عباس عبدی

عباس عبدی در دفاع از تصویب لوایح مربوط به FATF، منتقدان این لوایح در "مجمع" را متهم کرده و گفته است "کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن می‌گویند که ثروت آنان بی‌اندازه است.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

عباس عبدی در دفاع از تصویب لوایح مربوط به FATF، منتقدان این لوایح در "مجمع" را متهم کرده و گفته است "کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن می‌گویند که ثروت آنان بی‌اندازه است. خانه‌ها و حقوق‌های‌شان نجومی است، با لکسوس رفت و آمد می‌کنند و حقوق نوزده میلیونی را نیز کم می‌دانند".

معیار خوبی است؛ اگر امثال آقای عبدی صداقت داشته باشند. اولین و بزرگ ترین حامی FATF ، آقای روحانی است. آیا آقای عبدی نمی داند که روحانی در خانه ای ویلایی در ولنجک زندگی می کند، آپارتمانی که قبل از گران شدن مسکن، ۵۵ میلیارد تومان قیمت گذاری می شد و احتمالاً اکنون دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید:

چرا «مجمع» باید پرونده FATF را ببندد؟

نسبت گرانی با FATF؛ فریب دهندگان و ضریب دهندگان

دیگر حامیان دولتی FATF، برخی وزرا و معاونین دولت یازدهم و دوازدهم هستند که اغلب آنها در شمال شهر و در خانه هایی مشابه خانه آقای روحانی زندگی می کنند، در لواسان و جاهای دیگر ویلا دارند و دارایی بعضی از همان ها بالای هفت هشت هزار میلیارد تومان است. خودروی لکسوس و پورشه هم که جای خود محفوظ. همین امروز هزار متر از خانه دختر وزیر صنعت دولت یازدهم (رئیس ستاد روحانی در انتخابات ۹۲) را که با تخلف ساخته شده بود، با حکم دادگاه تخریب کرده اند.

آقای عبدی اواخر خرداد ۹۵ در نشریه کارگزارانی صدا اذعان کرده بود "باید قبول کرد بخشی از اصلاح‌طلبان در عمل، توجه گذشته خود به طبقات ضعیف را فراموش کردند یا کنار گذاشتند. زندگی شخصی آنان به طور ملموسی با گذشته فاصله گرفته بود و بسیاری از مدیران آن در مقایسه با گذشته زندگی متفاوتی را تجربه می‌کردند".

او افزوده بود "به یکی از دوستان گفتم اگر آدرس محل سکونت کسانی که در جریان رویدادهای پس از خرداد ۸۸ به زندان رفته‌اند را بنویسی، معلوم می‌شود بخش قابل توجهی از آنان در مناطق شمالی شهر هستند. شاید بتوان درباره محل سکونت قدری اغماض کرد، ولی زندگی آنان نیز چون گذشته نیست. بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به مسائل و مطالبات این قشر را می‌پذیرم".

چرا عبدی برخی از همین مصادیق زندگی اشرافی را برای مردم بازگو می کند و بحث فنی درباره FATF را سیاسی کارانه و فاشیستی (انگ زنی و اتهام پراکنی) برگزار می کند؟

او مصداقا بگوید چند نفر از منتقدان FATF در مجمع یا بیرون از آن، ثروت بی اندازه (مانند برخی وزرا و مدیران دولتی حامی FATF) دارند یا لکسوس سوارند یا حقوق ۱۹ میلیونی را مانند برخی مدیران نجومی دولت، کم می شمارند یا مانند نوبخت سخنگوی وقت دولت، از نجومی بگیران حمایت می کنند و آنها را سرمایه و ذخیره کشور می شمارند؟

براستی امثال عبدی چرا در موضوع اعتراض به نجومی بگیران ساکت بود و حالا در بحث فنی FATF یاد معیشت مردم افتاده است؟ آیا همین جماعت نبودند که برجام را بزک کردند و گفتند با توافق، زندگی مردم گل و بلبل می شود؟ پس چرا وعده های دروغ خود را گردن مجمع می اندازند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    2 13
    یعنی همه دلواپسان بچه جنوب شهر هستند و پیکان سوار میشن و حقوق زیر میلیونی میگیرن و همه دغدغه عزیزان هم خدمت به مردم؟؟
    • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      5 0
      گل بگیر و واقعیتو ببین!
    • سید DE ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      1 0
      نه، بلکه همه خاطرجمعان تهوع آور اصلاح طلب، شمال شهر نشین، متمول و دنیاپرست و کمی تا قسمتی وطن فروش اند!
    • یک ایرانی انقلابی مسلمان IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      آقای ایمانی کاملادرست فرموده اند وآقای عبدی وامثال اوبایدبه جای فرافکنی وشبهه افکنی شفاف وبادلیل ومدرک صحبت کنن نه اینکه به خیال خام خودحرفهایی بی اساس برای تشویش اذهان مردم وجوانان بزنن..اگرامثال آقای عبدی کمی انصاف وبصیرت داشتن تشخیص مقصرین واقعی اوضاع معیشت مردم،سخت نیست...
    • یک ایرانی انقلابی مسلمان IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 0
      آقای ایمانی کاملادرست فرموده اند وآقای عبدی وامثال اوبایدبه جای فرافکنی وشبهه افکنی شفاف وبادلیل ومدرک صحبت کنن نه اینکه به خیال خام خودحرفهایی بی اساس برای تشویش اذهان مردم وجوانان بزنن..اگرامثال آقای عبدی کمی انصاف وبصیرت داشتن تشخیص مقصرین واقعی اوضاع معیشت مردم،سخت نیست...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس