کد خبر 972130
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴

حتما باید توجه داشته باشید که شرکت مورد نظر شما تاکنون چه کارهای موفقی انجام داده است و سوله های ساخته شده توسط متخصصان آن از کیفیت طراحی و ساخت لازم برخوردار هستند یا خیر.

اگر شرکت طراح و سازنده سوله به جای طراحی سازه فلزی از روش کپی برداری استفاده کند قطعا ضرر زیادی به کارفرما وارد خواهد کرد. افراد متخصص و خبره زیادی توسط شرکت سازنده سوله به کار گرفته میشوند تا سوله ای بی عیب و نقص طراحی شده و عملیات ساخت آن مطابق با طراحی و محاسبات انجام شده بدرستی انجام شود.

شرکت بیستون سازه آذران یکی از شرکتهای طراح و سازنده سوله است که میتوانید با سفارش سوله مورد نظر خود به متخصصان این شرکت بدرستی مراحل طراحی و ساخت آن را طی کنید.

دلیل استفاده از سوله سبک برای ساخت سالن ورزشی

امروزه با بالا رفتن هزینه های ساخت و ساز ، استفاده از سوله برای سالنهای ورزشی بسیار بصرفه تر است. البته برای ساخت سوله حتما باید به شرکتهای متخصص در این زمینه مراجعه کنید. اما سازه های فلزی انواع مختلفی دارند که به دلیل بالاتر بودن دهانه سوله های ورزشی از ۲۰ متر، از سوله سبک خرپایی یا سوله سبک و ارزان برای ساخت آن استفاده میشود.

در این مطلب قصد داریم در مورد ساخت سوله سبک برای سالن ورزشی با کمترین هزینه صحبت کنیم. امروزه به جای ساخت ساختمانهای بتی و بزرگی که هزینه زیادی در بر دارند، میتوان از سازه های فلزی یا سوله در موارد مختلف با کاربریهای متفاوت استفاده کرد. سالن ورزشی هم یکی دیگر از کاربری های متفاوت این سازه های فلزی میباشد.

توضیحی در مورد سوله سبک

همانطور که میدانید سوله سازه ای از جنس فلز بوده که سقف آن شیبدار است. ساخت چنین سازه ای باید منطبق بر محاسبات فنی خاصی انجام شود.

موارد کاربرد سوله سبک چیست و چرا از این سازه های فلزی استفاده میشود؟

از موارد کاربری سوله سبک میتوان به کارخانه ها، دامداریها، مرغداریها، انبارها، آشیانه هواپیما، فروشگاهها و سالنهای ورزشی اشاره کرد.

برای ساخت سوله مهمترین مرحله اولیه، تعیین ابعاد آن است. اینکه به شیوه ای مقرون بصرفه سوله ای طراحی و ساخته شود اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین تعیین ابعاد سوله باید بصورت کاملا دقیق انجام شود. اینکه قرار است سوله چه نوع کاربری داشته باشد میتواند در تعیین ابعاد آن کمک کننده باشد.

از آنجایی که ارتفاع سوله و دهانه آن تعیین کننده میزان آهن مصرفی برای ساخت اسکلت سوله هستند، تعیین ارتفاع سازه فلزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما با مطالعه در زمینه انواع سوله ها و نحوه ساخت آنها و همچنین ویژگیهایی که هر کدام دارند میتوانید دید بهتری نسبت به این سازه ها پیدا کنید. امروزه ساخت ساختمانهای بتنی بزرگ کار مقرون بصرفه ای نیست. این سازه ها میتوانند جایگزین خوبی برای چنین ساختمانهای پرهزینه ای باشند. اما زمانی میتوانید یک سازه خوب و مقرون بصرفه داشته باشید که کار طراحی و ساخت سوله را به شرکت سازنده مجربی بسپارید. دارا بودن تیم طراحی و ساخت قوی و با تجربه یکی از نکات مهمی است که در انتخاب شرکت سازنده سوله باید به آن توجه کنید.

 

چه نوع سوله ای برای ساخت سالن ورزشی مناسب است؟

سوله سبک خرپایی بهترین انتخاب برای ساخت سوله ورزشی است. استفاده از سوله سبک خرپایی در چنین حالتی، بسیار مقرون بصرفه خواهد بود و روشی ارزان نسبت به سایر موارد محسوب میشود.

دلیل آن هم این است که ساخت سوله های سبک نسبت به سوله های سنگین تیرورقی هزینه کمتری را در بر دارند. شرکت سازنده سوله باید قادر به کاهش وزن سوله های ورزشی با کمک متدهای خاص سبک سازی باشد.

از آنجایی که سوله های سبک خرپایی دارای قابلیتها و مزایای مختلفی هستند، اکثرا برای ساخت سوله های ورزشی مورد استفاده قرار میگیرند. سوله های ورزشی ساخته شده به روش خرپایی دارای مقاومت و استحکام بالایی میباشند به طوری که میتواند برای ورزشهایی از جمله بدنسازی و شنا هم مورد استفاده قرار گیرند.

ویژگیهای سوله سبک خرپایی

·        سوله ساخته شده به سبک خرپایی دارای وزن سبکتری میباشد.

·        اشکال هندسی موجود در این سازه باعث معماری زیبای آن خواهد شد.

·        ساخت سوله ورزشی با روش خرپایی هزینه کمتری در بر خواهد داشت.

·        مطابق با نظر کارفرما، نوع ظاهری سازه قابلیت انتخاب دارد بدون آنکه در اجرای سالن ورزشی محدودیت ظاهری به وجود بیاید.

·        با توجه به اینکه ستون میانی در ساخت سوله ورزشی وجود ندارد، میتوان دهانه بزرگی برای آن در نظر گرفت.

·        این سازه ها در برابر عوامل طبیعی مانند زلزله، بار برف و باد دارای ساختاری مقاوم میباشند.

ویژگیهای سوله های ورزشی

سوله های سالن ورزشی، بصورت معمول دارای سقفی شیب دار بوده و سیستم تهویه هوای آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مصالح مرغوب و نیمه سنگین برای تهیه این سوله ها مورد استفاده قرار میگیرد.

اولین کار برای ساخت سوله ورزشی

 برای ساخت یک سوله ورزشی ابتدا باید تعیین کرد سوله برای انجام چه ورزشهایی قرار است ساخته شود. از آنجایی که ابعاد زمین ورزشهای مختلف با هم متفاوت است حتما باید هدف از ساخت سوله کاملا مشخص باشد. به طور مثال زمین ورزشهایی مانند بدمینتون، والیبال و فوتسال هر کدام ابعاد مختلفی دارند. اما در بین اینها ابعاد سالن فوتسال از بقیه بزرگتر است. برای ساخت سوله ورزشی که قرار است ورزشهایی مانند بسکتبال در آن انجام شوند حداقل ارتفاع استاندارد بین المللی ۷ متر میباشد. فاصله استاندارد بین محل استقرار تماشاچیان یا دیوار تا خط زمین حداقل باید ۲ متر باشد.

دهانه سوله چیست؟

عرض یا ورودی سوله، دهانه آن نامیده میشود. بزرگتر بودن دهانه سوله نشاندهنده بالا بودن وزن سازه و بالا بودن قیمت اسکلت آن است. به این نکته هم باید توجه داشت بزرگتر بودن دهانه سوله با بالاتر بودن ارزش آن ارتباط مستقیم دارد. اگر بخواهیم توضیح بیشتری در این زمینه بدهیم باید بگوییم که بالاتر رفتن ارزش سازه در چنین حالتی تنها به بالا بودن مصرف فلز در ساخت اسکلت آن بستگی ندارد. بلکه بزرگتر بودن دهانه سوله باعث افزایش تعدد کاربری آن نیز خواهد شد. که این مورد مزیت مهمی برای یک سوله محسوب میشود.

سخن پایانی

شما میتوانید ساخت سوله ورزشی مورد نظر خود را به شرکت سوله سازی بیستون سازه آذران بسپارید. این شرکت با تکیه بر دانش فنی و تجربه تیم متخصص خود در زمینه طراحی و ساخت سوله های ورزشی قادر است با کمترین هزینه سوله مورد نظر شما را طراحی و پیاده سازی نماید.

برای آگاهی از قیمتهای مربوط به سازه های فلزی میتوانید با کارشناسان شرکت بیستون سازه آذران تماس بگیرید.

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس