حسن روحانی

وقتی روحانی «عذرخواهی» نمی‌کند و بازار وعده‌های برجامی هنوز داغ است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

«نفوذ منافقین در سپاه»؛ مجید انصاری مطرح کرد!

«مجید انصاری»، فعال اصلاح‌طلب و معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی در مصاحبه با سایت جماران درباره سپاه پاسداران گفته است:

نهاد سپاه، نهادهای مؤثر و مقدس انقلاب، بیش از هر جای دیگری در معرض نفوذ عناصر اسرائیل یا منافقین به عنوان پادوهای آنها هستند!

او که اظهاراتش را در اشاره به انتقادات رسانه‌های کشور از مراسم عمامه‌گذاری اختصاصی فرزند حسن خمینی مطرح کرده، همچنین تصریح می‌کند:

بی تردید این رفتار و این نوع برخوردی که صورت گرفت یا نشأت گرفته از عناصر نفوذی اسرائیل، آمریکا و دشمنان جمهوری اسلامی است و یا اگر آن نیست، ناخواسته و نادانسته، عملا از روی جهالت و نادانی یا حسادت، عینا در میدان همان‌ها و در جهت همان‌ها گام برداشتن است.[1]

*این دومین مرتبه طی هفته‌های اخیر است که از جانب ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان به سپاه پاسداران حمله می‌شود.

پیش از این نیز یکی از بزرگان دولت کنایه‌ای را علیه سپاه مطرح کرد که با واکنش‌های گسترده مواجه شد.

نکته آنجاست که این حملات با بهانه و بی‌بهانه درست در مقطعی صورت می‌گیرد که ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت با رخ دادن قضایایی مثل خروج آمریکا از برجام و بروز ضعف‌های گسترده در شورای شهر و شهرداری تهران، در یکی از لرزان‌ترین مقاطع سیاسی عمر خویش قرار دارند.

حملات ذکر شده اما در حالیست که اولا هیچ سندی درباره صحت ادعاهای طرح شده وجود ندارد، ثانیا انگیزه طرح نفوذ اسرائیل و منافقین در یکی از امین‌ترین نهادهای انقلابی کشور به بهانه انتقادات معقول رسانه‌ها از یک عمامه‌گذاری اختصاصی و البته سیاسی مشخص نیست و ثالثا سپاه در حین و بین همین حملات گسترده و متهم‌شدن‌ها اما مشغول دفاع از امنیت کشور در فراسوی مرزها، مشارکت در طرح‌های عمرانی کشور، محرومیت‌زدایی، اقدامات فرهنگی و توسعه فناوری‌های مرتبط با رفاه بیشتر مردم ایران است.

در اشاره به صحبت‌های انصاری لازم به توضیح است که اگر هم فرضی بر نفوذ وجود دارد بایستی احتمال آنرا نه برای سپاه که برای محیطی متصوّر بود که یک روز از آن صدای تقدیس جوانه‌های سبز! به گوش می‌رسد، روز دیگر پیغام آرزوی موفقیت فیس‌بوکی برای لیدر اصلاحات، روز دیگر توهین نسبت به خانواده معزز شهدا، در مقطعی سر میز نشینی با کسانی که بعدها در حصر قرار گرفتند و روز دیگر نیز هتاکی نسبت به مسئله حجاب.

***

چرا کسی که رجل سیاسی نیست نمی‌تواند شهردار تهران باشد؟

احتمال استعفای شهردار جدید تهران و هشدار عباس عبدی

«عباس عبدی»، فعال اصلاح‌طلب و از تئوریسین‌های این جریان خاص سیاسی در بخشی از یک مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد با اشاره به فرایند انتخاب شهردار جدید تهران گفته است:

شورای شهر در انتخاب آقای نجفی به هر دلیلی فارغ از مقصریابی موفق عمل نکرد بنابراین نباید اجازه داد این اتفاق بار دیگر تکرار شود.[2]

*عبدی همزمان با انتشار این مصاحبه در یک توییت هم نوشت: امیدوارم دوستان اصلاح طلب اشتباه دور اول را مرتکب نشوند. بهم زدن فرایندی که تاکنون پیش آمده با همه ضعف و قوتش به نفع جامعه نیست. در فرایندهای احتمالی بعدی مشکلات بیشتر می‌شود، نه کمتر.

در کنار اظهارات عبدی، صحبت‌های اخیر محمد عطریانفر، دیگر چهره ستادی اصلاح‌طلبان نیز حائز اهمیت است که درباره انتخاب شهردار جدید تهران گفته بود:

«باور من این است که وقتی یک گروه سیاسی آمده و شورایی را تشکیل می‌دهد و به قول توسلی نیروهای نیابتی ما در شورا مستقر می‌شوند و می‌خواهند برای ما تصمیم بگیرند که از وجاهت کافی برخوردار نیستند ما هم باید با گردن‌کلفتی و اقتدار ایستاده و آدمی را که به درد مدیریت شهری می‌خورد را برای شهرداری انتخاب کنیم«.

او افزوده بود: من نمی‌خواهم بگویم محسن هاشمی اولین، بهترین و آخرین گزینه است اما برای برون رفت از این آسیب هیچ راهی نداریم جز آنکه با اقتدار وارد شده و از آقای خاتمی به عنوان صمیمی‌ترین دوست خود توقع دارم که در این زمینه دخالت جدی‌تری کند و از سر مصلحت سنجی جامعه مناسب‌ترین گزینه را معرفی کند.[3]

این صحبت‌ها و حتی بیان احتمالاتی مبنی بر تکرار تجربه انحلال شورای شهر اول (که آنهم در اختیار اصلاح‌طلبان بود) گویای یک اتفاق بزرگ هستند که بوی آن به شامّه برخی اصلاح‌طلبان هم رسیده است.

اتفاق بزرگی که تحلیل‌ها می‌گوید «استعفا یا برکناری شهردار جدید تهران» است...

به سخن دیگر اینکه محمدعلی افشانی که روز گذشته بعنوان شهردار تهران انتخاب شد؛ نه تنها از میان رجال سیاسی نیست و نشان خاصی هم از کارآمدی در کارنامه‌اش دیده نمی‌شود بلکه بعید است بتواند در دعوای بزرگان اصلاح‌طلب درباره منافع شهرداری و شورای شهر تهران دوام بیاورد.

این 3 دلیل برای شدت احتمال تحقق این تحلیل کافی به نظر می‌رسد که همانطور که عبدی هشدار داده است؛ نوستالژی استعفای نجفی تکرار شود و افشانی هم به زودی در دوراهی استعفا یا برکناری قرار گیرد.

***

وقتی روحانی «عذرخواهی» نمی‌کند و بازار وعده‌های برجامی هنوز داغ است

«محسن رهامی»، از فعالان اصلاح‌طلب در مصاحبه با ایسنا با بیان اینکه مجموعه نظام با برجام توانست موفقیت‌های بزرگی به دست بیاورد و خطر جنگ و تحریم‌ها را رفع کند، گفته است:

بدون برجام ایران در شرایط سوریه و لیبی قرار می‌گیرد و احتمال حمله نظامی به ایران زیاد بود اما اکنون همه دنیا می‌گویند که متخلف در برجام شخص ترامپ است نه دولت روحانی و ظریف![4]

*شاید کسی در کشور تصوّرش را نداشت که حبّ و علاقه عده‌ای به توافق به هر قیمتی با آمریکا تا این اندازه باشد که حتی پس از مسجّل شدن بی‌دستاوردی برجام و خروج آمریکا از آن نیز اینطور به دفاع عاشقانه از برجام برخیزند.

در عین حال برخی معتقدند که این قبیل حرف‌های غلط درباره برجام به این دلیل گفته می‌شود که رئیس‌جمهور و اعضای ستاد برجام هنوز از بابت این توافق بد و احتمالات صفر ادامه آن عذرخواهی نکرده‌اند.

اظهارات رهامی در حالی است که مجید انصاری به تازگی طی اعترافاتی تصریح کرد آمریکا هیچ تحریمی را در برجام لغو نکرد.[5]

ماجرای حمله نظامی به ایران نیز دروغی بود که از روز اول برای هموارسازی مسیر برجام گفته شد اما نه تنها دلیل و سندی بر آن نبود بلکه کارشناسان امنیتی کشور تأکید دارند چنین فرضی محال است.[6]

از طرفی مدعیان احتمال جنگ هیچگاه به این سؤال پاسخ ندادند که آمریکا چگونه جنگ با ایران را آغازیدن می‌گیرد در حالی که در جبهه جنگ‌های نیابتی و حتی مستقیم در جنگ نفتکش‌ها، در فاو، در عراق، در بوسنی، در سوریه، در لبنان و در غزه شکست خورده است.

ماجرای لیبی شدن ایران هم به قولی از آن حرفهاست... حرف‌هایی که اکنون که برجام در سراشیبی شکست قرار گرفته و آمریکا نیز از آن خارج شده است؛ محک درستی یا نادرستی آن مشخص خواهد شد.

چه اینکه قبل از آقای روحانی هم نه تحریمی در ایران چندان احساس می‌شد، نه جنگی وجود داشت و نه لیبی و سوریه شده بودیم.

گفتنیست، مجلس خبرگان رهبری، روز یکشنبه گذشته در بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی رئیس‌جمهور روحانی از بابت خسارات برجام شد.[7]

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-916737

2_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=3742684

3_ mshrgh.ir/854715

4_ https://www.isna.ir/news/97022312287/

5_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-916737

6_ http://www.irna.ir/fa/News/82905852

7_ mshrgh.ir/854912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 21
  • سید IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    این آقای انصاری کاش میزان تحصیلا حوزویش را برای رسانه ها اعلام می کرد تا ملت بدانند صحبتهایش ازسر زیاد دانستن است یا ازسر بی ...........!
    • مریم IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      به حرف اونا کاری ندارم اما یعنی تو و ظریف نباید از مردم بخاطر وضعیت فعلی عذرخواهی کنید؟ این درخواست زیادیه؟
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      انسان قابل نیست که بخواهید وقت برای او بگذارید
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      اصلاح طلبه دیگه چه انتظار دارید
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      از آقای پناهی سوادش بیشتره.
    • اميد IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      ديگه موندن از ته ديگشون چه ادعا ها و الفاظي بيارن بيرون. دارن غرق مي شن و هر چرت و پرتي رو به زبون ميارن.
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      اصلاح طلب نفهم تو اول وفاداری خودت به مردم و نظام ثابت کن بعد راجع به حافظان امنیت این کشور و مردم نظر بده
    • ایران IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      فعلا ملت فدای سیاسیون شده فکری به حال اشتغال ورفاه مردم بکنید
    • ع IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      0 0
      اجتهاد
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      جاوید اصلاحات
    • همایون IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      2 0
      کاملاً واضح است که حجم غیر طبیعی رای های منفی به پاسخ های موافق با نظرات مشرق کاملاً برنامه ریزی شده و هدایت شده است .
  • سید IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    گمانم طرفداران این جماعت به اصطلاح اصلاح طلب هم به تهوع آور بودن اصلاح طلبان اذعان دارند با این خزعبلاتی که عرضه می دارند.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      روحانی باید استعفا بدهد غرب پرستی بس است
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      34 5
      چه کسی گفته نمی توانند در ارگانها ی دیگر هم نفوذی داشته باشند؟ همه جا تهدید است. ادعا مهم نیست عمل مهم است. اگر عمل کسی در راستای منافع ترامپ و نتانیاهو باشد باید شک کرد. چه در دولت باشد چه در سپاه چه در شورای ائمه جمعه. همه در معرض خطر هستیم. باید دقت کنیم
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      8 69
      باید مشخص بشه چه کسانی برای لغو برجام اسناد فعالیت های هسته ای ایران رو به دست نتانیاهو رسوندن
  • رضا IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    51 22
    وقتی دربالا اینقدراختلاف است آیا باید به آینده امیدوار بود
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      27 4
      اینکه دشمن دنبال نفوذ به همه ارکان نظام از جمله سپاه است یک واقعیته و در نهایت افرادی که به اختلافات در کشور دامن میزنن خواسته یا ناخواسته در جهت اهداف دشمن هستند.
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    30 3
    متاسفانه .. خداوند عاقبتمان را ختم خیر کند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    41 18
    آقا چرا ناراحت میشین..باید نقطه ضعفها رو شناسایی کرد...از خواب بیدار شویم
  • هاتف US ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    انصاری شرم کن، این آروغها بدر اصلاح طلبان دروغین می خورد همانها که اسراییل به عنوان بزرگترین سرمایه یاد می کند. سپاه را خدا عزیز کرده نه منفعت طلبان اصلاح طلب .
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      احسنت ببینید یه نفر از تو دل آمریکا چطور از سپاه دفاع می کنه اونوقت اونایی که تو این مملکت دارن از صدقه سر جانفشانی ها و زحمات شبانه روزی سپاه با امنیت نفس می کشند چطور ناجوانمردانه بر علیه سپاهیان عزیز ما لجن پراکنی می کنند بصیرت یعنی همین حتی تو خود آمریکا هم که باشی دوست و دشمن و خیر و شر رو بتونی از هم تفکیک کنی
    • US ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      6 415
      همین نظر رو با پرچم اسراییل تو vpn میدادی کِیفش بیشتر بود. البته درکت میکنم، آدم تو vpn هم حالِش از این خوک‌صفت‌های کودک‌کش بهم میخوره.
    • همایون IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      59 7
      کاملاً واضح است که حجم غیر طبیعی رای های منفی به پاسخ های موافق با نظرات مشرق کاملاً برنامه ریزی شده و هدایت شده است .
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    59 5
    از نفوذ دشمن در همه ارکان های نظام نباید غافل بود.
  • behrouz IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    چون يكي تو سپاه گفته چرا همچين مراسمي براي پسر حسن خميني گرفتيد احتمالا نفوذي اسرائيل بوده خخخخخ با خودتون رو مسخره كرديد يا مردم رو اگه بحث نفوذي هم باشه بايد اون رو توي دولت محترم ومشاورين اعظم جستجو كنيم
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    حالا خوبه نتانیاهو خودش رسما از اصلاح طلبها حمایت کرده.
    • همایون IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      1 6
      کاملاً واضح است که حجم غیر طبیعی رای های منفی به پاسخ های موافق با نظرات مشرق کاملاً برنامه ریزی شده و هدایت شده است .
  • قاسم IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    جناب انصاری بهتره به جای فرافکنی از میزان نفوذ جاسوسان در دولت و اصلاح طلبان صحبت بفرمایند،بقیه پیشکش
  • احدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    آقای انصاری از قدیم گفته اند اندازه نگه دار که اندازه نکوست هم لایق دشمن است و هم لایق دوست ادب حکم میکنه انسان پا تو کفش بزرگتر از خودش نکنه از کی تا بحال اینقدر گنده شدی که حرفهای بزرگتر از دهانت میزنی حالا مردم حرف زیاد بدی نزدند اگه میخواستیم شاه و تخت و تاج و تاجگزاری داشته باشیم انقلاب نمیکردیم از حوزه های نمور و زاهدانه گاها امثال تو هم بیرون اومدن از حوزه لاکچی و ... چی میخواد بیرون بیاد الله و اعلم
    • ماهان IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      9 0
      تعداد سوخته ها چقدر زیاده معلومه حرف درستی زده ایول
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    بوی حمله به ایران میاد سناریوی لیبی و عراق داره تکرار میشه روحانی با برجام ایران رو به فنا داد
  • مجید IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    مردم و سپاه وارتش نمی گذارند ایران سوریه یا لیبی باشد وگرنه شماه صدبار ایران را لیبی و سوریه کرده بودید نمونه اش .جاسوسی همه جانبه و ....فتنه 88.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    40 36
    ضمن پوزش از همه ی روحانیت معزز وحفظ احترام لباس پیغمبر تاج گذاری بوده نه عمامه گذاری
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    17 2
    نه اینوری هستیم نه انوری یک نفر مرد سالم ومایه دار پیدا کنید به مردم وپایتخت خدمت کند بفکر ابادانی باشد حزبی بودن به جز فقر بدبختی برای مردم چیزی به ارمغان نمی اورد
  • مدام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    اصلاح طلبان با عدم مهندس محسن هاشمی گور خودشان را کندن انها همیشه بواسطه خاندان هاشمی هویتشان شکل گرفته و اگر می خواهند در این جامعه باشند باید به این خاندان متصل شوند
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      گور اصلاح طلبان با بی لیاقتی و ناکارآمدی شون در دولت و مجلس و ... خیلی وقته کنده شده اونا فقط بدرد سیاسی کاری می خورن و سرگرم کردن مردم با دعواهای ساختگی
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      گور شما هم با رای مردم کنده شد
    • همایون IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      68 7
      کاملاً واضح است که حجم غیر طبیعی رای های منفی به پاسخ های موافق با نظرات مشرق کاملاً برنامه ریزی شده و هدایت شده است .
    • ناشناس IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      2 581
      کدوم احمقی باور میکنه روی کار اومدن لیست امید حاصل رای مردمه ؟
    • DE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      0 237
      خاندان اکبر شاه سلطنتش بدون تاجگذاری تمام شد یَرَه
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    فرار رو به جلو از شگردهای اصلاحات است...یکم هم از جاسوس‌های خودتون بگید
  • محمد IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    اصلاح طلبا خودشون پیاده نظام اسرائیل هستن
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      همینو بگو
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    اسرائیلی اونیه که سال ۸۸ با عمامه تو اغتشاش خیابونی شرکت کرد و وعده حضور خاتمی رو هم داد و فیلمش هم موجوده آقای انصاری.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      519 0
      اسرائیلی اونیه که سال 88 مردم ایران علیهش قیام کردن و الان تازه نظام به این نتیجه رسیده که فاسد هستن و دونه دونه داره معاونینشو میندازه زندان
    • ناشناس IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      نمیدونم واقعا خاتمی مگه چه احمقیه که یه عده دورش حلقه میزنن ؟؟ نه قیافه داره نه عقل داره نه شعور ...
  • بابک IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    39 35
    واقعا بسیار جالبه اگر افاضات جناب انصاری درست باشد برای امثال ایشان جای بسی خوشحالیت و باید از طرف سپاه آسوده خاطر شوندو اولین کسی که می بایست جانانه از این جنبه ی سپاه حمایت کند خود انصاری و گروه اصلاحطلبان است زیرا یکی از وظایف لاینفک این سرمایه های عزیز اسرائیل حمایت بی چون وچرا از چند تابعیتی ها ،نفوذی ها وجاسوسان ومنافقین جنایتکار بوده وهست .
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    جناب انصاري برادرزاده تو جمعش كن!!!شما نفوذي تا وسط خونه ت اومده. بعدش شما بگيد تو اين٥سال چكار كردين؟بيكاري،تورم،برجام،فساد و... نميخواد ذهن مردم رو منحرف كنين شما بايد پاسخگو باشيد.
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    جناب آقای انصاری . با این حرفهایی که می زنید فکر نمی کنید خودتون عامل نفوذی اسرائیل هستید؟
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    18 5
    اظهارات رهامی در حالی است که مجید انصاری به تازگی طی اعترافاتی تصریح کرد آمریکا هیچ تحریمی را در برجام لغو نکرد.[5] ماجرای حمله نظامی به ایران نیز دروغی بود که از روز اول برای هموارسازی مسیر برجام گفته شد اما نه تنها دلیل و سندی بر آن نبود بلکه کارشناسان امنیتی کشور تأکید دارند چنین فرضی محال است.[6]
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    کافر همه را به کیش خود پندارد این پدر سوخته های منافق و خوارج دست پیش گرفتند که عقب نمانند ولی به اذن خدا پرده ها کنار می رود و منافقان چهره خبیثشان را بر ملا می کنند
  • م NL ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    22 18
    مشکل همه ماها دور شدن از آرمان امام راحل و شهدا است. هم در دولت ادم کج فهم داریم و هم در سپاه. اما هر کدام به شکلی و به نوعی. عمامه گذاری این جوجه آخوند اگر مثل بقیه برگزار میشد آیا مشکلی پیش میامد
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    جونورای اسلاحتلب نگران انقلاب شدن؟
  • یاسر IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    خود انصاری از هر نفوذی بدتر هست
    • همایون IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      شرایط عضویت در جریان به اصطلاح اصلاحات : 1 - بی دینی و مخالفت با دین و مذهب 2 - لاقیدی و بی بندو باری 3 - خیانت به وطن و وطن فروشی 4 - اجانب پرستی 5 - بی غیرتی 6 - دیکتاتوری و خودرایی 7 - دروغ گویی و کتمان حقایق 8 - اختلاف افکنی و فرافکنی و هزار و یک عیب دیگر
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    اتفاقا سپاه ارگانی است که بهترازشما درجامعه نطر می دهداقای انصارچون جلوی شما سپاه قرار دارداین حرف را می زنیدکشوررا به نابو ی کشانیدشما قران می خوانیدولی با چشم بسته شما چکارکردیداصلاح طلبان اگرسپاه نبودالان شما زنده نبودیدیادتان رفته که بچه های محافط سپاه چطورشهیدشدندفکر می کتیدحالاارامش داردراحتیداگراتفاقی دراین کشوربیفتد اول شمابایدتا وان ان راپس بدهید
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    مشرق عرضه انتشار نظرات مخالف رو نداره..بعد شما انتظار دارید مردم حرفهای رسانه های غربی رو که تمامی نظرات رو منتشر میکنند ول کرده واخبار شما رو بخونند..تا وقتی فکر میکنید مردم احمق هستند هیچ اعتمادی بشما نخواهند کرد
    • ناشناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      1 354
      نخیر موضوع اینه که ما فکر میکنیم شماها احمقید که ظاهرا هم درست فکر میکنیم .
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    فقط اصلاحات
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      1 481
      فقط کود تا 1400 ! لیاقت شما همون کوده!
  • مهدي IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    80 26
    سلام مشرق جان اين متن را لطفا منتشر كن آقاي انصاري عزيز 2 تا نصيحت دارم اول اينكه كمتر صحبت كنيد كه براي شما قطعا بهتر است دوم اينكه خوردن بعضي چيزها خوب نيست لطفا رعايت كنيد ممنون
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    10 70
    تا پو مفت نفت است ، بازی نفوذ هم ادامه خواهد داشت
  • پسر خوب IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    به نظر من برجام اگر چه نقص هایی داشت اما یک معاهده خوب و به موقع بود چون تاقبل از بر جام همه دولتهای اروپایی می گفتند ایران مقصر عدم امنیت منطقه است اما الان همه آنها اذعان دارند که ایران بی گناه است و آمریکاست که بد عهدی میکند یکی از کارهای خوب روحانی اجرای برجام بود
    • ناشناس IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      1 538
      چه مثبت های تابلویی . مدیونید اگر فکر کنید همشو یه نفر داده !!
    • DE ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      0 441
      پسر چوب, شما اصلاحیون میلیاردها میلیارد به کشور خسارت زدید تا مثل عقده ایها چهارتا سران منافق و نوکران اسرائیل بهتون بگویند پسر خوب .و تا چند ماه دیگر وقتی متوجه شدند که عروسکان کدخدا پرست هیچکاره اند ناگهان ایران میشود باز مقصر. آنوقت عمه خانم کدام یک از عناصر ساده لوح میخواهد ضررهای تاریخی به ایران را جبران کند پسره خوب!!
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      1 0
      آره ارواح پدر کج فهمت ؟؟؟
    • مهدي IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      0 451
      اگر فرصت كرديد ضربه اي به مغز خود بزنيد متوجه خالي بودن آن مكان خواهيد شد چرا كه اروپا همراه امريكا و هم عهد امريكاست بي مغزاني مثل شما فكر ميكنند كه بين اروپا و امريكا اختلاف انداخته اند
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    بیخود نبود آمریکا ها می گفتند. باید از نفوذیها خود درتغییر نظام اسلامی استفاده کنیم. خداشکر .... نفوذیها ازلاک پهنا ی خود دارند زودخارج می شوند
  • عزیزمهدوی US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    اين انصاری تا امروز فقط نان به نرخ روز خورده درسال88تمام قانون آيران را زيرپامي گذاشت ودرتمام تجمعاعت شرکت میکرد الان به برکت آب گل آلود صاحب نظر شده و درباره ما نظام حرف میزد ولی اتو خيانت بر ملت آشکاراست
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    خیانتهای اصلاح طلبان به انقلاب ملت ایران و خط امام و ... شهره شهر شده طوری که فقط در دولت به اندازه یک تیم میلی جاسوس خاین اصلاح طلب و بنفش ریاکار و حیله گر داریم که در زمان شاه تا این حد جاسوس و خاین به کشور نداشتیم .
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    این بنده خدا خودش نفوذی نباشه؛ نیاز نیست دنبال نفوذی توی دستگاه نظامی مثل سپاه بگرده. هیچکس خباثت های این آقا با سخنرانی های کذاییش برای یه عده جوون جاهل هیجانی توی فتنه 88 فراموش نکرده
  • منتظر اظهور IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    پنج سال خون به دل مردم کردن حالا هم طلبکارند وپررو
  • علي IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    13 3
    دردبرخي اينه كه غربزده هاواشراف واختلاس چيهاوجاسوسها نميتونن توي سپاه ي كه ادامه ي راه شهداراميدهندنفوذ كنند!واين ادعاها از استحاله نشدن سپاه واخلاصش دربرابرطلحه وزبيرها دلالت دارد
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    مرگ براصلاح طلبان وطنفروش اختلاسگر نجومی بگیر کذاب بددین .ماسون . جاسوس پرور.. ........... زنده باد ولایت فقیه وسپاه وبسیج وارتش
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
      1 584
      الهی آمین
    • ناشناس IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
      بدبخت منفی ده نمردی صبح تا شب پای نتی ؟ پاشو یه دستشویی برو لااقل .
  • مجید IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    395 0
    چطور نفوذ در اصلاحطلبها و اعتدالیها و دیگر احزاب امکان دارد ولی در جاهای دیگر نه ؟! کمی منطقی باشیم!
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 533
    مردک خودت و همفکرانت نفوزاده اید داری به سپاه قهرمان ما توهین می کنی؟
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    69 0
    آقا این چه وضع مثبت منفی هاست یکی توضیح بده .
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    1 613
    آقای انصاری . اگر مراسم عمامه گذاری لاکچری شازده حسین آقا مورد نقد و اعتراض واقع نمی شد بازهم در سپاه نفوذی وجود داشت ؟ تا حالا دقت کردی چقدر از این نفوذی ها و جواسیس سر در توبره افساد طلبان دارند ؟
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    86 1
    مشرق این هزار بار! قسمت رای دهی به کامنتها رو درست کن جاسوس های وطن فروش کارشون توی فضای مجازی همین کارهاست که فکر میکنند توی فضای واقعی هم میتونند اثر بذارند.حیوانهای وطن فروش مزدور عربستان و اسراییل
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    0 1
    وقتی این آقا استاندار فارس شدند گفتم ما استان فارسی ها چقدر بدبختیم اما حالا می بینم از ما بدبخت تر هم هست
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 489
    انصاری 88یادت رفته خاتمی خائن یادت رفته که به آمریکا میگفت ایران را تحریم کنید ...
  • ahad IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 447
    به نظر بنده خود کثافتش عامل نفوذی اسرائیله تو همه جا حتی سپاه
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 466
    اسلاحتلبا رم کردن حمله کردن به مشرق
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    1 1
    خاک بر سر گاو و احمق این بی سواد . بالآخره اون دنیا باید جواب پس مردک خدانشناسبی دین.
  • همایون IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    42 1
    کاملاً واضح است که حجم غیر طبیعی رای های منفی به پاسخ های موافق با نظرات مشرق کاملاً برنامه ریزی شده و هدایت شده است .
  • TR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 9
    سپاه و ارتش نور چشم وطن هستند، درود بر سپاهیان و ارتشیان دلیر که پاسبان ایران سرافراز هستند. نفرین بر خائنین و وطن فروشان
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
    2 439
    انصاری دهانت را گل بگیر و اسم سپاه مدس را نبر
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    2 509
    ههههههههه بر اصلاح طلبان و فرجاج برجام و نجمی بگیران و دولت جاسوس و جاسوس پرور و و و .....
  • ناشناس IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    0 443
    اگه الان زمان پیامبر بود اینا صد در صد یه چیزی هم به پیامبر میچسبوندن . اون موقع هم اصلاح طلب بوده ولی از نوع عربیش .
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    1 1
    دقت کردید خاتمی باید شهردار پایتخت رو مشخص کنه چقدر در ایران آزادیه کسی که فتنه گره و توی حصر باید شهردار پایتخت رو مشخص کنه
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    6 496
    آقای انصاری پولهای حرام و لقمه های تاجگذاری نوه نوه امام خوب بهتون ساخته
  • اکبر IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    66 2
    سلام بر پاسداران سپاه اسلام حافظان شرف و اقتدار ایران با سپاه مستدام باد
  • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    349 0
    راستی مقتدی صدر هم تو عراق اول شد بدبخت ایران با اون همه سرمایه گذاری
  • DE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    انصاری: نهاد سپاه، نهادهای مؤثر و مقدس انقلاب، بیش از هر جای دیگری در معرض نفوذ عناصر اسرائیل یا منافقین به عنوان پادوهای آنها هستند! حرفش را جدی بگیرید احتمال بسیار زیاد اصلاحطلبان در صدد ورود و نفوذ به سپاه هستند.یه تن یابو بارها گفته اصلاحطلبان و منافقین امید و دوستان اسرائیل هستند.
  • احمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    2 252
    پناه برخدا یعنی اصلاح طلبها حتی درسپاه هم نفوذ کردند !
  • رضا IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
    115 0
    لطف کنید نظر کارشناسی بدید نه فحش وتوهین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس