اشرف بروجردی

چه کسانی از داخل پاستور، به روحانی خیانت می‌کنند؟ در اظهارات و مواضع معاون رئیس جمهور هیچ اثری از حمایت از روحانی و جهانگیری نیست.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

چه کسانی از داخل پاستور، به روحانی خیانت می‌کنند؟

«اشرف بروجردی»، فعال اصلاح‌طلب، معاون رئیس جمهور روحانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی طی مصاحبه‌ای که در سایت روزنامه آرمان امروز منتشر شد، درباره وضعیت روحانی و جهانگیری گفته است:

اگر کسانی که همراه دولت هستند درست عمل کنند و شفاف‌سازی انجام دهند و رفتارها و اقدامات خود را در عرصه عمل به مردم نشان دهند و اطلاع‌رسانی کنند، سبب می‌شد و می‌شود که آقای روحانی این‌همه صدمه نخورد و اعتماد عمومی برگردد.

او در ادامه تصریح می‌کند:

«یاران رئیس‌جمهور می‌توانستند سینه خود را سپر مشکلات، کاستی‌ها و کمبودها کنند نه آنکه تمامی این افراد خود را کنار بکشند و رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور مورد هجمه و سیبل پاسخگویی اشتباهات موجود شوند!»

بروجردی همچنین اظهار کرده است: در شرایط فعلی تنها دولت در جایگاه پاسخگویی قرار گرفته اما تمامی ارکان نظام در شرایط فعلی نقش بسزایی دارند و باید پاسخگو باشند.[1]

*ماجرای مقصر نبودن اصلاح‌طلبان و در وهله بعد رئیس‌جمهور روحانی! در وضع موجود، تراژدی پر غصه‌ای است که ستاد جریان سیاسی خاص قصد دارد به هر قیمتی ولو لگدکوب کردن منطق سیاست، آن را اثبات کند و در مشکلاتی که خود به دست خود پدید آورده، ژست بیطرفی بگیرد.

این در حالیست که منطق می‌گوید دولت و بیشتر از او اصلاح‌طلبان بایستی درباره نعل به نعل اوضاع موجود از مردم و نظام اسلامی عذرخواهی کنند و توضیح بدهند که چرا بر اثر برنامه‌ها و راهبردهای آنان چنین مشکلاتی پدید آمده و مثلا چرا ارزش پول کشور تنها در طول 2 هفته، 80 درصد افت کرد؟

در اشاره به اظهارات بروجردی و اینکه یاران رئیس‌جمهور، خود را کنار کشیده‌اند، می‌توان اشاره کرد که قاعدتا یکی از این افراد شخص خانم بروجردی است که از تریبون رسمی روزنامه دولت فریاد می‌زند «اوضاع خوب نیست» و مردم «نگران و ناامیدند»!

و یا از این می‌گوید که جامعه ایرانی در خطر بی‌تفاوتی قرار گرفته است.[2]

در واقع بروجردی نه تنها هیچ دفاع مدلل و معقولی از دولت ندارد بلکه با قرار گرفتن در سمت معاندین دولت، مدام اصرار می‌کند که جامعه ناامید شده است!

پیگیری‌های این خانم از درون دولت برای فکّ حصر فتنه‌گران نیز از دیگر رفتارهاییست که بروجردی طی ماه‌های اخیر از خود نشان داده است و هیچ اثری از حمایت از روحانی و جهانگیری هم در آنها نیست.[3]

جالب آنکه بنا به گفته مقامات ارشد دولت، پراکندن بذر ناامیدی، یک «خیانت بزرگ» است.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان و رسانه‌های آنها پس از روی کار آمدن دولت دوازدهم، از آنجا که آهنگ «عبور از روحانی» کرده‌اند؛ با وقیح‌ترین عبارات به ستاد دولت حمله کرده‌اند.

قبل از بروجردی، یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز صحبت‌های یک نماینده مجلس و یک نویسنده را منتشر کرد که طی آن، اعضای ستاد روحانی و یاران نزدیک او؛ «مجاهدان شنبه» و افرادی که «پرت» هستند، معرفی شده بودند.[4]

***

نقش «حجاب» در مشکلات کشور و نگرانی‌های مردم!

«محمد نعیمی‌پور»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است:

سکوتی که طی ماه‌های گذشته از سوی مسئولان و جریان‌های سیاسی مانند اصلاح‌طلبان به وجود آمد بر نگرانی‌ها و سردرگمی‌های مردم افزود.
 

به گفته او، در این شرایط بازهم رییس دولت اصلاحات پرچمدار شد اما معتقدم که این نوع بیانیه‌ها و راهکارها تاثیرگذار است ولی کافی نیست. باید با مردم دقیق و صریح صحبت کرد و به مردم راه نشان داد. بحران‌های اقتصادی و بسته‌های ارائه شده از سوی دولت مورد بررسی قرار گیرد. در موضوعات اجتماعی مانند چالش حجاب اجباری اصلاح‌طلبان باید اظهار نظر کنند و راه حل ارائه کنند چرا که این سکوت و بی‌عملی اصلاح‌طلبان، آنها(مردم) را دچار مشکل می‌کند.[5]

*ما قضاوت درباره اظهارات نعیمی‌پور و اینکه راه رفع مشکلات و چیزی به نام نگرانی مردم؛ اظهار نظر اصلاح‌طلبان درباره «حجاب اجباری» است یا اصلاح رفتارهای دولت منتخب اصلاح‌طلبان؟! را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

اظهارات او البته در حالیست که اصلاح‌طلبان و معاریف این جریان با رفتارهایی مثل حمایت تلویحی از حرکت غیر متمدنانه دختران خیابان انقلاب، مخالفت با امر به معروف و نهی از منکر، مخالفت با گشت‌های ارشاد و رفتارهایی از این دست؛ بارها و بارها به مردم متدین ایران گفته‌اند که نظرشان درباره حجاب و پوشش اسلامی چیست؟!

پیش از این، اصلاح‌طلبان شهیری مثل حسین مرعشی، محسن صفایی‌فراهانی و محمدجواد حجتی کرمانی راه رفع مشکلات کشور را «فکّ حصر» عنوان کرده بودند.[6]

برخی معتقدند این قبیل صحبت‌های اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که آنها خود بهتر از هرکسی می‌دانند که بخش اعظمی از بحران‌نمایی آنها از مشکلات فعلی کشور، یک عملیات روانی بیشتر نیست.

***

تحرّکات تازه حجاریان درباره رهبری

«سعید حجاریان»، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب مدتیست که در گفته‌ها و نوشته‌های خود، تحرّکاتی را پیرامون جایگاه رهبری نظام آغاز کرده است.

او چندی پیش و در اوایل تیرماه طی اظهاراتی از این گفت که روش فعلی انتخاب رهبری عقلانی و حقوقی نیست![7]

حجاریان همچنین چند هفته قبل نیز طی یادداشتی در نشریه اندیشه پویا اینطور نوشت که مجلس باید به دنبال قانونی کردن منویات رهبری باشد!

نوشته‌ای که در مقدمه آن می‌خواندیم:

پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و البته حسب مواردی دیگر که در گذشته رخ داده است، پرسشی در اذهان به وجود آمده و آن این که چرا از جامعه و دولتی ولایی فاصله گرفته ایم؟ یا اساسا چرا در قبال بعضی فرمایش‌های رهبری غفلت و یا اهمال صورت می‌گیرد؟ در پاسخ به این پرسش و برای نیل به جامعه ولایی با خطابه‌ها، مواعظ و توصیه‌هایی مواجه هستیم، ولی باز هم به اعتقاد برخی به منزل مقصود نرسیده‌ایم. نگارنده بر آن است که می‌توان ریشه این انحراف از معیار را در بعد تقنینی نظام جمهوری اسلامی جست؛ چرا که مجلس شورای اسلامی تاکنون برای تبدیل قول و فعل و تقریر رهبری به قانون تلاش نکرده است.

او همچنین نوشته بود:

یکی از مواردی که در بحث حاضر می‌تواند حاشیه‌هایی به دنبال داشته باشد، گفته‌های افراد و ارگان‌هایی است که منصوب رهبری هستند؛ و گفته می‌شود که حرف آن‌ها حرف رهبری است؛ مانند آقایان جنتی، مؤمن، علم الهدی، روزنامه کیهان، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و... با سخنان این گروه نمی‌توان به‌سان سخنان شخص رهبری برخورد کرد. سخنان این گروه باید به صحن مجلس بیاید و مخالف و موافق درباره آن اظهارنظر کنند. چرا که قول منصوب رهبری عین قول رهبری نیست برای مثال زمانی که امام جمعه تهران امر و نهی غلاظ و شداد می‌کند، می‌بایست سخن ایشان توسط نمایندگان به مجلس بیاید و مخالف و موافق، مستند به قانون درباره آن اظهارنظر کنند و نهایتا آن را با رعایت جوانب به قانون تبدیل کنند.[8]

این یادداشت در حالی بود که حجاریان خود بهتر از همه می‌داند «ولایت مطلقه فقیه» امری فراقانونیست و لزوما گاهی در چارچوب قانون‌های به تحریر آمده فعلی نمی‌گنجد...

*اینکه مقطع فعلی چه خصوصیاتی یافته که حجاریان نظریاتی شاذ و البته غیر معقول را پیرامون جایگاه رهبری نظام اسلامی مطرح کرده؛ مقوله‌ایست که باید در آن تدقیق کرد.

پر واضح آنکه روش انتخاب رهبری نظام، عقلانی‌ترین روش است و منطق و علم حقوق نیز جایگاه حقوقی آنرا به لحاظ نقش رأی مردم، شرایط رهبری و نظر خبرگان ملت تأیید می‌کند.

در مسئله قانونی‌سازی منویات رهبری در مجلس! نیز افکار عمومی بیشتر خاطره تلخ «ولایت فقیه در چارچوب قانون» را به خاطر می‌آورند که در عصر اصلاحات حتی از جانب رئیس دولت اصلاحات به زبان آورده می‌شد اما نه تنها با قانون و با مسئله ولایت فقیه تطابق نداشت بلکه به گواه مقام معظم رهبری، خود آنها اولین کسانی بودند که از رهبری نظام درخواست کردند، برخی مسائل را با استفاده از اختیارات فراقانون رهبری مرتفع سازند.

البته پر واضح است که ما قصد نیت‌خوانی نداریم و کارنامه نامطلوب چپ‌ها در جمهوری اسلامی به لحاظ فرم و محتوا نیز دلیلی بر عدم اجازه آنها برای تئوری‌پردازی نیست.

مع‌الوصف اما ظهور یکباره حجاریان در عرصه نظریات مربوط به ولایت فقیه، تقرب زمانی نظریات ارائه شده، همزمانی ارائه این نظریات با مشکلاتی که دولت و اصلاح‌طلبان پدید آورده‌اند و قرار داشتن کشور در نزدیکی افق 1400؛ تماماً موجب می‌شود که تردیدها و تأملاتی جدی در قبال این رفتارهای حجاریان که بیشتر نوعی طراحی به نظر می‌رسند تا تئوری‌پردازی و آزاداندیشی، بروز کند.

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/82801

2_ mshrgh.ir/879742

3_ http://www.jahannews.com/news/564393

4_ mshrgh.ir/810363

5_ http://www.irna.ir/fa/News/83004259

6_ mshrgh.ir/881266

7_ mshrgh.ir/867762

8_ farda.fr/003b4Y

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 38
  • مشتی IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    ولایت مطلقه فقیه و ولایت فقیه را اگر اینها قبول داشتند به نظر شما وضع کشور این بود. اینها با خیلی از اصول انقلاب غریبه هستند عزیزم
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      34 13
      مشکل از اصوله یا از این عتیقه ها. بیشتر توضیح باید داد تا مردم بفهمند
    • اميد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      95 8
      پيامبر اكرم: نشانه منافق سه چيز است : هنگام سخن گفتن دروغ مي گويد، وعده مي دهد ولي تخلف مي ورزد ، و به امانت ، خيانت مي كند.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      9 2
      امید جان جوری که میفرمایی ۹۹ درصد مسئولین همه منافق هستن یا ۶۶ درصد منافق بودن رو طی کردن
    • AE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      28 8
      مشرق بر صراط مستقیم است دشمنانش بمیرند انشاءالله...
    • AE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      14 5
      مشرق بر صراط مستقیم است دشمنانش بمیرند انشاءالله...
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      1 2
      نه عزیزم
    • ناشناس IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      1 1
      تا آنجا که میدانیم تمامی جریانات اصلاح طلبی مخالف ولایت فقیه بوده و خلاف آن عمل کردند و تا الآن هم اینها که دولت دستشان است تا این لحظه هیچ تقصیری را گردن نگرفتند تمام تقصیرها اول احمدی نژاد بود بعد ولایت فقیه بعد آمریکا شد حالا هم سردرگم گرفتند تقصیر را گردن چه کسی بیاندازند دارند هزیان گویی میکنند دشمنانی که معلوم نیست چه کسی یا کسانی هستند و بیچاره مردمی که به این جماعت رای دادند برای آسایش بیشتر تا کنون این آقایان پاسخگو نبوده و فقط طلبکار بودند حالا حساب کنید اگه رئیسی شده بود رییس‌جمهور باید بابت کار نکرده جواب پس میدادند حملات به ایشان را در انتخابات یادتان هست اما اینها کار بجایی نخواهند برد و دست آخر رسوا خواهند شد چرا که با دین و ولایت درگیر شدند.
    • احمد IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      8 4
      مشکل اینا اعتقاد به کدخدا به جای خداست. تبعیت از ولایت فقیه رو کسی از اینا مگه انتظار داشت؟
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      3 3
      آقای خنجریان سالها نقش بازی کرده برای حرفهای امروزش
  • مردم IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    73 33
    این اصلاح طلبان خائن چه چیز دیگری میخواهند ارزش پولمان را که کم کردند همه دنیا را نسبت به خودمان پررو کردند با اقوام و فامیلهای ثروت اندوزشان مال مردم را به غارت بردند مردم را به فلاکت رساندند ارزشهای دینی را کم رنگ کردند ..............دیگر خسته شده ایم طاقتمان از این همه وقاحت و وطن فروشی و دین ستیزی این فرقه ضاله به سرآمده مگر ما انقلاب کردیم و صدها هزار جوان گلمان را دادیم که این مفسدین فی الارض برایمان نظریه بدهند؟؟؟....واقعا چه چیز دیگری جز نقشه ایران برایمان باقی مانده که گویا میخواهند آنرا هم بهم بزنند
  • سید IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    اصلاح طلبان با این کوه بلاهتی که در ذاتشان است و همانند کوه یخ شناور فقط یک دهم آن رؤیت می شود، همگی تهوع آورند و حجاریانشان بسی بیشتر!!!!!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    88 37
    خلی ها فهمیدن که این حرفهای اصلاح طلبان نوعی بازی است برای فرار از پاسخگویی به ناتوانی هایشان و مشکلات کشور اما مشرق هنوز نفهمیده
  • محمد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    96 18
    همه تون با هم تو استخر فرح!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      10 33
      فعلا ابو بریز همونجایی که میسوزه که حالا حالا ها باید آب بریزی
    • ایرانی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      53 2
      مردم باهوش و با غیرت ایران ،نه اصلاح طلب می خواهند ونه اصولگرا بلکه مرد انی با غیرت ودین دار وکارامد می خواهند که بتوانند جامعه ای امن وبدون مشکلات معیشتی ودور از دروغ وفساد برای مردم فراهم کنند .انشاالله به دعا وتلاش مردم ،ایران عزیزم به دست توانمند این عزیزان خواهد افتاد .خدایااااااااااااااااااااااااااااا کمک کن
  • ناشناس IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    مشرق پس فطرت احمق بی شعور
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      22 11
      چقدر سوختند بدبختا اینهمه مثبت دادند :)
    • شناس IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      22 11
      چراوقتی به حرف منطقی میرسید با بینزاکتی فحش میدهید . اول برید ادبیات خود را درست کنید بعد نظر بدهید.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    بازم چرت و پرت مشرق .اخبار دروغین
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      2 2
      درود
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    24 22
    برید گم شید
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      21 5
      مزاحم نشید
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    99 31
    نه دیگه همین مونده رهبرم با رای مستقیم یه مشت آدمی که به خاطر رنگ رژ لب شیلا خدادا و گفته سلبریتی های بیسواد رای میدن انتخاب کنن!!!! نه داداش خواب دیدی خیر باشه رای مستقیم مردم رو تو انتخاب دولت بنفش دیدیم !!! دولتی که بخش زیادی از رایش با تبلیغ سلبریتی ها به دست اومد!!!
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      31 9
      این حجاریان عوضی سال 1378 هم طی یک مقاله چندین قسمتی دنبال آن بود که به افساد طلبان ابله تفهیم کند انتخابات اشتباه بود
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    14 3
    همه و امام و رهبر هم خودشون رو در چارچوب قانون بیان میکردند و میکنند. مشرق عزیز.
    • AE ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      1 0
      خود قانون اختیارات فراقانونی در چارچوب اسلام به ولی فقیه داده است.
    • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      0 0
      همین اختیارات فرا قانونی مملکت رو به این روز انداخته
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    25 7
    مشکل اصلی این است که خیلی از پس الان ایران خیلی از چیزهای اصلی و پایه های اصلی انقلاب را قبول ندارند حتی رهبری و ولایت فقیه را
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    13 3
    ایا واقعا مشکلات بوجود امده در کشور که در ان ؛اختلاس های روزمره، حقوق های نجومی مدیران ،ارز دولتی برای واردات کالای های لوکس اشرافی ها، خسارات زیانبار برجام بیست دقیقه ای با فشار حداکثری ،نفوذ ،دوتابیعیتی ها در پست های کلیدی ،وعده وعیدهای پوچ،افزایش نرخ تورم ،بیکاری ،مشکلات مسکن،ایجاد فاصله طبقاتی شدید،ایجاد رانت حاصله از اقازاده گری و غیره وغیره فقط و فقط بارفع حصر و پوشش حجاب رفع خواهد شد ایا این مشکلات بوجود امده برای کشور!! گروگانگیری معیشیت هشتاد میلیون ایرانی و ایجاد وضعیت نا امیدی در کشور فقط بخاطرتحمیل اثبات نظرات اصلاح طلبان میباشد ایا توریسین هاو بزرگان به اصطلاح اصلاح طلب حاضرند مردم کوچه وبازار در رنج و مشقت سالها عمر خودرا سپری کنند که این حضرات بتوانند حرف خود را به کرسی بنشانند کدام جریان در کدام کشور دنیا حاضر میباشد که اینچنین رفتاری علیه مردم مملکت خود داشته باشد این جریان اصلاح طلب برای بست تفکر خود این همه فشار را سالهاست به مردم ایران وارد میکند که فقط خر خودشان از پل بگذرد ایا اصلاح طلب ها که علنا خودشان اعتراف میکنند تا خواسته هایشان عمل نشود وضعیت همین است وبس قابل اعتماد میباشند و باز به گفته خودشان عملا دارند که را به ویرانه تبدیل میکنند که خودشان را اثبات کنند مگر این جریان ایرانی نیستند؟
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    11 8
    همین اواخر رهبری تاکید کردند که ؛ رهبری جزیی از نظام است.نه برعکس پس این بحث قانون گیری از سخنان ایشان،چه مستقیم و چه غیرمستقیم مطرح نیست.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    30 15
    شما در اشتباه هستید اگر گمان کرده اید برای اجرای قانون باید ابتدا تک تک افراد جامعه را توجیه گرد و باز هم در اشتباه هستید اگر گمان می کنید اگر افراد توجیه شوند قانون شکنی نمی کنند. کما اینکه همه از مضرات سیگار و کراک و الکل با خبر هستند اما ببینید چه تعداد معتاد داریم. ماجرای کشف حجاب نشان داد که تا چه حد استفاده از زور در فرهنگسازی موثر است. تا قبل از رضاخان تمام زنان ایرانی با حجاب چادر و چارچوق بودند تا جایی که حتی فواحش هم جرات ابراز بی حجابی علنی و تن نمایی نداشتند. اما بعد از کشف حجاب اجباری بود که بی حجابی و تن نمایی خود به خود فرهنگ بسیاری از زنان تبدیل شد. پس کسانی که به دروغ مدعی هستند فرهنگ سازی با اجبار صورت نمی گیرد یا ابله هستند و یا مغرض. اروپاییان با دهها سال جریمه های نجومی و اجبارهای سفت و سخت رانندگی صحیح را به صورت یک عادت و فرهنگ اروپایی درآوردند. خود ما با جریمه و زور توانستیم بستن کمربند ایمنی را به عادت و فرهنگ تبدیل کنیم. به همین صورت فرهنگ کارهایی مانند نمای ااجباری ساحتمان، پرداخت اجباری بیمه و نظایر آن را به فرهنگ تبدیل کردیم. حال آنکه واضح است اگر اجبار نمی بود مانند سابق کماکان کمتر کسی به فکر بیمه و یا کمربند ایمنی بود. پس از ادعای حجاب اجباری نترسید. اصولا قانون یعنی اجبار و قانون برای مصلحتی وضع می شود که تا اجبار نباشد مردم به اجرای آن مصلحت نخواهند داد. کسانی هم که پوشیدن یک روسری و یک لباس گشاد و غیر بدن نما را سخت می دانند همانها هستند که به ساعتها آرایش و پوشیدن تنگ ترین لباسها به راحتی تن می دهند! پس ادعای آنها در مورد سخت بودن حجاب را باور نکنید. آنها صرفا با اینکه خدا و دین قانونگذار باشد مشکل دارند. والا هر نوع اجباری که اختراع بشر باشد را به راحتی می پذیرند.
    • فیروز اورموی IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      6 8
      عزیزم امور اجتماعی( مثل نحوه رانندگی) با امور فردی( مثلا نحوه پوشش) تفاوت بسیاری دارد و جامعه جهت دفاع از موجودیت و امنیت و پیشرفت خود این حق را دارد تا در حد معقول از اجبار استفاده کند. در حالی که دخالت بیش از حد در امور فردی دقیقا موجب تضعیف جامعه خواهد شد. در امور اجتماعی قوانین اجباری حمایتی هستند . یعنی تک تک افراد با رعایت قوانین اجباری خودشان بهره مند می شوند در حالی که در امور فردی( چی بخور چی نخور، چی بپوش چی نپوش، کی بخور کی نخور و...) قوانین اجباری تهاجمی و آزار دهنده می باشند. در مجموع آزادی با ارزس ترین چیزیست که انسانها دارا هستند و به هر بهانه ای نمی شود آن را از بین برد.
    • به فیروز اورموی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      5 1
      شما با کدام سنگ محکی فهمیدی رانندگی امر اجتماعی است اما پوشش امر فردی است؟ چرا اگر کسی بخواهد نمای خانه اش را درست نکند شهرداری او را جریمه می کند؟ چرا اگر کسی نخواهد خودرویش را بیمه کند باید مجازات شود؟ چرا کسی اگر دلش نخواهد کلاه کاسکت داشته باشد باید مجازات شود؟ امر فردی امری است داخل خانه باشد و دیگران با آن برخوردی نداشته باشند. اتفاقا حجاب یکی از مهمترین قوانین برای اصلاح اجتماع است. و ضمنا آیا این آزادی است که یک فرد به خوذش اجازه دهد طوری در جامعه ظاهر شود که نگاه و فکر دیگران را اسیر خود کند؟ براستی اگر هدف این زنان اسیر کردن نگاه مردان نیست چرا با این وضعیت ظاهر می شوند؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      6 1
      حجاب درجامعه یک امرفردی نیست طبق قانون ایران اسلامی افرادبایددرهنگام حضوردراجتماع حجاب وپوشش رارعایت کنن ودین وقانون مابه پوشش و...افراددرمحل خانه وخلوت آنهاکارندارد..لطفاهرمطلب رادرجای خودش ودرست نقدکنید..همانطورکه وقتی درکشوری آزاد!مانندفرانسه افراددراجتماع وکارهای دولتی نمیتوانندحجاب وپوشش داشتن راانتخاب کنند!امابی حجابی قانون است،وهمه خودشان راملزم به رعایت این قوانین!میدانند..درایران هم همه بایدتابع قانون اسلام که بحق کاملترین است باشند..اگردنبال برهنگی هستن میتوانندبه آن کشورهای آزاد!بروند...
    • نزاعي IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      3 0
      در پاسخ به دوستي كه مي گويد حجاب امر فردي است و نبايد اجبار باشد عر ض ميكنم برخي اجبارها طبيعي است مثلا شما مجبور هستيد براي حفظ خانه خود از دزد در را قفل كنيد و حتي براي امنيت دوربين هم نصب مي كنيد يقينا براي نصب دوربين هم كه داري هزينه است به نوعي مجبور هستيد ولي كسي را مجبور نكرده است اما اجبار از طرف حكومت وقتي لازم است كه آزادي فردي فساد اجتماعي را به دنبال نداشته باشد . لذا براي حكومت مصلحت اجتماعي اولي تر از آزادي هاي فردي است .
    • پاسخ به 11:08 IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      3 0
      پوشش تا زمانی که درون خانه باشد شخصی است و وقتی به دید عموم درآید به هیچوجه شخصی نیست. فهمیدن این نکته خیلی سخته؟؟؟ اگه استدلال شما در مورد شخصی بودن حجاب درسته باشه مثلا اگه یکی بخواد لخت مادر زاد به خیابون بیاد هم میتونه از استدلال شما استفاده کنهو بگه حجاب شخصیه!! اما قعا خود شما هم با او مخالفت خواهی کرد. پس بهتره یه خورده عقلتونو بیشتر به کار بگیرید تا اشتباه به این فاحشی نکنید و اگه اهل فکر کردن هم نیستید لا اقل به خدا و رسولش اعتماد کنید و به دستور اونا پایبند باشید تا اشتباه نکنید...
    • فیروز اورموی IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      0 0
      عزیز دل برادر بهتره بدونی که هدف قوانین موضوعه باید حفظ و خلق ارزشهای اجتماعی باشه نه منافع گروه های خاص! مگر از زور استفاده نکردیم تا جلوی مثلا ویدیو ،ماهواره را بگیریم پس چی شد نتونستیم . قوانین باید قدرتشان را از مردم و ارزش های روز جامعه بگیرند نه گروهک های خاص. و اصولا چرا شما معتقدی گروه حاکم باید سعی کند همه مردم را به زور شبیه خود گرداند. مگر این مقامات بلند پایه مثلا وزراء، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس چه برتری دارند که اکثریت جامعه باید خودشان را شبیه آنان کنند؟ ! و تجربه برترین علم است. همه جوامع مدرن امروزی زمانی به شدت سنتی بودند و محافظه کار! و با هر روشی خواستند جلوی تغییرات را بگیرند اما هیچکدام نتوانستند. چون تغییر جزء حیاتی زندگی اجتماعیست و جوامع برای عدم تغییر باید بمیرند. و در عین حال همه جوامع سنتی امروز در حال حرکت بسوی مدرنیته و تغییرند حتی خود خود تو! آزادی با ارزش ترین چیزیست که یک انسان دارد به هر بهانه ای نباید قربانی منافع گروه های حاکم و حتی زندگی احتماعی گردد.
  • اصلاح طلب IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    9 15
    من که چیزی نفهمیدم
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      20 7
      چون اصلاح طلب هستی نفهمیدنت یک موضوع عادیه!!!
    • ایران IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      9 3
      یکم بیشتر فکر کن میفهمی
    • ارش IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      8 2
      چون گلابی برجام بهت ساخته
  • US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    16 8
    این یادداشت در حالی بود که حجاریان خود بهتر از همه می‌داند «ولایت مطلقه فقیه» امری فراقانونیست چه عجب بلاخره خودتون اعتراف کردید
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 0
    مسئله این است
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    26 6
    حجاریان:حجاب نباید اجباری باشد،همجنس بازی باید ازاد باشد ،رهبری باید با مجلس هماهنگ گردد. ازاین قبیل چرندیات همه نشان از ضدیت با دین دارد او خود لاییک است و نسخه های لاییکی میپیچد خدا شرشان را کم کند.
  • مرد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    7 1
    همه تون برید بمیرید خجالت هم برا آدم خوب چیزی است همه نظر -ایده وتئوری
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    8 6
    سیر از گرسنه خبر ندارد. کاسبان برجام. خخخخخخ.
  • ح IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    16 8
    این حجاریان اشعری زمان ماست
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    8 5
    کی هست این فغانی ؟
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      2 0
      افغانی ننوشته بودم مشرق ؟‍!‌ گفتم کی هست این افغانی . فغانی یعنی چی آخه ؟!
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    4 3
    این آقای حجاریان چپ مزنه راست میپیچه
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 1
    بعضی ها که ایجاد خط قرمز نی کنند فقط بخاطر منافع خودشان هست و هیچ اعتقادی ندارند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    15 8
    این بنده خدا از وقتی ضربه به سرش وارد شده خیلی حرفها میزنه شما نباید ناراحت بشید .درکل جدی نگیرید چون مغش معیوبه .گناه داره . من که دلم بحالش می سوزه . قدر سلامت خودتان را بدانید!آدمهای دیوانه به خدا هم توهین می کنند .
  • احمدزاده IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 1
    ریشه مشکلات را در جای دیگر بایدجست .
  • هشدار IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    11 6
    این کار همیشه غربزده هاست که موقع گند بالا آوردن و روشدن دستشان مردم را با مسائل حاشیه ای سرگرم میکنند الان مردم در اوج فلاکت ناشی از سیاستهای غرب پرستانه افساد طلبها به سر میبرند و اینها بجای پاسخگویی و عذر خواهی هرروز یک موضوع حاشیه ای مثل دخترهای بی حجاب و آمدن و نیامدن بهروز وثوقی و حقوق دوجنسیتی ها و سگ بغل کردن بالا شهریها و جنجالهای سلبریتی های بیسواد و ......را درشت نمایی میکنند تا مردم به خیانت هایشان پی نبرند
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    15 8
    حزب فقط حزب الله رهبر فقط روح اله
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      17 11
      روح الله فرمود وقتی سید علی را دارید چه غصه ای برای رهبری دارید. او فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیب نبینید
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      5 4
      موافقم
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    9 8
    من نمیدونم تحلیلگر بی سووووواد این متن، عبارت ولایت فقیه فراقانونیست رو از کجا درآورده؟ از تحریرالوسیله درآورده؟ از کتاب ولایت فقیه امام درآورده؟ از بیانات واضح و شفاف رهبری درآورده؟ از قانون اساسی درآورده؟ قطعا و بدون شک ولایت مطلقه امر در چارچوب قانون متبلور هست، حتی استفاده از اختیارات رهبری برای استفاده از احکام ثانویه یا گره گشایی از بن بستهای قانونی هم مطابق قانون اساسی و براساس ماده 110 و سایر اختیارات مندرج در قانون اساسی هست. ضمن اینکه ما از ولی فقیه قانونمندارتر نداریم، که اگر ذره ای از قانون تخطی کنن از ولایت ساقط هستن. این تحلیلگر اساسا معنای قانون و وضع احکام اعتباری رو نمیدونه چیه، بعد برای ولابت فقیه سینه چاک میکنه! هر چی ما طرفداران نظام اسلامی میکشیم از امثال این آقایون بی سواد و پرمدعاس!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      3 5
      شما همینقدر احمقی یا خودتو زدی به اینهمه نفهمیدن؟!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    14 6
    اگر رهبر نداشته باشیم که کشور دو روزه رو هواست . البته هیچ چیزی در کشور فراقانون نیست. . اختیارات ویژه رهبری هم در قانون ذکر شده است. همه چیز حتی احکام رهبری در شرایط خاص کشور هم در قانون هست.
  • محمد باقر شیبانی IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    3 1
    مجلس دارای فراکسیونها و کمیسیونهای متعدد است و کاملا علمی مسائل را بیان و به صحن مجلس می اورند.اگر هر سخنی که در جامعه بیان می شود فورا در مجلس ارائه گردد پس کار کارشناس علمی چه می شود لزوما کار تحقیقات و پژوهشها همین است که در صورت لزوم راجع به یک مسئله ورود کنند و طرح بدهند .یک طرح با یک رهنمود و یک پیشنهاد که قطعا شکل نمی گیرد بلکه باید بررسیهای لازم انجام شود.ثانیا هنوز بسیاری قوانین مصوب اجرا نشده و خلا قانونی هم زیاد داریم .مشکل کشور نبودن قانون نیست بلکه عدم اجرای صحیح است که باید دولتها پاسخگو باشند و مجلس هم از دولتها توضیح بخواهد .سخن رهبری هم رهنمودهایی است اما اینکه حتما باید اجرا شود اینگونه نیست بلکه باید به طرح گذاشته شود و فی النهایه از مجلس برونداد گردد و دولت هم اجرا کند.من نمی دانم مطلب به این سادگی را چرا امثال اقای حجاریان پیچیده می کنند و چنین نظرات سطح پایینی ارائه می نمایند.
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    11 6
    حجاریان لطفا خفه خون بگیر
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 5
    حجاریان یک ادمی هست که نه می تواند راه برود نه صحبت کند از چی میترسند. (از لحاظ اندیشه با وجود انتشار 24 ساعته نظرات خود) که از کلمات و اندیشه های همچنین ادمی و یک مقاله در روزنامه ای که حتی شاید 100 هزار نفر نخوانند متزلزل شود :)
    • بهداد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      5 4
      تور بخدا این اسم با کلاس رو یعنی تئوریسین روی این منافقین داخلی نزارید جوری میگن تئوریسین انگار اهداف مثبتی برای انقلاب نظام دارند کلاس نزارید براید اینها با این واژها
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    9 3
    حجاریان کثیف یادش رفته ... اینا فکر کردن شهر شلوغ شده و دوباره دم درآوردن حواستون باشه، میلیون ها ایرانی و میلیون ها غیر ایرانی هستند که تا پای مرگ پشت نایب امام زمان هستند
  • ابوالفضل IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    8 5
    زهی خیال باطل نکنه میخای رهبری رو چن نفر ک بویی از دین وانسانیت نبردن انتخاب کنن میبینیم نماینده هایی ک الان نشستن تو مجلس چ گره هایی از مشکلات مردم رو باز میکنن ؛مرتیکه به تو و بزرگتر از تو هم نیومده از این حرفا بزنه برید گندهایی ک زدید و جمع کنید .
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 0
    اخه عزیزم همه از هم بدترند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    9 5
    این به اصطلاح اصلاح طلب ها یکبار جیغ سبزکشیدند،شکست خورند یکبار جیغ بنفش کشیدند ،بازهم شکست خورند ، بارها جیغ روغنفکری کشیدند بازهم شکست خوردند ،اینها هویت واقعی احاد ملت ایران را درک نکرده اند متاسفانه در زمره اشرف نشینهای نامعلوم الحال پاریس نشین قرارگرفته و تشت رسوایشان صدای درامده است.
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    11 3
    یکبار جستی ملخک دوبار جستی ملخک بار سوم تودستی ملخک دین ستیزی تان هوایدا شده دم خروستان هم بیرون زده قسم حضرت عباس دیگر بکارتان نخواهد امد
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    5 4
    کاسه لیسی از کدخدا به اجازه کداخدا افتاده
  • احمد IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    9 5
    آقای حجاریان قصد دارد انتخاب رهبری راهم مانند ریاست جمهوری عقلانی کند همان عقلی که بعد از یکسال از انتخاب رییس جمهور به چه کنم چه کنم دچار شده است!
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    7 3
    قاسطین مارقین ناکسین منافقین ؟؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    8 4
    جناب آقای حجاریان مشکل کشور انتخاب نیست مشکل کشور شماها هستید که نوکر آمریکا ودست نشانده گوش به فرمان می باشید کاش یک کمی از انسانیت گریبان حال شماها می شد تا اینکه کشور رابه ذلالت نمی کشاندید( حیوانات در نوع خود از حریم خود دفاع می کنند) ولی شماها از حیوان هم بدترید چون وطن فروش هستید بروید گم شوید تا کشور به صاحبان اصلی برسد ومردم را از ذلالت نجات دهند.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    15 4
    ای کاش این حجاریان فکر کند کمی
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    3 4
    اختیارات ولایت فقیه که همه در قانون است که. اصل 110 چیه مشرق؟ بخون یک بار
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    7 7
    منفی زدن یک عده کاربر جعلی( استخدامی آل سعود) به نظرات مردم در دفاع از حقوقشان ،دیگه تابلو شده و همه فهمیده اند از برادران و خواهران نامحترم سعودی درخواست مینماییم به باجه مارمولک رایگان مراجعه و از بازی کردن با دم شیر به شدت پرهیز نمایند زیرا مردم ایران خیلی باهوش تر ازآن هستند که نفهمند شماها علیه ملت مینویسید و امتیاز میدهید
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    جریان ما مثل معروف شده دولت میگه نمیزارند لاریها یا همون دوقوه پاک میگن نمیزارن ونیروهای نظامی هم همینطور راستی دشمن کشوررو ادره میکنه؟ منی که اگه دوتا خودکار جیبم بزارم به جرم اهتکار میگیرند ولی خودروساز ها که اهتکار میکنند تا لگن ۲۰میلیونی بشه ۶۰میلیون کاری ندارن و رفتن قلیون میکشند.با چه روی فردا مردم رو به انتخابات دعوت خواهید کرد
  • CA ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    6 0
    این دولت را هم بالاش رو دیدم هم پایینش رو
  • مهر IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    5 3
    راستی یه سئوال، آقای حجاریان، اون بنده خدایی که تابعیت اسکاتلندی داره و در یکی از پست های کلیدی مملکت مشغول کیه ؟
  • بابک ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    5 4
    بعضی از این نظر دهندگان چرا به مشرق حمله می کنند مشرق فقط حرکات و حرفها را انتقال می دهد. در زمان این اصلاح طلبان، دزدهای فاسق و فاسد زیاد شدند. خجالت هم نمی کشند اسم رهبری را بر سر زبان می آورند اگر حرف رهبری را گوش میدادند این بلاها سر مملکت و مردم نمیومد. مرگ بر مفسدان دزد اقتصادی و آشغال زاده ها
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    اصلا خ... اصلی خود حسن
  • یکی از تهران IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    2 6
    خخخخخخخخخخخ خاک بر سرت مشرق نفهم پست فطرت
  • م-ا-ی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    4 4
    تا کنون تمام عقب ماندگیهای نطام اسلامی مدیون تلاشهای مذبوهانه اصلاحات است که به ساز غرب وحشی می رقصند و انقلابهای مخملین را تدارک می کنند حجارین مصداق بارز نفاق و دورنگی از نوع خود زنی گرفته تا ترور شخصیتهای انقلاب از بهشتی تا هاشمی و تا ولایت فقیه و دولتهای مردمی این اقدامات او ادرس تحریم به دشمن و حضور جواسیس غرب در قالب گروهای اقتصادی در ایران و در یافت کلید واژه ها تحریم مواثر و فشار تورمی و ناامیدی مردم در پی داشته است
  • Reza IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    4 12
    نه اصلاح طلب باری از روی دوش مردم برداشت نه اصولگرا...اصلاح طلبهای امروز همان اصولگراهای سنتی دهه ۶۰ هستند
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      3 1
      قالیبافم برنداشت؟!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      16 0
      جهت اطلاع شما از همان روز اول خط آقایان اصلاح طلب با نامهایی نظیر هدفی ها و خط سه و خط امامی ها و خط چپ و اصلاح طلب از خط راست جدا بود. البته بعضی ها مثل هاشمی دکان دو نبش بودند. یا همین قالیباف که رسما گفت اصولگرای اصلاح طلب است.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 0
    طرف خودش تجسم بتمام معنای خیانت بوطنو دینه.. اونوقت مگید.................
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
      0 0
      چه عجب مشرقجان نمردیمو دیدیم که یکبارم اظهاراتمو منتشرنمودی.. درهرحال متشکرم
  • جانم فدای رهبر IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    انشاالله یک استخر بزرگ میسازيد به بزرگی ملت ايران و همه را به آنجا میریزید و بعدش مشکلاتتون حل ميشه... خدا کنه هرگز حکايت دردناک اين روزهای ما را هيچکس در هيچ کجای تاريخ ننويسد
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 1
    ما به جایی رسیدیم که مسایل کلیدی هم در بین عوام پخش میشه.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    4 2
    تمام مشكلات كشور از حجاب است .شما حجاب اجباري را برداريد تمام مسائل اقتصادي و سياسي و اجتماعي از فقر و فساد و مسائل زيست محيطي حل خواهد شد.
  • یک ورزشکار IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 0
    برای زن گرفتن هم راهی برای مردم نزاشتن . همه مردم مجرد موندن عکس ازدواج دیگران را میبینن و حسرت میخورن
  • یک رای یت IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    3 0
    ما انقلاب نمودیم و جمهوری اسلامی برپا کردیم که "فقر ریشه کن شود"؛ اما به برکت مدیریت نئولیبرالیسم در اقتصادمان، ریشه کن که نشد بلکه، "فقر ریشه دار شد".
  • AE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    6 0
    مشکل کشور شما به اصطلاح روشنفکرایی شتر مرغ صفت هستید
  • AE ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 1
    مشرق بر صراط مستقیم است دشمنانش بمیرند انشاءالله...
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    10 1
    این شٌل نیم تنه باز هم قار قار کرده
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    مقام رهبری رکن نظام است و انتخاب آن فراتر و بالاتر از بینش و شعور عوام الناس و اکثریت مردم عادی است ، مگر مردم عادی سیاستهای کلان کشور داری را درک می کنند که برای مهم ترین رکن نظام به نظر آنها رجوع شود ، بدون شک القاء کننده چنین نظریه ای نه تنها دشمن نظام جمهوری اسلامی بلکه دشمن ملت ایران است که تحت هدایت رهبر خردمند خود راه عظمت و اقتدار را طی می کند ، مردم عادی فقط شعارها را می بیینند و قادر به شناخت و انتخاب شخص اصلح برای اداره کشور نیستند ، نمونه بارز آن انتخاب روحانی است که اکثریت ناآگاه جامعه به دلیل عوام فریبی آن را انتخاب کرده اند حتی اگر انتخاب معاون اول رئیس جمهور از سوی رهبری انجام می شد ، وضعیت اداره کشور خیلی بهتر از این می شد
  • شهرام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    2 1
    بقول دکتر ازغدی گریم حرفت صحیح , شما وهم پالگیهایتان چه گلی جهت رفع مشکلات کردید ؟ شما که در حین انتخابات اینهمه اهن و طرب داشتید چه غلطی کردید؟
  • AU ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    2 1
    این مرتیکه را همان دفعه باید طوری می زدند که درجا بره به جهنم.
  • ناصری IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    3 3
    جانم فدای رهبر ، مااهل کوفه نیستیم علی تنها بماند
  • حسین IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    اصلاحاتی که در ایران برخی از افراد به راه انداختند و خودشان را مخ جامعه می دانستند واقعا بی سوادانی هستند که به جامعه ایران و ایرانی شناخت ندارند و اگر خودشان را جامعه شناس می پندارند واقعا جامعه شناسانی هستند که یک شبه دکترای خودشان را گرفته اند . سیاسیون ما خودشان خود را به اصولگرایان و اصلاح طلبان تقسیم کرده اند ولی نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان از حل مشکل جامعه عاجزند جامعه ما به جوانان و مردان و شیرزنان دهه شصت (دوران ۸ سال دفاع مقدس ) نیاز دارد . اصولگرایان و اصلاح طلبان بی تدبیر باید سیاست را کنار بگذارند و امورات جامعه را جوانان با تدبیر و متعهد بگذارند
  • ali IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    3 1
    تجربه تلخ دوره دوم روحانی نشان داد که بیش از یک دوره نباید به کسی رای داد. روحانی در دوره دوم تیر ناامیدی در قلب تمام کسانی زد که از ظلمهای بیشمار و دزدیهای نجومی و گرانیهای وحشتناک و لحظه ای احمدی نژاد بستوه امده بودند خداوند هرگز احمدی نژاد و تمام کسانیکه به این مردم ظلم میکنند و قانون اساسی را کاغذ پاره بی ارزش تبدیل کرده اند نیامرزد. مالیات ارزش افزوده و پولی شدن مدارس از میراث شوم احمدی نژاد است. نفرین بر چشمی که در این کشور بی قانون و بی صاحب باز شود.
  • سعید IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 0
    لاجوردي خطاب به حجاريان: شما از منافقين هم بدتر و خطرناك‌تر هستيد شناخت شهيد لاجوردي از سركردگان جبهه مشاركت را مي‌توان در سخنان سعيد حجاريان به درستي فهميد. وي پس از شهادت اين شهيد بزرگوار در مصاحبه‌اي مي‌گويد: لاجوردي به خود من همواره مي‌گفت شما از منافقين هم بدتر و خطرناك‌تريد، مي‌گفت رجوي دورانديش نبود و خيلي زود دست خودش را رو كرد، اما شما سازماني‌ها دور انديش هستيد و خودتان را براي آينده آماده كرده‌ايد و منتظر فرصت هستيد تا شرايط به نفع‌تان مهيا شود. حجاريان در ادامه مي‌گويد: لاجوردي مرا كه مي‌ديد مي‌گفت تو و بهزاد(نبوي) و خسرو(تهراني) از رجوي خطرناك‌تريد... بارها به من گفت كه شما (سازمان مجاهدين انقلاب) از منافقين بدتريد.
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    0 5
    آقای حجاریان عده ای بیخبر از وجدان در برابر منتخب مردم قد علم کرده وبحرانهای انچنانی می آفریند وبا همان بحران رئیس جمهور را زیر سئوال می برند بی حیایی وبی شرمی هم حدی دارد ولی این نا کسان قدرت کذایی بدست آورده اند وبا مردم در حال جنگ هستند وانتقام رای 24 میلیون را می گیرند ولی کور خواندند ملت اینها را خوب شناخته اند وبدانند که زمان دیکتاتوری گذشته است
  • اراکی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
    1 1
    مجاهدین و منافقین در کنار هم قرار گرفتند... البته خیلی ها گفتند مجاهدین از منافقین بدتر هستند... لعنت خدا براینها که پسمانده های تاریخ انقلاب هستند..
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 0
    ابتذال طلبان رو سیاه ننگتان باد با این اوضاع زشتی که برای کشور بوجو آوردید شما را همان رقص آواز وکنسرت
  • اشکان IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 0
    خداوکیلی این آقایون اصلاح طلب نما ، ملت را چی فرض کردند؟ بجای کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی که اولویت اول نظام هست پیگیر و دُنبال مسائل حاشیه ای هستند. بنظرم این حضرات بزرگترین خیانتکاران به نظام هستند. بقول یکی از دوستان این افراد اصلاح طلب نما فقط بدرد سخنرانی در بین دانشجویان پسر و دختر در خصوص آزادیهای مدنی و مسائل فانتزی و صورتی میخورند . این افراد از واقعیتهای جامعه بسیار دور بوده و بدرد حکومت داری و مردم داری نمیخورند.
  • اشکان IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 0
    من یک راننده تاکسی هستم و فقط برام خیلی عجیبه و سواله که این آقایون اصلاح طلب کی از رو میرن و دست از سر مردم بدبخت ایران برمیدارن. با دروغ و ترس از جنگ مردم را تحریک کردند کا بهشون رای بدن حالا کل مجموعه نظام باید تاوان بیعرضگی نادانی ووجهل آنها پس بدهد. نه قدرت برطرف کرون مشکلات داخلی را دارند ، مباحث خارجی هم که همه دیدند چه بر سر مردم آورده و چطور ملت را با برجام فریب دادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس