کرباسچی

شهرداری از تخریب قالیباف سودی نبرد؛ به سراغ کرباسچی رفت.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

آماده‌باش جریان خاص برای استقبال از «حکومت بعد»!

برخی محافل تحلیلی از سال گذشته و در آنالیز رفتاری ستاد جریان خاص، بیان کرده بودند که آنها در حال آماده شدن برای «حکومت بعدی» هستند و با دل بستن به فتنه اعتراض ظالمانه، سیاست و رفتارهای خود را بر این مبنا شکل داده‌اند.

این انگاره تحلیلی اگرچه ظاهراً بدبینانه به نظر می‌رسد و اصلاح‌طلبان نیز کراراً تأکید کرده‌اند که «برانداز نیستیم»! اما جدای از دلایلی که بر اثبات آن وجود دارد؛ چندی قبل صحبت‌هایی از یک چهره ستادی جریان خاص بر ما مکشوف شد که این تحلیل ظاهرا بدبینانه را اثبات می‌کند.

او با اشاره به شکست‌های اصلاح‌طلبان گفته است:

من جریان اصلاح‌طلبی را جریانی انفعالی نمی‌دانم که اگر با شکست مواجه شود، بگوید کار من تمام است، چون مردم شعار داده‌اند که کارتان تمام است. (اشاره به شعار چند اغتشاشگر در فتنه دیماه ۹۶) بله. ممکن است که ما دیگر اقبال مردمی نداشته باشیم؛ اما به عنوان تفکری که فکر می‌کنیم تنها راه نجات کشور این است، باقی خواهیم ماند. حتی می‌خواهم، بگویم به فرض هرگونه اتفاقی! اصلاح‌طلبی به عنوان یک جریان فکری سر جای خود باقی خواهد ماند و بر اصولی که تا اکنون داشته، پای خواهد فشرد.

این چهره ستادی جریان خاص در ادامه نیز تصریح می‌کند: اصلاح‌طلبی نیاز این کشور است. چه در چارچوب جمهوری اسلامی یا هر نظام دیگری که در کشور مستقر شود. پرچم اصلاح‌طلبی با تغییر شرایط بر زمین نخواهد افتاد.

*در اثبات این تحلیل همچنین می‌توان تأکید مداوم و البته ناراست اصلاح‌طلبان بر وجود فضای «ناامیدی» و بحرانی بودن اوضاع اقتصادی کشور را نیز مورد اشاره قرار داد.

رفتارهایی که زمینه‌ساز بروز فتنه «اعتراض ظالمانه» شده و پیش لرزه آن نیز در اغتشاشات دیماه ۹۶ رخ داد.

در اینجا لازم به اشاره است که اصلاح‌طلبان کراراً عنوان کرده‌اند که اعتراضات دیماه ۹۶ تمام نشده، رضایت ما جلب نشود بزرگتر از این اغتشاشات در راه خواهد بود و حتی انگاره‌هایی درباره جمعیت میلیونی را هم در این باره عنوان کرده‌اند. [۱]

جالب آنکه حقایق بزرگی همچون جایگاه هجدهم ایران در اقتصاد جهانی، مقام بهتر ضریب جینی در ایران نسبت به آمریکا و چین، بحرانی نبودن وضعیت بیکاری در ایران و رقابت سن امید به زندگی در ایران با این سن در آمریکا و روسیه نیز جملگی صرفاً به دلایل پیش‌گفته کتمان می‌شود تا نظام جمهوری اسلامی یک حکومت فشل و بیدستاورد معرفی شود.

در همین راستا گفتنیست که چندی قبل یکی دیگر از چهره‌های جریان خاص هم طی یک سخنرانی دانشگاهی تأکید کرد که جمهوری اسلامی دچار «بحران مشروعیت» شده است! [۲]

کلیدواژه‌ای که تئوریسین‌های چپ بارها اذعان کرده‌اند که درباره هر حکومتی مطرح شود به معنای ضرورت وقوع انقلاب خواهد بود.

در این باره گفتنی‌های دیگری نیز وجود دارد که در اقتضای طرح مسئله به آنها خواهیم پرداخت...

***

شهرداری از تخریب قالیباف سودی نبرد؛ رفت سراغ «کرباسچی»

«تورج فرهادی»، قائم‌مقام معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: ساختارشکنی‌ها –در شهرداری تهران- از دوره آقای کرباسچی آغاز شد.

وی در این باره تصریح می‌کند:

او (کرباسچی) اولین شهرداری بود که در تهران گُل آورد، با وجود آنکه به او گفتند مردم گُل‌ها را خواهند کند، گفت آنقدر گل بیاورید تا مردم دیگر گُل‌ها را نچینند و از گُل چیدن خسته شوند. اما دولت به شهرداری ابلاغ کرد که باید شخصا خود را اداره کرده و از محل فروش تراکم هزینه اداره شهر را بپردازد، درنتیجه از دوره آقای کرباسچی فروش تراکم، نه البته به شدت امروز آغاز شد و تهران تبدیل به یک شهر کاملا اقتصادی شده و خود به خود به سمت تجاری شدن رفت.

این مدیر شهرداری اصلاح‌طلبان در صحبت‌های خود همچنین بارها تأکید می‌کند که مردم «بی‌اعتماد» شده‌اند! [۳]

*نکته قابل تأمل این سخنان آنست که مردم تهران برای شنیدن این نطق‌ها به اصلاح‌طلبان رأی نداده‌اند بلکه رأی داده‌اند تا شاهد هنر بیشتری در اداره و پیشرفت تهران باشند.

اما به جای این خواسته و هدف، شاهد شهرداری و شورای شهری هستند که عملکردشان صرفاً شامل پرونده‌سازی علیه شهرداران گذشته، استعفا، شرکت در مجلس رقص دختران نوجوان، نامگذاری‌های سیاسی بر خیابان‌های تهران و تأکید بر رفع حصر است.

شدت ضعف عملکرد اصلاح‌طلبان در شهرداری و شورای شهر تهران به حدی بوده است که مشاهیر اصلاح‌طلب همچون حمیدرضا جلایی‌پور و عباس عبدی، صدای زنگ هشدار درباره انحلال شورای شهر تهران و استعفای شهردار جدید را نیز به صدا درآورده‌اند. [۴]

***

ناطق نوری هم «برجام روحانی» را به گردن رهبری انداخت

«حجت الاسلام ناطق نوری» در دیدار برخی از خبرنگاران و سردبیران ایرنا، در خصوص موضوع برجام و خروج آمریکا از آن گفته است:

نباید از این موضوع غافل شویم که مذاکره و پذیرفتن برجام حاصل تصمیم گیری مجموعه نهادهای کلیدی نظام همچون دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی و با نظر مساعد رهبر معظم انقلاب بوده است.

به گزارش ایرنا، وی همچنین می‌افزاید:

رهبر معظم انقلاب ضمن اعلان بی اعتمادی به آمریکا، کلیات برجام را تأیید کردند که بدون اذن ایشان هم، برجام از سوی ایران قابل پذیرش نبود. ایشان مکرر تیم مذاکره کننده را تأیید و حمایت کردند ضمن اینکه پیش‌بینی بدعهدی و خروج آمریکا را هم کرده بودند! [۵]

*ماجرای انداختن برجام به گردن رهبری نظام پس از شکست آن! مقوله‌ای است که از پیش از انعقاد برجام مورد پیش‌بینی تحلیلگران قرار گرفته بود.

جالب آنکه حتی برخی اصلاح‌طلبان نیز با هر نیتی به این مسئله پی برده بودند و مثلا ابراهیم اصغرزاده، سال گذشته از این گفته بود که روحانی نبایستی برجامش را به گردن رهبری نظام بیاندازد. [۶]

در همین راستا و پس از خروج آمریکا از برجام طی هفته‌های اخیر که درآمدی بر اعلام «شکست رسمی برجام» به‌شمار می‌رود، شماری از اصلاح‌طلبان به صحنه آمده و رهبری نظام را مقصّر برجام روحانی جلوه داده‌اند.

«غلامرضا حیدری» از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس طی اظهاراتی در این راستا گفته است: تمام مذاکرات برجام با نظر مستقیم رهبر انقلاب صورت گرفته و وزیر امور خارجه تنها مجری اوامر رهبری در برجام بوده و جایگاه تصمیم‌گیرنده و یا سیاستگذار نداشته است!

«رسول منتجب‌نیا» ، قائم مقام حزب اعتماد ملی هم نفر دیگری است که در این رابطه اظهار کرد: برجام، نه تصمیم روحانی که کار رهبری نظام بوده است.

«محمدرضا تابش» ، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس هم به تازگی پا را از این هم فراتر گذشته و حتی ادعا کرده است که ادامه مذاکره با اروپا پس از خروج آمریکا از برجام نیز تصمیم رهبری نظام بوده! [۷]

تمام این اظهارات و تقلّاها برای دخیل نشان دادن رهبری نظام در برجام آقای روحانی در حالیست که اولا تمام افکار عمومی ایران شاهد و ناظرند که برجام، نه خواسته و تصمیم رهبری که اصرار و خواهش دولت آقای روحانی بود که مقام معظم رهبری نیز بنا به سنت همیشگی استیذان به دولت‌ها برای پیشبرد اقداماتشان، با آن مخالفتی نکردند.

و بدیهیست که نمی‌توان و نبایستی این سکوت را علامت رضا تلقی کرد...

ثانیاً تاریخ حیات سیاسی شیعه نظیر این رخداد را پیش از این هم دیده است. زمانی که افرادی در سپاه امیرالمؤمنین(ع) در جنگ صفین فریب معاویه را خورده، حکمیّت را پذیرفتند و امام را مجبور به پذیرش آن کردند اما در آخر کار هنگامی که خدعه معاویه و عمروعاص بر همگان روشن شد؛ این عده مدعی شدند که علی(ع) هم بایستی در کنار ما توبه کند چون او فرمانده ما بود که حکمیت را پذیرفت!

تجربه تاریخی دیگر ما حمایت‌های امام راحل از «بنی‌صدر» است.

با استدلال آقایان ناطق نوری و تابش و منتجب‌نیا، حکماً امام راحل نیز موافق تمام کارهای خلاف بنی‌صدر و تصمیمات خطرناک او (نظیر تصمیماتی که برای جبهه‌ها می‌گرفت) بوده‌اند!

اما همگی شاهد و ناظر بودیم که آن یار سفر کرده بعدها از این گفت که حتی به بنی‌صدر رأی هم نداده است و همه دانستند که آن حمایت‌ها نه حمایت از کارهای غلط بین‌صدر که حمایت از رأی مردم بود.

رویه‌ای که پس از امام راحل در روش مقام معظم رهبری نیز ادامه یافت و یکی از خصائل بزرگ مدیریت ولایت فقیه به‌شمار می‌رود.

***

۱_ mshrgh.ir/۸۳۷۰۲۰

۲_ mshrgh.ir/۸۳۷۰۲۰

۳_ http://www.rouydad۲۴.ir/fa/news/۱۲۵۱۸۰

۴_ mshrgh.ir/۸۵۵۸۳۰

۵_ http://www.irna.ir/fa/News/۸۲۹۱۹۱۲۹

۶_ mshrgh.ir/۶۸۷۶۶۲

۷_ mshrgh.ir/۸۵۵۸۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 148
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 29
  • یاری IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    غلط کردید رهبری معظم بارها تاکیدکردند سراغ مذاکره با غربی ها نروید آَنها شمارا گول خواهند زد مثل اینکه حافظه خود راازدست داده اند نه این سیاست آنها ست والا موافقین کار شما همه تبعات ناشی از نپذیرفتن برجام را درزمان مذاکره به عهده رهبری گذاشته بودند
    • سيد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      ناطق براي رضاي خدا حرف نزده و براي رضاي برخي افراد حرف زده. در اين خصوص همه مي دانند كه ماجرا چيست.
    • منصور IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      تکرار تاریخ است. بعد از صفین و فریب خوردن از قرآن معاویه بر سرنیزه خواص بی بصیرت و‌ بی انصاف دور علی ع را گرفتند و گفتند : ما فریب خوردیم تو چرا جلوی ما را نگرفتی؟ مولا پاسخ داد: شمشیرتان بالای سرم بود تصمیمتان را گرفته بودید. الان هم همان قماش میگویند اگر رهبری راضی نبود چرا جلوی ما را نگرفت؟ امان از تزویر امان....
    • ناشناس IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      این ها چرا حرف آقا را در مسائل دیگر گوش نمی کنند؟
    • کارشناس IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      برجام جام زهر بودکه نوشیده شد.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      افسادطلبا چون کلا به هیچگونه اخلاقیات پایبند نیستند زیاد اراجیف میگن
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      51 29
      برجام تحریم هارا رفع کرده و اگر ۵+۱ بخواهد هرگونه تخلفی داشته باشد سازمان مِلل و سایر امکانات بین المللی به نفع ایران ، پدر آنها را در میاورد! اوضاع اقتصادی کشورهرروز بهتر ازقبل میشودو همه دنیا متحیر از نوع کلید مشکل گشای دولت تدبیر هستند تا با این کلید قفل های جهانی باز شود! حال صاحب این کلید کیست؟ آقای روحانی! چه دولتی موجب اینهمه رفاه و رضایت عمومی شده؟ دولت اعتدال! ..... برفرض که چنین رویایی محقق شده باشد؛ آیا باز هم اصلاحاتچی ها، می گفتند که تمام ارکان نظام و شخص مقام معظم رهبری شریک در این همه موفقیت خیالی هستند؟!!! بیچاره عمروعاص که شاگرد کوچک بعضی ها نمیشود!
    • سی IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      10 60
      غلط جد و ابائ تو کردن که چنین گستاخ جواب میدی
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      56 10
      گفتند به ریشتان خواهند خندید. گفتند به اینها اعتماد نکنید. گفتند ... ضدها شرط و انذار را کر بودند و نشنیدند ولی یک کلمه اجازه را شنیدند. مال حرام چه بر سر آدم که نمیاره
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      57 15
      احسنت به منصور. واقعا این خوارج زمان را خوب تصویر کردی. کل ارض صفین !!!
    • NL ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      16 56
      زرت پرت نکن با اجازه رهبری گفتگو با امریکا صورت گرفت
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      18 3
      شما که تا قبل تف انداختن به برجام ، رهبری رو قبول نداشتین و دولت اعتدال و تدبیر و امید میخواست نجاتتون بده حالا رهبر شناس شدین . خوبه رهبر در باره سند 2030 دارن مستقیم و غیر مستقیم هشدار میدن وگرنه چند وقت دیگه که گند این سند هم دربیاد مینداختین گردن رهبر که خبر داشته و خودش اجازه داده .
    • حامد IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      15 7
      فدای رهبرم چی میکشه از دست این نامردا
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      17 1
      اگر با اجازه رهبری مذاکره کرده اید الان هم به دستور رهبری از برجام خارج شوید!
    • یکی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      15 2
      حرفای این آقا(ناطق) آدم رو یاد حرفای ابو موسی می ندازه که بعد از جریان حکمیت به حضرت علی می گه چرا حکمیت رو قبول کردی. نفاق از سر و کله این جماعت اصلاحطلب می باره.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    خوارج ابتدا حکمیت و ابوموسی اشعری را به امامشان تحمیل کردند. بعد که گندش درآمد همان امام مظلومشان را به جرم پذیرش حکمیت تکفیر کردند. کیست که نداند با جو مسمومی که اصلاح طلبان راه انداختند و در باغ سبزی که به مردم نشان دادند و اردوکشی های خیابانی تحت عنوان جشنهای قرارداد لوزانچای و ژنوچای و برجام فقط برای آن بود که رهبری را در مقابل مردم قرار دهند. کار خردمندانه هم این بود که رهبری اجازه دهد مردم نتیجه بلاهت و انتخاب احمقانه خود را ببینند. اما متاسفانه نه تنها مردم از خواب غفلت بیدار نشدند که تازه نکته دیگری هم مشخص شد که اصلاح طلبان از ابتدا قصدشان برجام نبود. قصدشان حذف گردن یکی بعد از دیگری اهرمهای اقتدار جمهوری اسلامی بود. حالا هم که به قثول ماکرون قراردادهای موشکی را هم از قبل بسته اند. مجلس و رییس آن هم که اصرار دارد ایران را به FATF ملحق کند و حتی با بستن درهای مجلس اجازه آبستراکسیون را هم به اقلیت انقلابی مجلس ندهد. ظاهرا عموم کسانی که خود را نخبگان سیاسی و مقامات نظام می دانند تصمیم قطعی خود را برای تحویل دادن بی قید و شرط کشور به آمریکا گرفته اند و در این شرایط رهبری کاملا تنها مانده است. هر لحظه و هر دقیقه الان سرنوشت ساز است و خداوند هرگز نخواهد بخشید کسانی را که الان می توانستند به یاری رهبری برخیزند اما با سازشکاران ساخت و پاخت کرده و یا سکوت کردند.
    • US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      این چه شبوه غلطیه مسایل اکروز با ۱۴۰۰سال پبش مقایسه میکنید برادر من الان دنیا فرق میکنه نه. ملت جاهلن نه. سیستم اداره دنیا مثل گذشته است یکمی تفکر لازم دارید
    • من یک هموطن IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      این جماعت از کوفی هم بدترند واقعا برای ایرانی بودنشان متاسفم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
    • دکتر RU ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      برجام یک تغییر حکومت نرم در ایران هست همانی که امریکایها میگن و این رو همه می دونن شوروی رو با 7 برجام کامل بدون جنگ از هم پاشوندن فقط یک عده کاسه لیس در مجلس و دولت خودشون رو زدن به خواب.....
    • دکتر RU ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      برجام یک تغییر حکومت نرم در ایران هست همانی که امریکایها میگن و این رو همه می دونن شوروی رو با 7 برجام کامل بدون جنگ از هم پاشوندن فقط یک عده کاسه لیس در مجلس و دولت خودشون رو زدن به خواب.....
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      83 9
      به US ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ از 1400 سال تاکنون تنها چیزی که تغییر کرده ابزارها و ماشینها هستند. والا در جهالت مردمی که عزت را فدای شکم می کنند هیچ تغییری رخ نداده است.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      63 12
      مردم قم پیش خدا چه جوابی دارند با رایی که در انتخابات مجلس دادند؟
    • شاهین GB ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      61 6
      با سلام در پاسخ به برادری که از آمریکا در مورد مقایسه حال با ۱۴۰۰ سال پیش باید بگویم که تاریخ پر است از تکرار مکررات چون درسها و عبرت لازمه از اتفاقات گذشته نمی شود. یکی از معانی جهل و جهالت بکار نگرفتن علم و عقل در زندگی و تصمیمات است. این امکان وجود دارد که انسان جاهل علم داشته ولی در عمل گرفتار بی بصیرتی باشد که این عین جهالت است و ربطی به ۱۴۰۰ سال قبل و یا بعد هم ندارد، حالا شما اسمشو بذارید جهالت نوین یا .contemporary ignorance
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      25 2
      در جواب به آقای 8:42. الان با گذشته چه فرقی کرده؟ خائن های وابسته به کدخدای زمان فرق کرده اند یا احمق های دلخوش به کدخدا یا تندروهای ب حیثیتی که مسئولیت کارشان را نمی پذیرند؟؟؟؟ کلا با این استدلال درپیت و ناشی از بیسوادی شما تاریخ رو نباید بخونیم چون هیچ فایده نداره و نمیشه ازش درس گرفت چون همه چیز فرق کرده!!! (هر چند نکرده)
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      32 18
      درد جواب به 11:49 . ای کاش عزت مملکت را فدای شکم می کردند. برجام شکم ملت را سیر که نکرد هیچ گرسنه تر هم کرد!!! خاک بر سرها عزت دادند و ذلت و خواری گرفتند نه سیری
    • aab IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      26 0
      البته باید گفت خواج بر اینها شرف دارند چون خوارج به اشنتباه خود را هم پذیرفتند و از اما مخواستند توبه کند، اما این بی انصاف ها حاضر به توبه نیستند و امام خودشان را مقصر جلوه می دهند.
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    از آدمی مثل ناطق نوری که رفسنجانی را تا تفسیر آیات قرآن بالا برد، انتظاری بیشتر از این نیست!!!
    • من یک همو طن IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      32 67
      کاملا با نظر شما موافقم این جماعت از گوشی بدترند .واقعا متاسفم ......
  • سید IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    باز هم با خزعبلات اصلاح طلبان تهوع آور مواجهیم!
    • AE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      خوب با برنامه منفی میدی تنهای تنها
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      موجودات پست و بی شرفی هستند که برای رسیدن به اهداف خود به هر چیزی متوسل میشوند
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      22 9
      سید مثل اینکه ربات ها به جنگت اومدن منفی ها رو ببین خخخخخ. دولت رباتی و حمعیت رباتی. واقعاکه مرد میدان نیستید
    • مجید IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      15 4
      واقعا این منفی ها مشکوکه.مشرق ربات انداختن به جونت.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    اگر رهبری از اول رضایت به برجام نداشتن بسیار کار اشتباهی بوده که قبول کردن این حرفا چیه که برجام روحانی مملکت مجبور بوده برجام را قبول کند اصلا تو این کشور بدون اجازه رهبر چرا باید کاری کنند بعدشم ما وتمام جهان می دانند که دوراه بیشتر در دنیا وجود ندارد یا اینکه باید با کشورها همکاری کرد یا اینکه خود قدرت مند بود که ما نیستیم یا مثل سوریه لبنان وفلسطین زندگی کرد
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      47 7
      امام خميني هم پس از قبول قطعنامه فرمود من اين جام زهر را مينوشم ..... چرا شما تفكر نمي كنيد؟
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      67 10
      اگر برجام با نظر رهبر انقلاب بوده، حال كه رهبر مي گويد بعد از خروج آمريكا ماندن در برجام بي معني است چرا آقايان خارج نمي شوند ؟ تا ديروز مدعي فتح الفتوح بودند،‌ حال مي گويند مسئول رهبر انقلاب است!!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      47 9
      رهبری از جدش حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بالاتر است؟ آیا امام علی السلام وقتی حکمیت را پذیرفت به اختیار خودش بود؟ جای تاسف است که رهبری را فقط به عنوان سپر بلای خودتان می خواهید.
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      مگه میشه تصمیمی در نظام گرفته بشه و سران نظام که رهبری هم جزیی از این سران هستند بی اطلاع باشند.برجام تصمیم نظام بود نه یک دولت
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      31 13
      مشکل همین است که ما قدرتمند هستیم منتهی شما نمی گذارید. ما از ویتنام کمتریم؟ ویتنامی که بیست سال با کلاشینکف در مقابل آمریکا ایستاد و او را به زانو در آورد؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      43 8
      رهبری وقتی میبینه که اکثر مردم فکر میکنند که مذاکره و عدم مقاومت باعث بهبود سطح زندگی شون میشه اجازه مذاکره البته با شروطی رو به دولت میده که البته دولت هم متاسفانه با پشتوانه همان نظر اشتباه مردم خطوط قرمز رهبری رو رد میکنه و کار به اینجا ختم میشه
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      20 0
      به IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹ دیدید که می شود. خوب هم می شود. ماجرای 598 هم همین بود. مقامات کشور از ابراز تحریک مردم برای فشار به رهبری استفاده می کنند.
    • RU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      24 4
      سه بار تا الان هسته ای ایران پلمپ شده پاریس سعد آباد و برجام چه شد؟؟
  • پری مجرد۴۳ ساله IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    مرگ بر منافق
  • پری مجرد۴۳ ساله IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    96 12
    این برجام کمترین فایده اش این است که سنگ محکی است برای شناختن افراد برای شناختن دوست و دشمن انقلاب اما چه سود که ملت ایران بی بصیرت است
  • آقایی GB ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    82 5
    خواجه حافظ شیرازی هم می دونه برجام کار .. بوده - یعنی شما ها نمی دونید؟
  • سید محمود کریمی زاده IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    27 6
    آری تاریخ تکرار میشود سرداران وجانبازان به کربلا وارد شدند وبین مردم شک ودودلی انداختند وبرسینه حسین نشستند در صفین خواستار توبه به همراه علی شدند ودر کربلا بدون حسین توبه کردند .آخر الزمان است ولی بدانند که آنها بهره ای از قرآن نبردند وما که از امام علی وجانشینانش بالاتر نیستیم اگر زمام داران را شیطان فریب دهد ومردم ساده لوحی کنند باز ریسمان به گردن علی خواهد شد وحکومتی نباشد تا حکومت خمینی دیگر و دوری از اسلام وپیوستن به جرگه دشمنان چیزی جز خودزنی نیست باشد که به راه راست هدایت شوند .اسلام واسلامیت وشیعه گری اگر سخت نبود علی ع بعد از رحلت پیامبر به حکومت میرسید .ان شاءالله تا حکومت مهدی عج راهی نیست
  • مهدی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    بازی خطرناک و دو سر باخت افسادطلبان و اعتدالیون کم کم داره شروع میشه!!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    برجام یک ریسک بود چرا گردن رهبر یا روحانی میندازین کسیکه دنبال مقصر هستش بی عرضه ترین آدم روی زمینه فکر این باشید مملکت رو از همین امروز بسازید حالا تا آخر عمرتون باید دنبال مقصر باشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      20 0
      برجام خیانت محض بود و اگر خائن مجازات نشود خیانت کاملا عادی می شود.
  • احدی IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    آقای ناطق حواستان باشد با وعده های سر خرمن اصلاح طلبان گذشته خود را خراب نکنید در مقابل رهبری ایستادن تنها شما را از نظر مردم می اندازد پس دقت فرمائید
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      9 8
      منفی های رباتی سراغ این برادر اومده
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      2 0
      این رو هم بگید با ملک ری شما را نفریبند!!!!!!!!!!!!۱
  • اميد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    لعنت بر منافقان و فتنه گران كه جز فكر فتنه چيزي در سر ندارند. انگار نه انگار كه خدايي هم هست و امام زماني هم شاهد رفتار آنهاست!!!!
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      6 4
      منفی های رباتی سراغ این برادر نیومده. اصلاح طلبان و روحانی چقدر بی آبرو هستند خخخخخخ
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      6 1
      تو خوبی بابا.راه افتادی دنبال منفی مثبت
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    100 4
    ناطق نوری معجونی عجیب واز وابستگان ژن برتر است نه اینکه خودش ژن باشد
  • مهدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    این اصلاح طلبها خیلی پر رو و درورغ را آشکار بدون اینکه حیا کنند می گویند و باید مقابلهکرد با حیله دورغ گویان.
  • مهدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    این اصلاح طلبها خیلی پر رو و درورغ را آشکار بدون اینکه حیا کنند می گویند و باید مقابلهکرد با حیله دورغ گویان.
  • مهدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    این اصلاح طلبها خیلی پر رو و درورغ را آشکار بدون اینکه حیا کنند می گویند و باید مقابلهکرد با حیله دورغ گویان.
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    53 16
    با این استدلال ابوموسی اشعری که منتخب امیر مومنان بود, و کلا خود خضرت حکمیت را هم پذیرفت و حق با خوارج است, و باید امیر مومنین واقعا استغفار می کرد.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      12 0
      استغفرالله. لعنت بر خوارج زمان. لعنت بر ابوموسی اشعری زمان. لعنت بر عمروعاص دروغگو و حیله گر زمان
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    17 57
    آخوندی داماد ایشون نیست ؟
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      6 0
      باجناق هستن
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    34 2
    من که از حدود ۲۰ سال پیش و بعد از دوم خرداد ۷۶ زمانی که در دانشگاه بودم با دیدن رفتارها و گفته های دوم خردادی ها که بعدا اسمشون رو به اصلاح طلبان تغییر دادند فهمیدم که اینها در سودای براندازی هستند. این که مطلب جدیدی نیست
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    25 0
    شیخ نور دلش برای قدرت تنگ شده است وگرنه هر کسی دیده است که در مراسم تحلیف روحانی تمام نمایندگان و حضار بطور هماهنگ شده وقتی اسم کدخدا می آمد کم می ماند مثل کنقرانس برلین لخت شوند ؟؟؟ بعضی ها هر چه پیرتر می شوند حریص تر می شوند و چه زیاد شده اند وطن فروشان با لبخند
  • اقبال مهدوی IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    28 1
    جناب ناطق جیفه دنیا آنقدر ارزش ندارد که به تمام عملکرد گذشته خود پشت پا بزنید دوم خرداد ی ها آنانی هستند که تو را مثل مرحوم مغروق مورد تف و لعنت میکردند تا جائیکه مجلس زوری و ناطق نوری شعارشان بود یادمان نرفته خدمات شما ولی شما خدمات انقلاب یادتان رفته است واگر نبود انقلاب تو وامثال تو عددی بحساب نمی آمدید.
  • محمد IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    20 56
    بعضی ها از خوارج هم میخوان بدتر باشن .عمله شیطان
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    32 81
    لجن تو برجام . ننگنامه متعفن آشغال
  • محمدعلی رضازاده ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    13 0
    جناب مستدام نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی یعنی چی؟ -یعنی تنها مسئله ای که نظام حاکم بر ایران را از بین میبرد حزب گرایی دو حزب اصولگرا و اصلاح طلب است ننگ بر شما باد که بخاطر مقاصد سیاسی تان اسلام را در ذهن ها مخشوش کردید بدانید اسلام عزیز تکمیل نیست مگر با اصولی و فروعی یعنی اصول دین و فروع دین، مگر می شود این دو را از هم تفکیک کرد اصول دین و فروع دین آمیخته بر همدیگرند اگر می خواهید درست عمل کنید زیر یک علم سینه بزنید اصولگرایی و اصلاح طلبی باید مکمل همدیگر باشند که ایران واقعی را به دنیا نشان دهند بنده جزیی از این مردم تقاضا دارم از مقام شامخ شما عزیزان زودتر به دامان مردم باز گردید تا دیر نشده است مردم خوب می فهمند رنگ ریا را به خودمان بیاییم قبل از اینکه دیگران به سراغمان بیایند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    شما خواص پدر این مملکت رادرآوردید....غلط کردید این اراجیف راگردن رهبر بیندازید
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    عثلاه تلبان طحوه عاور
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      4 0
      خخخخخخ احسنت
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    19 1
    مرگ برمنافقان دوست نما
  • SG ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    7 3
    ناطق نوری هم اگه از دنیا بره مثل هاشمی چون شهیدی ب خاک میسپاریدش پس برای من جوان مهم نیست این بگو مگو های سیاسی شما ب من چه؟
  • محسن IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    فتنه اکبر در راه است
  • ياسر IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    18 3
    طبق آيه قرآن: وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ و هنگامي كه به آنها ميگويند در زمين فساد نكنيد ميگويند ما اصلاح‌طلب هستيم.
  • اصلاح طلب واقعی IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    مرگ بر تندرو و جنگ طلب داعشی
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      2 0
      کسانی که مدافعان را جنگ طلب می نامند همکار متجاوزان هستند.
  • k IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    14 0
    به نظرم حتما حکمت الهی در این بحث برجام بوده و آن اینکه ماهیت و ذات آمریکا برای همه جناح ها و حتی دنیا بار دیگر بصورت عینی و ملموس مشخص شد. ما باید از این فرصت بیشترین استفاده را بکنیم. برای همه مشخص شد که امریکا شیطان بزرگ است. همه باید پشت سر رهبری در مقابل این شیطان بایستند.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    20 3
    تصویب 20 دقیقه ای برجام تو مجلس کسی یادش نرفته :-) اونم تو مجلس اصولگرا
  • مهدی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    11 0
    امام سر موضوع قطعنامه 598 فرمود جام زهر رو می نوشم.آقا هم با برجام موافقت کرد اما سوابق نظرات ایشون موجوده که نشون میده علیرغم میل باطنی و رعایت برخی مصالح موافقت کردند.فاین تذهبون؟!؟!
  • US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    18 2
    واقعا خجالت دارد خلاف خودتان را گردن رهبری می‌اندازد مرگ بر منافق
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    22 2
    در جمهوری اسلامی هیچکس کوچکترین قدرت تصمیم گیری ندارد فقط پولها را میبرند و میخورند و .. بعد که کار به گند خورد میاندازند گردن رهبری و خودشان را سفید میکنند
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    12 0
    باید بابت خساراتی که به کشور وارد کرده اید پاسخگو باشید..
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    9 0
    باید بابت خساراتی که به کشور وارد کرده اید پاسخگو باشید..
  • گریگوری IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    جریان خاص باید بره کشکشو بسابه و دوغشو بنوشه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    20 1
    در اینکه رییس جمهور بعدی یک اصلاح طلب یا یک موافق اصلاح طلبی مانند علی لاریجانی خواهد بود شکی ندارم. زیرا دولت در سال 96 برای اولین بار مکانیسم انتخابات را 180 درجه تغییر داد. اعلام دیرهنگام نتایج از عجایب بود. ندادن تعرفه به مناطق خاص اقدامی خلاف قانون بود و... البته انفعال نظام و شورای نگهبان مزید بر علت شد تا رای 21 میلیونی ابراهیم رییسی خوانده نشود. معتقدم اگر در سال 1400 نظام و شورای نگهبان فکر اساسی نکنند و با همین روش ادامه بدهند قطعا رییس جمهور بعدی اصولگرا نخواهد بود و دولت فعلی در انتخابات دستبکاری عجیب و مرموزی خواهد کرد .
    • RU ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      9 0
      بنده خدا چند وقت پیش توی مجلس برخی حضرات دنبال خذف اختیارات رهبری و حذف شورای نگهبان و خبرگان هم بودن در جریان انتخابات...
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      تقلب بی سابقه در انتخابات 96 محرز بود و فقط یکی از صدها سندی را که در اختیار رییسی بود اگر موسوی در سال 88 داشت تا الان هر روز بی بی سی درباره آن میزگرد و تحلیل برگزار می کرد.
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      11 0
      هر زمان که جریان خط سه یا چپ یا اصلاح طلب مسوول انتخابات بوده تخلفات حیرت آور و علنی رخ داده. مانند انتخابات عجیب مجلس سوم و تخلفات باور نکردنی آن که به بهانه شرایط جنگ و مصلحت مسکوت ماند! یا فاجعه انتخابات مجلس ششم و انتخاباتی که با بازشماری تنها یک سوم صندوقهای تهران بکلی ترکیب رای آورده هایش دگرگون شد. و یا انتخابات 27 خرداد 84 مرحله اول ریاست جمهوری که دولت وقت تا آخرین ساعتها نتیجه جعلی را اعلام می کرد و تنها در آخرین لحظه و با فشار شورای نگهبان مجبور شد آرای احمدی نژاد را اعلام کند. و همین شد فلسفه ماجرای خواب تاریخی کروبی! و یا انتخاببات اخیر که به قدری مغشوش است که ارائه آرای صندوقهایش را هم محرمانه اعلام کرده اند! انتخاباتی که با وجود شمارش آرا در دوساعت بعد از پایان انتخابات در بیشتر مناطق کشور و قرار گرفتن نتایج آنلاین روی سامانه الکترونیکی آن وزارتخانه تا ساعتها اعلام نتیجه اش به تاخیر می افتد به بهانه اینکه رای تجمیعی اعلام شود و هیچ کس هم نمی داند آیا واقعا این رای تجمیعی جمع همان آرای آنلاین است؟ انتخاباتی 5 میلیون رای مردم در آن غیر ماخوذه اعلام می شود تا طبق پیشگویی وزیر کشور در همان مرحله اول کار تمام شود! فکر می کنید چرا این حضرات پاک ترین انتخابات تاریخ ایران در سال 88 را که هم آرای لحظه لحظه آنلاین و هم رای تفکیمی همه صندوقها در آن اعلام شد و همه شعبات از راس 8 کارشان را شروع کردند و هیج جا بدون صندوق نماند و تعرفه هم کم نیامد و بدون مهر هم نبود و.. را متهم به تقلب کردند؟ چون خودشان در تقلب ید طولایی دارند و باور نمی کنند کسی دولت مستقر باشد اما دست به تقلب نزند! کافر همه را به کیش خود پندارد. خلاصه کنم که اگر شورای نگهبان بترسد و به بهانه مصلحت اندیشی کوتاه بیاید بداند دیگر تا ابد این حضرات متقلب که حتی مدارک تحصیلی خود را هم با جعل و تقلب گرفته اند به کار خود ادامه خواهند داد و در سالهای 1400 و 1404 و و همه انتخاباتهای بعدی تقلب به یک رویه عادی تبدیل خواهد شد. نباید با گفتن اینکه تقلب ممکن نیست خود را فریب دهیم. چرا که آقایان ثابت کردند تقلب ممکن هست و ما فهمیم که در اشتباه بودیم. فقط اگر آن 5 میلیون رای غیر ماخوذه اقلا جزو آرای باطله حساب می شد انتخابات به دور دوم می رفت. اما آقایان از شورش مجددا شمال شهریها ترسیدند.
  • AU ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    10 0
    در مورد موضوع آماده‌باش جریان خاص برای استقبال از «حکومت بعد»! باید خدمتتان بگویم که موضوع بسیار عمیق تر از آنچه هست که شما در اینجا مطرح کردید. قبلا بصورت جزئی بر حسب مقیاس دایره بحث گزارشات شما خدمتتان عرض کردم که جریان خاص در واقع همان لشکری است که انگلیس و آمریکا بطور جداگانه و منسجم ولی هماهنگ در هدف اصلی که براندازی نظام و تجزیه ایران است, بصورت پله ای آنها را در جامعه خود جذب و بعد از علاقمند کردن کاملا نظارتی و همراه با اضطراب غیر مستقیم, آنهارا بصورت کاملا برنامه ریزی شده در تمام لایه های اجتماعی ایران با کمک عوامل نفوذی تزریق می کند حال از پستهای سیاسی گرفته تا مدرس دانشگاهها خصوصا دانشکده های هنر و علوم انسانی تاکید می کنم خصوصا دانشکده های هنر و علوم انسانی که پذیرش سند ۲۰۳۰ بسیار مرتبط با تحرکات فوق است. صادقانه خدمتتان بگویم بلحاظ تغییر رفتارهای اخلاقی مواردی در جریانات خاص با پوشش مذهبی و غیر مذهبی در خارج از کشور در حال نمو است که شما در یک زوج مسیحی بندرت چنین چراغ سبزهایی می بینید. در موارد سیاسی هم واکنشهای بسیار شرم آوری از مذهبی نماها می شنویم که واقعا خجالت بار است که انگار این افراد اصلا پاسپورت ایرانی ندارند. بنابراین تحرکات دیگر این جریان خاص در دیگر موضوعات مثل شانه خالی کردن از فضاحت برجام هسته ای بدون ارتباط با خط مشی مورد قبلی نیست. اینها مسئولیت تخریب پایه های اجتماعی, اخلاقی, اعتقادی و اقتصادی را با هدایت ۱۰۰% انگلیس و آمریکا در دست گرفته و از برای همین است که بوضوح یک عضو این جریان می گوید که <>
    • دکتر RU ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      14 98
      اصلاح طلبان همان مجاهدین دهه شصت بودن که از اقدام سخت علیه حکومت وقتی دیدن مردم پشت اون هستن به اقدام نرم در پوشش اصلاح طلب روی آوردن علت سرمایه گزاری شدید اسراییل روی اونها هم به خاطر همین هست و اونها به خوبی می دونن در حکومت بعدی غربی ها پست ها رو به اونها میدن در واقع به خاطر همین به غربی ها نامه زدن برای افزایش تحریم ها چون هم مردم با افزایش فشارها به اونها رای دادن و هم با زمینه تغییر حکومت برای اونها بیشتر فراهم میشه که از پایه همه کشور رو در دست بگیرن نه فقط اقتصاد یا قوه مجریه رو
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    دروغ وفرا فکنی وحیله کار اصلاح طلبان است حالا که کم اوردن مجبورن ازاین غلطا کنن واز اینا هرکار خلافی بر میاد
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    8 0
    در صفین هم خوارج حکمیت را بر امام خویش علی بن ابی طالب تحمیل کردند و پس از آن که نماینده معاویه پیروز میدان سیاست شد فرمانده و امام خویش را مقصر دانستند و همگی آنان شدند گروه خوارج و بر علیه امام خود دست به شمشیر زدند تاریخ آیینه عبرت است اما کو عبرت گیر به گفته مولایمان امیرالمونین علی بن ابی طالب (چه بسيارند عبرت ها ، و چه اندك است عبرت گرفتن)
  • منصور IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    اقای ناطق نوری تو چرا ؟ با ولایت زاویه باز نکن .و الا تو تاریخ مثل طلحه وزبیر ماندگار میشی
  • اصلاحات IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    درود بر ناطق نوری درود بر اصلاح طلب سکولار
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    5 9
    کامنتها رو خواندم . اتفاقی اسم ناطق را هم دیدم . نویسنده و و طرفدارهایش و اصول گرا و اصلاح طلب با شماها هستم . لطفا کمتر شیشه مصرف کنین . سعی کنین با 95 درصد جامعه همراه شوید
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      5 0
      جلال الدین خوارزمشاه قبل از جنگ با چنگیز بچه ها و زنهایش را در رود سند غرق کرد. حالا می فهمم چرا اینکار را کرد.
    • حمید IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      0 0
      جنس متاعش بدجوری خوب بوده زدی
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    16 0
    خدا لعنت کند قومی را که به ظاهر خیر خواه مردم هست و خدا لعنت کند کسی را که ولی خود را در چنین زمانی تنها بگذارد آیا همین افراد نبودند که با دروغ و کلک بر سر کار آمدن وعده های سر خرمن ؟؟ چه منافعی در خطر است که مردم را به رهبری بدبین میکنن مگر رهبری نگفتن من خوشبین نیستم آری تاریخ تکرار میشد و چندین سال دیگر به ما فحش و ناسزا میگویند که چرا علی زمان خود را تنها گذاشته اید خدا لعنت کند چنین قومی را
  • GB ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    19 2
    تمام بدبختی های این نظام به خاطر ناطق نوری وباجناق های ایشون وسهم خواهی ایشون ازنظام است عباس آخوندی 3باررفت برای استیضاح جواب نگرفت چرا چون باجناق ناطق نوری است چکارکردتواین 5سال مسکن مهررا تعطیل کرد
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    3 0
    از جلسه خرازی چه خبر؟
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 4
    کار همه بوده.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    10 55
    بر فرض حکومت دیگر، اصلاح طلبها نیز به زباله دان خواهند رفت.
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      3 0
      نه عزیزم. اینها یلتسینهای حکومت بعدی خواهند بود.
  • ارمان IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    12 0
    سوال از اصلاح طلبان اکر برجام موفق میشد این موفقیت را گردن رهبری می انداختین ؟؟؟
  • ایران IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    16 1
    ملت قهرمان وشهید پرور ایران هوشیار باشید دشمن اهداف خودش با چراغ سبز مثلث شوم آماده تهاجم علیه رهبری ونیروهای مومن وطرفدارنظانم کرده وبنده میگویم شما آقایان اصلاح طلب غلط کردید رهبری معظم بارها تاکیدکردند ومخالفت علنی با مذاکرات داشتند ومیگفتند که سراغ مذاکره با غربی ها و آمریکاییها نروید آَنها شمارا گول خواهند زد واین شما به اصتلاح متخصص رهبری را تحت فشار گذاشتید ؟ مثل اینکه حافظه خود راازدست داده اند ووقتی آمریکا رفت باز رهبری گفتند بی ایده است اگر اسرار دارید تضمین بگیرید و سران اروپایی وحلقه بگوش آمریکا از 12 سال پیش گفتنئد اگر میخواهید مشکلات شما حل شود بروید سراغ آمریک واقایان مهندسین هم رفتند سراغ ارباب ولی موفق نشدند ؟ خود روحانی گفتند با شهامت هم گفت برجام عقیده بنده وهم فکران من بوده وهمه افراد که با ایشان برای مذاکره مخالفت میکردن کودن ،بیسواد ، سیاست بلدنیستند ، ای حرفها راباید جواب بدهد درتاریخ کشور ثبت شد؟ ومتاسفانه نه این سیاست غلط شما در برجام که سرانجام فرجام شد ، بلکه اداره کشور از ابتدا غلط عمل کردید ؟و پایین آوردن تورم و کم کردن نقدینگی که از دولت احمدی نژاد انتقاد میکردند وآن دروغ های روحانی در وعده های انتخاباتی دادند وروی کار آمدن طیف خاص ومشکوک در شهرداری تهران وضغف آشکار آقایان دراداره شورای شهر تهران وشهرداری را همه دیدند این آقایان به اصتلاح دلسوز و متخصص سیاست ودروغگو بهتر است خفه شوید آمدن شما به سیا ست از اول غلط بود شما کشور 20سال به عقب هدایت کردید وهرچه میکشیم از نادانی شماست ابوموسی اشعری هم به امام علی (ع) خیانت کرد ولی هیچ وقت نگفت گرذدن امام علی (ع) است در تاریخ ثبت شده شما کودنها ی اصلاح طلب هم قبول دارید ومتوچه باشید رفتار شما اصلاح طلب ها از ذهن ملت ایران وناریخ پاک نمیشود طرفداران شما منافقین ،رفاه طلبها ، دزدها ، غربیها ، بهاییها ، فراماسونرها ولیبرال ها فرای بعداز انقلاب به خارج از کشور وافراد خام وبی سواد ومثل ( خاتمی ، کروبی ،موسوی ، منتخب نیا ، نوری ،انصاری وتمامی اعضای دولت ونمایندگان همفکر شما هستند وبرای همه چیز متاسفم ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    10 1
    خوبه اصلاح طلبها انقدر صریح دارن میگن چه خبره اما گوش بعضیا بدهکار نیست و به حرفای اینا پیوست امنیتی نمیزنن.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    7 2
    ن اصلاح طلب ون اصول گرا ب هیچ کدامشون اعتواد نداریم
  • ماهان IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    9 2
    آقای ناطق شما هم بله واویلا از این جیفه دنیا
  • سربدار IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    16 2
    آقای ناطق آیا در حوزه خود هم سفسظه را این طور به خلایق یاد می دهید خوب یاد گرفته اید خداوند ازتون نگذرد نان و نمک اسلام می خورید بر علیه دین اسلام قدم بر می دارید وای بر ما که شما حوزه علمیه اداره می کنید بترس از خدا که رفیقت آن طور رفت و شما هم یک طوری خواهید رفت
  • دکتر RU ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    14 50
    اگر دوستان سایت های اصلاح طلب و بخصوص طیف تندروهای طرفدار اصلاحات اعتدال و روحانی رو دنبال کنند اکثرا میگن بعد از برجام وسه اگر امریکا و غرب دوباره بزنه زیر میز راهی جز عبور نرم از نظام به جای عبور نرم از ان پی تی نیست و باید از نظام و رهبری عبور کنیم و راهی جز این نیست اصولا اینکه روحانی اومد در دهه بهمن مثل بنی صدر گفت رفراندوم آماده سازی برای همین موضوع بود......
    • RU ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      14 0
      علت اصرار طرف ایرانی بر ده ساله بودن تعلیق ها هم همین بود که دقیقا همان چیزی هست که اروپایها میگن همه با هم از برجام خارج می شیم چون فکر می کنن ده سال دیگه دیگه رهبری نیست و میشه شرط تغییر حکومت غربی ها رو هم اجرا کرد.....در واقع برجام یک رژیم چنج نرم 20 ساله هست
  • احسان IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    18 71
    جن و انس میدانند این موجود نارس کار مدعیان اصلاحات ، روحانی و دولتش بود که روزهای نخست چنان سرمست بودند که هر چه مدال بود چسباندن به سینه های شان که بگویند ما شق القمر کردیم ضمنآ رهبری در دولتهای قبل هم با مذاکره مخالفت نمیکرد ، ولی با این شکل کشور فروشی و گند کاری مخالف بود، به این آقایان و مجلس هم نامه نوشت توصیه کرد دشمن بد عهد است من خوشبین نیستم ، بکذارید قدم به قدم پیش بروید و و و
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    این اصلاح طلبان کثیف و نان به نرخ روز خور که گمان می کنند باد می خواهد از آن وری بیاید و خودشان را آماده می کنند بدانند که گمان و محاسبه آنها اشتباه است و باد از طرف خیمه امام زمان خواهد آمد و ریشه آنها را می کند و تا ما حامیان رهبری و مخلصان اسلام هستیم آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند
  • RU ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    برجام یک تغییر حکومت نرم در ایران هست همانی که امریکایها میگن و این رو همه می دونن شوروی رو با 7 برجام کامل بدون جنگ از هم پاشوندن فقط یک عده کاسه لیس در مجلس و دولت خودشون رو زدن به خواب.....
    • RU ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      12 1
      قطعا اگر ایران پا بده برجام چهار یا پنج قطعا کنار گذاشتن اسلام و حذف رهبری و مرجعیت شیعه در ایران و حذف اسلام سیاسی هست...مطمئن باشید
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    0 3
    حداقل خوشحالم که موقع انتخابات آمدم وفقط آمده بودم که احساس وجود کنم. و همیشه در فایل انتخابی که به دستم رسیده بود نظرم را سفید به انضمام جمله مذکور در بند اول در داخل صندوق رای انداختم .
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
      10 0
      خبانت کردی اگر رای باطله داده ای. رای باطله یعنی کمک به روحانی
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    12 0
    مگر غیر از این است که منافقان و خوارجان دستشان در یک کاسه است و حرفها یشان یکی برای نابودی اسلام
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    9 0
    امان از لقمه مشکوک.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    14 0
    اقای نا طق امیدوارم عاقبت بخیر بمیری انتقام چه کسی را می خواهی بگیری یادت هست همین اصلاح طلبان می گفتند مجلس زوری نمی خواهیم ناطق نوری نمی خواهیم البته اگر لیاقت داشتی در دفتر رهبری تورا نگه می داشتند
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    20 0
    اقایان حسن روحانی وناطق نوری ازاخوند های پیرومسلک اشرافی گری اقای رفسنجانی هستند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    9 0
    طرف سنش بالا رفته حافظه اش هم کم شده
  • طاها IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 0
    اینها ...بیش نیستند و نبودند. که لحظات بر بر ولی فقیه تنگ می کردند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    8 0
    شما هم جزو اشرافگرایان اصلاح طلبی اینو نگی چی بگی
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    1 0
    ماشاالله توله سگ جیره خور خوب فیلتر شکن کار میکنی
  • علیرضا IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    7 2
    وقتی به بیگانه جماعت باج بدی همین میشه این مملکت رئیس جمهور میخواد مثل احمدی نژاد با دل و جرات البته که مخالفاشم زیادن چون به کسی باج نمیده
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      1 4
      این مملکت یه ریس جمهور انقلابی میخواد که همسو با سخنان و توصیه های رهبری گام برداره نه افراط نه تفریط و قهر کردن و خانه نشینی.
  • SE ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    9 0
    *پرچم اصلاح‌طلبی با تغییر شرایط بر زمین نخواهد افتاد* چرا؟؟؟ چون همیشه وطن فروشان و خائنین و زیاده طلبانی هستند که در پی تغییر شرایط به نفع خود هستند حتی به قیمت نوکری و پاچه لیسی بیگانگان اما آن دوران گذشته است ولی آن دورانها گذشته و امروز مردم چوب تو آستین وطن فروشان میکنند حتی اگر آقازاده باشند.
  • سعید AE ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    8 0
    اصلاح طلبان شکست خوردهت تر از هر زمانی هستند
  • علی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    7 0
    اقا یا خانمی که پاسخ یاری را به این قشنگی دادید من چند وقت قلبم از درد و غصه بخاطر مظلومیت رهبری داره منفجر میشه ،چگونه میشه با این اوضاع از رهبری حمایت کرد یک نفر راهنمایی کنه من و امثال من را
    • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
      3 0
      چشم و گوشمون به سخنان رهبری باشه نه افراط و تندروی و نه تفریط و کاهلی و دعا برای تعجیل در امر ظهور
  • محمدامین IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    10 0
    ماجرای حکمیت و تکرار تاریخ چه میکشد امام مظلوممان از دست ناآگاهان و منافقان
  • مجتبی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    11 0
    هیچ کدام از شروط ابلاغی مقا م معظم رهبری در انعقاد برجام رعایت نشد و اگر رعایت می شد این قدر راحت عدم پایبندی و خروج از آن میسر نبود و دولت دوباره جهت رعایت مفاد آن به التماس کشورهای اروپا یی نمی رفت
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    12 0
    من در ریز مذاکرات دخالت نمیکنم اره یه چیزی نوشتن و رهبر رو گذاشتن تو عمل انجام شده بعد گفتن حالا بیا نظر بده یعنی چی؟ از همه اینها گذشته رهبر که نمیتونه جوابگوی بی عرضگی دولت باشه که حتی براش یه بند شکایت یا یک بند عواقب خروج تعیین نکرده
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    18 0
    این قضیه عمل انجام شده است مثل سخنرانی دستپاچه روحانی بعد از سخنرانی ترامپ یعنی رهبر رو تو مقابل عمل انجام شده قرار دادن که با اروپا ادامه میدیم بعدشم اگر رهبر مخالفت کرد میگن ما که گفتیم اما اجازه فعالیت بهمون ندادن اگرم موافقت کرد میگن رهبر خودش در جریان بود!
  • شایان کریمی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 0
    پس کی بود که قسم جلاله میخورد. کی بود به زمین و زمان توهین میکرد و تهمت میزد که همه دلواپس کاسب تحریم بزدل هستند و برجام را خدا اورد و مقدس هست و...کی گفت مسئولیت برجام با شخص بنده هست؟؟ بجای پاسخ دادن و عذرخواهی به کسی ارجاع میدهند رای فرار به جلو که بارها اینده برجام را هشدار داد اگر درست انجام نشود. اقایون اول حل شدن اب خوردن رو همم به دم برجام گره زدند حالا هنوز طلبکار هم هستند.
  • سینا IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 1
    اینقدر انتظارات تخیلی در مردم ایجاد کردند و مذاکره رو باد کردند و سیاست کل کشور رو بر سر اون قرار دادند که خواست عمومی شد رهبری هم همیشه با همه دولت ها با وجود نگاه های مختلفشان راه امدند. مشکل از ذات مذاکره نبود مشکل مذاکره بد بود و دیکته نویسی. اگر رهبر اجازه مذاکره نمیداد الان زبان ها دراز بود که اقا قرار بود دلار بشه هزار تومن و رونق برگرده و...همه ش بخاطر مذاکره نکردن هست.
  • جعفر IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    4 1
    صبر جوانان انقلابی در حال لبریز شدن است. اگر غلط اضافی بکنند. برای همیشه نابود خواهند شد.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    7 1
    ساواکی ها و شیفتگان امریکا بزور بر جام را به ملت ومجلس و رهبری تحمیل کردند . اگر هم با برجام مخالفت می شود داد وهوار می کردند که می خوستیم کشور را نجات دهیم نگذاشتند. حال که فهمیدند گول خوردند و بچگی نمودند. می خواهند بر جام را به گردن مردم ورهبری ومجلس وکل نظام و کشور بیاندازند. از مشتی جاسوس و نوکر استکبار جز بد بختی ونکبت برای کشور وملت چیزی حاصل نمی شود و این گروه وطن فروش بالاخره در مقابل ملت وتاریخ سر افکنده خواهند شد
  • کیا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    6 1
    رفتار فاسقین و منافقین و ملحدین داخلی که از رفتار خارجی همان گروهها پیروی می کند برای مردم بیان کنید تا معلوم شود حکومت اسلامی یعنی چه؟..............
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۹
    8 1
    وقت آن رسیده که صدا و سیما سخنان رئیس جمهور و مقام معظم رهبری را مستند برای مردم بازگو کنند تا مردم به حرفهای دروغ این آقایان بیشتر پی ببرند اینها همان چوپان دروغگویی هستند که مرتب دروغ می گویند
  • محمد IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 0
    سلام. بابا ناطق نوری را چه به نظر دادن . سوادش از من هم کمتره . چه ربطی داره که برای رهبری نظر بده.
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 0
    ناطق برو به باغ سیب که در دماوند داری برس و گند هایی که شما ابوموسی اشعری ها زمان به اسلام زدید شما را به این حرف چی!!! گنده گویی نکن......
  • عباس IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    3 0
    درود بر هموطنان عزیزم که با نظراتشان به یاوه گویان فهماندن که خیلی از شما بی بصیرتهای به قول معروف نخبه بابصیرتند وهمیشه در درک مسائل سیاسی جلوترند .کیف کرده ام از تحلیلهای بسیار عالیتان از آقا منصور گرفته تا بقیه .ای کاش مسئولین بی بصیرت وبی خیال حرف مولا وامام مسلمین فرزند زهرا را گوش میدادند والان به این حال روز نمی افتادن .آنها هرچه دست وپا بزنند خودشان راغرق میکنند .بدانند به فضل الهی با این حرفهای دهن پرکن نمی توانند بین امام وامت جدایی بی افکنند.
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    5 1
    برجام فقط شاهکار خود اصلاح طلبان و اعتدالیون است!
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
    0 0
    فکر می کنم هوس کاندیداتوری 1400 را به سر دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس