موسویان 2

موسویان به دنبال حلالیت دستمزد برجامی خود از کاخ سفید است. وی به تازگی در یادداشتی گفته است ایران منتظر یک تغییر بنیادین در دولت ترامپ است.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

شاید «روحانی» آخرین رئیس جمهور باشد!

«زهرا شجاعی»، فعال اصلاح‌طلب و رئیس مرکز امور مشارکت زنان در دولت اصلاحات در بخشی از مصاحبه اخیر خود با روزنامه آرمان امروز گفته است:

«خدای ناکرده اگر دولت روحانی به هر شکلی و به هر نحوی، چه قهرمانانه و چه با ضعف و ناتوانی کنار برود، معلوم نیست دولت بعدی که روی کار خواهد آمد موفق باشد. اساسا اگر بشود دولت تازه‌ای روی کار آورد زیرا اینجا دیگر با مردم و آحاد جامعه طرف خواهیم بود.»

او همچنین می‌افزاید:

ما که مهره چین نیستیم، با مجموعه‌ای از اقشار مختلف مردم روبه‌رو هستیم که اعتماد کردند، امید بستند و پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به روحانی رأی دادند. این مردم منتظر عملکرد صحیح دولت هستند و در جاهایی هم منتقد و حتی معترض هستند. بنابراین باید توجه کرد که ما در یک هجمه و جنگ روانی سنگینی قرار داریم که هم دوستان اصلاح‌طلب و هم دلسوزان نظام باید به آن توجهی داشته باشند...واقعا اکنون در «برهه حساسی» قرار داریم و دیگر این برهه طنز و شوخی نیست. بنابراین برای حفظ نظام و کشور که میهن و خاک همه ایرانیان است باید تلاش کرد. هر نوع تغییر یا هر نوع نقص و ناکارآمدی دولت روحانی و رفتن آن، به معنای آمدن یک دولت قوی و کارآمد؛ حتی از یک جریان و طیف سیاسی دیگری، نخواهد بود. در این شرایط اصل نظام و کشور ضربه خواهد خورد. باید از این پیچ یا برهه عبور کنیم. من مطمئنم عبور خواهیم کرد زیرا طی این ۴۰ سال شرایط سخت‌تر از این را هم پشت سر گذاشته‌ایم و تجارب زیادی داریم. منتها باید هزینه‌های این عبور را کاهش دهیم. [۱]

*اظهارات شجاعی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور بهتری نخواهد آمد در حالیست که سعید لیلاز، دیگر فعال اصلاح‌طلب، چند هفته قبل طی صحبت‌هایی گفته بود:

«اختیاراتی که آقای خامنه‌ای به روحانی و سران سه قوه داده اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بودند.»

او همچنین تصریح می‌کرد که مسئولیت وضع موجود را اساساً متوجه روحانی می‌داند. [۲]

جدای از این بگومگوها در میان اصلاح‌طلبان ستادی اما باید دانست که این اوج نانجیبی است که یک جریان خاص سیاسی که معرف رئیس جمهور و مسئول پدید آمدن اوضاع فعلی است؛ هم‌اکنون به جای عذرخواهی از مردم، ‌ پذیرش مستقیم مسئولیت و تأمل درباره چرایی این اشتباهات بزرگ؛ به مسئله ناامیدسازی مردم و القای یأس از آینده می‌پردازد و اینطور می‌گوید که پس از روحانی هم اوضاع بدتر خواهد شد!؟

البته این نانجیبی در فتنه سال ۸۸ نیز علیه مردم و نظام اسلامی بروز یافت اما سران جریان سیاسی خاص با عدم عذرخواهی رسمی درباره آن رخدادها و عاملیت در آنها، نشان دادند که قصد تکرار آنرا دارند و روزهای فعلی گویا فرصت مناسب را در اختیار آنها قرار داده است.

باید دانست که اظهارات شجاعی و همفکران او مبنی بر بهتر نبودن اوضاع پس از روحانی غلط است و جدای از آنکه به قول لیلاز، هر کس دیگری! بیاید اوضاع به فضل الهی بهتر خواهد بود بلکه قابل اثبات است که ایران اسلامی در مسیر پیشرفت قرار دارد، افق‌های بلندی در پیش روی آن است و هرکسی هم بعد از آقای روحانی بیاید، (که یقینا می‌آید) اوضاع بهتر خواهد شد.

این نکته هم اظهر من الشمس است که وجود برخی انتقادات مهم به دولت آقای روحانی نه برای چیز موهومی به نام «آتش گرفتن اقتصاد کشور» که مرعشی مدعی آن شده بلکه برای این است که طرز مدیریت عقب مانده دولت و اصلاح‌طلبان، سبب کاهش سرعت پیشرفت کشور و بروز برخی مشکلات شده است.

جالب آنکه چهره‌های اصلاح‌طلب حتی در این زمینه هم تنگ‌چشمی می‌کنند و از بیان واقعیت‌های مهمی مثل قرار داشتن ایران در جایگاه هجدهم اقتصاد جهان، بهبود ضریب جینی در ایران، ثابت ماندن نرخ بیکاری در ۸ سال گذشته و غیره خودداری می‌ورزند.

از تنگ‌چشمی جریان خاص همین بسّ که این واقعیت‌های مطلوب اقتصاد ایران که دولت آقای روحانی سبب کندی پیشرفت آنها شده، از سوی کسانی که منتقدان بلاشک دولت هستند ابراز می‌شود نه از جانب اصلاح‌طلبان که حامیان بلافصل دولت هستند و کشور در حال نظاره اجرای سیاست‌های آنها در اقتصاد و فرهنگ و اجرائیات و غیره است.

قبل از شجاعی، مصطفی تاجزاده هم در راستای پروژه بن‌بست‌نمایی اصلاح‌طلبان از شرایط کشور که برخی معتقدند برای ایجاد «فتنه اقتصادی» و به خیابان کشاندن مردم آغاز شده است؛ چندین مرتبه تأکید کرده است که رأی دادن دیگر فایده ندارد و مردم دیده‌اند که با رأی دادن اتفاقی رخ نمی‌دهد. او حتی ابراز کرده است که با کسانی که رأی نمی‌دهند موافق است! [۳]

تاجزاده البته در این اظهارات چند باره، هیچ توضیحی درباره مسئولیت خود در قبال وضع موجود و حمایت‌های عاشقانه از روحانی نداده بود.

***

موسویان به دنبال حلالیت دستمزد برجامی خود از کاخ سفید...

«حسین موسویان»، دیپلمات سابق، از متهمین دستگیر شده در پرونده مذاکرات هسته‌ای سال ۸۴ و فردی که گفته می‌شود عقل منفصل دولت در ماجرای برجام بوده، به تازگی طی یادداشتی در خبرگزاری الجزیره که ایلنا متن فارسی آنرا منتشر کرد، اظهار کرده است:

«با توجه به شرایط نامساعد در فضای سیاسی فعلی داخل آمریکا، ممکن است ایران صبر کند تا ترامپ قدرت را از دست داده و با جانشین بعدی در صورتی که شریک خوبی برای مذاکره باشد، گفت‌وگو کند. دولت ایران عجله‌ای ندارد. با وجود فشار آمریکا، متحدین اروپایی پای برجام ایستاده و به دنبال سازوکار و مکانیزم‌هایی برای نقل و انتقالات مالی هستند تا قانونا تحریم‌های آمریکا را دور بزنند. چین و روسیه هم به این مکانیزم جدید خواهند پیوست.»

او همچنین می‌افزاید: به عبارت دیگر، ایران تا به حال صبر کرده و می‌تواند دو سال دیگر تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ صبر کند. در این فاصله، اگر دولت ترامپ تصمیم به تغییری بنیادین در خط و مشی سیاست خارجی خود در قبال ایران گرفت، ایران ممکن است برای مذاکره مجدد اعلام آمادگی کند. [۴]

*اظهارات خوشبینانه موسویان درباره برجام و شرکای اروپایی حاضر در آن و نیز چیزی به نام تلاش اروپا برای دور زدن قانونی تحریم‌های آمریکا در حالی است که اولا برجام در زمان حضور آمریکا هم چیزی جز «خسارت محض» و با دستاورد «تقریبا هیچ» نبود. فلذا طبیعتا پس از خروج آمریکا هم امیدی به پیکر بیجان برجام نیست.

در ثانی مسئله دور زدن قانونی تحریم‌ها از سوی اروپا نیز در حالیست که مراودات اروپا و آمریکا چند ده برابر با ایران است و هیچ عقلی نمی‌پذیرد که اروپا آمریکا را بخاطر ایران رهاسازی کند.

از طرفی نگاه آمریکا به مسئله تحریم‌ها یک نگاه ثابت نیست که یک قانون برای آن وضع شود و دیگر هیچ! بلکه یک نگاه سیال و دینامیک است که هر لحظه می‌تواند هر قانونی جدیدی را وضع کند که این مسئله نشان می‌دهد علی‌القاعده عبارت «دور زدن قانونی تحریم‌های آمریکا» یک عبارت فاقد منطق و عقلانیت است.

حرکت بر خلاف مسیر تحریم‌های آمریکا تنها در یک صورت ممکن است و آن اینکه کشوری بداند که در یک مراوده خاص سیاسی، اقتصادی و... محتاج به ایران است.

تنها در این صورت است که برخی کشورهای متحد آمریکا با نادیده گرفتن تحریم‌های کاخ سفید می‌توانند به دلخواه خود روابطشان را تنظیم کرده و از مراوده با ایران منتفع شوند.

گفتنیست، حسین موسویان، پیش از این با رسوایی بزرگی با موضوع دریافت پول نقد از کاخ سفید برای ترویج برجام مواجه شد که البته هیچگاه پاسخ قانع‌کننده‌ای مبنی بر ردّ آن نداد و در افکار عمومی محکوم شد.

بدیهیست که تقلای وی برای دادن تنفس مصنوعی به برجام آقای روحانی نیز می‌تواند حاوی شائبه‌های خاصی باشد...

***

کاری که میلیون‌ها ایرانی را خوشحال می‌کند!

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸، در بخشی از یک مصاحبه که نشریه امید جوان آنرا منتشر کرده، با بیان اینکه «رفع حصر می‌تواند میلیون‌ها نفر را خوشحال کند»! گفته است:

می‌گویند که اولویت مردم رفع حصر نیست، بله مشکل مردم نان، آب، اقتصاد و محیط زیست است، اما رفع حصر نشانه این است که حکومت پیام مردم را می‌شنود و می‌خواهد از این فضای امنیتی خارج شود و کینه و نفرت را کنار بگذارد.

او می‌افزاید: «چطور است که ما به جامعه می‌گوییم ما از اوین بیرون آمدیم همه نفرت و کینه همانجا دفن کردیم چون نمی‌خواستیم تا آخر عمر زندانی باشیم، می‌خواهیم آزاد و انسان باشیم. خب شما هم یک گام به جلو بردارید.»

تاجزاده اظهار می‌کند:

اگر آینده را می خواهید از این گذشته دور شوید. اگر به گذشته بچسبید آینده را از دست خواهید داد. این مردم، ملتی هستند که اگر احساس کنند حکومت حاضر است با مردم راه بیاید با حکومت راه می‌آیند.

*پیش از تاجزاده، افرادی مثل حسین مرعشی و محمدجواد حجتی کرمانی هم راه ارزان شدن دلار و رفع مشکلات موجود را بیرون آوردن خاتمی از انزوای سیاسی و رفع حصر عنوان کرده بودند! [۵]

غیر از این سابقه که نشان می‌دهد هدف اصلی جریان خاص از سیاه‌نمایی در قبال وضع موجود، مقاصد سیاسی است نه اقتصادی! پیرامون اظهارات تاجزاده نیز گفتنی‌هایی هست:

یکم: پیامی که هم‌اکنون مردم مایلند بشنوند، تغییر سیاست‌های دولت و اصلاح‌طلبان است که بر مصدر امور هستند و به هر دلیلی قیمت‌های را کنترل نمی‌کنند و در مقابل «کارشکنی قیمتی» ساکتند...

در واقع مردم چیزی به نام همراهی حکومت را در هنگام دفاع از رأی اکثریتی، تأمین امنیت و یا حمایت از مطالبه اصلی‌شان یعنی بحث اقتصاد جستجو می‌کنند نه در ادعای تاجزاده پیرامون رفع حصر!

همراهی‌ای که بالتمامه وجود دارد و هم‌اکنون مردم و نظام از دولت و اصلاح‌طلبان مطالبه بهبود امور را دارند.

دوم: در قبال سال ۸۸ کینه و نفرتی وجود ندارد و آقای تاجزاده هم اگر نفرتش را در زندان دفن نمی‌کرد باید بیشتر در زندان می‌ماند!

فلذا نبایستی روغن ریخته را نذر امامزاده کرد...

آنچه که در قبال سال ۸۸ وجود دارد نیز نه کینه و نفرت نظام! که یک حق متعلق به نظام و مردم است که بر ذمه اصلاح‌طلبان قرار دارد اما گویا امثال تاجزاده قصد پرداختن آنرا ندارند و این نپرداختن، در مابه‌اِزای هر روز ِخود، سبب قهقرای بیشتر جریان چپ و انسداد سیاسی افزون‌تر در اردوگاه اصلاحات شده است.

سوم: و اینکه گذشته چراغ راه آینده است و حکومت اسلامی هم یک جریان بی‌ریشه و مذبذب نیست که اگر حقی در گذشته خود و مردمش وجود دارد از آن بگذرد.

نظام اسلامی هرگز نباید و نمی‌تواند از تهمتی که اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ زدند و در مقابل رأی اکثریت مردم ایستادند و سپس مرتکب تحریم انتخابات مجلس نهم نیز شدند، بگذرد و مادام که جریان خاص در این باره دست به توبه رسمی نزند، از نظر آگاهان سیاسی، متهم به رفتار دشمنانه علیه نظام و مردم است.

از بابت آینده هم اگر ترسی وجود دارد باید متوجه چپ‌ها باشد نه نظام و مردم! چه اینکه آنها طی ۱۷ سال گذشته نه درباره دولت احمدی‌نژاد عملکرد درستی داشتند، نه در انتخابات سال ۸۸، نه در ماجرای سوریه، نه در جریان تحریم انتخابات مجلس نهم، نه درباره «روحانی» و برجام و نه در قبال شهرداری و شورای شهر تهران.

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/۲۳۳۹۶۰

۲_ mshrgh.ir/۸۹۰۴۶۸

۳_ mshrgh.ir/۸۸۶۰۴۲

۴_ http://khabarfarsi.com/u/۶۰۱۱۰۷۴۸

۵_ mshrgh.ir/۸۷۰۱۳۴

Normal ۰ false false false EN-US X-NONE AR-SA

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 49
  • غیر قابل انتشار: 46
  • سید IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    خداوند هرچه زودتر عمر اصلاح طلبان تهوع آور رابه پایان رساند که دو سود در آن است: یکی آن که ملّت از شرّشان راحت می شوند و دوم که فرصت گناه بیشتر از ایشان سلب می گردد و در نتیجه بر عذاب اخرویشان افزوده نمی شود!!!
    • ح سین IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      25 7
      به نظر شما الان این مملکت
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      80 40
      دولت اصولا با هر اقدامی که به نفع ملت باشد و مانع ایجاد آشوب و فتنه شود مخالف است! از رهبری عاجزانه می خواهم در مورد حمایت از روحانی تجدید نظر کند
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      88 32
      اولین رییس جمهور حسن بود اخرین هم حسن است. ماهیج نیازی به رییس جمهور و نمایندگان مجلس نداریم
    • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      43 13
      دمت گرم حرف دلمو زدی
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      26 16
      دوست عزیز رهبر بارها گفته که مردم به هر کس که رای دادند مورد احترام هست روحانی با 23 میلیون رای منتخب ملت شد و قانون هم مجلس رو مسئول نظارت بر عملکرد مجلس کرده
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    8 سال دولت دست شما بود کشور رو به گند کشیدین که هنوز هم همون ... ها رو دارن پاک میکنن . اگر یه جو غیرت ایرانی میداشتی و یک درصد عرق ملی این جور تحلیل های آبکی نمیکردی !!!
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      94 28
      خفه.. 6 ساله غیر از این غلطی مدارید کنید..
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      32 سال دولت دست شما بود. بازرگان و موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی. اما گویا همیشه وضع کشور گلستان بوده است الا 8 سالی که دست شما نبود!
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      غلط زیادی کردی تو با اربابات. اون 8 سال بهترین سال ها بودند
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      67 4
      زمان این مدل ننه من غریبم بازیها به سر اومده جنابانِ چوب خشک
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      95 15
      کاربر بی نام و نشان 7:42! به نظر شما خانه دار کردن میلیون نفر در کشور گ... زیادی بود؟ به نظر شما افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت و تلفن همراه گ.... زیادی بود؟ به نظر شما ساختن هزاران کیلومتر راه ... زیادی بود؟ به نظر شما تزار مثبت تجاری غیرنفتی ... زیادی بود؟ به نظر شما حذف قطعی برق در کشور و ساخت نیروگاه های جدید .... زیادی بود؟ به نظر شما تبدیل ایران به قدرت هسته ای ... زیادی بود؟ به نظر شما کاهش مصرف بنزین در کشور ... زیادی بود؟ به جای سیاه نمایی وضعیت کشور -که گناه نابخشودنی و ظلم در حق ملت بزرگ ایران است- مثل یک انسان باشعور و باشخصیت نقاط ضعف را مشخص کنید. هر دولتی نقاط قوت دارد و نقاط ضعف؛ چرا که انسان است و انسان صاحب منصب هم ممکن الخطا است، نه جایزالخطا. برای افراد عادی خطا جایز است اما برای مسئولین خیر.
    • SE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      70 11
      منظورت اینه که دزدی زیادی نکردند مثل اسهال طلبها
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      53 11
      32 سال کشور بدست شماها بوده دولت خاتمی گلستانی را تحویل نداد ویرانه ای را تحویل داد
    • احمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      47 4
      در واقع از چهل سال عمر جمهوری اسلامی، سی سالش کشور دست اینا بوده. با این حال از همه منتقدتر هستن.
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    53 12
    بذار کنار بره ریس زیاده
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    اصلاح طلبا چون خودشون پیر شدن و دارن میمیرن و نتونستن سقوط نظام رو محقق کنن; دارن میگن شاید روحانی اخرین رئیس جمهور باشه! زهی خیال باطل...
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    اصلاح طلبان اصلا به فکر مردم نیستند... همش حرف از حزب و کنار زدن رقیب میزنند. بابا مردم تنها چیزی که میخواهند کار است. شما رو انتخاب کردند که کار کنید نه زِر بزنید.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    95 11
    این اصلاح طلب ها چی میخوان از این مردم شرشون رو بکنندوبرن
  • جاوید IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    95 12
    خانم«زهرا شجاعی»،شما بهتر است مواظب خود وهم سفره های خود درایران وخارج ازکشورباشید با بود ونبود امثال شما .آقای روحانی به نظام خدشه ای واردنخواهد شد شما لطفا ازسرسفره ی پرنعمت این نظام کناربروید مثل رفیقتان عبدی/ مهاجرانی/ بنی صدر / رجوی و.... مردم ونظام هیچ نیازی به امثال شما ندارد. لطفا....
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    روحانی آخرین رئیس جمهور نخواهد بود جمهور اسلامی ایران این تجربه هارا به تجربه ملت می افزاید تا در انتخابات درست بیندیشند - شماها آخرین رمق های مردم فریبی را مصرف کردید و حنایتان رنگ ندارد ننگ شماها با رنگ پاک نخواهد شود -فریبکار نابکار بدسگال در ایران جایی ندارد
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    33 26
    با مطالب بالا كاملاً موافقم اميدوارم اصلاح طلبان توبه كرده و به آغوش ملت و نظام بازگردند.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      61 12
      توبه گرگ مرگ است
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    11 36
    موش مشرق بخوردت مشرق
  • محمد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    9 38
    انشاالله حرف خانم زهرا شجاعی درست در بیاد
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      46 9
      این جونور اسلاحتلب آرزویی محال داره
  • جوادی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    64 6
    خانم شجاعی که مانند همه اصلاح طلب ها حتی جرئت اعتراف به ناتوانایی هایشان را ندارند چطور از دولتی اینده را بهتر از این دولت نمی دانند و آنرا نقد می کنند در حالیکه دولت فعلی که نتیجه همه تلاش دگر اندیشان است در اوج ضعف و ناتوانی است دولتی که در بهترین دوران خدمتش یعنی چهار سال اول همه هنرش برجام بود و توافقات پنهانی ضمیمه اش که امروز وضع مملکت را به این روز انداخته است . با این رویه که یکبار ساده لوح ها را فریب دادید و گفتید اگر رئیسی بیاید دلار به بالای 5000 تومان می رسد و پیاده رو ها را دیوار کشی می کند و دروغ هایی دیگری که در قیامت قطعا باید عواقبش را ببینید . به شما قول می دهم که هر دولت دیگری که در آن اصلاح طلب نباشد بیایید مطمئنا از این دولت بهتر کار خواهد کرد و بهتر خواهد بود . با این همه ضعف و ناتوانی که اصلاح طلبان با عملکرد بچه گانه شان بر مردم تحمیل کرده اند مگر رنگی بالاتر از سیاهی هم هست . مردم انشاء الله چنان به میدان خواهند آمد و چنان جواب امثال شما را خواهند داد که حتی با رای خریدن و تعرفه دیر دادن یا ندادن و دست بردن در تعرفه ها هم دیگر نتوانید حتی خواب دولتمداری را ببینید .
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    41 3
    بنده سیاسی نیستم اما وابستگی ایران به نفت اگر ادامه داشته باشه با 100 برجام ایران فروپاشی خواهد شد موضوع از 2040 و 2050 به بعد هست و پایان عصر نفت گران و نفت زیر ده دلار از الان که 2018 هستیم کمتر از بیست سال وقت دارید به بهانه همین تحریم های نفتی از نفت بکنید بالا رفتن دلار درسته در ظاهر مشکل گرانی رو داره اما به شدت صادرات و صنعتی شدن رو توجیه پذیر می کنه و واردات و عقب افتاده ماندن رو غیر توجیه دولت ایران باید رانت دلار ارزان رو به جای وارد کننده ها و سوبسیدها به شرکت های داخلی به مصرف کننده نهایی یعنی مردم بده الان فقط در پتروشیمی ها 40 میلیارد دلار رانت سوخت مواد اولیه و گاز و برق رایگان پرداخت میشه اما مواد اولیه که به مثلا یخچال ساز و تولید کننده تجهیزات پزشکی در بورس کالا میرسه ده برابر قیمت سوبسیدی هست البته اگر عمدی در این کارهای دولت نیست شما حساب کنید 400 هزار میلیارد تومن سوبسید داره پرداخت میشه که اکثرا در قیمت نهایی رعایت نمی کنن به هزار بهانه ساختگی
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    61 11
    افساد طلب ها فاتحه ی دولت رو خوندن حالا میخوان فاتحه ی انقلاب رو بخونن. ان شاالله با نابودی شما افساد طلب ها و رای ندادن ملت به شماها همه چیز درست میشه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    47 5
    خاک بر سرتون با اون مملکت داری تون
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    18 18
    خاک بر سرت شرق
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    53 4
    ای خدا بیچاره شدیم از گرانی از تورم از فساد مدیران از بی عدالتی از بیکاری ...... رب 18 هزارتومان پوشک 50 هزار ..... کاش از رو میرفتید...
  • رهگذر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    25 7
    وقتی نظرات را می خوانم می بینم یا حزب اصلاح طلب مطلب گذاشته یا اصول گرا پس حزبی که به فکر مردم باشد نیست
  • رهگذر IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    14 5
    وقتی نظرات را می خوانم می بینم یا حزب اصلاح طلب مطلب گذاشته یا اصول گرا پس حزبی که به فکر مردم باشد نیست
  • 01 GB ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    45 8
    این افساد طلبها با انتقاد از دولت قبل ارضاء نشدند حالا دولت سیزدهم که هنوز نیامده رو هم دارن نقد میکنن تا شاید آروم بشن که نشدنی است. این نشان می دهد که همه این ارازل با نظام مشکل دارن نه فرد قبلی یا بعدی، خودشون هم که ... بیشن نیستن که بوی گندش عالم رو گرفته.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    15 9
    در شرایط فعلی هیچ نظامی جبهتر از دموکراسی که در ان صاحبان قدرت با رای مردم انتخاب می شوند نمی تواند قرار بگیرد . تمامی نظام ها و تئوری ها شکست خورد . مگر اینکه امام زمان ظهور کنند .
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    26 5
    مرگ بر جمیع اسلاحتلبان
  • امین IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    13 31
    مرسی مشرق تو این صفحه یک جمله ی راست بیان کردی !!!! افرین !! هزار آفرین !!!! چون در محتوای اغلب مطالبی که میذاری یک جمله ی راست هم نداری! همین که صادقانه گفتی روحانی به پشتوانه ی مردمی جناح چپ انتخاب شده ، جای تقدیر داره بیش از نیمی از ملت تا الان حامی جناح چپ بودن!!! ولی در ادامه باز هم بی شرمیتو به رخ کشیدی و فراموش کرده احمدی نژاد که هر روز داره نظامو قلقلک میده ، دست پخت کدام جناح سیاسیه؟!؟!؟
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      26 3
      کاربر امین! بنده با بسیاری از کارهای احمدی نژاد موافق نیستم. ولی نظام ما اسمش هست نظام جمهوری اسلامی که است. در این نظام ازادی بیان به رسمیت شناخته شده است تا وقتی که ارزش های دینی و اسلامی و ملی را زیر سوال نبرده باشد و به کسی توهین نکرده باشد. اگر احمدی نژاد ارزشهای اسلامی و ملی را زیر سوال برده باشد بفرمایید در غیر این صورت ایشان مثل هر انسان دیگری می تواند نظرات خودش را در ذیل نظام جمهوری اسلامی ایران ارائه دهد. نظام ما که دیکتاتوری یا استبدادی همانند نظام سعودی نیست که هر انتقادی فرد را جلوی جوخه اعدام یا طناب دار قرار دهد.
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    10 2
    دلیل تورم و گرانی و بیکاری و فقر و گسل طبقاتی در یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان
  • دکتر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    33 5
    اصلاح طلبان به شدت نگران آمدن یک دولت غیر اصلاح طلبی هستن بخصوص با رکورد دلار 20 هزار تومن تورقوزآبادی
  • سعید مشهدی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    11 23
    اصول گرا ها خوبند . مو دوسشان درم .
  • اصلاح طلب IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    2 6
    تحریم در دکترین جدید امریکا به عنوان یک سلاح تعریف شده امریکا در قبال ایران تا زمانی که ایران حتی 10 درصد خطر روی کار آمدن یک حکومت مذهبی بنیاد گرا رو داشته باشه به هیچ عنوان اجازه نمیده ایران ژاپن کره جنوبی و حتی ترکیه ده سال پیش بشه!..مگر اینکه احساس خطر کنه تحریم ها دیگه شمشیر بلند گذشته نیست یعنی ایران یک اقتصاد فاسد وابسته نفتی دلالی بر پایه واردات و نفت و واردات برای بقا نباشه!
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    27 5
    اینا(اصلاح طلب ها) د میخوان در هر صورت بگن که چه باشن چه نباشند چیزی از ارزشاشون کم نمیشه!! یک بار به بهانه دیوار کشی یک بار به بهانه سقوط نظام!! خیلی حال به هم زن هستین!!
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    19 8
    شما هنوز درگیر بازی اصلاح طلب و اصولگرا هستین!!!!!
    • ایرانی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      8 1
      کاملا باهات موافقم چقدر اینها از قافله دورند و هنوز سرگرم بازی اصلاح طلب و اصول گرا هستند.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      2 0
      بازى جديد چيه!؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    28 8
    بی شرف از این اصلاح طلب ها خودشون هستند
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    16 7
    بله درسته وقتی نظام تغییر کنه روحانی هم طبیعتا آخرین رئیس جمهوره
  • DE ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    35 10
    «مصطفی تاجزاده»رفع حصر می‌تواند میلیون‌ها نفر را خوشحال کند»! ولی دادگاه علنی و قصاص سران فتنه میتواند دهها میلیون نفر بیشتر را خوشحال کند.ضمنا اگر سران فتنه و اصلاح تلپ چی ها میلیونها طرفدار داشتند آویزان به آرای دیگران نمیشدند این موج سواران.
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      5 0
      تاج زاده یک منافق بصورت چته سیاسی اون منافق می خواهد هرچه زودتر به لج گفته هایش شیخ فتنه و موسوی نابکار معدوم شوند - اما جمهوری اسلامی دارای سعه صدر تدابیر طلائی اداره امور است
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    19 4
    دولت اصولا با هر اقدامی که به نفع ملت باشد و مانع ایجاد آشوب و فتنه شود مخالف است! ... ارز حاصل از صادرات به کشور خودداری می کند.
  • احمد AE ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    27 4
    همه میگیدروحانی نمیتونه پس برکنارش کنید تا آدم کاری بیاد . من موندم استیضاح روحانی چه ضرری داره ؟ ازروی وجدان بگیدخیرروحانی چی بوده وچی خواهدبود ؟ درهمین اروپا دولتهامثل آب خوردن میرن ومیان چون احزاب هدفشون منافع مردمه البته مردم خودشون ولی ماانگارباید همه به پای روحانی بسوزن . باباایشون خوبن امارییس جمهورخوبی نبودن نمیشن ونخواهند شد . من ازمجلس میخوام صدای مردم روبشنوه که خسته شدن پشیمون شدن وروحانی انگارچون نحسی دستشه به هرچی میزنه سباه میشه !؟ بازم بایدازاین مردم رای بگیرید کاری نکنید یکیتون رو دوربعدانتخاب نکنن . باکناررفتن روحانی کشوریکدست میشه ووقت کشورتلف نمیشه اماشمابفکرمنافع حزبی هستید امایادتون باشه همین مردم بالا بردنتون میزنتون زمین تادفعه بعد خدمت به مردم موردنظر شماشماباشن ؟ آقای روحانی خدایی خودت بروکنار بذار یه دولت فرض وچابک بیاد .
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      18 6
      ضررش این است که اصلاح طلبان آماده اند با برکناری روحانی جنک داخلی راه بیندازند. دقیقا همانکاری که فرقه رجوی بعد از برکناری بنی صدر کرد. اما یادمان باشد خطر ماندن بنی صدر خیلی بیش از خطر همه جنایات و ترورهای رجوی بود.
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      8 6
      کاربر 10:47 وقتی که بنی صدر استیضاح گردید و برکنار شد منافقین خلق می خواستند جنگ داخلی راه بیندازند که نتوانستند. آن زمان سال 1360 بود و تجاوز صدام را داشتیم ولی توانستیم بر مشکلات فایق آیم. در سال 1360 سه رئیس جمهور کشور به خودش دید. پس این قدر روی جنگ داخلی و این مسائل مانور ندهید. اصلاح طلبان الان جزیی از نظام هستند و هیچ انسان عاقلی هم وضعیت فعلی اش را به آینده نااطمینان مرتبط نمی کند. اصلاح طلبان در برخی از موارد با نظام و اصولگرایان زاویه دارند؛ اما فرزندان این آب خاک هستند. بنده نیز نقطه نظر شخصی دارم ولی در مورد نظام تابع محض ولایت امر و مقام عظمای ولایت هستم.
    • به IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷ IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      18 2
      اصلاح طلبان هرگز جزو نظام نبوده و نیستند. آنها فقط همان براندازهایی هستند که هنوز نقاب دارند. هر وقت هم نقابشان بیفتد فی الفور به همان انگلیس و آمریکا و کانادا فرار می کنند. شما اینقدر فریب نخورید. رجوی هم فرزند همین آب و خاک است.
    • AE ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      7 1
      اینطورنیست اولا اصل مردم هستند که هیچ کس نمیپذیرد پوشک عمدا مواداولیه اش نگذارندترخیص شوند یابدون هیچ دلیل اقتصادی دولت خودش دلار را تا بیست بالاببرد اصلاح طلبان الان درحال جداکردن خود از اعتدال هستندچون حمایت آنهاباعث میشود رای مردم رابطرز فجیعی ازدست بدهند . این راهبرداصلاحطلبان است اما مردم گرانیهاراتعمدی میدانند وازدست نمایندگانشان ناراحت هستند وبرای همین است که بخصوص لیست امید حاضرنیستندآرایشان شفاف باشد چون مردم متوجه میشوند نماینده آنهادرگیر باندوحزب بازی است نه پیگیری حقوق آنها که وظیفه نمایندگان است . الان اگر صدنظرسنجی شود بدون شک بادرصد بسیاربالایی مردم ازدولت ناراضی هستند دوقطبی کردن جامعه خواست اعتدال واصلاحطلبان بوداماوقتی حمایت مردم راازدست داده اند نمی تواننددوقطبی ایجادکنند . مردم با روحانی عقداخوت نبسته اند واگرالان اجازه داده شودمعلوم میشود مردم ناراضی هستند. هرج ومرج خواست آنهابود امااگرمجلس داقعابخاطرمردم وبخاطرخدا کارکنند دولت جدیدی هرچه زودتربیاید ضررمردم جلویش گرفته شود الان خوداصلاحطلبان میگویند گرانی سکه ودلار کاردولت بود وهرایرانی باوجدانی باید حرف حق رابگوید . آیا تحریمها بالمره برداشته شدند ؟ نه برجان بی تضمین واشتباهات بسیار دراین مسیر دردناک است که الان ترامپ دیوانه خیلی راحت آمدوبرجام را آتش زد اووکسانی درایران میخواهند علاوه برفاجعه برجام روی موشکها هم مذاکره کنند . مافقط امنیت بزرگی باموشکهایی که دشمن راترسانده داریم وگرنه بخداقسم درحمله وکشتارمردم مادریغ نمیکنند . حالااگر توفیقاتی داشتندحرفی ولی آقای روحانی نه وقت کافی میگذارد ونه توفیقی کسب کرد . درکل این تنهاراه است وگرنه تاآخرهمینطوراست وبلکه بدترمیشود . بخدامردم ازروحانی خسته شده اند ومیدانند بااو هیچی نمیشود . ای کاش میتوانست . ترزامی داردمیرود ممکن است فردا ماکرون برود این یک روتد قانونی وبخشی ازدموکراسی است .
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    35 10
    کثیف تر و خائن تر و بی شرافت تر از اصلاحطلبان، فقط یک گروه است: اصلاحطلبان!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    2 11
    ان شاء الله و به دعای مردم و امام زمان با روحانی ...
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    18 9
    اصلاح طلب و اصولگرا نداره همه یک جورند و بی کفایت.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    19 4
    در شرايط فعلى تنها چيزى كه كشور رو تهديد مى كنه نه تحريم است و كمبود كالا و دشمن و.......، بلكه شر فتنه ، تفرقه ، توهين و نفرت هموطنان نسبت به يكديگر است - كه آن هم به وفور موجود است-!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    18 4
    از سالها پیش یکی از هدف های اصلاح طلبان در دست گرفتن مراکز اقتصادی بود ، نگو هدف شون همین کاری بوده که الان دارن انجام میدن تو کشور با دلار
  • امید IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    4 17
    سلام دوستان ببینید ماهمه کشورمونو ومردمو ورهبرو دوست داریم ومیخواهیم اوضاع کشور واقتصاد خوب بشه بحث این جناح واون طرف نیست.به نظر من باید نظام ریاستی کشور به یک نظام پارلمانی تغییر کنه یعنی پست ریاست جمهوری حذف بشه ومردم به نمایندگان مجلس رای بدن وانتخاب کنند ونمایندگان یک نفرو بعنوان نخست وزیر معرفی کنند ونخست وزیر هم وزرا خودشو انتخاب کنه اینطوری کشمکش انتخاب ریس جمهورهم دیگه نیست وهم وزرا هم نخست وزیر درمقابل مجلس ومردم پاسخگوست و استیضاح نخست وزیر در صورت عدم کفایت ازطرف نمایندگان مجلس راحت تره.تانظر شماها چی باشه./؟
    • علی SE ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      6 5
      دقیقا موافقم. با وجود سیستم رهبری در جمهوری اسلامی ایران نظام ریاستی در ایران جواب نداده و نخواهد داد.نخست وزیری و پارلمانی به خاطر شفافیت بیشتر و جوابگو بودن به دموکراسی هم نزدیکتر است. البته سیستم پارلمانی نیز مضراتی دارد ولی مضراتش خیلی کمتر از سیستم ریاستی است. ما یک نخست وزیر و کارگزار و نیروی اجرایی صرف در ایران اسلامی احتیاج داریم نه به یک تئولوگ، رئیس مقتدر یا ترسیم کننده آینده. رئیس مقتدر آقای سید علی خامنه ای عزیز هستند و رهبریت آن اقتدار را به کشور میدهد و ترسیم کننده اهداف انقلاب و اسلام هستند بنابراین سیستم ریاست جمهوری خود را رقیب رهبری دیده و میبیند که بهتر است رو به پارلمانی شدن برویم که به دموکراسی و به قانون اساسی نیز که میگوید مجلس در راس امور است بسیار نزدیک تر خواهیم بود. هزینه های انتخابات ریاست جمهوری و مشکلات مبتلا به آن را هم نخواهیم داشت.حکایت دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند است حکایت ما که مملکت را به این روز رسانده است.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      6 1
      کاربر امید! همین اتفاق در کشور همسایه عراق نیز پیش آمده است. نتایجش هم اظهر من الشمس است.
    • به علی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      9 0
      معنای نظام پارلمانی این است که امثال لاریجانی می شوند نخست وزیر مادام العمر! و هرگز امثال احمدی نژاد شانسی برای انتخاب شدن ندارند.
    • SE ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      2 0
      سیستم عراق با ایران کاملا متفاوت است.اتفاقا این عراق است که به سیستم ریاستی قوی احتیاج دارد که متحد کننده و ثبات دهنده باشد در حالیکه در کشور ما رهبر گرامی چنین وظیفه مهمی بر عهده دارند.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    18 5
    اين حرف ها رو ول كن دلار چنده؟ شفافيت مجلس چي شد؟ اختلاس گران و رانت خواران كله گنده چي شدن؟
  • GB ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    4 4
    خاک توسرتون
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    10 12
    من نه طرفدار اصول گرا ها هستم ونه اصلاح طلب ها. لطفا سوال های مرا جواب دهید. 1-چرا بعضی از این شیفتگان اصولگرایی اینقدر با ادب هستند؟. 2- این اصول گرا ها به چه اصولی اعتقاد دارند؟.
    • ادب IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      4 4
      ١- از فرط شيفتگى ٢- خودشون هم نمى دانند!
  • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    6 18
    متاسفانه اصلاح طلبانی که انقلاب کردند و یار و یاور امام بودند الان نیستند یا کنار گذاشته شدند یا در اوایل انقلاب کشته شدند روحانی و هاشمی از اول جز اصولگرایان بودند و مورد تایید رهبر معظم انقلاب هم بودند.
  • ملائی IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    10 3
    این دفعه ما به چوب رای بدیم از روحانی بهتره لیلاز گفته اختیاراتی که رهبر به حسن داده اگر به چوب داده بود یه کاری میکرد پرورترین دولت ...ر ترین دولت...ترین دولت فاجعه بارترین اقتصاد در این دولت دلبسته ترین به کدخدا و پشت کرده ترین به خدا این دولت و......
  • علی IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    6 4
    به امثال شجاعی باید گفت همین حالا هم در دولت افرادی هستند که بفکر پرکردن جیب خود تحت عناوین و پستهای مختلف هستند ابتدا کارکردن برای مردم را ازخود شروع کنید که نمیکنید چون جریان سیاسی خود را ارجح میدانید بر منافع ملت وگرنه افراد ضعیف را در دولت وارد نمیکردید که باعث اینهمه فلاکت کشور با تصمیم های غلط اقتصادی شدند وجود جاسوسها و نفوذیها در دولت پیش کش . شما برایتان ماندن در قدرت به هر شکل ممکن مهم هست نه حل مشکلات مردم
  • سهیل بشردوست DE ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    5 15
    روسیه: خوشحال می‌شویم میزبان مذاکره بین ایران و اسرائیل باشیم
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      6 1
      حالا چی مثلا؟ یعنی روسیه دشمن ماست؟ یعنی بریم با آمریکایی ها رفیق بشیم؟ یعنی بریم بگیم مرگ بر روسیه؟ احمق هم احمق های قدیم!
  • ققنوس IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    4 16
    هیچوقت ندیدم مشرق در تحلیل های خود مسیر عدالت را انتخاب کند و همیشه نعل وارونه زده . من نمیگویم روحانی رئیس جمهور ایده آلی است که واقعا" نیست ! اما کدام رئیس جمهور بعد از انقلاب ایده آل بوده که این هم باشد؟ اصولا" ما بعد از انقلاب مدیران مجرب و شایسته اداره مملکت نداشتنم و مدیر پروری هم نکردیم و اکنون با قحطی الرجال مواجه شده ایم ! مدیری که با بله قربان گویی به مسند مینشیند و از خودش طرح و ایده ای ندارد و یا اگر دارد جرات طرح و دفاع از آنرا ندارد نمیتواند برای مردم کار کند و مفید باشد چون میخواهد به هر طریق ممکن میز خود را نگهدارد شماها فکر نکنید اگر روحانی برود فرد بهتری سر کار خواهد آمد شاید خودش آدم خوب و کاربردی هم باشد اما مدیر لایق برای اجرای برنامه هایش به ابزار مدیریتی نیاز دارد که ایران کنونی در این زمینه با مشکل مواجه است چون هرکسی سر کار می آید در سایه تملق و ریاکاری است نه توانایی و شایستگی ! برای همین است که دزدی و اختلاس و رشوه و رانت و فساد های گوناگون گریبان ملت و نظام را گرفته است .
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      6 2
      ارز 4200 تومانی هم کار متملقین است؟
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      11 6
      کاربر ققنوس! الگوی ما در درجه اول شهید رجایی و در درجه دوم دکتر احمدی نژاد است. ما دنبال چنین مدیرانی هستیم.
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    1 1
    هرکسی با غرض یا بدون فکر فقط احساسی نظری میدهد همه در یک کشتی هستیم مگر انهایی که نه این متون را میخوانند ونه اهمییتی میدهن واز سالها قبل ویلا هایشان را در اروپا وامریکا اماده کرده اند و به روزش پرواز کنان به سوی جایگاه امن خود پرواز میکنند ولی یادتان باشد خداوند حکیم است و غفار والبته قهار
  • FR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    3 2
    یعنی واقعا نفهمیدین داره چه اتفاقی میفته! الان پول ملی کاغذ باطله شده! شماها کجا زندگی میکنین؟! اصلا عقل دارین؟! من بعید میدونم! وقتی آب از سر گذشت، میخواین چی رو درست کنین؟ برید دخیل ببندید خدا بهتون عقل بده!!!
  • زهرا IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    13 4
    قطعا روحانی آخرین رییس جمهوره و چه بسا چهار سالش هم به اتمام نرسه چون مهدی موعود داره میاد به فضل الهی
  • کمیل IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    10 3
    برجام تازه منعقد شده بود که آقای جلیلی در تفسیری کامل ایرادات آن از جمله عدم وجود ضمانت اجرا و غیره را برشمرد . ما درست در زمانی که در جایگاه قدرت بودیم و با غنای بالای 20 درصد مشغول غنی سازی بودیم به اصطلاح آقایانی که سیاست را به شوخی گرفته بودند ، با لبخند ژست می گرفتند خودمان خودمان را محدود کردیم . این یک قاعده مسلم حقوق بین الملل است که وقتی یک قدم عقب بروید ،طرف مقابل 10 قدم جلو خواهد آمد.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    15 3
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا مردک درومده گفته نیاز مردم رفع حصره! آخه به چه زبونی بگم بابا این موسوی و کروبی و خاتمی خائن میخوان چیکار کنن که تو این وضع وخیم آزادشون کنن!!! مردک خیانت کرده باید اعدام میشد قصر در رفته میخوره و میخوابه و به ریش ما ها میخنده اونوقت این عقب مونده ها تو فکر رفع حصرند! بابا فکری به حال شکم گرسنه بکنید ول کنید شکم سیرها رو اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
      11 3
      ابنا باشکستن حصرناکثین درحال ایجاد ائتلاف مارقینو ناکثینو قاسطین برای سالهای بعد وبفکرایجاد فتنه معروف دراحادیث =فتنه اکبرهستن..فحشاطلبان ضددین اسلام=ماسونهای نفوذی.2تابعیتیها ی کدخداپرست وووووووووووووووووووو
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    5 1
    انصاف هم خوب چیزی است. اولین زمزمه نظام پارلمانی رو خود آقا مطرح کرد
  • ممقانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    13 1
    شاید «روحانی» آخرین رئیس جمهور باشد! یعنی بلایی بر سر کشور اوردیم که باید فاتحه اش را بخوانیم و تمام
  • ناشناس IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    5 2
    واقعا جای خوشحالی داره یه همچین سرتقهایی رو مدیریت کردن البته بمانند اربابشون انگلیس همیشه دنبال تفرقه افکنی هستن ولی کور خوندن رهبری داریم چه رهبری ماشالله
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    9 0
    پیشنهاد می کنم یک بار دیگر صداوسیما ما سخنان موافقین و مخالفین برجام را در کمیسیون بررسی کننده برجام مجلس را پخش نماید. تاریخ برای این مواقع و عبرت گرفتن خوب است.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    12 1
    بیشعور مگر مطالبه الان مردم رفع حصره که اراجیف میبافی
    • دادا عرب IR ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      0 0
      یک خیزش مردمی میخواهد این روحانی و دارو دسته اش را برکنار کنند
  • علی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    15 2
    روحانی باید فقط فقط فقط با یک خدا حافظی همه را خوشحال کند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 0
    پس چرا کروبی ازاد شد دلار ارزان شد !وقتی رئیس جمهور رفت آمریکا دلار ثابت ماند ووقتی برگشت دلار گران شد!
  • امیر IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    6 0
    ما ایرانی آدم های بدی هستیم تو کشورهای خارجی چیزی گران میشود هیچکس نمیخرد و یا ۰۰۰۰ اما توی این کشور برعکس همه عشق احتکار کردن دارن و حول زدن برای خریدن دارند که مبادا فردا گران تر بشه و پول بیشتری بدیم برای خرید اینم قبول دارم که ما چه بخریم چه نخریم قیمت بالا میره اما این رفتار مردم هم اصلا قابل قبول نیست
  • بی نام IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    6 2
    به فضل خدا ، ما مردم ،همه منتظریم از بدنه سپاه علیه وارد بشه ، و اوضاع اقتصادی کشور توسط سپاه مدیریت و اصلاح بشه، مثل زمان جنگ که مدیران جهادی و دلسوز وطن، کشور را پیروز کردند.
  • محسنی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    4 13
    اصلا با این دیوانه ترامپ کار از کار گذشته وهیچ رییس جمهوری قادر به اصلاح وضع موجودنیست
  • علی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    20 0
    .... و اصلاح طلبها دزدهایی هستن که به مردم و نظام خیانت هم میکنند .
  • لللل IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    5 1
    همه دروغ میگن فرصت برای دزدی میخوان .مردم هوشیار باشید
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    8 1
    همه این گرفتاریها بر می گردد به این پرسش که چه کسی آن کلید کذایی را به روهانی غیر روحانی داد ابتذال طلبان ننگتان باد
  • AE ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    17 0
    خدا اصلاح طلب زر زرو را نیست و نابود کند . الهی آمین
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    7 1
    چقدر مضحکه که مردم دارن از گشنگی میمیرند اونوقت مشرق گیر داده به رتبه ی 18 ایران در اقتصاد دنیا
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    3 18
    خاتمی وموسوی دربدترین دوران بهترین عملکردراداشتن کسانی که تف ولعنت می فرستن نه دین دارن نه وجدان
  • ناشناس IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    2 2
    اینقدر توی این مملکت بذر بدبینی نکارید.
  • صفی الله حاج محمدی IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    2 2
    سلام. آقای شرق نویس به خدا دروغ می گویی. تو از تاج زاده و شجاعی و موسوی بدتری و دو روتر. تو داری برای خودت جای پای بزرگتری باز می کنی می دانی چرا وضع مملکت اینطور شده.چون اخلاص و صداقت ندارید.
  • فرهاد پاشایی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 0
    به نظر من روحانی 8سال دیگر در سمت خود باقی بماند
  • رضا IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 1
    سپاهیان عزیز امپراطوری ایران را زنده می کنند فقط یک سپاهی لیاقت ریاست جمهوری ایران بزرگ رو داره فاتحه ی اصلاحطلب و اصول گرا رو بخونین
  • یزدیان IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا؟
  • لل IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    0 0
    منظورش اصلاح طلبانه
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    قبلا حرص میخوردم وناراحت بودم به حال خودم وبقیه مردم ایران...با این وضعیتی که دارم میبینم حق با خدا بوده وهست عاقبت امثال ابوجهل و ابوسفیان وبنی عباس آخرش یک چیزه و اینا آدم بشو نیستن....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس