جهانبخش خانجانی

خیانت یا محاسبه غلط؟ یک فعال اصلاح‌طلب در خبرگزاری دولت می‌گوید دچار تفرقه هستیم...

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

کنایه یک اصلاح‌طلب به «ناگفته‌های روحانی»

«حسین کمالی»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر حزب اسلامی کار، طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز، پیرامون حضور رئیس‌جمهور روحانی در مجلس برای پاسخ به سؤال قانونی نمایندگان پارلمان نوشته است:

«(در) آخرین گفت‌وگویی که دکتر روحانی با مردم از طریق تلویزیون داشتند، اعلام کردند که ناگفته‌هایی دارند و در مجلس به آنها خواهند پرداخت که اکنون تاکید می‌شود در انتظار صحبت‌های ایشان هستیم و امیدواریم ناگفته‌های ارزشمند و قابل شنیدن برای ملت داشته باشند. البته دکتر روحانی باید با توجه به شرایط جامعه سخن بگوید و به سوالات مردم پاسخ دهد.»[۱]

در همین حال، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس هم در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است: مگر مقصر مشکلات امروز رئیس‌جمهور است؟...افراد دیگری هم در کشور وجود دارند که باید پاسخ دهند. [۲]

*تحلیلگران معتقدند رئیس‌جمهور روحانی بر خلاف مسئله‌ای که خود و اصلاح‌طلبان با عنوان «طرح ناگفته‌ها» بیان می‌کنند اما هیچ صحبت خاص و تعیین‌کننده‌ای در مجلس نخواهد داشت.

چه اینکه مردم و افکار عمومی ایران، پیش از آقای روحانی تجربه‌های بزرگی از ادعای گفتن حقیقت در پیشگاه ملت، بگم بگم و... را از سر گذرانده‌اند!

تجربه‌هایی که وقوع آنها نشان داد در پس گریه‌های خاتمی، فیلم مخفیانه احمدی‌نژاد و غیره هیچ حقیقت مهم و تغییر دهنده‌ای وجود ندارد. زیرا در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ رویه‌ای بر خفیّات و مغیّبات ابتنا ندارد و رهبر معظم انقلاب نیز بیان کرده‌اند که هیچ حرف درگوشی با مردم ندارند.

بر همین مبنا، در قبال رئیس‌جمهور روحانی هم حقیقتی غیر از کم‌کاری و تعلل دولت در قبال مسائل اقتصادی وجود ندارد و حنای همیشگی کنایه به رهبری نظام و نهادهای مهمی مثل سپاه پاسداران و کلیدواژه‌هایی مثل «نمی‌گذارند» یا «دولت پنهان» نیز دیگر هیچ رنگی ندارد.

فلذا باید دید آقای روحانی در دوراهی خیر و شرّ «عزم کار جهادی و عذرخواهی از مردم» یا «حاشیه‌سازی» کدامیک را در مجلس برمی‌گزیند؟

لازم به توضیح است که اگرچه آقای پزشکیان از زمره «اصلاح‌طلبان نجیب» تلقی می‌شوند اما اصرار ایشان به اینکه «فقط روحانی مقصّر نیست»! این گزاره را به اذهان تداعی می‌کند که پس لابد رهبری معظم نظام یا سپاه پاسداران، مسئول مشکلات موجود کشور هستند...

***

کنسرت مهران مدیری؛ از یادمان «بانو» تا شیرخشک‌هایی برای برره!

«مهران مدیری»، چهره شهیر سینمایی و تلویزیونی و از کمدین‌های کشورمان، سرانجام کنسرت خود را در برج میلاد برگزار کرد.

کنسرتی که اگرچه رسانه‌های اصلاح‌طلب قبل از آن، عملیات تخریبی فراوانی را علیه مهران مدیری انجام داده بودند و حتی ارگان حزب کارگزاران یعنی روزنامه سازندگی رسماً از این نوشت که به دلیل شائبه‌های مطرح شده در پرونده ثامن، باید دید میزان استقبال از این کنسرت چقدر خواهد بود! [۳] اما بازی طور دیگری ورق خورد و کنسرت مدیری با استقبال بی‌نظیری مواجه شد.

در همین حال، خبر دیگری نیز از این کنسرت بازنشر گسترده‌ای یافت و آن اعلام مهران مدیری بود مبنی بر اینکه عواید این کنسرت صرف خرید شیر خشک برای کودکان مناطق محروم می‌شود!

او در ابتدای اجرایش در شب نخست این کنسرت خطاب به حضّار گفته بود:

یک ماه پیش چند نفر از دوستان ما از خیریه به دفتر من آمدند و گفتند یک ماه است پول نداریم برای بچه‌های نیازمند شیر خشک بخریم و به آن‌ها آب قند می‌دهیم. همانجا بود که تصمیم گرفتیم کل درآمد هر دو شب کنسرت را شیر خشک بخریم و به نیازمندان بدهیم!

*استقبال گسترده از کنسرت آقای مدیری نشان داد، اصلاح‌طلبان همچنان باید گزینه مورد انتقاد خود در فضای هنری کشور یعنی «مهران مدیری» را تحمل کنند و حنای فضاسازی چپ‌ها علیه چهره‌های معقول و محبوب مردم، دیگر رنگی ندارد.

در این میان اما کسی نفهمید ماجرای ادعای مهران مدیری در زمینه نبود شیر خشک برای بچه‌های نیازمند از کجا آمد!؟

آیا این ماجرا هم مثل ادعای تناول گوشت گربه در یکی از شهرهای کشور نبود؟

جالب آنکه همزمان با انتشار این خبر، محمد نفریه، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با رد کمبود شیرخشک در مراکز نگهداری کودکان، از مهران مدیری خواست که خیریه و مرکز مورد اشاره را به بهزیستی معرفی کند.[۴]

بر اساس اطلاعات ما، گویا آقای مدیری هم چند وقتیست به بیماری سیاه‌نمایی و «آفریقا نمایی» برخی سلبریتی‌ها مبتلی شده و در اینجا و آنجا به بیان حرف‌های تلخ از وضعیت کشور که از نظر ما و بنا به آمار و مستندات موجود، بعضا غیر واقعی هستند، علاقه نشان داده است.

و این مسیری است که یقینا به ناکجا ختم می‌شود...

در همین حال بایستی به یک حاشیه مهم روی داده در کنسرت مدیری هم اشاره کرد و آن اینکه آقای مدیری با سابقه حضور در جبهه، سابقه موضع‌گیری درست سیاسی و فرهنگی و کاریزمای معقولی که در میان مردم ایران دارند، ترانه یک خواننده لس آنجلسی را اجرا کردند، به طوری که برخی می‌گویند مدیری در حین اجرای این ترانه گریه هم کرده است!

فی‌الحال اینکه در قلب مردم جا گرفتن حتما کار بسیار سختی است اما از آن سخت‌تر، خوش عاقبت شدن و در قلوب مردم ماندن است.

گفتنیست، پیش از این، رضا کیانیان، از بازیگران سینمای کشور هم طی اظهاراتی سیاه‌نمایانه در مراسم تشییع مرحوم ضیاءالدین درّی، از این گفت که ۴۰ سال است یک روز خوش ندیده است!

این در حالی بود که کیانیان، ۶ سال قبل در مصاحبه با ایسنا گفته بود که احساس جوانی می‌کند و اگر در ۹۹ سالگی هم بمیرد، جوانمرگ شده است.

***

خیانت یا محاسبه غلط؟ یک فعال اصلاح‌طلب در خبرگزاری دولت می‌گوید دچار تفرقه هستیم...

«جهانبخش خانجانی»، عضو حزب کارگزاران و سخنگوی وزارت کشور در دولت اصلاحات، طی مصاحبه‌ای که خبرگزاری دولتی ایرنا آنرا منتشر کرد، گفته است:

به نظر بنده مشکلی که وجود دارد اینکه نوعی یکپارچگی بین دولت، مردم و مجموعه حاکمیت وجود ندارد. منظور من از دولت، قوه مجریه است و منظور از حاکمیت، مجموعه قوا و نهادهای تحتنظر رهبری و دستگاههای دیگر هستند. به نظر می‌رسد تعامل حداکثری در روابط و همدلیهای این قوا وجود ندارد. بنده اعتقادم بر این است که دو مقوله در کشور ما با مشکل مواجه شده است.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح می‌کند:

بعد از سال ۸۸ طرفین دعوی در شرایط متعارف حضور ندارند که بشود صحبت کرد. بخشی از گفتهها مجددا سبب التهاب و یک عواقبی میشود که از بیان آن خودداری میکنیم. ولی شاهدیم که این وقایع جامعه را تکه‌تکه کرد. علاوه بر اینکه مفهوم توسعه و مفهوم منافع ملی تحت فشار قرار گرفت و همین سبب شد که امروز یک بر هم فشردگی خاصی در اعمال و در بخشهای مختلف دیده می‌شود.[۵]

*اظهارات این فعال اصلاح‌طلب در حالیست که مقام معظم رهبری، ۲ هفته قبل در بیانات مهمی تصریح کردند: در کشور هیچ بن بستی وجود ندارد زیرا مشکلات کشور شناخته شده است و برای همه آنها نیز راه حل‌های شناخته شده‌ای وجود دارد و فقط باید مسئولان کمر همت ببندند.

ایشان همچنین فرمودند: هرکسی که اعلام کند، ما به بن بست رسیده‌ایم، یا جاهل است و یا حرف او خائنانه است.

رهبر انقلاب اسلامی دستگاههای تبلیغاتی اعم از صدا و سیما، مطبوعات و وبگاههای فضای مجازی را به مراقبت از ایجاد ناامیدی در جامعه، توصیه مؤکد کردند و گفتند: انتقاد اشکالی ندارد اما نباید مردم را ناامید کرد. گاهی در یک روزنامه یا در یک برنامه تلویزیونی و رادیویی، به‌گونه‌ای سخن گفته می شود که گویا همه درها بسته است؛ در حالی که اینگونه نیست.[۶]

صحبت‌های خانجانی مبنی بر وجود تفرقه در جامعه و تکه تکه شدن فضای عمومی کشور منطقی به نظر نمی‌رسند!

چه اینکه نظام اسلامی از سال ۸۸ تاکنون، به اجماعی بیسابقه بر لزوم حفظ امنیت کشور و جلوگیری از اغتشاش دست یافته است، چندین انتخابات و حتی انتخابات مجلس نهم که مورد تحریم اصلاح‌طلبان قرار گرفته بود با وحدت و شکوه برگزار شده و ایران با وحدت خود همچنین توانسته است در مقابله فتنه منطقه‌ای تکفیر بایستد و کشورهای هم‌پیمان خود را نیز حمایت کند.

از همه مهمتر ایستایی و زمین نخوردن کشور در مقابل تهدیدات اقتصادی دشمنان بوده است که در یک دهه اخیر و با شدت یافتن این حملات؛ جز با وحدت عمومی در ایران در تمام منصه‌های فکری، سیاسی و اقتصادی ممکن و میسور نبود.

خانجانی همچنین بعنوان یک فعال سیاسی باید بداند که یک جامعه متشتت و بدون وحدت، در هیچ امری اعم از سیاست، اقتصاد یا امنیت قادر به تصمیم‌گیری نیست، دچار بحران امنیتی است و از همه مهمتر، حکومت مرکزی آن هر لحظه دستخوش تحولات مختلف است.

لازم به اشاره است که جریان سیاسی خاص، طی سالیان اخیر، مدام تکرار می‌کند که جامعه ایران دچار تفرقه و «شکاف» شده است و مردم هم دچار «ناامیدی» هستند.

جالب آنکه چپ‌ها در حین این کنایه‌های متوالی، حتی صراحتا ابراز کرده‌اند که رژیم شاه نیز به دلیل وجود شکاف بود که سقوط کرد!

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۳۰۸۷۳

۲_ https://khabarfarsi.com/u/۵۸۵۳۴۳۱۹

۳_ mshrgh.ir/۸۸۳۴۸۵

۴_ mshrgh.ir/۸۸۷۰۶۶

۵_http://www.irna.ir/fa/News/۸۳۰۰۴۲۶۰

۶_http://www.leader.ir/fa/content/۲۱۸۶۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سید IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    57 19
    هر کس که اصلاح طلب و یا حامی اصلاح طلبان باشد فی الواقع ... آور هم هست!
    • امیر IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      17 12
      ینی چی می‌گید ==بیماری سیاه‌نمایی و «آفریقا نمایی»==؟ مشکل ما حزب الهی ها همینه که میگیم اگه طرف حزب الهی نبود گاوه. بابا هر کی که انتقاد کرد که سیاه نمایی نکرده! دیگه از مدیری کی دلسوز تره؟ اون روزی که با حجمه‌های فراوان آبروی دولت روحانی رو برده بود و از شهدای مدافع حرم دفاع می‌کرد فقط به به و چه چه می‌کردید. البته می دونم تو مشرق هم یه سری آدم بی استفاده هست که با آشنا اونجا کار می کنن.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      1 0
      امام خمینی میگفت خود کاخ نشینی لزوما چیز بدی نیست اون چیزی که مضره خوی کاخ نشینیه که لاجرم به دنبالش میاد این سلبریتهای اکثرا مفنگی هم دچار همچین خویی شدن، راحت طلبی و ترس از ، از دست دادنش اکثرا تبدیلشون کرده به یه عده خیانتکار به وطن، میخوان با یکی به نعل یکی به میخ مثلا آینده شون رو تضمین کنن بعضیاشون که عملا فقط به نعل میزنن و اصلا ابایی از ژست ضدحکومتی ندارن ازبس هارشون کردین
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    15 15
    زیاد به پاچه این بازیگران بدمید نتیجه اش میشه این. باید بگه کدوم خیریه و کدوم بچه ها بدون شیر خشک مانده اند. الکی حرف زدن دیگه بسه. از یه جا باید جلوی حرفهای مفت رو گرفت. اینهایی که اومدند کنسرت!! از کدوم قشر جامعه هستند. امیدوارم از محتکران و سرمایه داران زالو صفت و گرانفروشان و جوجه مفسدهای اقتصادی نباشند که از یه طرف خون ملت رو توی شیشه می کنند و از طرفی دیگر، مثلا" بلیت کنسرت برای شیر خشک می خرند. بسه دیگه عوامفریبی.
    • حسام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      9 7
      حاجی جان یکم برو بیرون بگرد وضعیت جامعه رو ببین فکر کنم سنتی و صعنتی رو دوباره باهم زدی نشستی پای مشرق
    • مرتضی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      0 0
      برادر محترم ، بخدا اینها حرفهای بدور از حقیقتی نیست ، بنده به یکی از این خیریه ها کمک بسیار ناچیزی در حد یک شهروند معمولی میکنم ، وقتی موارد مصرف رو برام توضیح میدهند واقعا حالم بد میشه ، از مسئول مربوطه خواهش کردم دیگه موارد استفاده رو برام توضیح نده ،واقعا طاقت شنیدنش رو ندارم ، کار به جایی رسیده که باتوجه به مضیقه اقتصادی به جای پول نقد ، دارم چکهای بلند مدت مشتریهام رو میدم به موسسه تا یه فرد خیری پیدا کنند اونها رو براشون نقد کنه . بلکه در استانه مهر ماه شاید اشک رو از صورت کودکی پاک کنه .اگه همه کمک کنیم میتونیم خیلی گره ها رو باز کنیم . حالا توان امثال بنده مثل قطره است و امثال حرکت اقای مدیری بسیار قوی تر .
    • عابر IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      0 0
      داداش من نمی دونم تو و مشرقی ها کجا زندگی می کنید اما دلتون خواست یه سر بیاید شهرکرد تا ببرمتون توی شهر بگردین و زنگار غم به زندگی مردمو ببینید....
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    28 4
    کمتر کسی رو دیدم مثل شما و به اندازه شما همه رو دفع کنه
  • ناشناس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    13 6
    ما در یک خیریه هستیم اما واقعا پول نداریم برای بچه‌های نیازمند شیر خشک بخریم و به آن‌ها آب قند می‌دهیم. / بی نام
    • دیدگا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      21 11
      بنظرم به جای خریدن شیر خشک و اینطور هزینه کرد! یک فراخوان بزنن و اعلام کنن که زنانی که نوزاد دارند هفتگی یا روزانه بیان و مقداری شیر اهدا کنن! اینطوری مقدار زیادی شیر مادر جمع آوری میشه که ارزش غذایی بالایی هم داره و البته از هزینه های اضافی در این برهه از زمان که وضعیت اقتصادی خیلی خوب نیست جلوگیری میشه! از اسراف شیرهای مادران هم جلوگیری میشه! (صرفا جهت طنز... یه وقت نکنید از این کارا!)
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      0 0
      واسه اينكه هر كى از باباش قهر ميكنه ميره خيريه ميزنه.
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      0 0
      اگه اینجوریه پس لابد منم پسرخاله بیل گیتسم.
  • مجید IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    32 15
    حنای همیشگی کنایه به رهبری نظام و نهادهای مهمی مثل سپاه پاسداران و کلیدواژه‌هایی مثل «نمی‌گذارند» یا «دولت پنهان» نیز دیگر هیچ رنگی ندارد.
  • US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    34 17
    خیلی خوبه که مرشقیون تا این حد احمقن مشرق نیوزیا سرشون رو مثل کبک کردن زیر برف و نفرت عمیقی که تو جامعه وجود داره رو نمیبینن نفرتی که هر از گاهی بخشیش نمایان میشه
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      1 0
      دولت بیخود و بی و خاصیت و رانت خوار همچنین آدمهایی را می خواهد تا همه چیز را عیان کنند
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    15 3
    دولت بیخود و بی و خاصیت و رانت خوار همچنین آدمهایی را می خواهد تا همه چیز را عیان کنند.
  • سجاد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    30 21
    مشرق خفه شو
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    61 20
    خر هستی مشرق
    • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
      12 23
      گل گفتی
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    2 0
    خیریه اش اگه آدرس داره ما هم کمک کنیم
  • حسام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    0 1
    اقای روحانی در مجموعه دورهمی قبل انتخابات خوب به روحانی توپید ولی مردم به روحانی رای دادند نتیجشم دیدید...
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    4 0
    ترانه هایی که میگی لس آنجلسی بهشون فی الواقع در همین ایران قبل انقلاب خونده شدند و خیلی خیلی به لحاظ اخلاقیات مناسب تر از آهنگهایی هستند که این روز ها از "داخل" کشور بیرون میاید. با اسم ترانه های لس آنجلسی خودمون رو گول نزنیم و بقیه رو تخریب نکنیم
  • مهدی IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
    1 2
    مزخرف نیوز هستید نه مشرق نیوز ههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس