی که مردم بخواهند برای پاسخگویی به مطالبات آنها در عرصه خواهیم ماند. [۱]

*قبل از عارف کسان دیگری از اصلاح‌طلبان مثل کیانوش‌راد و فیض‌الله عرب‌سرخی نیز تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان را انکار کرده بودند.

حتی حمیدرضا جلایی‌پور، یکی دیگر از چپ‌های ستادی در این زمینه تأکید کرده بود که تحریم انتخابات کار «افراطیون» است...[۲]

تمام این حرف‌ها اما در حالیست که اصلاح‌طلبان «انتخابات مجلس نهم» در سال ۹۰ که حوالی دو سال پس از فتنه ۸۸ برگزار شد را عملا تحریم کردند و بعدا نیز کسانی از خودشان به این رفتار انتقاد کردند که البته در این میان خبری از آقای عارف نیست!

جالب آنکه حتی سایت ویکی‌پدیا نیز به این تحریم اشاره کرده است.

تحریمی که حسین مرعشی زمانی درباره آن گفت: «اگر در مقطعی هم کارگزاران در انتخابات غایب بوده، ناشی از شرایط سیاسی کشور بوده که در آن مقطع اصلاح‌طلبان همه غایب بوده‌اند».

در کنار او، عباس عبدی، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب هم در مقطعی طی یک مقاله در روزنامه اعتماد نوشت:

«چهار سال پیش در این روزها و ماه‌های پیش از آن چالشی اساسی میان اصلاح‌طلبان درگرفت و یک گروه طرفدار مشارکت در انتخابات مجلس نهم بودند. آنان طرفدار معرفی نامزد و رای دادن به آنان بودند. یک گروه دیگر با ادعای اینکه این بر خلاف هویت اصلاح طلبی است و با ادعای اینکه نامزدهای ما را تایید نمی‌کنند، شرکت نکردند. این چالش کمتر به عرصه عمومی کشیده شد و بیشتر در سطح جلسات خصوصی بود. کسانی که صدای بلندتری داشتند، طرفدار عدم مشارکت بودند...اکنون وقت حساب کشی از آن رفتار است. آن سرمایه ای را که خرج نکردند و رایی را که نداند، اکنون کجا رفته است؟ چه نفعی از آن حاصل شده است؟ هیچ.»

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران نیز نفر بعدیست. او زمانی در این رابطه گفت: «

من معتقد بودم که حتی در انتخابات مجلس(نهم) همه باید شرکت کنیم اما برای اینکه شقّ عصای مسلمین نشود و جمعیت متفرق نشود، گفتیم که باشد و ما تبلیغ این حرف‌ها را نمی‌کنیم ولی عده زیادی از نیروهایی را که می‌توانستیم به مجلس بفرستیم بدون هیچ بهایی از دست دادیم.  با این حضور پیدا نکردن در انتخابات مجلس هم چیزی به دست نیامد که دلمان را به آن خوش کنیم و بگوییم آمار واقعی شرکت کنندگان اینقدر بوده است و از این دست حرف‌ها. این «تحریم» تاثیری در جامعه نداشت.»[۳]

برخی معتقدند همین ناراستی‌ها، کتمان‌کردن‌ها و حرف‌های ظاهرا مصلحتی اصلاح‌طلبان با قشرهای مختلف مردم است که سبب شده این جریان خاص سیاسی از سیاست‌ورزی مطلوب دور باشد و فی‌المثل ۱۶ سال است که در هیچ انتخاباتی نتوانسته اعتماد مردم را جلب و پیروز اکثریتی در کشور باشد.

اینکه طی ۱۶ سال گذشته هیچ رئیس مجلس و هیچ رئیس جمهوری از اصلاح‌طلبان ستادی نبوده‌اند؛ رفته رفته در حال تبدیل شدن به سرشت محتوم جریان چپ در ایران است.

***

اُوردوز یک سلبریتی پس از ترکیب «باران، شکست برجام و رفاه»!

«بهنام تشکر» از بازیگران سینما و تئاتر، روز چهارشنبه گذشته و همزمان با اعلام خروج رسمی آمریکا از توافق برجام، در یک پخش زنده از صفحه اینستاگرام خود این صحبت‌ها را بیان کرد:

_روی زمین بخاطر یه عده آدم که قدرت دستشونه اتفاقات خوبی نمی‌افته...باید بریم زیر بارون تا لذت ببریم.

_مگه میذارن که آدم پیر نشه. با این اتفاقات که داره میافته... دلار و ارز و یورو و لغو برجام.

_در ایران هیجان کشنده داریم.

_خلاصه حسابی بلبشوئه. روز به روز هم هممون جوونتر می‌شیم! هممون. خیلی‌ام عالی.

_من اصلا حرف سیاسی نزدم.

*بلبشوی مورد اشاره آقای تشکر در حالیست که شاخص‌های اقتصادی و امنیتی در ایران چیز دیگری را می‌گویند.

در واقع برخی سلبریتی‌ها اگر به جای نگاه سرسری به محیط اطراف کمی هم اهل مطالعه باشند، در رسانه‌ها و کتاب‌ها خواهند خواند که سن امید به زندگی در ایران هم‌اکنون همرده آمریکا و روسیه است، ضریب جینی در ایران بهتر از چین و آمریکاست [۴]، اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم جهان قرار دارد [۵]، اتکای حیاتی ایران به درآمد نفتی قطع شده است و اوضاع امنیتی کشور نیز در بالاترین سطوح جهان قرار دارد.

تمام این موارد نیز هدیه همان‌هایی است که به قول تشکر قدرت دستشان است!

در اقتفای این صحبت‌ها همچنین از باب دلسوزی و خیرخواهی می‌توان به برخی توصیه کرد اگر اوضاع ایران اسلامی تا این حد گزنده، نفرین‌شده و غیر قابل تحمل است که باید برای لذت بردن به باران پناه برد؛ پس چرا رنج ماندن در ایران و محروم بودن از لذت در سایر کشورهای جهان را به جان خریده‌اند؟

یقینا در ذهن آقای تشکر و برخی دیگر از سلبریتی‌های منتقد تند، کشورهایی در دنیا هستند که اوضاع بهتری از ایران دارند و اصطلاحا می‌شود در آنها لذت برد! اما اینکه چرا این سلبریتی‌های مشهور و غیر مشهور ماندن در ایران را همراه با بیان نارضایتی ترجیح می‌دهند؛ مسئله‌ایست که باید در دلایل آن تأمل کرد.

این نکته نیز محل سؤال است که چرا فقط در جمهوری اسلامی ایران است که برخی سلبریتی‌ها به خود اجازه می‌دهند با حاکمیت کشور با طعنه صحبت کنند و از طرفی منافع و مزایای زیستن در ایران از جمله دستمزدهای چند ده و چند صد میلیونی و حضور در رسانه ملی و سینمای کشور و ... را هم از دست ندهند؟

گفتنیست، در صفحه اینستاگرام تشکر، تصاویری از سفر او به کشور آمریکا نیز به چشم می‌خورد...

***

چرا فرضیه «تنهایی و انزوای آمریکا» پس از خروج از برجام صحیح نیست!؟

پس از اعلام رسمی «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج آمریکا از برجامِ روحانی، کثیری از مشاهیر اصلاح‌طلب و دولتی و برخی چهره‌های دیگر، که جملگی دستی در ماجرای پر غصه حمایت از برجام داشته‌اند، عنوان می‌کنند که آمریکا از این پس دیگر تنها شد، آمریکا منزوی شد، دیگر کسی به آمریکا اعتماد نمی‌کند، ایران در منظر جهانی در موضع حق قرار گرفته و...

این فرضیه اما به دلایلی صحیح به نظر نمی‌رسد.

*این تئوری از آن رو صحیح نیست که آمریکا پس از حمله اتمی به ژاپن، کشتار در ویتنام و حمله بی‌دلیل به افغانستان و عراق هم منزوی نشد و همین آقایان در سال‌های ۸۴ و ۹۲ برای توافق با آمریکا سر از پا نشناختند و بی‌توجه به سابقه بدعهدی و ددمنشی کاخ سفید اما نسبت به توافق با او ابراز خوشبینی کردند.

البته از نظر ما آمریکا حتما یک رژیم منزوی در دنیاست اما مادام که حکّام کشورهای جهان دچار ترس از قدرت اغواکننده آمریکا و اسیر هژمونی رسانه‌ای کاخ سفید باشند، بایستی در ظاهر امر نسبت به تئوری انزوای آمریکا آنهم با ساز و کار دیپلماسی اعتدالی، با تردید نگریست.

جالب آنکه مدعیان تنهایی آمریکا و بر حق شدن ایران در نزد افکار عمومی جهان! به این نکته هم اشاره‌ای نمی‌کنند که خود این افراد از تماشاچیان خروج آمریکا از توافق رسمی با حکومت کوبا و به اصطلاح شکسته شدن «برجام کوبایی» در حوالی یکسال قبل بودند اما لام تا کام چیزی درباره بر حق نبودن آمریکا و یا منزوی شدن حکومت این کشور سخنی نگفتند و بلکه به جای آن با طمطراق فراوان در اندیشکده‌های آمریکایی به سخن‌سرایی و تأکید بر گفت‌وگو و تعامل پرداختند!

اکنون نیز همین افراد باید شاهد این باشند که آمریکا به تعاملات خود پس از خروج از برجام نیز ادامه خواهد داد و کسان دیگری هم به جای این افراد در اندیشکده‌های آمریکایی به بیان صحبت‌های منورالفکری می‌پردازند.

مجددا تأکید می‌شود که حتما اقدام آمریکا در خروج از برجام برای کسانی مایه عبرت بود و هست اما ادعای همه‌گیر شدن این عبرت در سطح جهان و یا پرداخت شدن هزینه‌های سنگین دیپلماتیک توسط آمریکا نیز یک توهّم، بیشتر به نظر نمی‌رسد.

عقل‌های منصف می‌دانند که راه منزوی شدن واقعی آمریکا جز از مسیر مقاومت و انقلابی‌گری نمی‌گذرد. کما اینکه وجود همین خصائل در نظام جمهوری اسلامی بود که آمریکا را در منطقه غرب آسیا و در عراق و سوریه و لبنان و یمن منزوی کرد.

***

۱_ https://www.isna.ir/news/۹۷۰۲۱۸۰۹۹۵۷/

۲_ http://fna.ir/JJAAI۹

۳_ http://fna.ir/a۲۳۰bu

۴_http://tn.ai/۱۶۴۵۷۲۰

۵_https://www.isna.ir/news/۹۶۱۱۰۷۰۳۵۵۶/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    43 99
    شاید منظور جناب تشکر از " اونایی که قدرت دستشونه " ترامپ باشه ! ولی شما اونقدر به خودتون اطمینان دارید ! که سریع به خودتون شک کردید !!!!!
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      25 20
      نه خیر، کاملا واضحه منظورش چیه. حتی اگر ترامپ هم باشه به خاطر ویزای گوگولی مگولیش ( میدونید که سلبریتی ها از چه کیسی ویزای آمریکا میگیرن؟ چند فیلم، سریال یا مصاحبه با روزنامه همشهری در مقطعی در رابطه با کارشون ) جمع بسته که یک وقت جسارت محضر ترامپ نباشه و ویزا و گرینش تو فرودگاه جان.اف.کندی به مخاطره نیفته!! چه کاریه هم میشه تو پروژه های با بودجه دولتی کار کرد، هم اپوزیسیون بود و هم از مزایاش برای ویزا و گرین کارت استفاده کرد بشینی و ساکت شی؟
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      32 5
      خیلی ها سلبریتی نیستند. سلرخیتی هستند.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      2 0
      دقیقا منظورش سیاستمداران امریکایی بوده
  • سید IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    81 26
    اصلاح طلبان تهوع آور روز به روز پُرروتر با این همه گنده کاری شان!
  • سید IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    52 13
    اصلاح طلبان تهوع آور روز به روز پُرروتر با این همه گنده کاری شان!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    15 45
    مشرق جان فاز شما چیه که در شرایطی که حتی اصول گرایان و رهبری هم به دولت به خاطر بدتر شدن وضع اقتصادی مردم در این شش ساله و عدم تحقق وعده های اقتصادی برجامی و ادامه بی ارزش شدن پول ملی تورم عجیب و غریب حتی بدتر از زمان احمدی نژآد بیکاری به مراتب بیشتر از احمدی نژاد و...رخ داده تبدیل شدید به تبلیغات چی رایگان تیم روحانی!!؟..
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      33 4
      هنوز هم ملتفت نشدی اغلب اصلاحاتچیها از مورد انتقاد قرار گرفتن اون هم با گرد و خاک! استقبال میکنن چون تربیت شدن کم کاری کنن و گردن سیستم بندازن و چه بسا سیاه نماییهای غیرواقعی و غلو شده بکنن ماموریتشون همین ایجاد تنش و التهاب و توقف تفکر منطقیه
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      1 2
      حتی بدتر از زمان احمدی نژاد؟؟؟خخخخخخخ
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    54 16
    اینا اینور پول درو میکنن میرن اونور به شیوه +18 تفریحات میکنن برای اینکه ممر تفریحات سالمشون هم قطع نشه باید اینور رو بورس بمونن برای رو بورس موندن هم چه کاری راحت تر از زرناله
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      20 5
      از زیبا کلام خبری نیست فکر کنم داره دق می کنه چون اون عاشق ترامپه
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    6 2
    خخخخخخخخخخخخ
  • Evenstar IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    43 5
    بهنام تشکر همون کسی بود که رسانه ی ملی همین مملکت اونو چهره کرد, متأسفانه این مدیریت ضعیفمونو میرسونه که اجازه میدیم هر ....تو بدنه نظام رشد کنه و ارتزاق ببره بعد هم بشه منتقد و اپوزسیون خود نظام
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      17 4
      اکثرشون دقیقا از تلویزیون اومدن
    • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      4 3
      أکثرهم لا یشعرون همه چی واضحه ولی نمیفهمید. اکثر انسان ها نادان و جاهل هستند. نمیخوام به کسی بی احترامی کنم ولی واقعا قلبم درد میگیره حتی پدر و مادرم هم جز این افراد اکثریت هستند. "تمام حقیق زندگی تشخیص حق از باطله"
  • مهدی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    57 3
    وضع سلبریتی ها اصلا خوب نیست ، تا خرخره میخورن طلب کار هم هستند
  • طاهری IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    8 27
    خوشم میاد که این کارمندای مشرق یه جاهائی خودشون رو میزنن به نفهمی
    • امین FR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      7 0
      جناب طاهری ، کاملاً برعکس ، این شما هستید که خودتونو زدید به نفهمی ، و گرنه کسی نیست که ندونه امثال این سلبریتی ها به تنها چیزی که فکر نمی کنند مشکلات مردمه ، اینها درصدد ایجاد التهاب و یاس در جامعه هستند تا اهداف دشمنان در ایجاد جنگ روانی علیه نظام محقق بشه، اگر این سلبریتی ها به فکر مردم بودند، تبلیغ دولتی را نمی کردند که در چهار سال اول خود،کارنامه بسیار ضعیفی در بهبود وضعیت معیشتی مردم داشت.
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      4 0
      جناب 12شما از کارمندهای مشرق هم نفهم تری وضع اقتصاد رو یا نمیبینی یا خودت رو زدی به کوری فک کنم پاپا جونت واستون خرید میکنه واز هیچی خبرنداری
  • امیر IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    17 8
    نقل قول: *** چرا فقط در جمهوری اسلامی ایران است که برخی سلبریتی‌ها به خود اجازه می‌دهند*** - مشرق جان مادرت آخه چرا انقدر بعضی از خبرنگارات بی سوادن!!! اونجام پارتی بازیه؟! سرتون تو برفه؟ ۲۰۰۰ تا سلبریتی هر روز دارن عفت ترامپ رو لکه دار می کنن بعد می گی اونجا سلبریتی ها کاری به نظامشون ندارن؟ جیمی کیمل، مریل استری، چر، آلی بالدوین، جرج کلونی، لیدی گاگا و ...
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      15 10
      شما انگار هنوز فرق نظام و دولت رو متوجه نشدی عزیزم دانش و درکت رو بالاتر ببر دنیا به حد سرریز از نادانی پر هست
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      5 5
      دولت و نظام هیچ فرقی ندارن نظام تشکیل شده از افرادی مثل روحانی که 40 ساله هویشه جزو اعضای اصلی نظامه.
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    2 4
    فتح الفتوح.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    11 10
    همه اسلاحتلبان را اعدام کنید تا خدمتی شگرف به انسانیت کرده باشید با تشکر
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      4 5
      هر چی با خودمون کلنجار میریم با امثال تو تندرو برخورد نکنیم اجازه نمیدی یه روزی تک تکتونو اعدام میکنیم
  • سعید IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    15 17
    اقتصاد ایران در رده هیجدهم جهان جای دارد....... واقعا اگه ما هیجدهم هستیم وضعمون اینه،پس باید به وضع کشوری که در رده 50قرار داره گریست!! خبرگزاری شما از سلبریتی ها هم کمتر مطالعه میکنه!!
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      12 11
      جهت اطلاع: این آمارو مراکز بین المللی ارایه دادن، آقای با مطالعه
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      10 6
      دو تا ضربه کوچولو به کله ات بزنی خودت صدای خالی بودنشو میشنوی . آخه ساده لوح این آمار قشنگتم بذار کنار آمار تورم تکرقمیت !!!!
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      8 13
      جناب عقل کل پندار، آمار نهادهای بین المللی ربطی به کله من و شما نداره! بحث سر مطالعه و اطلاعاته ، عزیزجان متوجهی موضوع چیه یا فقط هوس کردی یه چیزی بگی
  • بدری IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    9 4
    به نظر بنده حتی اگر با نظر شخصی مخالفیم نباید وی را تخطئه کنیم وبه ایشان، چنانچه نویسنده محترم مشرق نوشته، تحکم کنیم: " اگر اوضاع ایران اسلامی تا این حد گزنده، نفرین‌شده و غیر قابل تحمل است که باید برای لذت بردن به باران پناه برد؛ پس چرا رنج ماندن در ایران و محروم بودن از لذت در سایر کشورهای جهان را به جان خریده‌اند؟" چرا فکر می کنیم ما صاحب این مملکت هستیم؟ هر ایرانی در بهبود اوضاع یا ایجاد نارضایتی نقش دارد. نباید به گونه ای رفتار کنیم که بحای جذب حداگثری دفع حداکثری را سرلوحه افعال خود قرار دهیم. یاد بگیریم که به مردم نگاه اذباب رعیتی نداشته باشیم. همه در سرنوشت این کشور مسئولیم و این مسئولیت برای همه یکسان است. نه ما بر کسی برتری داریم نه کسی بر ما.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      9 1
      حرف شما درسته ولی دردناکترین قسمت این برخوردها اینه که امثال این آدم تا وقتی ایران براشون مهمه که بتونن ازش ارتزاق کنن وگرنه اکثرشون اقامت جای دیگه ای رو دارن و بچه هاشون متولد ایران نیستن
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      5 1
      مسئولیم برای بهتر کردن و پیشرفت و واقع نگری...نه سیاه نمایی و تهمت و خوددرگیری...
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    5 4
    سلبریتی ها اینطور عامل ضربه شده اند و دلیلش فقط اینست که هیچکس از مقامات و دستگاه های دولتی کشور قصد برخورد با تخلفات آنها را تدارد.
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    3 0
    تشکر از طرف شهروندان درجه دو مثل ما صحبت کرده که ناامید و فقیر هستند وگرنه 10-20 درصدی هستند که عمرشون از امریکائیها بیشتره اصلا فرزندانشان آمریکا را زیر پا له کردن و امید و انگیزه بسیار بالائی دارند زنی دارند که هیچکس نداردو دفاعت این قسمت عجیب بود مشرق یعنی نمیدونستم آمار روحانی را شما حمایت میکند !!!!!!!!!!!!!!
  • . IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    11 5
    تو هم ی جوابی دادی از تشکر بدتر سرتو کردی زیر برف و این گرونی ثانیه ایی رو نمیبینی ضریب جینی واسه مردم نون و آب میشه؟؟؟آخه چقدر بی درک؟لاقل این گرونی طلا،خونه،ماشین،خوراک،دلار،... و بی کاریو نمیبینی به شعور خودت و خوانندت توهین نکن که آره ،، کی میگه گرونی و اوضاع اقتصادی بده؟؟ببین ضریب جینی مون چنده!!!ببین واقعا از سلبریتیا کم عقل تری (چاپ نکن مشرق،اینو واسه ادمین عقده ایت نوشتم که نظراتمو چاپ نمیکنه،اون بخونه کافیه،مردم اینا رو میدونن)
    • سعید FR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      2 2
      خطاب به 11:16، می دونی اشکال کار کجاست؟!!! کسانی که به این دولت رای دادند و براش تبلیغ کردند( علیرغم عملکرد ضعیفش در چهار سال اول) ، حق ندارند کلامی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم صحبت کنند، اینها در سال 96 با صدای بلند اعلام کردند که مساله آنها مسائل اقتصادی نیست، بلکه چیزهایی نظیر کنسرت و رفع حصر و ... است، پس اون کسانی که سرشونو کردند زیر برف آنها هستند نه مشرق نیوز، ناراحتی این سلبریتی ها برای گرانی ارز اینه که خارج رفتنشون به خطر افتاده و کمتر می توانند به عشق و حال خودشون بپردازند، امثال اینها سال 96 که تبلیغ می کردند، منتقدان دولت را که از سیاست های اقتصادی دولت انتقاد می کردند را به باد ناسزا و توهین می گرفتند ومی گفتند رای ما مشتی محکم بر دهان دلواپسان، حالا چی شده یهویی نگران وضعیت اقتصادی شدند؟!!!!!!!!!
    • . IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      1 1
      پاسخ 12:59 دوست عزیز، من کاملا با شما موافقم کسایی که رای دادند مسبب وضعیت فعلی هستند و پاسخگویی یک عمر عقب افتادگی و زیان مملکت ولی حرف من اینه : این درست بیایم این شرایط بغرنج که یک حقیقته رو با چنتا آمار ( گیریم درست )لاپوشونی کنیم و بگیم : آآآآآی مردم،،،بیخود میکنه هرکی میگه ما مشکل اقتصادی داریم،ما از آمریکا و روسیه هم خفن تریم اینو آمار میگه!!!،،شما دارین خواب مشکل رو میبینین،،، بهتر بود با یه استدلال دیگه جواب سلبربتی کم عقل رو داد،،یجوری جواب داد که کسی نگه تو از اونم بدتری
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      3 2
      12:59 این دولت اون دولت نکن که 8 سال دولت شما رو هم دیدیم.بنزین 80 تومنی تحویل گرفت 1000 تومنی تحویل داد تا قبل از دولت شما دلار سالها 900 تومن بود پراید 20 میلیون نبود
  • جواد حسینی IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    9 6
    شما ها میگین هر غلطی که خواستن بکنن و هیچکس هیچی نگه! بنده ایشون نمیشناسم ولی ایشون چه سلبریتی باشه و هر مال هر صنف و گروهی باشه اظهر نظر کرده و نمیشه به همه یه انگی بزنی . وضعیت فعلی جامعه نشان از حقیقت گفته های ایشون داره تا آمار شماها.
    • رامین FR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
      3 0
      آقا جواد اینها آمار مشرق نیوز نیست، بلکه آمار بین المللیه ، کافیه سرچ کنی و خیلی راحت خودتم مشاهده کنی، در ضمن از کی تا حالا سلبریتی هایی که سال 96 تبلیغ این دولت را علیرغم عملکرد بسیار ضعیفش در چهار سال اول، می کردند، به فکر مشکلات مردم افتادند؟!!!! نگرانی اینها از بابت گرانی دلار برای مشکلات خودشون در سفرهای خارجی و به خطر افتادن عشق و حال خودشونه، و گرنه در همین مشرق نیوز با یک سرچ ساده می تونی خبرهای متعددی در زمینه مشکلات اقتصادی کشور مشاهده کنی، همه می دانند که مشرق نیوز یکی از منتقدان سرسخت دولت کنونی در زمینه مسائل اقتصادی است، پس خودتو به اون راه نزن که مثلاً مشرق نیوز گفته همه چی گل وبلبله، شایدم واقعاً متوجه فحوای کلام مشرق نیوز نشدی!!!!!!!
  • US ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    3 3
    بهنام تشکر از دولت انتقاد کرده بابت بی عرضگی در برجام و کنترل بازار ارز. حرف حق جواب نداره. بی خود وصله های سیاسی نزنید
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
    4 0
    وقتی اسم اصلاح طلب وسط میاد آدم یاد جاسوس و خائن و فسادطلب میوفته.یعنی خودشون کاری کردند که اینطوری مشهور بشن.
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
    4 0
    ژن های برتر فقد به درد جهنم می خورند
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
    0 0
    تکلیف دزدی های پسر عارف چی شد؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس