مراسم تودیع و معارفه وزیر راه وشهرسازی

جهانگیری علیه جهانگیری دست‌به کار شد. معاون اول روحانی گفته است "باید دل دریایی داشته باشیم" و "موضوعات کوچک را به موج بزرگ تبدیل نکنیم"!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

جهانگیری علیه جهانگیری دست‌به کار شد...

«اسحاق جهانگیری»، معاون اول رئیس‌جمهور روحانی، طی اظهاراتی در مراسم معارفه محمد اسلامی، وزیر جدید راه و شهرسازی گفته است:

همه اعضای دولت در تصمیم گیری هماهنگ هستیم، برخی وزیران مسئولیت مشترک دارند و در امور تبادل نظر می‌کنند، البته فشارهایی بر دولت بوده و هست ولی مهم این است که مدیرانی هستیم که باید دل دریایی داشته باشیم. قرار نیست موضوعات کوچک به موج بزرگ تبدیل شود و در جهت آشفتگی مردم باشد.
 

او می‌افزاید:

مسئولیت گرفتیم تا زندگی مردم را آرام و دغدغه و نگرانی مردم را کم کنیم، البته به معنای این نیست که نگران نیستیم ولی حرف و گلایه از یکدیگر داریم، ولی قرار نیست با طرح برخی مسائل مردم را نگران کنیم.[1]

*این اظهارات جهانگیری در حالی است که صحبت‌های چند وقت قبل او مبنی بر اینکه من اختیار جابه‌جا کردن منشی خودم را نیز ندارم! موجب جنجال‌های گسترده‌ای شد.[2]

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین علیرغم تأکید بر ضرورت آرام بودن مردم و کم کردن دغدغه و نگرانی آنها از سوی مسئولان اما پیش از این دو مرتبه بر قرار داشتن کشور در «شرایط ته درّه» تأکید کرده است![3]

بدیهیست که همین تناقضات است که بخش زیادی از ناکارآمدی دولتِ اصلاح‌طلبان در ذهن مردم و افکار عمومی را موجب شده است.

***

روایت آخوندی از دل‌شکستگی خودش و بی‌درکی و بی‌کفایتی دولت

«عباس آخوندی»، وزیر پر حاشیه و مستعفی راه و شهرسازی طی اظهاراتی در مراسم تودیع خود که با حضور جهانگیری برگزار شد، گفته است:

به عنوان عضوی از دولت از عدم کفایت آنچه در جریان بود ناخشنود بودم. لذا، تصمیم به کناره‌گیری از آن گرفتم. امیدوارم که شاهد اتفاق‌های بهتری در آینده باشیم.

به گزارش ایلنا، او همچنین با بیان اینکه با بیان اینکه شوربختانه، درکِ درستی درباره یک پیشنهاد وی در ستاد اقتصادی دولت نبوده است، می‌گوید:

در مورد سایر پیشنهادهای بخش مسکن، جناب جهانگیری نیک می‌دانند که دولت تقریبا در مورد هیچ‌یک اتخاذ تصمیم نکرد.

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به حادثه قطار سمنان اشاره کرده و گفته است:

از میان تمام غوغاهایی که به پا کردند، یکجا دلم شکست و آن هم هیاهویی بود که پس از حادثه قطار راه انداختند. مایه دلتنگی من هم از این بود که چگونه این بی‌انصاف‌ها قلب‌های جریحه‌دار پدران، مادران، خواهران، برادران، همسران و فرزندان و وابستگان و خویشان جانباختگان عزیز و هم چنین عواطف زخم‌خورده تمام همسایگان، همشهریان و ملت ایران را بازیچه بازی حقیر خود قرار داده بودند.

او تصریح می‌کند:

هر نوع بی‌اخلاقی را از آنها انتظار داشتم لیکن، تا این حد در تصورم نمی‌گنجید. در این مورد ضدِّرسانه و رادیو و تلویزیون، به اصطلاح رسانه ملی کاملا هماهنگ و هم‌راستا عمل کردند. آنان با منحرف‌ساختن گفته من چنین نقلِ قول کردند که وزیر گفته جانباختگان بیمه بوده‌اند و دیه‌شان پرداخت می‌شود و جای هیچ نگرانی نیست. و بدین ترتیب نمکی بر زخمِ دل تمام مردم ریختند و از من تصویری چونان شمرِ سنگدل ساختند که گویی تعمدا و با مباشرت مستقیم حادثه را سازمان داده‌ام تا مسافران کشته شوند و واگن‌ها آتش بگیرند.

*ما قضاوت درباره گفته‌های آخوندی که خود یکی از اصلی‌ترین عوامل بی‌کفایتی، بی‌تصمیمی و بی‌درکی در دولت رئیس‌جمهور روحانی بود را به عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.

آگاهان سیاسی کشور، پیش از این هشدار داده بودند که مسئله عبور اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور روحانی جدیست و چپ‌ها یکی یکی در حال جدا کردن سفره خود از کارنامه روحانی و منتقد نشان دادن خود نسبت به ستاد دولت هستند.

***

تحریم‌ها معیشت مردم را دچار مشکل می‌کند!

بازی هاشمی‌طبا در پازل ترامپ!

«مصطفی هاشمی‌طبا»، فعال اصلاح‌طلب، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«نمی‌شود از یک طرف در نماز جمعه عنوان کنند که اولین وظیفه دولت بهبود معیشت مردم است و از طرفی دیگر "FATF" تصویب نشود و تحریم‌ها هم بماند؛ مشخص است که در چنین شرایطی معیشت‌مان با مشکل برخورد خواهد کرد.»[4]

*می‌توان از باب کنایه به آقای هاشمی‌طبا این نکته را تأکید کرد که همانطور که در «صبح بدون تحریم» در پسابرجام! هیچ اتفاقی در معیشت مردم رخ نداد، در «صبح با تحریم» نیز هیچ رخدادی در معیشت زندگی ایرانیان وقوع نمی‌یابد. کما اینکه بر خلاف تصور دشمن، در صبح روز 13 آبان نیز هیچ شوکی به اقتصاد کشور وارد نیامد.

البته این اولین باری نیست که شخصی از اصلاح‌طلبان بر بزرگنمایی از تحریم‌های 40 ساله اصرار دارد.

(جالب آنکه آقای هاشمی‌طبا در طول همین 40 سال است که سوابق طولانی مدیریت داشته، بازنشسته شده و در سطحی از تموّل و رفاه و معیشت قرار گرفته که قصد رئیس‌جمهور شدن هم داشته است!)

از جمله اصرارهای اصلاح‌طلبان بر بزرگنمایی از تحریم‌ها می‌توان به مقولاتی مثل: تحریم‌ها اقتصاد کشور را فلج کرده است، تحریم‌ها استخوان مردم را خرد کرده است، آب خوردن مردم به دلیل تحریم‌ها مشکل دارد، تحریم‌ها طناب دار است و غیره اشاره کرد.

این در حالیست که به گواه تمام آگاهان کشور، اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هرگز بیش از میانگین 30 درصد نبوده است و ایران اسلامی در طول 40 سال گذشته که همواره مورد شدیدترین تحریم‌ها قرار داشته، به پیشرفتهای بزرگی نائل آمده است.

جالب است که حتی در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران نیز معیشت مردم بصورت عمومی دچار مشکل نشد و لذا معلوم نیست چه چیزی لرزه بر اندام آقای هاشمی‌طبا انداخته است؟!

تحلیل‌هایی وجود دارد که می‌گوید اساساً مسئله «بزرگنمایی از تحریم‌ها» یکی از قطعات پازل ایجاد نارضایتی در میان مردم و ایجاد «فتنه اقتصادی» است.

قبل از این، یکی دیگر از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان نیز ضمن مخالفت با ابراز بی‌اثری تحریم‌ها اینطور گفته بود که بایستی درباره اثر تحریم‌ها به عجز و لابه پرداخت![5]

***

1_ http://www.irna.ir/fa/News/83094440

2_ mshrgh.ir/904444

3_ mshrgh.ir/818894

4_ https://khabarfarsi.com/u/62016572

5_ mshrgh.ir/908581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • ناشناس IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    56 0
    خود اخوندی بخشی از دولت بود که الان رجز خوانی میکند افرادی ازاین قبیل در دولت بودندوکارشکنی میکردندمانند شریعتمداری. والله بخدا خیانت است اگر اینها را دوباره بکار بگیرند.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      28 0
      آخوندی زمان هاشمی هم وزیر بود کلا اینا روششون برای رفع فقر اینه که قشر فقیر بسوزن و بمیرن تا فقر ریشه کن شه بازار رو آزاد بذار هر کسی هر غلطی بکنه به بهانه اقتصاد آزاد مسکن مهر رو تعطیل کن مردم برن به جهنم تنبلی شون رو با این فلسفه بافی ها توجیه می کنن مسکن اجتماعی رو 5 سال فقط شعار داد 5 سال همه رو مچل کرد
  • سید IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    58 0
    اصلاح طلبان هم خودشان و هم کردارشان تهوع آور است. جماعتی پر از نفاق و دروغ!
    • حسین PL ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      12 0
      آخوندی دل شکسته هست چون اونطور که دلش میخواست گند نزد و نخورد !
  • مهدی س IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    52 0
    آخوندی مصداق ضرب المثل دیگ به دیگ میگه روت سیاست
  • بی سیم IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    13 0
    آخوندی حخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    13 0
    بازی سازمان سیا است
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    15 2
    اثر تحریما ۳۰ درصد بعد تمام قیمتا تو ایران ۳ برابر شد
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
      8 1
      3 برابر شدن قیمت ها اثر رأی دادن امثال شما به روحانیه نه اثر تحریم.
  • علی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    38 1
    خاک عالم بر سر این افراد بی خاصیت وجودی که مترسک عده ای خائن شده اند مرگ بر همه منافقان و خوارجان اصلاح طلب
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    دهقانی مقداری گندم در دامن لباس پیرمرد فقیری ریخت. پیرمرد شادمان گوشه های دامن را گره زده و میرفت و در راه با پرودرگار خود سخن میگفت : ای گشاینده گره های ناگشوده ، گره از گره های زندگی ما بگشای . . . در همین حال ناگهان گره ای از گره هایش باز شد و گندمها به زمین ریخت. او با ناراحتی گفت : من تو را کی گفتم ای یار عزیز کاین گره بگشای و گندم را بریز؟ آن گره را چون نیارستی گشود این گره بگشودنت دیگر چه بود؟ و نشست تا گندمها را از زمین جمع کند که در کمال ناباوری دید ، دانه های گندم بر روی ظرفی از طلا ریخته است! ندا آمد که : تو مبین اندر درختی یا به چاه تو مرا بین که منم مفتاح راه . . .
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    0 1
    باید توجه داشت و تائید کرد که همانطور که در «صبح با تحریم» هیچ رخدادی در معیشت زندگی ایرانیان وقوع نمی‌یابد. دیپلماسی قوی و حاصل عملکرد موفق دولت است.
  • FR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    1 0
    دیپلماسی قوی یعنی اعتراضات جمعی از مردم را تبدیل به شورش در شهرهای مختلف کردن وبه بهانه آن سکه ودلار را توسط مفسدین اقتصادی پنج برابر کنیم قبل شروع تحریمها !!! دقیق همدستی با ترامپ ....
  • گلهای خندان IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
    4 1
    واقعا حرفهای هاشمی طبا خنده دار است و مرغ پخته را هم توی قابلمه به خنده می اندازد . کسی را که حتی بستگان و اطرافیانش قبولش نداشتند و به او رای ندادند حالا شده تیوریسین ؟؟؟ مشرق به هاشمی طبا بگویید فقط برود شعر: ما گلهای خندانیم را بخواند !!!!!!!!8888!!!!!*****

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس