پروانه سلحشوری نمایه

یک نماینده اصلاح‌طلب به تازگی در اظهاراتی پیرامون فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در حال حاضر می‌بینیم هر کس می‌تواند آمر به معروف شود. چطور چنین چیزی ممکن است؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

صحبت‌های عطریانفر درباره «فوبیای پرستو»

«محمد عطریانفر»، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد در اشاره به صحبت‌های عده‌ای مبنی بر اینکه محمدعلی نجفی دچار توطئه یک پرستو! شده است، گفت:

«اینکه بگوییم که نفوذی ضداخلاقی در زندگی ایشان صورت گرفته و بالافاصله پرونده را ببندیم را قبول ندارم. این با واقعیت منطبق نیست و من چنین باوری ندارم. ممکن است در حکومت‌های غیراعتقادی، جریان حاکم برای ضربه زدن به جریان رقیب، دست به نفوذ این چنینی بزند تا آینده آن جریان را تیره کند، اما من این را در نظام جمهوری اسلامی باور ندارم.»

او می‌افزاید: فرض کنید که این داستان هم واقعیت داشته باشد. پرستو روی کدام شاخه درخت می‌نشیند؟ بالاخره اگر پایه درختی از خود صیانت کند، پرستویی روی شانه‌اش نمی‌نشیند. در این واقعه از نجفی انتظاری بیش از این می‌رفت. [۱]

*کسانی از اصلاح‌طلبان بدون اشاره به اشتباه شخص نجفی، اصرار دارند که همسر دوم وی یک پرستوی امنیتی بوده است!

این در حالی است که آنها همچون سال ۸۸ و همچون خیلی دیگر از حرف‌های ناراست جبهه دوم خرداد؛ هیچ سندی در این باره در دست ندارند.

جالب است که آنها حتی در پاسخ به اطرافیان مقتول که منکر این قضیه هستند نیز اینطور ابراز می‌کنند که شما در دام «پرستوسازان» افتاده‌اید ![۲]

گفتنیست، عطریانفر در گفت‌وگوی موصوف همچنین درباره نجفی تأکید می‌کند: آقای نجفی جزو نیروهای بسیار شایسته ما بوده و اگر این خطر بزرگ از سرش بگذرد، انشالله پس از این هم خواهد بود.

***

نماینده اصلاح‌طلب مدعی شد:

«امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!

«پروانه سلحشوری» فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان پرحاشیه عضو فراکسیون امید، به تازگی طی اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد آنها را منتشر کرد درباره بحث امر به معروف و نهی از منکر گفته است:

«پیش از این با گزینه‌ای به نام گشت ارشاد مواجه بودیم که هر چند در عمل نتوانست نتیجه درستی به دست بدهد اما در نهایت تعریف مشخصی داشت؛ اما در حال حاضر می‌بینیم هر کس می‌تواند آمر به معروف شود. چطور چنین چیزی ممکن است؟»

او در ادامه تصریح می‌کند:

«اگر پیش از این حس عمومی عده‌ای به بحث حجاب عدم علاقه بود، در حال حاضر شاهدیم که این حس در حال تبدیل‌شدن به گریز است. پیش از این در مواجهه گشت ارشاد هم دیدیم که این‌طور جواب نمی‌دهد و در عین حال هنوز جایگزین درستی برای آن تعیین نشده است… باید هر چه زودتر تلاش شود تا راهی برای برون‌رفت از این چالش به وجود بیاید تا شاید بتوان مقابل بی‌نظمی‌ها و خشونت‌های فعلی را گرفت. باید به این نتیجه برسیم که چنین برخوردهایی جواب نمی‌دهد و فقط باعث می‌شود حال مردم هر روز بدتر از روزهای قبل شود.»

*قبل از سلحشوری، طیبه سیاوشی، عضو دیگر فراکسیون امید نیز در اظهاراتی علیه گشت ارشاد تأکید کرده بود که این گشت‌ها فقط باعث بلند شدن جیغ و داد مردم شده است ![۳]

همانطور که از متن صحبت‌های خانم سلحشوری پیداست اساساً گویا قرار است فریضه «امر به معروف و نهی از منکر» زیر سؤال برود و برخوردهای مردم با مظاهر گناه و فساد مذمت شود!

این در حالی است که باید دانست امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی است که خصیصه جامعه اسلامی نیز به شمار می‌رود.

کما اینکه امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره‏ ای است در دریای عمیق.»

ضدیت برخی چهره‌های جریان سیاسی خاص با مبانی دینی به حدی رسیده است که معاریف این جریان نسبت به آن اعلام هشدار کرده‌اند و حتی از این گفته‌اند که بایستی با اخذ برخی رویکردهای دینی، خود را متشرّع و حامی اسلام جلوه دهیم تا به گفتمان توده مردم نزدیک شویم. خواسته‌ای که البته به نظر می‌رسد صدای آن هنوز به چهره‌های صف این جریان نرسیده و آنها در تصوری دیگر از سیاست و از جامعه ایرانی به سر می‌برند.

در اشاره به اظهارات خانم سلحشوری نیز لازم به اشاره است که اصرار ایشان و دوستان ایشان مبنی بر بد بودن حال مردم در حالی است که اگر و فقط اگر دولت آنها اندکی در بحث قیمت‌ها؛ نظارت بیشتری را اِعمال می‌داشت امروز خبری از ادعای حال بد مردم هم وجود نداشت و کسی به این بهانه به سمت فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر هجمه نمی‌کرد.

ضمن اینکه باید توجه داشت تأکید بر حال بد مردم و ناامیدی آنها نیز پروژه‌ای است که از داخل اتاق‌های فکر اصلاح‌طلبان هدایت می‌شود.

پروژه‌ای که البته نه تنها هیچ سندی برای آن وجود ندارد بلکه رفتارهایی اجتماعی مثل فروش بالای فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌ها، ازدیاد مسافرت، افزایش تورهای گردشی داخلی و برگزاری پرشکوه جشن‌های ملی مثل عید نوروز، تماماً نشان از حال خوب مردم ایران و افزایش امید به زندگی در میان آنها علیرغم تمام مشکلات دارد.

***

1_ https://etemadonline.com/content/313139

2_ http://www.ion.ir/export/print/477454?module=news

3_ mshrgh.ir/967236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    82 38
    مگر مردم ما نیستیم چرا عوض دیگران حرف میزند اتفاقا نبود نهی از منکر حال خیلی از ایرانی ها را خراب کرده..اصلاح طلب از عوض خودت حرف بزن
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      23 48
      اگر اندکی تحولات اخیر را رصد کرده باشید به این نکته پی میبرید که الان در وضعیت حساسی به سر میبریم. مجموعه حاکمیت باید تمام سعی و تلاشش را بکند تا مردم را متحد و همدل نگه دارد مردمی که روز به روز نا امید تر می شوند. پس به جای برخوردهای قهر آمیز و نفی لجوجانه سبک زندگی آن ها بهتر است از در آشتی ملی وارد شوید و تفاوت ها را به رسمیت بشناسید. معیشت مردم را بهبود ببخشید ، اشتغال را در اولویت کارهای خود قرار دهید، جامعه را دو قطبی نکنید و به سلیقه مردم احترام بگذارید
    • JP ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      26 51
      حرف مفت نزن
    • سید IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      13 19
      جمله ی درستیه که میگن : گشت ارشاد فقط جیغ مردم رو بلند می کرد! واقعا سود معنوی نداشت مادی هم که ضرر داشت! باید به فکر روشی بهتر بود
    • به IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸ IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      28 12
      شما یادتان رفته که وحدت فقط حول حبل الله معنی دارد و بس. اتحاد و همدلی با افراد لاابالی و بی حیا یک واژه دروغین است. جماعت بهایی و ضد انقلاب و لیبرال هیچ گاه همراه اسلام و انقلاب اسلامی نبوده اند و نخواهند بود. مگر در دوران جنگ این حضرات جز خیانت و تهمت زدن به رزمندان و سرنش خانواده های شهدا کار دیگری انجام دادند؟ خدا ما را از یاری آنها بی نیاز کرده و خواهد کرد. اتفاقا خدا جایی ما را رها می کند که رضایت او را رها کرده و دنبال رضایت مردم باشیم.
    • DE ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      18 6
      بهتر است از در آشتی ملی وارد شوید ۰۹:۱۶... آشتی ملی بالاترین خیانتی است که میتوان تصور کرد .مگر مردم با همدیگر دشمنی دارند که آشتی ملی کنند .چارتا رانتخوار مفتخوار تکخوار که وارد عرصه سیاسیت شده اند میحواهند کیک حکومتی را یکجا ببلعند دعواشان شده خب برند با هم آشتی کنند با هم بخورند.آشتی ملی یعنی صفر کردن کنتور خائنین و جاسوسان و خلافکاران و مساوی قرار دادن آنها با انسانهای وارسته بدون حلاف.
    • س IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      15 6
      حرف شما درسته ولی مردم اصولا طیف وسیعی از افراد در سنین و جنسیت و علایق و سلایق مختلف هستند و نه شما و نه این خانم نماینده پرحاشیه نمی تونید نظر شخصی تون رو به عنوان نظر مردم معرفی کنید.
    • به س IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      23 6
      حضرت اراهیم علیه السلام به ما یاد داد اگر تمام دنیا دشمن سلیقه و عقیده تو باشند و تو بر حق باشی باید تبر به دست بگیری و همه بتهای آنها را بشکنی. جایی برای احترام به سلایق و عقایق باطل و شیطانی وجود ندارد.
    • پویا نوری IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      12 4
      بحار الانوار: خداوند به شعيب پيغمبر وحى كرد كه صد هزار نفر از پيروانت را مجازات خواهم كرد. چهل هزار از آنان بدكارند و بقيه خوبند! حضرت شعيب پرسيد: خدايا! بدان بايد كيفر ببينند، اما خوبان چرا؟ خداوند فرمود: براى اين كه خوبان با گناهكاران سازش كردند و با توجه به خشم و غضب من نسبت به گناهكاران ، آنان خشمگين نگشتند.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    58 7
    افرین. بیشتر خودتان را به رخ بکشید تا عالم و ادم بدانند چه ضدیت سختی با اسلام ناب دارید.
    • سید JP ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      18 2
      از بس که این جماعت اصلاح طلب تهوع آورند!!!!
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      6 3
      دیروز که رفیق دوست گفته بود دزد ها را اعدام کنید خیلی از همینها که وقتی صحبت حجاب میشه میگن اول اختلاس ها را بگیرید دادشون در اومد ( مثل سایت غربگرای عصر ایران )معلوم میشه دستشون توی یه کاسه است همانطور که وقتی امثال رحیم پور ازغدی با بیانی شیوا در نمازجمعه از عدالت جامعه میگوید و ویزگی های جامعه اسلامی را تبیین میکند که در صدرش عدالت و رفاه همگانی داد مروجان بی حیایی بلند میشود
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    35 2
    اولا که اگه نجفی دچار سناریو پرستو هم شده باشه باز نشون میده چقدر بیکفایت و سست عنصر بوده ثانیا به خانم بیسواد بفرمایید "ولتکن منکم امة یدعون الی الخیر و یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر " آیه صریح قرآن هست..امر به معروف حالتو بد میکنه پاشو برو یه مملکت با یه دین دیگه زندگی کن زبونت کوتاه
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    39 3
    پروانه خانم دور نيست كه شما هم چادر خود را كنار بگذاريد و به تبعيت از تمدن غرببراي ادامه زندگي خود تلاش خواهيد كرد.
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      16 2
      بله ریاکارانه و زوری مسمان بودن سخته . مشکل منافع نبود اینا مصینژاد رو از سکه مینداختن روشو کم میکردن
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    37 7
    امر به معروف و نهی از منکر از اصول اسلام است و در قرآن تصریح شده این جماعت همانطور که با قصاص مشکل دارند با بقیه ارکان دین هم مشکل دارند فقط می ماند این سوال در حکومت شیعه اینها چه کاره اند و از کجا اومدند ؟
    • یوسف ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      12 4
      خودش گفت که یهویی اومده!!!! چندساله منتظره که دوره تموم بشه و برگرده به گذشته آزادش!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا با اصل اسلام مخالفن جرأت نمیکنن رک بگن هی به اصول گیر میدن!؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    10 4
    احتمالا باید تیتر می زدید: امر به معروف « حال » مردم رو خراب میکنه ! حاااااااااال
  • کنجکاو IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    15 4
    سوال : آیا کسی که خودش غیبت می کند ، از بیت المال استفاده شخصی دارد و...... اما حجابش را رعایت می کند می تواند ناهی از منکر باشد ؟
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 2
      بله میتواند از لحاظ شرعی یک نفر شاید حجاب رعایت نکنه اما نمازشو بخونه پس مشکلی نیست کنجکاویتون برطرفش شد گلم :)
    • US ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      7 2
      امر به معروف و نهی از منکر از واجبات دین اسلامه و تو قران بارها بهش تاکید شده و بر همه افراد واجبه و در ثانی بعضی از ماها دروغ ممکنه بگیم غیبت بکنیم و خطاهای دیگری هم انجام بدیم ولی این باعث نمیشه که بگیم دیگه ما نباید نماز بخونیم یا روزه بگیریم یا امر به معروفش کنیم و در اخر اینکه کسانی که مال بیت المال رو بخورن کم کم میل به گناه درشون زیاد میشه و به جای امر به معروف تمایل پیدا میکنند به امر به منکر و نهی از معروف مثل بعضی از افراد مشهور
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      7 2
      پس هیچ کس حق ندارد نهی از منکر بکند الا معصومین! چون هیچ کس معصوم نیست! و خدا االعیاذ بالله اشتباها امر به معروف و نهی از منکر را واجب کرده است!
  • احمد IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    28 7
    حماقت وجهالت در سخنان این نماینده امیدوار به غرب موج می زند
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 19
    بستگی به گفتار ورفتارآمردارد نه باخشونت آمر،دلیل اینکه جامعه ما با آمرین امر به معروف مشکل دارند خشوند انهاست .
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      12 4
      دروغ می گویی. اتفاقا نکته اینجا است که چون آمران به معروف عموما افرادی مهربان و فاقد خشونت هستند سبب جری شدن ریخته شدن ترس بی حجابان می شود. آن زمان که امر به معروف و نهی از منکر مطابق دستور اسلام و با قاطعیت انجام می گرفت - مثل دهه شصت- خبری هم از بی حجابی نبود. الان اسلام لیبرالی و خلع سلاح شده است. رافت نسب به متجریان به گناه و مروجان آن جایی در اسلام ندارد.
    • یوسف ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 3
      نه بحث خشونت نیست!! این آدما نمیخوان واقعیت رو بپذیرن لذا بهانه جویی می کنن! اتفاقاً خشونت بی حجابا بیشتره!؟؟ خودم شاهدش بودم! جالبه اونایی که اوایل دهه60 آمر به معروف و ناهی از منکر بودن و با خشونت هم عمل میکردن!!!! همینایی هستن که امروز در مقابل این جریان ایستادند!؟ اکبر پونزی که معرف حضور دوستان هست!!!!؟؟؟؟؟؟ تو شهر خودمون یکی از همین اصلاح طلبا که از قضا امروز نماینده مجلس هم هست! اون زمان فرمانده سپاه شهرمون بوده با آستین کوتاه مشکل داشته و بگیر و ببند!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته از سپاه انصراف میده و میاد بیرون!؟
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    19 8
    کی بشه اینم بره خارج کشف حجاب کنه تا از باطن کثیفشون مردم آگاه بشن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    11 7
    مردم شما افراد مثلا حجاب دار را می بینند که به یکی از اصول فروع الدین اعتقاد ندارند از دین گریز می شوند.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 4
      آن افراد با حجاب اما بی اعتقاد به اسلام امثال همین زنان اصلاح طلب هستند که اتفاقا مخالف حجاب تشریف دارد
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      1 1
      فروع الدین؟ آدم یادش به شهاب الدین و اینا میفته!
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    23 19
    آیا امر به معروف و نهی از منکر در چند تار مو خلاصه می شود چرا این آمران در مورد اختلاس، گرانی، ناهنجارهای اجتماعی و... آمر نیستند نکند خودشان از نجومی بگيران یا مختلسان هستند
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      14 3
      بزرگترین گناه گناهی است که کوچک و عادی شمرده شود. تازه کدام حجاب؟ الان کار به تن نمایی کشیده. تهش می شود ماجرای لفور. و واقعا اگر حجاب مهم نیست پس چرا این همه برای حذف کردن آن اصرار دارید و چر این روسری دو گرمی اینقدر برایتان زحمت دارد؟ خودتان خوب می دانید که چرا بیشترین هزینه و انرژی شما علیه حجاب متمرکز شده است. چون بی حجابی گناه علنی است و هیچ راه کلاه شرعی و توجیه و مخفی کاری ندارد و شخص بی حجاب علنا اعلام می ند که با قانون خدا و هنجارهای تمدن اسلامی سر ستیز دارد. حال آنکه سایر گناهان غیرعلنی و یا دارای اما و اگر و بعضا با کلاه شرعی انجا می شوند. یعنی گناهکار سعی می کند گناهش را بپوشاند. و از بدتر اینکه بدانیم همه اختلاسها و دزدی های مالی قابل جبران است. اما دزدیدن حیا و غیرت و عفت و متلاشی کردن خانواده ها قابل جبران نیست
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      6 2
      دروغ نگویید بیشترین مبارزه با دزدی و اختلاس را هم همینها میکنند سری بزنید به تیتر های کیهان و یا سخنرانی ازغدی در نماز جمعه که تحمل نمیشود
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      14 3
      9:23 بیشترین انرژی الان در بچاپ بچاپ است
    • به IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸ SE ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 2
      اتفاقا همین بی حجابها بزرگترین رای دهنده به کابینه تریلیاردر ها هستند. دین که رفت و گناه که علنی شد، گناه مخفیانه که راحت تر انجام می شود. برای همین همه انرژی رسانه های دشمن ما علیه حجاب است.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    15 3
    این خانم در این حد از جهالت، سلبریتی های بی سواد رو، روسفید کرد.
  • مهدی مصری IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    12 2
    سلام بخاطر موضع گیری تند خانم سلحشوری علیه اسلام باید ایشان را محاکمه کنند اگر ایشان راست می گویید روش اخلاقی به روز جهت امر به معروف ونهی از منکر را بعنوان راهکار بدهند کلی گویی انحراف درست می کند
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    12 3
    خیر سرکار خانم اصلاح طلب . مردم از رانت خوارها تنفر دارن . از ویژه خوارها ، از دولتی که به خاک سیاه نشونده اقتصاد و ارزش پول ملی رو تنفر دارن ، شما حال بهم زن هستین . مشکل مردم معیشته لوتی پای ناقاره نباشین . وکیل الدوله نباشین . خجالت بکشبن از افتضاحی که زدین به کشور ، حال مردم رو شما بهم میزنین
  • محمد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    12 1
    یکی نیست بگه چی می گی تو تو کار نمایندگی که وظیفه اته چی کار کردید الان داری با حکم خدا در می افتی
  • قيصري IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    13 1
    ايشون معمولا زياد شكر ميخورن.....
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    9 1
    :)))))سلحشوری گردنت خوب شده انگار دوباره بلبل زبونی می کنی می گم چطور مثل فاطمه حقیقت جو روسری و چادر و بکنی و خودتو راحت کنی بره چرا خودتو عذاب می دی کسگم
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 1
    .. ترین نماینده قرن ...
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 1
    اولا پرستو - اگر وجود داشته باشد- که مستقیما اطلاعاتش را به نهاد های امنیتی می دهد. چرا می خواسته با رسانه ها مصاحبه کند؟ ثانیا خانم پرستو مگر چه اطلاعاتی داشته که باید کشته می شده است و اگر نجفی پاکدست بوده است از چه وحشت داشته که بدتر از قاتل شدن بوده است؟ ثالثا مگر کشتن کارمند نهادهای اطلاعاتی داخلی خودش به معنای خیانت نیست؟ رابعا: ظاهرا اصلاح طلبان خود را برانداز و انقلابی و حکومت جهوری اسلامی را شبیه پهلوی و نهادهای اطلاعاتی را ساواک می دانند و در این راه کشتن آنها را مجاز می دانند! اعترافی بزرگتر از این برای برانداز بودنشان لازم است؟ خامسا: چقدر این زن بدبخت مظلوم است که زن نجفی بوده و هم باید کشته شود و هم اینهمه اتهام بخورد تا مبادا دامن پاک نخبه ریاضی اصلاحات لکه دار شود!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 2
    چیزی که حال مردم رو بد میکنه اصلاح طلبها و افاضات حال بهم زنشونه
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 1
    کم کم دارند مخالفت خودشان با اسلام و قرآن کریم را که سعی می کردند در دل مخفی دارند، ظهور و بروز میدن. خداوند متعال لعنتشان کند!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 2
    پروانه ها هم به پرستوها اضافه شدند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 1
    اصلاح طلبان اساساً سکولار هستند و با دینی که برونداد اجتماعی داشته باشد، مخالفند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 2
    در ایات 70سوره توبه و17سوره لقمان امر به معروف ونهی ازمنکر همسان نماز واجب شمرده شده وحتی مقدم برنماز برهمه مسلمانان واجب است حجاب دستور صریح خداوند است درقران است وکسی که انرا ترک کند مسلمان نیست حکومت حکومت دینی است سایر ادیان هم به این اصول اسلام پایبند هستند پس انان که دم از مخالفت با این اصول میزنند مرتد هستند وجایی در حکومت اسلامی ندارندواین موضع گیری ها ی این افراد باید در تعیین وتایید صلاحیت اینها از سوی شورای نگهبان مد نظر قرار میگرفت من نمی دانم اینهمه هزینه برای تبلیغ علوم دینی میشود چرا حوزه ها در خصوص این اظهارات ضد دینی وبه نوعی مقابله با بدیهیات دین سکوت کرده اند
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 1
    این خانم راست میگه امر به معروف ، جهاد در راه خدا ، جلوگیری از فحشا و منکرات ، مبارزه با اختلاس ، روزه گرفتن و هر چیزی که مربوط به سلامت جامعه باشد حال مردم که اینها می خواهند بد می کند اما وضع بد اقتصادی که اینها برای مردم درست کردند بی بند وباری ، فحشا ی توی خیابانها ، دزدی های آشکار و پنهان ، اختلاس مفت حرف زدن سر در اخور بیگانه کردن منقذ ورود دشمن به خاک وطن شدن و .....حال اینها را خوب می کند اخه کسی نیست به این خانم بگه امر به معروف حکم الهی است اگر در جمهوری اسلامی حکم الهی حال تورا بد می کند برو بمیر برای چه مسولیت را ظالمانه و ریاکارانه غصب کردی
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 1
    تف به هر کسی که حکم الهی حال او را بد می کند
    • بنده خدا IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      2 0
      آفرین. ولی بجای واژه بی ادبانه تف بهتره از کلمه لعنت که تو قرآن هم بکار برده شده استفاده کنیم.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 1
    این حرفهای پروانه سلحشوریه آیا این کافی نیست ؟!!
  • مهدی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 1
    سلحشوری راس میگه اگه ایشون رو امر به معروف کنند که : آهای (برخی از نمایندگان لیست امید )بداد ملت برسید حال شون بد میشه ..
  • NL ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 4
    حرف درستیه
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    10 2
    امام حسین (ع)شهید راه امر به معروف آیا حال مردم بد میشود ؟!نه
  • «امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!/ DE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 2
    «امر به معروف» حال مردم را بد می‌کند!/ بزرگترین آمران به معروف در تاریخ ایران که به انسان حالت تهوع از ایده و دخالت و نفاق و دو رویی آنها دست میدهد همین افساد طلبچی ها هستند. کلا اصلاحات را برای همین سر هم کردند .که بعله دیگران خراب کردند ما آمده ایم رفتار و کردار و تفکر و سیاست و کیاست شما را اصلاح کنیم و شما را به تَــــــــکرار برسانیم...در صورتیکه فساد سیاسی و اداری و اخلاقی اینان در قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشود.اُف بر شما باد که ذلت تاریح ایران هستید.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 4
    ایا اونی که نهی از منکر میکنه خودش باک و منزه ایا اگه گشت ارشاد و کمیته اینها کارساز بود اینجوری میشد که شده زوری نیست
    • SE ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 1
      اولا مگر قرار است نهی از منکر بر معصومین فقط واجب باشد؟ ثانیا: یعنی تو نمی فهمی آنچه برای جامعه خطرناک است گناه علنی است و نه گناه مخفیانه؟ گناه مخفیانه بین خود تو است و خدا. به درک که می روی جهنم. اما مهم این است که حق نداری بقیه جامعه را هم با خودت به جهنم بکشانی. حق نداری خانواده ها را متلاشی کنی.
    • SE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      8 1
      اگر کارساز نبود و هیچ اثری نداشت چرا شما اینقدر از آن عصبانی هستید؟ س لابد اثر دارد. پلیس هم اگر زور را بردارد فردا هیچ کس پشت چراغ راهنمایی هم نمی ایستد. چه رسد به بستن کمربند ایمنی و دادن حق بیمه!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 10
    ۹۹ درصد امرین حجاب نارحتیشون اینه که اجازه خشونت و تند روی کتک کاری بهشون نمیدن
    • SE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      7 1
      درست است. آدم سالم حرف حساب را می پذیرد. آدمی که به نظرش روسری دو گرمی سخت تر از ساعتها آرایش و پوشیدن و لباسهای تنگ و بدن نما است جز زبان زور را نمی فهمد.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 1
    مردم حالشان از امربمعروف بد نمیشه چون جزو فروع دین .افساد طلبان حالشان بد میشه از امر بمعروف.
  • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 2
    اگر تو وامثال تو به وظیفه وکار اصلی خود در حل مشکلات مردم ایران می پرداختید حال مردم از خوب هم خوبتر می شد.اما افسوس از الان که هنوزچند ماه به انتخابات مجلس ما نده برای حفظ صندلی مجلس با فریب مردم وبازیچه قرار دادن احکام مسلم خدا جامعه را دو قطبی می کنید خجالت خوب چیزیه ؟!
  • رضایی IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 2
    فاجعه از وقتی اغاز شد منافقان بی دینی نظیر خانم سلحشور با داشتن حجاب مصلحتی نماینده کشور اسلامی می شوند و در قالب یک مسلمان با اصول واحکام اسلام مخالفت می کنند و امر به منکر میکنند و متاسفانه باز خواست هم نمی شوند غافل از انندکه خداوند بزر گ مکر مکاران را باطل خواهد کرد و ایادی شیطان نظیر این خانم رسوا خواهند شد انشاالله
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 1
    اگر هم قریب اصلاح طلبان گفتند نماز خواندن برای همه واجب نیست تعجب نکنید از فتوایشان
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 3
    نهی از منکر حتما" لازم است ولی وقتی صدا وسیما روزانه از دزدی وغارت حرف می زند وشبکه های اجتماعی تصویر افرادی را در حالت ناهنجاری در کانادا وامریکا نشان می دهد که این افراد جزو آقازادههایی می باشند که پدرانشان دنبال امر به معروف ونهی از منکر هستند . باز فکر می کنید نهی از منکر وامر به معروف کارآیی دارد ؟
    • SE ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      5 1
      این یعنی هر کس سرطان داشت دیگر حق درمان دندان دردش را ندارد.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 6
    آمران غير عامل امروزمانند قرآن به نيزه كنندگان زمان امام علي هستند يعني خرمقدس هاي نادان كه به جاي امر به معروف واقعي دچار قشري گري و سطحي نگري شده اند
    • SE ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      6 2
      و البته تهمت زدن به آمران به معروف و ناهیان از منکر هم که اصلا گناه کبیره نیست. آزادی تهمت بزنی عزیزم. بزن. خوب می زنی.
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      2 1
      حرف بی حساب نزن از کجا همه آمران به معروف را احصاء کردی که نفهم هستند.مسائل را قاطی نکن .سنجیده حرف بزن اگر بیماری قلبی نداری
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 1
    ایتها باید جولان بدهند تا زمانبکه از گردونه خارج نشوند مثل کومله برما بهاییان
  • امین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 6
    تو این کشور آخرش جنگ داخلی پیش میاد که از هر جنگی تحمیلی خطرناک تره.
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      2 0
      ان شاء الله. چرا خیال کرده ای بدون تصفیه جامعه از اقشار فاسد و لاابالی مبی شود آن را اصلاح نمود؟
  • مهدی NL ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 1
    امر به معروف و نهی از منکر حال ما را که خوب می کند. کسانی که حالشان از این فریضه الهی بد می شود همان بهتر که حالشان بد شوند. می خواهند مرتکب منکر شوند و حالشان هم گرفته نشود؛ اتفاقاً باید با امر به معروف و نهی از منکر حال چنین افرادی را گرفت.
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 2
    خیلی حرف سنگینی که مردم از امر بمعروف حالشان بد میشه .کدام مردم ؟مردم اتفاقا بخاطر دستور شرع که امربمعروف جزو فروع دین ازامر بمعروف حالشان خوب میشه .شما اصلاح طلب ها با امر بمعروف مشکل دارید.فکر خودتان را به پای مردم ننویسید .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 2
    آخه شما بیکار هستید حرفهای این نماینده کم سواد و.....آیا این کافی ......لیست امید را تحلیل کنید ،مثل اینکه بروید محتویات میان راه را تحلیل کنید!
  • ناشناس RO ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 2
    نظرات این خانم شبیه نظرات خانم فاطمه حقیقت جو و خانم فریبا داوودی مهاجر هست که قبلاً با حجاب بودند و الان در خارج از کشور کشف حجاب کردند. بدون شک اگه این خانم فرصت بدست بیاره ، در آینده ای نزدیک مانند دیگر همفکرهایش ، کشف حجاب می‌کنه.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 1
    آفرین سلحشوری ، این دفعه هم رای می آوری ، می دونی چی بگی تا به مذاق ......... ها خوش بیاد .
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 1
    فقط میتونم اینو بگم خدا لعنت کنه منافقین حرام لقمه و حرام زاده رو
  • AE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 3
    چرا امر بمعروف را همه انجام میدهند .چون واجب مثل نماز خواندن.چون از فروع دین که باید همه انجام دهند .اگر نمی‌دانستی بدان.
  • AE ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 2
    افساد طلبان مسلمونیشون مشکل داره .انکار امر بمعروف انکار یکی از ارکان شرع.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 5
    منکر چیه!؟ آیا فقط بد حجابی منکره!؟ دروغ گویی، ریا، فریب، احتکار، اختلاس، دزدی، بی احترامی به ارباب رجوع، رشوه گرفتن و رشوه دادن، راه نیانداختن کار مردم، پارتی بازی و باند بازی و... منکر نیستند!؟
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 0
    حالا که اینطور شد میرم امریکا کشف حجاب میکنم.
  • RO ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 1
    امربه معروف حالِ اوناییُ بد میکنه که علنی وباعناد گناه انجام می دهند وازامرواجب یا حرامِ خداوند نافرمانی می کنند اگرجاهل باشند ممنون میشن ازتذکروالاّ ....همون بهترکه دریک کشور اسلامی وقتی مرتکب حرام میشن احساس امنیت نکنند.
  • پویا نوری IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 0
    خداوند به شعيب پيغمبر وحى كرد كه صد هزار نفر از پيروانت را مجازات خواهم كرد. چهل هزار از آنان بدكارند و بقيه خوبند! شعيب پرسيد: خدايا! بدان بايد كيفر ببينند، اما خوبان چرا؟ خداوند فرمود: براى اين كه خوبان با گناهكاران سازش كردند و با توجه به خشم و غضب من نسبت به گناهكاران ، آنان خشمگين نگشتند.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 2
    این خانوم یادش رفته قیام امام حسین ( ع ) برای امر به معروف و نهی از منکر بوده یکی یادش بندازه.
  • LU ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 7
    متاسفانه بعضیها حدوحدود را نمی شناسن واین بده ولی با حجاب اجباری با این سبک هم مخالفم وبرای این مخالفتم هم چندین دلیل دارم یکیش اینه که ریاکاری ترویج پیدا میکنه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      4 2
      جهت اطلاع شما ریاکاری در مستحبات معنی دارد نه در واجبات. نمی خواهید بگویید بییم مردم را آزاد بگذاریم و پلیس را حذف کنیم که ریاکاری نشود؟ و مردم از ته دل به اجرای قوانین ایمان بیاورند؟
  • هموطن IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    3 1
    شما لطفا به تکلیف خود عمل کنید، موضوع امر به معرف و نهی منکر یک تکلیف الهی است ، از نگاه مادیگرایان این خانم درست میگویند
  • مهدی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 2
    کسی که مخالفت داره به فرامین اسلامی نه به لحاظ شرعی و نه قانونی جایگاهی در مجلس نداره
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 2
    حال شما چطور است خانم سلحشوری ، آموزه های قرآنی به ما می گویند امر به معروف حال منافقان را بد میکند .
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    5 2
    حال شما چطور است خانم سلحشوری ، آموزه های قرآنی به ما می گویند امر به معروف حال منافقان را بد میکند .
  • سید رضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 2
    امر به معروف و نهی از منکر برهمه واجبه ! نفهم بفهم !!
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    9 2
    خانم سلحشوری لازم نکرده فرایض دینی که ازقران ، پیامبر و ائمه به ما رسیده رو بی نتیجه قلمداد کنه. با اینکارتون میخواید به اسم ازادی و لیبرالیسم هرچ و مرج اخلاقی راه بندازید. نه به اون چادرتون نه به این حرفهاتون که بوی منافقانه ازش میاد.
  • DE ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    7 2
    وای برما که نماینده ایی کم مایه و غرب زده و خود باخته عاری از شناخت فرهنگی و دینی ملی مثل سلحشوری توش باشه که فرایض دینی رو انکار میکنه. این ادم اصلا شایستگی کرسی نمایندگی رو با این حرفهایی که میزنه داره؟ خانم محترم این کشور کشور امام زمان(عج) هستش. شما چکاره اید؟ از این نظرات بی بی سی پسند در جایگاه مقدس مجلس افاضات بفرمائید؟ با این حرفهاتون واون چادرتون یک نقاب فریب هستش. والدین با مسئولیت با این حرفهای یک من سنارشاهی شما اصلا موافق نیستند.
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    آغای سلحشوری وقتی انتخاب شدی حال مردم بدشد.
  • FR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 0
    طبق قانون اساسی هر کسی بایستی امر به معروف و نهی از منکر کند و طبق شرع مقدس. خانم نماینده ای که نه از شرع چیزی میداند و نه از قانون!!!
  • FR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    2 0
    یکی نیست این بی سواد که نه از قانون چیزی میدونه و نه از شرع مقدس رو خفه کنه؟! چراغ راهنما هم آمر به معروف و ناهی از منکر مدنی است خانم باسوات.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    1 0
    میشه لطفا نظر بنده رو هم بذاری مشرق؟ این وسط همه کسانی که سر نجفی داد و بیداد راه انداختن همه ش دارن از منظر سیاسی به قضیه ش نگاه میکنن. به اینکه حزبشون چه نیرویی از دست داد و ازین حرفا. ولی واقعا دلم برای نجفی سوخت. هیچ کس فکر نمی کنه بالاخره این آقا یه قتل نفس انجام داد و آخرت خودش رو اینطوری تباه کرد. البته اصلا کاری به جنبه های مدیریت و مسئولیت فردی ندارم که بگم به هر حال هرکسی منصبی داشته چقدر حق الناس گردنشه. این به جای خود. منظورم قضیه قتل نفسه. کاش اینطوری نمی شد و این طور عملی ازش سر نمی زد. هرقدر از یکی بدمون بیاد فکر نکنم راضی باشیم آخر و عاقبتش اینطوری بشه. در هر صورت خدا اون خانوم رو بیامرزه، خودش هم نجفی و همه ما رو ببخشه. الان حتما شرایط روحی آشفته و سختی داره. چقدر هم حزبیاش و خیلی افراد دیگه چسبیدن به شهرداری و این قضایای مسخره. کاش به بعد انسانی هم توجه کنیم به اینکه چطور چندتا خونواده به خاک سیاه نشستن و دو تا آدم نابود شدن.
  • ناشناس IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    میخواین یه راه حل اساسی بدم : جلوی اختلاس ها و دزدی ها از اموال بیت المال رو بگیرید قول میدم همه دخترها و خانم های ما چادر سرشان کنن بیشتر این ناهنجاری های دینی یه جور عکس العمل به این مسئله است و به نوعی مبارزه های منفی است .
  • منصوریان IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    3 0
    قوم عاد و ثمود و لوط و نوح هم حالشان از نهی از منکر و امر به معروف بهم می خورد! حالا کجایند مردم هود و صالح و نوح و لوط
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
    2 0
    امان از لیست فله ای ها و گله ای های امید !!! این خانم باز از : گله جدا شد و شروع کرد به اراجیف گفتن !!!
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    1 0
    اگه با زبان خوب و اخلاق خوب باشه چرا بده؟
  • من IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    2 0
    حالم ازین جماعت اصلاح طلب بهم میخوره.
  • ایرانی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
    0 1
    اگرامر به معروف درکارتان بودنجفی هاپیدانمی شدند
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 1
    از نظر قرآن کسی که امر به معروف حالش رو بد میکنه مریض هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس