علی صوفی

اگر شعبده بودن «گوساله سامری» اصلاح‌طلبان و بحرانی جلوه دادن شرایط کشور بر ملا شود..

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. در سال ۹۸ هم همانند سال‌های قبل، ساعت ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

به خشم آمدن مرد دوچرخه‌سوار از «قالیباف»

«پیروز حناچی»، سومین شهردار اصلاح طلب تهران طی ۳ سال گذشته، در بخشی از مصاحبه خود با سالنامه نوروزی اعتماد در اشاره به عملکرد قالیباف گفته است:

«واقعیت این است که در دوره گذشته مدیریت شهری هم کارهای خوب زیادی برای شهر انجام شده ولی خب، به هر حال وضعیت این است که می بینید… برای همین به نظرم باید در تعریف مفهوم کار به یک اتفاق نظری برسیم. آیا اینکه همه شهر را یک کارگاه ساختمانی بکنیم خوب است؟ آیا شهرهای مطرح دنیا اینچنین اداره می شوند؟ شاید در دوره های قبلی شهرداری به دلیل تأمین همان منابع، ناچار بودند شهر را کارگاه کنند!»

او در بخش دیگری از صحبت های خود در اشاره به صحبت های قالیباف مبنی بر تکذیب بدهی های کلان شهرداری اظهار می کند:

«وقتی در جواب قالیباف گفتم: رنگ رخساره خبر می دهد از سر ضمیر، منظورم واضح و روشن بود. یعنی اگر می خواهید ببینید چقدر برای شهر کار شده و چقدر این ادعاها صحت دارد، خب بیایید وضعیت شهر را ببینید و خودتان قضاوت کنید… اگر هم الآن عارضه ای گریبان شهر را گرفته و شهر را بیمار کرده، این عارضه که یک شبه و در دوران ما به وجود نیامده است. بلکه نتیجه عملکرد همان مدیرانی است که حالا مشکلات و چالش های شهر را انکار می کنند.»

حناچی همچنین تصریح می کند:

«می توانم متقن بگویم میزان قطعی بدهی های ثبت شده و ثبت نشده شهرداری تهران تا پایان شهریور ۹۶، نزدیک به ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان است که البته با توجه به افزوده شدن جرایم مربوط به تسهیلات بانکی بیشتر هم شده است.»

*قبل از آنکه حناچی بعنوان سومین شهردار و پنجمین مدیر شهرداری در ۳ سال گذشته مجبور به طرح قضاوت درباره قالیباف بشود؛ نهادهای جهانی و ملی قضاوت هایی در این زمینه داشته اند...

قضاوت هایی مثل انتخاب قالیباف به عنوان هشتمین شهردار جهان و یا محکوم شدن یک عضو شورای شهر تهران به شلّاق توسط دادگاه به دلیل دروغگویی درباره بالا بودن بدهی‌های شهرداری در دوران قالیباف!

قضاوت هایی که گویا برای حناچی قابل ابتنا و اتکا نبوده اند و او مایل است مثلاً فرایند قضایی طی شده را مجدداً طی کند!

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات حناچی پیرامون مذمت تبدیل شدن تهران به کارگاه را نیز بر عهده مخاطبان محترم وامیگذاریم.

جدای از اینکه کارگاه مورد اشاره حناچی هرگز برای مردم اسباب زحمت نبود؛ پر واضح آنکه مردم تهران امروز دسترسی های خیلی بیشتری به فضای سبز و حمل و نقل عمومی دارند. ضمن اینکه در تهدید گران شدن تهران و بلیط مترو هم قرار ندارند!

اینکه تهران نشینان از چنین فضایی لذت می برند یا از فضای فعلی که تنها هنرش افتتاح دوباره پروژه های قالیباف، شرکت در مجلس رقص دختران نوجوان، نامگذاری چپ‌روانه خیابانها و دوچرخه سواری مدیران شهری بوده؛ مقوله ایست که همانطور که اشاره شد مردم و مخاطبان بایستی درباره آن قضاوت کنند.

***

حجاریان: اعتراض‌ها شدید می‌شود

«سعید حجاریان»، فعال اصلاح طلب و از تئوریسین‌های جریان سیاسی خاص در بخشی از یک مصاحبه با شماره ۱۸ دوره جدید نشریه صدا پیرامون شرایط سال ۹۸ اظهار کرده است:

«وضعیت بی ثبات نمی تواند ادامه داشته باشد و حاکمیت لاجرم باید به یک سوی بغلتد. کسری بودجه و دیگر نشانه های اقتصادی دورنمای روشنی پیش روی ما نمی گذارند. سال آینده، سال تورم است و می دانیم کوپن حلال مسئله نیست! از این جهت گمان دارم، اعتراض ها شدیدتر خواهند شد. دولت می تواند تا مدتی با ابزارهایی نظیر چاپ پول و یارانه فضا را کنترل کند اما این وضعیت موقت است زیرا ظرفیت صندوق ذخیره و دیگر منابع محدود است. اما با این وجود هنوز می توان به تصویب لوایح مورد بحث در مجمع تشخیص و آثار آن امید داشت.»

*حجاریان قبل از این نیز طی اظهاراتی در اشاره به فتنه آینده که به زعم ما، خود و دوستانش بانیان آن هستند، گفته بود: مشکل مشروع و نامشروع بودن انتخابات نیست. من گمان دارم، سال آینده همین روزها، فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد می‌شود و آن‌ها فارغ از بحث سیاسی نه‌تنها به صندوق رای بلکه از تمام سیستم اداره کشور قطع امید می‌کنند. یعنی، نه اصول‌گرا و اصلاح‌طلب می‌شناسند و نه به مجلس و دولت اهمیت می‌دهند. از این جهت انتخابات از معنا تهی می‌شود .»[۱]

او همچنین در یادداشتی در یک سایت اصلاح طلب نیز با این همانی بین سیلاب در خیابان ها و حضور مردم در خیابانها می گوید:

«جامعه مدنی و احزاب را می‌توان به جنگل و مرتع و جوی و جدول تشبیه کرد. کارکرد جامعه مدنی و احزاب را می‌توان همچون بالشتک ضربه‌گیر دانست. این نهادها ذیل پروژه‌های انقلابی و کوتاه‌مدت، بنا به منافع متفاوت، در معرض دست‌اندازی و حذف و هدم قرار گرفته‌اند؛ نبود چنین فاکتورهایی، بی‌پشتوانه شدن حکومت‌ها را به‌دنبال دارد. زیرا جنبش‌ها از کنترل و مدیریت یا به‌تعبیری از جوی و جدول خارج می‌شوند وهمچون سیل، بدون چارچوب به خیابان می‌آیند .»[۲]

در کنار او، علی ربیعی، دیگر تئوریسین امنیتی اصلاح طلبان نیز در یادداشتی در سالنامه نوروزی ایران نوشته است:

«فکر می‌کنم اگر بر همین سیاق سال ۹۸ را ادامه دهیم چشم انداز روشنی در پیش نخواهیم داشت و برای جامعه امکان بروز تحرکات اجتماعی و انتقال ناآرامی‌های ذهنی به ناآرامی‌های فیزیکی را کاملاً متصورم .»[۳]

اینکه گفته می‌شود حجاریان و ربیعی و دوستان آنها از طراحان این تشنج پیش بینی شده هستند به این دلیل است که وضع موجود ثمره رأی سازی این افراد، اقدامات اجرایی آنها در دولت و ایضاً سیاه نمایی‌های بزرگی است که اصلاح طلبان از اوضاع کشور انجام می‌دهند.

فی الواقع با پذیرش این تحلیل مشخص می شود که حجاریان در واقع در حال صدور فرمان بر روی بیسیم اغتشاش است تا هر چه بیشتر بر آتش سیاست خیابانی دمیده باشد.

در باب سیاه نمایی نیز همانطور که واضح است حجاریان در حالی بصورت ناجوانمردانه بر بی ثباتی شرایط کشور و حلال مشکلات نبودن کوپن تأکید دارد که اولاً شرایط کشور نه تنها بی ثبات نیست بلکه جز چند مشکل اقتصادی قابل حل (در صورت عزم دولت و اصلاح طلبان) با هیچ «بحران اقتصادی» و یا چالش خاصی مواجه نیستیم و ثانیاً در اشاره به مسئله کوپن نیز باید گفت که اتفاقاً کالابرگ ها مثل تجربه موفق دهه شصت می توانند راه درستی برای رساندن کالای ارزان به دست قشرهای مختلف مردم باشند. خاصه در ایام صدارت دولتی متعلق به اصلاح طلبان که برای گشایش اقتصادی چشم به بخشش غرب دارد و از یک نظارت ساده بر قیمت ها نیز عاجز است.

عجزی که البته عده ای معتقدند می تواند عامدانه باشد…

برخی محافل تحلیلی از مدتها قبل هشدار بروز «فتنه اقتصادی» با عملگری ستاد جریان سیاسی خاص را مطرح کرده اند.

***

اگر شعبده بودن «گوساله سامری» اصلاح‌طلبان برملا شود...

«علی صوفی»، از وزرای دولت اصلاحات در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا با تاکید بر اینکه مشکلات معیشتی بزرگترین چالش سال ۹۷ بود، گفت: قطعاً سال جدید هم همین وضع را خواهیم داشت و طبعاً فشارها بیشتر خواهد شد؛ مگر آنکه اتفاق خاصی صورت پذیرد که البته روند موجود نشانگر بهبود شرایط نیست.

او می افزاید:

«تدابیری که تا امروز اتخاذ شده به شکلی است که می‌دانیم در این رابطه از تلاشی فروگذار نشده است اما با این وصف عواملی که باعث بروز بحران در عرصه اقتصادی و معیشتی مردم شده همچنان پابرجا است. امیدوار هستیم دشمنان ما نتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند اما به هرحال در خصوص سال جدید تا الان چشم‌اندازی که نشان‌دهنده تغییر شرایط باشد، دیده نمی‌شود.»

صوفی در بخشی دیگری از صحبت های خود نیز تصریح می کند:

«نارضایتی در جامعه بسیار بالا است و این نارضایتی را با فراهم کردن امکانات و اتخاذ یک سری از سیاست‌ها را نمی‌توان بهبود بخشید؛ بنابراین این جو وجود خواهد داشت و همین نارضایتی هم باعث بی‌انگیزگی مردم در انتخابات خواهد شد .[۴]»

*علت اینهمه اصرار اصلاح طلبان ستادی بر تلخ کردن کام مردم، برای عده ای نامکشوف است.

این در حالی است که به زعم ما، چپ ها قصد دارند با این سیاه نمایی ها بر آتش فتنه موعود در سال ۹۸ یا همان «فتنه اقتصادی» بدمند و کار ناتمام خود در سال ۸۸ را در سال ۹۸ تمام کنند.

جالب آنکه برای صحبت های صوفی در بحث نارضایتی مردم هیچ سند و مدرک و آماری وجود ندارد.

ناامیدی او از بهبود اوضاع نیز امری مشهود است و فی المثل مشخص نیست چرا آقای صوفی از افزایش مطلوب میزان حقوق و دستمزدها بصورتی متناسب با تورّم، قرار داشتن ایران در جایگاه هجدهمین اقتصاد جهان، ارزان بودن نرخ نان و سوخت در ایران و ناچیز بودن مالیات پرداختی به حاکمیت احساس امیدواری و خرسندی ندارد…؟!

در باب فشارهای سال ۹۸ نیز امر واضح و بدیهی آنست که اگر اصلاح طلبان اجازه بدهند و دولتی هم مدیریت ناکارای خود را اصلاح کند؛ تنها با یک نظارت ساده بر قیمت ها؛ می توان دیگر شاهد هیچ فشاری نبود!

امری که البته برای بانیان اغتشاش حرمت ابدی دارد و آنها نیک می دانند که مثلاً در صورت نظارت بر قیمتها؛ شعبده بودن ماجرای «گوساله سامری» و بحرانی جلوه دادن شرایط کشور، بیش از این بر همگان آشکار خواهد شد.

گفتنیست وزیر کشور در ستاد تبلیغات اقتصادی وظیفه دارد با این سیاه نمایی ها از شرایط نظام و کشور، برخورد قضایی و امنیتی داشته باشد اما همانطور که پیش از این در وبلاگ مشرق توضیح داده شد؛ این وظیفه مثل جام زهر می ماند و برای آقای رحمانی فضلی بسی سنگین است ![۵]

***

۱_ mshrgh.ir/947227

2_ mshrgh.ir/947227

3_ mshrgh.ir/947227

4_ https://www.ghatreh.com/news/nn4678172

5_ mshrgh.ir/930784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    حجاریان فرمانده فتنه 98 است
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      31 25
      من نمیدونم این چه تئوریه که شما دارین که هر کی بگه فلان میشود خودشو جز طراحان کار میدونین... این که مردم تحت فشارن و اگه فشارها بیشتر بشه دادشون در میاد واقعا سخته پیش بینی کردنش؟
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      26 74
      نه عزیز جوک ماجرا آنجاست که کسانی که راس امور و مدیریت در دست آنهاست کار را به عمد به جایی رسانده اند که مردم در فشار باشند و سر به خیابان و شورش بگذارند ... و هدفی به غیر از زمین زدن نظام ندارند ولی غافل از اینکه تیشه به ریشه خودشان خواهند زد. در هیچ کجای دنیا یه اپوزسیون یک حکومت مسئولیت و مدیریت نمی دهند شما نگاه کنید در ترکیه دو روز کودتا شد تا الان نزدیک به 150 هزار نفر یا بازداشت شدند و یا اخراج و یا تحت نظر هستند
    • نظردهنده IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      20 75
      درپاسخ به 15:02 باید بگویم: هرچه فتنه بوده و هست از گور این افسادطلبان است. دیده ایم که میگوییم.
    • حامد DE ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      13 23
      البته دم خروس‌های مختلفی در این مورد (در فتنه‌های قبلی) نمایان بوده البته ان‌شاء‌الله که اینا تو کار نیستن
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    دکتر قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد اصلاح طلبان عمرا"همچنین گزینه ای برای تصدی شهرداری تهران ندارند.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      31 21
      خودستایی میکنن ، مجسمه شونو میزنن در شهرداری یا اسم شهرداری منطقه تا مردم همیشه در ذهنشان بی کفایتی این قشر نا امید بی تدبیر و مخرب داشته باشن
    • علی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      67 33
      اینجوری دفاع کردن از قالیباف اعتبار رسانه ای تون رو مخدوش میکنه
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      23 56
      قالیباف احتیاج به دفاع نداره
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      52 26
      مردم قالیباف رو نخواستن حالا تو اصلا بگو اولین شهردار جهان
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
      27 0
      مردم نخواستن ؟ اصلا این دوره کاندید نبود
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    35 54
    اگر دولت نتواند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و افزایش قیمت گوشت و مرغ و پیاز و غیره را حل کند اعتراضات مردمی شدید خواهد شد.
    • حقجو IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
      11 0
      و ممکن است با عصبانیت هر چه تمام بار دیگر در انتخابات به همین کسانی که مسبب این همه معضل بوده اند دوباره رای دهند و خشنود باشند به عدم دیوار کشی در پیاده رو ها. عجب مردم باحالی داریم ما خلایق هر چه لایق
    • محمد IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
      3 3
      به هیچ وجه اعتراضی نمیکنیم چون میدانیم این فشارها ازداخل و خارج عمدی است ...بلکه قهرمانانه صبرمیکنیم
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    30 47
    اشخاصی مثل آقایان حجاریان و غیره، آردشان را ریخته و الک آنرا آویخته اند! عمری از اینها گذشته، ولی نسل جوان تازه اول کارشان است، امید داریم که اوضاع و شرایط رو بدست خواهیم گرفت و آن را بهبود خواهیم داد. اینکه با ترساندن مردم به دنبال کسب قدرت باشیم، چیزیست که قبلاً در کشور اتفاق افتاد و پیش از آن نیز میدانیم که امریکایی ها در کشورشان و با مردمشان برای کسب جایگاه های قدرت چنین میکنند. خیلی دارید از امریکایی ها مشق میگیرید، شعارهای تغییر و امید اوباما، نظام درمان، تعطیلات و حالا هم روش های انتخاباتی
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    20 56
    اینکه چقدر شهرداری تهران بدهکار است مردم عادی خبر ندارند ولی بهتر است شهردار تهران ببیند در این سه سال گذشته به اندازه ۳۰ درصد از فعالیت دوران قالیباف کار انجام شده یانه؟اینکه می گوید ما مسؤل مشکلات تهران نیستیم نیز تکنیکی است که اصلاح طلبان تاکنون از آن بهره بردند کما اینکه بعد از ۶ سال باز هم مشکلات را به گردن قبلی ها می اندازند.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    31 49
    آقایون اصلاح طلب به جای نظریه دادن مشکلات دولت و کشور رو حل کنید نا سلامتی دولت و مجلس و شورای شهرها در اختیار شماست!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    19 55
    وقتی سکان همه امور رو میدیم دست اصلاح طلبها و مدام به به و چه چه هم می کنیم یعنی باید پیه همه چیز رو به تنمون بمالیم . به چنان وضعی مملکتو دچار کردن که تصورش تو بدترین کابوس ها هم غیرممکن بود
  • NL ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    21 50
    اگه کمی بی طرف باشیم میبینیم حجاریان حقیقت را میگوید.در ده گذشته مردم نشان دادند که برای آنهای اصولگرایی مرده و در چند سال اخیر به اصلاحات هم دیگر اعتقادی ندارند.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      14 78
      اصولگرایان با سانسور های مثلا مصلحتی باعث بی اعتمادی مردم شدند. اشتباه انهت اینگونه بود که مثلا وقتی یک نفر فساد می کرد ،نظر انها این بودکه صلاح نیست گفته شود انگاه رسانه های معاند انرا مطرح می کردند و تبدیل می شدند به منبع خبری مردم. اکنون ما به جریان سومی نیاز داریم که از جوانان انقلابی باشد.می توانید به سایت مصاف مراجعه کنید.
  • پارسا IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    14 48
    این اصلاح طلب ها فقط حرافی میکنند.. هر وقت ۱ متر تونستید خط مترو را توسعه بدید بعد بیایید نقد گذشته کنید... قبل از ژست روشنفکری گرفتن و تظاهر، تو عمرت دوچرخه سوار شده بودی!
  • علیرضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    10 55
    قطعا فرهنگ کار و تلاش در فرهنگ لیبرال های غربزده مذموم و ناپسنده در غیر اینصورت آقای حناچی زمانی که معاون آخوندی بود یک اقدام برای کشور انجام می داد.
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
      1 0
      اين همه مشاغل مختلف در كشور وجود دارد كه در حتل زحمت هستنتد.كارو تلاش و همت هيچ ربطي به اعتقادات سياسي و مذهبي افراد ندارد.
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    8 40
    جناب حجاريان به كجا مي روي ايا اين سيل زده جزو ايران نيستند جرا يك كمله ابراز همدردي نكردى؟ايا مسلمان نيستي اين ها كه اين بلاها سرشان امد مسلمان نيستند ادم نكران اين است كه اينها سرشان ىراخور بيكانه باشه و سر مردم هم كلاه بكذارن ز
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    17 58
    درد و بلای این شیر بچه های سپاه و ارتش به چشم این ادمهای که فقط اب تو اسیاب دشمن می ریزند بالاخره یه روزی حساب شما را اگر این مردم نرسند خدا می رسد.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    16 48
    90 درصد مردم به عملکرد دولت اصلاح طلب تدبیر و امید نسبت به اوضاع اقتصادی و عمرانی کشور بشدت معترضند باور ندارید رفراندوم بگذارید..
  • دیده بان IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    13 36
    گنده ترازحجاریان وربیعی وسایرجوجه فتنه گرها آرزوی سقوط انقلاب اسلامی رو به گوربردند! چندتا مزدور که دیگه عددی نیستند!به اذن الهی همه توطئه های دشمنان علیرغم ضررهاش سبب خیرشده وانقلاب رو بیمه و واکسینه کرده ونقاب نفاق رو بلندکرده وبعدازاین هم همینگونه خواهدبود!انشاالله
  • هادی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    12 43
    آنهاییکه تخضض حسابداری دارند خیلی خوب میدانند که بدهی را که این از خدا بی خبران عنوان میکنند در پایام هر دوره مالی در تمام شرکت ها و سازمان ها وجود دارد و مبین وجود پیمان ها و قرارداد های جاری وتمام شده می باشد که ناشی از فعالیت ها ی عمرانی انجام شده و در حال اجرا می باشد یکی پیدا منیشود بگوید صورت هایمالی را رو کنید
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    12 37
    اصلاح طلبان در حاکمیت از ضعف مدیریت خود به فرافکنی وانداختن مشکلشان به گردن دیگران رو اورده اند.
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    11 44
    ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    11 38
    لعنت بر اصلاح طلبان
  • حامد IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    9 22
    شهردار فقط دوچرخه سواری کنند مسائل خود به خود حل می شود. اصلا نیازی نیست در شهر کاری کنند . باید کار نرم افزاری کرد نه سخت افزاری. همین دوچرخه سواری خودش همه ی مشکلات رو حل کرد
  • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    85 10
    هر کدام از دو گروه از سمتی از پشت بام افتاده اند.مردم هم این را میدانند، لذا امیدی به این دو گروه نیست .مسلما آنچه که پیش خواهد آمد شباهتی با گفته های اصلاحاتی ها (یعنی طراحان فتنه به قول اصولگراها)و اصولگراها ( پیشگویی و پیش بینی کنندگان فتنه به قول خودشان)نخواهد داشت.باید به این فکر کنیم که خدا کنند مشکلی به مشکل مردم اضافه نشود چون هزینه ی در گیری این دو گروه را باید کشور و مردم کشور بدهند.
    • DE ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      10 46
      روش نخ نما شده اصلاحاتچی ها اینست که سعی میکنند همه جا و همه کس را اصلاحات مالی کنند. مغروق همه چیز را باخود به زیر میکشد.فتنه ۸۸ توهم توطءه نبود بلکه عین فتنه و توطءه بود.جیره خواران و نوکران صهیون میخواستند کار را یکسره کنند.حالا که ملت آنها را پس زده اند سعی میکنند اصولگراها را هم با خود به زیر بکشند.
    • DE ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
      1 1
      کیف کردم از + های ماشینی که به ۱۵:۲۲ دادند و خصوصا کیف کردم از منفی های ماشینی که به ۱۶:۱۷ دادند پیداست زده شده وسط خال نخ نماشده ها که میخوان همه جا رو اصلاحات مالی کنند.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    12 48
    والا الان ۹۰ درصد مردم به حرفهای حجاریان رسیدن . اصلا موضوع فتنه و یا جدال حق و باطل نیست موضوع شکسته شدن کمر ملت است موضوع مرگ و زندگیست . شما رانتخوارها کی می خواید اینو بفهمید؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
      9 49
      حجاریان خودش از رانت خواران هست
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    7 31
    آقای حناچی ، به جای انتقاد بیمورد از مدیریت های قبلی ، اگر خودت مرد این میدان هستی پس عملأ نشان بده ، البته که ایراد گرفتن از مدیریت شهری قبلی نشان از نداشتن چیزی در چنته جنابتان میباشد .
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    4 66
    باز هم باید گفت نکبتی مثل حجاریان مصداق خواب دیدن پنبه دانه بوسیله شتر است دیری نخواهد بود که منافقان و معاندان نه تنها رسوا که بعضا به دریوزگی اربابان و بعضا به غلط کردن در مقابل دادگاه قضا مبتلا خواهند شد
  • یک دوست IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    3 49
    قطعا مدعیان اصلاحاتچی به دنبال فتنه انگیزی در آینده هستند. شاید بتوان گفت که مدعیان اصلاحاتچی با دولتیان ناکارآمد یک هدف مشترک دارند. بی عمل و ناکارآمدی دولتیان فاسد الوجود و فاسد الفکر از یک طرف، سیاه نمایی مدعیان هوچیگری اصلاحاتی از طرف دیگر نشان از اقدامات عامدانه و تحریکانه دارد.
  • علی IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    10 39
    واقعا مردم خسته شدن از این وضعیت یا دولت باید کاری کرد واسه مردم یا باید با سیاست خدا حافظی کرد
  • نصیر IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    3 0
    علت گرایش مردم به اصلاح طلبان افت اعتقاد به اسلام در بین بخصوص جوانان بود و جذابیت آزادی های جنشی و فحشا...اقتصاد و...جوکه
  • ناشناس IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    1 1
    مشرق نيوز در ودروازه رأي هاي منفي خيلي باز شده وروي حرفهاي حسابي بعضيها منفي تعداد مشخص ديده مي شود بنظر يك ارزيابي داشته باشيد اين خبيثهاي. ألباني يا مزدرون داخلي سر مايه گزاري روي انحراف حقائق شما گذاشتيد اند يكي از راه هاي نفوذ هم همين است
  • نذير IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    2 0
    حناچي مي گويند يك شبه كه اين اتفاق نيفتاده يك ساختمان را پنج سال مي سازند دو شبه خراب مي كنند براي گند زدن به يك كار أن هم تعمدي وقت زيادي نمي خواهد اين كارگاه اگر نبود تو تخم مرغهاي رنگ كرده ات رو دستت مي ماندمشكل بچه هاي انقلاب جريان مادري است كه از سر فرزندش بأيد بگذرد در زمان حضرت علي عليه السلام
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    3 0
    برای مردم امروز روشن شده: اصلاح طلبان=قدرت طلبان فرصت طلب بی اصالت ژن خوک
  • سوخته IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    1 0
    مردشور اسهارطلب چه حناچی باشد چه حجاریان و چه ..... عمل کرد غیر قابل قبول
  • یحیی AE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
    1 1
    کاش همه مدیران مثل آقای قالیباف بودن،وقتی ازنیروی انتظامی وشهرداری رفت جای خالیش مشخص شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس