نعیمی پور

یک فعال اصلاح‌طلب تأکید کرد: با همه جفایی که در سال 88 به اصلاحات شد؛ زنده ماندیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ارائه راهبرد اقتصادی به جای «عذرخواهی»

نظام تصمیم‌گیری اقتصادی ما فریب‌خورده؛ «مصدق» خوب است!

«فرشاد مؤمنی»، اقتصاددان چپ و از چهره‌های نزدیک به دولت و اصلاح‌طلبان به تازگی طی اظهاراتی پیرامون اقتصاد ایران که سایت جماران آنها را منتشر کرد درباره نظام تصمیم‌گیری ایران گفته است:

«نظام تصمیم‌گیری ما تا امروز نشان داده تا حدود زیادی فریب فریبکاران بزرگ را خورده است… و قادر به تشخیص اولویت‌ها نیست.»

او در ادامه صحبت‌های خود همچنین تأکید می‌کند که نظام تصمیم‌گیری کشور به تسخیر مافیای قدرت و ثروت درآمده است!

مؤمنی در این اظهارات همچنین مدعی می‌شود که دنبال کردن راهبرد مصدق در اقتصاد ایران منجر به لغو تحریم‌ها می‌شود. [۱]

*بدیهیست که طی ۶ سال اخیر؛ این راهبرد مصدق و اعتماد به آمریکا بود که توسط عده‌ای دنبال شد و فضای کشور را به گرانی‌ها و تحریم‌های کنونی کشاند.

در ماجرای متهم کردن نظام تصمیم‌گیری کشور نیز قابل ذکر است که اگر و فقط اگر در مقطع فعلی با مسئله گرانی مواجه نبودیم و دولت محترم به وظایف نظارتی خود در بازار بهتر و بیشتر عمل می‌کرد؛ هم‌اکنون هیچ بازار داغی برای این حرف‌های غیر علمی وجود نداشت.

خاصّه اینکه خوبست آقای مؤمنی سری به آمارهای جهانی درباره کارنامه اقتصادی ایران بزنند تا با رؤیت ضریب جینی مطلوب ایران، قرار داشتن ما در جایگاه سیرترین کشور دنیا، سیر نزولی بیکاری در ایران و ارتقای شاخص PPP علیرغام تمام مشکلات و گرانی‌هایی که با آن مواجه هستیم؛‌بهتر بتوانند میان برخی ضعف‌های تصمیم‌گیری و متهم‌سازی تفکیک ایجاد کنند.

فرشاد مؤمنی پیش از این نیز طی اظهاراتی مدعی کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل فقر شده بود که ادعای وی به گواه آمار و نظرسنجی‌ها صحیح نیست .[۲]

فرشاد مؤمنی همچنین مدعی اثرگذار فراوان تحریم‌ها در اقتصاد ایران نیز هست که این ادعا نیز اولاً به دلیل استقامت ۴۰ ساله کشورمان در مقابل تحریم‌ها غلط است و ثانیاً کارشناسان کشور اذعان دارند که اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است .[۳]

این اقتصاددان چپ، در مقطع دیگری نیز ادعا کرد که با اجرایی شدن تحریم‌های آمریکا بیش از ۱ میلیون نفر در ایران بیکار می‌شوند ![۴] ادعایی که ناصحیح بودن آن اثبات شد اما همچنان اثری از عذرخواهی آقای مؤمنی از «نظام تصمیم‌گیری کشور»! نیست...

***

نعیمی‌پور: با همه جفایی که در سال ۸۸ به اصلاحات شد؛ زنده ماندیم!

«محمد نعیمی‌پور»، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد در پاسخ به اینکه یک رسانه در ماجرای نجفی از تیتر «شلیک به مغز اصلاحات» استفاده کرده است و آیا این اتفاق بر اصلاح‌طلبان تأثیرگذار خواهد بود یا خیر؟! اظهار کرد:

«به اظهارات ورشکستگان سیاسی که فقط به واسطه رانت و به واسطه پشتیبانی برخی نهادها وجود و نفسی از آنها باقی مانده نباید توجه کرد. اگر قرار بود به اصلاحات شلیک شود و از پا دربیاید، این اتفاق در سال ۸۸ می‌افتاد. اما با همه جفا و ظلم و نامردمی که انجام شد و با همه زندان‌ها و تضییع حقوق این اتفاق نیفتاد. بنابر این کسانی که چنین تحلیلی می‌کنند خیلی خام‌اند .»[۵]

*بدیهیست که آقای نعیمی‌پور همانطور که نتوانستند یک برگ سند از تقلب تأثیرگذار در سال ۸۸ ارائه کنند؛ از ارائه یک برگ سند از ظلم و جفا به اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ نیز عاجز خواهند بود.

و البته این در حالی است که آقایان به جای ممنون بودن از سماحت و بخشندگی نظام اسلامی در گذشتن از خطای براندازانه جریان خاص در سال ۸۸ است که این حرف‌ها را به زبان می‌آورند!

وگرنه کیست که نداند اگر چنین رفتاری در یک کشور دیگر رخ می‌داد؛ با عناصر آنچه معامله‌ای می‌شد...

نعیمی‌پور در حالی دست به جعل تاریخ زده است که اولاً شهود سال ۸۸ هنوز زنده‌اند و ثانیاً افکار عمومی ملت ایران به خوبی به یاد دارد که اصلاح‌طلبان چگونه از تقلّب بعنوان اسم رمز آشوب استفاده کردند، اغتشاشگران را خداجو نامیدند، بر حضور در خیابان تأکید کردند، با کسانی که در روز عاشورا هلهله کردند بر سر یک سفره نشستند و دست آخر نیز پس از آنکه نظام اسلامی به فضل خدای متعال به زمین نخورد و از این فتنه دهشتناک جان سالم به در برد؛ در محضر ملت ایران به جرم خود اعتراف کردند.

بدیهیست که ظلم و جفای رخ داده در این فرایند؛ ظلم و جفای رفته بر نظام اسلامی است نه بر جریان اصلاحات که علمدار فتنه ۸۸ بود.

در اینجا ذکر یک نکته ضروریست و آن اینکه اگر ورشکستگان فتنه ۸۸ آشکارا دست به تحریف تاریخ می‌زنند و از ظلم و جفای رفته بر خود! سخن می‌گویند از آنروست که این افراد چشم به راه فتنه‌ای جدید هستند.

فتنه‌ای جدید که محافل تحلیلی معتقدند یک فتنه اقتصادی خواهد بود و اصلاح‌طلبان همچون سال ۸۸ برای آن زمینه‌سازی کرده و آماده می‌شوند تا علمداری آن را نیز بر عهده بگیرند.

نعیمی‌پور شخصی است که در ایام تبلیغات رئیس‌جمهور روحانی از این می‌گفت که روحانی حتی اگر نخواهد نیز اصلاح‌طلبان به زور از وی حمایت می‌کنند...

***

پس از اردکانیان، «لعیا جنیدی» هم جام زهر نوشید؛ احتمال تخلف در هر نهادی طبیعی است

«لعیا جنیدی»، معاون حقوقی رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در اظهاراتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنها را منتشر کرد، گفت: مزایا و عملکرد شوراها در مقایسه با میزان تخلفات آنها که بسیار کم است.

او می‌افزاید: اکنون آمار درستی از سلب عضویت اعضای شوراها که شاید یک دهم درصد تخلفات منجر به این سلب عضویت شود، وجود دارد و احتمال تخلف در هر نهادی طبیعی است. [۶]

*بله! احتمال تخلف در هر نهادی طبیعی است اما مشخص نیست چرا اعضای ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان دائماً بر وجود فساد در ایران اصرار دارند و چرا این سخنان خوب خانم جنیدی بر مأذنه‌ها شنیده نمی‌شود؟

خانم جنیدی حکماً خوب به یاد دارند وقتی که اسحاق جهانگیری از وجود «کوه یخ فساد» و «بزرگترین فسادهای قرن» سخن می‌گفت و محمدباقر نوبخت نیز در اینجا و آنجا از «بردند و خوردند»! حرف می‌زد.

صحبت‌هایی که منجر به مفسدنمایی از نظام اسلامی در ذهن برخی شد.

و دقیقاً سوال اینجاست که نسبت این مقامات دولتی و اصلاح‌طلب با حقایق جاری شده بر زبان خانم جنیدی چیست و چرا از ستاد دولت و اصلاحات عزمی برای آشنایی مردم با این حقایق دیده نمی‌شود.

عزمی که نبود آن اجازه نمی‌دهد کسانی از مردم با شهد شیرین ضد فساد بودن نظام اسلامی بیش از این آشنا شوند...

قبل از این، رضا اردکانیان، وزیر نیرو هم در صحبت‌هایی خاص و بر خلاف سیاه‌نمایی‌های ستاد دولت و اصلاح‌طلبان از این گفته بود که ایرانی‌ها زیاد می‌خورند و می‌پوشند و در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا، مردم با یک وعده غذا در روز هم سیر می‌شوند .[۷]

***

1_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1200412

2_ mshrgh.ir/927542

3_ http://asremrooz.ir/vdchq-nim23nmmd.tft2.html

4_ mshrgh.ir/905877

5_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1200543

6_ www.irna.ir/news/83351900/

7_ mshrgh.ir/964995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    4 42
    امروز بن سلمان گفته كارتان تمام است .
    • قادمون یا قدس IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      23 0
      تو دیگه چقدر بدبختی اربابت نمیتونه هیچکاری بکنه این نوچش که دیگه ول معطله
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      11 1
      حتما به تو گفت سر بساط منقلت هم گفت
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      10 1
      بن سلمان غلط کرده با تو .
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      باشه ....پیغام دیگه ای نداشت ...دیدیش بهش بگو بچه ها گفتند برو دوغته بنوش
  • سید IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    19 13
    به جز آن که بگوییم اصلاح طلبان تهوع آور، چیز دیگری که لیاقتش را داشته باشند و جبران رنج های این نحله باشد قابل عرض نیست!!!!!
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    16 16
    مشرق با شخصیتی مثل دکتر مومنی برخورد سیاسی نکن ایشان جزو معدود دانشمندان سالم و پاکدست ایران است . ضمنا از برنامه ریزی اقتصاد کشور هم دفاع نکن که چند دهه است در همه دولتها (اصلاح طلب و اصولگرا) در اختیار افراد وابسته به تفکرات وابسته و مشکوک کارگزاران بوده است امثال نیلی ها
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      14 1
      این دانشمند سال 96 روحانی رو حلوا حلوا میکرد.هر فرد عامی هم میدانست افزایش سه برابری پایه پولی در دولت اول روحانی ،اقتصاد رو نابود میکنه ! ولی دانشمند شما خواب بودن؟! یا...............
    • افتخار AU ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      8 0
      هر کس وجدان دارد و از روحانی در ند سال گذشته حمایت کرد ه اکنون می بایست از ملت ایران عذرخواهی کنند. بی لیاقتی روحانی و اکثر وزرای او اظهر من الشمس.
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      افرادی مثل مومنی، این شرایط اقتصادی رو رقم زدند. حالا از چی برائت می جویند؟ به آرشیو اخبار نگاه کنید.
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    22 10
    بی شعورها با استفاده تمسخر آمیز از عبارت "جام زهر نوشید"، دارید امام (ره) را مسخره می کنید! یک نفر آدم نیمه فهیم اونجا پیدا نمیشه که این را بفمهد؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    11 1
    جناب رییس بیست دقیقه ای هم دیروز اطلاع دادند، اینستکس روی کاغذ مانده.واقعا خجالت نمی کشی پروفسور .
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    22 2
    خانم جنیدی مفسده مفسده است و گناه اگرچه کوچک اما قباهت دارد . سعی در عادی سازی خلاف نکنید. شما مدعی مسلمانی هستسد در مملکت اسلامی. شماها از رو شکم سیری به هر دری میزنید تا اختلاسهای خود را عادی جلوه دهید... یکی میگه سهممون از انقلابه یکی میگه ارث پدرشه ... آخه کی به شما پست و مقام داده تا این چرندیات را تحویل مردم زجر دیده و شهید داده پای انقلاب بدهید؟
  • ناشناس IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    12 1
    ای جفا شدگان.جفا شده شمایید بقیه اداتونو در میارن.
  • علی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    15 1
    جناب اقای نعیمی پور گاهی یک مرده شرف دارد به صد زنده
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 10
    امام خودش جام زهر را نوشید .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 0
    غورباغه این قدر غار و غور نمی کنه که اصلاح طلبان این قدر حرف مفت می زنند
  • مجید IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 0
    در سال 88به کشور و خون شهدا تو سط فتنه گران جفا شد
  • ااا IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 0
    ااااا 10ملیون تقلب !!!!! گفتنش شرم آور است !!!ا اثباتش ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      3 0
      اولا 11 میلیون تقلب کردید نه 10 میلیون دوما دلیل از این محکمتر که فرزند اذربایجان و داماد لرستان در همونجا ها رای نیاوردند؟ و حاج اقا کروبی از ارای باطله هم کمتر رای اورد تا جایی که کرباسچی ریس ستادش برگه خودش رو نشون داد که اسم داماد لرستان نوشته؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    3 0
    همین الانشم خیلی تو دولت حاضرن جنیدی رو اعدام کنن بخاطر این حرف! چون می خوان فتنه درست بشه.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 3
    مفت خورهای مشرقی نشسته اند سر چاه نفت و هی برای مردم قر می دهند
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 0
    فرشاد مؤمنی پیش از این نیز طی اظهاراتی مدعی کاهش مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل فقر شده بود که ادعای وی به گواه آمار و نظرسنجی‌ها صحیح نیست مشرق جان حالت خوبه؟؟ مصرف گوشت قرمز در ایران بیشتر شده لابد
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
      1 0
      ما یکسال است که رنگ گوشت قرمز را ندیدیم.
  • میثم RO ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    5 0
    افسادطلبان امیدان جبهه صهیونیسم جهانی درایران
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    3 0
    مصدق نه تنها نتوانست تحریی را رفع کند که صادرات نفت ایران صفر رسید و ایران حتی یک قطره نفت هم نتوانست بفروشد. بحران بزرگ تورم رخ داد و مصدق را باخود برد..
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 2
    یعنی چقدر باید نویسندگان مشرق وقیحند که پایین بودن مصرف گوشت قرمز را دروغ ميدونند.... برید فروشگاه‌ها ببینید مردم چقدر گوشت قرمز می خرند... خیلی متاسفم براتون که نظام را پاک و مقدس و مردم را در اوج رفاه میدانید یا کورید یا احمق.... بحث مصرف گوشت و میوه و شیر و لبنیات هم خیلی وقته همینطور فاجعه است...ریطی هم به روحانی و قبلی ها نداره...باید یک انقلاب سیستمی انجام بشه
    • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
      0 0
      قبل از برجام دلار 3 هزار تومان و گوشت 25 هزار تومان بود.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    3 0
    اصلاح طلبان جيب خود را اصلاح سفره مردم را جمع كردند..
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 1
    اصلاح طلبان همه مهره های نظام هستند با همه ی وطن فروشی شان.......
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 0
    زمان مصدق اقایون چند ساله بودید عمر دولت مصدق چقدر که مصدق راعلم میکنید اون که قجر بود با اون .....سوابق درخشانشان این همه مصدق میگیناخرش شد کنسر سیوم امریکا ملی شدن دکوربود در عمل چیزی نداشت .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس