محمد عطریانفر

«محمد عطریانفر» از مشاهیر حزب اصلاح‌طلب کارگزاران به تازگی گفته است: ما نه تنها حامی روحانی بودیم بلکه شریک او هم بوده‌ایم.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

عطریانفر: ما نه تنها حامی روحانی بودیم بلکه شریک او هم بوده‌ایم

«محمد عطریانفر»، فعال اصلاح‌طلب و از مشاهیر حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری ایرنا آنرا منتشر کرد، گفته است:

«ما نمیتوانیم اصلاح‌طلبان را در وضعیت فعلی کشور معاف بداریم. به قول آقای روحانی ما اصلاحطلبان نه تنها حامی دولت و شخص آقای روحانی بودهایم بلکه شریک ایشان هم بودهایم. اگرچه در مقام مشارکت سهم خوبی از همراهی از ناحیه دولت برای اصلاح‌طلبان حساب نشد اما اگر جامعه نسبت به دولت نقد داشته باشد، بخشی از این نقد را اصلاح‌طلبان عهده دار خواهند بود و پاسخگو هم هستند.»[1]

*صحبت‌های عطریانفر در حالی بیان شده‌اند که طیف وسیعی از اصلاح‌طلبان به فرموده ستاد این جریان خاص سیاسی در حال جدا کردن حساب خود از رئیس‌جمهور روحانی و «عبور از روحانی» هستند...

این مسئله پیش از این مورد اشاره صریح کسانی از معاریف جریان چپ نیز قرار گرفته است.

مثلا محسن رهامی چندی قبل در این رابطه گفت که اصلاح‌طلبان در حال جدا کردن حساب خود از دولت هستند و این رویه به تدریج شکل گرفته است. او همچنین تأکید کرده بود که ما اصلاح‌طلبان حاضر به پذیرش مسئولیت عملکرد روحانی نیستیم! [2]

جالب آنکه کسانی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز در این زمینه به میدان آمده و از این می‌گویند که اساساً روحانی هم در وضع موجود نقشی ندارد و مسئولیت مشکلات با روحانی نیست. [3]

عده‌ای از این میان نیز گفته‌اند که سهم روحانی در وضع موجود تنها 10 یا 15 درصد است! [4]

مع‌الوصف اما هیچیک از این اظهارات نمی‌تواند پوشاننده این حقیقت باشد که رئیس‌جمهور روحانی را اصلاح‌طلبان در دامان مردم گذاشته‌اند و تمام صدر و ساقه عملکرد دولت نیز بر اساس خواست اصلاح‌طلبان و توسط مدیران چپی که در دولت حضور دارند (اعم از معاون اول و وزرا و استانداران و غیره) تنظیم شده است.

حقیقتی که ستاد جریان چپ می‌خواهد از مسئولیت آن شانه خالی کند اما نمی تواند...

پیش از عطریانفر، شهربانو امانی عضو شورای شهر نیز در صحبت‌هایی گفته بود: «عده‌ای هم در داخل تمام همت‌شان این است که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را به خصوص در دولت آقای روحانی و زمانی که اصلاح‌طلبان روی کار هستند، وارونه جلوه بدهند.»[5]

***

جعل یک پرونده سیاسی برای تخریب اصولگرایان

«علی صوفی»، فعال اصلاح‌طلب و از وزرای دولت اصلاحات به تازگی طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز، اینطور گفته است که معرفی «فرهاد دژپسند» برای تصدّی وزارت اقتصاد از سوی روحانی؛ بخاطر جلب رضایت اصولگرایان بوده است!

او در این باره می‌نویسد:

«آقای دژپسند چه ارتباطی و سابقه‌ای در وزارت اقتصاد و امور دارایی دارد؟ ایشان تمام دوره مسئولیت خود را در سازمان برنامه و بودجه بوده است. این انتخاب شاید بخشی از مجلسیان و یا رئیس مجلس را راضی کند یا برخی از اصولگرایان را راضی کند! بنابراین ممکن است به خاطر چنین ارتباطاتی ایشان برای وزارت اقتصاد انتخاب شده باشند.»[6]

*پیش از این نیز در وبلاگ مشرق به کرّات توضیح داده شد که اصلاح‌طلبان برای انکار نقش خود در وضع موجود و پاک کردن گذشته‌ای که در آن می‌گفتند ما «فدائیان روحانی» هستیم و روحانی اگر نخواهد هم به زور از او حمایت می‌کنیم [7]؛ دست به کارهای مختلفی زده‌اند.

اما حتی ما هم بعنوان پی‌گیری‌کنندگان این مسئله تصوّرش را نمی‌کردیم که یک ستادیِ اصلاح‌طلب مثل علی صوفی، برای این هدف و به جای استقبال از معرفی دژپسند، دست به اقدامی مثل پاک کردن گذشته و سابقه اصلاح‌طلبی این همکار مشهور خود در دولت اصلاحات بزند تا مگر بتواند اصولگرایان را تخریب کند و آنها را مسئول وضعی که خود و دوستانش در ستاد اصلاحات پدید آورده‌اند، معرفی کند!

صوفی در حالی ادعا می‌کند که معرفی «فرهاد دژپسند» راضی‌کننده اصولگرایان و بیانگر رابطه روحانی با جناح راست است که آقای دژپسند یک چهره اصلاح‌طلب، از مدیران مبرّز دولت خاتمی و حتی در سمت معاونت وزارت بازرگانی، همکار دولتی علی صوفی نیز بوده است.

جالب آنکه دژپسند در ابتدای کار احمدی نژاد در اعتراض به عملکرد دولت وقت و تصمیمات شخص رئیس‌جمهور از سمت خود در سازمان برنامه و بودجه نیز استعفا می‌کند.

از استعفای دژپسند در دولت احمدی‌نژاد می‌گذرد تا اینکه او در دولت اصلاح‌طلبِ رئیس‌جمهور روحانی مجددا به سازمان برنامه بازمی‌گردد و سمت معاونت این سازمان را برعهده می‌گیرد. [8]

قابل تأمل است که آقایان به همین سادگی واقعیات را انکار می‌کنند تا مردم باور کنند که دولت آقای روحانی دولت اصلاح‌طلبان نیست و آنها مسئولیتی در عملکرد رئیس ندارند.

برخی آگاهان سیاسی معتقدند این انکار و فرافکنی اصلاح‌طلبان، منتج به قهقرای بیشتر آنها در آینده سیاست خواهد شد.

در کنار صوفی، علی‌محمد نمازی از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی هم طی یادداشتی در نشریه صبح نو از این گفته است که دژپسند تجربه موفقی در مسائل اقتصادی ندارد و چهره پیشنهادی روحانی برای وزارت صمت نیز «بی‌نام و نشان» است! (اینجا)

***

اعتراض سیاسی در تاکسی و مترو نشانه چیست!؟

«احمد خرّم»، وزیر معزول راه و شهرسازی در دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه دولتی ایران ضمن ادعای وجود شکاف میان مردم و حاکمیت ایران گفته است:

«نماد دیگر شکاف بین مردم و حاکمیت و کاهش اعتماد عمومی حرفهایی است که بسیار در وسایل نقلیه عمومی میشنوید. سفر با تاکسی، اتوبوس و مترو معیار خوبی برای نشان دادن عمق اعتراضات مردم به وضعیت فعلی کشور و بیاعتمادی آنان و متأسفانه ناامیدیشان نسبت به بهبود شرایط است.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود همچنین اینطور می‌گوید که ما (مجموعه حاکمیت کشور) 40  سال است که بدون طرح و برنامه حرکت میکنیم! [9]

*بایستی اشاره کرد که اصلاح‌طلبان زمانی که در سال‌های 76 تا 84 در مسند قدرت بودند از این می‌گفتند که مردم «لشکر قابلمه‌بدست‌ها» هستند که حتی برای دریافت «مرگ موش» هم صف می‌کشند.

همین قبیل صحبت‌ها در ابتدای دولت رئیس‌جمهور روحانی بعنوان دولتِ اصلاح‌طلبان نیز مجدداً به‌گوش رسید و مثلا فردی که گفته می‌شد مشاور رئیس‌جمهور است در سخنانی با کنایه به مردم و منتقدان عزم دولت برای مذاکره با آمریکا؛ از این گفت که راننده‌تاکسی‌ها یا لبوفروش‌ها دانشی درباره مسائل کشور ندارند. [10]

مثلا حتی شخص احمد خرّم زمانی در دولت اول رئیس‌جمهور روحانی مدعی شده بود که مردم ایران –در انتخابات- فریب می‌خورند! [11]

جالب است که اکنون که هنگامه عبور از روحانی رسیده و بحث «فتنه اقتصادی» با عملگری اصلاح‌طلبان داغ شده است؛ همان مردمی که لشکرقابلمه بدست‌ها و فریب‌خورها بوده‌اند به یکباره عزیز می‌شوند و تحلیل‌های کسانی در تاکسی و اتوبوس و غیره برای اصلاح‌طلبان تبدیل به ملاکی برای اثبات وجود شکاف در کشور می‌شود!

مسئله بعدی اینست که ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان از ابتدای دولت رئیس‌جمهور روحانی قصد دارد اثبات کند که میان مردم و حاکمیت شکاف وجود دارد و حتی در این زمینه کنایه‌هایی را نیز مطرح کرده است مبنی بر اینکه بین شاه و مردم نیز شکاف وجود داشت و برای همین انقلاب شد!

به سخن دیگر اینکه آقای خرّم نفر آخر یک لیست چندین نفره است که طی 6 سال گذشته برای القای این مسئله جانفشانی کرده‌اند اما هنوز راه به جایی نبرده‌اند.

این القائات اما در حالیستکه وجود شکاف در یک کشور نشانه‌هایی بسیار واضح مثل عدم رعایت قوانین توسط مردم، تشکیل گروه‌هایی مافیایی به دلیل عدم اعتماد به سیستم قضایی و امنیتی، عدم پاسخ مثبت به فراخوان‌های حاکمیتی مثل راهپیمایی‌ها و انتخابات‌ها و غیره دارد.

نشانه‌هایی که نه تنها هیچیک در ایران اسلامی وجود ندارد بلکه دقیقا بر خلاف آنها شاهدیم که ملاک‌های وجود یکپارچگی و اتحاد، بصورت کامل در ایران دیده می‌شود.

در بحث اتوبوس و تاکسی و مترو نیز باید دانست که همان اندازه که برخی شهروندان صحبت‌های اعتراضی درست یا غلط را مطرح می‌کنند؛ شهروندان بسیار دیگری هم صحبت‌هایی در طرفداری از نظام اسلامی، بیان واقعیات، احترام و اعتقاد به ارزش‌ها و غیره را بیان می‌کنند.

ضمن اینکه شهروندان در نظام جمهوری اسلامی حق دارند نظر خود را داشته باشند و حتی حق ابراز نظر خود را نیز دارند اما در سوی دیگر ماجرا بایستی نسبت به هر نظری و نقدی یک نگاه عاقلانه و منطقی را داشت و عیار درست یا غلط بودن آنرا سنجید.

ادعای خرّم درباره 40 سال حرکت بدون برنامه هم گزاره‌ای است که در اثر پیری بر چهره‌های جریان چپ عارض شده و آنها با بیان حرف‌هایی از این قبیل و مثل جامعه ایرانی لجن است، ‌ به اهداف انقلاب نرسیده‌ایم، با این شرایط امکان ادامه مسیر وجود ندارد و غیره... جهان پیرامون خود را پایان یافته تلقی می‌کنند!

این در حالیست که طبیعتا یک جامعه و حکومت بی‌برنامه نمی‌تواند به اصلی‌ترین رقیب آمریکا در اقتصاد و امنیت تبدیل شود، پوزه تحریم‌های آمریکا را به خاک بمالد و به حدی از قدرت اقتصادی و سیاسی برسد که نه تنها از همپیمانان منطقه‌ای خود حمایت اقتصادی و امنیتی و سیاسی دارد بلکه رئیس‌جمهور آمریکا هم اذعان می‌کند که ایران ظرف 12 دقیقه می‌تواند استیلای قدرت خود به تمام منطقه غرب آسیا را به اثبات برساند...

البته برخی معتقدند اینکه این مسئله تلقی اصلاح‌طلبان است یک فرض خوشبینانه است و حالت بدبینانه اما منطقی‌تر این است که چهره‌های جریان سیاسی خاص قصد دارند با القای این مقولات به ذهن عمومی جامعه و تأکید بر اینکه مردم ناامید شده‌اند؛ اقدام به ایجاد یک حرکت خیابانی بزرگ علیه نظام اسلامی کنند.

حرکتی با محتوای «فتنه اقتصادی» که یکی از اصلاح‌طلبان چندی قبل در یکی از محافل دولتی تحت مدیریت «حسام‌الدین آشنا» از حضور جمعیتی میلیونی در خیابان هم در این رابطه صحبت کرده است! [12]

گفتنیست احمد خرّم زمانی اظهار کرده بود که تحریم‌های آمریکا فلج کننده هستند. از آن زمان تاکنون چندین سال گذشته است...

***

1_ http://www.irna.ir/fa/News/83059335

2_ mshrgh.ir/891831

3_ mshrgh.ir/898393

4_ mshrgh.ir/900419

5_ mshrgh.ir/898393

6_http://www.armandaily.ir/fa/print/main/235448

7_mshrgh.ir/706209

8_http://www.tabnak.ir/fa/print/840912

9_http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/6896/1/485262/0

10_https://www.farsnews.com/news/13920923000423

11_ https://www.farsnews.com/news/13930908000151

12_ mshrgh.ir/836280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    65 6
    ای کاش صبح روز اول هفته با نشان دادن چهره و گفتار از اصلاح طلبان ناخوش نمی کردید!
    • جوادی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      35 5
      این غده های چرکین همه جا را دردناک و پلید کرده اند . راهش ندیدنشان نیست . باید آنها را خشکاند . البته با روشنگری برای کسانی که سر بزنگاه و از سر جاهلیت و ندانم کاری به این ها رای می دهند و مملکت را به این روز می اندازند .اصلاح طلبان وطن فروش تا دهانشان را باز نکنند بوی تعفن آن آشکار نخواهد شد .
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      19 2
      یه نظر سنجی از مردم در مورد رضایت از عملکرد روحانی و دولت بزارید تا ببنیم تا ببنیم محبوبیت دولت چند درصده ؟ احتمالا زیر پنچ درصد میشه
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      2 3
      ناخوش باش و از این ناخوشی بمیر
  • US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    10 43
    خیابون شده کابوس مشرق خخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      17 0
      تا مردم میومدن خیابون مطالبه افتصادی کنن شما ها از ترس اومدین منحرف کردین کی از خیابون میترسه
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    11 48
    اصولگرایان به اندازه کافی مخرب هستند که نیازی به تخریب نداشته باشند.
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      19 6
      دولت و مجلس اصلاح طلبن
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      17 6
      البته توی خرابکاری و فریب انگشت کوچیه اصلاح طلب ها هم نمیشن
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    14 21
    به زودی دلقک بازی های مشرق برای فریب مردم تمام می شود .
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      8 13
      زدی تو خال برادر
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      11 5
      به زودی زر زدن های تو هم تموم میشه
    • محمد RO ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      4 0
      کودتو ...
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    16 2
    خوب بازی ای رو در پیش گرفتن این اصلاح طلبها. آنها می خواهند که بگویند که هیچ چیز تقصیر ما نبوده و با زمینه سازی خود را از دولت جدا کنند و بتوانند دور بعد نیز نامزد مورد علاقه خود را به مردم معرفی کنند. کاری که آمریکاییها در ریاست جمهوری انجام می دهند وتمام تقصیرها را به گردن رئیس جمهور قبل می اندازند و دوباره شخصی با همان ویژگی اصلی ولی ظاهری متفاوت معرفی می کنند و دوباره خط مشی خود را ادامه می دهند. به این صورت فرد جدید و طرفداران او پاک و مبرا از بدی محسوب می شوند و دوباره رای می آورند. این اصلاح طلبان چگونه و از چه مسیری به این خوبی تغذیه فکری می شوند. باید دید در لژ اصلی اصلاح طلبان کدام ماسون غربی قرار گرفته است.
  • فرهاد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    6 4
    ازصبح تاشب نشسته اید وبرای صحبت های حزب مقابل خودتان دنبال بهانه می گردید.شمامثلاً روشنفکران دو جناح اگرمثل ما مردم می بایست روزانه زندگی خودتان رابامیانگین 15هزارتومان میگذراندید امروز دیگربه فکر این حرفهانبودید.وظیفه شما روزنامه نگاران وروشنفکران ایا غیرازاین است که صدای ملت باشید وخواسته های مردم رابه گوش مسئولان برسانیدتاچرخ اقتصاداین مردم به آسانی بچرخدوبرای کشورعزیزمان امنیت ورفاه پایداربه ارمغان بیاورد.برعکس کارتان شده دفاع ازحزب خودتان وبااین روشی که شما روشنفکران وروزنامه نگاران انتخاب کرده اید هیچ سودی به حال این کشوروملت وانقلاب نداریدوامیدوارم افکارتان برای اعتلا وعظمت ایران وایرانی وانقلاب اسلامی این مردم بزرگ بکارگرفته شودوهمه منافع خوبی که این ملت انقلابی شایسته ان هستند برسیم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 12
    اره شاخ اصولگرایان هم رفته برای انتخابات همدان
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      6 4
      بد ترسیدی مزدور اسلاحتلب و این ترست با نابودیت به زودی تکمیل می شه
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      0 0
      خخخخ
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    15 0
    آقای دژپسند در جریان تحصن نمایندگان مجلس ششم در مخالفت با نظارت استصوابی شورای نگهبان که باعث رد صلاحیت بسیاری از اصلاح طلبان تندرو برای انتخابات مجلس هفتم شده بود ، جزو مدیران دولت خاتمی بود که از سمت خود استعفا داده بودند و بعد از شکست اصلاح طلبان در انتخابات فوق مجددا بی سر و صدا به پست سابق برگشت ایشان در انتخابات سال 88 از حامیان میر حسین موسوی بود و در حمایت از او در شهرهای شمالی بارها سخنرانی کرد در انتخابات سال 92 هم از حامیان جدی روحانی بود بنده از همولایتی های ایشان هستم و سابقه اصلاح طلبی او و کل خانواده اش در منطقه بهشهر و حومه امری شناخته شده است حالا چگونه او را انتخاب اصولگرایان می خوانند در حالیکه او همواره زیر علم اصلاح طلبان سینه زده
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    6 0
    این دژپسند از مدیران مطرح دولت خاتمی بود و در انتخابات 88 از حامیان میر حسین موسوی بود و در حمایتش سخنرانی کرد
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    7 3
    جونورای اسلاحتلب به نابودی سلام کنید
  • FR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 8
    هنوز مشرق باور نکرده مردم نسبت دین خیلی علاقه مندتر هستند تا سیاست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 0
    جون داداش الان مزنه مواد درجه یک حوالی فرودگاه امام خمینی چنده .بابا ترا چه به این حرفها سرت تو کار خودت باسه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    10 0
    مردم به چی حکومت دل خوش کنند؟ به فسادش؟ به اقتصادش؟ به بی ثباتیش به خفقانش به اختلاف طبقاتیش ...؟ به اصلاح طلب و اصولگرا و دعواهای صوریشون؟ اینا همشون با هم هستند و علیه مردم
    • ایرانی واداده ی بیکار IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      4 0
      اصول گرایان ، اصلاحطلبان !!! خفه شدین ؟ چرا جواب نمیدهید . ؟
    • ایرانی واداده ی بیکار IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      5 0
      اصول گرایان ، اصلاحطلبان !!! خفه شدین ؟ چرا جواب نمیدهید . ؟
    • سعید IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
      0 2
      گند را اصلاح طلبان و حامیانشان به کشور زدند، ولی عده ای وقیحانه کل نظام را هدف توهین های خود قرار می دهند، اگر به سوابق این افراد مراجعه کنیم می فهیم که همین افراد طلبکار ، در سالهای 92 و 96 جزو حامیان متعصب دولت فعلی بوده اند و دلیل حمایتشان با وجود ناکارآمدی دولت ،هم این بود می خواستند این دولت بی تدبیر سرکار بیاید و وضعیت معیشت مردم بد شود و این افراد فرصت کنند تا درباره کل نظام و چهل سال انقلاب عقده گشایی کنند.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    7 2
    روحانی تنها نیست ! اصلاح طلبان هم با او بودند. بخش عمده ای از مشکلات گرانی و مسائل اقتصادی و ضعف در اداره دولت و کشور بر عهده اصلاح طلبان است و نه تنها در این دنیا بلکه روز قیامت هم پاسخگوی شهیدان خواهند بود. البته اگر پاسخی داشته باشند که ندارند.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    6 0
    وزارت اقتصاد در این بحبوحه جنگ اقتصادی دشمن به یک وزیر کارکشته ، متخصص و باتجربه احتیاج دارد نه یک تبلیغاتچی ستاد انتخاباتی!!! خداوند شر این فتنه گران را از سر ملت کوتاه کند.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    6 2
    اصولگراتونم دیدیم اصلاحطلبتونم دیدیم. چه رویی دارین خداییش
    • AE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
      4 1
      دمت گرم
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 2
    حالا که بوی گندی که به سر تا پای مملکت زده اند در اومده به ((کی بود کی بود من نبودم )) افتاده اند و سعی در تبرئه خودشون و فاصله گرفتن از روحانی دارند تا شاید بتونن باز هم در آینده کشور جایگاهی برای خودشون دست و پا کنند .
  • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    2 3
    اصلاح طلب و اصولگرا هردو جناح کلا ناموفق عمل کرده اند حالا یکی یکم کمتر یا بیشتر فرق اساسی ندارند چون در تصمیم گیری ها غیر علمی عمل میکنند
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
    10 0
    احسنت به این شعور و درایت . حرف حق جواب ندارد. اینها دردشان درد نان ومقامشان هست و و ترس از دست دادنش میباشد نه درد مردم و گرفتاریهاییکه بر مردم ایران عزیزم تحمیل شده است .!!!
  • مرتضى IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    4 0
    خيلى جالبه دعواى اصولگرايان واصلاح طلبان بر سر تقسيم مملكت ،بعداز اين همه خرابكارى كه ببار اورديد .مردم ديگه فهميدند كه دعوا سر لحاف ملا نصرالدينه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس