محمد کیانوش‌راد

یک نماینده مستعفی مجلس ششم معتقد است: شورای نگهبان مردم را تحقیر می‌کند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"بنده معتقدم علت مشکلات، عملکرد دولت نیست"!

«سیدرضا صالحی امیری»، وزیر سابق ارشاد و رئیس اکنون کمیته ملی المپیک در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره علت مشکلات فعلی کشور، گفته است:

«لازم می‌دانم این نکته را نیز گوشزد کنم که کسانی که دیروز به سفارت عربستان حمله کردند امروز باید نسبت به چالش‌های کنونی کشور پاسخگو باشند. ما خیانت دشمن را در کنار جهل و نادانی دوستان فراموش نخواهیم کرد.»

او همچنین بدون هیچ اشاره‌ای به نقش روحانی و سیاست‌های غلط دولت در ایجاد گرانی و مشکلات اقتصادی، تصریح می‌کند که هر دولتی به جز دولت روحانی بر سر کار بود؛ شرایط بدتری می‌داشت!

صالحی‌امیری می‌افزاید: بنده معتقدم علت به وجودآمدن وضعیت موجود عملکرد دولت نیست… ما نمی‌توانیم دولت را مسبب اصلی شرایط موجود قلمداد کنیم.

این فرد در ادامه صحبت‌های خود بر این نکته هم تأکید کرده است که: «تفکیک دولت از نظام یک خطای استراتژیک است. مخاطب مردم کلیت نظام استکه دولت نیز جز لاینفک و کلیدی نظام است »[۱]

* صالحی‌امیری، در ایام دولت یازدهم به همراهی جمع دیگری از اصلاح‌طلبان، اصرار به بروز شکاف در حاکمیت ایران داشت و با کنایه از این می‌گفت که عامل سقوط رژیم شاهنشاهی نیز «شکاف» بوده است اما به هدف خود نایل نیامد .[۲]

ما همچنین قضاوت درباره این صحبت‌های صالحی‌امیری که معتقد است دولت روحانی در گوشت ۱۰۰ هزار تومانی و خرمای ۳۰ هزار تومانی و شکست برجام نقش اصلی را ندارد و مخاطب مردم هم «کلیت نظام» است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

خاصّه اینکه «کلیت نظام» پیش از این هشدار داده بود که نگاه دولت به خارج از کشور و گره زدن تمام امورات مردم به برجام چه خطرات گسترده‌ای دارد و دشمن هم حاضر به لغو تحریم‌ها نخواهد شد اما آقایانی که امروز از پذیرش مسئولیت می‌گریزند؛ حاضر به قبول این حرف‌های عقلانی نبودند.

صالحی امیری پیش از این اظهار کرده بود که اگر برجام نبود ایران دچار شرایط نفت در برابر غذا و در برابر دارو می‌شد. او البته امروز که خبری از برجام نیست توضیح نمی‌دهد که چرا دچار این شرایط نیستیم و چرا کسی از صالحی‌امیری شنوای عذرخواهی نیست.

او زمان دیگری هم گفته بود: صف‌بندی مقامات اروپایی برای ورود به تهران به معنای شکست و لغو تحریم‌ها است .[۳]

پرونده صالحی‌امیری در ایام دولت آقای روحانی البته یک پرونده قطور است.

در این زمینه خوانش تعدادی دیگر از اظهارات او نیز خالی از لطف نیست.

اظهاراتی بعضاً ضد امنیتی مثل: جنبش قومی در ایران جنبشی خفته است، تحریم‌ها کشنده هستند، «بیداری اسلامی» به خشونت منجر شد، نام نلسون ماندلا در ایران بسیار مقدس است!، در ذهن ایالات متحده، دوست و دشمن دائمی وجود ندارد و روحانی نمادی مشابه شهید بهشتی است و...

***

یک نماینده مستعفی مجلس ششم معتقد است:

شورای نگهبان مردم را تحقیر می‌کند

«محمد کیانوش‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم، به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا گفته است:

«اگر مردم با حاکمیت احساس بیگانگی داشته باشند، از حضور در پای صندوق‌های رای ناامید خواهند شد. در شرایط فعلی هم به نظر می‌آید نوعی ناامیدی شکل گرفته است که نمونه‌های آن را می‌توان در حوادث دی ماه ۹۶ مشاهده کرد. پس اگر شرایط امیدوارکننده‌ای مانند تغییر نگرش شورای نگهبان صورت نگیرد، تحقیر شدن مردم نتیجه‌ای جز کناره‌گیری آنها و ایجاد بحران نخواهد داشت. به همین دلیل امیدوار هستیم باز هم نظام عقلانی بر تصمیمات کشور حاکم شود که تنها راه نجات کشور پذیرش عقلانیت مبتنی بر چهارچوب‌های قانون اساسی فعلی است .»[۴]

*اظهارات کیانوش‌راد مبنی بر وجود احساس بیگانگی و ناامیدی در مردم فاقد سند است و بیشتر نوعی القاگری به نظر می‌رسد.

خاصّه اینکه نظرسنجی‌های موجود از مردم ایران و رفتارهای عمومی آنها از قبیل حضور در راهپیمایی‌ها، رعایت قوانین موضوعه کشور و…؛ اتفاقاً نشان می‌دهد که اعتماد مردم به حاکمیت نظام و امیدواری عمومی نسبت به پیشرفت‌های ایران، (بویژه بعد از دولت آقای روحانی) در سطح بسیار بالا و غیر قابل خدشه‌ای قرار دارد.

صحبت‌های این نماینده مستعفی مجلس ششم پیرامون شورای نگهبان همچنین جای تعجب هم ندارد.

زیرا شورای نگهبان مانع خواسته‌های غیر قانونی ستاد جریان سیاسی خاص است و طی سالیان گذشته نیز با انواع و اقسام حملات از جانب اصلاح‌طلبان مواجه بوده است.

در واقع، کیانوش‌راد نیز همچون اسلاف اصلاح‌طلب خود، در حال زیر سؤال بردن عملی عقلانی به نام «نظارت استصوابی» است که در تمام دموکراسی‌های پیشرفته جهان در حال اجراست و هیچ عقلانیت محضی نمی‌تواند آنرا انکار کند.

و در پیامد آن در هیچ نظام انتخاباتی در دنیا به کسانی که صراحتاً معارض نظام حاکم باشند، با دشمن خارجی در ارتباط باشند، نسبت به بیّنات قانون اساسی ان‌قلت داشته باشند و یکی از واضح‌ترین بایدهای رفتار سیاسی یعنی عدم توهین به دیگران را رعایت نکنند؛ اجازه حضور در انتخابات و قرار گرفتن در سبد انتخاب مردم را نمی‌دهند.

آقای کیانوش‌راد و دوستان ایشان با سوابقی مثل استعفای از سمت نمایندگی مردم، ایجاد فتنه و عدم عذرخواهی؛ هم‌اکنون در یکی از مهمترین امتحانات سیاسی دموکراسی یعنی اصل وفاداری رفوزه شده‌اند. و شاید همین رفوزگی می‌تواند بیانگر علت اصلی هجمه‌های این افراد به نهادهای امین کشور مثل شورای نگهبان باشد.

***

فروپاشی فیزیکی ایران در ۶۰ روز تأملات «علی ربیعی»

«علی ربیعی»، وزیر سابق کار، عضو ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ و از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی گفت‌وگوی ویدئویی مفصلی را با سایت اعتمادآنلاین انجام داده است که اهمّ آن را به انتخاب مشرق در ادامه می‌خوانید:

_این دوره بدتر از سال‌های جنگ است! در دوران جنگ صادرات داشتیم و نفت و پتروشیمی‌مان را نیز می‌فروختیم. ولی الآن محدودیت داریم.

_توقعات مردم نسبت به دهه ۶۰ فزاینده شده است. شرایط بهتری از زندگی را تجربه کرده‌اند.

_آمریکا به دنبال فروپاشی داخلی ایران است. آمریکا می‌خواهد ما را پاکستان کند. کلنگی کند. می‌خواهد ایران را چروکیده کند. به دنبال فروپاشی ذهنی جامعه ایران است. و وقتی هر جامعه‌ای فروپاشی ذهنی در آن ایجاد بشود، فروپاشی فیزیکی هم در آن ایجاد می‌شود.

_خدا درباره سیل به ما رحم کرد چون داشت عامل اختلاف می‌شد. تقصیر صدا و سیما شد. مثل اثر بحران منفی عمل کرد.

_هیچ دلیلی نداشت یک مقام نظامی پاسخ بدهد ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم. جنگ اقتصادی فرمانده دارد و فرمانده هم دولت است.

_در جنگ سوریه پیروزی‌های بزرگی داشتیم و در مقابل تروریسم ایستادیم. اماچرا نتوانستیم با غرب امتیاز بگیریم؟ برای اینکه فرماندهی واحد نداشتیم!

_برخی می‌گویند دولت اقتصاد را ول کرده تا ما را به آن نقطه –نارضایتی- برساند. اینها تحلیل‌های دایی جان ناپلئونی و غلط است.

_بر طبل هیچ و پوچ بودن برجام نکوبید! که اگر نبود چی میشد؟ اگر دوستان ما (تیم اصولگرایان) سر کار بود؛ همه مشکلات ضربدر ۱۰ بود و امروز مردم هم به ما حق نمی‌دادند!

_در اشاره به اظهارات خبرنگار اعتماد مبنی بر اینکه برخی کانال‌های خبری هستند که ادبیات پرخاشگرانه دارند و می‌گویند با سپاه کار می‌کنند اما سپاه تکذیب کرده است: این کانالهای پرخاشگر ربطی به سپاه قدس ندارند اما فِیک هم نیستند...

_بخشی از فروپاشی ذهنی اینست که بگویند همه بدند. همه دزد هستند. و نسبت به هر چیزی که مردم دلبستگی دارند مثل مهندس موسوی ایجاد موضوع کنند.

_گاهی برای مردم غیر قابل باور است که من می گویم در هیئت علمی کار می کنم و انقدر –کم- حقوق میگیرم. غیر قابل باور است برایشان ![۵]

*ما اگرچه صحبت‌های ربیعی را برای آشنایی بیشتر و استحضار مخاطبان محترم ارائه کردیم اما در این زمینه گفتنی‌های جالبی نیز وجود دارد:

۱_ اظهارات ربیعی مبنی بر اینکه شرایط کشور از دوران جنگ هم سخت‌تر است؛ تکمله جالب‌تری دارد. چون او در بخش دیگری از صحبت‌های خود ناچاراً اشاره دارد که مردم ایران شرایط بهتری را نسبت به دهه ۶۰ تجربه کرده‌اند.

قبل از ربیعی، مصطفی هاشمی‌طبا دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز بر این معنا تأکید کرده است.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بیاناتی دارند مبنی بر اینکه ما در «شرایط بدر و خیبر» هستیم.

۲_ صحبت‌های ربیعی درباره فروپاشی ذهنی و اینکه «هر جامعه‌ای فروپاشی ذهنی در آن ایجاد بشود، فروپاشی فیزیکی هم در آن ایجاد می‌شود.» در حالی است که او پیش از این و ۶۰ روز قبل طی یادداشتی در یک ویژه‌نامه نوروزی تصریح کرده بود که برای سال ۹۸ پیش‌بینی ناآرامی فیزیکیرا کاملاً برای ایران دارد .[۶]

تطابق این گزاره‌ها با یکدیگر نشان می‌دهد که ربیعی هم‌اکنون مسئله فروپاشی ذهنی را در فضای ایران محقق شده می‌داند و منتظر مرحله پیش از فروپاشی فیزیکی یعنی ناآرامی‌های فیزیکی است.

مسئله وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم کسانی که طی سال‌ها و ماه‌های اخیر مشغول تخریب ذهن مردم ایران و رساندن کشور به آستانه ناآرامی فیزیکی بوده‌اند و تأکیداتی داشته‌اند مبنی بر اینکه حکومت و جامعه ایرانی فقیر، بیکار، مفسد، استبدادزده، ناکارآمد، ناامید دچار بحران مشروعیت، درگیر پارادیم نان و… است؛ همقطاران اصلاح‌طلب آقای ربیعی و گاهی هم خودِ ایشان بوده‌اند.

آیا آقای ربیعی ایام دهه فجر ماضی را فراموش کرده‌اند که در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شدند و به جای امیدبخشی به مردم؛ دائماً و حتی بر خلاف دوران وزارت کار خود از «فقر» و «بیکاری» در جامعه ایرانی صحبت می‌کردند؟

و آیا ایشان فراموش کرده‌اند هنگامی که مجری یکی از برنامه گفتگوی ویژه خبری در مقابل چشم ۸۰ میلیون ایرانی از ایشان پرسید چرا بر خلاف بانک جهانی می‌گویید در ایران فقر مطلق داریم؟! پاسخ داد: فقر یک مفهوم ذهنی است. خود فقر و احساس فقر متفاوت هستند و بخشی از آن نیز در شهرها بوسیله مقایسه ایجاد می‌شود… در دنیا با شاخص‌های مختلفی فقر را اندازه می‌گیرند. من تعبیری که خودم به کار می‌برم، می‌خواهم فقر شدید و فقر مطلق را تمییز کنم. این تعاریف قرارداد است.

رسم گراف ریاضی میان این گزاره‌ها و این سیاه‌نمایی‌های آشکار و تلویحی؛ می‌تواند تحلیل‌های مربوط به بحث «فتنه اقتصادی» را با وضوح و اتقان بیشتری مواجه کند.

علی ربیعی همچنین می‌تواند توضیحات بیشتر درباره معنای مورد اشاره خود مبنی بر «چروکیدگی جامعه ایرانی»! را در یادداشت اخیر سعید حجاریان که بر «تکیدگی جامعه ایرانی» تأکید کرده است، بخواند… آیا این هم‌نظری مبتنی بر ناواقعیت‌ها، اتفاقی است؟

۳_ ما در مجموعه وبلاگ مشرق می‌توانیم همان کسانی باشیم که به قول آقای ربیعی، با تحلیلی غلط و دایی‌جان ناپلئونی معتقدیم در بحث نظارت بر قیمت‌ها و گرانی شائبه تعمّد وجود دارد تا مردم به آستانه نارضایتی برسند.

لبته اثبات اینکه این تفکر دایی‌جان ناپلئونی است یا نه؟! خیلی ساده مشخص خواهد شد...

و آن اینکه دولت محترم و ستاد اصلاح‌طلبان به جای اصرار همچنان بر اقتصاد لیبرالی و ضرورت تعیین قیمت‌ها توسط بازار و تأکید بر شرایط سیاه کشور؛ بر نظارت بر قیمت‌ها تأکید کنند و گوشت و خرما و برنج را با قیمت واقعی به دست مردم برسانند و دیگر هم بر انطباق «شرایط ته درّه» و «جنگ تحمیلی» بر ایران اصرار نکنند تا کسی دچار فروپاشی ذهنی نشود.

و ۴_ درباره ماجرای فروپاشی ذهنی و اینکه چرا کسانی از مردم برخی چیزها را باور نمی‌کنند نیز ماجرای خانه آقای ربیعی در سعادت‌آباد تهران خود به تنهایی گویای خیلی چیزهاست.

ما به آقای ربیعی عرض می‌کنیم که نمی‌شود بعنوان یک مسئول جمهوری اسلامی که در پایین شهر هم متولد شده و کارگرزاده است؛ در ایوان خانه‌ای در سعادت‌آباد بنشینید و برای تخریب نشدن ذهن مردم نسخه بپیچید...

***

1_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/258386

2_ https://www.farsnews.com/news/13940512001544

3_ mehrnews.com/news/2898997

4_ http://khabarfarsi.com/u/70389470

5_ https://etemadonline.com/content/293827

6_ mshrgh.ir/947227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    56 14
    چرت وگرت های روشنفکرهای غرب گرا
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      24 1
      این عقب مانده ها چرا سکاندار برخی مناسب کشوری هستند. همینه وضع مملکت این هست!!!!!
  • علی IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    10 3
    اگر به عهده ما می گذاری درست میگه
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    38 3
    اقای کیانوش شما نگران نباش اصلاح طلبان چنااااااااااااااااان بلایی سر مردم اورده اند که مردم لحظه شماری می کنند برای رفتن پرزیدنت و انتخاب یک رییس جمهور دیگر.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    46 2
    چرا این آدم های سست و بی هویت تو کشور مسئولیت هم دارن؟
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      19 1
      به دليل جهل و فراموشكاريهاي مكرر بخش زيادي از ما مردم ايران و عبرت نگرفتن از تجربيات تلخ دوران موسوم به سازندگي و اصلاحات!!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    36 0
    وقتی وزیر کار ، وزیر زااااااااااااار میشه نتیجه سوختن فرصت ها و ازدیاد بیکاری میشه. کاش جوانان موقع رای دادن فقط از احساسشون مایه نذارن.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    27 0
    دولت و مجلس باعث تحقیر ملت است نه شورای نگهبان اگر این شورا سخت گیری بیشتری میکرد این همه فساد در کشور نبود شما به دنبال از بین بردن موانع برای رسیدن به خواسته های خود هستید و شورای نگهبان مانع اصلی است ولی این کار شما نیز راه بجایی نمی برد شورای نگهبان نیز باید قاطع تر وظایف خود را انجام دهد
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    29 0
    صالحی امیری.. ، محمد کیانوش‌راد.. ، ربیعی ..، تاجزاده ......... کیسه شون از مال این مملکت پره و با تمام قوا برای نابودی نظام نقشه می کشن و عملیات می کنن وقاحت بی پایان
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    6 1
    کسی از علی علیزاده خبر داره؟
  • سید IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    42 6
    فقط می توان گفت اصلاح طلبان تهوع آور کاسبان برجامند!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    14 0
    راست میگی همه مشکلات یا تقصیر دولت قبله یا تقصیر عمه ی من
  • AT ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    20 15
    مشرق دنبال نظر مردمی؟ تو خیابون یه دوری بزن یا دستت رو از دکمه سانسور بردار!
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      8 0
      باشه عزیز من نظرتم دیدیم تکرارتم با قر کمر دیدیم اینم تورم 1000 درصدی که حاصلش بود . از رو نرفتی هنوز جناب ؟
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    17 0
    از دوستان شورای نگهبان تقاضا داریم قویتر و محکم تر از قبل در صحنه حضور داشته باشند که فاسدان و خائنین و جواسیسی که در دوره های قبل تائید صلاحیت شدند ،مجددا وارد انتخابات نشوند..ضمنا به جای وزارت اط...از اطلاعات سپاه استفتا نمایند..
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    19 4
    جناب صالحی شما درست میگویی! مشکلات کشور تقصیر مردم است که با رای خود باعث شدند امثال شما سرکار بیاید و آروغ های از سر سیری بزنید....... جناب آقای ربیعی این شما هستید که از درون فرو پاشیدید.چون شمال شهر نشین شدید و گذشته خود را فراموش کردید.
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      1 0
      روحت شاد
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    24 3
    تا کنون در هیچ دولتی مانند حالا کشور و ملت تحقیر و ذلیل نشده بودند بهترین دوران کشور زمان دکتر احمدی نزاد بود که فقط برای ملت زحمت می کشید م
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      7 4
      درود بر دکتر محمود احمدی نژاد ... درود بر دکتر محمود احمدی نژاد ... درود بر دکتر محمود احمدی نژاد
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    10 0
    مضحک بود
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    13 0
    وقتیکه دولتمردان واطرافیانش همه اهل تجارت ورانت هستند.گرانهاتقصیربقال سرکوچه است
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    18 0
    اقای ربیعی "حفظت شئیا و غابت عنک الاشیاء "البته یک چیزی را حفظ کردی ولی خیلی چیزها از یادت رفته . شما و دوستانتان در جبهه به اصطلاح اصلاحات حد اقل 30 سال است دچار فرو پاشی و استحاله فکری و اعتقادی - سیاسی شده اید .! و امید واریم فرو پاشی فیزیکی شما هر چه زودتر اتفاق بیفتد و خطر غربگراهای نفوذی برای همیشه از سر انقلاب و مردم مظلوم و البته مقتدر ایران کوتاه شود .خط لیبرالیسم غربی از اول انقلاب تا کنون ترمز و مانع اصلی حرکت انقلاب در محور عدالت و معنویت بوده است .خط نفوذ که از هشدار های امام خمینی (ره) است در چهار دهه انقلاب با شگردهای مسلحانه و خرابکارانه و امنیتی و اطلاعاتی و اردو کشی خیابانی و اخیرا فتنه اقتصادی به جان انقلاب و مردم افتاده است و البته به یاری خداوند متعال شکست خواهد خورد . همانطور که منافقین و بنی صدر و نهضت ازادی و... در گذشته شکست خوردوند .
  • سینا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    12 0
    دو تا نکته رو لازم هست (در دو پست) که بگم یکی اینکه من دوره دکتری با آقای صالحی امیری درس داشتم. ایشان اون زمان رییس کتابخانه ملی بودند. یه روز سر کلاس گفتن که رفتن کتابخانه ملک اونجا از کتابها استنطاق می کردن گفتیم استاد استنطاق نیست استنساخ هست چنان رفتار توهین آمیزی داشتن که حد نداشت و این تنها یک مورد بود تمام ترم وضع به همین منوال بود و کسی هم اجازه حرف زدن نداشت چون هر حرف مخالف از نظر ایشان باد معده بود.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      12 0
      بنده از نزدیک با بعضی گنده های اصلاح طلبان برخورد داشته ام . اینها انقدر در نظریات و اعتقاداتشان متصلب و متعصب هستند که تنه به تنه متعصبین وهابی میزنند . در عمل هم بسیار سختگیر و خشن وبدون ملاحظه برخورد میکنند .
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    19 0
    تئو ریسن های مفلوک تندرو اصلاحات از اینکه اموزشهایی که در مکتب ایجاد روشهای شورش های اجتماعی جین شارب و بنیاد سوروس و... دیده اند در ایران جواب قطعی نداده است بسیار عصبانی و سر در گم و سرخورده شده اند . به اظهارات نخبگان نظری و عملیاتی انان مثل اقایان تاجیک و حجارین و ربیعی و تاجزاده و... بنگرید که تا چه حد از عدم ورود قاطبه مردم ایران به شورش علیه نظام اسلامی عصبانی و نارحت هستند !! چشم باز و گوش باز و این عمی حیرتم از چشم بندی خدا
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      0 10
      برو فارسی یاد بگیر.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      1 3
      خیلی بهت فشار اومده مواظب باش نه چایی
  • سینا IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    9 0
    نکته دوم هم در مورد علی ربیعی هست. روایت معروفی از حضرت علی (ع) هست که میفرمایند: اگر مردی از شنیدن خبر کندن خلخال از پای زن یهودی بمیرد، حق دارد. چه بگوییم که آقای ربیعی استخوان از پای زنان بیرون می کشید. امیدوارم هر دو پست رو منتشر کنید.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    10 0
    سعادت آباد متری چند کل داراییم یک میلیون و دویسته، با سی دو سال سن، نگید نت از کجا اوردی این وای فای خونه پدره
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      2 0
      بهتره با این پول بری گوشت و مرغ و خرما بخری و بخوری حالشو ببر با خانواده . ما با این پول ها باید بریم دنبال خرید کانکس و چادر مسافرتی .
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    6 0
    شما اصن میدونی اعتقاد چیه؟!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    15 0
    کرم های اسلاحتلب از کشور ما برید گمشید
  • FR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    11 0
    اصلاح طلبها اگر قدرت مطلق داشته باشند به سبک آقامحمد خان قاجار کلیه مخالفین خود را کور میکردند حتی فرزند وبرادرانشان را ....دیکتاتور ترین وبی رحم ترین وبی پرنسیپ ترین اند!
  • سحرناز IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    14 3
    آقای ربیعی گفته: «در جنگ سوریه پیروزی‌های بزرگی داشتیم و در مقابل تروریسم ایستادیم. اماچرا نتوانستیم با غرب امتیاز بگیریم؟ برای اینکه فرماندهی واحد نداشتیم!» ... "خیر آقای ربیعی"؛ برای اینکه فرماندهان ما در سوریه روحیه انقلابی داشتند و مقاومت سرلوحه کارشون بود اما فرماندهان ما در حوزه دیپلماسی غربگرا بودند و وادادگی سرلوحه کارشون بود. بله فرمانده واحد نداشتیم که ای کاش بجای حسن روحانی، جواد ظریف و عباس عراقچی کسانی همچون حاج قاسم سلیمانی، سرلشکر موسوی، سردار امیرعلی حاجی زاده و سردار سلامی و امثالهم پای میز مذاکره حاضر میشدند تا از موضع قدرت -نه از موضع ضعف و التماس- مذاکره می کردند.
    • علی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
      10 0
      احسنت به این فهم و شعور . درد و بلات بخوره تو سر هر چی آدم اسهال طلب
  • حسین IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    16 0
    آقای ربیعی تمام مشکلات کشور از رانت خواری و فراموش کردن ارزشهای انقلاب است. اگر شما به عنوان یک گارگر و کارگرزاده دست از اعیان نشینی و رانت خواری برداری و به اصل خودت برگردی که جوادیه و خانه کارگر است و فرزندانت لفت و لیس نکنند همه مشکلات کشور حل می شود. و امثال شما دیگر لازم به تئوری پردازی نیست که البته همین کار را هم متاسفانه بلد نیستی.
  • RO ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    0 0
    جا داشت متن کامل مصاحبه رو میزاشتین نه بریده بریده، خود ربیعی تاکید می‌کرد این تحلیل منه قرار نیست درست باشه. تحلیل کاملا عمیقی که کمتر دیده بودم
  • حسین IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    11 0
    اتفاقا دایی جان ناپلئون ها امثال شما هستید که وقتی سر کار هستید بی عرضگی و ناکارامدی خود را به گردن دولت سایه و دولت با تفنگ و احمدی نژاد می اندازید الان که از کار بر کنار شدید تحلیلهای صد من یک غاز میدهید ، دایی جان ناپلئون واقعی خودت هستی عمو جان
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    10 0
    ربیعی، عباس عبدی، حجاریان، کرباسچی، آشنا و... بازوی روانی فتنه اقتصادی هستند هر قدر تلاش کرده اند نتیجه نگرفته اند حالا به هذیان گویی افتاده اند.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
    2 0
    کودکان مسوول ویا مسوولان کودک ,کدام بهتر هست؛برن خونه یا جهنم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس