محسن صفایی فراهانی

صفایی‌فراهانی: جامعه ناامید را با آزاد شدن موسوی و کروبی امیدوار کنید!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

این کوه، موش می‌زاید...

حقیقتی که روحانی هرگز در مجلس نخواهد گفت

رئیس‌جمهور روحانی، روز یکشنبه گذشته، درباره اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور در پارلمان، نامه‌ای کوتاه به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نوشت و توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، روحانی در پیام خود آورده است:

احتراماً؛ درست در سالروز تحلیف رئیس جمهوری دوره دوازدهم، سؤال تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واصل گردید. بی تردید سؤال از رئیس جمهور کشور با مراعات حداقل دو نکته می تواند مبارک باشد؛ اولاً در چارچوب قانون اساسی باشد، ثانیاً در زمان و شرایط مناسب کشور اقدام شده باشد، که متاسفانه هیچکدام از این دو حاصل نشده است. اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی انشاء‌الله در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد و به سوالات پاسخ خواهم داد. البته این امر می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو نمایم که آنها صاحب واقعی کشورند و مشروعیت من و شما نیز از آراء آنها است.

حسن روحانی         

رئیس جمهوری اسلامی ایران. [1]

*اما منظور روحانی از «برخی حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو نمایم» چیست!؟

در باب این کنایه رئیس‌جمهور روحانی گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

یکم: مردم و افکار عمومی ایران، پیش از آقای روحانی تجربه‌های بزرگی از ادعای گفتن حقیقت در پیشگاه ملت، بگم بگم و... را از سر گذرانده‌اند!

تجربه‌هایی که البته وقوع آنها نشان داد این دیگ موش می‌زاید و در پس گریه‌های خاتمی و فیلم مخفیانه احمدی‌نژاد و غیره هیچ حقیقت مهم و تغییر دهنده‌ای وجود ندارد. زیرا در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ رویه‌ای بر خفیّات و مغیّبات ابتنا ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که هیچ حرف درگوشی با مردم ندارند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند در قبال رئیس‌جمهور روحانی هم حقیقتی غیر از کم‌کاری و تعلل دولت در قبال مسائل اقتصادی وجود ندارد و حنای همیشگی کنایه به رهبری نظام و نهادهای مهمی مثل سپاه پاسداران و کلیدواژه‌هایی مثل «نمی‌گذارند» یا «دولت پنهان» نیز دیگر هیچ رنگی ندارد.

دوم: ماجرای «روحانی حقایق را بگوید» اساساً ساخته و پرداخته آشپزخانه جریان سیاسی خاص است که البته گویا رئیس‌جمهور روحانی هم آنرا باور کرده است.

چهره‌های این جریان از ماه‌ها قبل و بلافاصله پس از روی کار آمدن دوباره رئیس‌جمهور روحانی، به یکباره مسئله‌ای به نام «دولت پنهان» را علم کردند و در این باره مرثیه‌ها سرودند. [2]

ماجرا هم روشن بود...

قرار است مقصر اصلی وضع موجود و مشکلات پیش‌آمده، یعنی اصلاح‌طلبان استتار شوند و مسبب‌الاسباب کم‌کاری‌های فعلی که با گفتن «تَکرار می‌کنم» عاملیّت یافت از خطر مؤاخذه بیشتر رهانده شود.

بر همین سیاق بود که چپ‌ها طی ماه‌های گذشته بارها و بارها تأکید کردند که روحانی باید حقیقت را به مردم بگوید! حقیقتی که البته اشاره شد حنایش دیگر رنگی ندارد و اساساً هم اگر وجود می‌داشت، اصلاح‌طلبان برای بیان آن، قبراق‌تر از رئیس‌جمهور روحانی بودند.

چپ‌ها البته در ماجرای بزرگ جلوه دادن مقولات بی‌اهمیت ید طولایی دارند و ماجراهایی مثل «هزاران بورسیه غیر قانونی» و «املاک نجومی» که دست آخر معلوم شد نه هزاران بوده است و نه نجومی و اساساً تخلفی هم متوجه احمدی‌نژاد (در این زمینه) و قالیباف نبوده است؛ از این دسته‌اند.

و سوم: دولت دوازدهم خود را در شرایط آچمز قرار داده است.

درست در شرایطی که برخی مشکلات اقتصادی ولو غیر بحرانی بروز کرده است، دولت در همین اثنی نیز به کم‌کاری‌های سهوی یا عمدی خود ادامه می‌دهد (و فی‌المثل هزاران دلار ارز دولتی برای واردات گوشت اختصاص می‌دهد اما حتی یک بزغاله هم وارد کشور نمی‌شود) حاضر به قبول اشتباه و عذرخواهی از مردم نیست، در ارگان رسانه‌ای‌ خود دائما از یأس، سرخوردگی و ناامیدی مردم می‌گوید و این آخری هم همانطور که مشاهده می‌شود از گفتن حقیقت دم زده است.

پایان این بازی با هر اتفاق سخت و تلخی که در میان آن رخ دهد اما هرگز سعادتمندی مقصّرین وضع موجود و طراحان بازی فرافکنی نخواهد بود.

***

صفایی‌فراهانی: جامعه ناامید را با آزاد شدن موسوی و کروبی امیدوار کنید!

محسن صفایی‌فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 به تازگی در مصاحبه با رسانه دولتی ایرنا که متن آن در روزنامه شرق منتشر شد، ضمن اشاره تلویحی به اینکه جامعه ناامید شده است، می‌گوید:

«باید روحیه امید به جامعه دمیده شود. اگر زندانیان رویدادهای سیاسی مثل حوادث سال 88 و محصوران آزاد شوند، رویکردی مثبت تلقی می‌شود. با این اتفاق، این پیام به جامعه منتقل می‌شود که مسیر در حال اصلاح است و در این صورت جامعه امید پیدا می‌کند. در این شرایط، مردم و حکومت به ‌هم نزدیک‌تر می‌شوند.»

او می‌افزاید: ‌

امروز بسیاری از منتقدان آقای روحانی می‌پرسند چرا روحانی به قول‌هایی که داده عمل نمی‌کند؟ باید پرسید آیا آقای روحانی اختیارات لازم برای عمل به وعده‌هایش را دارد و عمل نمی‌کند یا آن اختیارات را ندارد؟ مذاکرات او در مورد محصوران با یکی از نمایندگان تهران در مجلس حاکی از فقدان برخی اختیارات است. پس ساختار اداری کشور باید همگن باشد. [3]

*پیش از صفایی‌فراهانی، اصلاح‌طلبان دیگری از جمله حجتی کرمانی و حسین مرعشی هم تأکید کرده‌اند که راه حل مشکلات موجود «رفع حصر» است! [4]

جالب است که چپ‌های ستادی در حالی که مدام از مشکلات اقتصادی صحبت می‌کنند و آنها را در حدّ بحران می‌دانند اما در عین حال بدون هیچ اشاره‌ای به نقش خود در وضع موجود و کم‌کاری‌های دولت در عرصه اقتصاد؛ دائما عنوان می‌کنند که مسئول وضع موجود نیستند و اگر هم راه حلّی وجود داشته باشد در رفع حصر است...

کنشگران سیاسی کشور معتقدند اصرار چپ‌ها به بحرانی بودن مشکلات موجود و مسیر آنها در بزرگنمایی مشکلات کشور صرفاً دستاویزی برای تحقق اهداف سیاسی جریان خاص است.

***

سلام خاتمی به «فتنه اقتصادی»...

خاتمی‌مدیا گزارش داد: سید محمد خاتمی، لیدر اصلاح‌طلبان و رئیس دولت اصلاحات به تازگی طی اظهاراتی در جمع تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس گفته است:

«با همه وجود از رهبری درخواست می‌کنم که با فرمان و دستورات خود مسائل و مشکلاتی که امروز کشور را دچار چالش کرده حل کنند و معتقدم با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات موجود این کشور می‌تواند به مراتب بهتر از این اداره شود.»

*نکته اینجاست که صاحب جمله مشهور «تَکرار می‌کنم» برای رأی‌آوردن رئیس‌جمهور روحانی! اکنون باید عذرخواهی کند نه اینکه مدعی رهبری نظام شود.

از طرفی مشکل را اول از همه کسی باید حل کند که مسبب آن است...

یعنی وقتی لیدر اصلاح‌طلبان تکرار کرده است و دولت آقای روحانی هم مشکلات فعلی اقتصاد را بوجود آورده است، این دو نفر و حامیان ستادی‌شان بایستی برای حل مسئله گام بردارند و اساساً جایگاه رهبری در این بخش از ماجرا هیچ مدخلیّتی ندارد.

جایگاه رهبری آنجاست که در اوضاع و مشکلات ارزی و سکّه‌ای موجود که به دلیل عملگری دولت و اصلاح‌طلبان بروز یافته‌اند؛ تغییری در نرخ نان مردم و سوخت ایجاد نشده، ضریب جینی کشور بهبود یافته، علیرغم تمام تحریم‌ها قحطی غذا در کشور بوجود نیامده، نرخ بیکاری طی 8 سال گذشته 2 درصد کاهش یافته، امنیت خوبی در کشور حکمفرماست و میزان اثرگذاری تحریم‌ها نیز هرگز نتوانسته بیش از 30 درصد باشد. [5]

این شاخص‌های کلان ثمره هدایت‌های مقام معظم رهبری بوده است که نگذاشته کشور وارد بحران شود.

اکنون اما آقایانی که درون این شاخص‌های کلان عملگری منفی داشته‌اند، نظارت کافی را بر بازارهایی مثل ارز و سکه انجام نداده‌اند، از سرعت پیشرفت کشور کاسته‌اند و از همه بدتر اینکه حامی ادامه این نحوه مدیریت بوده‌اند؛ بایستی پاسخگو باشند.

خاتمی اگر هم دلسوزی‌ای نسبت به شرایط کشور دارد بایستی در روزهایی که برادرش می‌گفت ما اصلاح‌طلبان تضمین روحانی هستیم [6] رسول منتجب‌نیا تأکید می‌کرد اصلاح‌طلبان «فدائیان روحانی» هستند [7] و... جلوی این رفتارهای سفیهانه را می‌گرفت تا مشکلات فعلی بروز نکند.

اما او خود به جمع اینان پیوست و عاشقانه برای ادامه راه رئیس‌جمهور روحانی تَکرار کرد.

اکنون نیز نباید برای بدن بیماری که با دارو و خوددرمانی بهبود می‌یابد، «جراحی» را تجویز کرد.

البته اینکه آقایان در ستاد جریان خاص نمی‌خواهند نوشداروی وضع موجود را به دست روحانی برسانند، مسئله دیگریست...

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی مدتهاست تأکید دارند که جریان سیاسی خاص به دنبال ایجاد «فتنه اقتصادی» و شکل دادن به اعتراض ظالمانه در کشور است.

طرحی با عملگری لیدرهای فتنه 88 که قرار است در آن ضمن ایجاد مشکلات تعمّدی در اقتصاد کشور، کاستن از سرعت پیشرفت کشور و همزمان دادن آدرس خیابان به مردم؛ مقصر اصلی وضع موجود نیز جریانات اصیل انقلابی، رأس نظام و نهادهای امین کشور جلوه داده شوند.

در بیان اماره‌هایی برای این تحلیل می‌توان به تأکید رسانه‌های دولت بر ناامیدی و سرخوردگی مردم، صحبت کسانی از جریان خاص درباره «فردای براندازی» [8]، اصرار اصلاح‌طلبان بر اینکه اغتشاشات دیماه 96 با شدت بیشتری تکرار خواهد شد و حتی میلیونی خواهد بود [9] و تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران دچار «بحران مشروعیت» شده است، اشاره کرد.

بدیهیست که در فضای القایی اشاره شده، نبایستی اجازه داد جای شهید و جلّاد عوض شود و کسانی که وضع موجود را ایجاد کرده‌اند، نمی‌توانند و نباید با فرافکنی، انگشت اتهام را به سمت دیگران دراز کنند و از این بگویند که وضع موجود، تقصیر رهبری و سپاه پاسداران است و آنها هستند که باید همه مشکلاتی که دولت پدید آورده است را حل کنند!

***

1_ mshrgh.ir/881195

2_ mshrgh.ir/857580

3_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/192936

4_ mshrgh.ir/870134

5_ http://sharghdaily.ir/fa/main/print/192936

6_ https://www.isna.ir/news/96021206977/

7_ http://fna.ir/a1hzoo

8_ mshrgh.ir/880914

9_ mshrgh.ir/836280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 31
  • ugd IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    مردم حقایق را میدانند وخودش را هم خوب شناختن دیگه فریب بسته.
    • وطن دوست BE ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      85 19
      دقیقا -- دست این سوروتسی مخملی برای هم آشکار است -- تو ره جدتون پاسپورت هم که زیر متکا دارد دست بردارد بروید نزد اربابانتون .
    • سپهر ساطور به دست در به در به دنبال خاتمی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      77 52
      خاتمی اینجا دیگه آخر خطه بهتره تسلیم شی
    • علی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      71 36
      اقای خاتمی قبل از تجویز دوای درد کشور یه تماس با جرج سورس بگیر
    • نادر IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      25 3
      این مردم را میشه هزار بار فریب داد البته با ترفند های رسانه ای ضمناً میشه روشن کرد باز با کمک رسانه و آرشیو به شرطی که امکان دسترسی به آرشیو ،صداو سیما باشد و جانب ملت و حقیقت را بگیرد
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    94 29
    اصلا بعضی مشکلات بروز میکنه به همین دلیل که عوامل دخیل در بروز اون مشکلات حاضر به پذیرفتن سهمشون نیستن و مدام میخوان دیگران رو متهم کنن. مسئول وضع موجود, خاتمی و اصلاح طلبان هستن. حتی بیشتر از خود روحانی...
    • حسین PL ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      35 17
      این بار اگر روحانی برای بی بی سی خوراک درست کنه اونوقت باید به یه چیزهایی شک گرد و......
    • DE ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      22 1
      دیگه اونوقت از شک میگذره و باید مطمئن شد. یکی مدرکش از فرانسه بود و آخرش اون شد و یکی دیگه مدرکش از انگلیسه و امیدوارم که خدا ما و ایشان را عاقبت به خیر کنه.
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    روحانی همه چیز را به گردن رهبری و سپاه و دلواپسان خواهد انداخت.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      46 22
      بلد هستند. زرنگ هستند. میخورند و میبرند و گردن دیگران میاندازند. شماها هم بی سوادید
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      20 29
      خوب زرنگه . با خودش میگه اگر من گردن نگیرم باید بگم پس تقصیر کیه؟؟؟؟؟ خخخخخخخخخ
    • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      22 11
      ومتقابلا آنها هم همه مشکلات را گردن اردوگاه اصلاح طلب ومثل همیشه آنکه سرش بی کلاه مانده ملت است
    • US ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      27 4
      ملعون است کسی که کم کاری خودش فساد اطرافیانش را به گردن شخصی دیگر بیندازد. دروغاش برملا شده. فقط بهترین راه پیشنهادی استعفای جناب اقای حسن روحانی است.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      20 10
      روحانی فقط بلد است جنگ لفظی ایجاد کند برای انحراف مردم.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      25 5
      خلاصه فتنه جدید: "معاویه گوسفندان مردم کوفه را می دزدید ، فحشش را امیرالمومنین می شنید." بیدار باشید...
    • به ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      13 8
      اگر رییس جمهور و تیم اصلاح طلبش و دوستان دلال هزارمیلیاردیشان مسوول نیستند پس چه کسی مسوول است؟ رییس جمهور چه حقی دارد مسوولیت خود را به گردن دیگری بیندازد
    • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      4 0
      پیشنهاد مذاکره ترامپ با هدف اختلاف افکنی در داخل ایران ارائه شد اندیشکده صهیونیستی: رئیس جمهور آمریکا تمایلی برای برگزاری نشست بدون پیش شرط با «روحانی» همتای ایرانی خود ندارد و اعلام تعجب برانگیز تمایل به گفت‌‌وگو با رئیس جمهور ایران، بخشی از برنامه تنظیم شده حدود یک سال قبل «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا قبل از حضور مجدد در بدنه دولت این کشور بود. پیشنهاد ترامپ، ایران را در وضعیتی دشواری قرار می‌دهد به طوری‌که عدم پذیریش این پیشنهاد در خدمت اهداف ترامپ است اما قبول توافق (برای گفت‌و‌گو) فشار تندروهای داخل ایران بر رئیس جمهور را افزایش داده و آن‌ها او را تحت فشار این موضوع می‌گذارند که با توجه به سیاست‌های آمریکا، امید کمی به موفقیت وجود دارد.
  • فلاح از یزد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    سلام انقلاب هر چند وقت یکبار حالش بد می‌شود و بالا می‌اورد (مثل بنی صدر و...) و مردم چیزی را که «قی» کردند دوباره نمی خورند.
    • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      48 22
      بسیار درست گفتید احسنت
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      37 18
      خیلی خوب گفتین...موافقم.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      9 0
      واسه همینه
  • محمد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    98 24
    با سلام خیلی جالب است در این موقعیت که مردم درد گرسنگی دارد و آقایان محترم در بهترین شرایط زندگی می کنند و آقازادهاشان درخارج از کشور بسر می برند فقط درد ایشان حصر دوستانشان می باشد خدا از همه ما راضی باشد
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      18 3
      شاید خط و ربط صفایی فراهانی خطا باشه اما همچین جمله سطحی و سیاسی ازش بعید بود
    • گمنام ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      1 1
    • گمنام ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      4 1
      خسته شدم
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    79 2
    روحانی چه بگوید چه نگوید مردم همه چیز را می دانند می دانند
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    33 12
    از ارائه مطالب فوق سپاسگزارم باشد كه اين در افزايش بصيرت ديني و ملي مردم بويژه جوانان موثر است. عامل عقب ماندگي كشور ما همين غربگرايان و خائنين به وطن براي زندگي چند روزه دنيا و پست و مقام هستند.
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    آخ که من از این خاتمی متنفرم مردک گند زدی حالا تز هم میدی؟ حنای شماها دیگه رنگ نداره
    • وفا IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      36 45
      اگر حنای خاتمی رنگ نداشت که همه تقصیرها رو به گردنش نمی انداختید؟
    • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      20 6
      اولا که اشباهی به پیام پاسخ دهنده خاتمی پرست مثبت دادم بعدشم اینکه این همه تقصیر که میگن گردنشه واقعا گردنشه همین مردک نبود که دستور تَکرار میکنمش گوش فلک رو کر کرده بود؟!!! هر لیستی این داده اکثرا گند از آب درموده!!! اون از لیست های نا امید مجلسش اون از لیست های نا امید شورای شهرش اونم از رئیس جمهور پیشنهاد دادنش نکنه همه اینها رو ننه من پیشنهاد داده بود و یه مشت عوامم چشم بسته پذیرفته؟!!!!
  • مجید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    44 13
    حقایق را قبلا در زمان وعد های انتخاباتی شنیدیم نخ نما شده .شاید ساده لوحان باور کنند
    • بختیار IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      4 47
      تو اولا شعور و دوما ادب و سوما نزاکت نداری اصلا کی هستی کودن
    • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      7 0
      اونوقت تو پیام شما بیادبی موج میزنه که برادر !
  • عدالت IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    92 17
    رفع حصر چه شادی به این مملکت بر می گرداند، در این اوضاع بهم ریخته آزادی موسوی و کروبی چه دردی از ما دوا می کند، در این مملکت همه به دنبال جناح بازی خودشان هستنند کسی به فکر ملت بدبخت نیست، همین خاتمی عوضی مگر تبلیغ روحانی را نکرد، مگر نگفت به روحانی رأی بدهید اوضاع بهتر می شود پس چرا بدتر شد.
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      8 74
      رفع حصر باعث میشه مردم به اصلاح این نظام امیدوار بشن و در برابر. امریکا متحد بشن
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    12 8
    بدون گرایش سیاسی به حزب یا جناحی سلام می کنم
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    34 13
    حقیقتی که اصلاح طلبان بخان اونو درست کنن عین دروغ محضه ... توی همه دستگاههای دولتی اصلاح طلبا دارن مدیریت میکنن ......بی عرضگی خودشونو گردن دیگران نندازن
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    18 11
    متاسفانه وقتی یک اتفاقی درکشورمی افتدیک عده دنبال مقصربین مخالفان خودمی گردندواسمان وریسمان می کنندتا خودشان رامبرا ودیگری را به خاک بمالند.دراین سایت هم اگردقت بشه همش دنبال همین کارند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    33 7
    بد هم نيست يك بار روحاني حقايق كه نه كمي حقيقت بگويد ....دروغ بس نيست؟؟؟؟
  • غریبه IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    18 2
    اقای محترم مگه همه فقط نان میخورند که مگید نرخ نان تغییر نکرده ایا شما گوشت برنج میوه .....نمیخورید که گران شده
  • فاتح IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    35 37
    مرگ بر هرچي اصولگراي خائن وطن فروش
    • محمد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      15 20
      خخخخ همین مونده افساد های وطن فروش به بقیه بگن خائن
  • سید IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    35 30
    اصلاح طلبان تهوع آور پلشت
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    37 22
    هرچه فتنه است باعث این خاتمی میباشد سال88موسوی را انداخت جلو وحالا روحانی را که باعث آبروریزی اینها شد.لیدر فتنه خاتمیست.
  • US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    7 10
    مشرق سر گیجه گرفتیم از دست توِ. حالا وضعیت اشتغال زمان روحانی بهتر شده یا بدتر ؟
  • US ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    5 7
    مشرق سر گیجه گرفتیم از دست توِ. حالا وضعیت اشتغال زمان روحانی بهتر شده یا بدتر ؟
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      8 7
      مشرق میگه بهتر شده. اما می تونسته خیلی بهتر بشه. ولی روحانی مانع شده.
  • امید IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    28 10
    کشور نیاز به اعدام انقلابی گروهی اختلاس گران و آقازاده های مفسد و مدیران منافق فاسد و محتکران ارز و طلا و کالاهای مایحتاج مردم در ملاء عام دارد ، با دستگیری آقازاده ها و مدیران منافق و محتکران و ماست مالی کردن و سکوت کردن وضعیت اقتصادی مملکت درست نمی شود. چرا تا حالا شهرام جزایری و زنجانی اعدام نشدند؟چرا آنهایی که در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد می کنند اعدام انقلابی نمی شوند چرا سکوت می کنید؟ مردم شهید پرور ایران منتظر هستند؟ حکم ها را اجرا کنید.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    39 21
    خیلی آدم های بی خو.د و حقیری هستند 5 ساله گند زدن به اقتصاد ایران حالا دارن همه چی رو میندازن گردن رهبری شما خودتون بی عرضه اید، ای ننگ بر شما اف بر شما رهبری رو تحت فشار قرار بدید دودمانتان رو بر باد میدیم خلاص
  • امین IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    21 10
    5 ساله همه چی دستشونه هنوز هم طلبکارن اگه کسی نمیتونه کار انجام بده استعفا رو برا همچین روزی گذاشتن و حسن نیت خودش رو ثابت کنه
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    19 14
    رفع حصر هم يك فريبي ديگر است از سوي فتنه گران خاتمي وسايرين مهر هاي سوخته نظامند و ديگر نمي توانند با وعده ووعيد مردم را فريب دهند
  • . IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 8
    خراب این ضریب جینی ام که تو تمام پروژه های همه چی آرومه شما نقش اصلی رو ایفا میکنه ضریب ندیدن مشکلات و سر رو این کپک زیر برف کردن
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      23 5
      شما در مقابل آمار مشرق، اثبات آماری بیار. نق زدن چیزی رو حل نمی کنه.
  • اسدالله خان IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    23 13
    با توجه به آتیش تهیه ای که اخیراً آدمهای تئوریسین اینها مثل سعید حجاریان ، سریع القلم و... ریخته اند ، ممکنه روحانی یه توجیه دیگم داشته باشه وبگه «اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی کمه » وما نمی تونیم دیکتاتوری کنیم وبدون دیکتاتوری هم کار جلو نمیره
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    33 13
    در سال ۸۸ هم گفتند مقصر رهبری نظام است. به قول سعید قاسمی "علی" در همیشه تاریخ مقصر است انگار...
  • علی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    24 18
    بنظر شما کسی که فتنه بزرگ 88 را برای کشور رقم زد که هنوز بعضی خانواده ها از داغ فرزندان خود میسوزند واموال مردم و دولت نابود شد حتی حاضر به عذرخواهی از رفتار غلط خود نشدند ایا مورد اعتمادند ؟ ایا نباید روزی در دادگاهی محاکمه شوند ؟ حتی اگر احمدی نژاد هم دارای جرمی باشد باید محاکمه شود فرقی ندارند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    11 16
    بابا اینها واقعا هیچی درک نمیکنند از اوضاع وشرایط
  • US ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    22 7
    در این اوضاع اسفار مشتی بی شرافت به فکر اینن که دو تا ننگ آزاد بشن. اصلا مردم براشون مهم نیست این دو نفر مردن یا زنده هستن. همین دو نفر از عوامل پایه گذار این تحریم ها بودن. ملت پول خریدن نان رو ندارن این از خدا بی خبر خیال میکنه دوستاش ازاد بشن ملت شاد میشن و مشکلات حل میشه. اینا همه از شکم سیریشونه که دغدغه جز این چیزا ندارن
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    21 11
    سر ته همه شما یه کرباسه شما خودتان را معصوم دارین و بقیه را گناهکار خودتان را مبرا از گناه میدانید شما هم مسئول هستین خواهشن داستان نگین
  • GR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 8
    شماها لازم نییت به جون هم بیافتین.
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    20 7
    ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران مردم از اقدامات شما و عمال شما به ستوه آمده اند. سخنان شما نمی تواند مردم را ارام کند. نزدیکان شما. برادرت. همه مفسدان که داره اسامی آنان افشا می شود وابسته به شما هستند. وابسته به دلت تدبیر و امید شما هست. مردم به ستوه آورده ای چطور شده اون سخنان دوره تبلیغات تو؟ چرا با جهانگیری دروغ گفتید؟ حالا هم 95 مردصد مردم تقاضای استعفا شما را دارند. بهتر است به راحتی صحنه ریاست جمهوری را ترک کنید.
  • رضا IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    14 5
    چنان تیتر میزنید (این کوه موش زایید!) که هر کس ندونه فکر میکنه پرونده های فساد قبلی به سرانجام رسیده و محکومین گردن کلفت نقره داغ شدن!
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      9 16
      شما ظاهرا بابک زنجانی رو تو زندون، عراقچی رو تو بازداشت و امیرمنصور آریا رو سر دار نمی بینی؟
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    7 4
    راه حل برون رفت از موج سواری فتنه گران رو بگید لطفا
  • حميد IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    7 2
    اصلا همه سران مقصر چه فايده دارد وقتي راهكاري ارائه نميشود
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    27 0
    اکثریت مردم ایران خواهان تغییرات وضع موجود است
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    15 1
    مومنین به انقلاب اسلامی صبر می کنند تا آشپز و آشپزخانه التهابات اخیر مشخص شود. طرف، این همه مشکلات ایجاد کرده، ارزش پول ملی رو نصف کرده، هی خبر اختلاس و دزدی هر روز منتشر میشه، یه عذر خواهی از مردم نمی کنه. تازه میخواد حقایق رو بگه. تازه اگه حقه و دروغ نباشه، چون انقلابیون وفادار دیگه در برابر دروغهای بی عرضه ها ساکت نمی نشینند.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      11 1
      بله برادر حالا یارو پیداش شده میگه میخوام حقایق بگم. همون تکرارا مکرارات میگه و بیخودی اراجیف می باشه
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    6 13
    اره مشرق همیشه توراست میگی!
    • سعید ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      4 2
      خطاب به 10:50، نه تو راستتر میگی.
  • ایرانستان IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    20 21
    به نظر من کار ایران تمام است و ایران به چند کشور تقسیم خواهد شد. خداحافظ ایران
    • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      7 3
      اصلا استاد پیشگویی هستی شما !!!!!
    • US ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      9 1
      خفه بشو. ایران پاینده است. وطن فروش. ایران هزاران سال است پاینده است. تو و اربابت چند ساله هستی. خجالت بکش.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    23 0
    خدا کنه که واقعا حقایق رو بگه و گزارشش هم زنده پخش بشه
  • بهزاد US ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    9 18
    انسان خیانتکار رو هیچ وقت ازاد نکنید.
  • کامران IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    5 13
    مشرق .فراموش نکن در سال ۸۸ بگم بگم احمدی نژاد که فقط گفت پسران هاشمی و ناطق نوری چکار میکنن؟ کشور را آبستن حوادث بزرگ کرد و دیدید که کل نظام را تا پرتگاه سقوط پیش برد و اگر به خاطر امام حسین نبود نظام سقوط کرده بود .پس زیاد مطمین نباش ! با احتیاط حرف بزن .
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    9 1
    به جای اینکه اقتصاد بلد باشن ، روانشناسی بلدن . امیدم مردم با درآمد خوب بیشتر میشه .
  • DE ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    9 12
    اگر حقایقی وجود ندارہ پس بزارید دکتر احمدی نژاد در بین مردم صحبت ھاشو ادامه بدہ از چی واھمه دارید
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    15 16
    مرده شور هرچی اصلاحاتی ببره
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    17 3
    مگر مشکل مردم آزادی کروبی و میرحسن موسوی هست. مشکل مردم امثال شما هستید که به جای کار کردن برای مردم و برای اقتصاد کشور به فکر جناح های سیاستون هستید.
  • احمد رضایی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    11 2
    مگر این اقایون ید بیضا دارند . که بتوانند اقتصاد درست کنند .در زمان ریاستشان چه گلی بسر این ملت زده اند . بله اگر با کدخدا کنار بیایند که اربابشان هستند کارها مثلا درست میشه ؟ خیانت کاران را چرا به سزای اعمالشان نمیرسانند . که هر روز داستانی درست میکنند . مرگ بر خیانتکاران . عوامل داخلی وخارجیشان .
  • م-ا-ی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    10 1
    اینکه می گوئیم همه فتنه ها زیر سر اصلاح طلبان است به این نشانی است که در هر زمان که کشور به اشوب و بلوا کشیده می شود اصلاح طلبان خائن زنگ خود را به صدا در می اورند تا یک مشت انسان وطن فروش کم عقل خائن را مثل دیگر مختلسین و فراریان به خارج را تبرئه و از قید حصر وبرهانند و مردم را وادار کنند که تن به ذلت قدرت عاریه ای اصلاح طلبان بدهند و نابودی و اضمحلال انقلاب و میهن و امام و رهبری را با فشار سیاسی انهابپذیرند
  • قاسم IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    3 0
    در این نظام کودن خیلی داریم قسمت عمده اش مردم هستند و قسمت دیگر مسئولین آنهای که دم از اصول میزنند حتی یک بارقرآن و به فارسی نخواندند وآنهای که دم از اصلاح میزنند در اصلاح خودشون مانده اند واین نسل هم که تربیت شده یا حوزه یا دانشگاه ویا آموزش و پرورش هستند چیزی جز تحلیلهای جاهلانه و آبی ....نیاموختند ....در همه کارها اظهار نظر میکنند نه علمشو دارن نه تخصص تا دریروز میگفتتند تحریم ها اثری نداره امروز از تحری جدید شاکی هستند طرف مقابل هم حتی حاضر نیست ترمیم کابینه انجام بده ....
  • داریوش IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    5 1
    برای اینکه ثابت شود حصر درد یک درصد مردم نیز نمی باشد .خاتمی عامل دوم فتنه را نیز در کنار عوامل دست چندمی مثل میر حسین و کروبی به حصر بفرستید.تا فضا را بیش از این به نفع امریکا و اسرائیل غبارآلود نکند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    3 10
    خاتمی که از مشکلت مردم خوشحال شده معلوم کدام طرفی است ..؟
  • ماریا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 3
    دست بیشترشون توی یک کاسه ست مردم کیلو چند؟وقت جنگ بچه های ما....وقت تحریم همه ی ما .... ولی خودشون واقا زاده هاشون اقامت امریکا (مرگ بر امریکا) اینا همه نشونه ی بی ایمانی در کشور به اصطلاح اسلامیه.......
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      4 0
      آره وقتی دارید تو خیابونا میرقصین و به فلانی رای میدین که دین نداره و همیشه دروغ و تهمت میزنه بازم ما مشکل داریم. خیلی رو دارید
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 8
    به نام خدا متن سخنان ایشان را در جمع نمایندگان ادوار مجلس خواندم ، به نظر من خیلی خیرخواهانه و مصحلت جویانه بود . چرا سخنان افراد را فقط به خاطر اینکه فلان کس است می سنجید؟ ببینید چه میگوید و از نکات مثبت آن برای اصلاح امور استفاده کنید . فقط به این جهت که رئیس دولت اصلاحات بوده که نباید تخطئه اش کنید . پیشنهادات خوبی هم داده است و از رهبری معظم هم استمداد خواسته . چرا شما اینقدر دوستان نادان نظام هستید که همه چیز را سیاه می بینید .
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      8 1
      می دانید چرا؟ چون این آیه 4 سوره منافقون را خوانده ایم. "و اذا رایتهم تعجبک اجسامهم و ان یقولوا تسمع لقولهم کانهم خشب مسندة یحسبون کل صیحة علیهم هم العدو فاحذرهم قاتلهم الله انى یؤفکون.." و هرگاه آنان را ببينى، قيافه آنان (چنان آراسته است) كه ترا به شگفت وادارد و اگر سخن گويند، (به قدرى جذّاب و زيباست كه) به كلامشان گوش فرادهى، گويا چوب‌هايى هستند (خشك و بى‌مغز و بى‌فايده و به هم) تكيه داده شده، هر ندايى را عليه خود مى‌پندارند، آنان دشمنند، پس از آنان دورى كن، خدا آنان را بكشد، چگونه از حق منحرف مى‌شوند. خاتمی سیاهترین پرونده را فتنه گری و جنایت و خیانت علیه ملت ایران دارد.
  • 14 IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 0
    ما مردم ساده هردوره ازاصول گرا واصلاح طلب اراجیف گوش کرده واز این اراجیف احساسی وبدون فکرپشتیانی کرده ایم ومملکت ایران را به این روز انداخته ایم ازماست که برماست
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      1 1
      البته نقش اصلاحات در ادوار مختلف کاملا پر رنگه میرحسین - رفسنجانی - خاتمی و روحانی بنظرت اینا اصولگرا بودن پس وقتی میخوای جمله بگی لطفا بدون 8<29
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    8 7
    کار این فرد درزمان خودش هم همین بود که تکرار میکرد: (نمی گذارند ) کسی هم نمی پرسید دولت که دست خودته ؟ حالاهم که تیم این آقا سرکاره پس درمورد کی صحبت می کنه ؟ خیلی جلبه.
  • محمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    0 7
    چقدر بی شعور هستید
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 0
    کسیکه تیم اقتصادیش شاهکاربود وهنوزحرفش بین مردم نپیچیده که مطمئن باشید دلار ازده ویازده هزار دلارمیگذرد فکرمیکنداگرکشوررا ملتهب کند دیگران کوتاه میایند اکنون که صدای مردم شنیده میشود ومسیربنی صدرطی میشود روحانی راهی جز راست گفتن ندارد
  • رضا IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    8 0
    فقط یکی مثل خلخالی میخواهیم بیاید و مدیران دولتی را دار بزند اموال و ویلاهایشان را بنفع محرومین ضبط بکند حال میخواهد وزیر باشند یا رئیس هر قوه ای
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      5 8
      خلخالی روحت شاد
  • اوکیست؟2 IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    14 10
    همان کسی که جهار سال84 تا 88 در دانشگاههای مختلف علیه احمدی نژاد سمپاشی و سخنرانی کرد و همان کسی که در اصفهان رسما شعار مرگ بر تفکر احمدی نژاد سر داد. همان کسی که خود رسما در جلسات خود معترف بود تقلب نشده اما باز هم در ملاعام از موسوی و کودتای وی علیه رای ملت حمایت کرد. و همان کسی که فاجعه کرسنت را رقم زد که الان ترکیه هم به بهانه آن از ما غرامت گرانفروشی بگیرد چرا گاز را به قیمت کرسنت می خواهد. همان کسی که افتضاح سعد آباد را به بار آورد. همان کسی که نامه التماس به بوش می نوشت. همان کسی که ک استراو از روی سیفون توالت جواب وزرایش را می داد. همان کس که در دولتش فاجعه وارد کرد سانتریفیوژ آلوده رخ داد. همان کس که بر دستاوردهای فرزندان ایران پلمپ زد. حتی بر چیزهای بی ربط به غنی سازی مانند هگزافلورید اورانیوم در اصفهان که تا بعد از انتخاب احمدی نژاد به سایت جمهوری پلمپ نشکست. همان کسی که در روزهای آخر مسوولیتش قانون نسنجیده عفاف و حجاب را امضا و ابلاغ کرد تا بار آن بر دوش دولت بعدی یعنی احمدی نژاد بیفتد. واقعا که ابلهند حزب اللهی هایی که بعد از آنهمه جنایت و خیانت خاتمی فقط مصافحه او با گلرخان ایتالیایی را دیده اند! تازه بگذریم از توطئه و شانتاژ طومار 60 نفره ای که دادگاه پرونده قتل شهید رجایی را به بایگانی سپرد یا نامه به امام خمینی که مردم دیگر جبهه نمی روند یا حمایت ا حلقه کیان و ماجراهای کیهان فرهنگی یا لوایج دوقلو و تلاش برای عفو و بازگرداندن خاندان پهلوی به ایران و...
  • حسین IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    7 0
    مشکلات مردم آزاد کردن فتنه گران نیست مشکلات مردم قیمتهای بالاست که مسولین دولت سکوت کردن خانوادهاشون خارج از کشور زندگی میکنن ......
  • وفا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    11 2
    نترکید مشرقیا
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 3
    اصلاح طلب و اصولگرا نداره هردو بد و زشت و کثیف هستن
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    9 26
    شما حيوان صفتها ليافت خاتمي را نداريد
    • محمد IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
      5 6
      حیون همون ... جونت هست خخخخخخ
  • AE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 1
    برین بمیرین کثافتای مزور
  • AE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 1
    برین بمیرین کثافتای مزور
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    3 7
    اینها باید اعدام بشن . ما دیگه خسته شدیم از این گرگهای در لباس میش . از این منافقان .واز اینهمه کثافت خواری و نجاست خواری. ناف اینها را با دروع و دورویی بریدن .
  • محمد علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    5 7
    خدا از روحانی و عمالش نگذرد مملکت رو به فلاکت مبتلا کردن
  • US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    3 7
    خدا را شكر كه قصد دارد حقيقت را بگويد و در مورد برادر گراميش شخصا به مردم اطلاع رساني دقيق و با جزئيات بدهد ، مردم اين را ميدادند ولي چون خودش وعده حقيقت گويي كرده منتظرند تا بگويد ًاقاي فريدون چه كرده و چه كاره است ،
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 7
    لعنت خدا و رسول مکرمش بر سر خران فتنه , خدا مرگ ذلت بارشان را به جلو بیندازد نا مردم آسوده شوند همین جرثومه های سیاسی و رهروان پلیدشان سد راه کشورند
  • جاسم IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    4 7
    کوفیان زمان که نه فقط مسلم بن عقیل را تنها گذاشتند بلکه همه چیز را سر او شکستند. نقدینگی مردم را خفه وآقایون رو گنده گرده خود کرده را تدبیر نیست
  • محمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
    1 2
    بخدا خيلي ساده هستيد يا خودتان رأي ،،،،،،،،،،،،،،زده ايد سگ زرد برادر شغال است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس