محسن آرمین

خدا از تقصیرات لاجوردی بگذرد! «پرونده انفجار نخست‌وزیری» و تسویه حساب عناصر ضد امنیتی با یک شهید...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

برجامیان و القای دوباره «جنگ بزرگ» به بهانه اجلاس لهستان

«علی خرّم»، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزیک به دولت در یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز که با عنوان «توطئه‌های به‌هم پیوسته» منتشر شد، نوشته است:

«اگر مایک پمپئو موفق شود اجلاس تبلیغاتی لهستان را به اجلاس سیاسی تبدیل نماید، پیش درآمد یک ائتلاف نظامی علیه ایران تلقی می‌شود!»

او در ادامه تصریح می‌کند: با اینکه تشکیل چنین اجلاسی در لهستان با اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد در تضاد و تناقض است، ولی اگر اکثریت کشورهای دعوت شونده ابراز آمادگی بر هدفی نمایند و اجماع حاصل شود، خود تبدیل به یک قانون نانوشته بین‌المللی می‌شود که حتی توسط بقیه کشورها علیه ایران می‌تواند به‌کار گرفته شود. [۱]

*متأسفانه دروغ «جنگ بزرگ» پیش از این و در جریان برجام هم به مردم گفته شد!

اما مدعیان هرگز به مردم توضیح ندادند چرا آمریکا هم در قبل از برجام و هم پس از شکست آن نتوانست علیه مردم ایران دست به اسلحه ببرد؟

پاسخ این سؤال ساده فلسفی هم این بود که اساساً جنگ و هیچ تهدید جنگی بصورت جدی در کار نبود و این مسئله صرفاً یک دستاویز بود تا برجامیان بتوانند منویات خود را در ساحت افکار عمومی به کرسی بنشانند.

در این زمینه گفتاری از رئیس‌جمهور روحانی هم در دست است که زمانی گفته بود: مهمترین اثر برجام این بود که سایه شوم تهدید از بالای سر ما رفع شد. [۲]

و یا محمدعلی نجفی، مشاور وقت او نیز در اظهاراتی گفته بود: «فکر نبودن برجام تنم را می‌لرزاند؛ فرانسه می‌خواست به ایران حمله کند. »[۳]

فی‌الواقع تأکید بر رفع «سایه جنگ» بعنوان دستاورد برجام! یک فصل مشترک مورد تأکید اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها بود .[۴]

اکنون سؤال اینجاست که امثال خرّم چرا تقلّا می‌کنند تا یک حرف نخ‌نما را در جریان اجلاس احتمالی لهستان نیز در ذهن جامعه پمپاژ و دولت را به گذشتن بیشتر از خطوط قرمز در مذاکره با غرب و آمریکا تشویق کنند؟!

مگر نظیر اجلاس لهستان در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی کم برگزار شده است؟!

آقای خرّم قضیه قهر تمام دیپلمات‌های اروپایی از تهران را به یاد دارد؟!

همان‌ها که بعداً در یک عذرخواهی تمام‌عیار مجبور شدند جملگی با یک هواپیما و به شکلی تحقیرآمیز به ایران بازگردند.

و یا همینطور کنفرانس برلین و سفرهای منطقه‌ای کاندولیزا رایس، وزیر خارجه وقت آمریکا به منطقه برای ایجاد «خاورمیانه جدید»!

ما قضاوت را به آقای خرّم و مخاطبان محترم وامی‌گذاریم که در ثمره تمام این تحرّکات چه اتفاقی افتاد و آیا در سرانجام چیزی جز آقایی بیشتر ایران در منطقه غرب آسیا رخ داد؟!

***

خدا از تقصیرات لاجوردی بگذرد!

«پرونده انفجار نخست‌وزیری» و تسویه حساب عناصر ضد امنیتی با یک شهید

«محسن آرمین»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری دولتی ایرنا آنرا منتشر کرد، درباره پرونده انفجار نخست‌وزیری و اقوالی که در زمینه وجود برخی ظن و شک‌ها به «بهزاد نبوی» وجود دارد، گفته است:

قضیه انفجار دفتر نخست وزیری که آشکارا یک اقدام رذیلانه و خنجری بر پیکر نظام بود علی القاعده می بایست به انسجام و موضع یکپارچه نظام علیه تروریسم می‌انجامید متأسفانه جناح راست آن حادثه را بهانه و فرصتی مغتنم برای تصفیه حساب‌های سیاسی با رقیب تلقی کردند. سناریوی سیاسی و تبلیغاتی جدید متهم کردن آقای نبوی ودوستانش در نخست وزیری به دست داشتن در انفجار و قتل مرحوم رجایی بود. سرعت عکس العمل را ببینید شاهکار است. روز ۸ شهریور ساعت ۳ بعد از ظهر آن انفجار رخ می‌دهد ساعت ۸ شب در حزب جمهوری اصفهان تحلیل می‌شود که نبوی عامل انفجار و قتل رجایی است.
 

ذهنیت‌ها و تحلیل‌های توطئه‌نگر به ویژه وقتی اسیر حب و بغض‌های سیاسی باشند در این گونه اتفاقات خوراک مناسب خود را می‌یابند. مهم‌ترین شاهد و دلیل دست داشتن نبوی در انفجار نخست وزیری این بود که چرا او در آن جلسه حضور نداشته و شهید نشده است؟!! پس باید او در انفجار نقش داشته باشد. ظاهراً در اینجا هم آقایان با استناد به «روایت باهتوهم» این اتهامات و دروغ‌ها را علیه مخالفان خود مجاز و بلکه واجب می‌دانسته و می‌دانند.

در صورتی که آن جلسه شورای امنیت بود و بهزاد عضو شورای امنیت نبود که در آن جلسه حضور داشته باشد.

او در ادامه می‌گوید:

بعد از بمب گذاری بهزاد و خسروتهرانی بلافاصله دستور داده بودند که درهای نخست وزیری بسته شود و تمام افراد حاضر مورد بازجویی قرار گیرند.

آن ذهن توطئه‌نگر سیاست‌زده این تصمیم را این گونه تحلیل می‌کند که آن‌ها با این اقدام می‌خواسته‌اند آثار جرم را پاک کنند.

همکاران آقای نبوی در نخست وزیری پس از بررسی کسانی که به نخست وزیری وارد و خارج شده‌اند به این نتیجه می‌رسند که «کشمیری» قبل از انفجار از نخست وزیری بیرون رفته است و به احتمال قوی او عامل بمب گذاری بوده است.

تا آنجا که به خاطر دارم ظاهراً آقایان نبوی خسرو تهرانی و سعید حجاریان پس از بررسی‌ها تصمیم می‌گیرند برای اینکه کشمیری احساس کند که تحت تعقیب نیست و احساس امنیت کرده از کشور فرار نکند او را به عنوان یکی از شهدای انفجار نخست وزیری اعلام کنند تا به این ترتیب امکان دستگیری او وجود داشته باشد.

آن‌ها برای ظاهر سازی جمعی را از طرف دفتر نخست وزیری برای تسلیت به منزل کشمیری می‌فرستند. یکی از دوستانی که در این جلسه به اصطلاح تسلیت حضور داشت می گفت صحنه عجیبی بود به سختی می‌توانستیم خود را کنترل کنیم و از این ظاهراً سازی خنده مان نگیرد و خانواده کشمیری متوجه شوند. متأسفانه کشمیری بلافاصله از کشور خارج شده بود بنابراین وقتی فرار کشمیری قطعی شد او را به عنوان متهم اصلی انفجار نخست وزیری اعلام کردند.

آرمین تصریح می‌کند:

جالب اینکه همین ابتکارها برای آن ذهنیت سیاست زده توطئه بین به عنوان شاهد و قرینه‌ای برای متهم کردن نبوی و همکارانش در نخست وزیری بود. گفتند علت اعلام شدن اسم کشمیری در میان شهدا به خاطر این بود که فرصت فرار کشمیری را فراهم کنند. فعال‌ترین چهره جناح راست در پیگیری این سناریو لاجوردی بود. او بعضی از همکاران آقای نبوی را دستگیر کرد شاید از این نمد کلاهی به دست آید. او مدعی بود پرونده انفجار نخست وزیری وقتی به نتیجه می‌رسد که نبوی دستگیر شود. اما وزیر بودن نبوی دست وی را بسته است. محافل وابسته به جناح راست همین حرف را تبلیغ و ترویج می‌کردند.

این فعال اصلاح‌طلب همچنین می‌گوید:

آقای نبوی که چنین دید طی نامه‌ای به آقای هاشمی از ایشان خواست با استعفای وی موافقت کند تا آقای لاجوردی دادستان تهران با دست باز به این پرونده رسیدگی کند. اما آقای هاشمی این استعفا را نپذیرفت.

نکته جالب اینکه آقایان جناح راست و مؤتلفه که در حزب جمهوری حضوری مؤثر داشتند هیچ حساسیتی نسبت به انفجار حزب جمهوری اسلامی نشان نمی‌دادند و در باره آن ماجرا هیچ ابهام و پرسشی را مطرح نمی‌کردند.
در نهایت چنان که گفتم امام؛ دادستان وقت کشور آقای موسوی خویینی‌ها را مامور رسیدگی به این پرونده کرد.

آقای خویینی‌ها هم بعد از بررسی و مطالعه پرونده به امام گزارش داد که این اتهامات بی اساس است و هیچ دلیل و مدرکی در پرونده در تأیید آن وجود ندارد.
 

آرمین ادامه می‌دهد:

امام پس از شنیدن گزارش آقای خوئینی‌ها گفته بود که من هم از اول می‌دانستم که چنین چیزی درست نیست. جریانی در کار است تا نیروهای موثر و توانای انقلاب را کنار بزند. کسانی که این پرونده را درست کرده‌اند باید مورد بررسی قرار بگیرند ظاهراً مقصودشان این بود که بررسی شود آیا دست‌های مشکوکی در این ماجرا وجود دارد یا صرفاً اختلافات و کینه‌های سیاسی علت این پرونده سازی است و بعد گفته بودند که من خود در باره این پرونده قضاوت می کنم و حکم به مختومه شدن آن می‌دهم. جالب این است که این تنها پرونده حقوقی و قضایی است که امام به عنوان قاضی در باره آن حکم داده است. امام به نبوی علاقمند بود و او را مدیری توانا می‌دانست.

آرمین در ادامه تصریح می‌کند:

پرونده انفجار نخست وزیری که در دهه شصت و هفتاد جناح راست دنبالش بود و با حکم امام مختومه شد. به هر حال خدا از سر تقصیرات لاجوردی بگذرد.
جالب اینکه امروز جریان افراطی به جای جریان راست قدیم مدعی پرونده انفجار نخست وزیری شده و در سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به خود هر از چند گاه آن ماجرا را مطرح و آقای نبوی و یاران مرحوم رجایی در نخست وزیری آن زمان را متهم می‌کنند. این در حالی است که نبوی مدت پنج سال در زندان بود حتی یک بار از او در باره این ماجرا بازجویی نکردند. این خود بهترین دلیل بر سیاسی بودن آن پرونده است. امروز که این ماجرا را با شما مرور می کنم و می بینم به رغم شواهد روشن و به رغم آنکه امام قاضی پرونده انفجار نخست وزیری بوده و حکم به مختومه بودن آن داده، هنوز آقایان ذوب در ولایت هر از چند وقت سعی در تکرار آن اتهام دارند به این نتیجه می‌رسم این حدیث «باهتوهم» در عرصه سیاسی کشور چه نقش مهم و کلیدی دارد. [۵]

*اظهارات آرمین درباره نبوی در وهله اول اظهارات یک مجرم در دفاع از یک مجرم دیگر است که هر دو بنا به حکم نظام اسلامی سوابق سوئی در بحث امنیت ملی دارند.

استدلال آرمین مبنی بر اینکه بهزاد نبوی در طول ۵ سال زندان (پس از فتنه ۸۸) هرگز در این باره مورد بازجویی نبوده است نیز یک استدلال قرض گرفته شده از شخص بهزاد نبوی است و اولین بار این خود او (نبوی) بود که چنین حرفی را در ردّ حرف و حدیث‌ها پیرامون نقش خود در انفجار دفتر نخست‌وزیری مطرح کرد.

ما اگرچه اظهارات محسن آرمین را برای اقتراح جویندگان حقیقت، نزدیکان شهید لاجوردی و چشمان امنیتی نظام، انتخاب و بازنشر کردیم و توضیحات درباره رابطه نزدیک لاجوردی با امام راحل و حمایت تمام عیار مرحوم سیداحمد خمینی از شهید لاجوردی را نیز به وقت دیگری موکول می‌کنیم، اما لازم به توضیح است که در پرونده انفجار نخست‌وزیری سؤال‌هایی توسط شهید گرانقدر، لاجوردی عزیز مطرح شد که هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آنها مطرح نشده است.

تعدادی از آن سؤال‌ها از این قرارند:

۱_ مسعود کشمیری، تروریست حادثه نخست‌وزیری چگونه در تشکیلات نخست‌وزیری ترقی کرد و حتی به سمت دبیر شورایعالی امنیت ملی هم رسید و این در حالیست که شهید لاجوردی استدلال می‌کند که خسروتهرانی (سرپرست دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری) و برخی کسانی که در نخست‌وزیری به کشمیری پر و بال دادند، جملگی در جریان نفاق و سوابق سوء او بوده‌اند.

۲_ شهید لاجوردی چند سؤال جالب را درباره برگزارکنندگان وقت جلسات شاک (شورای امنیت کشور) که از اطرافیان بهزاد نبوی بوده‌اند نیز طرح می‌کند.

مثلاً چرا شرایطی فراهم شد که کشمیری بتواند بدون تفتیش و بازرسی بدنی به شورا رفت و آمد کند؟ (ماجرایی که کشمیری مدعی بود برای بیت امام هم لازم‌الاجراست و می‌رفت تا موجب ترور امام راحل نیز بشود!)

و یا اینکه چرا برخی نزدیکان بهزاد نبوی با ورود تیم بمب‌یاب اداره دوم ارتش به نخست‌وزیری و کنترل جلسات شورای امنیت قبل از تشکیل! مخالفت کردند؟

۳_ در مسئله اعلام شهادت کشمیری؛ آرمین در حالی مدعی صحنه‌سازی این مسئله برای جلوگیری از فرار کشمیری می‌شود که علی‌الظاهر هیچ سندی در اختیار نیست که گفته شده باشد در جلسه بهزاد نبوی و زیردستانش پس از حادثه انفجار در این باره صحبتی شده است و حتی گفته می‌شود که بهزاد نبوی پذیرفته بود کشمیری شهید شده است.

مسئله دیگری که لاجوردی هم بر آن تأکید دارد تفتیش بدون مجوز منزل کشمیری پس از فرار، توسط یک تیم وابسته به بهزاد نبوی و خارج کردن اسنادی از منزل اوست که هیچگاه به مأموران بازپرسی تحویل نشدند .[۶]

در خاتمه بیان چند نکته ضروریست...

اولاً طبق اطلاع ما، نهادهای امنیتی کشور همچنان پیگیر پرونده برخی ترورهای صدر انقلاب از جمله ترور «شهید آیت» هستند.

و ثانیاً برخی از دستگیرشدگان تیم بهزاد نبوی در جریان پرونده انفجار نخست‌وزیری (که بعدها و در جریان پیگیری منقطع پرونده آزاد شدند) هنوز هم خطاب به برخی از مخالفان راهبردهای خود از لفظ «گلوله» استفاده می‌کنند.

***

وضعیتی که بدتر از زمان شاه است!

«محمدرضا جلایی‌پور»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ به تازگی طی یادداشتی در یک سایت اینترنتی، با اشاره به مفهوم "به رسمیت‌شناختن در حوزه‌ی اجتماعی" نوشته است:

ایرانیانی که سبک زندگی و باورهای سیاسی، اجتماعی و دینی‌شان مورد پسند اصولگرایان، صداوسیما و اغلب حکمرانان جمهوری اسلامی است زیر ۳۰ درصد جمعیت امروز ایران را تشکیل می‌دهند!

او در بخش دیگری از همین یادداشت در نتیجه‌گیری از مفهوم پیش‌گفته تصریح می‌کند: -در این مسئله- وضعیت امروز بدتر از قبل از انقلاب است.

جلایی‌پور در همین یادداشت اذعان می‌کند که اوضاع اقتصادی کشور و توزیع عادلانه ثروت در دوران انقلاب اسلامی بهتر از زمان سابق است .[۷]

*حکما آقای جلایی‌پور آمار زیر ۳۰ درصد را از همان‌جایی آورده است که «فتنه تقلّب» پخت و پز شد!

درباره انگاره ناصحیح جلایی‌پور همچنین ذکر این نکته ضروریست که در رژیم طاغوت بخش اعظم از مردم ایران با سبک زندگی مذهبی و دین‌خواه خود اما هرگز مورد پذیرش عملی حاکمیت نبودند و به نحو کارا به رسمیت شناخته نمی‌شدند. و برای همین بود که پدیده انقلاب رخ داد.

امروز نیز اکثریت مردم ایران با همان سبک زندگی مذهبی، تمایل به رهبری اسلامی، خواست پوشش اسلامی برای زنان و مردان و باورهای شیعی زندگی می‌کنند و البته از سوی حاکمیت که برآمده از همین مردم است مورد تکریم قرار دارند.

و برای همین است که پخت و پزهای آقای جلایی‌پور و دوستان ایشان در ستاد جریان سیاسی خاص نه در فتنه سال ۷۸، نه در فتنه ۸۸ و نه در اغتشاشات به ظاهر اقتصادی دیماه ۹۶ محقق نشد و پروژه آنها برای این‌همانی نظام اسلامی با رژیم شاه نیز با شکست مواجه شده است.

عدم تحقق خواسته‌های جریان سیاسی خاص برای تغییر حکومت و براندازی طی ۴۰ سال اخیر، یک دلیل ساده برای درست نبودن اظهارات جلایی‌پور است.

***

۱_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/246505

2_ http://fna.ir/Z42T8W

3_ mshrgh.ir/670568

4_ mshrgh.ir/861848

5_ http://www.irna.ir/fa/News/83176116

6_ http://fna.ir/a3tsjh

7_ http://mashghenow.com/?p=1008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    باز هم اصلاح (افساد) طلبان تهوع آور
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      39 2
      یکی از سیب و گلابی های برجام! رییس شورای تامین دام کشور: خروج دام‌های مولد( قاچاق گوسفند و گاو ماده به کشورهای همسایه و شیخ نشین) مشکلاتی برای تامین این گوشت ایجاد کرده است!!؟ به همین راحتی؟؟؟!! آیا بوی خیانت برای نابودی زیرساخت دامداری کشور به نفع مافیای واردات دام و گوشت استشمام نمیشود؟؟؟ کاری که در مقطعی از تاریخ ایران بر سر تولید گندم آوردند و ما از آن زمان واردکننده گندم و علوفه شدیم. مردم را سرگرم برجام کردند تا متوجه این رانتها و فسادها نشوند. رسانه های مردمی پیگیری کنند.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      13 12
      ما را از جنگ نترسانید... با بسیجیان به خاطر آقا حاضریم جانمان را فدا کنیم.
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      6 3
      برجام خوب بود؟؟
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    49 97
    این باهتوهم از عقبه دشمن شلیک شده همه ی ارازل اوباش باهم دم گرفته اند - مردم دم خروس را باور کنند یا اراجیف شمارا - سید شهید لاجوردی را می خواهی با حربه باهتوهم حمله کنی این باهتو هم هم حربه انگ زدن شماهارا بیشتر مجسم می کند - رویتان سیاه با این همه توطعه و دروغ
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    این اصل که اصلاح طلبان تهوع آورند آن قدر واضح است که امروزه حامیان این نحله هم آن را پذیرفته و تأیید می کنند!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      31 9
      سید اسهالت خوب شد؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      5 1
      اینها خودِ ...
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    اب به آسیاب دشمن نریزید آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • fd IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    برجام خیلی خوب بود که خراب شد
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      36 13
      حتما برجام بسیار خوب بود وهست وخواهد بود اما برای چه کسی برای ایران که در صنعت هسته ای افول کرد وبه عقب برگشت واقتصاد کشور به بحران کشیده میشود یابرای امریکا که توانست نظر خود را دیکته کند صنعت هسته ای بومی ایران را ببندد با فشار وتهمت زدن صنعت نظامی ایران را زیر سوال ببرد صنعت اقتصادی ایران را به وضعیت حال حاضر (رکود ،تورم) برساند ایجاد دوقطبی بین مردم را ه بیندازد و از مصیبت برجام حالا حالا ها استفاده ببرد
  • محمد ک IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    54 77
    تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. اینکه چطور کشمیری تونست فرار کنه و زمان بخره، اینکه اطرافیان و مسئولین اون زمان خصوصا موسوی خوئینی ها و نبوی ها امکان نفوذ داشته بودند و چون مهره کلیدی و سرشاخه بودند نباید لو میرفتند هم باید در نظر گرفت
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    64 81
    "فرانسه میخواست به ایران حمله کند" واقعا مخاطب باید اشخاص رو از حرفاشون بشناسه. کسی که این حرف رو میزنه یا معلومه تحلیلش خیلی پرت و پلاس یا داره سعی میکنه تحلیل پرت و پلاش رو به خورد مردم بده
    • احمد IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      27 4
      خدا رفتگانتون رو بیامرزه،من هم باهات موافقم،یعنی حقیقتاً اگر فرانسه در جایگاهی باشه که بتونه به ایران حمله بکنه تمام مردم ایران باید از ننگ و تحقیرش خودشون خودکشی کنند، خداوکیلی چقدر بعضی ها حقیر،ترسو،یا مزدور و....هستند،فرانسه که عددی نیست و در جایگاهی نیست که ایران رو تهدید کنه بلکه اربابش آمریکا هم در برابر اراده و شجاعت ایران و ایرانی رقمی نیست،
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    2 29
    فعال‌ترین چهره جناح راست در پیگیری این سناریو لاجوردی بود. او بعضی از همکاران آقای نبوی را دستگیر کرد شاید از این نمد کلاهی به دست آید. او مدعی بود پرونده انفجار نخست وزیری وقتی به نتیجه می‌رسد که نبوی دستگیر شود. اما وزیر بودن نبوی دست وی را بسته است. محافل وابسته به جناح راست همین حرف را تبلیغ و ترویج می‌کردند.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    0 26
    در نهایت چنان که گفتم امام؛ دادستان وقت کشور آقای موسوی خویینی‌ها را مامور رسیدگی به این پرونده کرد. آقای خویینی‌ها هم بعد از بررسی و مطالعه پرونده به امام گزارش داد که این اتهامات بی اساس است و هیچ دلیل و مدرکی در پرونده در تأیید آن وجود ندارد.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 25
    شخصا نسبت به سازمان مجاهدین انقلاب بسیار بدبینم اما استدلال های مشرق در برابر صحبت های آرمین بسیار ضعیف بود و از عهده اقناع مخاطب برنمی آمد. بالاخره این ادعا که امام پرونده را مختومه کردند، صحت دارد یا نه؟ و چرا؟ ....
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      16 8
      شما احتمالا درباره انتصاب ابوموسی اشعری بعنوان نمابنده سپاه امیرالمومنین هم قانع نشدی هنوز!
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    30 2
    _ مسعود کشمیری، تروریست حادثه نخست‌وزیری چگونه در تشکیلات نخست‌وزیری ترقی کرد و حتی به سمت دبیر شورایعالی امنیت ملی هم رسید و این در حالیست که شهید لاجوردی استدلال می‌کند که خسروتهرانی (سرپرست دفتر اطلاعات و تحقیقات نخست‌وزیری) و برخی کسانی که در نخست‌وزیری به کشمیری پر و بال دادند، جملگی در جریان نفاق و سوابق سوء او بوده‌اند. ۲_ شهید لاجوردی چند سؤال جالب را درباره برگزارکنندگان وقت جلسات شاک (شورای امنیت کشور) که از اطرافیان بهزاد نبوی بوده‌اند نیز طرح می‌کند. مثلاً چرا شرایطی فراهم شد که کشمیری بتواند بدون تفتیش و بازرسی بدنی به شورا رفت و آمد کند؟ (ماجرایی که کشمیری مدعی بود برای بیت امام هم لازم‌الاجراست و می‌رفت تا موجب ترور امام راحل نیز بشود!) و یا اینکه چرا برخی نزدیکان بهزاد نبوی با ورود تیم بمب‌یاب اداره دوم ارتش به نخست‌وزیری و کنترل جلسات شورای امنیت قبل از تشکیل! مخالفت کردند؟ ۳_ در مسئله اعلام شهادت کشمیری؛ آرمین در حالی مدعی صحنه‌سازی این مسئله برای جلوگیری از فرار کشمیری می‌شود که علی‌الظاهر هیچ سندی در اختیار نیست که گفته شده باشد در جلسه بهزاد نبوی و زیردستانش پس از حادثه انفجار در این باره صحبتی شده است و حتی گفته می‌شود که بهزاد نبوی پذیرفته بود کشمیری شهید شده است. مسئله دیگری که لاجوردی هم بر آن تأکید دارد تفتیش بدون مجوز منزل کشمیری پس از فرار، توسط یک تیم وابسته به بهزاد نبوی و خارج کردن اسنادی از منزل اوست که هیچگاه به مأموران بازپرسی تحویل نشدند .[۶]
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    5 4
    من که چیزی نفهمیدم
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    20 8
    یک سوال ؟چرا اصلاح طلبان مورد حمایت امریکا انگلیس اسرائیل منافقین سلطنت طلبان اپوزیسیون و دیگر مخالفان جمهوری اسلامی ایران میباشند؟
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    18 19
    الان همه چیزش بدتر از قبل است
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      7 10
      امثال شما عمرتون ناله هست یه مشت بی مصرف تن پرور که فقط زر می زنید غیر از وراجی و ناله کردنم کاری بلد نیستید
  • ناشناس AE ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    29 11
    هیچی انقلاب به چهل سالگی رسیده وقورباغه های انحراف طلب اواز ابو اتا میخونن وحقیقت انشالله تا سال دیگه نمایان میشه مرگ درست وحسابی بر منافق
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
      0 0
      انقلاب امریکاوفرانسھ به 200سالگی رسید
  • ایرانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    24 36
    تا ایرانی غیرت دارد و ولایت فقیه هست اصلاح طلب و اصول گرایان مفت خور هیچ غلطی نمی تونند بکنند.
  • AT ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    54 29
    وضعیت که خیلی بده اونقدر که از هر گزینه ای برای تغییر استقبال می کنم حتی جنگ! حالا عراقی ها رو درک می کنم که پیش پای ارتش آمریکا خوشحالی می کردن!
    • US ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      14 24
      مزدور خائن شما از همون جنسی هستین که پای سپاهیان اسکندر و چنگیز رو هم می بوسیدین
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    33 9
    چرا متوجه نمیشوید اصلاح طلبی امروز همان سلطنت طلبی دیروز است اما با پوششی به ظاهر اسلامی و انقلابی.....یک نگاه به کارنامه سراسر خیانت و دروغ این فرقه برای شناخت افکارشان کافیست ...متاسفانه وضعیت فعلی و فلاکت بار کشور هم نتیجه میدان دادن و به مسند نشاندن عناصری از این طیف در پست های کلیدی کشور است ...نمونه اش شورای شهر تهران که به هرنوع سیرکی شبیه تراست تا به یک شورای شهر!!!
  • NL ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    14 3
    اصول گرا،اصلاح طلب،میانه رو ،تندر رو،همش کلکه همه شب دور یه میز میشینن تصمیم میگیرن فردا چی تومردم باز گو کنند ،حقیت اینه که وصع مردم ومملکت روز بروز بدتر میشود ،نه انقلابی مانده ونه انقلابیه برگشتن به چهل سال پیش ویاد اون دوران شده مثل داستان شب یلدای ننه سرما !!!
  • NL ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    21 9
    انقلاب کردیم برای کشور وروزگار بهتر نه اینکه بعداز چهل سال کاسه گدایی دست بگبریم وپول وحقمانمان را از دنیا گدایی کنیم تحقیر بشیم فقیرتر
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    7 2
    جنگ نخواهد شد خود غربیها میدانند که جنگی وجود نخواهد داشت اما دیکته کردن و تحمیل خواسته هاوزیاده طلبی غرب واروپا با کمک هوچی های داخلی به سرانجام میرسدبعضا هرموقع دنیای غرب واروپا میخواهد امتیازات قابل توجهی از ایران بگیرند هیاهوی جنجالی سایه جنگ را راه می اندازند انها خوب فهمیده اند که یه عده واداده و سازش کار بصورت گسترده در طبقات مدیریتی ایران نفوذ کرده است البته همین نفوذی ها خانواده واموالشان در کشورهای غربی اروپایی در کمال ارامش زندگی میکننداما این نفوذ حاصل تجربه سیصد الی چهارصد سال اخیر سلطه بیگانگان بر امور داخلی ایرانیان شکل گرفته است و دنیای غرب واروپا مسلط بر این امور میباشند متاسفانه افکار عمومی جامعه را همیشه از سایه ی جنگ ترسانده اند و توانسته اند بدون شلیک یک گلوله به خواسته ها ومقاصد خود برسند البته بازهم به لطف جریانهای نفوذ.خود غرب واروپا میدانند که جنگ برای هر دو طرف هزینه دارد اما انها در باطن بدنبال جنگ نمیباشند و در ظاهر بیشترین استفاده انحصاری خود را میبرند
  • وحيد محلاتى FR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    7 13
    من نميدانم از کجا امده ولي از قرار معلوم با يك ميره پشت مامانش قايم ميشه ! فرانسه و غرب فقط ماركتينگ هست و تبليغات ارتششان به يك درصد قدرت ارتش ايران نميرسه موشكشان به قدرت موشك ايران نميرسه پهپاد كه حرفش را نزن، ايران پخته كار و دانش، و فرانسوي ها دانش اموز كلاس دوم ابتدايي سربازهاي فرانسوي اكثرا از نسل سوم چهارمي هاي مستعمره كه اكثرا در قب طرفدار انقلاب اسلامي هستن فرانسه يك ناو جنگي داره كه با يك صلوات ايراني ها (موشك بالستيك خليج فارس) غرق ميشه هنوز نرسيده به خليج فارس ! بنابراين بالا ترين ضعفها در درون ايران با زنك هاي ضعيفه به قدرت رسيده كه نام خودشان را رجال سياسي گذاشته اند ! اگر يك بار قران را خوانده بودند و معني مومن، ايمان، كمك ملايكه و علوم غيب را ميدانستند، اصلا زير بار برجام بي فرجام هم نميرفتند و با غرش و نگاهي خصمانه به غرب و شرق به راه خود كه دفاع از اسلام در حزب خداوند هست او را ياري ميكرديم تا او نيز ما را ياري كند ! كه ديگر اميد به كد خدا نبنديم كه اخرش همين ذلالت براي خودشان است مرگ بر نفوذى
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      12 0
      برو بابا دیوونه به چی دلت خوشه
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      4 1
      خدا عقلتو زیاد کنه انشالله.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    4 0
    امید؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    15 14
    خدارحمتت کنه شهید لاجوردی هنوز دارن از تیغ تیز عدالت و تیز بینی هات اتیش میگیرن ،، یک سوال کشمیری پست به اون حساسی داشت چرا نقش یک بمبگذار رو بازی میکرد برای سرویس اطلاعاتی امریکا ،،(( چه کسان مهمتر از کشمیری رو داشتند که اونو از بازی کشیدن بیرون)) ،، در ضمن این چه تحلیل مسخره ای بود که ارمین داشت اینکه اعلام نکردند کشمیری عامل بوده تا احساس امنیت کنه و بتونن بگیرنش؟؟؟؟؟؟؟ هنوز نمیخوان بپذیرن که عوامل نفوذی کشمیری اونو از دم در نخست وزیری فراری دادن و زمینه ی شهید نشون دادنشو هم فراهم کردند تا فرصت داشته باشه فراریش بدن .. واقعا عجیبه استدلال اقای ارمین
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    3 1
    الان‌‌نخست‌وزیری‌کجاست‌نکنه‌مفقودشدنش‌‌بااین‌قضیه‌ارطباط‌داره
  • شکیب IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    4 5
    مراقب نفوذیهای دشمن در حال حاضر باشیم . فکر می کنم برخی بدنبال اوردن اسب تراموا به داخل کشورند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    13 10
    مشرق آمار آقای جلایی پور خیلی بیشتر از آمار شما به واقعیت نزدیکتره ولی شما می خواهید به جای دیدن واقعیت سرتان را زیر برف کنید انگار که هیچ کس شما را نمی بیند
  • AE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    7 7
    اصلاح طلبها و فتنه گران حامي انان مثل موريتانيه در حال جويدن ريشه انقلاب هستم خدا نگذره از كسي كه مانند سقبفه برا انحراف انقلاب اين گروها رو تأسيس كردند خاتمي كروبي هاشمي وهمه ياران و اعوانشون ان شالله روسياه در پيامبر و امام علي باشند لعنت خدا بر سقيفه لعنت خدا بر كساني هدفشون به ذلت كشيدن شبعه است
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    12 3
    آ قای محترم بخاطر اینکه خودتان را تطهیر کنید این اظهارات پوچ و توخالی را می کنید شاهد این قضیه که می تواند دست تان را رو کند حضرت حجت الاسلام حاج آقا سالک مسئول بسیج مستضعفین وقت می باشد که اگر ایشان صلاح بداند می گوید در پرونده انفجار نخست وزیری آقایان بهزاد نبوی سعید حجاریان و کامران و ........ می باشند که پرونده این آقایان در قوه قضائیه مشهود است که انشااله روزی باز شود ولی افسوس که آقای لاجوردی دربین ما نیست و به این پرونده رسیدگی نماید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    5 9
    بوی گند اسلاحات همه جارو برداشته
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 11
    اقای خرم می دانه که اگر جنگی رخ بده مردم ایران به این خاواده های اصلاح طلب و رانت خوار رحم نمی کنند و نسلشان را منقرض می کنند ای کیف داره
    • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
      1 0
      شما خود زنی رو خوب بلدی عزیز
  • ارشك IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    2 13
    هيچ كشوري جزو عربستان نادان و احمق جرئت حمله به ايران رو نداره.عربستان هم ممكنه از حماقت اين كار رو بكنه كه فعلا تو يمن گير كرده كه حتي ارتش منظمي هم نداره.امريكا هم همراه با بقيه ارازل هم اگه ميتونستن حتما اين كار رو ميكردن همونطور كه بدون حرف خاصي به افغانستان و عراق حمله كردن.سايه جنگ هم مزخرفي بيش نيست براي خائنين داخلي تا به اهداف شومشون برسن.
  • احمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 1
    خداوند از قصورات وتقصیر وکوتاهی می گذرد اما بعید است ازخیانت وبغی وفتنه ووطن فروشی بگذرد
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    14 1
    خدا رو شکر سن ما به سن شما قد نمیده، یه ۲۰ سال دیگه همتون دیگه رفتید شدید خاطره!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    11 2
    درسته الان از زمان شاه خیلی بدتره!!!!!
  • سربدار IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 5
    سوابق بهزاد نبوی در جریان مبادله گروگان جاسوسهای لانه جاسوسی در الجزایر را ؟؟؟ جناب آرمین توضیح می داد که چه ضرری به دوش جمهوری اسلامی گذاشتند بهزاد نبوی با کمک هاشمی رفسنجانی از مهلکه گریخت ومطمئن باشید نمی تواند از مهلکه دادگاه عدل الهی بگریزد
  • GB ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    8 2
    زمان احمدی نژاد که بعضی اقوام نزدیک دور هم جمع میشدن بعضیا شون میگفتن میخواد جنگ بشه. من که پدرم نظامیه میگفت چطور میخواد جنگ بشه که ما بیخبریم!!
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
      2 1
      بابای شما هم جزو اون کساییکه که دنیا رو آب ببره ایشونو خواب میبره.
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
    3 1
    جنگ نمیشود، جنگ نخواهد شد. جریان اصلاح طلب واداده به غرب واروپا دوباره مشغول تدارک دیدن چه کلاه گشادی بر سر ملت ایران میباشند؟؟؟
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۱
    0 1
    یک پیر مرشد آبدیده رهبر این مملکته ومن مطمئنم بسلامتی این مشکلات رو عبور میکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس