کد خبر 919402
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کننده به حدود ٧٠ هزارتومان رسیده است، گفت:قاچاق بی رویه و کمبود دام دلیل این امر است.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفندی طی دو هفته گذشته در بازار افزایش چشمگیری داشته است، اظهارداشت:در این مدت، هر هفته سه مرتبه با افزایش قیمت گوشت گوسفندی مواجه بوده ایم.


وی افزود: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه تحویل به مغازه دار بین ٦٢ تا ٦٣ هزارتومان و برای مصرف کنندگان حدود ٦٨ تا ٦٩ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره دلایل این گرانی توضیح داد: متاسفانه با کمبود شدید دام در بازار مواجه هستیم و دام از کشور قاچاق می شود.

بیشتر بخوانید:

یلدا بدون آجیل هم میشه!

واکنش مردم به ادعای ارزانی پس از برجام

نرخ جدید مرغ و انواع ماهی در بازار



ملکی با اشاره به خروج جمعیت زیاد دام از کشور از راه قاچاق، گفت: هم دام سنگین و هم دام سبک به صورت قاچاق از کشور خارج می شود و همین امر سبب شده قیمت دام افزایش زیادی داشته باشد، وقتی هم که دام گران می شود روی نرخ گوشت تاثیرگذار می‌گذارد.

وی افزود: این مسائل، برای زیرمجموعه های اتحادیه نیز مشکلاتی را ایجاد کرده و ما وظیفه داریم در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.

ملکی ادامه داد: دو روز پیش نیز در اتاق ایران جلسه ای درباره گرانی های اخیر بود که ما این مسائل را اطلاع رسانی کردیم وخواستار آن شدیم که آنها را به وزیر جهاد و سایر مسئولان زیربط اطلاع رسانی کنند تا پیگیری های لازم در این زمینه انجام شود و مسئولان اقدامات لازم را برای ممانعت از خروج دام اتخاذ کنند.

وی افزود: براساس شنیده ها، برخی دام ها را از غرب کشور به شرق کشور منتقل می کنند و از آنجا به خارج می فرستند، بخشی از دام نیز از طریق جنوب کشور به مقاصد کشورهای عراق، کویت، قطر، عمان و ... قاچاق می‌شود.

ملکی با اشاره به اینکه چند روزی است پست های قرنطینه ای سازمان دامپزشکی در جاده‌ها اقدام به بازرسی و برخورد می کنند، گفت: انتظار داریم این بازرسی ها و برخوردها قانونی و صحیح باشد تا ورود دام به تهران با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا و آخر ماه، افزود: هر سال در این ایام تقاضا بالا می رود و اگر به مسائلی که اشاره شد توجه نشود و روند فعلی ادامه یابد، احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    26 0
    کشور خیلی هرج و مرجه مردم بیچاره شده اند بدبخت شده اند چی از جان مردم میخواهند >؟؟؟ گوشت کیلیویی 70 تومن مردم از کجا بخرند با کدام درامدها این دولت تدبیر و امید نشد دولت بدبخت کردم مردم شد
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    12 0
    باباچی میگی همدان الان چندماهه که 70تومنه فک کنم ماجزو کشوره اسرائیلیم هرکی هرچی دلش میخوادمیده
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    16 0
    یعنی مملکت از این بی صاحب تر هیچ کجا پیدا نمیشه . مسئولان نه چندان محترم همه رانت خوار و اختلاس گر و نجومی بگیر و مردم بخاطر فقر مالی دزد و قاچاقچی شدن حالا اینهمه ثروت کشور به کجا میرود معلوم نیست
  • محمد مجدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    13 1
    لامپ 12 هزارتومنی شده 25 هزارتومن! این لامپ ها تاریخ ضمانت داشتن و قبلا مثلا اگر می سوختن تعویض شون می کردن ولی الان فقط تا یه بار تعویض می کنن! و رو تاریخ ضمانت شون (تاریخ ضمانت روی لامپ) خط می کشن!!! (که بار بعد تعویض نکنن!)
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    7 0
    مشرق! گوشت کیلویی 75 تومن یادت میاد؟ البته الان هم 75 تومنه!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    14 1
    درود بر صادرات مواد غذایی و پروتئینی تا آخرین کیلو . زنده باد برگ درختان
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    2 0
    مچکریم باز یا ....
  • AE ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    6 0
    مرگ بر صادرات مواد غذایی اخه باید ارز وارد کنند بعک بریزن تو جیب دیپلماتهای ...اقا زادها برند زندگی لاکچری داشته باشند همه اینها لقمشونو تو خون مردم میزنند
  • ناتوان IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    2 0
    هر روز بدتر از دیروز . دولت تدبیروامید روحانی عزیز مچکریم
  • AE ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    1 1
    تقصیرخودتونه وقتی گول روحانی خوردید ورای دادید یا نیومدید به یه آدم درست وراستگو رائ بدین رهبری چقدرگلوی خودش روپاره کرد که به آدمهای درست رای بدهید روحانی رومیشدازطرفدارهای شناخت همون اول ..
  • رضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    آخه یعنی چی که شب یلدا داره میاد گوشت گرون بشه. از هر بهونه ایی برای گرونی استفاده میشه . آهی مجلسی ها شما ها که موقع انتخابات منت مردم رو میکشیدین که بهتون رای بدن چرا جلو این قبیل افراد مثل رئیس اتحادیه گوشت رو نمیگیرین که از الان داره چوی گرونی میندازه توی جامعه.
  • س IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    میشه جلو گرفت ولی چرا انجام نمیدن خدامی دونه ولی جدا مردم خیلی خسته شدن فاصله طبقاتی هم طوری شده که با اسانسور هم نمیشه رفت
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    3 0
    نماینده محترم شاهرود که گوشت چن شاقه ای درخونه شون تحویل میدن ایا نگران گرانی گوشت هست به اندازه ایکه ناراحت اضافه شدن چندرقازی حقوق کارمنداس
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    مردم بیچاره شده اند بدبخت شده اند باهزار و یک مشکل در این کشور دست وپنجه نرم میکنند این چه اوضاعیه ؟؟؟ این چه احوالیه ؟؟؟؟ وای به حال مردم
  • شمایل IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    حال و روز مردم افغانستان بهتر از مردم ایرانه چرا ؟؟؟ چون ................
  • ناشناس IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    کشور بدون دولت بود خیلی بهتر از این بود وافعا باید بحال مردم گریست
  • فاطی IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    0 0
    این دولت جیب مردم را خالی کرد و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس