قاضی زاده هاشمی نمایه

آنچه در پرونده وزیر بهداشت گفته نشد؛ گمانه‌های رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره استعفای قاضی‌زاده هاشمی...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آنچه در پرونده وزیر بهداشت گفته نشد

گمانه‌های رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره استعفای قاضی‌زاده هاشمی

«علی نوبخت حقیقی»، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی چند روز قبل و در حالی که استعفای وزیر بهداشت هنوز جدی نشده بود؛ در مصاحبه با ایلنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر بهداشت علت استیضاحش را کاهش بودجه سلامت عنوان کرده است؛ آیا این گمانه‌زنی‌ها درست است، می‌گوید:

«بله اینطور نقل می‌کنند که مسائل بودجه‌ای را عنوان استعفایش مطرح کرده است اما باید گفت امسال در بودجه، بودجه بیمه سلامت و وزارت بهداشت افزایش داشته است

وی خاطرنشان کرد:

لایحه بودجه به تازگی به مجلس آمده و نهایی هم نشده است و نمایندگان هم اگر چیزی دیگری صلاح بدانند، می‌توانند آن را انجام دهند. وزیر می‌تواند در کمیسیون‌های زیربط حضور پیدا کند و دلایل خود را بگوید و اعضاء را قانع کند.

نوبخت با بیان اینکه معتقدم زیادی بودجه به این وزارتخانه داده شده است و این پول در این وزارت‌خانه حیف و میل می‌شود، تصریح می‌کند:

به عنوان یک کارشناس می‌گویم بودجه‌ای که به وزارت بهداشت داده شده است زیاد است اگر در این وزارتخانه قانون را رعایت کنند، خرج شان زیاد نمی‌شود اما چون این کار را رعایت نمی‌کنند، هزینه‌هایشان زیاد است.

او می‌افزاید: بر فرض که حرف ایشان هم درست باشد، امروز که فصل فرار کردن نیست باید باشند و این آشی که پخته‌اند را به عمل بیاورد.

نوبخت با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریمی قرار داریم و تمامی ارکان نظام باید دست به دست یکدیگر بدهند و مشکلات را حل کنند، بیان می‌کند:

اگر ما تحریم هستیم و دارو و تجهیزات پزشکی نباید برسد، آقای وزیر بیاید چه در دولت و چه در مجلس با استدلال بودجه دریافت کند و مشکل مردم را برطرف نمایند؛ فرار کردن معنا ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سپس به خبری جالب اشاره می‌کند و می‌گوید: استیضاح قاضی‌زاده هاشمی کلید خورده است و حدود یک هفته پیش ۳۵ نماینده برگه استیضاح وزیر بهداشت را امضاء کردند؛ به نظر من فرار رو به جلوی ایشان به همین منظور است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسی انقلابی و جهادی است که در لحظه حساس خودش را نشان دهد، گفت: بعضی‌ها فقط حرف می‌زنند اما پای عمل که می‌رسد نیستند. پیشنهاد من این است که ایشان باید باشند و کاری که تا اینجا رسانده‌اند را تمام کنند.

نوبخت همچنین تصریح می‌کند: ما یک ضرب‌الاجلی گذاشته‌ایم که تا پایان امسال کل پرونده‌های سلامت الکترونیک شوند، اما چون این کار نکرده‌اند و بعید هم می‌دانم که از پسش برآیند، شعار می‌دهند که پول کم است و به درد مردم نمی‌توانیم برسیم پس کنار می‌رویم که باید گفت اینچنین نیست. ایشان باید باشد، با صرفه‌جویی امور را اداره کند. [۱]

*این صحبت‌ها همچنین در حالیست که بحث اعتراض به کمی بودجه در میان تمام وزرا و استانداران یک بحث همیشگی و به مثابه قوت روزانه است.

به دیگر سخن اینکه به لحاظ اجرایی و سیاسی بعید به نظر می‌رسد مسئله قاضی‌زاده هاشمی با دولت حسن روحانی، کاهش یا مطلوب نبودن بودجه وزارت بهداشت باشد.

این در حالیستکه بحث «عبور از روحانی» و استعفای یکان یکان وزرای روحانی نیز مسئله داغ این روزهای محافل سیاسی است.

قبل از قاضی‌زاده هاشمی، عباس آخوندی هم با ژستی اعتراض‌گونه دولت را ترک کرد و جالب اینکه او نیز مخالفانی جدی در میان نمایندگان مجلس داشت و طرح استیضاح او هم در حال انعقاد بود.

برخی معتقدند فرار وزرا از کابینه راهبردی است که از سوی ستاد جریان سیاسی خاص طراحی شده است تا دامن اصلاح‌طلبان را از کارنامه روحانی بری نشان دهد.

مسئله وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم فعالان ستادی اصلاح‌طلب طی هفته‌های اخیر ضمن افزودن بر حجم انتقادات خود از دولت؛ پیش‌بینیِ رفتن تعداد بیشتری از وزرا از کابینه را نیز بدون هیچگونه مذمتی مطرح کرده بودند.

علی صوفی یکی از این افراد است که چند روز قبل طی یادداشتی در روزنامه آرمان امروز نوشته بود:

«می‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده برخی وزرا هم چنین روشی را در پیش بگیرند، زیرا اوضاع سخت‌تر می‌شود و چشم‌انداز روشن و امیدوارکننده‌ای را مشاهده نمی‌کنند. با همین نگاه می‌توان گفت امکان استفاده از این روش یا خارج شدن برخی دیگر از وزرا از کابینه به دلیل نداشتن انگیزه در برابر مشکلات تلنبار شده، وجود دارد .»[۲]

قاضی‌زاده هاشمی در حالی از وزارت بهداشت استعفا کرد که صحبت‌های چندی قبل او مبنی بر اینکه مردم خودشان رأی داده‌اند و حالا هم باید شرایط را تحمل کنند؛ هنوز در یادها مانده است …[۳]

***

هدیه یک روحانی به ترامپ!

جامعه ایرانی ناشاد، مستعد خرافه و دچار جهل مقدس است!

«احمد حاتمیان»، مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی به تازگی در اظهاراتی گفته است: مشکل امروز جامعه دینی ما جهل مقدس در عموم مردم ایران است.

به گزارش ایسنا، او اظهار می‌کند:

جامعه ما به خاطر ارادت خاصی که به اهل بیت (ع) و ائمه (ع) دارد، مستعد انواع برنامه‌های خرافاتی و بدعت‌گذار در دین و آیین‌های اسلامی است و به همین دلیل، برخی رسوم به جهل مقدس تبدیل شده و مانع رشد و شکوفایی جامعه اسلامی می‌شود.

حاتمیان همچنین می‌گوید:

خیلی از دوستان با نادانی خود باعث بزرگ‌ترین ضربه‌ها به دین و مذهب می‌شوند و خود خبر ندارند. خود ائمه اطهار (ع) هم اینقدر که ما مراسم می‌گیریم و مدام فضا را غم‌آلود می‌کنیم توقع ندارند. دین ما دین حزن، غم و اندوه نیست. باید راه و روش بزرگان و اهل بیت (ع) را دنبال کنیم. با گریه و زاری و برگزاری مراسم بدعتی در دین و مذهب، جامعه درست نمی‌شود. باید سیره علمی و عملی اهل بیت (ع) در جامعه تبیین شود تا جامعه درست شود. [۴]

*اینکه یک مدیر اجرایی در بحث تبلیغات دینی معتقد است مسئله جهل در ایران عمومیت دارد و جامعه بخاطر ارادت به اهلبیت (س) مستعد انواع برنامه‌های خرافاتی و بدعت‌گذار است؛ جای تأملات بسیاری دارد.

خاصه اینکه اهلبیت (س) مصباح هدایتند و اگر کسی ارادتمند آنها باشد اتفاقاً از خرافه و جهل و بدعت دور خواهد بود.

در واقع باید این سؤال را از حاتمیان پرسید که عموم بدعت‌های تاریخ به دلیل دوری از اهلبیت رخ داده است یا به دلیل ارادتمندی به ایشان؟

همچنین است که اشتباه چند نفر را "جهل مقدس عموم مردم ایران" نامیدن! یک محاسبه غلط و برآورد اشتباه بیشتر نیست.

براستی آیا ایران امروز در چشم جهانیان بعنوان یک کشور عقلانی با سابقه تمدن و فلسفه و فرهنگ شناخته می‌شود یا کشوری که در آن خرافه و کارهای جهالت‌آمیز رواج دارد؟!

و اگر پاسخ اولی است پس آقای حاتمیان باید پاسخ بدهد گزاره‌ها و برآوردهای خود را از کجا بدست آورده است؟

در بحث غم و شادی نیز بر خلاف القائات حاتمیان، جامعه ایرانی یک جامعه شاد محسوب می‌شود و طی سالیان پس از انقلاب اسلامی نیز سن امید به زندگی ایرانیان افزایش یافته است .[۵]

ضمن اینکه در عزاداری ایرانیان نیز نوعی حالت بهجت نهفته است و به قول بزرگان هیچ آدم عزاداری نیست که برای عزای خود شعر بسراید و از آلات موسیقی و متون مقفی و مردّف استفاده کند. در واقع ادخال هنر در عزاداری ایرانیان نشانه‌ای از همان حالت بهجت است.

همچنین است که مبحث شادی و نشاط در ایران حتی از حد عرفی نیز فراتر رفته است و زیاد بودن ایام تعطیلات و افزایش سفرهای داخلی و خارجی و غیره در مواردی منجر به بروز برخی آسیب‌ها نیز شده است. آسیب‌هایی که بحث فعلی اینست که آقای حاتمیان چگونه با اشراف به آنها مدعی وجود غمبار بودن فضای جامعه ایرانی شده است؟!

بر فرض هم اگر در جایی نشاط کم مشاهده شده است؛ انتظار بود که آقای حاتمیان با سمتی که دارد و از بابت آن ارتزاق می‌کند؛ بعنوان پاسخگو در محکمه حاضر باشد نه بعنوان مدعی!

گفتنیست، پیش از این فردی به نام محمد سروش‌محلاتی نیز گفته بود مردم ایران شاد نیستند چون حسین (ع) را محور قرار داده‌اند.

این فرد در مقطعی دیگر نیز اظهار کرده بود که خیمه‌های امام حسین (ع) در ایران شده‌اند مراکز فحّاشی ![۶]

لازم به توضیح است که مسئله توهین به مردم و شعور دسته جمعی ایرانی‌ها، امری مسبوق به سابقه در اردوگاه اصلاحات است که همواره در بخش اعظم ظهور و بروز خود، رفتارهای دینی و سیاسی مردم ایران را هدف قرار داده است.

***

ردّ پای «تئوریسین سقوط کاپیتان» در کاهش بودجه دفاعی و دینی

«حسام‌الدین آشنا»، مشاور رئیس جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی که در یک ویدئو منتشر شد، درباره بحث بودجه بندی دولت از چیزی به نام «روابط قدرت» نام می‌برد و با بیان اینکه عده‌ای از ابتدا با یک توافق و هزینه کم، در بودجه پا پیدا کرده‌اند از این می‌گوید که این بودجه بعدها زیاد و زیادتر شده است در حالی که این زیاد بودن خواست رئیس‌جمهور نیست!

او با اشاره به نام «جامعة‌المصطفی» و اینکه مجلس دهم در سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع ناموجود به مبلغ بودجه سوار کرده است، می‌گوید:

بعد شما می‌بینید که در حوزه رفاهی دستتان بسته است. اما در جای دیگری از اتم تا «دفاع» و تمام چیزهای مقدس و محترم استفاده شده است برای اینکه عده‌ای در عین اینکه بازنشسته هستند بتوانند –با بودجه‌ای که می‌گیرند- حامی‌پروری کنند… آنها کل بودجه کشور را به گروگان می‌گیرند تا تکلیف آن یک ردیف –که دولت به آن نقد دارد- مشخص شود.

برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در شبکه‌های اجتماعی نیز در توضیح اظهارات آشنا از این جملات استفاده کرده‌اند:

_ چگونه نیروهای نظامی مذهبی بودجه را به گروگان می‌گیرند؟

_صحبتهای تکان دهنده که برای اولین بار از یک مسئول دولتی درباره مافیای بودجه در ایران می شنوید!

*ما قضاوت درباره کنایه‌های روشن آشنا را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

در تکمله اظهارات آشنا، خوانش صحبت‌های اخیر، محسن صفایی فراهانی از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ پیرامون بودجه نیز خالی از لطف نیست.

او گفته است:

«روز سه شنبه رئیس جمهور در نطق خود گفت که باید بودجه شفاف باشد. این شفافیت برای چیست؟ پارسال هم به بودجه اعتراض شد آیا امسال در بودجه تجدید نظر شد؟ چرا بودجه اورژانس کشور در سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومانی باید باشد اما بودجه شورای عالی حوزه ۴۴۰ میلیارد تومان؟ آقای رئیس جمهور شفافیت یعنی بررسی کنیم کدام نیاز واجب تر است. چرا باید بودجه سازمان دارو و غذا ۳۳ میلیارد تومان و بودجه نوسازی مدارس با این همه مشکلات ۱۱ میلیارد تومان باشد اما بودجه مرکز خدمات حوزه ۶۰۰ میلیارد تومان، جامعه المصطفی ۳۰۰ میلیارد تومان و حق بیمه طلاب غیر شاغل ۲۹۰ میلیارد تومان باشد ؟»[۷]

ضمن اینکه این مژده را هم به آقای آشنا می‌دهیم که دوستان ایشان برای تسویه حساب با آن نهادهای مسمی به نام‌های مقدس! که نوعاً در وادی مذهب کشور و یا دفاع از آن فعالیت دارند، بودجه دفاعی کشور و بودجه حوزه‌های علمیه را به نحو چشمگیری کاهش داده‌اند.

کاهشی که می‌توان آنرا در راستای تئوری «سقوط کاپیتان» نیز ارزیابی کرد که چندی قبل، پیرامون آن، ویدئویی از سوی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری (با مدیریت آشنا!) منتشر شد.

گفتنیست، زهرا طباخی از فعالان رسانه، طی ۲ توییت درباره این اظهارات آشنا می‌نویسد:

_ پس از کمپین همزمان تیم رسانه‌ای دولت، bbc و گروه های برانداز؛ بودجه پیشنهادی مجلس برای حوزه های علمیه نسبت به سال گذشته نصف شده است. پارسال هم ۶۰% بودجه مصوب محقق نشد! نکته اینجاست که بودجه پیشنهادی دانشگاه ها ۱۴% افزایش یافته است. حالا حسام آشنا شخصاً هم به موضوع ورود کرده… هدف باند مذکور تضعیف بخش متجدد و کارآمد حوزه است که برای تامین نیازهای حاکمیت دینی تلاش میکنند. چراکه این فضلای نواندیش اند که برای پیشبرد اهداف، جبران عقب ماندگیها و تامین مالی پروژه ها وابسته به حاکمیت اند. و گرنه بخش سنتی یا به قول آیت الله جوادی "دلالان علم" که ساکن اند!

سیدیاسر جبرائیلی، تحلیلگر مسائل سیاسی هم اخیراً در یک پست تلگرامی با اشاره به صحبت‌های فوق‌الذکر صفایی‌فراهانی درباره بودجه نوشت:

«آقای صفایی فراهایی از مجرمان و محکومان فتنه ۸۸ و فعال سیاسی لیبرال گفته است: "شفافیت یعنی بررسی کنیم کدام نیاز واجب تر است. چرا باید بودجه سازمان دارو و غذا ۳۳ میلیارد تومان و بودجه نوسازی مدارس با این همه مشکلات ۱۱ میلیارد تومان باشد اما بودجه مرکز خدمات حوزه ۶۰۹ میلیارد تومان، جامعه المصطفی ۳۰۰ میلیارد تومان و حق بیمه طلاب غیرشاغل ۲۹۰ میلیارد تومان باشد؟ "

چند روزی است جریان لیبرال با سوء استفاده از کم‌اطلاعی عموم درباره جزئیات بودجه و وظایف دستگاه‌ها، این خط تبلیغی را علیه نهادهای فرهنگی کشور کلید زده‌اند. اگر کسی از ماهیت و وظایف سازمان غذا و دارو بی‌خبر باشد، بلاتردید تصور خواهد کرد که برای تهیه غذا و داروی کشور در سال ۹۸ صرفاً ۳۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است! برای اینکه بدانیم عددی که جناب صفایی برای تهیه غذا و داروی کشور فرض کرده چقدر پرت است، کافی است خبر داشته باشیم سالانه بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان فقط بابت خرید تضمینی گندم از کشاورزان پرداخت می‌شود.
وظایف سازمان غذا و دارو در حوزه تدوین و ارائه سیاست‌ها، برنامه‌ها و خط‌مشی‌های دارویی-غذایی است. در موارد ضروری و استثنایی نیز، به عنوان زنجیره تامین دارو عمل کرده و هزینه را از مصرف‌کننده دریافت می‌کند.»

***

۱_ http://aftabnews.ir/fa/news/566032

2_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/243691

3_ mshrgh.ir/924427

4_ https://www.isna.ir/news/97101307129/

5_ mshrgh.ir/459702

6_ mshrgh.ir/786986

7_ https://etemadonline.com/content/255463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    91 14
    جهل مقدس اونی داره که چرت و پرت میگه. بیشعوری به لباس ربطی نداره!
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      41 9
      واقعا بهتر بود بعنوان یک تحصیلکرده دینی اصلا وارد بازی لیبرال ناصبی نمیشد
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      18 1
      ادب مرد به ز دولت اوست
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      13 16
      باید صریح تر می گفت
    • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
      1 0
      آشنای رفیق... باید توضیح بده مشاوری که به رئیس جمهور مشورت میده بعد نتیجه اش میشه این وضعیت اسف بار اقتصادی،چه خاصیتی جز پسرفت برای کشور داره؟ قدیمی ها میگفتن سنگ پای قزوین
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    68 9
    مرگ بر منافق حتی اگر یک آشنا در بین اصلاح طلبان تهوع آور باشد!
    • حسین IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      17 9
      همین امثال این آقای غریبه به وزارت اطلاعات ضربه زدند و اون مسائل که پیش آمد اینها توش دخیل بودند
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    43 10
    ایران پر از مشکله ولی اینکه مردم شاد نیستن چرته. نکنه عیدا که تهران خلوت میشه همه میرن عزاداری؟
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    47 9
    اقای اشنا راستی امثال ان نهار پانصد میلیون تومانی که به همراه رییس جمهور در سال 95 کوفت کرده بودید هم توی بودجه اورده میشه ؟؟!!! میشه لااقل فاکتور ان ناهار کذایی را منتشر کنید تا مردم بفهمند چی کوفت کرده بودید که پانصد میلیون شده بود؟ و یا بودجه میلیاردی که در اختیار شخص شما برای گرداندن یک دفتر بی خاصیت گذاشته شده میشه بگید کجا خرج کردید؟ خروجی شما به عنوان دفتر مشاوره چیست؟ ایاشما مشاوره میدهید یا حرفهایی که ته دل پرزیدنت مونده رو فقط رو می کنید؟ که اگر قرار بر گفتن حرفهای ته دلی است اینو هر نه نه قمری بلده و تخصص و بودجه نمی خواد.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    38 7
    "نوبخت با اشاره به اینکه ما در شرایط تحریمی قرار داریم " بخاطر همین شرایط است که از آقای نوبخت تقاضا داریم کنار بروند چون مرد دوران تحریم نیستند
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    10 11
    آشنا رو قبول ندارم اما حرف درستی زده. فارغ از اینکه در عمل دقیقا منظورش مخالف اون چیزی است که شنونده برداشت میکند. مثلا مثل آزادی مطبوعات که هر دم شعارش را روحانی میدهد اما منظورش آزادی مطبوعات موافق خودش است ، کوچکترین انتقاد مطبوعات دیگر را بر نمی‌تابد.
  • US ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    20 48
    والله بالله به پیر به پیغمبر در این شرایط وحشتناک اقتصادی این بودجه های نجومی فرهنگی و مذهبی ظلم است ظلم.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      30 11
      والله که نقش اساسی و تعیین کننده دین رو تو نمیفمی و اینا رو میگی. بالله صفایی فراهانی و لیبرالهای دیگه میفهمن و اینا رو میگن . بله این دین دجال کشه . ظالم رو در بدر میکنه
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      14 15
      جالبه! هر کس اعتراض کنه نمیفهمه! شما که میفهمی تقاضا کن بیلان بدهند، لااقل بدانیم این بودجه ها کجا خرج شده؟ که اینقدر از لحاظ فرهنگی پسرفت کردیم!!
    • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      7 8
      بودجه اقتصادی کم نیست ما اساسا با کمبود بودجه مواجه نیستیم بلکه با فتنه داخلی اقتصادی روبرو هستیم که علنا مردم را عصبانی میکنند تا پنجه به روی نظام بکشند
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      6 7
      وقتی این آشغال های غرب پرست میان بیت المال رو خرج کفن و دفن گروه سگ های زرد می کنن ، چرا صدا تون در نمی یاد؟ ! اون گروه فاسد باید تو همون آمریکا و با هزینه خودشون دفن می شدند نه تو خاک مقدس ایران.
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
      6 7
      بودجه های فرهنگی ظلمه بدین به وزارت خارجه بدن سفیرای بی خاصیت چاق و پروار بشن یا پزشکان برج رو گرده و کمر مردم بسازن . حیفه بخدا خرج فرهنگ مردم بشه . بودجه وزارت خارجه اندازه وزارت دفاعه اونوقت ببینین از دفاع چه محصولاتی بیرون اومده از وزارت خارجه چه خیانت هایی درز کرده !
  • امانی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    22 5
    سئوال اینجاست که اصلاح طلبان چه معمم یا غیر ان اینهمه به اعتقادات مردم مسلمان حمله میکنند در حالیکه میدانند علاقه مندان وپیروان حقیقی اسلام ورسول گرامی ص وائمه طاهرین س اجمعین بری از هرگونه جهالت فکری وعملی هستن هستند جوانان وغیر انها که از روی شور گاها بدعتهایی وحرکاتی از خود در دین بروز میدهند که صد البته با مراجعه به متون اسلام ناب محمدی ص میتوانند خودرا اصلاحتر کنند در هر حال بنظر میاد که همه اصلاح طلبها کارگزارانیها واعتدالیون بنحوی با عقاید اسلام وقران مجید دشمنی دیرینه دارند
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    7 12
    این صحبتها یی که انتقاد کردید کاملا درست است یا شما خودتان جزو همان کسانی هستید که به اسم دیننی ، یک نفر بی سواد و هیچی نفهم هستی
  • بهزاد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    17 6
    خدا لعنت کند شایعه سازان وشایعه پراکنان وانهایی که با دین ومظاهر دینی وانقلابی مخالفت میکنند واینگونه عناد خود را نشان میدهن حالا یا معمم باشند ویا کت وشلواری غرب گرا ویا دروزیست یعنی هم از توبره میخورند وهم از آخور که حرامشان باد .....
  • GB ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    21 8
    رابطه شانا با اشناهای خارجی باید بررسی بشه
  • AE ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    12 7
    بله حسام آشنا ماشین ...خونه ...زندگی میکنه ...
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    21 7
    این مردم به اهل بیت ارادت دارند وهرکس به زبان خودش ودلش با ایشان صحبت میکنند و جواب میگیرند همین ارادت 8سال باعث شد تار مقابل دنیا بایستد افکار ونظرا ت حضرات بدرد خودشان میخورد
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    28 5
    ایشون بسیار مارموز تشریف دارند
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    19 9
    اصلاح طلبان مخصوصا روحانی نماهاشون پیاده نظام سلطه جهانی ماسونین.حرفاشون کلنه بکلمه ازطرف مظام سلطه دیکته میشه
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    19 6
    خدا لنعتشون کن کشور نذاشتن پیشرفت کن یه مشت ادم که میگن نمیشه نمیشه نمیشه نمیتونی بکش کنار شخص دیگه انجام میده
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    25 7
    کلا اشنا ادم مشکوکی است. اینها بعدا مشخص خواهد شد دقیقا مثل مشایی.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    15 6
    صدا وسیما نباید از تهدید بودجه ای دولت و آشنا بترسد و عملیات روانی بزک کنندگان بر جام را برای افکار عمومی شفاف سازی کند
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    16 7
    جهل مقدس تعارف وازروی کینه است ای کاش میفهمیدی هرباردرکوچه ومحله ای مراسمی بخاطر ائمه اطهار علیهم السلام برگزارمیشود تامدتی عطر عبادت درآنجااستشمام میشود . حالت خوب نیست بروپیش کدیور تادرمانت کند . درموردقاضی زاده هاشمی به نماینده محترم عرص میکنم بعدازمرگ سهراب سخن سرایی فردوسی ملالی بیش نیست . ارکجامعلوم بازهم رای نمیدادید . همان بهترخودش رفت وگفت عوضی آمدم ! این جمله کارکردش ازمجلس بیشتربود !؟
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    6 7
    اشنا فقط تخم نفاق می پاشد مشایی روحانی
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    6 5
    این چه فرهنگ سازی هست که عضو شورای انقلاب فرهنگی، دخترش بیحجاب عکس از جشن کریسمسش میذاره؟ مردشور اول آخرتون رو ببرن
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    5 0
    خدا یا به تو پناه می برم از جهل و کم سواد ی
  • عبداله IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    7 7
    خداوند ، افرادی مثل روحانی و آشنا را اختراع کرد تا آتش جهنم هیچ وقت خاموش نشود .
  • سعيد IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
    0 0
    گوش راستم درد ميكنه ايا از چربي هيت
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
    0 0
    خدایا ما را از شر افسادطلبان خلاص کن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس