فرشاد مومنی

وقتی برای عزاداری سالار شهیدان در یک راهپیمایی بسیار وسیع، زنان و مردان شانه به شانه یکدیگر می‌روند، بنابراین در زمان شادی نیز با رعایت اصول و فرامین شرعی می‌توانند کنار هم باشند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

روحانی انتظار دارد "نوبل اقتصاد" بگیرد...

فرشاد مؤمنی، اقتصاددان و از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان به تازگی طی اظهاراتی در یک نشست موسوم به نحوه مقابله با تحریم‌ها پیرامون جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان گفته است: شکل و شمایل جلسه رئیس‌جمهوری با اقتصاددانان شبیه رجزخواندن بود. آقای رئیس جمهوری طوری صحبت می‌کند که انتظار دارد نوبل اقتصاد به او بدهند. با چنین فردی رابطه برقرار کردن سخت است.

به گزارش جماران، او همچنین می‌گوید:

امروز در شرایطی قرار داریم که رقبای سیاسی دولت تلاش می کنند تا آن را تحت فشار بگذارند. در منطقه پرآشوبی که هر لحظه ممکن است در معرض حوادث غیرمترقبه و پیش بینی نشده قرار بگیریم، مشخص نیست باید این افراد را با چه عنوانی خطاب قرار داد. زیرا به جای اینکه کمک کنند، فشار می‌آورند تا باج‌گیری کنند و با کمال تاسف در شیوه انتخاب همکارانی که دولت فعلی برگزیده، واضح می‌بینیم که به دادن امتیازها و باج دادن‌ها تن در می‌دهد.[1]

*اگرچه برخی انتقادات مؤمنی درست هستند اما او جزو اقتصاددان‌هایی است که شرایط کشور را فوق‌العاده سیاه می‌بیند!

این فرد حتی در مقطعی گفته بود:

«ما از موازین و بنیان های اولیه انقلاب عدول کرده ایم و دچار این بحران‌ها شده ایم. به ویژه در حیطه اقتصادی دور زدن قانون اساسی باعث گرفتاری به این بحران‌ها شده است. اگر به همان موازین برگردیم می توانیم یک جامعه با عزت بسازیم.»[2]

گفتنیست، اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کلان ایران هرگز بیش از میانگین 30 درصد نبوده است.

ما قضاوت درباره اظهارات مؤمنی و مشی او درباره اقتصاد کشور را به عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

***

تقلای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان برای پر اثر نشان دادن تحریم‌ها آغاز شد

بیکار شدن 1 میلیون ایرانی در روز 13 آبان!

حسین کمالی، فعال اصلاح‌طلب و دبیر حزب اسلامی کار به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری بعنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: بررسی‌های گسترده‌ای درمورد اقدامات وی در وزارت صنعت انجام داده ایم و پی بردیم بسیاری از مسائل این وزارتخانه مربوط به مدیریت نیست.

او همچنین با اشاره به بحث اشتغال گفته است:

«در ماه‌های آتی با "بیکاری‌های ناشی از تحریم‌ها" روبرو شده و در واقع با حجم بیشتری از جویای کار مواجه می‌شویم. به همین دلیل فردی باید مسئولیت این وزارتخانه گسترده را عهده‌دار شود که بتواند وضعیت اشتغال را به نحو احسن به انجام برساند و فکر می‌کنم شریعتمداری نسبت به سایر گزینه‌ها از موقعیت بهتری برخوردار است!»[3]

در ادامه این تقلا برای پر اثر نشان دادن تحریم‌ها، فرشاد مؤمنی، از اقتصاددان‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان نیز در اظهاراتی گفته است: از این موج جدید تحریم‌ها، ما یک تجربه سال ۹۰-۹۱ هم داریم که باید با معیارهای علمی مورد توجه قرار گیرد. عنصر گوهرین موج قبلی تحریم‌ها ماشین صنعتی مدرن را در ایران از کار انداخت.

او همچنین می‌افزاید:

به گواه مطالعه‌ای که به مناسبت تحریم‌ها در وزارت کار انجام شد، پیش بینی شده که اگر آمریکا بتواند تمام تحریم‌های خود را اجرایی کند، حداقل یک میلیون و ۱۰۰ هزار شغل از بین می‌رود![4]

*ما از آقای کمالی می‌خواهیم یک برگ از «بررسی‌های گسترده» که مدعی هستند برای کارنامه شریعتمداری در وزارت صمت انجام داده‌اند را منتشر کنند!

غیر از این، ادعای کمالی و مؤمنی مبنی بر «بیکاری ناشی از تحریم‌ها» نیز یک تقلای خواسته یا ناخواسته برای پر اثر نشان دادن تحریم‌های ترامپ علیه جمهوری اسلامی بیشتر نیست.

چه اینکه اولاً اثر تحریم‌ها بر اقتصاد کشور، هرگز بیش از 30 درصد نیست و ثانیاً آمارها می‌گوید نرخ بیکاری 12 درصدی فعلی ایران نسبت به 8 سال گذشته کاهش یافته یا اینکه در یک تحلیل آماری دیگر، ثابت مانده است.

آمار جهانی نیز اگرچه به تازگی گزارش داد که نرخ بیکاری در ایران افزایش یافته و عده‌ای نیز سرآسیمه به انعکاس این خبر پرداختند اما کمتر کسی در متن خبر منتشره دقت کرد که نرخ بیکاری افزایش یافته ایران، نسبت به 2 سال قبل همچنان با کاهش مواجه است.[5]

در بحث اشتغال این نکته هم بایستی مد نظر باشد که ایران هم‌اکنون به هیچ وجه با معضل «بحران بیکاری» مواجه نیست بلکه آنچه در رقم 12 درصدی فعلی گستردگی دارد، بحث «بیکاری شیک» است.

عبارتی که وزیر سابق کار به آن اشاره و تصریح داشت که ده‌ها هزار شغل پیشنهادی به کارجویان مورد قبول واقع نمی‌شود زیرا کارجویان ترجیح دارند که در بحث شغل دارای انتخاب باشند.[6][7]

جدای از این مسائل، جای بسی تأمل و تعجب است که چگونه رئیس‌جمهور روحانی دائماً از این می‌گوید که ترامپ نمی‌تواند کاری بکند و پس از 13 آبان قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد اما همزمان خبرگزاری دولت از بروز «بیکاری ناشی از تحریم» خبر می‌دهد و یک اقتصاددان نزدیک به دولت هم مدعی می‌شود که در یک پژوهش انجام شده در وزارت کار؛ مشخص شده که بیش از 1 میلیون نفر پس از تحریم‌های جدید ترامپ بیکار می‌شوند؟

به سخن دیگر اینکه قاعدتاً در یک سمت این ماجرا،‌ شیطنتی بزرگ در حال انجام است!

گفتنیست، کمالی همان فردی است که که در سال 94 و در شب انتخابات مجلس دهم نیز اینطور به مردم وعده داد که پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در مجلس، سربازی لغو و مقرری بیکاری به همه پرداخت خواهد شد.

او اما به تازگی از این گفته است که مسئولیت ناتوانی شورای شهر و مجلس با «شورای نگهبان» است!

برخی معتقدند سیاه‌نمایی از اقتصاد کشور و پر اثر نشان دادن تحریم‌های آمریکا بخشی از پازل طراحی شده از سوی جریان سیاسی خاص برای ناراضی کردن مردم و ایجاد «فتنه اقتصادی» در کف خیابان‌هاست.

***

حضور زنان در ورزشگاه‌ها مثل حضور زنان در «پیاده‌روی اربعین» است

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم طی اظهاراتی در روزنامه آرمان امروز پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفته است:

«ورزشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یکی از مراکز اجتماعی مهم باشند. در حال حاضر راهپیمایی بسیار گسترده اربعین در راه است که خانم‌ها و آقایان در کنار هم هستند. وقتی برای عزاداری سالار شهیدان در یک راهپیمایی بسیار وسیع، زنان و مردان شانه به شانه یکدیگر می‌روند، بنابراین در زمان شادی نیز با رعایت اصول و فرامین شرعی می‌توانند کنار هم باشند. تاکید بر سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی و زنانه شدن محیط‌های اجتماعی و تلطیف‌شدن محیط‌های عمومی می‌تواند به بازآفرینی امید در افکار عمومی به ویژه در میان نسل جوان دختران کمک کند.»

او همچنین اظهار می‌کند: خوشبختانه در اعتراضات بازار و فوران دغدغه‌های مردم، وقتی درب ورزشگاه آزادی در زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی به روی خانواده‌ها و زنان باز شد، خانواده‌ها، مادران، خواهران و همسران یک درس بسیار بزرگی به سایرین دادند. بدین‌گونه که هر جا نشستند به نوعی هم خانم‌ها و هم حامیان محیط زیست، حتی پسماند خوراکی‌های فرزندان خود را جمع‌آوری کردند. خانم‌ها در هر جامعه‌ای باشند، آن جامعه به سمت اخلاقی شدن پیش می‌رود، فضای محاوره‌ای هم در محیط اجتماعی تلطیف می‌شود. همچنین در کشوری مثل ایران، حرمت مادر، خواهر و همچنین همسر و در نتیجه حرمت جایگاه زن بسیار مهم است. برای مثال در تصادفات ترافیکی، وقتی یک خانم در داخل ماشین باشد آقایانی که عصبانی هستند به این قضیه اشاره می‌کنند که یک زن در ماشین حضور دارد. بنابراین این توهین نیست یعنی به حرمت یک زن حتی آن خشم و بغض فروخورده می‌شود.[8]

*ما صحبت‌های خانم امانی را به قضاوت مخاطبان محترم وا می‌گذاریم.

لازم به توضیح است که خانم امانی در قیاس اشتباه خود گویا متوجه این نکته هم نیستند که پیاده‌روی اربعین یک «عبور و مرور» ساده است نه «تجمع»! و ایشان حکما در مراسم مذهبی، در هیئت‌ها و در حرم‌های مطهر اهلبیت(ع) متوجه جدا بودن خانم‌ها و آقایان شده‌اند.

این در حالیست که در مراسم مذهبی، بصورت طبیعی بحث سالم‌سازی صورت گرفته و اساساً فرض یا تصوری درباره مقولاتی مثل نزاع دسته‌جمعی، فحّاشی، انفجار نارنجک دست‌ساز و... در آنها وجود ندارد. اما در بحث سالم‌سازی فضای ورزشگاه‌ها همچنان، اما و اگرهای فراوانی دیده می‌شود.

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1042760

2_ mshrgh.ir/867289

3_ http://www.irna.ir/fa/News/83078873

4_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1042760

5_http://fna.ir/bp1413

6_mshrgh.ir/487472

7_mehrnews.com/news/4358810

8_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/236941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    اتفاقا تحریمها سبب کاهش واردات و اجبار مردم به خرید کالای داخلی می شود. این یعنی افزایش اشتغال. درست است که کره شمالی هفتاد سال است تحریم مطلق است اما بیکاری در آن کشور وجود ندارد.
    • حسابدار IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      مواد اولیه برای تولید را از کجا می خوای بیاری که بخواهد کالا تولید شود
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      80 50
      اگر دست به دست هم بدهیم سیزدهم آبان دلار به زیر هشت تومن سقوط خواهد کرد
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      47 61
      این آقا فرشاد مومنی که این جمله رو گفته که: "وقتی برای عزاداری سالار شهیدان در یک راهپیمایی بسیار وسیع، زنان و مردان شانه به شانه یکدیگر می‌روند، بنابراین در زمان شادی نیز با رعایت اصول و فرامین شرعی می‌توانند کنار هم باشند. " واقعا زنها و مردهایی که در راهپیمایی شرکت میکنند و حس و حالشون رو، نیت و اعمالشون رو با زنها و مردهایی که در ورزشگاه هیاهو میکنند رو یکی میکنه. خدا به ما حس و حال بده ولی نه از نوع استادیومی، بلکه حس و حال اربعینی. به بعضی ها هم عقل و شعور و هدایت بده.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      57 47
      انشالله این پیاده روی اربعین حنــــــــــاق بشه توی گلوی بعضی ها. هرکس با دستگاه امام حسین درافتاد، ورافتاد
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      63 24
      آخه عقل کل 40 ساله هنوز نمی تونیم یک تغییر کوچیک تو پراید لگن ایجاد کنیم حالا بیکباره بدون نیاز به واردات و مواد اولیه و دانش فنی می خواهیم تمام نیازهای کشور رو یکتنه تولید کنیم !
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      41 29
      ما می تونیم ناو شکن بسازیم ، پرتابگر فضا پیما بسازیم و.... اگر لیبرالها نمی تونن یک پراید رو بروز کنن و ادعا دارم 10 درصد اختیار دارن چرا برای به قدرت رسیدن این همه تلاش می کنن و چرا شما با فرمان تکرار می کنم باز هم همین آقایان را که 40 سال است مدیریت کشور را در دست دارند دوباره سر کار می آورید
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      37 25
      حرومزاده هایی مثل تو ایران را به کره شمالی تبدیل میکنند
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      25 17
      خیلی بیشعوری,اگر به حرفش انتقاد داری میتونی آدمم باشی,امثال توهم ایران رو مثل افغانستان میکنید!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      18 22
      لیبرال ها همه تولیدات را وابسته به مواد اولیه خارجی کرده اند و تازه آن را هم با کیفیت افتضاح تولید می کنند اما تازه مدعی هستند چون ما نخواستیم و نتوانستیم پس ایرانی نمی تواند! فکر می کنم فیلم مرد عوضی را برای همین حضرات ساخته اند. ما توان تولید بیشتر مواد اولیه مورد نیاز صنایع را در داخل داریم. ما توان درست کردن ماهواره بر هم داریم. پراید که چیزی نیست. کافیست فقط بگذارند قدرت در دست بسیجی ها بیفتند.
    • به IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵ IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      15 19
      ای کاش ایران هم مثل کره شمالی اداره می شد. کشوری که در آن مردم معنای بیکاری و اعتیاد و کارتن خوابی و فحشا را نمی دانند.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      14 6
      مثل اجبار به خرید پراید؟ اخرش چی شد؟
    • به IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵ IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      13 19
      اولا ایران خودرو و سایپا را بده به دست همان موشک سازها تا لامبورگینی تحویلت دهند. ثانیا: همان پراید لگن را مردم خریدند اما نتیجه اش شد حفظ اشغال کارگران ایرانی سایپا.
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      12 14
      یکی به این اصلاح طلب ها بگه ... نزنن همه چی خودش حل میشه.نوکرآمریکا واسراییل اونم مفت
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      12 0
      مواد اولیه رو خود ایران داره صادر می کنه برعکس کره شمالی ایران بزرگترین خام فروش غرب آسیا هست هم در معدن هم نفت هم گاز مشکل شماها یه چیز دیگه هست هدفمند دنبال خام فروش نگه داشتن ایران و وابسته نگه داشتن اون هستید با قاچاق هم هر چیزی رو میشه وارد کرد
    • نادر IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      3 0
      مقایسه ایران با کره شمالی خنده داره ایران تمامی مواد اولیه صنعت رو داره فولاد روی منگنز مس آلومنیوم تیتانیوم در بخش کشاورزی هم ایران همسایه هایی داره مثل ترکیه ارمنستان روسیه که راحت اجازه تحریم غذایی رو به امریکا نمی دن در بخش انرژی هم که ایران یک غول جهانی هست شماها پشت میز نشین های همه کاره هیچ کاره واقعا برای خانواده خودتون هم مفید هستید چه رصد کشورتون!؟؟؟ بیکار ها
    • orkideh IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      19 9
      سلام علیکم ببخشید من از آقا یا خانم حسابدار یک سوال دارم چرا باید همه مواد اولیه از خارج بیاد؟ کشوری که تقریبا از لحاظ معدنی و انرژی، زیر زمینی یا روی زمینی و نیروی انسانی در شرایط منحصر به فردی به سر می برد چرا نباید مواد اولیه را خود تولید کند. نمی دانم چقدر صحت دارد که درب بطری های انواع نوشیدنی باید از خارج تهیه شود. در حالی که این قسمت از بطری یکی هزاران مشتقات نفتی است که ما برای فروختن خام آن اصرار داریم.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      3 1
      بابا همه چی خیلی خوبه . شما هم خیلی خوبین.صبر کن.
    • حمید ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      4 0
      خطاب به 11:45، خیلی بی شخصیت هستی که به کسی که نظرش با تو متفاوته، تهمت حرامزادگی می زنی ( واقعاً باید از خودت خجالت بکشی)، جنابعالی اگر سواد و تخصص داری، با استدلال علمی و منطقی نظر دیگران را نقد کن، چرا مثل افراد با ضریب هوشی بسیار پایین، فحاشی می کنی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    66 7
    ما الان یکمیلیون شغل نداریم که با تحریم یکمیلیون شغل از بین برود!
  • سید IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    49 55
    کم کم اصلاح طلبان تهوع آور خواهند گفت حضور بانوان در ورزشگاه ها هم صواب حضورشان در حج تمتع و بلکه مانند آن واجب است!!! اگر چنین ادعایی کردند اصلاً جای تعجبی نیست!
    • حسین IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      37 9
      آخه برادر چرا انقدر بسته برخورد میکنین ، تو مسجدالحرام هم زن و مرد جدا نیستن ، راهپیمایی اربیعین هم مثل حج ، حالا ما سر یه ورزشگاه ببین چقدر داستان داریم ، واقعا سر مثله ای به این پیش پا افتادگی تو همون ورزشگاه آزادی که حضرت آقا تشریف بردن کلی از خواهران بسیجی حضور داشتن
    • به حسین IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵ IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      7 23
      اتفاقا اگر در مسجد الحرام هم مردها پوشش کافی نداشته باشند تماشای آنها بر زنان جایز نیست. هر چند معمولا پوشش کافی دارند.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    38 44
    احتمالا در پیاده روی اربعینی که ایشان دیده هم مردان با شورت می گردند!
    • حجت IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      20 12
      زنو مرد هم با کفش کنار هم نمازو تو حرم خواهند خوند
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    39 45
    من نمیدانم آقایون افتضاح طلب کاری غیر از این ندارند به اربعین گیر بدهند . دغدغه حضور خانمها در ورزشگاهها را دارند.نمی دانم چقدر طفلکیها مهربونند. حتما" در انتخابات این شعارها به دردتان میخورد.عموجان کمی از وضعیت اقتصادی مردم بگید.دولتهای موسوم به اصلاح طلب همه شان دنبال مسائل سیاسی هستند .مثل دوره خیانت بار خاتمی که اولویت دولتش سیاست بود تا اقتصاد .والان منادیهایشان همین مسئله را میگویند.دیگر حنای شما رنگ ندارد.
    • سشذش IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      20 24
      موافق ام ما خانم ها وکیل وصی نمیخواهیم اربعین با ورزشگاه فرق داره و حریم ها هم حفظ میشه اگر در ورزشگاه خانم ها با خانم های اربعین کربلا یک رنگ بودند و پوشش یکسان داشتندبه خودتون اجازه مقایسه بدید هرکی سیلی میخوره و عقده ای میشه وکیل ما خانم ها خوبه دیگه -
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    46 35
    خاک برسرشان که حصورزنان درورزشگاه را با اربعین مقایسه میکنند اربعین ببینید زنان باچه حجاب وچه عزتی می آیند درورزشگاه هم باچه قیافه ای میایند که اقایان هم شرمشان میشود به زنها نگاه کنند پس دستورات الهز وقران که میفرمایند زن نباید بدن لخت نامحرمان را ببیند چه دولت متدینی داریم والا
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    11 6
    تمام کشورهای فقیر دنیا که بیکاران زیادی دارد مثل هند و بنگلادش و فیلیپین و افغانستان و ... ، درصد قابل توجهی از جمعیتشان با ویزای کار به کشورهای دیگر می روند و آنجا کار می کنند و پول جمع می کنند . چه جوری است که نیروی کار ما پایش را از مرزها بیرون نمی گذارد ؟ آیا حکومت مخالف مهاجرت درصدی از جمعیت است ، یا خودِ نیروی کار ما آنقدر در کشورهای دیگر در کارشان تقلب و دروغ و دزدی کرده اند که هیچ کشوری حاضر نیست از ایران نیروی کار قبول کند ؟
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      2 3
      بماند که ما تو ایران نیاز به واردات نیروی کار داریم. طبق متن خبر
  • تهرانی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    33 29
    خانم امانی لطفا" برای یکبار هم که شده شما و دخترتان برای حضور در ورزشگاه آزادی پیش قدم بشید بعد اظهار نظر فرمایید. متاسفم برای مردم تهران با این انتخاب ساده لوحانه. این خانم در حد یه آدم بی سواد هم قدرت تحلیل و تشخیص نداره.
  • s IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    31 45
    اگه بین صدهزار نفر آدمی ک وارد ورزشگاه میشن فقط 5 نفر آدم مریض پیدا بشن ، بلایی ک سر دخترای مردم میاد رو این خانوم چطور جواب میده ؟ احتمالا میخواد محکوم کنه !!! کی ب این آدمی ک نمیتونه بین اربعین و فوتبال فرقی قائل بشه رای داده واقعا ؟؟
    • NL ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      0 1
      مگه مملکت نیروی انتظامی و قانون نداره ؟؟؟
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    20 5
    همه وهمه میدانند که اصلاح طلبان برای اینکه قدرت را در اختیار داشته باشند طبق مقتضیات زمانه خود یا افراط شدید میکنند یا تفریط شدید این حضرات حالت معتدل ندارند در اویل انقلاب با افراط شدید و خود بزرگ بینی مثال زدنی در همه زمینه ها اجتماعی به تحمیل افراط گرایی خود به جامعه بودند که اسیب زیادی به مردم رساند در حال حاضر هم دنبال تفریط بی حدو حصر به جامعه میباشند که بازهم اسیب به جامعه را در بر دارد اصلاح طلبان عینیت واقعی وحقیقی تزویر ریا نیرنگ و افساد و تخریب دین میباشند
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    28 31
    حضور زنان در رقص و پایکوبی کوبی با حضور زنان در عزای حسین یکی میدانی ؟؟؟ چقدر تهی است مغزت ! وقتی رهبر کمونیست های عالم وقتی رهبران هندو و ... وقتی آزادی خواهان عالم در طول تاریخ سر تعظیم به سید شهدا آورده و در پشت سر هیات های عزاداری شیون می کنند تو حرکت زنان را در ورزشگاها با حرکت ایثار جان و عشق در اربعین یکی میدانی ؟ مشخصه در چه دامنی بزرگ شدی که عقده های وجودت را در حرکت های حق طلبی امام حسین در اربعین با رفتن زنان به ورزشگاه یکی میدانی ؟ این چه سایتی ست که هر حرفی که ضد امام حسین است چاپ می کند احتمالا عرایض بنده را منعکس نمی کند . ولی مقایسه هر حرکتی رابا حرکت اربعین یکی میداند و منتشر می کند . متأسفیم .
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      27 9
      تو که فقط فحش دادی
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    35 3
    مشکل ایران نه آمریکاست و نه تحریمهای آمریکا.مشکل افراد دولتی است که از این وضعیت به نفع خود سو استفاده می کنند -از دولتهای بهار تا تدبیر و امید- وگرنه تحریمها موتور پیشرفت و حرکت هستند.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      15 2
      و دولت های سازندگی و اصلاحات...
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    22 35
    زنیکه بی سواد نادون .
  • ایرانی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    18 6
    به نظر من هیچ چیز اجباری نیست! صد رحمت به مردان عراقی که زنان ایرانی در عراق امنیت اخلاقی دارند و خاک بر سر مردان خودمون که زنان نمی تونند توی ورزشگاه که امنیت اخلاقی ندارند و خلاف موازینه!!!!... عقب افتاده ها
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      12 10
      دقیقا متوجه نمیشم چرا اینقدر دختران وزنان خاص ,اصرار دارند به ورزشگاه مردان بیایند و ورزش مردان راتماشا کنند؟احساس حقارت میکنید؟نیاز به دیدن شدن دارید؟نیاز به توجه مردان دارید؟راههای شرعی دیگری هم هست!به نظرم این خاک سزاوار شماست.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      13 25
      راهپیمایی سراسر عفت ومعرفت وانسانیت با بالا و پایین پریدن وهوچی گری وبیحیایی در ورزشگاه یکی هست؟!رفتار عراقی ها تابع عقایدشون هست,اگر باهمون وضع ورزشگاه وبا همون رفتارتان,حتی وارد حوض کوثر بشید ,اونجا روهم به لجن میکشید!!!همچین که هرسال آسیبهای اجتماعی درحال رشد هست.!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    17 0
    جای بسی تأمل و تعجب است که چگونه رئیس‌جمهور روحانی دائماً از این می‌گوید که ترامپ نمی‌تواند کاری بکند و پس از 13 آبان قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد اما همزمان خبرگزاری دولت از بروز «بیکاری ناشی از تحریم» خبر می‌دهد و یک اقتصاددان نزدیک به دولت هم مدعی می‌شود که در یک پژوهش انجام شده در وزارت کار؛ مشخص شده که بیش از 1 میلیون نفر پس از تحریم‌های جدید ترامپ بیکار می‌شوند
  • عبدالعلی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    22 43
    خانم امانی در امان نیست وشعور او بیش ازاین نیست که بتواند بین اربعین و ورزشگاه را تشخیص دهد
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    31 60
    واقعا عقلش همینه ببینید تو اربعین چه شعارهایی میدن و تو استادیم چی واقعا عقل هم داری یا بساط امام حسین به بازی می گیری چه کار داری مقایسه می کنی
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    26 6
    خدایا شر اصلاح طلبان مزدور آل سعود را از سر ملت و کشور ایران اسلامی برطرف کن.
  • بیسیمچی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    24 55
    مقایسه اربعین با تماشای فوتبال در وزرشگاه قیاس از ریشه غلط است. زنانی که برای زیارت اربعین میروند با رعایت شرع و مقداسات اسلام آشنایی کامل دارند و با پیروی از حضرت زینب(س) در این اجتماع پرشور حاضر میشوند. و این زنان و دختران قطعا برای دیدن اندام ورزشکاران حتی برای غیر لذت جنسی علاقه ای نخواهند داشت. ولی زنانی که برای حضور در ورزشگاه برای تماشا فوتبال لحظه شماری میکنند. اصلا مقید به رعایت اصول دین اسلام نیستند. پس نظر نماینده مجلس اسهال طلب از پایه و اساس مثل خودشان غلط است.
  • لنگ لنگان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    11 3
    كدام تحريم سخت تر است : 1-تحريم آمريكا عليه ايران يا 2-تحريم پيامبر توسط قريش آنان عهد نامه ای نوشتند و امضاء کرده و داخل کعبه آویزان کردند و سوگند یاد کردند که ملت قریش، تا دم مرگ طبق مواد زیر رفتار کند. 1 ـ همه گونه خرید و فروش با هواداران محمد تحریم می شود. 2 ـ کسی حق ندارد با مسلمانان ارتباط زناشوئی برقرار کند. 3 ـ ارتباط و معاشرت با آنها اکیداً ممنوع می شود. 4 ـ در تمام پیش آمدها باید از مخالفان محمد طرفداری کرد.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    11 19
    حداقل درموعدهای عزاداری ورودزنان به ورزشگاه جهت عزاداری ازادبشه
  • طاها IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    32 10
    اتفاقا این آدمهایی که پیاده روی اربعین رو با تماشای مسابقه فوتبال یکی میدونن فقر شعور ندارن اتفاقا خوب میدونن دنبال چی هستند اینها از درون با امام حسین و عفاف و حیا مشکل دارن و نمیتونن علنی ابراز کنن در لفافه حیله میکنن برای نابودی نوامیس وگر چه دلیلی داره رفتن استادیوم رو با اربعین مقایسه کنی؟ اینهمه قیاس باید زیارت خون خدا و کشتی نجات رو با ساخته شیاطین مقایسه کنی
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    13 6
    هرکس علیه شرایط کشور سیاه نمایی میکتد را خدا لعنت کند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    9 2
    نظریات متعصبانه و افراطی غیر از توهین به ذات زنان و مردان ایرانی چیز دیگری نیست. جوگیر شدن و توهین شما از دشمنان این مرر و بوم بدتر است. عاشق واقعی پرخاشگری نمیکند یا انرا وسیله نات در آوردن نمیکند.
  • عباس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    4 4
    فارغ از درستی یا نادرستی صحبت شما، این که بگید :«ما صحبت‌های خانم امانی را به قضاوت مخاطبان محترم وامی‌گذاریم»، و بعد ادامه میدید: «لازم به توضیح است که..» و شروع به نقد و نفی ایشان کنید، این شیوۀ بحث، مغالطی است...
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      4 2
      وقتی مغالط است که مشرق قضاوت بدهد. مشرق قضاوت را واگذار می کند و چند فکت و سند را نیز برای قضاوت بهتر ارائه می کند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    5 2
    مقایسه استادیوم با راهپیمایی خنده داره...ولی ای کاش تکلیف یه چیزایی رو روشن کنید مثلا اینکه امکان رفتن خانوما به استادیوم هست ولی زیر ساختهاش فراهم نیست یا اینکه کلا تحت هیچ شرایطی نمی تونن برن....یا اینکه بحث تماشای مردان با لباس ورزشی...خب اگه این اشکاله پس چرا تلوزیون مسابقات رو نشون میده...اگه از تلوزیون دیدن اشکال نداره پس چرا تلوزیون خانوما رو بدون روسری نشون نمیده...
  • . IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    24 11
    خانم امانی تو مایه آبروریزی ارومیه های شدی
  • رضا TR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    10 8
    آنهایی که راهپیمایی اربعین را با حضور در ورزشگاه یکی می دانند خدا کند که عمدا نگفته باشند و قصد و غرضی نداشته باشند
    • BE ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      12 4
      ازغرض گذشته ، تبدیل شده به مرض
  • ایمان IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    13 19
    خیلی جالبه پس نظرهای موافق حضور زنان در ورزشگاه کجاست؟!! ما که هرجا میریم همه موافق حضور زنان در ورزشگاه هستن و اعتراض دارن به عدم حضورشون .. شما فقط نظرهایی که با شما موافق باشن و توی سایت میزارید!!! خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی !! خجالت بکشید
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      16 8
      شما سال 88 هم هرجا می رفتی همه به میرحسین موسوی رأی داده بودن!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    4 6
    هیچ سایتی کامنت گذارانش با هم دعوا نمی کنند جز این سایت
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      8 2
      سوالتون خیلی قشنگه,دعوا اگربه معنای جدل باشه,خوب نیست واگر به معنای انتقاد وروشنگری باشه خیلی خوبه؛ثانیا فقط آدمهای بیغیرت وخنثی نسبت به حق بیتفاوتند ومماشات گر,,این اصلا چیز خوبی نیست وشامل رضایت دهندگان به ناحق میشه! ثالثا مباحث این شکلی شامل حق وباطله واز اول آفرینش تاابد سازشی باهم ندارند!آرامش واقعی با سکوت به ظلم هرگز بدست نخواهد آمد!!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      6 7
      دلیلش این که بقیه سایتها نظرات موافق ومخالف را درح نمی کنند.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    12 1
    من میدونم اگه آمریکا هم از تحریمها کوتا بباد ، این ول کن ماجرا نیستند
  • اکبر دلشادی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    6 8
    خانم امانی، اگر یک جو غیرت دینی داشته باشی چند نظر ارایه شده برای جناب عالیه کافی است و دیگر لازم نیست ده ها دلیل محکم دیگر آورده شود.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    14 1
    این مملکت اصولگرا نداره همه شدن اصلاح طلب
  • طاهروند IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    6 1
    اصلاحطلبان مثل گذشته که ازروی خاتمی وهاشمی گذشتندباسرعتی مافوق صوت درحال عبور ازروی روحانی هستند . اینهافکرمیکنند اگربعداز سکوت خائنانه ومنفعت طلبانه حالا وقت عبورازروحانی و استارت زدن برای خدعه وفریب مردم درانتخابات ریاست جمهوری ومجلس آینده هستند . توهینی چنین سنگین به مردم فقط ازعهده کسانی برمیاید که فکرمیکنند مردم حافظه ماهی دارند وفراموش کرده اند سلسله پادشاهی ستمگررامردم سرنگون کردند تاجمهوری اسلامی بیاید والبته ازاینهاانتظارنداشتند وندارند بافریبکاری ودروغ وفریب وتخریب سرکاربیایند وباروده درازی وکمکاری وقت ملت وکشوررا تلف کنند . اگراصولگرایان دچاراشتباه نمیشدند آنها فرصت چنین خراب کاری رانداشتند . البته درایران تحزب واقعی وجودندارد وباید سیاسیون رابه غربگرا وانقلابی تقسیم کرد . اینهادردشان کاباره و سینمای عریان و بی بندوباری اجتماعی است . حالا مانورمقدس اربعین حسینی علیه السلام را با حضورخانمهای محترم کشوردرورزشگاهایی برابرمیدانند که بهترین فحشهای رایج درآن هی پدرسگ هی پدرسگ است ! باعرض پوزش اماغربگرایان بدترازاینهارامیخواهند !
  • AE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    2 0
    به سخن دیگر اینکه قاعدتاً در یک سمت این ماجرا،‌ شیطنتی بزرگ در حال انجام است!
  • AE ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    2 2
    به سخن دیگر اینکه قاعدتاً در یک سمت این ماجرا،‌ شیطنتی بزرگ در حال انجام است!
  • GB ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    2 12
    مشرق هر وقت به نفعته میگی بیکاری داره افزایش پیدا میکنه تا دولت روحانی رو زمین بزنی حالا که به نفعت نیست داری برعکسشو میگی؟؟؟ امان از نیرنگ
    • رامین ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
      1 0
      خطاب به 14:12، مشرق نیوز هیچ گاه نگفته که در کشور بحران بیکاری وجود دارد، در خبرهای متعددی که در مشرق نیوز منتشر شده، بارها از کاهش بیکاری نسبت به دوسال پیش صحبت شده است ( مشرق نیوز در این زمینه دوگانه حرف نزده است)، مشرق نیوز درسته که منتقد دولت فعلی است، ولی دلیل نمیشه که برای مخالفت با دولت فعلی دروغ پردازی کنه. اتفاقاً این کار مشرق نیوز نه تنها نشانه نیرنگ نیست، بلکه نشانه صداقت و صفای باطن مشرق نیوز است.
  • مردمي ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    12 4
    گيرم كه توليد به حداكثر برسه ، مردم پول ندارند كه خريد كنن
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      15 5
      اره. پولاشونو تو سفر خارجی خرج کردن رفته
    • نصیر IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      2 5
      تا می تونی دلار بخر تا ریال بی ارزش تر بشه خود مردم ایران دارن خودشون رو نابود می کنن
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    6 3
    راهپیمایی اربعین یک فضلیت الهی است نه یک بازی چه اشتباه بزرگیه که میگویند این با آن تفا ت نداره
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    4 8
    این خانم لابد دختر نداره وگرنه این حرف رو نمی زد زن ها جنبه ندارند مردها هم عقل
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    7 3
    این از مظلومیت امام حسین ع در زمان ما است که برنامه بیهوده ای مانند تماشای فوتبال در ورزشگاه با زیارت امام حسین که به منزله زیارت خدا در عرش الهی است مقایسه می شود و تاسف بیشتر آن است که کسی این حرف را می زند که در یک کشور حسینی می خواهد خدمت کند و از بیت المال ارتزاق می کند
    • orkideh IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
      4 2
      سلام خوبه که بعضی ها در مورد اربعین هم یه چیزایی شنیدن و دیدن. دیدن که زنان هم در کنار مردان در این حرکت عظیم شرکت دارند. اما شنیدن و دیدن نمی تونه حضور در اربعین را برای این افراد معنی کنه. آری در اربعین زن و مرد در کنار هم هستند اما فقط این نیست. پیرمردها و نوزادها هم هستند. بیماران و افراد معلول هم هستند. در اونجا عشق حقیقی هست. ادب هست شرف هست. واقعا کمی به این مساله بیشتر دقت کنید. وقتی بعضی از تماشگر نماها هستند که با وجود اینکه می دونن به ضرر تیم خودشون هست نارنجک و بطری به سوی داور و بازیکن حریف پرتاب می کنن حتما عقلانیت وجود ندارد. نمی خوام به همه تماشگران بی احترامی کنم من خودم فوتبال می بینم اما تا حالا استادیوم نرفتم. دنیا به آخر نرسیده حالا نمی دونم چه اصراری هست که توی این همه مشکلات اخلاقی که توی ورزشگاهها وجود داره یک عده دغدغه دارند که باید زنان هم در ورزشگاه حضور داشته باشند. واقعا مشکلتون با حضور زنان در ورزشگاه حل می شه. من مطمئنم اینها بهونه است و حتما بعد از حضور اونها در ورزشگاه هزار تا ادا و اصول دیگه بوجود خواهند آورد. مثلا چرا جایگاه اختصاصی داشته باشند.....
  • شاهرخ DE ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    خداروشکر نمردم و شاهد فروپاشی اجتماعی تو ایران بودم فقط یه آرزوی دیگه دارم (فروپاشی نظام سیاسی )
  • DE ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    1 0
    در کشورهایی که ورود زنان به ورزشگاه ایرادی نداره ، به زور هم زنها نمیرن ورزشگاه و از هزار نفر ۳-۲ نفرش زن هستند اونهم زنهایی که بیشتر شبیه مرد ها هستن تا زنها . اینا همش بهانه ست تا اصلاح طلبها در مملکت تشنج ایجاد کنند .
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    اهن وقتی زنگ زده باشد بر روی ان رنگ می زنند تا زنگ اشکار نباشد . الومینیوم احتیاج به رنگ ندارد .
  • AE ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    واقعا حس وحال راهپیمایی اربعین با فضای ورزشگاهها یکیه!!!
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    2 0
    سفاهت اینها را ببینید که راهپیمائی اربعین را با ورزشکاه مقایسه می کنند اینها نه عقل دارند نه سواد و نه فرهنگ سفله هائی هستند که ادعای رشد دارند
  • م-ا-ی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    وقتی که قرار باشد نوبل را نتانیاهو و او باما و میانمار و ... بگیرند که دنیا را به گند کشیده اند چرا روحانی نگیرد که به تنهایی به جای تمام کشور های معاند ایران را به گند کشید ما هم حمایت می کنیم بگیرد
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    0 0
    بجای اینکه بفکرمعشیت مردم باشند دارن رنج می برن. دنبال حضور زنان در ورزشگاه هستن می خواهندمردم رااینجاسرگرم کنندبترسیدازعذاب اللهی اصلاح طلبان انشاءالله خداشمارو به جهنم می فرسدد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    1 2
    خانم امانی حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن هم بلد نیستی اگر از راهپیمایی زیارت اربعین حسینی سر در می آوردی آن را با رفتن زنان به تماشای مسابقات مردان قیاس نمی کردی
  • ابوالفضل IQ ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
    4 0
    خداوند لعنت کند به مردمان بي عقل و بيشعوري که راهپيمايي عظيم اربعين را با بازي فوتبال مقايسه ميکنند
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    1 2
    این خط این نشان اگراصلاح طلبان با مسعود ومریم رجوی دستشان تویک کاسه نبود من سرخاب سفیداب میمالم
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    1 0
    کامنت ها را ملاحظه کنید! یه چی هم بدهکار دولت روحانی و بوق چی هاش شدیم! دوران احمدی نژاد نصف این خفت ها رو نداشتیم خشتکش رو سرش کشیدید حالا دست پیش گرفتید که پس نیفتید؟ تا قبل از این میگفتید فلانی بیاد درست میشه حالا کلا دارید میزنید زیر میز بازی که ایها الناس درست بشو نیست و داریم بد بخت میشیم جو سازی میکنید تا نقشه های رؤسای بلوند و بور تون تو کشور بهتر اجرایی بشه؟ ای تف به بی غیرتی و بی وطنی و حماقت و خیانت
  • رحیمی IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    5 1
    کاش آنقدر که به فکر استادیوم رفتن خانمها بودید به فکر ازدواج آنها بودید واقعا خجالت داره
  • ناشناس IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    3 0
    قیاس ماست ودروازه
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    0 0
    يعني زنان اگر ورزشگاه بروند ديگر تورم نداريم گراني نداريم و همه چي به تعادل بر ميگردد. يا دغدغه شما هوسرانها از حضور زنان در ورزشگاه واتوبوسهاي رفت و برگشت و ... جبران مي شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس