کرباسیان

نماینده تهران در مجلس گفت: حق‌اش بود آقای رئیس‌جمهور، جهانگیری، نوبخت، سیف یا نهاوندیان استیضاح می‌شدند ولی ما مجبوریم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم.

به گزارش مشرق، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در سخنانی به عنوان موافق طرح استیضاح وزیر اقتصاد، اظهار داشت: بنده جزو طراحان طرح استیضاح آقای کرباسیان نبودم اما جزو امضاکنندگان بودم، بنده تقریباً حدود ۳۰ سال است که با آقای کرباسیان رفاقت دارم و استیضاح یک رفیق برای من فوق‌العاده سخت است. همچنین لازم است به خاطر قدرت لابی قوی آقای وزیر اقتصاد به او تبریک بگویم، باید وزیر اقتصاد را به جای وزیر خارجه معرفی کنیم؛ چراکه حدود ۱۰۰ نفر از دوستان بنده از داخل و خارج از مجلس چه اصولگرا و اصلاح‌طلب به من رجوع کردند و گفتند امضایت را پس بگیر اما پاسخ منفی من به آنان برای بنده بسیار سخت بود.

بیشتر بخوانید:

لاهوتی: کرباسیان باید پاسخگوی نابسامانی‌ بانک‌ها باشد

وی افزود: آنان گفتند اگر امضایت را پس نگیری تا ابد رابطه دوستی قطع می‌شود؛ امروز با مردم مواجهیم، با مردم اقشار پایین و ضعیف که در این شرایط نابسامان اقتصادی نابود شدند و بیچاره شدند، هفته قبل بنده ۲۵۰ نفر ملاقات‌کننده داشتم که همه نالان و گریان در بن‌بست مشکلات مالی کشور قرار گرفته‌اند.

حضرتی با بیان اینکه تورم در این کشور برای مردم قابل لمس است، گفت: بنده نمی‌توانستم مشکلات این مردم را نادیده بگیرم و این مشکلات را فدای رفاقت ۳۰ ساله‌ام با آقای کرباسیان کنم و امضایم را پس بگیرم، حقوق مردم چیزی نیست که بشود آن را معامله کرد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۶ ملت ایران مجدداً به دولت آقای روحانی رأی دادند و با او اتمام حجت کردند و رأی بالاتر و کیفی‌تر ملت به روحانی به این دلیل بود که او انتظارات ملت را بیشتر مورد توجه قرار دهد اما آقای روحانی در دولت دوم خود نتوانست توجهی به این مشکلات کند و او در چیدمان کابینه‌اش و اتخاذ تصمیماتش لحظه به لحظه عقب نشست و همین موضوع باعث ناامیدی ملت شد و یأس بر مردم مستولی گردید.

حضرتی تصریح کرد: تورم و تک‌نرخی شدن آن مهم‌ترین موضوعی بود که ما به آن افتخار می‌کردیم اما الآن که در شهریورماه هستیم، تورم ۱۵ درصد است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۴۰ درصد برسد. ما با این ملت چکار کردیم، این ملت چه گناهی کردند جز اینکه انقلاب کردند و شهید دادند، ما ملت را بیچاره و بدبخت کردیم و آنها را به ذلت کشاندیم.

حضرتی گفت: قشر متوسط جامعه امروز به سمت فقر و فلاکت رفتند بنابراین ما نمی‌توانیم نسبت به مردم بی‌تفاوت باشیم، توان و قدرت خرید ملت پایین آمده و ملت احساس بی‌پناهی می‌کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه ما را به بن‌بست برساند تمام تجارب دور قبل تحریم‌ها را جمع‌بندی و بر ما اعمال کرد که از آبان‌ماه آغاز می‌شود اما شما کدام ستاد جنگ اقتصادی را راه‌اندازی کردید؟ اگر ما در جنگ اقتصادی هستیم چرا به کسی که به خارج از کشور می‌رود ارز می‌دهید؟ ما بدبخت سوءتدبیرها هستیم نه آمریکا. هنوز آمریکا کاری انجام نداده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: چون آماده نبودیم و نیستیم این مشکلات پیش آمد. در مجلس، دولت و قوه قضائیه چنین آمادگی برای یک جنگ اقتصادی دیده نمی‌شود.

حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: حق‌اش بود آقای رئیس‌جمهور، آقای جهانگیری‌، آقای نوبخت، آقای سیف و آقای نهاوندیان استیضاح می‌شدند ولی ما مجبوریم وزیر اقتصاد را استیضاح کنیم، ما نامه دادیم که آقای رئیس‌جمهور تیم اقتصادی دولت را تغییر دهد اما این کار را انجام نداد، شما باید به مردم پاسخ دهید، اگر مشکلات را نمی‌توانید حل کنید، حداقل با مردم هم‌نوا شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس