تیراندازی در اهواز

سخنگوی یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در گفتگویی مسوولیت حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را بر عهده گرفت. در این گزارش با سوابق گروهک جنایتکار «الاحوازیه» بیشتر آشنا خواهید شد.

سرویس سیاست مشرق - روز ۳۱ شهریور ماه، در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، بعد از ۳۰ دقیقه از شروع مراسم، ۴ تروریست مسلح از پارک پشت جایگاه، مردم و نیروهای در حال رژه را به رگبار بستند که متاسفانه چند تن از هموطنان، از جمله چند تن از نیروهای ارتش و سپاه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران درباره این حمله تروریستی گفت:

"افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند".

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.
وی همچنین گفت:

"در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه".

جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند.

اما به نظر می رسد که منظور سردار شریف از جنبش الاحوازیه، بزرگ‌ترین و خشن‌ترین گروهک یعنی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» است.

تجزیه طلبان وهابی الاحوازیه در انگلستان و در شهر لندن هم دفتر دارند و در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد  و با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه،   تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای جبهه مقاومت رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

این گروه جدایی طلب، شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.

شاخه تروریستی این گروهک  گردان‌های محی الدین آل ناصر نام دارد و سایتی به نام «احوازنا. نت» فعالیت‌های آن را پوشش می دهد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند.

حبیب نبگان، سرکرده گروه و همسرش

حبیب أسیود، سعید حمیدان و ناصر جبر، از مسوولان این گروهک مسلح تجزیه‌طلب هستند.  محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جبهة العربیة لتحریر الاحواز نیز با این گروهیک در ارتباط تنگاتنگ است و مشترکا در خوزستان دست به عملیات تروریستی می زنند.

حبیب اسیود، معاون گروهک
ناصر جبر، از سران گروهک
سعید حمیدان، از سران گروهک

تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و شاخه نظامی آن موسوم به محی الدین آل ناصر، از اواسط سال۱۳۷۶ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود، است آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید. افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس ها (غیرعرب‌ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی‌رحمانه ادامه داشته باشد. جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می دانند و علاوه بر آن در نقشه های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند

کنفرانس این گروهک در تونس

این گروه به مشی مسلحانه اعتقاد دارند. به شدت ضدایران و ضدغیرعرب هستند در حالیکه دیگران را نژادپرست و فاشیست می دانند، خود نژادپرست بوده و به شدت روشی فاشیستی دارند. برای نمونه با افتخار ویدیویی از درگیری یک عرب و فارس، به گفته خودشان اشغالگر، را در تارنمای خود گذاشته اند. بمب گذاری های سال ۱۳۸۴ در اهواز نیز از اقدامات خشن این گروه است. این گروه با بی‌رحمی تمام، از این جنایات از جمله بمب گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم میهنانمان انجامید و بمب‌گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلم برداری کرده و در اینترنت منتشر کردند

گروهک تروریستی حرکه النضال که مدتی است به دلیل حضور در کشورهای اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود، از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی کند و بیانیه ها واخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر مینماید

براساس خبری که در اسفند ماه ۱۳۸۴ در روزنامه های سراسری و تلویزیون خوزستان منتشر شد اعلام گردید که این گروه تروریستی مورد ضربه قرار گفت و بعدها نیز اعدام عوامل بمب گذرای مهر تاییدی بر این خبر بود .

در فیلمی که همان سال و فیلم های اخیر پرس تی وی پخش شد مشخص شد که چند تن از اعضای این گروهک که بیشتر از دو خانواده موسوم به نیسی و نبگان هستند در کشور های دانمارک، سوئد و هلند پناهندهگی اخذ نمودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 36
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    حرامیان را به سزای عمل خود برسانید مرگ بر منافق
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      215 7
      گنده لات شون صدام بود چنان سیلی خورد که به درک رفت حالا این مفت خورای وهابی شاخ و شونه می کشند. اینها هم باید گوش مالی سخت بشوند حساب دستشون بیاد.
    • یونس IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      147 7
      مرگ بر تروریست اشتباهی منفی زدم
    • پری مجرد ۴۶ ساله IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      128 5
      همه این حروم زاده ها رو تیکه تیکه کنید
    • پری مجرد۴۷ ساله IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      27 27
      مشرق آشغال کامنت من کوووووو
    • پری مجرد۴۷ ساله IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      25 22
      مشرق انگل کامنتم رو بزارش
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      10 7
      سفیر انگلستان تسلیت گفته است.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    من از منتقدای ۱۰۰ درصد این حکومت هستم اما کشتن سربازهای بیچاره فرزند این ملت جنایت است. شخصا با وجود انتقاد ها و مخالفت با این حکومت، مخالف ۱۰۰ درصد تجزیه هستم و حاضرم تن به تن با جدایی طلب ها بجنگم. جدایی طلب باید سرکوب بشه با تمام قدرت.
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      84 36
      منم مخالف این حکومتم اما جزای تجزیه طلب مرگه فقط مرگ همونجور که اون تروریست کرد ( من کردها رو خیلی دوست دارم ) رو اعدام کردن و بنده این حرکت جزو معدود حرکتهای میدونم که درست حرکت کرده حکومت بنظرم اگر کسی مخالفه اولا باید چهارچوب ایران و قبول کنه دوما فقط باید صلح آمیز و بصورت اصلاحات گام بگام و دموکراتیک نسبت به تغيراتي که مدنظرشه اعمال کنه هرکس اسلحه برداره و تجزیه طلب باشه حکم اعدامه
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      57 14
      موافقم. ایران جاویدان
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      57 42
      اسمت و مشخصات رو اعلام کن تو بیخود کردی با حکومت اعلام جنگ میکنی.نیازی به حمایت تو از سربازان این نظام نیست. مردم خودشان جواب مزدوران صهیونیست را خواهند داد‌
    • ALPHARED IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      26 24
      درود بر شرفت
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      68 46
      اشک تمساح کافیست. این حکومت برود ایران جایگزینی جز تجزیه ندارد.
    • ضد تجزیه GB ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      35 4
      موافقم ولی من با حکومت ایران کاری ندارم و بحث سیاسی نمی کنم ولی واقعا بگم مخالف سر سخت تجزیه هستم هر حومتی باشه ،باشد ولی تجزیه ننههههه! شده یاعلی میگمو میرم جنگ تا ایرن فرقه رو بترکونیم ! مرگ بر ضد ایران ! مرگ بر نژاد پرستی
    • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      19 2
      ۱۴:۰۲ تو غلط کردی بشین کودتو میل کن
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    یزیدیان زمان
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    97 9
    خدا بر عذابشان بیفزاید
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    این پسماند های بعث عراق هستند
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      26 5
      همه اینها و خانوادهاشون را نابود کنید
  • سورنا خوزستانی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    خوزستان سرزمین پدری و مادری اقوام لرهای بختیاری ست اما با تبلیغات وسیع رسانه های داخلی و مزدوران خارجی این استان را عربی نشان داده زنده باد ایران
    • خوزستانم AE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      38 15
      ماهی گرفتن از آب گل آلود همینه دیگه.... مثل اینکه شهدای این حادثه اکثرا عرب هستن اگه جنابعالی قبول کنین.. خوزستان مهد تمدن اقوام مختلفی بوده بختیاریها در شمال و شمال غرب و عربها در مرکز و جنوب وجنوب غرب از دیرباز کنار هم ساکن بوده اند.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      31 9
      همین حرفهاست که ... وقتی قومیت جای اسلام نشست همینه
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      54 13
      خوزستان سرزمین هیچ قبیله ای نیست. خوزستان ملک مشاع همه ی مردم ایران است. قبیله گرایی به هر اسمی باشد مردود است
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      43 8
      لعنت بر هر چه قومیت پرست است.
    • تمشکال IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      15 18
      آنهایی که سواد تاریخی دارند با ( سورنا ) موافقند خوزستانی ها در واقع اقوام لر - فارس -و بومی های حاشیه خلیج فارس اند که عرب زبانند نه عرب / مثلا تمام مردم آستارا به زبان ترکی صحبت می کنند اما ترک نیستند بلکه (تالش ترک زبانند ) که دیگر تالشی بلد نیستند ! سعودی ها با حربه دلار های نفتی چند سالی است برای پرورش تروریسم و آشوب کشیدن و حزب درست کردن در حال خریدن مزدور هستند . دشمنان بدانند که ایران تمدنش ریشه در 7000سال دارد و چون کوهی بلند و سترگ غیور مندانه در منطقه خودنمایی می کند
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      17 8
      بزرگواران نژادپرست نیستم؛ اما مخالفان پارسی بودن جنوب ایران بفرمایند 1400 سال پیش، اهواز و خوزستان مال کی بود؟ ساکنانش کیا بودن؟ و نسبت عربها با اون چه بود؟ آیا غیر از این بود که ایران شد مامن مهاجران؟ آیا غیر از این بود که سواحل جنوب خلیج فارس مال ایران بود؟ آیا فرماندار یمن، بازان نبود که از طرف خسروپرویز انتخاب شده بود؟ آیا وهرز سردار سپاه ایران در یمن نبود؟ وقتی میگیم تاریخ درست یاد بدید برای همینه
  • علی صفاری IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    108 5
    چرا سفرای این کشورها فرخوانده نمیشوند و مسئولیت اینکار را باید به گردن انان انداخت و منتظر عواقب ان باشند خصوصا" عربستان باید ادب شود
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    رسانه های سعودی مدام با این ها مصاحبه می کنند و ازشون حمایت می کنند. این ابله ها از سرنوشت خلق عرب در اوایل انقلاب عبرت بگیرند.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    51 13
    فکر کردن برد موشک های ما چون 3000 کیلومتره ، دیگه دستمون بهشون نمیرسه
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    87 28
    اقای روحانی تحویل بگیر .عملکرد ضعیف شما منجر به حوادث از مجلس تا امروز شده . چه جواب خواهید داد.ایا سخنگوی وزارت خارجه تان این را فقط محکوم میکند؟!
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      4 13
      مزخرف نگو مثل این بچه های دو ساله هر چیز بی ربطی رو ربط نده به روحانی. الان وزارت خارجه باید چی کار کنه؟ بره بزنه زیر گوش اعضای این گروهک؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    85 9
    اینابودن که جلو پای بعثی ها گوسفند قربانی کردن
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      18 3
      باید همشونو قتل عام کرد
    • امیر کبیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      5 6
      چقدر جلوی پای بعثی هاکه با شعارعربیت و یا پان عربیسم که وارد خوزستان شده بودند گاو و گوسفند قربانی کردند آن وقت بعثی ها بزرگترین جنایت ها را علیه همین ها کردند که در تاریخ ثبت است امروز دلارهای نفتی( محمد بن سلمان)چنان اینها را کر و کور کرده که جنایت بعثی ها را یاد نمی آورند . مردم وطن دوست ایران در سراسر دنیا خواستار شدید ترین مجازات علیه این وطن فروشان و عمال بد اندیش این ها در حاشیه خلیج فارس هستند
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    65 11
    اگر دانمارك تحويلشون نداد، چهار تا نفوذي رو اعدام كنيد و با موشك نقطه زن در تلافي انگليس رو بزنيد.
  • ناشناس IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    68 2
    دسته جمعی همشونو بفرستید بالای دار
  • GB ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    21 70
    باید حقوق اقوام و ملت های ایرانی رعایت شود
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      59 8
      لازم به گفتن چون تویی وطن فروش نیست .
    • ایرانی US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      50 13
      خفه مزدور سعودی و انگلیس کثیف....ایران یه ملت داره اونهم ملت ایران..............مشرق نباید اراجیف این تروریست های ضد ایرانی رو منتشر کنی.باید نابودشون کرد مزدورهای کثیف اجنبی رو
    • محمد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      34 6
      خفه انگل لیسی حرومی
    • DE ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      43 3
      در ایران فقط و فقط یک ملت وجود داره و آنهم ملت ایران . جناب مشرق ، دست از روشنفکربازی بردار و موقعیکه صحبت بر سر مسائل حساسی مثل تمامیت ارضی کشور است ، هر کامنتی رو نباید چاپ کنی بخصوص وقتیکه حرف مفت یک دربدر غربتی باشه .
    • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      20 4
      منتظرباش حقوق تون رو بهتون می دیم سگ صفتا
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      36 13
      ببخشید این افرادی که کشته شدند مگر حق و حقوق نداشتند؟ کسی که منطق داره دست به اسلحه نمی بره و مردم بی گناه رو هدف قرار نمی ده.
    • مانی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      26 35
      خفه شو BBC نجس !!!
    • ناشناس IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      31 31
      مرگ بر انگلیس در ایران یک ملت وجود دارد و آن هم ملت ایران است
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      32 22
      حقوق اقوام رعایت شده شمادرانگلیس هستی چه میدانی اینجا چه خبراست من خودم عرب خوزستانم
    • بهنام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      9 33
      اسکل!!
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      4 1
      الان این وسط حق اقلیت کجاست؟ مردمی که به گلوله بستند اکثریت بودن یا اقلیت ؟ یا اینکه هرکس هر وقت فکرکرد سهم بیشتری داره باید وحشیگری کنه؟ اگر منظورتون اینه و تجزیه طلبی مرامتون، صدام گنده لاتتون بود که خدا باذلت به گور فرستادش مسیر شما هم همونجاست.
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      11 2
      امام علی علیه السلام در خصوص خوارج میفرمایند: آنها از حق حرف میزنند اما برای تحقق باطل از آن استفاده میکنند. این جمله شما هم همینه... شما انگلیسیها یک عمر از همین راه نون خوردید: شما فقط از خون انسانهای بیگناه سیر میشود. و هیچ چیز دیگری شما را سیر نخواهد کرد... انتقام سخت در راه است.. ومطمئن باشید آینده از آن ماست نه شما...
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      9 2
      امام علی علیه السلام در خصوص خوارج میفرمایند: آنها از حق حرف میزنند اما برای تحقق باطل از آن استفاده میکنند. این جمله شما هم همینه... شما انگلیسیها یک عمر از همین راه نون خوردید: شما فقط از خون انسانهای بیگناه سیر میشود. و هیچ چیز دیگری شما را سیر نخواهد کرد... انتقام سخت در راه است.. ومطمئن باشید آینده از آن ماست نه شما...
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      1 2
      کاملا درسته‌باید‌یه‌ایرانی‌‌کاملا‌حقوقش‌رعایت‌بشه
    • خدا دوست IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      10 16
      اول میخوایم حق شما رو بدیم پس لطفا معرفی کن
  • ناشناس IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    46 19
    گروههای قوم گرا بشدت در خوزستان فعال هستند.این گروهها بشدت کار فرهنگی میکنند و در ادارات فرهنگی فعال هستند
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      13 4
      باید یکی مثل مدنی استاندار خوزستان باشد
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    83 20
    هر کجا که این کثافت های نژاد پرست خونخوار را دیدید سریعا دار بزنید. حرامیان ملعون آدمکش پست , ایران تشکیل شده از نژادهای مختلف که از دوران قدیم تا به الان و حتی بکوری چشم دیو سیرتانی چون شما تا هزاران سال دیگر درکنار هم بخوشی زندگی میکنند. مرگتان باد .
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    29 33
    بنظر باید نیروهای مسلح و امنیتی به قلدربازی های عده ای خائن در خوزستان پایان دهند.هرچند که سخت گیری ها کمتر باشد این افراد جسورتر می شوند تا جایی که به ارتش و سپاه حمله می کنند.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    29 21
    مثل اینکه عربستان خیلی عجله داره خودش رو ضمیمه ی خاک ایران کنه مثل عراق
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    38 19
    من یک ترک زبان ایرانی هستم و شاهد هستم که چطور از یک مرکز مدیریت واحد نفرت پراکنی بر ضد قومیت های ایرانی هدایت می شود و تفکرات فاشیستی وجهه مشترک همه این گروه هاست اما دقت کنید همانگونه که ادبیات این عناصر پلید به عنوان مثال ضد حاکمیت و یا دیگر قومیت هاست در تیغه دوم ماجرا ایجاد جو ضد عربی و ضد عراقی و ضد .. در درون کشور نیز مکمله این دسیسه شوم است
    • فاطمه IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      4 0
      کاملن درسته ایران یعنی همه اقوام ایرانی اینو نباید فراموش کنیم اگر ب اقوام هم احترام بذاریم و هوای همو داشته باشیم، هیچ پانی نمیتونه ضربه ای به هموطنان و کشورمون وارد کنه.
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      12 13
      فعلا که این ما بودیم که همیشه زخم زبان از پان های قومیتی خوردیم. هیچوقت بصورت هدف دار در ایران به اقوام توهین نشده. بیشتر مورد هجمه بودیم.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    10 51
    فرمانده شون تو هلند ترور کردین اوناهم تلافی کردن
    • امین ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      16 3
      خطاب به 13:31، خفه شو مزدور کثیف وهابی، خجالت نمی کشی از یک عمل تروریستی توسط یک گروه تجزیه طلب دفاع می کنی؟!!!!!! فرماندشون بوده یک تروریست بوده که به درک واصل شده احمق. انتظار داری ایران با گروههای تروریستی مماشات کنه؟!!!!!!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
      10 1
      چرند نگو بابای تو و هفت جدتم در میاریم
  • لطف االه فریدونی AE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    18 5
    همشون رو اعدام کنید تا درس عبرتی بشه برا تروریست های دیگه مرگ بر آل سعود
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    18 22
    خدا بیامرزه خلخالی رو موقع جنگ با تشکیل دادگاه میدانی کلی این جاسوسها و بیشرفهای وطن فروش رو به جوخه های اعدام سپرد.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    36 25
    انشاءالله که بزودی زود نسل همه این جدایی طلب ها منقرض بشه
  • محسن IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    42 4
    لعنت بر این تروریستها.سپاه باید درس عبرت سختی به این حرامیان بدهد.ما ملت ایران در مقابل این مزدوران که توسط عربستان حمایت مالی میشوند ساکت نمینشینیم.مرگ بر امریکا.
  • هندیجان IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    22 17
    مرگ بر منافق مرگ بر عربستان آل سعود مرگ بر وهابی _درود بر عربهای شیعه خوزستان ما عربهای خوزستان فداییان رهبریم لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین
  • رضا IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    7 4
    فقط انتقام در نطفه باید بخار شوند
  • NL ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    11 3
    بی شرف های نفهم چه واسه خودشون نقشه هم کشیدن و کل حاشیه خلیج فارس را به اسم احواز گذاشتن ، قابل توجه این بی سواد ها ، عرب ها 35 درصد جمعیت استان خوزستان و فقط 5 درصد جمعیت استان بوشهر را تشکیل میدهند ، پس لطفا اندازه سهمتون حرف بزنید
  • کارگر IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    22 2
    درکتاب ویرانی دروازه شرقی یک افسر عراقی نوشته زمانیکه به حمیدیه اهواز رسیدیم یک عرب ایرانی که عضو گروهگ های مخالف انقلاب ایران بود جلوی ما گاو میشی را سربرید تاخوشآمدبگوید(خائن) فرمانده ما کلت کمری خود رابیرون آورد وسریعآ آن مرد راکشت!!!؟همه ما تعجب کردیم وگفتیم قربان چرا این کار رو کردید اون که داشت به ما خوشآمد میگفت!!؟فرمانده گفت این آدم داره به وطن وکشور خودش خیانت میکنه چطور میتونه به ما وفادار باشه !!؟مرگ بر نژادپرستان مرگ برعربستان وپدرشان انگلیس خبیث
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    10 7
    تنها راه بازگرداندن اقتصاد پایدار و امنیت پایدار بازگشت به روش های مرحوم خلخالی است. والسلام
  • لر IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    6 5
    غلط میکنند نقشه ی جدایی خوزستان و بوشهر را دارند اینا متعلق به ما لراست و چنانچه زیاد شورشو دربیارن تا عربستانو رو سرشون خراب میکنیم
  • سید رضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    10 3
    عناوین و القاب این مزدوران ؛ همش الکی و سرکاریه ، اونا عددی نیستن ! فقط یه عده مزدور بیوطن وطن فروشن ! که برای دلارهای سعودی ، حاضرن هر کاری بکنن !!
  • ایرانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    12 5
    پدرشون دربیاریدرحم نگنیداین پدرسوخته هاراتجزیه طلب گورباباشون خوندن
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    2 2
    شما که اینهمه از اینا شناخت دارین چرا اجازه میدین شکل بگیرن وریشه داربشن حتما باید از این کارها انجام بدن تا شما یادتون بی افته که وجوددارن
  • فاطمه IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    6 1
    قوم گرایی ممنوع ما همه ایرانی هستیم.
  • علیرضا IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    2 3
    مرگ بر ال سقوط کثیف و مزدوران خوک صفت
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    3 2
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان گه توست عرض خود میبری و زحمت ما میداری.
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    5 3
    راستش من کوردم ،نه انگلیس ،نه امریکا ،و نه هیچ کشور غربی هیچ وقت دوست وخیر خواه ایران نبودند و نیستند و نخواهند بود ،قران میفرماید انها تا شما رو از راهتون بر نگردونن دست بردار نیستند ،اما بدبختی بعضی افراد این کشور اینه ک از یه جا پا صد بار میلغزند و از یه سوراخ صد بار نیش ،از ریسمان سیاه و سفید هم نمیترسند ،عزیزان معیاری هست ک هر کس ک رسانه های خارجی ضد اون شخص تبلیغ کردند بدونید اون شخص دوستدار وطن هست ،و هر نهادی مث سپاه و ارتش خیر خواه ملت هست مورد هجمه دشمن واقع میشه ،ما تک تکمون ارتشی و سپاهی هستیم ،الان ک اینو مینویسم دقیقا استان ادلب هستم ،نترسید ،ما حامل فرشته مرگ براشون هستیم و انشاالله کارشون تمومه ،اینا داغ رو دلشونه ک سوریه و عراق رو از چنگشون دراوردیم و هیچ غلطی نمیکنن ،فقط اونجا مواظب رهبرمون باشین و سلام مارو ب سید اولاد پیغمبر آقا سید علی خامنه ای برسونین ،یا علی
  • fariba IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    11 4
    لعنت برتروریست
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    2 5
    متاسفانه برد موشک های ایران به انگلستان نمی رسه ....باید منتظر تکرار این حوادث باشیم .....مردم هم بهتره عادت کنن و دنبال پوشک باشن ....
  • محسن IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    3 2
    کشورماتحت عنایات اهل بیت (ع)هستش--- این حیوونها ازین ترقه بازیها طرفی نمیبندند-- خدادردنیا واخرت خواروذلیلشون کنه- تهشون حرومزاده اند
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    5 3
    بنده به عنوان یک عرب اهوازی دوستدار انقلاب به شدت مخالف تجزیه طلبی هستم و حاضرم برای مبارزه علیه این گروه نجس و خیانت کار به میدان مبارزه بروم. لعنت الله علا القوم الظالمین
  • عباس IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    4 0
    تجزیه ایران خیال ابلحان است ،یک لاله چین شودصدلاله به باراید. ازسوی هرکسی درخیال تجزیه ایران باشدنابودش می کنیم.
  • عباس IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    2 2
    تجزیه ایران خیال ابلحان است ،یک لاله چین شودصدلاله به باراید. ازسوی هرکسی درخیال تجزیه ایران باشدنابودش می کنیم.
  • عباس IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    5 2
    ماملت واحدی هستیم شهیدکردن کودکان سربازان وطن هیچ توجیحی نداره، بایدمثل خودشون بااین تفکربرخوردکرد.
  • AE ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    7 5
    عجب مصيبتي بود.لعنت به همه ي تجزيه طلبان عرب و ترك و كرد و بلوچ
  • رونالدو رئال IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    9 1
    من این حادثه رو محکوم میکنم ولی قبول کنید تظاهرات مسالمت امیز هم زیاد مورد توجه مسولا قرار نمیگیره
  • غلامحسین IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    3 2
    مقر پشتیبان این تروریستها شناسایی شود ، مدارک بین المللی پسند جمع آوری شود . سپس چند موشک به مقر فرستاده شود . حتی اگر در انگلیس باشد
  • احمد سرعتی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    5 4
    کار کردها غرا ق بخاطر موشک بارآن ایرانی. تسلت ارتش ارتش بیصصله ه
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    16 0
    ایران متعلق به همه ایرانیان عزیز ، اعم از فارس، کرد، عرب، ترک ، بلوچ و غیره هست ، هرکس به هرنحوی با تمامیت ارضی ایران به مبارزه برخیزه محکوم به فناست در طول تاریخ این موضوع ثابت شده همین آخری حزب بعث عراق
  • احمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    0 0
    هرکه باعلی درافتدورافتد زنده باداسلام مرگ برمنافق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس