کودکان زباله گرد

عاقبت آنهایی که گوش به فرمان روحانی بودند، چه شد؟!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

زنی که یک شهر را ترساند

«پروانه سلحشوری» نماینده اصلاح‌طلب مجلس و عضو فراکسیون امید، به تازگی نطقی را در مجلس ایراد کرد که با واکنش‌های منفی گسترده‌ای مواجه شد.

او در نطق خود ضمن سیاه‌نمایی از تمام شرایط کشور، کنایه زدن به رئیس‌جمهور روحانی و بحران‌نمایی از وضعیت اقتصاد کشور؛ خطاب خود را متوجه رئیس‌جمهور، نهادهای نظامی، قوه قضائیه و حتی مقام معظم رهبری قرار داده و در ادامه تأکید کرده بود: اعتقاد دارم تنها راه برون‌رفت از ابرچالش های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است![1]

این اظهارات سلحشوری در حالیست که نگاهی به سخنرانی او برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 در شهر نورآباد ممسنی که در حمایت از رئیس‌جمهور روحانی و حمله به رقبای او بیان شد، حقایق زیادی را آشکار می‌کند.

در ادامه به بخش‌هایی از این سخنرانی سلحشوری اشاره می‌شود:

_ زنان و مردان غیور اصلاحاتی نوراباد شما همیشه نشان داده‌اید که مدافع اصلاحات بوده‌اید و هستید و این بار آقای روحانی را با اکثریت آرا به پاستور خواهید فرستاد.
میگویند که برجام چه کرد؟ برجام ما را از سراشیبی سقوط نجات داد.

_ متشکریم که روحانی برجام را به سرانجام رساند که مردم ما از کمبود دارو جان خود را از دست ندهند... ما رای میدهیم که ان شاالله پس از آرامشی که در جامعه میبینیم شاهد رونق اقتصادی با همت شما و مسئولان خواهیم بود.

_ دوستان، سردار گازانبری و لوله کردن مردم از انتخابات کنار کشید اما تفکر او همچنان باقی است و کسی که وی از او حمایت میکند همین تفکر را دارد و به هوش باشید که نباید اجازه دهیم که چنین افرادی رییس جمهور ما شوند.

_ ایکاش قالیباف مدیرت تهران را رها میکرد و ما  مردم تهران را از شر مدیریت ناصحیح خود راحت میکرد و مدیریتی نو و مناسب جایگزینشان میشد.[2]

*تطابق این دو خطابه قدیمی و جدید خانم سلحشوری حقایق زیادی را برای هر ذهن آگاهی آشکار می‌کند...

البته خانم سلحشوری نفر هزارم این لیست پارادوکسیکال هم نیست و غیر از او صدها نفر از سیاسیون اصلاح‌طلب نیز هستند که به انواع و اقسام روش‌ها «مدیریت جهادی» را از دسترس مردم خارج کردند، شرایط کشور را به وضعیت فعلی و مشکلاتی که دولت رئیس‌جمهور روحانی پدید آورده، کشاندند و جالب آنکه اکنون نیز به مانند خانم سلحشوری منتقد صدر تا ذیل نظام اسلامی شده‌اند و همه را به جز خود! خطاب قرار می‌دهند.

ضمن اینکه اعضای این فهرست چند صد نفره، قصد «عبور از روحانی» را هم دارند و به قولی «شتر دیدی ندیدی» رفتار می‌کنند.

این در حالیست که وضع موجود کشور ثمره رأی اصلاح‌طلبانه و اثر «تَکرار می‌کنم» است فلذا برخی آگاهان سیاسی از این می‌گویند که مسئولیت اصلاح‌طلبان در قبال وضع موجود حتی از رئیس‌جمهور روحانی هم بیشتر است.

جالب آنکه وزیر بهداشت به تازگی طی سخنانی گفته است: « فعلأ مدیریت همین و وضعیت همین است، شما مردم رأی داده‌اید، رئیس جمهور و مجلس انتخاب کردید و آنان نیز وزیر و مدیر انتخاب کردند، پس بی خود اعصاب، روح و روان همدیگر را آزار ندهیم، فعلأ همین هستیم و باید درست مدیریت کنیم.»[3]

گفتنیست، تعدادی از نمایندگان مجلس، نطق خانم سلحشوری را ساختارشکنانه تشخیص داده و در همین راستا از وی شکایت کرده‌اند که این شکایت در مراجع قانونی در دست بررسی است.[4]

***

تاجزاده: نظام جمهوری اسلامی آفت زده است!

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 به تازگی در گفت‌وگویی که نشریه امید جوان آنرا منتشر کرد، اظهار کرد:

«جمهوری اسلامی آفت زده است. با کسانی که تیشه به ریشه‌اش می‌زنند حرفی نداریم زیرا معتقدند جمهوری اسلامی باید برود. ولی می‌توانیم با آفت‌های نظام مبارزه کنیم تا جمهوری اسلامی بماند.»

او همچنین با تشبیه ضمنی نظام اسلامی به حکومت شوروی و رژیم شاه! تصریح می‌کند: آنچه موجب فروپاشی شوروی شد نه طرح‌های آمریکایی‌ها، بلکه پوسیدگی سیستم بود و گورباچوف دیر دست به اصلاحات زد. شاه فروپاشید نه به این دلیل که از مردم عذرخواهی کرد بلکه پیام مردم را دیر شنید. برای جمهوری اسلامی هنوز دیر نشده، ولی دراین مورد تضمینی نداریم چون ممکن است به قول قیصر امین‌پور «خیلی زود دیر شود.»

*حسین مرعشی، محمدرضا تاجیک و سعید حجاریان نیز سه اصلاح‌طلب دیگری بوده‌اند که از سال 88 تاکنون بر آفت‌زدگی نظام جمهوری اسلامی اصرار دارند.[5]

جمله این افراد که سه نفر از آنها از دستگیرشدگان فتنه سال 88 هستند اما نه تنها هرگز شاهد سقوط و فروپاشی نظام نبودند بلکه بعد از چند سال که از زندان هم بیرون آمدند، پرچم نظام جمهوری اسلامی را همچنان بر مناره‌ها مشاهده کردند.

و اکنون و در روزهای پایانی عمر سیاسی‌شان تنها راهی که آنرا می‌پیمایند؛ اصرار همچنان بر همان حرف‌های نخ‌نمای گذشته است.

لازم به توضیح است که تاجزاده در حالی مدعیست با براندازان حرفی ندارد که نظام سیاسی مورد اراده او هیچ توفیری با آنچه براندازان می‌خواهند، ندارد.

نظامی بدون مدیریت جهادی، بدون نظارت بر کاندیداها، بدون ولایت فقیه و بدون سپاه پاسداران که بازجوهای خشن دهه 60 و اصلاح‌طلبان مهربان امروزی! از صدر تا ذیل آن در حال مدیریت هستند و چیزی شبیه به شهرداری تهران و فراکسیون امید را تحویل مردم ایران می‌دهد.

جالب آنکه اظهارات تاجزاده درباره حرفی نداشتن با براندازان! در حالیست که قبل از او محمدرضا تاجیک، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نحوه حرف داشتن اصلاح‌طلبان با براندازان را تشریح کرده و گفته بود: اگر فضای جامعه (علیه جمهوری اسلامی) رادیکال شد، جریان اصلاح‌طلبی تلاش خواهد کرد جریان رادیکال را به روش و منش خود در آورد.[6]

اصلاح‌طلبان ستادی، در کنار طرح انگاره سقوط و فروپاشی نظام اسلامی، تاکنون چندین مرتبه درباره «فردای براندازی» و حکومت بعد هم حتی صحبت کرده‌اند.[7]

***

«اوگاندا نمایی» از ایران توسط عناصر دسته‌چندم جریان خاص

عاقبت آنهایی که گوش به فرمان روحانی بودند، چه شد؟!

فردی به نام ع.ک، تحت عنوان دبیر خانه کارگر شهر قزوین، به خبرگزاری ایلنا گفته است: مسئولان دولتی به سادگی می‌توانستند بحران سال ۹۷ را پیش‌بینی کنند؛ چراکه تغییرات شاخصه‌های مهم اقتصادی و منفی شدن آنها را می‌دیدند، اما چه کردند؟ هیچ کاری نکردند!

او همچنین اظهار می‌کند:

آقایان و خانم‌های مجلس و دولت و هر دستگاه دیگر، مردم بیش از هر زمانی از تاریخ ایران در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند. مگر نمی‌بینید که بالای هر سطل زباله‌ای عده‌ای ایستاده‌اند و دنبال غذا می‌گردند؟ این حق مردم نیست که در زباله‌های یکدیگر دنبال غذا بگردند تا خود را سیر کنند.[8]

*تشکل متبوع این فرد، همان تشکلی است که دبیر کل اصلاح‌طلب آن یعنی علیرضا محجوب، در ایام دولت یازدهم تصریح کرده بود: اصلاح‌طلبان همان راهی را می‌روند که روحانی بگوید.[9]

فلذا قاعدتاً این افراد امروز باید به جای شکوه و شکایت و بیان اباطیل درباره واقعیت‌های کشور، به عذرخواهی از مردم و توبه در پیشگاه ملت روی بیاورند که با رأی‌سازی خود سبب‌ساز مشکلات فعلی کشور شدند.

از طرفی لازم به توضیح است که اگرچه ما منتقد رئیس‌جمهور روحانی هستیم اما ادعای این فرد درباره زباله گرد شدن مردم نیز چیزی غیر از دروغ نیست؛ اگرچه طی ماه‌های اخیر، مشکلاتی به دلیل مدیریت دولت و اصلاح‌طلبان پدید آمده است.

از طرفی معضلات امروز مردم ایران، دیگر مثل دهه 60 در مقابل نانوایی‌ها و سوپر مارکت‌ها تعریف نمی‌شود بلکه به مقولاتی مثل «خودرو و پوشک و سکه طلا» تبدیل شده است که این مسئله می‌طلبد در کنار گلایه‌ها و مشکلات، نیمه پر لیوان هم دیده شود و آقایان شهامت اعتراف به گسترش سطح رفاه عمومی ایرانیان در دوران حکومت جمهوری اسلامی را داشته باشند؛ چه اینکه در همین روزهایی که عده‌ای آن را «بحران» اقتصادی می‌خوانند، چند میلیون متقاضی برای 50 هزار خودروی بی‌کیفیت یک شرکت خودروساز در وبگاه آن صف می‌کشند و به گفته وزیر صنعت، 54 میلیون بار به سایت فروش مراجعه می‌کنند!

همچنین پر واضح آنکه واقعیت‌های ایران را به جای ذهن تاریک این فرد، بایستی در مقولاتی مثل افزایش 20 درصدی مسافران هواپیما طی 2 سال گذشته، افزایش 40 درصدی مخاطبان سینمای کشور، افزایش سفرهای داخلی، ازدیاد رستوران و فست‌فودها، افزایش گسترده سفرهای خارجی ایرانیان و... دید.

واقعیت‌هایی که آمار جهانی نظیر جایگاه هجدهم ایران در میان اقتصادهای جهانی، برتر بودن ضریب جینی در ایران نسبت به آمریکا و چین و کاهش نرخ بیکاری در ایران نیز آنها را تأیید می‌کند.

غیر از این فرد، کسانی از سلبریتی‌ها نیز طی هفته‌های اخیر بر شیوع گرسنگی در ایران تأکید کرده‌اند!

«حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران نیز که زمانی گفته بود روحانی از ما اصلاح‌طلبان هم موفق‌تر است، اخیراً در مصاحبه با ایلنا تأکید کرد که «اقتصاد کشور آتش گرفته» است...[10]

جالب آنکه مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و معاون وقت رئیس‌جمهور روحانی، 5 سال قبل از این گفته بود که دولت روحانی توانسته «خونریزی اقتصاد ایران» را مهار کند!

لازم به توضیح است که ما طی 2 سال گذشته کراراً در وبلاگ مشرق توضیح داده‌ایم که یک جریان سیاسی خاص که خود مسبب‌الاسباب وضع موجود است، قصد دارد با سیاه‌نمایی، القای ناامیدی و آفریقانمایی از ایران؛ شرایط را به جایی برساند که مشکلات عادی در ذهن مردم «بحران» جلوه کند تا «فتنه اقتصادی» شکل بگیرد.

به لحاظ تحلیلی، دست داشتن عامدانه این جریان و چهره‌های نانجیبی که بر انهدام اقتصاد کشور تأکید دارند، در بروز مشکلات در کشور و دعوت از مردم برای «اغتشاش میلیونی» علیه نظام، غیر قابل انکار است...

***

1_ mshrgh.ir/890412

2_ http://noorabad.com/fa/print/4026

3_ mshrgh.ir/891081

4_ mshrgh.ir/891055

5_ mshrgh.ir/829290

6_ mshrgh.ir/887618

7_ mshrgh.ir/887618

8_ http://khabarfarsi.com/u/59085820

9_ https://www.isna.ir/news/94090301713/

10_ https://khabarfarsi.com/u/58954040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 122
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    کی ‌وضع اقتصاد رو‌خراب کرده
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      آفت ، خود جماعت مدعی اصلاحاتند از ابتدا و تا کنون در حال جویدن پایه های نظامند.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      47 14
      خودش را با تهرانی ها یکی کرده ما مردم تهران! شما نماینده نورآبادی یا تهران؟!
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      73 6
      حالا نگو كه شما مردم تهران چقدر نماينده هاي به دردبخوري انتخاب كرده ايد!!!! شماها كه چشم بسته يه كاغذ حاوي ليست 30 نفره اي رأي دادين كه هركدومشون صدها ميليون باج دادن تا اسمشون رو توي اين ليست نحس بگذارند,از همه مردم ايران مقصرتريد.
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      4 1
      برای این اصلاح طلبان متاسفم که مغز متفکرشان سلحشوری و تاج زاده از نور آباد ممسنی و جعفرزاده از رشت و صوفی از لنگرود و .... است خاک بر سر بی فکرتان که ذره ای فکر سازنده در مغزتان و ذره ای وطن پرستی در وجود بی مقدارتان نیست
  • محمود IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    حمله به جای دفاع و پاسخگویی بهترین روش و منش این جماعت پلید است .
    • حسین PL ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      30 9
      تاجزاده : نظام جمهوری اسلامی آفت زده هست. درسته آقای تاجراده و آفت نظام شما و همفکران لیبرال شما هستند و ان شا الله نظام بزودی از لوث شما آفت زدایی میشه و لیبرالها از پستهای دولتی خلع میشوند.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    57 57
    تاجر زاده و مرعشی و چند نفر دیگر را از مشرق بگیری می میرند
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      39 4
      کی میمیره ؟ مشرقی ها یا تاجرزاده و ..... خخخخ
  • US ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    15 5
    نظامی بدون مدیریت جهادی، بدون نظارت میخواهند بعدش میکن اینطوری همه چیز هم درست میشود/ این یعنی تضاد فکری
  • حامد IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    54 43
    افرادی مثل این خانم عروسک کوکی هستند وموج سواری را خیلی دوست دارند وچون عددی در نظام نیستند میخواهند به طریقی مطرح شوند ولی این تفکر باید بداند این نظام باکودتا وامثال آن روی کار نیامده که به این راحتی آسیب ببیند بلکه باخون صدها هزار شهید وفداکاری هزاران جانباز وایثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به ثمر نشسته است پس برادرانه نصیحتشان می کنم که آلت دست دشمنان داخلی وخارجی قرار نگیرند که اگر خشم انقلابی ملت وفدائیان بجوش آید این افراد بجوری ضررخواهند کرد وقطعا بدانید اینها تامرحله لفاظی درصحنه اند واهل عمل وفداکاری نیسند
  • حسن حسینی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    45 39
    این خانم اشتباهی آمده مجلس کسانی که مانع پیشرفت کشور شدند و ایران با این همه منابع ونیروی سالم انسانی را به سال شصت برگرداندند روحانی وهمدستان . چون به دروغ گفتند ما برنامه داریم تنها کسی که برنامه مکتوب داشت قالیباف بود روحانی بود که قالیباف را به نا حق تخریب کرد
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      4 7
      میخواست انصراف نده
    • رضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      14 22
      خرابی وضع اقتصاد کشور مربوط به دوران روحانی نیست اخوی در زمان ریس جمهور منتخب شما احمدی نزاد هم همین وضع بود الان چهل ساله که وضع اقتصاد کشور خرابه چه در زمان کوپن چه حال واین مربوط به دوران اصول گرا واصلاح طلب نیست هردو این جریانات یکی از دیگری بدتر هست این خانم نماینده هم با شجاعت تمام حرف دل مردم را زده
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      4 4
      پس چرا ازنیمه راه برید
    • به رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      18 6
      ... خودتانید. از کل این ها سال 32 سالش در بست مال شما اصلاح طلبان کثیف بوده است. و اتفاقا همان 8 سال تنها زمانی بود که ایران مزه پیشرفت و آبادانی و اشتغال و عمران را چشید.
  • US ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    67 54
    وای خیلی بانمکی مشرق نیوز مثل سگ...
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      39 25
      خیلی سوختی
    • SE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      12 13
      بد جوری از خزه به کپک تبدیل شده اید
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    48 18
    یعنی به نظرشما همه چیز خوب است؟
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      14 6
      فوق العاده گل وبلبل است ! برای حفظ وحدت بهتراست همه خفه بشن !! چی میگید ؟
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    76 72
    به نظرم تاج زاده راست گفته است ، آفت زده است ، آفتش هم همین اصلاح طلب ها و خود امثال تاج زاده هستندو نیاز به یک سم پاشی درست و حسابی داریم تا این موریانه ها و انگل ها را از نظام پاک کنیم
    • US ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      14 7
      موریانه و انگل ؟
    • بی نام IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      15 6
      تاجزاده کی هست .سوادش چقدر است؟ چه کارهایی کرده؟ چه کاری بلده؟
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      4 1
      استباهی منفی دادم
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    74 50
    آشغال ترین رسانه موجود مشرق نیوز هستش اصلاح طلب یعنی همین که طرفدار اصلاح باشه نه طرفدار اصلاح طلب... حرفای دیگه ای هم زد ولی مشرق نیوز مگس صفتی بیش نیست
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      22 22
      اگر مشرق آشغال است توآشغال چرا آن را میخوانی برای اینکه میدانی حقیقت را نوشته ولی دوستدار آشغالها هستی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      11 5
      ما که از اصلاح طلبها جز بی ادبی وفرار به جلو ولفت ولیس چیزی ندیدیم واقعا اسم غلط اندازی انتخاب کرده اند
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    27 31
    تا وقتی نخواهند اجازه برکناری روحانی را بدهند این وضع ادامه دارد.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    62 62
    حیف ا ز نام سلحشور . باید نام مزدور داشت.
  • AE ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    45 21
    خدایی درست میگن واقعیت نمیشه کتمان کرد
  • سید IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    63 50
    وضعیت فعلی کشور نتیجه روی کارآمدن اصلاح طلبان تهوع آور در انتخابات ریاست جمهوری 5 سال پیش و باقی ماندن شان تا به امروز و پیدا شدن مجلسی همسو با ایشان به ریاست لاریجانی، ناشی از انتخاب غلط و سادگی و هالو بودن رأی دهندگان به این نحله فکری عقب مانده ذهنی است و تا ملت از این اشتباه خود درس لازم را نگیرد هیچ کورسوی امیدی به اصلاح امور نباید داشته باشد!!!
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    42 65
    زنده باد اصلاحات
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    42 9
    متاسفانه همه شدن کاسه لیس و وقتی یکی هم حرف درست رو میزنه همه چیز بهش میچسبونن چقدر زیبا در قرآن وصف حال منافقان گفته شده
  • US ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    37 18
    درست گفته يكي از افت ها خودش است
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    30 3
    آقای تاجزاده جمهوری اسلامی خود آفت زده نیست بلکه دزدانی از جناح اصولگرا واصلاح طلب هستند که آفت را به جان این مردم وکشور انداخته اند
  • حسن حسین IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    14 1
    این صف کشیدن مردم برای خرید یک خودرو بی کیفیت موفقیت اقتصادی یا فرهنگی نیست اینها برای سود جویی بیشتر است اساس تراز مالی در سلام حرکت به سوی عدالت مالی است ما خیلی پیشرفت کردیم ولی اگر برنامه منظم واتحاد خدا گونه داشتیم الان قله های بسیاری را فتح کرده بودیم داشتن ظرفیت اخلاقی برای توسعه بسیار مهم است حساب مرفهین بی درد از انسانهای مسول وسازنده متعهد جداست ما از نظر اخلاق اقتصادی راه طولانی را لازم است طی کنیم
  • فاطمه IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    47 61
    خانم سلحشور آمدی خود نمایی کنی ولی خاک بر سرمن معلم که نماینده ی مجلسم توباشی با طرز فکر کاملا دور از انسانیت
    • US ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      23 22
      اموزگار محترم چرا خاك بر سر شما ؟ خاك بر سر پروانه ببخشيد ... سلحشوري ،
    • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      18 9
      واقعاً که خاک بر سرت
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      19 9
      آره راست میگی.خاک بر سرت!!!
    • US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      14 15
      اگر درست حرف بزنید مردم میفهمند چه میگویید مشکل شما مشرقی ها این است که حرف حق را درست نمیتوانید بگویید/ نامه تمام
    • به US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      14 7
      حرف حق هم که یعنی تکرار هر چه بی بی سی بگوید!
    • یک فرهنگی IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      4 1
      آفرین راست گفتیید. موافقم با حرفهاتان
  • طاهر IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    47 13
    سلام مردم ایران بدبخت تر از اونی که تو این مقاله هست می باشند . نویسنده کجای کاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • نادر IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    12 16
    شما هم مثل دیگران دروغ می گوئید . شما دارید با نقل و تکرار سیاه نمائی ها به آن دامن میزنید . همین دو روز پیش رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سیاه نمائی نکنید ولی امثال شما به دروغ داعیه اطاعت از رهبری را دارید و اوضاع کشور را متشنج می کنید و منافع ملی را فدای منافع گروهی می کنید .
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    42 38
    از اصلاح طلبان جز شر چیزی نمی بارد منافق را امروز داریم میبینیم یعنی همین ها
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    31 3
    خاک توی سر اونهایی که خودشون رو به نفهمی زدند و نمی فهمند وضع مردم و کشور چقدر خرابه خاک توی سرشون
  • عماد ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    21 12
    مشرق حیا کن ! سیاه نمایی؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    29 5
    کجای صحبتهای ایشان سیاه نمایی بود مگر غیر از اینه ؟ آیا وضع مملکت گل و بلبله ؟
  • AE ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    9 1
    بنظر حرفهای مطهری و سلحشوری و....تاج‌زاده یه حرف می زنند .
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      8 6
      اقا دم اصلاح طلبها گرم که اقرار میکندد ناتوان هستند ولی راستی پرو پرو تو چشم ادم نگاه میکنن دروغ میگن،
    • به IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷ IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      7 8
      آره. حرفشان همان حرف بی بی سی و رزم آرا است. ایرانی نمی تواند و لیاقتش همان آبگوشت بزباش است و حتی توان لولهنگ سازی را هم ندارد.
  • نيايش RO ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    25 15
    مشرق نيوز يه خبرگذاري پاچه ورماليده بي همه چيز بيشتر نيست
  • زهرا IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    41 4
    این حرف تمام اقشار جامعه هست بالانشین واقعا مشکلات معیشتی مردم درک نمی کنند بچه هاشون در بهترین کشورها هستند خودشان هم بهترین مناصب دارند
  • اصغر IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    10 3
    مسؤولين إز روي واقعيت تصميم بگيرند نه إز روي گزارش مغرضانه شما ها
  • حسن IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    29 3
    درست گفته که عده ای بالای سطل زبالها هستند اگر می خواهید تاعکس برایتان بفرستم
  • اسماعیل GB ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    5 6
    ایشان از جای صحبت می کنند که اولش را در سال ۵۸ با پنجاه هفت زیر دیپلم و ۶۰ زیر کاردان شروع کرد تا مجلس پنجم شرط نماینده بودن مجلس خواندن نوشتن بود آیا مجلس اول که مجلس پایه بود بار علمی کافی داشت
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    20 31
    اگر سپاه نبود این خانم می بایست به عنوان کنیز توسط دا عش به عیاشان فروخته شود
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      8 16
      این پیرزن متن بی بی را میخواند
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    21 8
    اگر درست حرف بزنید مردم میفهمند چه میگویید مشکل شما مشرقی ها این است که حرف حق را درست نمیتوانید بگویید/ نامه تمام
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    11 9
    امروژ مشرق تبش بالا رفته نظرات منتقد رو منتشر میکند!!!!
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    17 6
    ای بر روح پدر همه این وطن فروشها.
  • 5029257543 IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 3
    کاملا درسته
  • گلی IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    22 6
    بهتره به جای چرت و پرت گفتن به یکدیگه و اصلاح و اصول کردن فکر شکم مردمو بکنین نه حرف مفت زدن 1000 سال به عقب برگشتیم حتی نمی تونیم ی بطری نوشابه درست کنیم انوقت اومدین دم از پیشرفت میزنین یکم چشماتون که نه مغزتون رو را بندازین ببینین کجای کار هستیم
  • صفر IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    14 14
    بله ما از لحاظ اقتصادی و اوضاع معیشتی در بدترین وضع ممکن در تاریخ ایران قرار داریم...چون بدترین،بی مسئولیت ترین،تنبل ترین و کم کارترین رییس جمهور و دولتش رو داریم...بد هستیم چون بد ترین نماینگان رو فرستادیم مجلس.نمایندگانی که باید در مجلس نماینده مردم باشند،نماینده دولت شدن...نمایندگانی که بحث مسخره استیضاح و سوال از رییس جمهور و قانع نشدن از پاسخ رو وسط کشیدند و با این دلیل مسخره که نقض قانون نشده سوالات رو به قوه قضاییه ارسال نکردن و با اینکار شون حاشیه ی امنی برای رییس جمهور روحانی ایجاد نمودند...آهاااااااااااای نمایندگان محترم شما اگر طرح سوال از رییس جمهور را تا آخر ادامه میدادین امروز شاهد دلار 15هزارتومانی نبودیم. آهاااااااای نمایندگان مجلس شما اگر بحت استیضاح رو با جدیت و بدون ملاحظات سیاسی دنبال میکردین و سوال به دستگاه قضایی ارسال میشد امروز شاهد اوضاع بدتر از روزی که روحانی در مجلس پاسخکوی شما بود، نبودیم
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      8 1
      وقتی که فله ای باشند با پول ثروتمندان مغرض وفتنه گر به امورات مردم گمارده شوند بهتر از این نمی باشند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    10 8
    اگر منظور شما تغییر نسل مدیران برای بهبود اوضاع کشور با افرادی جوان شبیه به #کاوه_مدنی است که هیچ قید و بند اخلاقی ندارند و صرف داشتن تابعیت و تحصیل در خارج با پایانامه های عجیب و غریب است، نه خیلی ممنون؛ البته همچنین است افراد منافق، تیپ ساز و متظاهر.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    18 6
    نماینده نتواند حرف مخالف با حکومت بزند،فاتحه اون مردم وکشور را بایدخواند!نماینده فقط میتواندحرف دل مردم را بزند ونماینده ای که به طرفداری ازحکومت حرف بزند هیچ هنری جز(امتیازگیری وعواقب بعدی مشکلات جامعه را نخواهدداشت
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      3 0
      نمایندگان انقدر مسئولیت در قبال مردم دارند که اگر یک پنجم انرا اجرا کنند وبه وظیفه خود عمل نمایند مملکت گلستان میشود . منتها بعضی از نماینده ها عوض اینکه به فکر رسیدگی به گرفتاری و معیشت مردم ورونق کشور باشد. به فکر سیاسی یک طرفه وحزب بازی ومانند این نماینگان ساختار شکنی میکنند
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    13 14
    مستر تاجزاده شک نکن اگه از همین الآن شروع به مبارزه با آفات نظام کنیم اولیش خودتی و اون دارودسته ی غارتگر و چپاول گر بیت المال که سر سفره ی انقلاب چاق و فربه شدین و حالا آروق روشنفکری میزنین و فاز اپوزسیون گرفتین.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      5 1
      احسن واقعیت هارا گفتی وقتی به کلمه آروغ زدن روشنفکری تاجزاده رسیدم کلی خندیدم واقعا گل گفتی تمام بدبختی ما از این نق زدنها هست . همین نق زدنها فساد اقتصادی وقاچاق میکنند ارز مملکت را میچاپند وهر کاری که از دستشان میآید بر علیه کشور انجام میدهند آخر هم از نظام طلبکارند
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    4 1
    نظامی بدون مدیریت جهادی، بدون نظارت میخواهند بعدش میکن اینطوری همه چیز هم درست میشود/
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    9 7
    دم این خانوم سلحشور گرم. نشان داد که ایرانی جماعت نباید فریب سیاستبازان را بخورد و اینها جاخالی میدهند و میگویند تقصیر دیگری است. خوب عزیزم زمان انتخابات چه این همه قول دادید به ملت
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    7 6
    «جمهوری اسلامی آفت زده است.» تاجزاده راست میگه انگلی که به جان مملمت افتاده خود این آقا و امثالهم هستن
  • DE ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    14 7
    کثافت که انقدر وضعیت رو خوب جلوه می دهی کثافت کثافت منو خانواده ام حساب بانکی نداریم کثافت آشغال ما پول مسافرت رفتن نداریم کثافت آشغال ما به خاطر هزینه های دندان پزشکی و روما تولوژی وهزار مرض دیگر پول نداریم خرج سلامتمان کنیم کثافت آشغال اوضاع خیلی بد است نفهم
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    7 5
    آفت نظام خود تاجزاده و امثالهم است
  • US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    8 6
    دقیقاً این خانم برعکس گفت . نظارت و مدیریت جهادی را حذف کنید که دیگر چیزی از ایران نخواهد ماند عزیزم
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 4
    من با کمال احترام خیلی تاکید دارم تاج زاده یک ... به تمام معناست البته منظورم دیو سیاسی است .
  • رضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    7 6
    تاجزاده خود یکی از آفات است
  • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 16
    نظام جمهوری اسلامی آفت زده بود اما جوانان مومن انقلابی همچون محسن حججی، عباس دانشگر، محمد حسین حمزه و ... نظام رو از آفت هایی نظیر شما واکسینه کردند. اکه قبول ندارین تاریخ سال های 78 و 88 و 96 رو بخونین
  • علی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    8 11
    نظام جمهوری اسلامی آفت زده بود اما جوانان مومن انقلابی همچون محسن حججی، عباس دانشگر، محمد حسین حمزه و ... نظام رو از آفت هایی نظیر شما واکسینه کردند. اکه قبول ندارین تاریخ سال های 78 و 88 و 96 رو بخونین
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    9 14
    آره. ما بدجور جنگ طلبیم. آخر این ما بودیم که در آمریکا کودتا کردیم. این ما بودیم که یک دیکتاتوری بزرگ در آمریکا درست کردیم. این ما بودیم که حق توحش از آمریکا گرفتیم. این ما بودیم که آمریکا را تبدیل به خام فروش نفت کردیم. این ما بودیم که حق کاپیتولاسیون در آمریکا برقرار کردیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم هواپیماهای ما را بخرد و به نیابت از ما برود با شوروی و یا شورشیان ظفار بجنگند و صدها کشته بدهد. این ما بودیم که بی اجازه و اطلاع مقامات آمریکا هواپیماهای آنها را برای بمباران ویتنام می بردیم. این ما بودیم که فرهنگمان را بر آمریکا تحمیل کردیم. این ما بودیم که وقتی شاه آمریکا در خال قتل عام مردمش بود از او حمایت کردیم. این ما بودیم که بعد از انقلاب آمریکا از تجزیه طلبان آمریکایی حمایت اطلاعاتی و مالی و تسلیحاتی کردیم. این ما بودیم که صدام را به حمله به آمریکا تشویق کرده و از او حمایت کردیم. این ما بودیم که قرارداد الجزایر را تبدیل به کاغذ پاره کردیم. این ما بودیم که سلاح شیمیایی به صدام دادیم و همه نوع حمایت اطلاعاتی و مالی از او به عمل آوردیم و حتی خلبانان عراقی را با ناوهایمان نجات می دادیم. این ما بودیم که ناوهایمان را به خلیج مکزیک فرستادیم و هواپیماهای مسافری آمریکا را هدف قرار دادیم. این ما بودیم که آمریکا را زیر شدید ترین تحریمهای فلج کننده قرار دادیم. این ما بودیم که بمب اتمی خودمان داشتیم اما آمریکا را به دلیل داشتن برنامه صلح آمیز اتی مجازات کردیم. این ما بودیم که هر روز آمریکا را تهدید کردیم. این ما بودیم که با تاسیس شبکه های متعدد ماهواره ای به امنیت و فرهنگ آمریکا حمله کردیم. این ما بودیم که بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آن کشور فتنه راه انداختیم. این ما بودیم که به آمریکا دستور دادیم دستاورد دانشمندانش را بتن ریزی کند. این ما بودیم که خودمان برجام را بر آمریکا تحمیل کرده و خودمان هم نقض کردیم. و.. می بینید ما چقدر بد هستیم؟ آمریکایی های بیجاره در کشورشان نشسته بودند و ما رفته ایم آن طرف کره زمین اینهمه ظلم به آنها کردیم و هنوز هم دست از سرشان بر نمی داریم! تازه پرچم آمریکا را هم آتش می زنیم! البته که نشان دادیم دوستی طلب نیستیم! این جنگ را آمریکا شروع کرده و ما فقط در حال دفاع هستیم. تسلیم شما هم نمی شویم
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      3 1
      درود بر شما
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    7 11
    اصلاح طلبان دیگه گندیده اند. این دختر بچه نورآبادی هم، راهی را می رود که بهش دیکته کرده اند و گرنه تو به جای رفتار مناسب و پیشنهاد حذف قوانین متناقض، طرحهای مناسب برای اشتغالزایی، حرف مفت تکراری وطنفروشان را می زنی. زود تموم شدی بچه. تا دیر نشده برگرد.
  • پوریا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    11 2
    صحیح است صحیح است احسنت آفرین.
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    8 11
    آفت این انقلاب خود تاجزاده و سلحشوری و امثال این‌ها هستند
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 9
    این جماعت نفوذی غرب وپیاده نظام دشمن درداخل هستند خاک بر سر افرادی کنم که لیستی بدون تحقیق به این افراد مزدور رای داده اند خدا ازهر دوشان نگذرداینها هزار مرتبه از منافقان بدتروپلیدتر هستند
  • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    8 10
    خاک برسرت کنند اصلاح طلب عوضی که از روز اول انقلاب نگذاشتید یک روز قوه مجریه همراه با رهبر انقلاب باشد مملکت را به گند کشیدید این حال وروز مردم است انوقت داد بر می اورید ای نظامی گاز انبری .بدبخت هر چه در پایتخت دارید از سر صدقه همین قالیباف است وگرنه شما بعد از قالیباف یک متر خیابان را هم نتوانستید اسفالت کنید فقط ادعایتان .... خر را پاره کرده انشاالله در همین مرحله فتنه همانطور که خودتان هم پیش بینی کرده اید برای همیشه امیدتان ناامید خواهید شد
  • یک جانباز AE ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    14 3
    بعد از جنگ خیلی از مدیران انقلابی متاسفانه با دیدن تجملات و خارج رفتن انگل صفت شدند و هر جا بی لیاقتی نشان دادند به پشت میز دیگری رفتند چپ و راست هم ندارند شما را بخدا هر چه خورده اید و گند کاری هم کرده اید بروید کنار و مملکت را به جوانان بسپارید محظ رضای خدا
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    4 3
    مشکل اصلاحات نیست
  • GB ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    3 0
    با سلام ، چطور میشود که در مواقع خاص حال فعلی افراد ملاک قرار میگیرد (احمدی نژاد) ولی در مواقع غیر خاص حال قبلی افراد ، نمیدانم مطلب را گرفتید مشرق نیوز یا خیر .
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    15 3
    کاری به اصلاح طلب و اصو لگرا ندارم ولی دیگر خیلی دیر شده
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 4
    من هر چه تلاش کردم در اینستاگرام این علیا مخدره یک کامنت بگذارم و نامزدی او با بن سلمان را تبریک بگویم کامنت ثبت نشد!
  • AE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    19 2
    یک نفر پاسخ بدهد چرا بعد از چهل سال مردم همچنان مشکلات اولیه ای نظیر گرانی-بیکاری- فقر-تبعیض و هزاران مشکل دیگر دارند دولتها چه اصولگرا چه اصلاح طلب فقط به فکر جمع آوری رای مردم بودند ، اصلاح طلب ؛ اصولگرا دیگه تمومه ماجرا
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      6 3
      دلیلش وجود امثال شما است. تا امید آمریکا به شما است مشکلات ما ادامه دارد.
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      2 5
      خب شما احمقی و نمی دونی که ایران تونسته نرخ بیکاریش رو کاهش بده و الان هم صدها هزار شغل بلامتقاضی داریم جوری که مجبوریم کارگر خارجی بیاریم.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    5 19
    از این خانم بپرسند تا بحال برای خانواده غذا درست کرده خانم آشپز خانه جای شماست نه مجلس قانونگذاری
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 12
    شماها غلط میکنین خودتون رو کنار میکشید خودتون خراب کردین خودتون هم درستش کنین
  • GB ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    3 5
    انقلاب اسلامی داره چوب مسلمان نما و انقلابی نماهای بیشعور و نادان را میخورد .
  • بیطرف IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    4 11
    یاد بگیریم بجای توهین به همنوع و هم وطن فکری به حال اوضاع بد اقتصادی خود و همسایه و . . . باشیم شاید خدا از سر تقصیر همه بگذرد. به امید روزی که خوشی و صفا و صمیمیت و وضع مشعیت عالی در کشور عزیز ایران شاهد باشیم . یا حق
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    4 12
    بخاطر فریب مردم و اهانت به نیروهای کارامد کشور این جماعت باید پاسخگو ی ملت باشند ..
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    19 9
    در این زمونه که مرد کمتر پیدا میشه باز دم خانم سلحشوری گرم که حرف دل مردم را زد. مملکت هم از لحاظ اقتصادی کاملا فروپاشیده و هیچ شکی در ناکارآمدی سیستم موجود نیست. این ملت و مملکت هم تا زمانی که امثال مشرق هستند به دشمن نیاز ندارند چون همین ها مملکت را به انحطاط کشانده اند.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      4 12
      آره عزیزم. باید تسلیم آمریکا شویم تا همه مشکلات حل شود. نمی بینید مصر و لیبی و عراق که تسلیم شدند چقدر پیشرفت کرده اند؟
  • محمودی IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    25 5
    جز حرف حق چیزی نگفت حرف حق تلخ است بزرگترین فلسفه امام حسین این است که مرگ سرخ به از زندگی ننگین است
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    2 2
    کمکم
  • مهران IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    9 12
    زنده باد اصلاحات زنده باد خاتمی روحانی
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    16 3
    زنی که یک شهر را ترساند; احتیاج به ترس نیبست کشور بی درب و دراوزه هستیم مگر توی ایران زندگی نمی کنیم که از امریکا و یک زن بترسیم - ترس از واقیعت
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
      5 1
      یعنی واقعیت است که اگر موشک نداشته باشیم پوشک ارزان می شود!
  • ذئذئ IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    7 2
    مشرق توهم مثل رییست باز ازرونق اقتصادی حرف می زنی نکنه توهم از حرف های قبلیت ترسیدی میخای جبران کنی
  • خودم IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    3 0
    چاره چیه ؟؟؟؟؟؟ .. هی نقد نقد و.... اخرش که چی. حداقل میدانیم اینها همه ایرانید و هموطن که اینجور به جان هم افتادند . مدیریت مدیریت مدیریت مشکل ماست نه جناح و دسته و گروه . ادمهای با کفایت و با لیاقت باید مثل دهه 60 انقلابی و اسلامی با حرکت جهادی وارد عمل شوند و اونهم جوانهای با استعداد و خوش فکر و تازه نفس مثل ژنرالهای دهه 60 ایران که اکثرا زیر 30 سال سن داشتند
  • شریفی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    3 11
    از دید اصلاح طلب ها بدی وضعیت فعلی اقتصاد مقصرین را 80 درصد مردم ، 10 درصد دولت فعلی و 10 درصد را سایر موارد دخیل می دانند .
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    3 2
    اختلاف و بنداز و حکومت کن تا بوه این بوده
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    6 12
    از مردم شریف نور اباد بعید بود یی بیسواد راهی مجلس کنند.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    0 12
    آفت ابن نظام تو و رغقاتید انگل
  • غدیر زائری امیرانی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 8
    البته درست گفته است کرمها و انگلهایی مانند تاج زاده که از ابتدای انقلاب در بدنه انقلاب نفوذ کردند کاری مانند تولید افتی همچون لیست امید و اشخاص چون سلحشوری ندارند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 11
    انگلیس و عجوزه شوم لندنی الیزابت دست دوم چقدر بدبختند که روی گله ای از ابلهان بدتر از خودشون ( اسقاطی چی ها - اصلاحاتچی ها ) سرمایه گذاری کردند . خبر ندارند که پس از بدرک رفتن این جماعت اسقاطی ها . فاتحه هر چی انگلیس و بزرگ شده زباله دونی لندنی هست با صدای بلند خونده میشه .
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
    1 12
    راست می گوید نظام آفت زده است : آفت سبز و بنفش تاجزاده و امثالش مثل کرم به جان این مملکت افتاده اند...
  • ناشناس IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    0 0
    نماینده نور اباد اقای مسعود گودرزی است. این خانم فقط تو نور اباد سخنرانی کرد
  • سید حبیب IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    2 14
    خود تاجزاده لجن و انگل آفت است ان شاءالله به زودی همشون رو جمع می کنیم و به زباله دانی میسپاریم
  • روستا رفیع IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    1 0
    کارمان تمام است حکومت مردم سالار با کارمندان مردم آزار یک جای این کشور رانام ببرید که سرو سامن داشته باشد خواسته یا ناخواسته دانسته یاندانسته ریشه اسلام وتشیع را در کشور هدف اصلی قرار داده ودر حال نابودی ان هستیم پروردگارا اسلام را از دست مسلمین نجات عنایت بفرما آمین
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    2 18
    مصداق آفت خود تاجزاده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس