میرلوحی

یک فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داده است یکی از دستگیرشدگان فتنه 88 به عنوان وزیر اقتصاد جانشین کرباسیان شود!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پیشنهاد وزیر شدن یک محکوم فتنه 88!

«محمود میرلوحی»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، طی اظهاراتی درباره فعالیت‌های اقتصادی دولت روحانی و عزل مسعود کرباسیان از وزارت اقتصاد گفته است:

ما باید پیامی به جامعه دهیم. آقای روحانی نیز باید بسیار زودتر از این تیم اقتصادی خود را ترمیم می‌کرد. بسیاری از اصلاح‌طلبان به این ضرورت اشاره کردند و تاخیر در این تحول را جایز ندانستند. اگر مدیران اقتصادی آقای روحانی در دوره اول وی، موفق شدند تورم را مهار کنند، کاری عمیق و اصولی نبود و دوام نداشت!

به گزارش جماران، وی ادامه داد: تیم اقتصادی رئیس‌جمهور دارای آن ظرفیت لازم و موقعیت اجتماعی، اقتصادی و فنی نبود. لذا امروز اگر می‌خواهیم پیامی به جامعه دهیم؛ باید کسانی همچون «آقای صفایی‌فراهانی» برای وزارت اقتصاد معرفی شوند.

میرلوحی تصریح می‌کند: نباید دوباره به عقب بازگردیم و همان کاستی‌هایی که وجود داشت را تکرار کنیم. اصلاح‌طلبان نیز باید باور پیدا کنند که خودسانسوری راه‌حل نیست و گفت و گو با مردم بهترین راهکار است.[1]

*محسن صفایی‌فراهانی، نماینده مستعفی مجلس ششم، عضو حزب منحلّه مشارکت و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 است.

او همچنین طی 9 سال گذشته، بار زیادی را در قضیه سیاه‌نمایی از اقتصاد کشور به دوش کشیده است و اظهاراتی با محتوای «اقتصاد ایران بحران‌زده و غارت‌زده است»، «عوامل حکومت هر کاری بخواهند می‌کنند»، «اقتصاد ایران جهان‌سومی، غارت‌زده، حاوی افتراق، دارای اوضاع بد، دچار عدم پیوستگی در ارکان حکومت و دارای فساد است» و «نظام برای مبارزه با فساد اراده ندارد»[2] همگی صادر شده از سمت اوست.

جالب آنکه رئیس‌جمهور روحانی در سخنرانی اخیر خود در مجلس به گله‌گذاری از «سیاه‌نمایان» پرداخت و به درستی تأکید کرد که سیاه‌نمایی زندگی مردم را سیاه می‌کند و ما در ایران بحران اقتصادی نداریم.

گفتنیست، الیاس حضرتی نیز طی اظهاراتی در خبرگزاری ایسنا پیرامون گزینه‌های تصدّی وزارت اقتصاد گفته است:

«اگر دولت واقعا به دنبال حل مشکلات اقتصادی است باید سراغ کسانی برود که صاحب نظر هستند و نقشه راهی برای عبور از مشکلات اقتصادی دارند؛ آقایان طیب‌نیا و عبده تبریزی به نظر من دو نفری هستند که استاد مسلم اقتصاد هستند و بودنشان در این وزارتخانه به آن اعتبار خواهد داد.»[3]

***

«ترور شخصیت روحانی» چگونه ممکن شد؟

رئیس‌جمهور روحانی، در بخشی از صحبت‌های اخیر خود در مجلس و در پاسخ به نمایندگان ملت، پیرامون مسئله ترور صحبت کرد.

او گفت: بدانید تخریب خرابی می‌آورد و سیاه‌نمایی، زندگی مردم را به سمت سیاهی می‌برد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد:

«تاثیر کلام و اجتماع و شعار فقط در گوشه  و کنار نیست. البته اگر شعار علیه فردی مثل حسن روحانی باشد که اهمیتی ندارد. این یک نوکر و سربازی از نوکرها و سربازهای مردم است،دلم برای اینها نمی‌سوزد. اگر من به ترور تهدید بشوم برای من مهم نیست. در همه ماه رمضان‌ها دعای قتلاً فی سبیلک فوفق لنا را زمزمه کرده‌ایم و آرزوی ما است که این را داشته باشیم...اما در عین حال چه شد که عده‌ای جرأت پیدا کردند، رئیس جمهور کشور را به مرگ تهدید کنند. چون حس کردند بین ما و شما فاصله است. به غلط فکر کردند بین مجلس و دولت و بین مجلس و دولت و قوه قضائیه فاصله است. باید وحدت و اتحاد و یکپارچگی داشته باشیم.»[4]

*سابقه‌ای که از رئیس‌جمهور روحانی وجود دارد نشان می‌دهد که ایشان خود بهتر از همه می‌داند محتوای پلاکاردی که در تجمع قم بالا رفت تذکر تمام شدن عمر و پاسخگویی در جهان آخرت بوده است نه تهدید به مرگ. اما به هر دلیل -که اینجا قصد پرداختن به آن را نداریم- تیم رسانه‌ای آشنای دولت تصمیم گرفت این حاشیه را به متن تبدیل کند.

در ثانی صدر و ذیل صحبت‌های فوق‌الذکر رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که او از سیاه‌نمایی‌ها آزرده خاطر است و عامل ترور شخصیتی خود را القای شرایط تاریک، عدم فهم عمومی از خدمتگذاری دولت و... می‌داند.

البته این بلیّه فقط اختصاص به آقای روحانی ندارد و اساساً سیاه‌نمایی در قبال هر کسی که شکل بگیرد و با این سیاه‌نمایی مقابله هم نشود؛ آن فرد دچار ترور شخصیتی می‌شود و در ذهن مردم تصویر مثبتی از او وجود نخواهد داشت.

در واقع، ما پیش از این هم به کرّات در وبلاگ مشرق نوشتیم که بلیّه سیاه‌نمایی سبب می‌شود بهشتیان نیز به احساس «زیست جهنمی» برسند.

اما این قصه پر غصه گذشته مهمی دارد که دانستن آن اولا برای آقای روحانی و ثانیا برای هرکس که دلی در گرو اسلام و ایران دارد ضروریست.

و آن اینکه متأسفانه ریشه این سیاه‌نمایی منجر به ترور شخصیتی دولت را بایستی در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان جستجو کرد.

آقای روحانی حکما روزی را که گفتند خزانه خالیست، صندوق‌ها خالیست، آب خوردن مشکل دارد و... را خوب به یاد دارد.

و روزی که معاون اولش از «شرایط ته درّه» سخن گفت، وزیر کشورش به چیزی تحت عنوان «مردم گرسنه و فقیر و بیکار» اشاره کرد و معاون دیگرش هم از سرخوردگی و ناامیدی مردم گفت.

روحانی حتما بهتر از هرکسی می‌داند که اصلاح‌طلبان بعنوان حامیان ستادی او، طی 5 سال گذشته چه حجمی از بزرگنمایی تحریم‌ها، سیاه‌نمایی از اقتصاد کشور، مفسدنمایی از نظام و غیره را انجام داده‌اند و حتی نوید اغتشاشات میلیونی را هم داده‌اند.

و این نوید را در خبرگزاری دولت هم تکرار کرده‌اند...[5]

جالب آنکه دلسوزان کشور و از جمله شخص مقام معظم رهبری بارها در صحبت‌های خود تأکید کرده‌اند که ضریب جینی کشور بهبود یافته، اقتصاد ایران دارای نقاط قوتی از جمله تحریم اقتصادی دشمنان خود است و دولت خدماتش را به مردم بگوید...

اما هیچکدام از این گزاره‌ها نه در بیان رئیس‌جمهور، نه در کلام اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان و نه در رسانه‌های وابسته به این دو جریان خاص سیاسی هیچ ظهور و بروز خاصی نداشته و همچنان هم ندارد.

آقای روحانی حقیقتی را بیان می‌کند و از چیزی شکوه دارد که 5 سال آزگار، دیر متوجه آن شده است.

بله! شخصیت دولت و نفر اول آن در معرض ترور قرار گرفته است... اما نه در تجمع قم و بواسطه یک پلاکارد، بلکه در همان روزی که آقای روحانی گفت «خزانه خالیست»!

البته اکنون هم برای گریختن از موضع ادامه این ترور و ترورها دیر نیست. به شرط آنکه دولت و اصلاح‌طلبان دندان لقّ سیاه‌نمایی را بکنند و اگر در شکایت از ترور صادق هستند؛ در پیشگاه مردم از تمام سیاه‌نمایی‌های صورت گرفته عذرخواهی کنند.

البته اگر جریان سیاسی خاص و پروژه بزرگ او یعنی «فتنه اقتصادی» اجازه بدهد...

***

«سانسورچی» و نانی که سلبریتی‌ها بر سر سفره می‌برند

برخی سلبریتی‌ها و فعالان هنر سینما و سریال‌های تلویزیونی به تازگی هشتگی تحت عنوان «من و سانسورچی» را در صفحات مجازی خود به راه انداخته‌اند با این محتوا که خاطرات خود از قوانین سانسور و ممیزی در سریال‌های تلویزیونی را با طعنه به صدا و سیما بیان می‌کنند.

آنها با کنایه می‌گویند که صدا و سیما قوانینی دارد مبنی بر اینکه مثلا گوش بازیگران زن نباید معلوم شود. گردن آنها نبایستی پیدا باشد و غیره.

گفته می‌شود این هشتگ اولین بار توسط امیرمهدی ژوله به راه افتاده است.

میترا حجار نیز به تازگی ویدئویی را منتشر کرد و در اشاره به هشتگ من و سانسورچی، چسب‌های زیر روسری خود که برای پنهان ماندن گوش‌هایش استفاده شده بود را نشان داد!

در همین راستا، «عزت‌ا... ضرغامی»، رئیس سابق سازمان صدا و سیما نیز طی اظهاراتی در جشن «دکتر سلام» با بیان اینکه می‌خواهم آباژور را کنار بگذارم و بدون سانسور سخن بگویم، گفت: آباژور، از افتخارات ما در دوران مدیریت صدا و سیما بود.
 

به گزارش مشرق، وی با گفتن اینکه نمی‌دانم چرا برخی‌ها با آباژور مشکل دارند اظهار داشت: به جای اینکه یک صحنه ناجور را کامل پخش شود، با قرار دادن گلدان یا چیزی دیگر، از پخش آن صحنه جلوگیری می‌شد.
 

ضرغامی تصریح کرده است: من به این موضوع افتخار می‌کنم و فیلم‌ها را به قبل و بعد از وجود آباژور تقسیم می‌کنم.[6]

*مسئله‌ای اساسی که این روزها و ماه‌ها در رفتار برخی سلبریتی‌ها دیده می‌شود اینست که شکایت‌ها و انتقادات آنها ربط مستقیمی دارد به حضور یا عدم حضور آنها در سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی!

به سخن دیگر اینکه این چهره‌های اشاره شده مادام که در حال بازی یا فعالیت در پروژه‌های صدا و سیما هستند؛ به خود اجازه چنین حرف‌های تند و تیزی را نمی‌دهند اما به محض اتمام پروژه یا تحمل مدتی بیکاری، شروع به بیان حرف‌هایی می‌کنند که منهای محتوا، به لحاظ اخلاقی کار پسندیده‌ای نیست و مثل نمک خوردن و نمکدان شکستن می‌ماند.

جالبتر آنجاست که تقریبا عمده این چهره‌ها به مدد تلویزیون و حسن توجه مدیران سازمان صدا و سیماست که توانسته‌اند چهره شوند و یا نانی به سر سفره ببرند.

اما مشخص نیست چرا بعداً طریقی دیگر برمی‌گزینند؟

ضمن اینکه بدیهیست که «رعایت قانون» و احترام به آن اولین بخش از هر رفتار متمدنانه‌ایست که سبب ایجاد آبرو و تشخّص در داخل و خارج از کشور می‌شود.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1000693

2_ mshrgh.ir/690007

3_ https://www.isna.ir/news/97060904291/

4_http://www.president.ir/fa/105840

5_ mshrgh.ir/878667

6_ mshrgh.ir/888967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 12
  • نیزار IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    48 6
    آخخخخ اونی که ازت سانسور نکردن چی بود که بدون سانسورت رو میخوای ! خودشیفتگی داغون میکنه لامصب ،
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      25 7
      کبد و کلیه بزرگترین سانسورچی ها و ممیزیها و فیلتر بدن هستند که همیشه نمیگذارند سموم و افات مختلف در بدن بماند پس با نگاه به کثیفی هایی که در جاهایی از جامعه موجود است باید قدر سانسورچیهای خوب را بدانیم که نمیگذارن در رسانه ملی جولان داده شود تا هر روز شاهد بیشتر شدن طلاق سقط جنین قتلهای ناموسی عشق های مثلثی و مربعی روابط نامشروع و........ نباشیم
  • قیم نیستی جناب مسئول IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    20 2
    نمیشه همون وزیر قبلیه رو برگردونین ؟ اینا عقلشون پاره سنگ ور میداره یه وقت دیدی یه جاسوسی دیوانه ای معلول ذهنی ای چیزی آوردن ، سر برگردوندیم دیدیم ازین بیچاره تر شدیم رفت
  • ستاره داوود DE ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    42 43
    اگر شما ايراني هاي . . . نبوديد همين 12-13 سال پيش در جنگ 33 روزه لبنان را نيز به اشغال خود در مي آورديم و شايد تا الان ميتوانستيم پايتخت خود را نيز به دمشق منتقل كنيم و . . . لعنت بر شما با دخالت ها و شرارت هاتان در منطقه .
    • 12 IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      13 15
      بکش بکش در راهه هنوز. منتظر باش صیهونیست خائن
    • US ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      21 27
      الان مثلاً تو اسراییلی هستی . روش مبارزت ته ضریب هوشیه واقعا تاثیر گذار بود
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    27 40
    اون اخوند پلاکارد به دست و تک تک همفکراش علی الخصوص لیدر کلشون باید سریعا اعدام شن
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      20 2
      بفرموده قران کریم کشتارشما کرکسهای کودک کش بزودی بدست ما ایرانیها شروع خاهدشد
    • منصور IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      23 2
      شما قانون مدار هستید؟ قانون می گوید تهدید باید نسبت به افراد مشخص باشد نه کلی. وقتی اسم از شخصی برده نشده و نوع تهدید مشخص نیست چطور شما به اصطلاح قانون مدارها زبان دراز کرده و کسی را محکوم میکنید. مگر رئیس جمهور قانون را نباید اجرا کند؟ تازه اگر جرم ثابت بشود که ممکن نیست ثابت بشود مجازاتش اعدام نیست ای تندروی اصلاح طلب.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
      0 0
      زر نزن...شعور که نداری که اوضاعو تحلیل کنی پس زر نزن
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    22 2
    مگر آقاي حسن روحاني، كه عمران و فريدون هم هست چه چيز ويژه اي دارد كه احتمالا ترور شود. برو برادر خدا ننه ات را بيامرزد كهخوش خيالي.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    6 13
    بلی به نظر مردم انها که زندان هستند بهتر حکومت میکنند و مشکلات اقتصادی مردم را بهتر میفهمند
  • US ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    12 24
    نمک خوردن و نمکدان شکستن ؟! به لحاظ اخلاقی کار درستی نیست؟! حالتون خوبه ؟ کار کاملا درستی میکنن دارن با صدای بلند فریاد میزنن ملت ببینید داریم با چه ادمای متحجر و بیمار جنسی کار میکنیم ملت ببینید چه انسانهایی دارن برما حکومت میکنن و تو پستای حساس قرار دارن ملت اینهمه جهالت و حماقت رو ببینید این صرفا قطره ای از دریای جهالت و حماقته
    • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      17 5
      عجب اونموقع که دو دستی پول از همین ادمای متحجر میگرفتن لال بودن الان زبون دار شدن برو خودتو سیا کن یا احمقی یا .....
    • RO ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      12 3
      چقدر بچه ای بزرگ شو تاریخ مصرف این حرکات رادیکال و خود مظلوم گرایی گذشته مردم هم دیگه فریب این حرکات کاملآ عمدی رو نمی خورن چه مردان عراقی چه ترور
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      13 3
      بیمار جنسی تو و امثال تو هستید که دوست دارید فحشا و فساد همه جا ترویج بدید و برگردیم به همون دوران مزخزفی با اون فیلم های سطح پایین مستهجن و جنسی
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    14 40
    چه کسانی «ترور روحانی» را کلید زدند؟ طیف بدنام و نان به نرخ روز خور ی به نام اصول گراها و ومشرق و "مشرقیون !!!! این طیف 40سال است که مثل زالو افتاده اند به جان ملت و سرمایه مملکت را ارثیه پدری شان میدانند . وبا هنر مظلوم نمایی پدر مملکت را در آورده اند .!!!!!
    • محمد IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      17 6
      عجب رویی دارید شما اصلاح طلبها سه دکر دولت دست رفقاتون بود خوردید گردن کلفت کردید حالا طلب کار هم هستید تو فرار به جلو استادید منافق های انقلابی نما
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 17
    «آقای صفایی‌فراهانی» هر قدر هم که بگویید بد است قبول؛ اما حرفه ای گری ایشان و فراموش کردن انچه که قبلا بر وی گذشته شخصیتی عملگرا و مسئولیت پذیر از ایشان ساخته و حتما بهتر از افراد ظاهرالصلاحی مثل نوبخت و ... رفتار می کند. سابقه مدیریتی ایشان گواهی بر این مدعاست
  • مصطفی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    11 0
    بحث تهدید یا ترور رئیس جمهور کاملا بحث انحرافی است .چرا باید چنین امری صورت پذیرد؟ جز اینکه قصد مهم جلوه دادن ایشان را داشته باشند؟ در طول 10 15 سال اخیر کدام وزیر و رئیس جمهور و رئیس قوه را ترور کردند تا جناب روحانی نفر دومش باشد؟
  • RO ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    16 1
    هر وقت گند اقتصاد در میاد این موضوعات رادیکال مثل مردان عراقی ترور رئیس جمهور و...رو برای خر کردن مردم میارن بالا
  • حزب الله IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    9 0
    اینها برای ادامه برنامه خیانتشون به مردم و کشور بازم باید مهره های خودشون رو بیارن سرکار.به خاطر همین هم یک نفر خائن و فتنه گر رو معرفی میکنن.مگه آدم انقلابی و ولایی و دلسوز مردم کم داریم که اینها رو بیارن.چرا بعضی ها اینقدر لجوج و کوته بین هستند که با وجود اینکه میدونن همین آدمهای بی هویت آمریکایی مسلک و وطن فروش و دین فروش تمامی مشکلات کشور رو بوجود آوردند ولی بازم به انقلابی ها انگ میزنن و نمیخوان به اشتباه خودشون پی ببرن . یکم بصیرت بد نیست بخدا ....
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    11 1
    این تروریست های اقتصادی کشور می خواهند اقتصاد کشوررا دچار فروپاشی کنند ملت بیدار باشید
    • US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
      9 2
      دیگه از این فروپاشیده تر ؟ چیزی از اقتصاد باقی نذاشتن محو شده بطور کامل
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    13 0
    منتقدین با علم به قوانین پوشش در سریالهای تلویزیونی حاضر شده و مزدهای کلان دریافت کرده اند لذا اگر مخالف قوانین پوشش سیما بوده اند غلط کرده اند که در سریالهای تلویزیونی بازی کرده اند
  • هوشیار IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 0
    دولت فشار شدید اقتصادی درست کرده و در همین ایام یهو میبینیم لباس های نامتعارف به مردم عرضه میشه و پروژه عبور از مانتو با مانتوهای جلو باز کلید میخوره و سعی بر حذف حجاب صورت میگیره و کسی هم نمیتونه چیزی بگه چون تا حرف میزنی اقتصاد رو بهونه میکنن و ... علت چیه ؟ با سامندهی این کار هم ایجاد فساد در جامعه دینی ایران میشه و وقتی دین نباشه جمهوری اسلامی معنی نداره و هم با توجه به اینکه حجاب در کشور ما قانونه ساماندهی نافرمانی های مدنی و قانونی انجام میشه و زمینه برای آشوبها فراهم میشه. حالا اینها رو گفتم که برسیم به سلبریتیها . سلبریتی ها لیدرهای اصلی این جریانند و شاید برخی شون هم ندونن ولی توسط هدایت واحد دارن نقشه های دشمنان رو اجرا میکنن که در این خصوص میشه ده ها مثال زد و قضیه # من و سانسور چی هم در همین قالب میاد. # هوشیار باشیم.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    9 1
    ترور! ترور چه صیغه ایی به خدا همه اینها از گور حسام الدین آشنا تمغز متفکر حسن روحانی در میاد بی عرضه گی دولت را دارن به حاشیه میبرن
  • سیدعلی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 2
    سلام جامعه که با لباس های ناجور به گند کشیده شد. حالا نوبت تلویزیون رسیده؟ البته تا حدی هم موفق بوده اند. کنایه های جلف در برخی شوهای تلویزیونی مثل دورهمی واقعا جای تاسف داشت.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    11 3
    هيچ كس نميخواد روحاني رو ترور كنه دلقك بازي بزاره كنار كاركنه
  • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    7 0
    مرد ونامرد این کشور تا هم فیها خالدون شما باصطلاح هنرمندان را دیدن جائی نیست که پیدا نباشه همه جاتون رو دیدیم
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 0
    از نماینده انگلیس را که فراخواندید امد داخل کشور بپرسید تکلیف چیست چون بهتر از بقیه میدانند چه خو اهد شد؟
  • چشمه نوشی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 2
    روی پلاکاتی که این شعار نوشته است این است که تو هم مثل رفیقت یک روز غرق میشوی نه این که ما میایم تورا میکشیم این اصطلادر بین مردم زیاد است که به بعض از افراد میگوین توهم مثل فلانی به بلای مثل او گرفتار میشوی این یک شعار است گرچه نباید نوشته میشد ولی اکنون که نوشته شده ،، شدخراک تبلیغاتی این حرفا را رها کنید... بگوید از این گرانی چگونه باید گذرکنیم راه چاره چیست حکومت روحانی هم به پایان میرسه بعد روحانی آیا همه چیزدرست میشود یا این وز ادامه دارد
  • ارون IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    3 11
    اگه این واژه ی فتنه گر رو نداشتین چیکار میکردین؟چهل ساله حکومت دست شماست شمایی که بصیرت دارین اینم نتیجه ش....
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
    8 1
    خدایش مسئولین با هزاران فریب اقتصادی، سیاسی و... میخوان نظام را متلاشی کنن..... ولی مردم نمیذارن.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس