فیلم/ جشنواره چادر‌های آسمانی

محرم آمد و... «ایرانی‌ها بخاطر پوشش شاد نیستند»!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

محرم آمد و... «ایرانی‌ها بخاطر پوشش شاد نیستند»!

فردی به نام حسن موسوی چلک با عنوان رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران طی یادداشتی در شماره اخیر نشریه اصلاح‌طلب امید جوان نوشته است: جامعه‌ای که در آن نشاط باشد، گذشت و مدارا در آن حاکم می‌شود. افسردگی اجتماعی با شرایط اقتصادی و نگرانی نسبت به آینده تأثیر دارد و باید برای این موضوعات برنامه داشته باشیم والا چیزهای دیگر جایگزینش می‌شود.

او تصریح می‌کند:

«اداره و پوشش ما چندان بانشاط نیست و بدیهی است در چنین شرایطی غم جایگزین شادی و نشاط خواهد شد.»

*همه ساله با برآمدن بیرق‌های محرم و ایام عزای سیدالشهدا(ع)، کنایه‌ها و متلک‌های جریان سیاسی خاص و رسانه‌های آنها به مراسم عزاداری، هیئت‌داری، سیاه پوشیدن مردم، غذای نذری و غیره آغاز می‌شود.

کما اینکه چند سال قبل نیز محمد سروش‌محلاتی یکی از چهره‌های جریان خاص طی اظهاراتی از این گفت که ایرانی‌ها شاد نیستند چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند.[1]

ماجرای پوشش مردم ایران یا همان «چادر بانوان محجّبه ایرانی» هم یکی از مواردیست که همواره مورد اشاره این افراد قرار دارد.

این در حالیست که اولا تأثیر پوشش و رنگ آن، بسته به فرهنگ مردم یک کشور است و رنگ تیره پوشش بانوان در ایران نیز در ذهن مخاطب نه به معنای عزا که به معنای حیا است.

کما اینکه رنگ‌ها در ادوار مختلف زمانی، معانی مختلفی داشته‌اند و مثلا حدود 200 سال پیش در ایران، از رنگ سفید با عنوان رنگ عزا در پوشش بانوان استفاده می‌شده است!

در واقع آنچه سبب شادکامی است خلقیات و روحیات انسانی است نه لزوما مقولات بصری.

از باب مثال لازم به اشاره است که امروز برخی سلبریتی‌های ایرانی در ایونت‌شوها، در فوتوکال‌ها، در جشنواره‌ها و غیره دقیقا طبق نظر آقای موسوی چلک! لباس می‌پوشند اما در مقابل مشاهده می‌شود که مقولاتی مثل طلاق، آرزوی مرگ در هنگام پیری یا مریضی و سیاه دیدن اوضاع در میان آنها بیشتر از مردم عادی کشور شیوع دارد.

گفتنیست، طبق اعلام نشریه اکونومیست، مردم ایران در شاخص امید به زندگی در رده پنجم جهان قرار دارند.[2]

به این آمار البته بایستی افزایش مسافران هواپیما در ایران، رکوردشکنی در افزایش برگزاری کنسرت‌ها، افزایش 40 درصدی مخاطبان سینما و افزایش گسترده سفرهای داخلی و خارجی را نیز افزود که همگی بر خلاف گفته رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، نشانه افزایش نشاط در جامعه ایرانی است.

(جوابیه انجمن مددکاران اجتماعی ایران به این مطلب به همراه توضیحات مشرق در ادامه آمده است):

 توضیحات مشرق:

جالب است که آقای موسوی، به اصل مسئله مورد اشاره که اعتراض ایشان به نحوه پوشش بانوان ایرانی است؛ خدشه‌ای ندارند و فقط اظهار داشته‌اند که یادداشت ایشان ربطی به ماه محرم ندارد!

این در حالیست که یادداشت ایشان دقیقاً در آستانه ماه محرم منتشر شده است.

از طرفی در مطلب وبلاگ مشرق نیز توضیح داده شده است که این یک عادت معهود در میان اصلاح‌طلبان است که همواره در آستانه ماه محرم؛ کنایه‌های خود به جنبه‌های مختلف عزای حسینی را آغاز می‌کنند و در روزهایی که تکیه های عزای حسینی در کوچه پس کوچه‌های شهر نیز برپا شده، حرف از نشاط و شادی جمعی، کنسرت خیابانی، تجمعات خیابانی توام با موسیقی و ... دست کم به لحاظ موقعیت شناسی - که در حرفه خبرنگاری از مولفه های مهم است - یک بی سلیقگی محض را تداعی می کنند.

پر واضح است که اگر مطلب آقای موسوی ربطی به ماه محرم نداشت، می‌توانست در ایامی دیگر منتشر شود اما همانطور که مشاهده می‌شود یادداشت ایشان دقیقا در آستانه ماه محرم منتشر شده و بدیهیست که این مسئله هنگامی که در کنار آن عادت معهود اصلاح‌طلبان قرار می‌گیرد، ربط وثیقی به ماه محرم پیدا می‌کند.

***

ادعای عجیب یک اصلاح‌طلب درباره گذشته رحیم‌پورازغدی

«سیدحسین موسوی تبریزی»، فعال اصلاح‌طلب و دبیرکل مجمع مدرسین و محققین قم طی اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد درباره حسن رحیم‌پور ازغدی و سخنرانی او در تجمع اخیر مدرسه فیضیه قم گفته است:

فیلم سخنرانی فردی که در تلویزیون همیشه دیده می‌شود و در شورای انقلاب فرهنگی هم حضور دارد و از قدیم هم روی این فرد شناخت دارم، برای من فرستاده‌اند. این فرد قبل از انقلاب با آیت‌الله خامنه‌ای زاویه داشت و بعد از مدتی چهره‌ای دیگر از خود نشان داد.

وی افزود:

فردی که به آن اشاره کردم براثر خودبزرگ‌بینی همه مراجع را بی اثر می‌بیند و در سخنرانی‌های خود به آنها توهین می‌کند و می‌گوید در قم یک توضیح المسائل تولید نمی‌شود که به درد مردم بخورد. اگر این حرف را کسی که با حکومت، نظام یا برخی نهادها مخالف بود می‌گفت صبح فردا علیه او راهپیمایی راه می‌افتاد و تمام ائمه جمعه علیه او سخن می‌گفتند. در واقع رسانه‌های خارجی هم تا به حال اینطور در خصوص مراجع سخن نگفتند.

موسوی تبریزی همچنین تصریح می‌کند:

هدف افرادی که با ادبیات اینچنینی تجمع می‌کنند و کارهای آنها سازمان‌یافته است درواقع نابودی کل نظام است، خدارا شکر که همه مراجع هم به موقع نسبت به این موضوع موضع گرفتند اما حالا مثل بازی بچه‌ها هیچ کس آن را گردن نمی‌گیرد![3]

*در اشاره به صحبت‌های موسوی‌تبریزی لازم به توضیح است که جای خوشوقتی دارد که مسئله زاویه داشتن با مقام معظم رهبری برای چهره‌های ستاد جریان سیاسی خاص نیز به یک دغدغه تبدیل شده است.

از طرفی این نکته هم نیاز به یادآوری دارد که زاویه داشتن فکری با رهبری نظام، ذنب لایغفر نیست زیرا اولا ولایتمداری در عمل تعریف می‌شود نه لزوما در فکر و ثانیا در ایران اسلامی اجبار فکری نداریم و آزادی اندیشه به مفهوم واقعی کلمه در ایران، جاری و ساری است.

در عین حال اما بایستی اشاره کرد که آقای حسن رحیم‌پورازغدی متولد سال 43 است! به این معنی که او در هنگام وقوع انقلاب اسلامی فقط 14 سال داشته است و بنابراین طرح زاویه داشتن رحیم‌پور با رهبر معظم انقلاب در قبل از انقلاب، یک حرف مضحک بیشتر نیست.

در اینجا اشاره به سوابق برخی گفته‌های دیگر موسوی‌تبریزی هم خالی از لطف نیست...

«امام(ره) در ابتدای امر به دنبال انقلاب نبود و می‌خواست شاه بماند!» و «ما حتی یک بار هم نمی‌بینیم که امام در مورد زنان گفته باشد که باید حتما حجاب داشته باشند.»[4] از جمله گفته‌های همین فرد است.

***

اوگاندانمایی از ایران روی خط ویژه...

«تعطیلی بیمارستان‌ها» در راه است!

فردی به نام ع.ا.س تحت عنوان رئیس انجمن مراقبت‌های ویژه ایران در مصاحبه با ایلنا در رابطه با وضعیت دارو و تجهیزات پزشکی در کشور گفت:

بهتر است اصلا راجع به این مساله صحبت نکنم، چرا که به حدی کمبود داریم که برخی تجهیزات اصلا در بیمارستان‌ وجود ندارد و مجبور می‌شویم به همراه مریض اعلام کنیم که آن را تهیه کند.

او می‌افزاید:

در حدی کمبود وجود دارد که اگر به همین شکل جلو برویم، برخی بیمارستان‌هایی که کشوری هستند و ردیف بودجه‌ای از وزارت بهداشت ندارند، تعطیل می‌شوند.

فرد مذکور همچنین تاکید بر اینکه حتی در تامین آنتی‌بیوتیک هم مشکل داریم و با کمبود مواجه هستیم، بیان داشت: پولی در کار نیست، تحریم‌های اصلی هم که تا آبان ماه عملی می‌شود و در چنین شرایطی نگرانی‌ها بیشتر می‌شود.[5]

*خبرگزاری ایلنا پیش از این مصاحبه دیگری را با فردی تحت عنوان رئیس خانه کارگر قزوین منتشر کرده بود که فرد یاد شده در آن ادعا می‌کرد تعداد زیادی از مردم گرسنه شده‌اند و در سطل‌های زباله به دنبال غذا می‌گردند![6]

«سیاه‌نمایی» و بزرگ‌نمایی از مشکلات کشور، پروژه‌ای است که جریان سیاسی خاص برای ایجاد «فتنه اقتصادی»، سابوتاژ و اغتشاش در کشور طراحی کرده است و جالب آنکه در این راستا آدرس خیابان و اغتشاش میلیونی هم به مردم داده شده است.[7]

مسئله سیاه‌نمایی و «ناامیدکردن مردم» طی سال‌های گذشته و بویژه در ماه‌های اخیر کراراً مورد هشدار رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

اظهارات فرد مذکور، شرایطی شبیه به کشورهای اوگاندا یا سومالی را تصویر می‌کند در حالیکه اینجا جمهوری اسلامی ایران است.

جالب آنکه چیزی تحت عنوان بحران در کمبود تجهیزات پزشکی و یا مثلا قحطی آنتی‌بیوتیک در حالیست که ایران اسلامی حتی در دوران انقلاب اسلامی و یا در جنگ تحمیلی 8 ساله هم در این قضایا با بحران مواجه نشد. چه برسد به امروز که ایران در زمینه درمان یکی از اقطاب منطقه است و حتی درآمدهایی از «گردشگری سلامت» نیز دارد.

قابل توجه آنکه حتی در کشور یمن نیز که این روزها به معنی واقعی درگیر بحران و کمبود تجهیزات پزشکی است هم چیزی تحت عنوان «قحطی آنتی‌بیوتیک» رخ نداده و لذا معلوم نیست مصاحبه کننده چه فضایی را در ذهن داشته است؟!

البته در عین حال نمی‌توان منکر مشکلات همیشگی درمان و دارو شد و اینطور گفت که مسئله درمان در ایران با هیچ مشکلی مواجه نیست اما ادعاهایی مثل کمبود آنتی‌بیوتیک و یا تعطیل شدن بیمارستان‌ها قطعا صحیح نیست و از همین روست که برخی محافل تحلیلی معتقدند این حرف‌ها صرفاً برای تخریب ذهن مخاطب بیان و ترویج می‌شوند فلذا باید به آن «پیوست امنیتی» الصاق کرد زیرا منجر به اغتشاش می‌شوند.

به تازگی برخی سلبریتی‌ها نیز در شبکه‌های اجتماعی خود بر وجود گرسنگی و قحطی و حتی «آفریقا بودن ایران» تأکید کرده‌اند.

برخی اصلاح‌طلبان نیز در این زمینه تأکیداتی داشته‌اند مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی با «چالش نان» مواجه است![8]

در اینجا همچنین بایستی این سؤال را پرسید که چرا 4 گام القای ناامیدی، صحبت درباره اغتشاش خیابانی، این‌همانی جمهوری اسلامی با شوروی و رژیم شاه و ارائه اطلاعاتی درباره حکومت بعدی؛ در رسانه‌های اصلاح‌طلب و البته رسانه‌های دولتی با شدت هرچه‌تمامتر در حالی پیگیری است؟!

***

1_ http://fna.ir/72AMP

2_ http://www.irinn.ir/fa/news/121294

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1007267

4_ https://www.farsnews.com/news/13931020001202

5_ http://monitor.shafaqna.com/FA/AL/14283578

6_ mshrgh.ir/891131

7_ mshrgh.ir/878667

8_ mshrgh.ir/867289

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    86 22
    یعنی مردم خیال نکنید با ایجاد اشتغال و ارزانی و عمران کشور شاد می شوید. شادی در این است که لباس جلف بپوشید و پارتی بروید و برقصید.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    46 20
    اصلاح طلب داخل مجلس مثل نتانیاهو نطق می کنه نهاد رهبری باید فرمایشی بشه این به مرجعیت نقد وارد می کنه بی سابقه هست؟ گوساله چند چندی با خودت
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    28 17
    چرا 4 گام القای ناامیدی، صحبت درباره اغتشاش خیابانی، این‌همانی جمهوری اسلامی با شوروی و رژیم شاه و ارائه اطلاعاتی درباره حکومت بعدی؛ در رسانه‌های اصلاح‌طلب و البته رسانه‌های دولتی با شدت هرچه‌تمامتر در حالی پیگیری است؟! پاسخ: چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دشمن را در آن سوی مرزها جستجو می کند نه در پاستور و بهارستان....
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      32 6
      دو تا بمب تو کشور منفجر بشه میزنن از این مملکت فرار میکنن تا 30 سال دیگه هم پیداشون نمیشه
  • دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    37 20
    مشرق جان ، آدم عقده ای اتهام زن همه جا پیدا میشه . حرف های این افراد باعث تمسخر خودشونه . ما واقعا تعداد محدودی متفکر داریم که تو حوزه ایدئولوژی اسلامی و چرایی اونها انصافا دارن خوب کار می کنند. یکی از اونها آقای رحیم پور ازغندی هست که اکثرا تو دانشگاهها قبولش دارن چون مستدل و پخته حرف می زنه . مثل منافقین اونم ترور شخصیتی کنید. آقای موسوی، از دانشگاهی ها و جوانان ، اصلا کسی شما رو میشناسه؟ واقعا باید در صلاحیت شما و ادعای دلسوزی تون تردید و بازنگری بشه .
  • ناشناس IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    43 3
    خدایا هیچ بنده ای راگرفتارمریضی وبیمارستان نکن .
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    22 21
    همه حرفا شد سیاه نمایی جریان خاص پس این همه گرفتاری وکمبودها چیه
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      10 4
      همه از گرده هم فکران و همون هایی بلند میشه که دوستان گرامی و جنابعالی به بهانه دیوار کشی پیاده رو ها و تعطیلی کنسرت به رقبایش رای دادی غافل از اینکه دو سوم جیبتو یک شبه خالی کردن و همه رو گردن اسلام و انقلاب می اندازن و جک قضیه اونجاست که 30 سال از 40 سال عمر جمهوری سکان دست همونها بوده و هست
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      17 8
      کمی بهتر ببینی متوجه میشی که خیلی از کمبود های الان به خاطر خیانت های همین جریان خاصه
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      4 1
      استفاده از کلمه همه نشان می دهد مقاله را تا انتها نخوانده ای!
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    43 11
    فکر کن رحیم پور قبل از انقلاب۵۷، نوجوان بوده، حالا برای اینکه ما الگوی ذهنی کسی رو بشناسیم دو سال میریم عقب یعنی رحیم پور ۱۲ ساله!! آقای سیدحسین موسوی تبریزی حرمت لباس رو نگه دار، دروغگویی زشت است. در ۱۳ سالگی با فلانی زاویه داشت!!! یاخدا. بله برادر کوچکم کمی با من زاویه دارد، بهش میگم برو اتاقت رو تمیز کن گوش نمیده و هر روز یه دست کتک اساسی نوش جان میکنه. حالا دروغ این آقا به رحیم پور واضح بود، فردا تهمت زدن به شخص دیگر را چه کنیم؟ یعنی منافق تر و پست تر از این ها هم داریم!؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    48 15
    رحیم پور تا اونجایی که میشناسم آدم حق طلبیه حالا اگه چند تا حرف زده در نقد حوزه به قبای آقایون برخورده مشکل انتقاد ناپذیریشونه. حالا لباس پیغمبرو پوشیدین دیگه خودتون باورتون نشه خبریه...
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    34 13
    اوگاندا نمائی بنده خدا ازسومالی هم داریم بدترمیشیم دوتادونه سیب خریدم شد 4000تومن
    • مانی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      45 21
      غلط کردی به روحانی رای دادی !!! به قول وزیر بهداشت رای دادی باید تحمل کنی همینه که هست !!!
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      5 9
      احسنت
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      7 5
      احمق جون من که به هیچ کس رای ندادم چی بگم؟
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      6 16
      توام که رأی ندادی مجبوری از رأی اکثریت پیروی کنی و بگی چشم. پس بهتره هم رأی بدی هم رأی خوب بدی.
  • سید IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    37 21
    هر صبح علی الطلوع ملت ما با دیدن اصلاح طلبان تهوع آور و شندن و خواندن لاطائلاتشان حال بدی پیدا می کنند که یکی از این احوال نیاز شدید به تخلیه روحی و جسمی است!!!!!!
  • مانی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    27 13
    اصلاحاتچی های تعطیل !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    • جوادی IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      17 9
      اسهال طلبانننننننننن
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    18 13
    موافقم با ازغدی. یکی از خودمون باید این حرفها رو میزد بالاخره
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    19 5
    من از دست این مسئولان مملکت دیوونه شدم . یعنی واقعا دارم دیوانه میشوم
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      1 1
      دیوانه
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    18 3
    اتفاقا مشکی رنگ عشقه،بنظرم
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    16 12
    از قول من به او اقا بگویید ای دیوث سیاسی . عجب کلمه ای اقای جوادی عاملی فرمودند . این اقا خودش چقدر سواد دارد کدام مقاله و کتاب و درس درست حسابی ازاو سراغ داریم
  • خادم IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    14 12
    چرا دروغ میگی حتمآ بازار تجریش سیب خریدی شده4000تومن بیا توی هاشمی یک کیلو سیب بخر4000تومن حتمآ باید بری بالاشهر خرید کنی!!×!؟اینا فکر میکنن رژیم عوض میشه اینها هم بعنوان یک جناح توی رژیم بعدی میمونن!!زهی خیال باطل چیزی رو که با خون بدست آوردیم با جون ازش دفاع میکنیم حالا هی بگید ایران سومالی شده اون وقت از4شنبه بعد از ظهر جاده چالوس راهبندان پراید میشه من نمیدونم پس اینها کین که هر هفته با پراید شمال میرن!!!؟
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      2 1
      فکر کردی مملکت فقط تهرانه. ده درصد جمعیت ایران تو تهرانه نود درصد دیگش چی؟ بیا زابل و سیستان دیگه تا آخر عمر دهنتو میبندی
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    8 2
    توی خارج مثل ژاپن که آمار خودکشی بالاست احتمالا" هیاتهای مذهبی زیادی دارند. یا در اروپا که هیچی پاشون نیست خیلی شنگول تشریف دارند. پس این همه ولنگاری و فرار از خانه و نابودی کانون خانوادگی در فرنگستان علتش چیه آقای کارشناس بیسواد؟ بگو با دین زاویه دارم تمام. از خودت اراجیف نباف. هرچی بدبختی درون جوامع هست از بی دینی و دوری از خداست. اینها ناراحتند وقتی می بینند جوانان از الان لباس سیاه برای امام حسین تنشون کردند و پر شور در مراسم مذهبی شرکت می کنند. این عشق با معیارهای غربی و روشنفکرنماها جور در نمی آید. خب نیاید. برو خودتو حلق آویز کن.
  • کرامت انسانی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    24 7
    مردم ایران شادی ندارند بدبختی افسردگی فقر مریضی گریبانگیر شان شده... نداشتن تفریحات سالم حداقل سالی یکبار مسافرت برای هر خانواده ایرانی لازم است اما متاسفانه به علت تورم گرانی خیلی از خانوادها حتی در تامین مایحتاج اولیه خود را هم نمیتوانند برآورده کنند چه برسد به اینکه شادی و نشاط داشته باشند...
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      8 4
      آنوقت نمی دانم این همه مسافرت های تابستانی و نوروزی ترافیک جاده ای و شلوغی غیر قابل وصف مشهد و. . . یک طرفه شدن جاده های شمال در آخر هفته که این همه تلفات به دنبال داره و و روزی تا 95 میلیون لیتر بنزین مصرف شده مال کیه از ما بهترون هستند! یا از خارج آمده اند! آنقدر دروغ گفته اند که خودشان هم باورشان شده!
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    13 12
    موسوی تبریزی همان مزدوری است که ادعا میکرد اگر دربرجام توافق حاصل نشود تقصیر رهبری است حیف است اینچنین افراد مزدور ونفوذی بیگانه زنده باشند وحق اظهار نظر داشته باشندیک موی گندیده ازغدی را با هزارعالم نمای نفوووذی عوض نمیکنیم
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    12 7
    حرف های موسوی تبریزی را که خواندم کلی خندیدم
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    12 7
    شادی نداشتن فقط دلیلش فقر نیست .اتفاقا بریدن از دین و عدم توکل و عدم پیوند با اهل بیت و لاابالی گری افسردگی میاره.در غرب هم از نوای قران و امور مذهبی برای درمان بیماران سرطانی و روانی استفاده می شه.اندکی تامل بایدت ! فاین تذهبون؟!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    3 1
    مبارزه ونشراکاذیب باکسی درباره این افرادبرخوردکند
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    1 1
    بی اقراق حرف بزنید تازه در بنشیند
    • مانی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      5 0
      اغراق عمو جان اغراق !!!
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    3 4
    امید به زندگی یعنی متویط عمر بیشتر به بهداشت و ... مرتبط هست با شادی اشتباه نگیرید
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      2 1
      امید به زندگی یعنی هر بطور متوسط افراد یک جامعه امید دارن که چند سال زنده باشن و عمر کنن مطمئنن اگر یکی فرد افسرده و غمگین و نا امید دوست داره هرچه زودتر بمیره و یا خودکشی کنه و امید به زندگی در ایران بالا و خودکشی پایین هست
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    9 2
    موسوی تبریزی همان حجت الاسلام موسوی است که اوایل انقلاب تا جایگاه دادستانی کل کشور هم رسید ؟
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    16 1
    قاضی زاده هاشمی در طرح سلامت با سی برابر کردن یارانه پزشکان میلیاردها تومن از بیت المال توی جیب هر پزشک ریخت بعد وضع تجهیزات پزشکی بخاطر نبود بودجه اینجوری میشه . یکی از علل افزایش وحشتناک نقدینگی و پایه پولی پرداختهای فوق نجومی به پزشکان بود که به بهای سوپرمیلیاردر شدن چند پزشک سنگین ترین بحران اقتصادی برای مردم بدبخت رقم خورد
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    11 7
    بله سياه نمايي مي كنند و مملكت مثل گل و بلبل است . همه چيز هست و هيچ كمبودي هم نيست !
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      8 7
      کمبود و مشکل هست. مثل تمام کشورهای دیگر دنیا. ولی بحرانی که شما و رفقای شما میگویید نه!
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      8 12
      هر کمبودی هم باشذ مقصرش مردمی هستند که به دستور بی بی سی رای دادند. خودتان کردید که لعنت بر خودتان باد.
    • ایرانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      7 2
      11:29 واسه شما مشکله واسی خیلی ها بحرانه ، مثل تمام کشورها !!! یعنی همه کشورها منظورت یا چندتا کشور خاص ؟؟؟ اونها مثل ما میگن مشکلاتشون کار دشمنه ؟؟ یا آنجا هم سیاه نمایی می کنند ؟؟ کمبود ، مشکل ، بحران اسمشو هرچی بزاری مردن با پوست و گوشت و استخوان دارن حسش می کنن و اینکه شرایط رو به بهبود نیست و داره بدتر میشه یا اینم سیاه نماییه ؟؟
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    12 1
    برای اینکه ایران رو ببری بالا چه نیازی هست که کشورهای دیگه رو تمسخر کنی و پایین بیاری؟ آین آفریقا نمایی و اوگاندانمایی دیگه چه اصطلاحات غیر اخلاقی هست که به کار می برین؟ در آفریقا، آفریقای جنوبی هم هست که کشور درجه یکی در سطح دنیا محسوب می شه. همون اوگاندا هم یه جنگل بکره که شهرهای زیبایی هم داره.
  • رضا عظیم AE ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    15 1
    سپاه پاسداران از حفاظت اطلاعات بسیار پرقدرتی برخوردار است. بر تمامی امورات کشور ناظر است، هر تروریستی که وارد کشور می شود را فورا شناسایی می کند.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    9 0
    بله دوستان بعضی از هموطنانمان در سطل آشغال دنبال سیر کردن خودشونن این درسته ، در ضمن افرادی را میشناسم که از نانوایی نان را به صورت قسطی میارن، تازه اولشه
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
      2 1
      خخخخخ... بهشون بوگو برن نونوایی هایی که دم شیشون نوشته "نان رایگان". واسه احمق بودن راه های بهتری رو انتخاب کن رفیق.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    7 0
    یعنی مسافران این چند میلیون سفر خارجی و چند ده میلیون سفر داخلی. ایرانی نبوده اند؟! 40 میلیون شناسنامه جعلی ؟!!!
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    5 2
    با بودن این همه خیانت کار داخلی باید هم بیمارستانها و دیگر مراکز تعطیل شوند این جای تعجب نیست وقتی همه مخالف ها دست در دست هم می دهند همین است این مملکت از خودی و غیر خودی چه ها که نکشیده
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    1 5
    مشرق كثيف
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    7 0
    ايت آقاي به اصطلاح اسلاح طلب نميدونه همه كثافتكاريها محصول خودش و همفكرانشه
  • پوریا IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    0 0
    در محبت حسین بن علی حرارتیست در قلوب که سردی نگیرد تا ابد حالا هرچی هست لاط و الاط ببافند
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    0 0
    استاد رحیم پور ازغدی ازینکه ازطرف لیبرالها واصلاح طلبا مورد هجمه ناجوانمردانه قرارگرفته دلیل برپاکیو صداقت این مرده
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 0
    این محرم و صفر است ک اسلام را زنده نگه داشته است ... پس منطقی ایراد بگیر
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    2 0
    اوگاندانمایی!!چقدر یخه این عبارت
  • ج IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
    0 0
    چقدمطالب این سایت سطحی وبی مایه هستن حیف ازوقتی که صرف خواندن این مطالب شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس