حناچی:‌ ۹۰۰ ساختمان بالای ۱۲ طبقه در تهران وجود دارد

یک عضو شورای شهر تهران به شهردارحناچی بخاطر «رفیق‌بازی» تذکر رسمی داد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اصلاح‌طلبان می‌گویند مخالفان FATF «بی‌عقل و لکسوس‌سوار» هستند!

احمد شیرزاد، از نمایندگان مستعفی مجلس ششم و از عاملان وضع موجود کشور طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز در اشاره به مخالفت برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با FATF و لوایح مرتبط با آن می‌نویسد: دولت درگیر و بیش از دیگران نگران فروش نفت و مبادله پول با خارج است و از این رو دنبال پیوستن به FATF است. مجلس نیز رأی قاطعی به تصویب این لوایح داده، اما بالاخره این بالانس رای‌ها در مجمع به جایی نرسیده که یک طرف غالب شود. حال وقتی معیار دوسوم نیز گذاشته شود نیاز است که یک رأی غالب شود، اما اینطور که مشخص است در کوتاه‌مدت هیچیک از ۲ رأی غالب نخواهد شد و بعید است که هر کدام بتوانند به دو سوم آرا برسند؛ لذا وضعیت بغرنجی است.

او همچنین در بخش پایانی یادداشت خود با تأکید بر ضرورت تصویب FATF می‌گوید:

«امید می‌رود در سال جدید این مساله به راه‌حلی برسد و عقلانیت به دیدگاه‌های یکسویه که نگران وضع سفره مردم نیستند، غلبه کند.»[۱]

در همین راستا عباس عبدی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در یادداشتی که ایسنا آنرا منتشر کرد درباره روند بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است: از یک طرف اگر یک کالا کم یا گران شود همه مخالفان FATF یک‌صدا فریاد می‌زنند و وامردم سر می‌دهند. از طرف دیگر می‌خواهند هم نفت بفروشند، هم پولش را به راحتی بگیرند و هم هر طور خواستند خرج کنند، به هر کس و هر گروهی خواستند بدهند و هم برای دنیا شاخه و شانه بکشند، و هر شعاری خواستند بدهند. در واقع تضاد اینجاست که به تبعات تصمیمات خود نمی‌خواهند ملتزم باشند. هم می‌خواهند با فیل‌بانان دوستی کنند و در عین حال از آنان در یک اتاق ۴×۳ میزبانی کنند.

او سپس با کنایه به اعضای مجمع تشخیص مصلحت تصریح می‌کند: امروز کسانی از مبارزه و قناعت و مقاومت و ایستادگی سخن می‌گویند که ثروت آنان بی‌اندازه است. خانه‌های‌شان و حقوق‌های‌شان نجومی است. با لکسوس رفت و آمد می‌کنند و حقوق ۱۹ میلیونی را نیز کم می‌دانند. بعد هم می‌خواهند پرونده صهیونیسم و امریکا و کل استکبار جهانی را در منطقه ببندند.اینجاست که در اتخاذ این سیاست‌ها به بن‌بست می‌رسند ولی شجاعت بن‌بست‌شکنی را ندارند و در موقعیت آتش‌بس به جنگ خود با واقعیت بیرونی ادامه می‌دهند .[۲]

*ما از مخاطبان محترم بواسطه انتشار این سطح از بی‌ادبی، هیجان‌زدگی و ناسزاگویی سیاسی عذرخواهی می‌کنیم.

حقیقت این است که "توهین به مخالف" بخشی از ژنتیک اصلاحات است که گاهی نسبت به مردم و گاهی نسبت به مسئولان نثار می‌شود و هیچ حد و مرزی هم برای خود نمی‌شناسد.

تمام آنچه که شیرزاد و عبدی خطاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته‌اند تنها برای این است که یک عده مقام حقیقی و حقوقی مجمع بواسط تجربه و نظریات کارشناسی مخالف این هستند که ایران بواسطه تصویب لوایح FATFT از چاله تحریم‌ها به چاه تحریم‌های بیشتر در کنار ناکارآمدی دولت اصلاح‌طلبان سقوط کند.

در اشاره به ناسزاگویی‌های این دو نفر نیز لازم به توضیح است که عقلانیت و به فکر مردم بودنِ اصلاح‌طلبان در «وضع موجود» و فی‌المثل در گوشت ۱۰۰ هزار تومانی و پراید ۵۰ میلیون تومانی متجلی است!

آقای عبدی نیز در حالی سعی کرده جای شهید و جلّاد را عوض کند زیرا آن افرادی که در ذهن جامعه ایران به اشرافیت و ویلانشینی و لکسوس‌سواری و حقوق‌های نجومی مشهورند؛ جمله در اردوگاه مشترک اعتدال و اصلاحات حضور دارند نه در جای دیگر.

خاصّه اینکه مردم ایران امروز به وضوح می‌دانند که فقط خانه رئیس‌جمهور محترم در ولنجک تهران ۵۰ میلیارد تومانی می‌ارزد!

گفتنیست، عباس عبدی چند سال قبل در یک یادداشت با تأکید بر اشرافیت‌زدگی اصلاح‌طلبان نوشته بود: «باید قبول کرد بخشی از اصلاح‌طلبان در عمل، توجه گذشته خود به طبقات ضعیف را فراموش کردند یا کنار گذاشتند. زندگی شخصی آنان به طور ملموسی با گذشته فاصله گرفته بود و بسیاری از مدیران آن در مقایسه با گذشته زندگی متفاوتی را تجربه می‌کردند… به یکی از دوستان گفتم اگر آدرس محل سکونت کسانی که در جریان رویدادهای پس از خرداد ۸۸ به زندان رفته‌اند را بنویسی، معلوم می‌شود بخش قابل توجهی از آنان در مناطق شمالی شهر هستند. شاید بتوان درباره محل سکونت قدری اغماض کرد، ولی زندگی آنان نیز چون گذشته نیست. بی‌توجهی اصلاح‌طلبان به مسائل و مطالبات این قشر را می‌پذیرم .»[۳]

محمد ایمانی، از تحلیلگران کشور در واکنش به اظهارات عبدی علیه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است: براستی امثال عبدی چرا در موضوع اعتراض به نجومی بگیران ساکت بود و حالا در بحث فنی FATF یاد معیشت مردم افتاده است؟ آیا همین جماعت نبودند که برجام را بزک کردند و گفتند با توافق، زندگی مردم گل و بلبل می شود؟ پس چرا وعده های دروغ خود را گردن مجمع می اندازند ؟![۴]

***

تکبیرة‌الاحرام موسوی بدون غسل توبه

شنبه شب گذشته و ساعاتی پس از پخش مستند «ایستگاه پایانی دروغ» از تلویزیون که به افشاگری درباره پشت پرده کانال تلگرامی آمدنیوز و اخبار جعلی آن می‌پرداخت؛ اتفاق عجیبی افتاد!

برخی از کانال‌ها و صفحات اجتماعی وابسته به اصلاح‌طلبان بلافاصله یک تصویر و یک فیلم از فتنه‌گر محصور «میرحسین موسوی» را منتشر کردند.

تصویری که او و همسرش (خانم زهرا رهنورد) را در کنار یکدیگر نشان می‌داد.

و فیلمی که موسوی در آن در حال اقامه نماز در یک جمع خانوادگی است و چند نفر هم به او اقتدا کرده‌اند.

فعالان و رسانه‌های اصلاح‌طلب در ادامه انتشار این عکس و این فیلم، موجی از دلسوزی برای میرحسین موسوی به راه انداخته و تأکیداتی را مبنی بر ضرورت فکّ حصر بیان کرده‌اند. در حالی که طبق فیلم منتشر شده، میرحسین موسوی به دیدار بستگان نزدیکش رفته و در جمع خانوادگی حضور دارد.

*علمای شیعه نظری فقهی دارند مبنی بر اینکه اثر حرام با گذشت زمان پاک نمی‌شود.

این اصل ساده به وضوح نشان می‌دهد که ادامه حصر یا مثلاً پیر شدن طبیعی آقای موسوی رافع هیچ چیز نیست و جرمی که ایشان و دوستان ایشان در سال ۸۸ علیه نظام اسلامی و علیه رأی مردم مرتکب شدند همچنان و تا همیشه پابرجاست.

دلسوزان و خواص کشور نیز بارها تأکید کرده‌اند که راه حل رفع حصر، عذرخواهی رسمی میرحسین موسوی از بابت جرائم رخ داده در سال ۸۸ است اما گویا آقای موسوی دچار یک لجبازی جوانانه است و قصد دارد با چیزهایی مثل موی سپید، پیری و مقولاتی از این دست همچنان بر مسیر تعیین شده از سوی خود در سال ۸۸ گام بردارد و وانمود کند که هرگز عذرخواهی نخواهد کرد.

برخی محافل تحلیلی معتقدند عکس موسوی و فیلم نماز او برای تحت‌الشعاع قرار دادن مستند «ایستگاه پایانی دروغ» منتشر شده است و برخی هم آن را به مناسبت تولد او مربوط دانسته‌اند. ما هیچکدام را تایید یا رد نمی‌کنیم. اما این فیلم و نماز جماعت آن نکاتی هم داشت که از چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی دور نماند.

بیشتر بخوانید:

چرا اصلاح طلبان متوجه اشکالات نماز عزیزشان نشدند؟!

تاریخ اسلام مشحون از اعمال عبادی و انجام فرائض توسط کسانی مثل خوارج، سپاه کوفه در کربلا، خلفای اموی و غیره است و از همین روست که در تفکر شیعی و حتی در ادعیه مسلمانان؛ تأکید فراوانی بر ضرورت فهم و «بصیرت» وجود دارد.

***

تذکر به شهردارحناچی برای «رفیق‌بازی»

«محمد سالاری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران روز یکشنبه گذشته و در جلسه علنی شورای شهر، در تذکری خطاب به شهردار تهران و با اشاره به تغییر در معاونت فنی عمرانی شهرداری گفته است:

«با عنایت به اینکه معاون سابق عمرانی از جمله معاونان پاک دست و بی حاشیه و وفادار به مدیریت ارشد موفق و اصلاح طلب بوده‌اند، تذکر و اعتراض خود را به اتخاذ چنین شیوه های غیر کارشناسی و غیر موجه و مغایر با مصلحت شهر و شهروندان و بعضاً جایگزینی با رویکرد رفیق گزینی اعلام می‌دارم.»

به گزارش ایسنا، او می‌افزاید: به این وسیله از ریاست شورای اسلامی شهر تهران تقاضا می‌کنم در راستای اجرای قانون مراتب تذکر رسمی من را به شهردار تهران ابلاغ کنند. [۵]

*انتظار این است که اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر که علی‌الدوام بر شعار «شفافیت» تأکید دارند به مردم اعلام کنند که شهردار حناچی چگونه دست به رفیق‌بازی زده و کدامیک از رفقای خود را در کدام سمت‌ها گمارده است؟

جالب است که این تذکرِ سالاری با هیچ واکنشی در رسانه‌های اصلاح‌طلب مواجه نشده و آنها همچنان به‌دنبال پیدا کردن یک سند در پرونده «املاک نجومی» هستند!

در اشاره به ماجرای معاونت عمرانی شهرداری اصلاح‌طلبان، لازم به اشاره است که محسن هاشمی، رئیس شورای تهران پیش از این، بحث حذف معاونت عمرانی شهرداری تهران را مطرح کرده بود.

پیشنهادی که البته با اعتراض شدیداللحن برخی اصلاح‌طلبان شورا مواجه شد!

ماجرا از این قرار است که کارشناسان اصلاح‌طلب معتقدند «محمدباقر قالیباف» توانسته ۹۵ درصد از کارهای عمرانی تهران را به پایان برساند و عملاً دیگر جایی برای فعالیت معاون عمرانی شهردار تهران وجود ندارد …[۶]

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/250918

2_ https://www.isna.ir/news/97121206159/

3_ mshrgh.ir/941361

4_ mshrgh.ir/941361

5_ https://www.isna.ir/news/97121206074/

6_ mshrgh.ir/924427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • AE ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    26 6
    خودشان بی عقلند.که مردم را گرفتار میکنند.
    • حمزه IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      2 5
      کاری نه به متن یا حواشی خبر ندارم،ولی اهانت ها رو نگاه کنید چه در نظر موافق یا مخالف!! این راه اشتباه هست.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    8 38
    خاک بر سر موسوی که به لومپنایی مثل مشرق سوژه داده هر از چند گاهی افاضاتی داشته باشن!
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      31 6
      واقعا خاک برسرش و خاک بر سر تو که این حرف رو میزنی و دوباره میایی مطالبش رو میخونی و کامنت میزاری. آب بدم خدمتت برادر
    • باغبان پیر FR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      32 12
      بدبخت کسانی که با موسوی نماز جماعت میخوانند ولی آداب نماز جماعت خواندن را بلد نیستند, بدبخت کسی که این فیلم را پخش کرده است.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 6
    مجمع تشخیص خودش و سیاستهایش را میشناسد
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 6
    توبه آنها بايد بكنند اما نمی کنند لعنت بر ایرانی که نباید پارا گلیم دراز کند و باید تصویب کند
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      8 1
      معلومه ارون اسرائیلی هایی هستی که آموزش زبان فارسی رو با ارفاق یا تک ماده قبول شده
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    16 7
    خوب شد شما قرار نیست به نماز ایشان نمره بدهی .
  • رسول IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 2
    شفاف سازی بهترین کار است چرا باید آقایانی که میلیونی حقوق می گیرند برای دستمزد من کارگر تصمیم گیری کنند آن هم بدون توجه به قانون و تبصره ای که خودشان برای افزایش حقوق تصویب کرده اند ، کل کشور دارد دو تکه می شود ، فقیر و غنی و وای بر اغنیا اگر این کار به استخوان ضعفا برسد که به قول پیامبر : اگر فقر از در خانه ای وارد شود ایمان از در دیگر خارج خواهد شد ، به خودتان بیاید قبل از اینکه تکانتان بدهند .
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      3 0
      این حدیث خیلی مشهور شده است اما با قرآن و عقل و تجربه همه در تضاد است. قرآن می گوید اتفاقا ثروت طغیان می آورد. کلا ان الانسان لیطغی ان رآهه استفنی. سوره علق آیه 6 و 7. تازه شاهدیم که اقشار فقیر عموما متدینتر از اقشار بالاشهری هستند.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    17 4
    مخالفان اف ای تی اف مردمی هستن که اگه کل زندگیشون رو بفروشن نمی تونن یه پراید مدل 97 بخرن .
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      17 5
      مخالفان FATF کسانی هستند که میدونند با برجام نونی برایشان به سفره ها نیامد و شک ندارند که با این Fatf هم نخواهد آمد و اوضاع بدتر خواهد شد. مشکل در داخل هست
    • NL ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      5 9
      مردم چه میدونن اف و برجام چیه‌مخالفا کاسبای تحریمن
  • یاقوتی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 4
    1- خوب بحمدالله انگار سیب و گلابی های برجام هم رسید و ما مخالفان را ولو در عالم هپروت لکسوس سوار هم کرد . دیگر چه می خواهید ؟ 2 - تاریخ صدر اسلام دیده است کسانی را که نماز صبح را بیش از دو رکعت و به جماعت می خواند و می گفت چون سر حالیم اگر بخواهید رکعاتش را بیشتر هم می توانم بکنم . شرایط امام جماعت و ویژگی هایش را باید در رساله علما یافت نه در گالری کسانی که نمی دانند عدالت را چگونه می نویسند . دانستن معنا و مفهومش ، پیشکش.
  • یاقوتی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    13 1
    1- خوب بحمدالله انگار سیب و گلابی های برجام هم رسید و ما مخالفان را ولو در عالم هپروت لکسوس سوار هم کرد . دیگر چه می خواهید ؟ 2 - تاریخ صدر اسلام دیده است کسانی را که نماز صبح را بیش از دو رکعت و به جماعت می خواند و می گفت چون سر حالیم اگر بخواهید رکعاتش را بیشتر هم می توانم بکنم . شرایط امام جماعت و ویژگی هایش را باید در رساله علما یافت نه در گالری کسانی که نمی دانند عدالت را چگونه می نویسند . دانستن معنا و مفهومش ، پیشکش.
  • علی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    11 0
    اتفاقا با تعویق تصویب فتف دلار و خودرو ... کاهشی شد چون نظام هروقت جلوی جریان رانت ساز ایستاد قیمتها کاهش یافت الان هم فتف با محدودسازی ورود دلار خصوصا اسکناس دلار باعث رانت سازی گسترده بین صرافهای خاص و دلالان نورچشمی و افزایش قیمت دلار و سایر اقلام شد. قطعا با عدم تصویب فتف این رانت از بین میرود و دلار شدیدا کاهشی میشود. این موضوع مهم را روشنگری کنید
  • دیدگا IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 2
    باید برای این پاراگراف خون گریه کرد! {ماجرا از این قرار است که کارشناسان اصلاح‌طلب معتقدند «محمدباقر قالیباف» توانسته ۹۵ درصد از کارهای عمرانی تهران را به پایان برساند و عملاً دیگر جایی برای فعالیت معاون عمرانی شهردار تهران وجود ندارد …}
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    17 6
    بی عقل اونیه که زندگی مردم رو به برجام گره زد!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    12 6
    الان مشکلات مردم حل شده فقط مونده رفع حصر؟!! اصلا ایشون کی باشن که محاکمه نشن؟! بخاطر خونهایی که اونروزها ریخته شد ایشون مقصر اصلی و خائن هستند
    • US ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      4 1
      جرئت محاکمه وجود ندارد
  • باغبان پیر FR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    18 1
    با سلام کسی میتواند توضیح دهد این چطور نماز جماعتی است که گروهی با موسوی میخوانند در این فیلم اذان در حال پخش است ولی نماز گزاران به قنوت نماز رسیده اند !!! یعنی برای خواندن نماز عجله داشتند که صبر نکردند تا اذان تمام شود؟ یا این که ناشیگری گیرنده و پخش کننده فیلم بوده است ؟ و باز دراین فیلم دیده میشود که جوانی زودتر از امام جماعت خود به رکو ع و سجود میرود و در ثانی یک سجده به جا می آورد و بلند میشود. این جوان وقتی از تک سجده خود بلند میشود, فرد دیگری از راه میرسد که خود را آماده نماز بکند که شروع میکند با جوان نمازگزار صحبت کردن, یعنی نمیداند که با فرد نمازگزار صحبت نمیکنند؟ جوان نماز گز ار هم بی توجه به این که در حال نماز میباشد جواب میدهد و یکباره نماز را ترک کرده و از صحنه خارج میشود. این چطور نماز جماعتی است که این ها فیلم گرفتند و پخش کردند ؟
    • NL ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      0 11
      من میتوانم.مدل به تو چه است.سرت تو کار خودت باشه.
    • سید جواد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      16 4
      یاد نماز معاویه افتادم!
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    6 4
    مگه رفیق دوست، لکسوس سوار نیست؟
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    10 1
    به آقای عبدی بفرمایید:قبل از برجام همه این کارهایی که فرمودند انجام میشد ،ولی گرانی افسارگسیخته نبود ،هرج و مرج اقتصادی نبود ، دلار 15000 تومن نبود.محدودیتهای FATF هم نبود.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    4 6
    فتنه‌گر محصور??? مثل اینکه خیلی کم داری و کم آوردی در مقابلش
    • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      4 1
      بخواب بابا ....
  • ناشناس IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    7 2
    انشالله باورود حجه الاسلام رییسی دوران بزن دررو منافقان وکلاهبرداران اقاوخانم زاده های داخلی به سر میاید و دلسوزان همواره از ایشان حمایت وپشتیبانی میکند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      1 2
      حرف نزن
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 0
    سر قضیه برجام هم مخالفان را به جهنم حواله داد این دولت راستگویان.....
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    5 0
    آل یزید آل معاویه و آل سعود آل داعش هم نماز جماعت می خوانند نمازی که برای تفرقه است از زنا در مسجدالحرام بدتر است موسوی باعث تحریم و مشکلات زیادی برای مردم ایران شده که جهنم هم برایش کم است
  • AE ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 0
    اصلاحطلبان خط مفدم گرفتاری کشور و ملتند باید به خساراتی که وارد کرده اند رسیدگی شود...
  • hasan IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 4
    در مورد مطلب نماز موسوی : - مشخص نمودن اینکه عملی گناه است یا نه فقط با خداست . - قبول توبه فرد گناهکار هم فقط با خداست و پس از قبولی توبه نشانه ای برای دیدن آن وجود ندارد . - اینکه موسوی و دیگران در کدامین سمت هستند نیز تنها در صلاحیت خداوند و امام معصوم است . - درتاریخ قصه های بسیاری از تمسخر نماز مومنان وجود دارد که جوابیه های بسیاری نیز در کتب آسمانی و احادیث و روایات در سرزنش این نمازها موجود است . والعاقبه للمتقین
  • سید رضا IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 1
    اصلا نمازشان باطل است ! زیرا کسیکه ایستاده نماز می خواند ، نمی تواند به کسی که نشسته نماز می خواند ، اقتدا کند !!
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    2 0
    مرگ بر سانسورچی!
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 5
    مگر از ایستادگی بر حق توبه می کنند؟ شاید خودتان را فریب دهید اما خدا را نمی توانید
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    1 0
    عذر خواهی از ریاکارانی مثل شما که قران برنیزه کرده اید؟
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    0 0
    مرگ بر اسهال طلب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس