محمدرضا تاجیک

تئوریسین اصلاح‌طلب: مردم ایران شیزوفرن، چاپلوس، نخبه‌کش و شاه‌دوست هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

طرح‌های عامدانه در دولت و شورای شهر برای «فتنه اقتصادی»

به تازگی فیلمی از صحبت‌های «سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی»، وزیر سابق بهداشت منتشر شده است که اذعان می‌کند عده‌ای از افراد در دولت حسن روحانی، با برخی کم‌کاری‌ها بصورت عامدانه به دنبال ناراضی‌سازی مردم هستند.

هاشمی در صحبت‌های خود از این می‌گوید که برخی در دولت حتی دستور رهبری را هم اجرا نمی‌کنند تا اعتراض مردم برخیزد .[۱]

*ما در وبلاگ مشرق طی ۳ سال گذشته دائماً درباره تحلیلی با تیتر «فتنه اقتصادی» اطلاعاتی را به مخاطبان خود ارائه کرده‌ایم.

گزاره‌های مورد اشاره قاضی‌زاده هاشمی اگرچه تا پیش از این در تحلیل‌ها نمود داشت اما هم‌اکنون به واقعیت تبدیل شده و مقولات دیگری را هم به مثابه یک گراف ریاضی به یکدیگر متصل کرده است.

مردم باید بدانند که اکنون که یک مقام بلندپایه سابق دولت به پروژه ناراضی‌سازی عامدانه در دولت اشاره می‌کند، پس لاجرم بایستی به ضرس قاطع نتیجه گرفت که بحث ساده «عدم نظارت دولت بر قیمت‌ها» نیز نه یک کم‌کاری که اتفاقاً یک تعمّد است.

در واقع چگونه ممکن است گوشت مرغی که قیمت واقعی آن به اِزای هر کیلو ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است در قیمتی تا ۱۶ هزار تومان به دست مردم برسد و یا گوشت گوسفندی که بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان قیمت دارد تا مبلغ ۸۰ هزار تومان نیز توزیع شود؟! مگر اینکه عمدی در کار باشد...

به این گزاره‌ها همچنین بایستی عزم و تقلّای اعضای شورای شهر تهران را نیز افزود که در یک اتحاد استراتژیک با جریان عمدی اشاره شده و با ارائه طرح‌هایی مثل گرفتن مالیات شهری، گران‌سازی بلیط مترو و یا «جریمه زباله» خواسته یا ناخواسته قصد ناراضی‌سازی مردم تهران را دارند .[۲]

جالب آنکه در این گراف اشاره شده البته یک نقطه کانونی دیگر هم قرار دارد و آن «مرکز مطالعات استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری» است که زمانی کلیپ «سقوط کاپیتان» در آن ساخته می‌شود و زمانی دیگر هم علیرضا علوی‌تبار پشت تریبون آن می‌رود و درباره طراحی اغتشاش میلیونی علیه نظام اسلامی تئوری‌سازی می‌کند .[۳]

تئوری‌پردازی‌هایی که البته بعداً در خبرگزاری دولت هم به گونه دیگری بیان شد .[۴]

برخی محافل تحلیلی عنوان می‌کنند که ستاد جریان سیاسی خاص با سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و مفسدنمایی از نظام اسلامی تلاش کرده است تا معضلات عادی کشور را بحرانی جلوه داده و جامعه را به سمت یک «اعتراض ظالمانه» سوق دهد.

اعتراض ظالمانه‌ای که اعضای جریان خاص معتقدند بایستی با یک آتش‌زنه گُر بگیرد و از اینجاست که اقداماتی مثل همان تعمّداتی که قاضی‌زاده هاشمی گفته است وارد میدان می‌شوند تا نقش این آتش‌زنه را ایفا کنند.

در چارچوب فتنه اقتصادی اشاره شده که نمونه کوچک آن در اغتشاشات دیماه ۹۶ رخ داد (که عده‌ای شاغل و معاند سیاسی به اسم فقیر به میدان آمدند) برخی تئوریسین‌های اصلاح‌طلب نیز تقلای فراوانی برای شمایل‌سازی از این فتنه بزرگ احتمالی به خرج می‌دهند.

سعید حجاریان به تازگی در دو مقطع از «عام‌البلوی بودن شرایط جامعه»، احتمال رویارویی مردم و نیروهای نظامی کشور در انتخابات آینده و نیز احتمال انقلابی شدن جنوب تا شمال تهران خبر داده است.

به زعم ما رسم کردن این فکت‌ها و گزاره‌های تحلیلی در کنار یکدیگر و البته رؤیت رخدادهایی مثل حمله شدید به «آیت‌الله یزدی» برای دفاع از دستاوردهای نظام اسلامی مؤید هشداری بزرگ برای فتنه آینده است.

***

بی‌وفا شدن زنان یک شهر ایران به دلیل خشکسالی!

خبرگزاری ایلنا به تازگی در گزارشی که گفته شده حاوی مصاحبه با کشاورزان ورزنه‌ای پیرامون مشکل کم‌آبی و خشکسالی آنهاست، از قول یک صاحب سوپرمارکت در این منطقه می‌نویسد:

«در دادگاه ورزنه ترافیک طلاق برپا شده است. به‌خاطر بی‌پولی و فشارهای اقتصادی، مرتباً بین زن و شوهرها اختلاف ایجاد می‌شود. زندگی خرج دارد.»

فرد اشاره شده همچنین به چند دفتر که روی هم چیده شده، اشاره می‌کند و می‌گوید:

زمانی که آب باشد، این دفترها پر می‌شود از اسم کسانی که به‌صورت نسیه از من جنس برده‌اند. در آن زمان به راحتی نسیه می‌دهم چراکه مطمئنم کشاورزان آنقدر درآمد کسب می‌کنند که بتوانند قرض‌شان را بدهند.

یکی از رهگذران نیز در بخش دیگری از این گزارش با دیدن خبرنگار ایلنا به وی گفته است:

کسانی بوده‌اند که اینجا ۲۰۰ جریب زمین داشته‌اند اما الان سر به داخل سطل زباله و ضایعات می‌برند تا مگر چیز باارزشی بیابند!

این رهگذر همچنین در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چرا به جای دیگری نمی‌رود و کار نمی‌کند، گفته است: تنها و بی‌کس و کار که نیستم. خانواده دارم. بعدش هم، منی که نزدیک به چندصدمیلیون تومان برای زمینم خرج کرده‌ام، نمی‌توانم به همین راحتی آن را رها کنم و بروم. [۵]

*ما قضاوت درباره محتوای فوق‌الذکر را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

لازم به توضیح است که طی دهه ۸۰ نیز برخی استان‌های کشور با خشکسالی‌های عمیقی مواجه شدند به نحوی که اقلیم و نوع کسب و کار مردم از اساس و برای همیشه تغییر کرد. برخی از مناطق کشور حتی با خشکسالی ۱۵ ساله نیز مواجه هستند. اما بحث بی‌وفایی زنان در این مناطق و به راه افتادن ترافیک طلاق هرگز گزارش نشد!

بر اساس اطلاعات موجود، بحث کم‌آب شدن ورزنه نیز اگرچه ناشی از شرایط اقلیمی است اما برخی دیگر معتقدند تصمیمات غلط برای طرح‌های انتقال آب موجب این خشکسالی شده است! مع‌الوصف اما طبق گزارش رسانه‌ها، استانداری اصفهان بصورت جدی مشغول پیگیری این مشکل است.

مسئله اصرار خبرگزاری‌های چپ بر گرسنه بودن مردم ایران و جستجوی غذا در سطل‌های زباله نیز مورد تأمل جدیست.

ایلنا پیش از این هم در خبری دیگر مدعی شده بود که مردم قزوین در سطل‌های زباله به دنبال غذا می‌گردند .[۶] (این قبیل اظهارات در حالیست که از گرسنه بودن مردم در انگلیس یا فرانسه خبرهای مستندی موجود است اما کسی از زباله‌گردی مردم دو شهر در ایران خبر مستندی ندارد!)

در همین زمینه بخوانید:

دانش آموزان گرسنه انگلیسی از سطل آشغال غذا می‌خورند

گفتنیست به تازگی تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد زنان با ارتقای شرایط اقتصادی و شغلی، بیشتر در معرض طلاق هستند .[۷]

***

تئوریسین اصلاح‌طلب: مردم ایران شیزوفرن، چاپلوس، نخبه‌کش و شاه‌دوست هستند

«محمدرضا تاجیک»، مشاور رئیس دولت اصلاحات و از فعالان حاضر در ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز پیرامون خصایص مردم ایران از نظر خود گفته است:

اقتضای یک نظام سیاسی پاتریمونیالیستی و بناپارتیستی این است که همه در «طول» «شاه» قرار بگیرند تا دیده نشوند. هر آنچه هست شاه است و بقیه باید محو باشند و صدایی نداشته باشند. به همین دلیل نیز فضای سیاسی ایران همواره توسط افراد حقیری پر شد که چشم دیدن افراد رشید را نداشتند. تکنیک و تاکتیک همه این افراد چاپلوسی و سالوسی بوده و هنگامی که به قدرت می‌رسیده‌اند تعظیم‌ها و تکریم‌ها می‌کرده‌اند. در نتیجه فرهنگ چاپلوسی و سالوسی توسط این افراد در فرهنگ سیاسی ایرانیان رخنه کرده و تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

او همچنین با بیان اینکه تاریخ ایران مملو از نخبه‌کشی بوده و در فرهنگ سیاسی ایرانیان ریشه دوانیده است اظهار می‌کند:

در هر مقطعی که به مشکل خورده‌ایم منتظر بوده‌ایم که شاهزاده‌ای که بر اسب رویاها نشسته از در به درون بیاید و با دم مسیحایی مشکل ما را مرتفع کند. در من ایرانی این مسأله وجود ندارد که خودش باید مشکل خود را حل کند و به همین دلیل همواره طلب از برون کرده‌ایم. به قول مرحوم شریعتی «ما خودمان همواره تولید شاه کرده‌ایم». خلاف این قضیه در غرب اتفاق افتاده است.

تاجیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود علیه مردم ایران، همچنین می‌گوید:

میرزا رضای کرمانی در سی مقاله خود می‌نویسد که در درون هر ایرانی یک میرغضب نهفته است. این سخن به این معنا است که در درون هر ایرانی یک مستبد وجود دارد اما فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده است. به محضی که فرصت بروز پیدا می‌کند من مستبد خود را نشان می‌دهد.

مشاور رئیس‌جمهور دولت اصلاحات تصریح می‌کند: انسان ایرانی در دوران آیینه‌گی بسر می‌برد که هنوز هویت مستقلی از خود دارد. انسان ایرانی به دلیل اینکه نظم نمادینی از خود ندارد هنگامی که با دگر غربی خود مواجه می‌شود دچار نوعی حیرانی و شیزوفرنی می‌شود.

تاجیک در صحبت‌های خود همچنین از این گفته است که گردش نخبگان در ایران به معنای آن است که کسی که نخبه تعریف شده از یک نقطه به نقطه دیگر برود. قدرت در ایران در دست نیم طبقه‌ای بوده که همواره بین خود آنها در حال چرخش بوده است. [۸]

*متأسفانه توهین به مردم، بخشی از ژنتیک جریان سیاسی چپ و تئوریسین‌های اصلاح‌طلب است و هر از گاهی نیز خواسته یا ناخواسته بروز می‌یابد.

مردم ایران لشکر قابلمه بدست‌ها هستند، مردم برای جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند، پفیوزی سرّ بقای ما ایرانی‌هاست و لبوفروش‌ها دانشی درباره مسائل کشور ندارند از جمله بخشی از همین توهین‌هاست.

مثلاً چندی قبل بود که روزنامه شرق در یک مصاحبه حدود ۲۰ توهین را روانه مردم ایران کرد و نوشت: (ما ایرانیان) دروغ و غیبت و تهمت را بد می‌دانیم، اما گفتار روزانه‌مان مملو از دروغ و تهمت و غیبت و چاپلوسی است ![۹]

البته بحث توهین فقط متوجه مردم نیست و چپ‌ها نیروهای کارآمد و اصولگرای کشور را نیز همواره با الفاظی مثل بی‌عقل، دروغگو، تندرو و بی‌سواد خطاب کرده‌اند .[۱۰]

کنایه خنده‌دار اما تلخ این ماجرا هم اینست که این‌همه توهین و فرومایگی نیز در کنار مشتی ناکارآمدی، فساد سیاسی، اصرار بر فتنه‌انگیزی و طرح و نقشه برای سرکیسه کردن مردم قرار دارد!

اظهارات تاجیک درباره خاصّه بودن قدرت در ایران و عدم چرخش نخبگان نیز در حالیست که شخص وی زمانی در قدرت بود و الآن کسان دیگری در قدرت هستند.

از طرفی باید از تاجیک پرسید اگر به این خاصّگی معتقد است پس چرا در تبلیغات انتخاباتی شرکت فعالانه داشت و در راستای تقلّا برای رأی آوری حسن روحانی حتی زبان به مدح پوپولیسم نیز گشود!

تاجیک پیش از این هم زمانی در یک مصاحبه با اشاره به الصاق لفظ سلطان به نام امام رضا (ع)، مدعی تولید استبداد توسط مردم ایران شده بود .[۱۱]

***

۱_ mshrgh.ir/928019

2_ mshrgh.ir/926512

3_ mshrgh.ir/836280

4_ http://ana.ir/fa/news/45/299598

5_ https://daynets.com/FA/AL/1437069

6_ mshrgh.ir/891131

7_ mshrgh.ir/928043

8_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/245202

9_ mshrgh.ir/724178

10_ mshrgh.ir/724178

11_ mshrgh.ir/795621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • US ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    91 34
    به خدا قسم امسال چندین نفر رو دیدم که تو سطلهای زباله دنبال ضایعات و پلاستیک و ... برای بدست آوردن یه لقمه نون بودن. یا تو این کشور زندگی نمیکنی یا صدات از یه جای گرمی در میاد. خدا رو شاهد میگیرم همین هفته پیش تو بارون یه بچه 9 ساله با وزنه تو دستش جلومو گرفت گفت برام ساندویچ بخر.بغض تو گلوش بود. امیدوارم بغض بچه هاش تو گلوی آدم دروغگو بشینه که اینطور با شعور و روان مردم بازی میکنه.
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      19 48
      پفیوزی سرّ بقای ما ایرانی‌هاست
    • سروش IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      43 42
      همین امروز که این صحنه رو دیدی توی آمریکا بودی یا توی ایران؟؟؟ بیچاره بدبخت برو دم خروست رو بپوشون بعد دروغ بباف، مردم ایران هرکاری که بکنند مثل تو مزدور نوکری آمریکایی ها رو نمی کنن.
    • US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      37 12
      8:50 از کوزه همان تراود که دروست ! در حقیقت شما با این ویژگی، همگان را چنین می بینید
    • به US ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      28 11
      جمله معروف "رمز بقای ملت ایران در پفیوزی است" از جملات گهربار مهندس مهدی بازرگان است! ضمنا نتیجه سرمایه داری همین است. یک عده باید زیر چرخ توسعه له شوند. عدالت می خواهید اقتصاد را دولتی کنید. کره شمالی.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      23 6
      سال 88 هم یه احمقایی بودن که قسم می خوردن و می گفتن تغلّب شده. اینکه گرسنه داریم شکّی نیست. بحث ولی سر اکثریت مردمه. که گرسنه ان یا سیر؟ خودتو به خریّت نزنی جوابش ساده اس.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      4 0
      بی وفایی ... بی وفاییی ... دل من از غصه داغون شده
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
      7 0
      تو آمریکا بچه رو دیدی که غذا نداشت؟
  • سید IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    61 8
    و باز هم ......! خدایا تا کی باید اصلاح طلبان تهوع آور را تحمل کنیم!؟ بارالها! هرچه زودتر شرّ ایشان را از سر مردم مظلوم کوتاه کن! آمین!
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      3 24
      چه ربطی داره؟؟ چقدر عقده؟
  • محمدرضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    21 10
    هر کجاش دروغه بفرمایید
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    45 12
    فتنه ۹۸ را مواظب باشید همه باید بیایند وسط میدان این فتنه جهاد اکبر میخواهد یا حتی جهاد کبیر
    • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      10 23
      تا دی ماه فتنه 97 بود حال تمدیدش کردین برای 98 جمع کنید بابا فتنه --- فتنه
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      28 0
      جناب بی نام لطفا از ترفند نخ نمای شیطان استفاده نکن، چیزی که وجود داره با چشم بستن غیب نمیشه
    • FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
      3 6
      عرضه کشور داری ندارن فتنه فتنه میکنن
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    51 7
    باباخدانکنه یه نفرتو این مملکت بگه مردم گرسنه هستن اونوقت شما هزارتا حرف بهش میزنین باباگوشت کیلوئی 80هزارتومن مرغ کیلوئی 14هزارتومن وهزارتاجنس دیگه که هیچکس نمیتونه تامین کنه ومجبوره بجاش نون خالی بخوره گرسنگی نیست حتما مردم باید توی خیابون جونشون دربیادتاشما بگید بنده خداازگرسنگی مرد
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      32 4
      خدا نکنه یه نفر تو این مملکت بگه قراره تو پیاده روها دیوار بکشن فرداش ملت خداجوی! تهران و شهرهای همسو تاریخی ترین نتیجه رو در انتخابات رقم میزنن
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      28 3
      نه اینا گرسنگی نیست همش سیاه نماییه . مردم از شدت ثروت دارن میترکن از شدت خوردن گوشت و پسته دارن میترکن . همه چی هم در اوج بیسته . سر سوزنی غیر از این بگی سیاه نمایی کردی
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      12 1
      یککار غیر حرفه ای از مشرق. چیز مهمی به اهمیت مطلب اول رو گذاشتین کنار مطلب دوم و اولی رو از کار انداختین. یقینا گرسنگی مردم مهم هست و مشکلات مالی بین چهل پنجاه درصد خانواده ها یقینا شدت داره. اما باید دونست که بر اساس مطلب اول این مشکلات عامدانه ایجاد شده و به نیت سقوط کاپیتان. حواسمون باشه. به قول آقای هاشمی خودمون انتخاب کردیم باید پاش وایسیم. اما ما دنبال براندازی با این انتخاب نبودیم که حالا داره خودش رو نشون میده.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      33 1
      پس این مردم گرسنه برای گرفتن غذا صف چند میلیونی پشت مرز ترکیه کشیده بودند؟ می خواستند بروند آنتالیا نان خشکه جمع کنند؟ خر خودتانید. کشور را با سرمایه داری و خصوصی سازی آنهم با وقیحانه ترین شکل ممکن به بن بست کشانده اید و محرومین را زیر چرخ اشرافیت و توسعه له کرده اید و حالا اشک تمساح هم برایشان می ریزید؟ کار شما همین بوده و هست. در جای دنیا اقتصاد را گروگان می گیرید تا مردم را وادار به تسلیم در مقابل آمریکای عزیزتان کنید. چه ونزوئلا چه زیمباوبوه چه شیلی چه یوگسلاوی و چه هر جای دیگر.
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    42 13
    اصلاح طلبان تهوع اور
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      28 11
      مردم حالشان از هر دو گروه به هم میخورد ، هم اصلاح طلبان تهوع آور و هم اصولگرایان چندش آور
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      33 6
      میرزا رضای کرمانی در سی مقاله خود می‌نویسد که در درون هر ایرانی یک میرغضب نهفته است. این سخن به این معنا است که در درون هر ایرانی یک مستبد وجود دارد اما فرصت بروز و ظهور پیدا نکرده است
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    2 4
    انسان ایرانی در دوران آیینه‌گی بسر می‌برد که هنوز هویت مستقلی از خود دارد. انسان ایرانی به دلیل اینکه نظم نمادینی از خود ندارد هنگامی که با دگر غربی خود مواجه می‌شود دچار نوعی حیرانی و شیزوفرنی می‌شود.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    10 15
    مردم ایران لشکر قابلمه بدست‌ها هستند، مردم برای جارو و مرگ موش هم صف می‌کشند،
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    29 4
    بحث توهین فقط متوجه مردم نیست و چپ‌ها نیروهای کارآمد و اصولگرای کشور را نیز همواره با الفاظی مثل بی‌عقل، دروغگو، تندرو و بی‌سواد خطاب کرده‌اند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    26 6
    جواب چرندیات اقای تاجیک و میرزا رضای کرمانی و تمام کسانی که دهان هرزه شان پر از فحش به ایرانیان است و افکارشان الوده فقط یک مصرع هست کافر همه را به کیش خود پندارد
  • معز IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    9 2
    پیشقراولان فتنه 98 به خط شده اند تقسیم کار کرده اند برخی با عدم نظارت بر بازار و برخی دیگر با گریبان دریدن برای زباله گردها لعنت به همه آنهایی که با دروغ و نیرنگ و فریب در زمان انتخابات بر گرده مردم سوار شدند و بیشتر از آن لعنت به آنهایی که عامدانه با رای نا صواب مردم را گرفتار بی تدبیرها کردند!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    16 1
    آهای اصلاح طلبهای کثیف، خیال نکنید که ما معنای حرفهایتان را نمی فهمیم. معنای حرف شما این است که دقیقا شما عمدا اقتصاد را گروگان گرفته اید و دارید به حکومت می گویید ول کن تا ول کنم! زندانی های ما را ول کن تا دست از به هم ریختن بازار و گران سازی کالاها برداریم! معنای نامه جهانگیری به رهبری هم دقیقا همین بود! تهدید علنی. یا خواسته های ما را محقق می کنید یا اوضاع اقتصادی را باز هم بدتر خواهیم کرد! بعد برای همین مردمی که عمدا لهشان کرده اید اشک تمساح می ریزید. و البته در زمان مصدق و در زمان آلنده و در زمان موگابه و در زمان میلوسویج و در زمان احمدی نژاد و در زمان چاوز و خلاصه هر جای دنیا که یک نیروی ضد استعماری در قدرت باشد برنامه همین است: گروگان گیری اقتصاد برای وادار کردن حکومت به به امضای نامه تسلیم سیاسی.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    9 4
    یکم گذشت بکنید و به فکر مشکلات مردم باشید گرانی از فتنه مهم تره
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
      8 4
      گرانی صورت فتنه است
  • موبین IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    13 0
    متأسفانه طرح انتقال آب حیاتی اصفهان به استانهای همجوار از زمان هاشمی آغاز شد و سپس در زمان خاتمی طرح انتقال به یزد کلید خورد و در زمان احمدی نژاد با بحث نگاه استانی به آب و برداشت از بالادست توسط استانهای همسایه به اوج خود رسید و جالبه که هنوز هم به دنبال انتقال آب از شهرستان سمیرم اصفهان به استانهای همجوار هستند. خوب انتقامی می‌گیرند لیبرالهای داخلی از استانی که بیشترین مالیات کشور را می‌دهد و بیشترین شهید دفاع مقدس را تقدیم اسلام کرده است و در عین حال کمترین بودجه کشور را دریافت می‌کند و بحرانی‌ترین استان در زمینه خشکسالی است.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    16 0
    ایران ما همیشه سربلند هست روزهای سختی ما هم میگذرد .گول حرفهای قلمبه وسلنبه اصلاح طلبهارو هم نخورید.ایران درخط خوبی داشت حرکت می کرد ومی تونست امتیازهای خوبی بگیرد اصلاح طلبها ایران را از مدار خارج کردن من از اینکه به روحانی رای دادو پشیمانم
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    4 1
    امان از دست زنها تا پول داری رفیقت هستن
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    11 0
    همه این صفاتیکه این اقا گفته والله بتمامه دراصلاح طلباس.ودرضمن ادعای ژن برتریم بخاطر وجوداین صفات رزیله درخودشون میکنن .چون تنها راه رسیدن بقدرتو درهمین صفات دیدن. مثلا چاپلوسی وکفش لیسی اروپائیا وامریکائیا وصاحبان قدرت ودرهمین حال بیرحمی وظلم درحق ضعیفتر ازخودشون= چپاول بیت المال
  • 125 IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    8 0
    از کوزه برون همان تراود که در اوست. یزید و ابن زیاد همیشه مردم را تحقیر میکردند. و در نتیجه خودشان تحقیر شده همیشه تاریخ شدند. با خلق خدا هر که در افتاد ور افتاد.
  • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    12 1
    سلام مشرق جان اگر مدیریت علمی و هوشمندانه منابع آب از همین حالا انجام نشود در آینده نه چندان دور وضعیت شهر ورزنه در اغلب شهرها و روستاها تکرار خواهد شد و البته متاسفانه در همه شهرها عده ای از هموطنان از طریق جستجو در سطل های زباله امرار معاش می کنند و الزاما این به معنی جستن مواد غذایی نیست بلکه بیشتر مواد پلاستیکی و کاغذ و کارتون و فلزات است
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    14 1
    ثروت تاجیک چقدر است؟ از کی تا حالا میلیاردرها نگران زباله گرد ها شدن بوی گند فتنه اکبر میاد
  • ایرانی IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
    2 0
    مردم فاسدین و خائنین به ملت را بیرون خواهن کرد صبر کنید
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 0
    تاجیک سردرگم اگردرعهدرسول الله ( ص ) بود چه میگفت ؟! آیااگرخدای عزوجل رسولانش رافرستادتادرراس جامعه برای اقامه قسط وعدالت باشند نعوذوابالله خداهم مستبدورسولش هم مستبد بود ؟ مشکل امثال تاجیک درک نکردن روح ومتن دین وفرامین الهی است اگرچه مابه ولی امرمان ستم کرده ایم واگراوریاست جمهوری رابه مردم معرفی میکردکه جزخدمت لله وخلقش هدفی نداشت این وضع مابود ؟ باحساب اوجلیقه زردهای فرانسه واقعیت ندارندچون آنجاهمه چیزاوکی است !!! اهم !!! من عصبانی هستم بالاخره ماخدارامیخواهیم یاخرمارا ؟ اگرنهج البلاغه وسیستم عدل علی مولای متقیان علیه السلام اجرانمیشود وجودافرادی است که نه رومی روم اندونه زنگی زنگ ! بارپروردگارا ماولی امرمان را میبینیم که میبینداگر خلافکاران را برکنارکند وآدم درستی انتخاب کند دیکتاتورخوانده میشوددرحالیکه همین ولی فقیه بوده که جلوی دیکتاتورهاراگرفت آنهاراکه قوانین رادورزدندومیزنند . برای مامهم این است که خالق مادرباره اداره جامعه چه گفته است ؟ وعجیب است که اینها روی حرف باطل خودمصر وبعضی ازماازکلمه حق مان عدول میکنیم . اگرولایت فقیه ولایت نبی اکرم است که هست چدانبایدجلوی خطاکاران رابگیرد ومتخصصین مومن رامسئول رفع گرانی واشتغال ورسیدگی به قشرضعیف جامعه کنند . اینجا حاکمیت دوگانه وجوددارد یکی دست دردست شیطان میگذارد یکی چون بسیجیان چفیه شهادت دربرابر شیطان برگردن انداخته است یکی دشمن ارنامش غضبناک ویکی دشمن به اوامیددارد . اینهاهمان کسانی بودندوهستندکه نمیخواهنداسلام دراین مملکت اجراشودوعدالت اجراشود وبابلغورکردن دوکلمه بیگانه عالم نماشده اند . آیاماازاسلام جزخیرندیدییم ؟ . الان معلوم میشود چراامام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تاآسیبی به این مملکت واردنشود . این بی ادب وامثال اوبه مردم ایران توهین میکنند وازکشورهایی دفاع میکنند که مثلاانگلیس روباه شصت درصد کودکانی که به دنیا میایند زنازاده هستند . این تاجیکهاکی هستندوآن محبوبان آنهاچه هستند ؟!! من نظراتم راگفتم وایمان دارم راه سعادت ما تاظهورامام مهدی عج ولی فقیه است که چون ضعیف ترین قشرمردم زندگی میکنند . به اصل خودبرگردیم اینهایارشیاطین هستنداینها همان سفیانیهاهستندکه دربرابروصی پیامبراسلام (ص)ایستادند . وای به حالتان که عده ای راگمراه کردید امابدانید تمام این پیشرفتهاحاصل اعتقادمردم به ولایت فقیه هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس