روزنامه

شما به آن کسی که به آنتالیا می رود، دلار دولتی نمی دهید، چرا؟ چه کسی گفته این شخص حق گرفتن دلار دولتی ندارد، اما کس دیگری دارد. اگر آن مستحب است، این هم مستحب است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** علوی تبار: سفر به آنتالیا هم مثل سفر اربعین مستحب است!

«علیرضا علوی تبار» از فعالین تندرو طیف اصلاح طلب از «هسته پیشرو» اصلاحات و شرح وظایف آن رونمایی کرد. شرح وظایفی که چیزی جز ساختارشکنی نیست.

علوی تبار در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:

«من ترجیح می دهم از هسته پیشرو استفاده کنیم تا هسته سخت. سخت به معنای انعطاف ناپذیری و تغییر ناپذیری هم هست. اما هسته اصلی پیشرو است و جریان را بازسازی می کند و هم مواضع را رادیکال تر می کند.البته منظورم از رادیکال کردن روش ها نیست.

گرچه علوی تبار مدعی است که منظورش رادیکال کردن روش ها نیست، اما در ادامه در تشریح وظیفه هسته پیشرو می گوید:

«این هسته پیشرو می تواند در بدنه اصلاحات هم تحریکی به وجود بیاورد. شیوه های جدیدی برای اقدام مطرح کند. ما همیشه از امتحان کردن تظاهرات خیابانی می ترسیم. نگرانیم که در تظاهرات های خیابانی ما کسانی سوءاستفاده کنند. اگر نیرویی نمی تواند یک تظاهرات خیابانی را سازماندهی کند، باید در نیروی اجتماعی بودن خود شک کنند. چرا نباید در مقاطعی از اعتصاب دفاع کرد. همه راه های مسالمت آمیز را باید امتحان کرد. بدنه فعلی اصلاح طلبان این ظرفیت را ندارد. تشکیلات رسمی نمی خواهد از حدی پا را فراتر بگذارد».

این فعال تندرو اصلاح طلب در ادامه این مصاحبه می گوید:

«چرا اصلاح طلبان در مقابل شکل عزاداری ها اینقدر منفعل هستند. کسی چیزی نمی گوید و از کنار آن رد می شویم؛ ولی شورای پیشرو می تواند درباره این سنت برخورد انتقادی کند. چرا دین شناسی ما مداح محور است. این بازگشت به سالهای پیش از انقلاب است. محور کار مداح ها هم شعر و احساسات است و وقتی شاعر قوی وجود ندارد همه چیز می گویند. تلاش برای اصلاح رفتار دینی می تواند به اصلاح اجتماعی کمک کند».

علوی تبار در ادامه گفت

«چرا اصلاح طلبان در مقابل دادن دلار ارزان به برخی سفرها سکوت می کنند؟ ما طرف را با دلار دولتی واجب الحج می کنیم. چه لزومی دارد که این را بکنیم. این در بین مردم احساس تبعیض به وجود می آورد. شما به آن کسی که به آنتالیا می رود، دلار دولتی نمی دهید، چرا؟ چه کسی گفته این شخص حق گرفتن دلار دولتی ندارد، اما کس دیگری دارد. اگر آن مستحب است، این هم مستحب است. تفریحی که می تواند آرامش روانی ایجاد کند، قطعا مستحب است».

گفتنی است «حسین ذوالفقاری»  رئیس ستاد اربعین کشور-۲۱ شهریور ۹۷- با بیان اینکه قیمت ویزا قریب ۴۱ دلار است گفته بود:«با توافقاتی که با بانک مرکزی شده است با دلار بازار تعادلی قریب ۷ هزار تومان به زائران داده می‌شود».

ذوالفقاری در ادامه گفته بود:«اینکه ساختاری به لحاظ گستردگی، تعاملات، همکاری، مخاطبین و...مانند پیاده‌روی اربعین از گذشته تا حال نداشته‌ایم اظهار داشت:«سال گذشته قریب ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر اربعین داشتیم».

لازم به ذکر است که خبرگزاری دولتی ایسنا نیز-شهریور ۹۷- با اعتراض نسبت به ارز اختصاص یافته به زائرین اربعین در گزارشی نوشته بود:« در شرایطی برخی توقعات برای پرداخت ارز اربعین با دلار ارزان ۷۰۰۰ تومانی و یا کمتر وجود دارد که اگر قرار باشد این اتفاق رخ دهد آنگاه با توجه به نرخ موجود در بازار اختلاف بالایی ایجاد شده و باید یارانه ارزی سنگینی پرداخت شود. این در حالی است که زائران اربعین حدود یک میلیون نفر تخمین زده می‌شوند که اگر برای هر کدام فقط ۲۰۰ دلار هم پرداخت شود، حدود ۲۰۰ میلیون دلار لازم است که با دلار ۷۰۰۰ تومانی حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با دلار حدود ۱۴ هزار تومانی بازار آزاد باید دولت تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان دیگر یارانه ارزی پرداخت کند؛ آن‌هم در شرایطی که در حال حاضر تمامی مسافران باید ارز مورد نیاز خود را با نرخی همسطح بازار آزاد و از کانال صرافی‌ یا بانک تامین کنند.»

با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، اصلاح طلبان که سابقه توهین به اهل بیت(ع) را در کارنامه خود دارند، برای حمله به این مراسم باشکوه، فعالیت خود را آغاز کرده اند. 

حمله اصلاح طلبان به این مراسم که بزرگترین گردهمایی جهانی شیعیان است دقیقا همراستا با اهداف دشمن در تحت الشعاع قراردادن این مراسم باشکوه است.

رسول اکرم (ص) به اصحاب فرمودند:«دوره‌ای خواهد آمد که مردم امر به معروف و نهی از منکر را ترک خواهند کرد. اصحاب با تعجب عرض کردند مگر امکان دارد که مردم امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها را ترک کنند؟ حضرت فرمودند: بدتر هم خواهد شد و زمانی برسد که مردم امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند! باز اصحاب با تعجب گفتند این چطور امکان دارد؟ حضرت فرمودند: بالاتر از این هم خواهد شد و زمانی برسد که جای معروف و منکر با هم عوض شود."( بحارالانوار، ج۵۲، ‌ ص ۱۸۱، حدیث ۲)

متاسفانه سکولاریزم خزنده در لوای کاهش تصدی گری حکومت در امور مذهبی که مورد پسند طیف تندرو اصلاحات است، در حال فراگیر شدن در برخی دستگاه های مسوول است.

فارغ از مقایسه سخیف میان سفر به آنتالیا و اربعین حسینی از سوی این عضو تندرو اصلاح طلب، دیگر اظهارات وی درخصوص شرح وظایف هسته پیشرو اصلاحات قابل تأمل است.

لازم به ذکر است که «علیرضا علوی تبار» سردبیر روزنامه صبح امروز- به مدیر مسئولی سعید حجاریان- بوده است. این روزنامه نقش ویژه‌ای در تحریک به تشنج و آشوب داشته است.

علوی تبار به همراه اکبر گنجی و چنگیز پهلوان، نمایندگان روزنامه صبح امروزدر کنفرانس ننگین برلین بودند.

وی در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم در کنار مصطفی تاجزاده وظیفه تهییج متحصنین را بر عهده گرفت. وی در جمع متحصنین بر ضرورت ورود به پیگیری تغییرات بنیادین در نظام جمهوری اسلامی پافشاری کرد.

** گردن کشی اصلاح طلبان مقابل قانون،از حقوق های نجومی تا زلزله کرمانشاه

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «عباس عبدی» با اشاره به برخورد دستگاه قضایی با سلبریتی هایی که پول مردم برای کمک به زلزله زدگان را در حساب خود نگه داشته اند،نوشت:

«بستن حساب و گرفتن پول و بردن و آوردن به دادگاه هیچ مشکلی را حل نمی‌کند؛ حتی اگر واقعا هم مشکل باشد، این برخوردها موجب ندیده شدن آن اشکالات می‌شود. خودشان باید در برابر مردمی که به حرف آنان پول داده‌اند پاسخگو باشند و توضیح دهند که هیچ تخلفی صورت نگرفته است. این برخوردها فقط با هدف ترساندن آنان و دیگران است تا از این پس به فکر تعمیق ارتباط خود با جامعه و مردم نیفتند».

طیف اصلاح طلب همیشه با قانون مشکل دارد. فتنه ۸۸ و حقوق های نجومی مصداق های مشهور قانون شکنی و گردن کشی اصلاح طلبان مقابل قانون است.

گفتنی است «اسماعیل نجار» معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در روزهای گذشته گفته بود:«برخی از سلبریتی هایی که کمک مردم برای زلزله زدگان را جمع آوری می کردند، بدهکار بانکی بودند و بانک این مبالغ را به جای بدهی آنها برداشت کرده است».

نجار در ادامه گفته بود:«برخی سلبریتی ها از اعلام مقدار مبالغی را که برای زلزله زدگان جمع‌آوری کرده بودند، امتناع کردند».

** مشکلات اقتصادی تقصیر تحریم است، نه دولت روحانی

«صادق زیباکلام» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:

«تغییرات دولت اول روی استیضاح بود نه اینکه آقای روحانی به جمع بندی برای تغییر برخی وزرا رسیده باشد. حال در دولت دوم این امر بیشتر خود را نشان می‌دهد، به‌رغم اعتراضات بسیاری که صورت می‌گیرد، اما رئیس‌جمهور به هیچ وجه تمایلی برای تغییر ندارد. در تغییرات اخیر نیز حسن روحانی مجبور است شخصی را جایگزین آقای مسعود کرباسیان در وزارت اقتصاد و آقای علی ربیعی در وزارت کار کند. از طرف دیگر فشار برای تغییر آقای محمد شریعتمداری نیز زیاد است. همه اینها فشارهایی است که از بیرون وارد می‌شود و رئیس‌جمهور خود هیچ عزم و تمایلی برای ایجاد تغییرات درون کابینه ندارد».

زیباکلام در ادامه نوشت:

«حقیقت این است که وضع اقتصاد کلان کشور به‌گونه‌ای است که اگر تمام تیم اقتصادی دولت آقای روحانی تغییر پیدا کند و به جای آنها کینز، ریکاردو، آدام اسمیت و فریدمن بیایند هم چندان تغییری در شرایط به‌وجود نخواهد آمد. از این روست که به نظر می‌رسد اگر آقایان محمدباقر نوبخت، محمد نهاوندیان، مسعودنیلی و دیگرانی که گفته می‌شود تاثیرگذار هستند، حذف شوند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. بدین دلیل که ۲ ماه است آقای سیف برکنار شده، آقای ربیعی و کرباسیان نیز کنار گذاشته شده‌اند، اما هیچ تغییری در راه و روش‌های اقتصادی دولت پدید نیامده است».

وی در ادامه تصریح کرد:

«مشکلات و معضلاتی که وجود دارد عمیق‌تر از آن است که با چند تغییر در حوزه‌های مختلف مرتفع شود. برای اینکه آنچه موجب بحران اقتصادی شده نگرانی از تحریم‌هاست».

اصلاح طلبان که تا پیش از دولت روحانی می گفتند که حداکثر ۲۰ درصد مشکلات مربوط به تحریم ها و مابقی مربوط به سوءمدیریت است، اکنون علاوه بر اذعان به سوءمدیریت در دولت، مدعی هستند که مشکل اصلی تحریم هاست!

لازم به ذکر است که طیف اصلاح طلب پس از امضا و اجرای برجام مدعی شد که تحریم ها به تاریخ پیوسته و مشکل گرانی، رکود، بیکاری و سرمایه گذاری خارجی در پسابرجام رفع خواهد شد.

اما نه تنها گرانی، بیکاری و رکود در پسابرجام افزایش پیدا کرد بلکه سرمایه گذاری خارجی نیز در پسابرجام کاهش یافت.

متاسفانه اصلاح طلبان همچنان به نقطه های خیالی چشم دوخته و با پمپاژ ناامیدی در عموم مردم، از لزوم بهره مندی دولت از ظرفیت های عظیم داخلی غفلت می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ES ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    24 43
    جووووون آنتالیا . هیچ جا آنتالیا نمیشه . آنتالیا مستحب نیست بلکه واجبه .
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      43 4
      خلایق هر چه لایق ! بیچاره صاحب اربعین تورا نمی پذیرد پرت شدی همان آنتالیا!
    • AZ ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      11 9
      برادران و خواهران زائر اربعین حسینی با سلام اگر بجای دلار از دینار عراقی استفاده کنید با 15000 تومان می توانید حدودا 8000 دینار عراقی بخرید در حالیکه با 15000 تومان می توانید یک دلار بخرید و در عراق یک دلار را بدهید و 2500 دینار عراقی بگیرید چون قیمت دلار در ایران غیر واقعی بوده و مسئولین مثل هر سال این موضوع را به زوار اربعین نمی گویند تا دلار گرانتر شود . انشاالله خداوند اینگونه مسئولین بانک مرکزی و بانک ها را از رحمت خود دور کند و یا به سوی امام شهدا سوق دهد . یا حسین (ع)
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      2 0
      سفر اربعین با سفر انتالیا متفاوته سفر اربعین سفر فقراس و و سفر انتالیا سفر پول داراس..‌‌ و تو خیلی از کشورا به فقرا یارانه داده میشه حالا که به ایران اربعیین میرسه میزنن زیرش .....
    • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
      2 1
      اصلاح طلبها همیشه با دین در تقابل بوده اند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    27 0
    چند سفر به همین ترکیه با دلار دولتی شده است؟ خواهشمندست بیان کنید اینها موقع اون سفر نمیگویند چرا سکوت میکنند؟ کسی که سفر اربعین رو با انتالیا یکی میدونه معلومه نظرش چی میتونه باشه
    • رسول IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      4 0
      برخی بی اطلاع و برای فرار از پاسخگویی نظام را عامل گرانی دلار میگویند ولی اگر به دستورات رهبری توجه میکردند متوجه میشدند نظام دنبال ارزانیست ولی خود دولت به دلائلی منجمله ناراضی کردن مردم و زیرمیزکشور زدن مشغول گران کردن همه چیز است بجای استعفا و پاسخگویی
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    6 1
    این نامرد گفته ".اگر نیرویی نمی تواند یک تظاهرات خیابانی را سازماندهی کند، باید در نیروی اجتماعی بودن خود شک کنند. چرا نباید در مقاطعی از اعتصاب دفاع کرد. بدنه فعلی اصلاح طلبان این ظرفیت را ندارد"
  • مهدی ظ IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    20 3
    اقای اموی تباررررررررررررررررر دهنتو اب بکش بعد راجع به اربعین صحبت کن عامو
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    18 2
    طرف روانیه. گفته اگر آن مستحب است، این هم مستحب است. ... اخه خاک بر سر زیارت رفتن را با آنتالیا رفتن برابر میدونی. دینتون چه شماها؟؟؟؟
  • بس است دنیا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    15 3
    دنیا مال اینهاست دیگه . برای همین هم زیارت را و هم تایلند رفتن را یکی میدانند. رییسشون هم محمد خاتمی است همین طوریا بود فکر کنم .
    • محمد DE ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
      1 15
      شما با ارز ارزون برو زیارت اربعین ولی دست از سر این مردم بردار بزار اونها هم با همون ارز هر جا که دوست دارند بروند . عقیده شخصیتو به کسی تحمیل نکن شما همین رو رعایت کنی بدون زیارت اربعین بهشتی میشی
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    12 0
    ما همیشه از امتحان کردن تظاهرات خیابانی می ترسیم. نگرانیم که در تظاهرات های خیابانی ما کسانی سوءاستفاده کنند. اگر نیرویی نمی تواند یک تظاهرات خیابانی را سازماندهی کند، باید در نیروی اجتماعی بودن خود شک کنند اصلاح طلبها روی هر چی سنگ پای قزوینه روسفید کردن! بابا فتنه 88 وسال78دیگه کار بود که نکرده باشید ! یه جوری میگه انگار تا حالا نیومدن کف خیابون !
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    22 1
    علوی تبار: سفر به آنتالیا هم مثل سفر اربعین مستحب است! برای شما جماعت غرب گرا و سینه چاک آمریکا !!؟؟ رفتن به کربلا و زیارت ارباب بی کفن لیاقت می خواهد سعادت. شما بهتر است به همان آنتالیا سفر کنیدو به ........ خود بپردازید. بی بوته ها
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    5 1
    از عمله های نفوذی غرب بیشتر از این هم انتظار نمی ره ۰ اینا از اینجا رونده از اونجا مونده هستند هفده گشایی میکنند اینها همان زباله هایی هستند انقلاب تف میکنه بیرون .
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    6 1
    ازکوزه همان تراودکه دراوست قشنگ هم معلومه درونش لجنه
  • سید IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    10 0
    اصلاح طلبان تهوع آور در منجلابی از تعفن غوص می کنند که گندشان عالم را برداشته است!!
  • AE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    8 0
    این علوی تبار هم که اصلا خیلی پرته. کی اینا رو آورده تو متن ماجرا؟؟؟
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    9 0
    اصلاح طلبان بعد از اینهمه فضاحت و ویرانی و گسترش فساد و فحشا بزودی از ملت سیلی سختی خواهند خورد و با یک تیپای آبدار به قعر آشغالدونی رهسپار خواهند شد
  • CA ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    16 1
    فاحشه خونه های ترکیه رو با کربلا مقایسه کرده . خدایا توبه
  • بسیج IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    13 3
    این ابلیس تبار ها ی اصلاح طلب مردم را تشویق می کنند به آنتالیا برن و عریان بشن و الواطی کنند و تخم ابلیس زیاد بشه
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      1 15
      امان از تجربه!!
  • محمد IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    10 1
    سه ماه ارز چهار هزاری دادن به هر مسافر آنتالیا هزار یورو به طوری که سفر مجانی تموم میشد همون زمان به کربلا ارزی نمی‌دادند این افساد طلبها هیچ نمی‌گفتند و ایرادی نمی‌دیدند الان برای چهل دلار ویزای اربعین دارن آتیش میگیرن ...قرار نیست ارزی به زوار بدهند بلکه فقط چهل دلار که حدود سیصد و هشتاد هزار تومن تمام می شود پارسال صد و نود تومن بود
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
      4 0
      حرف شما کاملا صحیح است. جناب علوی تبار انگار بهار یادشان رفته. دوستانشان ارز دولتی برای انتالیا و پاتایا گرفتند و اعمال "مستحب" ان را هم به عمل اوردند. خجالت اور است برای یک مسلمان جای مستحب و حرام عوض کند.
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    12 0
    امام حسین جدا کننده حق از باطل است
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 2
    متن صحبت اقای علوی تبار با تیتر تفاوت دارد. بحث استطاع و واجب الحج را با سفر تفریحی مقایسه شده است واسمی از اربعین نیامده است.
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    1 0
    واقعا سفر آنتالیا رو با اربعین مقایسه کرده؟ یاد شعر حضرت حافظ(ره) افتادم: ...چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
  • سید رضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    5 0
    من نه اصول گرا هستم و نه اصلاح طلب ! اما خدا وکیلی تا حالا یه اصول گرا دیدین از این اراجیف بگه ؟! اما تا دلتون بخواد ، اصلاح طلبا از این شر و ورا ، گفتن و میگن !!
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 1
    بنده راضی نیستم در ایبن شرایط بحرانی از بیت المال و حق الناس بنده خرج آنتالیا و کربلای عده ای تامین بشه.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    1 0
    خداوند چهره اصلی اصلاح طلبان را در دو دهه نشان رسوا کرد!؟ با ظاهری مذهبی و باطنی پست تر از شاه.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    اب که سربالا بره قورباقه ابوعطا می خونه
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 10
    سفر به ساحل مدیترانه ای انتالیا ضروری بلکه واجب هست
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    هم علوی تبار غلط کرده و هم دوستان ارزشی اشتباه میکنن به نظرم چون ارز کشور جزو بیت المال حساب میشه و حق همه مردم ایرانه تخفیف به فروش بابت هر سفری که باشه صحیح نیست الله اعلم
  • حمید IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    2 0
    چه جونورایی تو کشور ما پیدا میشه!
  • ملائی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    1 0
    الحمد لله که خدا بعضی را احمق افریده که کربلا را با انتالیا مقایسه کند این یعنی چوب خدا واهلبیت تو مخ خالی بعضی نشسته ومثل گاو فقط مقایسه میکند معلوم میشود که متوکل ونوچه هاش هنوز زنده اند ومی خواهند راه کربلا را ببندند لعنه اله علیهم وعلیه ....شمر تبار ومعاویه تبارند نه علوی تبار
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    این ادم های روانی میخوان یه جورایی خودشونه نشون بدن.
  • علی IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    1 0
    هرکسی سفر کربلا و نجف رو با هرجای دیگه مقایسه میکنه!، چارپایی در لباس آدمیزاد است
  • آرمان110 IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    این مطلب اشتباهات آماری داره ! زائران ایرانی اربعین سال 96 چهار ونیم میلیون نفر بود نه یک ونیم میلیون نفر ! امسال برای هر نفر 41 دلار ارز دادن اونم ارز 8 تومنی نه ارز 7 تومنی ! و در آخر این افساد طلب اُموی که ضدیتش با شعائر دینی هویداست ، نیازی نیست که از اصطلاحات دینی ( مستحب) برای بیان اندیشه های حرام خود استفاده کند . امان از روزی که بیان حلال و حرام و مستحب و مکروه دین بیفته به دست این اُموی ها...
  • BE ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    4 0
    اینقدر از اربعین وحشت دارن این بدبختا ؟
  • BE ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    زیبا کلام انشاالله با همون فریدمن محشور بشی اسکل بی هویت / این سه چهار تا اسمم بلد نبوی فرقی نمیکرد سرکار استوار
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    2 0
    فامیلیش رو بهتره به جای علوی تبار بگزاره اموی مسلک
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    2 0
    این جناب دکترزیباکلام مخش پاره سنگ میبره
  • کاظم IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    من خودم زمانی به این اصلاح طلب ها گرایش داشتم و روز نامه صبح امروز را می خواندم ولی انصافا حرف علوی تبار شرم اور می دانم .خدایا از این گونه مقایسه ها به تو پناه می بریم .ما لیاقت زیارت امام حسین ع را نداریم .خدایا توبه .خدایا ما را ببخش .
  • محمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    3 0
    برای سفر های خارجی همین الان ۵۰۰ و ۱۰۰۰ یورو ارز مسافرتی با نرخ نزدیک به ۱۲ هزار تومان میدن. که تنها کشوری که این ارز مسافرتی بهش تعلق نمیگیره سفر به کشور عراق هست! حالا این بابا فکر کرده ۴۱ دلار ویزا را با ارز دولتی برای اربعین میدن تبعیض شده برا دیگران. البته درست میگه تبعیض هست ولی تغریبا به اندازه ۴۵۹ یورو به ضرر اونایی که میرن زیارت تربعین.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    2 0
    هر که با اهل بیت درافتاد، ورافتاد
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    3 0
    اصلاح طلبان با دین مردم مشکل دارند
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    3 0
    جانم فدای حسین
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    پای پیاده اربعین به کوری چشم دشمن
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    1 0
    یا حسین
  • بلا IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
    0 0
    علوی با امام حسین علیه السلام درنیفت ریشه ات رو میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس