اغتشاشات

یک روز با قرار دادن ایران در «شرایط ته دره» و یک روز هم با «گرسنه» خواندن مردم؛ جریان چپ چگونه با نشر اکاذیب به انتظار شورش مردم نشسته‌اند!؟

سرویس سیاست مشرق شاید باورش سخت باشد اما طی سال‌ها و بویژه ماه‌های اخیر، صحبت‌هایی در فضای سیاست و اقتصاد ایران مطرح شده است که نه با آمار و نه با منطق، هیچ خوانش مشترکی ندارد.

صحبت‌هایی که عمدتاً توسط هسته سخت جریان چپ پمپاژ می‌شود و متأسفانه پاسخ مناسب و موسّعی هم در ردّ آنها داده نمی‌شود.

برخی از محافل تحلیلی می‌گویند اصرار چهره‌های جریان سیاسی خاص برای بیان این صحبت‌ها که چیزی شبیه به دروغ‌های پینوکیو و یا اصرار عده‌ای در شام سال ۴۰ هجری بر نماز نخواندن امیرالمؤمنین(ع) است؛ از آنرو صورت می‌گیرد که طرح و برنامه‌هایی برای ایجاد «فتنه اقتصادی» روی میز این جریان پهن است.

و بدیهیست که در فضای ایجاد فتنه حتما بایستی هیمه‌های آتشگیر فراوانی را به هر قیمت جمع‌آوری کرد. همانطور که هیمه «تقلب در انتخابات» در سال ۸۸ گردآوری شد.

*از بیکاری ۳۰ درصدی تا تعطیلی بیمارستان‌ها و شکست ایران در جنگ با آمریکا!

آنچه که در ادامه می‌خوانید، بخش‌هایی از اظهارات و سخنان اشاره شده است که توسط معاریف اصلاح‌طلب در ماه‌ها و سال‌های اخیر بیان شده‌اند.

_سعید حجاریان: نرخ واقعی بیکاری در ایران ۳۰ درصد است. [۱]

این در حالی است که نرخ واقعی بیکاری در ایران ۱۲ درصد است که البته همین رقم نیز نسبت به بیکاری ۱۴ درصدی سال ۸۹، به میزان ۲ درصد کاهش یافته است.

آمارهای جهانی هم از کاهش نرخ بیکاری ایران خبر می‌دهند.

_تأکیدات مصطفی تاجزاده و سهیلاجلودارزاده بر شیوع گرسنگی در ایران. [۲]

آنها البته حاضر نشدند بگویند که "نان" در ایران، ارزان‌ترین در جهان است و ایران اسلامی امروز جزو سیرترین کشورهای جهان به شمار می‌رود.

ضمن اینکه «فقر مطلق» که به معنای احتمال گرسنگی است در ایران شیوع ندارد و آمارهای جهانی می‌گوید میزان این سطح از فقر در ایران کمتر از ۳ دهم درصد است.

_ تأکید توییتری یک خبرنگار اصلاح‌طلب بر قحطی دارو از اردیبهشت ۹۸!

گذشت ۳ ماه از آن روز موعود! به وضوح میزان صحت این ادعا را نشان داد.

ضمن اینکه مقامات کشور تصریح دارند که بیش از ۹۰ درصد احتیاجات دارویی ایران از داخل تأمین می‌شود و برای تأمین ۱۰ درصد مابقی نیز راه‌هایی وجود دارد.

_ سعید حجاریان: بعید نیست دست‌اندرکاران دولت فعلی آمریکا در هم‌آوایی با کشورهای خلیج فارس ادعاهایی درباره‌ی جزایر سه‌گانه مطرح کنند و احیاناً در یک درگیری محدود این جزایر را تصرف کنند. در صورت وقوع چنین رخدادی، باید با نیروی دریایی و موشک آن جزایر را پس گرفت که امری است به غایت دشوار. [۳]

ادعای شکست ایران در جنگ با آمریکا در حالیست که ایران اسلامی طی سال‌های اخیر در تمام جنگ‌های نیابتی، آمریکا و متحدانش را شکست داده است.

در عرصه رویارویی مستقیم نیز ماجرای تسخیر پهپاد RQ۱۷۰، دستگیری تفنگداران آمریکا در خلیج فارس، سرنگون ساختن پهپاد گلوبال هاوک و توقیف نفتکش انگلیسی؛ تخمین بهتری از قدرت ایران به دست می‌دهند.

_ ادعای یکسال قبل خبرگزاری ایلنا درباره احتمال تعطیل شدن برخی از بیمارستان‌ها به علت تحریم و کمبود تجهیزات. [۴]

مع‌الوصف گذر زمان اثبات خوبی برای بیهوده بودن چنین ادعاهایی است. اما تبدیل شدن ایران به قطب گردشگری سلامت در منطقه غرب آسیا، افزایش ضریب امنیت دارویی در ایران و افتتاح بیمارستان‌های جدید در کشور نیز نشانه‌های دیگری هستند که نقاب از صورت بزرگنمایی مشکلات برمی‌دارند.

_ علی خرّم، دیپلمات سابق و از چهره‌های نزدیک به دولت: چون «روح برجام» را پیاده نکردیم، چند دهه عقب افتادیم! [۵]

اینکه امید بستن به توافق و رؤیای کودکانه‌ای به نام «لغو تمام تحریم‌ها» سبب مغفول ماندن ظرفیت‌های کشور و کند شدن سرعت پیشرفت کشور می‌شود یا اتکای به داخل، اقتصاد مقاومتی و تعامل معقول و از روی عزت با کشورهای خارجی؛ سؤالی است که پاسخ آن برای عقل سلیم روشن است.

_ روایت فرشاد مؤمنی، اقتصاددان چپ و از چهره‌های نزدیک به دولت از کم شدن مصرف گوشت قرمز در ایران به دلیل فقر و بیکار شدن بیش از ۱ میلیون نفر پس از اِعمال تحریم‌های ۱۳ آبان ۹۷ توسط ترامپ! [۶]

این ادعاها در حالیست که آمار مصرف گوشت، آمار واردات و تولید گوشت در ایران و میزان قدرت خرید یک واحد حقوق برای خرید یک کیلو گوشت نسبت به ۲۰ سال قبل زیاد شده است و مؤمنی هیچگاه حاضر نشد توضیح بدهد با کدام دلیل عقلانی به این کاهش رسیده است.

ادعای او درباره بیکاری نیز هرگز رخ نداد.

_ ۲ مرتبه تأکید اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت بر قرار داشتن ایران در «شرایط ته درّه»! [۷]

پر واضح است کشوری که در شرایط ته درّه باشد قادر به برگزاری انتخابات نیست، در مقابل دشمنان خارجی شکست می‌خورد و با کوچکترین تحریمی نیز دچار سقوط اقتصادی می‌شود.

جدای از این، مقام معظم رهبری بارها و بارها تأکید کرده‌اند که ایران روی ریل پیشرفت و در «شرایط بدر و خیبر» قرار دارد.

_ادعای خبرگزاری دولتی ایران مبنی بر افزایش سرقت به دلیل گسترش فقر! [۸]

کارشناس امنیتی تصریح دارند که افزایش سرقت به دلایل دیگری از جمله فرارسیدن فصول مسافرت، گران شدن اقلامی مثل موبایل و زیاد شدن نقدینگی موجود در دست مردم صورت می‌گیرد.

ضمن اینکه آمارها از فربه شدن قشر متوسط و کاهش مبتلایان فقر مطلق در ایران خبر می‌دهد.

این سؤال نیز همواره مطرح بوده است که چرا افرادی از درون دولت مشغول خراب جلوه دادن اوضاع کشور هستند و آیا میان این افراد و چیزی به نام فتنه اقتصادی، نسبتی هست یا خیر؟

*این رمان تراژیک صفحات دیگری هم دارد/ طرحی برای «فتنه اقتصادی»

آنچه که اشاره شد تنها یک ورق از یک رمان تراژیک قطور است... رمانی که برگ برگ آن مشحون از دروغ‌هایی مثل هزاران بورسیه قانونی، دست نسوز قالیباف در حادثه پلاسکو، فلج شدن ایران بواسطه تحریم‌ها، گرانی گوشت قرمز به دلیل تحریم، لوبیای سحرآمیز بودن برجام، ناامیدی و خشن بودن مردم ایران و... است.

این سخنان در حالی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها نسبت به «سیاه‌نمایی»، ‌ ناامیدسازی و بزرگنمایی مشکلات هشدار داده‌اند.

اما گویا این هشدارها در ستاد جریان سیاسی خاص پژواکی ندارد و آنها به سمت هدفی دیگر ره می‌سپارند.

رمان تراژیک اشاره شده که در واقع کنایه‌ای هم به رمان ایتالیایی پینوکیو، نوشته کارلو کلودی دارد البته دارای یک وجه دیگر نیز هست...

و آن، کسانی هستند که بایستی در توطئه بزرگ سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی مشکلات در کنار رهبر انقلاب قرار بگیرند و نسبت به آگاه‌سازی و تنویر افکار عمومی اقدام کنند.

اگر در مقابل این جهان دروغ‌ها، کسی نباشد که به مردم بگوید اثر تحریم‌ها بر اقتصاد ایران هرگز بیش از ۳۰ درصد نیست، ایران اسلامی در برخی شاخص‌های اقتصادی از آمریکا و چین هم جلوتر است و کشورمان در بسیاری از شاخص‌های کارآمدی، نمره مطلوب‌تری نسبت به بسیاری از کشورهای جهان دارد؛ آنوقت بایستی منتظر میوه تلخ دروغ‌های اشاره شده بود.

میوه تلخی که سوگمندانه بایستی گفت عده‌ای منتظر درو کردن محصول آن از کف خیابان‌ها هستند و طی ۱۰ سال گذشته بارها و بارها وعده آن را داده‌اند.

آنها درباره اغتشاشات دیماه ۹۶ که بر اثر همین دروغ‌ها شکل گرفت نیز گفتند که این اغتشاشات پیش لرزه یک رخداد بزرگتر است...

***

۱_mshrgh.ir/۹۷۹۸۳۹

۲_mshrgh.ir/۸۹۱۸۳۱

۳_mshrgh.ir/۹۷۱۴۱۱

۴_mshrgh.ir/۸۹۱۴۵۰

۵_ mshrgh.ir/۹۲۰۱۲۲

۶_ mshrgh.ir/۹۲۷۵۴۲

۷_ mshrgh.ir/۸۱۸۸۹۴

۸_ mshrgh.ir/۹۷۸۴۸۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 93
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    در دارالزوراء آخرالزمانی نشر این قبیل مطالب جای تعجب ندارد - مردم برای صیانت از دین و آبرویشان در آخرالزمان در پای کوههای سیاه ری چه ها که از نوچه های تروریستی غرب نمی کشند -
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      مراقب تحرکاتشان و فریب دادن و لشکرسازی از بین جوانان پولدار و حتی آفرودبازان باشید
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      جوانان ایران در پای مقاومت مثل کوه(جبل الراسخ) ایستاده اند
    • آرمان ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      یعنی اصل این قضیه که این دولت داره تلاش میکنه مردم از حکومت ناراضی بشن،درش شکی نیست ولی اینکه قشر متوسط فربه شده واقعا توهین به مردم هست چون درواقع قشر متوسط در حال نزول کامل به قشر فقیر هستند و تا چندسال دیگه فقط ۲قشر سرمایه دار و فقیر باقی میمانند مثل ۴۰سال قبل
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      29 5
      بیکاری 30 درصد دروغه دروغ، آمار بیکاری از 40 درصد هم بیشتر هست،
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      9 19
      چقدر منفی زده شده است، بیشتر ۱۰ برابر مثبت ها، مردم می خواهند بگویند آخرالزمان و فیلم هندی واسه خودتون وضعیت کشور ته دره هست.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
      2 12
      منفی ها رباتیک هستند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    مشرق پاسخ هاتو با مغلطه و آمار نادرست و پرت گویی دادی مثلا آمار مصرف گوشت بنده خودم کسی هستم که ۳ تا دفتر کاری داشتم الان۳تاش تعطیله و ۱۳ نفر بیکار شدن خودم هم کارمندشدم و الان مدتهاست نمیتونم گوشت تهیه کنم
    • سید IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      این که اصلاح طلبان تهوع آورند را قبول داری یا نه!؟!؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      یعنی فکر میکنی اینا کار مشرقه یا اون دوستایی که بهشون به امید رای دادی
    • تمشکال IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      7 228
      فاصله طبقاتی که ناشی از تحریم و دور زدن از قانون به وجود آمده فقر و نداری را در جامعه پر رنگ کرده است صدای فقر شنیده می شود ولی لمس کردن آن دشوار شده است . متاسفانه هستند میلیاردهایی که برای سیاسی کاری دم از کوچک شدن سفره مردم می زنند و می خواهند خود را ناجی مردم نشان دهند و این درد بزرگی ست
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      8 17
      اقاجون این نویسنده بنده خداخواب دیده که انشاالله خیرباشه.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    اینهایی که نوشتی واقعیته؟
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    بفرض که ۱۰۰درصد بیکاری وجود نداشته باشد ولی بیگاری فساد کارهای کاذب خرابکاری کمیود بی کیفیتی
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    پس کی میخواهید واقعیات جامعه ومطالبات مردم را بفهمید اونوقت که مردم همتون را ریختن بیرون!؟
  • رضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    93 21
    اراجیف نگو مشرق
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      20 21
      حقیقت تلخ است
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      25 4
      جناب حقیقت چیزی نیست که توی نوشته ها باشه. حقیقت در متن جامعه است
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      2 12
      اراجیف خودت نگو.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      6 16
      تو مثل روحانی نیستی که حقیقت رو تو قیافه مردم می دید؟
  • امیر IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    98 8
    این دروغ هایی که میگین راسته؟؟؟
  • ببم جان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    مشرق یه طوری آمار میده که مثلا قدرت خرید مردم بیشتر شده انگار نه انگار ما خودمون مردمیم انتظار داره باور کنیم!
  • US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    252 2
    فعلا که اختلاس داره بیداد میکنه. داماد وزیر!!!!!!!!! ناظرین بر توزیع گوشت!!!!!!! پدیده شاندیز!!!!!!!! کارکنان شهرداری شهریار و و و و و ..................
  • US ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    163 7
    مشرق به همین خاطر معضل بیماری را درک نمی کنند .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    47 1
    بیچاره مردم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    کدوم اکاذیب یعنی شما وضعیت خراب دارو و بیمارستانها را نمیبینید.شما وضعیت گسترده بیکاری و بی پولی مردم را نمیبینید.ولله اونهایی هم هم که مثلا سرکار هستند کاری برای انجام دادن ندارن و ماههاست حقوق نگرفته اند.بفرض که یکعده مخالف بخواهند از این وضعیت سوئ استفاده کنند این دلیل نمیشود که صورت مسئله را کلا پاک کنید و بگویید نه اصلا وجود ندارد.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      23 2
      صد آفرین بر شما حرف دلمان را زدی
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    27 28
    درنهج البلاغه میخوانیم که مولاعلی شخصادرموردفسادمسعولین ورود پیدامیکردند
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      حکومت در عصر مولا علی در مقایسه با امروز پدیده ای ساده و کوچک بود و الان سازمانی پیچیده و بزرگ! الان برای هر کاری تعیین تکلیف شده و رسیدگی به فساد هم دستگاه های مسئول دارد که باید به وظایف خود عمل کنند ضمن اینکه وقتی عده ای می توانند سوار بر جهل مردم مولا علی را تحت فشار قرار داده و امثال حکمیت و ابو موسی اشعری رو به حضرت تحمیل کنند تکلیف دیگران معلوم نیست؟!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      5 3
      بله. چون در آن زمان خبری از انتخابات و دموکراسی نبود
  • حسنی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    اگه سرتو از تو برف بیرون بیاری بهتر میبینی چقدر بیکار چقدر جوان معتاد و خلاف کار چقدر گرانی و تورم چقدر فساد و رانت چقدر بببی برنامگی برای مملکت چقدر حرف های بی پشوانه داریم
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    453 7
    نویسنده این مقاله از مختلسین عزیز نیست؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    16 10
    چند روزی هست نگاه و مطالب مشرق عوض شده حس میکنم افراد جدیدی دارند مشرق را هدایت و مدریت میکنند البته صد وهشتاد درجه تغییر جهت داده
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      0 0
      از ترس شونه کسگم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    مشکلات و.گرفتاری.مردم که زیاد است.ومسبب آن هم دولت. بنفش است اما منظور مشرق. سیاه.نمایی اصلاح طلبان..از وضع موجود. برای. کشاندم مردم به خیابان وایجاد فتنه دیگر است
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      4 3
      روحت شاد...
  • محمدی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    180 2
    در خیلی از موارد بالا که مربوط به ارائه آمار شفاف میشه اگر غلطه چرا با آمار شفاف پاسخ داده نمیشه تا مردم باور کنند . مردم در جامعه فعلا چیزی را که می بینند بیکاری ،تورم و گرانی ، تکدی گری و دزدی مقاماته
  • منصور ظفری IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    7 25
    خیالتون جمع تا فتنه گران ۸۸ در تمام پست های مملکتی جای خوش کرده اند آشوبی نمی شه آخه کسی نیست آشوب کنه
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    9 18
    مشکلات مردم و کشور محصول سو مدیریت اصلاحطلبان تدبیر و امیدی است که تک تک آنان باید در مراجع ذیصلاح پاسخگو باشند اگر اعتراضی وحود داشته باشد در همین زمینه است که البته به لطف حضور جناب آقای رییسی خواسته مردم در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.
    • خخخخ IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      14 13
      مردم ؟ خخخخ مردم رو ببین که نظرشون راجع به شما چیه تهوع آورین شما از نظر مردم الکی مردمو به خودتون نچسبونین شما تعداد کمی هستید کاش فقر و گرانی و بدبختی رو می دید تعداد موافقان و مخالفان رو می تونی نظر مردم بدونی یه نگاه کن حرف بی خود نزن
  • فرجاد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    19 4
    معمولا نظری درباره تحلیل های آبدوغ خیاری ندارم. ولی این متن بقدری بود که مجبور شدم به این نگارنده بگم مسلما مراد منتقدان سفره مردم بوده
  • حمید CH ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    23 2
    مصرف گوشت کیلویی 100 تومن برای مردم راحتتر شده ومردم بیشتر گوشت میخورن؟ نمیدونم این مطلب رو جدی گفتید یا به عنوان لطیفه اما اگه جدی گفته باشید واقعا مایه تاسفه
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      1 4
      گوشت در 6 ماه اخیر گران شده است. آمار مشرق میتواند کاملا درست باشد.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    11 2
    سفره ملت خالی است جمع کنید بگذارید بالای طاقچه بجای آن هوای پاک آب تمیز بخورید
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    21 3
    بنده کارمند نزدیک بازنشستگی هستم والله نزدیک چند ساله نتوانستم گوشت درستی برای فرزندانم تهیه کنم و قدرت خرید هیچی ندارم فقط بخور نمیری دیگه خسته شدم از این وضع... اختلاس ودروغ تا کی....
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      6 22
      اره دیگه! پول نداری و بجاش مشغول کامنت گذاشتن تو سایتای خبری هستی. از آلبانی چه خبر حرومزاده؟
  • مجتبی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    20 2
    معلومه نفست از جای گرم بلند میشه . تو سیری بی وجدان . مردم دارن له میشن . سرتون از زیر برف بیرون بیارید .
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    5 5
    چگونه اصلاح طلبان. باپررویی. از گرفتاری. و وضع اسفناک. اقتصادی مردم که خودشان مسبب. آن هستند. از زیر بار آن شانه خالی میکنند. وجست طلبکار به خود می گیرند. ومردم را هالو حساب می کنند .مردم که می دانند دولت اصلاح طلبی. مسبب. مشکلات‌وبدبختی.مردم است
  • شهروند IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    5 0
    شوخی بود؟
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    24 0
    حق با شماست. بیکاری 30 درصد یک دروغ بزرگه . چون از 40 درصد هم بیشتره !
  • تقی IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    20 0
    سایت مشرق بهتر است تعصب جناحی را کنار بگذاری و واقعیت حال را قبول نمایی.درست است که این اشخاص غربگرا در مسیر خیانت به کشور برای اهداف شوم خود هستند ولی واقعیت این است که ۳۰ درصد بیکاری و یا شاید بیشتر در مملکت وجود دارد و این حاشا کردن شما نمیتواند افکار عمومی را که خودشان شاهد آن هستند را مجاب کند و حاشا کردن این واقعیت به ضرر شما تمام میشود.
  • ایرانی DE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    21 9
    معلومه ترسیدین.حق دارید.
    • امیر علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      11 11
      به قول شهید مهدوی چه مرگ طرف مابیاد یا ما طرف مرگ بریم هیچ تفاوتی برای ما نمی کند ما از وطنمان دفاع خواهیم کرد پس ترس خودت را به ما نسبت نده .البته که شریط تحریم سخت است ومردم شریف در سختی .والبته سیاسیون دغل کار نارحتی مردم را چند برابر میکنن انشاالله به فضل خدا ویاری خالق هستی ،دست خیانکاران بریده ومردم عزیزمان سربلند خواهند شد
  • احمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    17 4
    مشرق تو یک روزنامه دروغگو هستی ودستمال چی حکومت
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      5 9
      دروغگو خودتی .دستمال چی افساد طلبان.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    7 14
    متاسفانه مردم نتیجه واثار رای شان را میبینند!!!!
  • ممد IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    16 2
    مشرق خجالت نمیکشی که فقط نان رو دلیل سیربودن مردم ایران میدانی درحالیکه بسیاری ازخانواده ها قدرت خرید یک کیلوگوشت درماه ندارندوبالبنیات خداحافظی کرده اند ممنون ازتفکرامثال شما که قدرت خرید مردم رادرحدنان مدینه فاضله می دانید
  • ۱۷ IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    8 2
    ما الان یکساله گوشت قرمز نخوردیم...کمخونی شدید گرفتم پلاکت خونم هم اومده پایین.خیلیا میشناسم ک اصلا توانایی خرید مرغ و میوه هم ندارن...من ی ایرانی ام و کشورمو دوست دارم ولی این یک حقیقت تلخه..
    • FR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      7 1
      دوست عزیز هموطن از مسئول اشراف کاخ نشینی که شب به شب میشینه پای سفره ملوکانه هفت رنگ کباب بره خوردن میشه انتظار دلسوزی خدمت داشت . تولیدات کشاورزی ما در سالهای اخیر چندین برابر شده این از خدا بیخبرهای نانجیب همه رو دارن صادر میکنن تا ملت گرسنه بشن . حالا ببین چطور خشم خدا تاوان اینکارها رو میده
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      1 1
      چرند میخوای بگی نمیگی ی وقت یک پزشک توی سایت میچرخه؟ کم خونی ناشی از کمبود گوشت قرمز و در نتیجه اهن باعث افزایش پلاکت میشه
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 7
    افساد طلبان از خدا وقیامت بترسید.واز مردم حیا کنید وظلم را تمام کنید.راه هدایت را پیشه خود کنید.که خیلی زود باید پاسخگوی اعمالتان باشید‌.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    10 1
    مشرق شاید تنها خبر گزاری باشه که من میام بعضی وقتا سر می زنم توجیح این همه بیچارگی پاشیدن نمک به زخم ملت هست بهتره واقعیت ها رو ببنیم و به جای توجیح و به به و چه چه ! راه حل بدیم برای این مشکلات ! چشم بستن روی مشکلات و ندیدن مشکلات مردم ! مردم رو ناامید میکنه و اون موقع است که باید از مردم ترسید!!
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      5 2
      راه حلی جز زنده شدن خلخالی و کشتار همه لیبرالها تا نفر آخر وجود ندارد.
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    14 2
    درست میفرمایید با اشتغال زایی برای قشر تحصیلکرده از راههایی چون اسنپ و تپ سی وغیره خیلی از مسولان متشکریم.
  • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    4 0
    حائن تر از جریان چپ کسایی هستند که به تماشا نشستن .اگر جریان چپ به حبس ابد بابت خیانت محکوم بشن ...جریان تماشا گر باید با خانوادشون اعدام بشن ..سکوتشون همراهی با جریان خائن هست بسا گناهکارتر
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    0 1
    به نظرمن خواننده اگر نویسنده مطالب فوق در اظهاراتش ادبیات پرخاشگری را کنار بگذارد شاید گفته های او اثرمثبتی در اذهان عموم داشته باشد
  • فرهاد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    2 6
    آقا کاری به پمپاژ و ،حجاریان ،فتنه و جهانگیری نمیدونم اصلاح طلب و اصولگرا امثالهم نداریم ،واقعیت ها را بپذیریم واقعا مردم در فشارن نه گرسنگی ولی رفته رفته به سمت سوتغذیه داریم میریم ، نباید سر خودمان را زیر برف کنیم ، خودمانیم غریبه بینمان نیست کشور در وضع اقتصادی بدی بسر میبرد همه چیز سه برابر و گاها چهار برابرشده چرا خودمان را گول میزنیم ، عامه مردم با پوست وجانشان تورم و گرانی را دارن حس میکنن ،مردم ایران نازنین وبا صفا هستن سخت کوش به این سادگی ها خیابان نمیان نترسین از موقعیت خودتان به فکر مردم باشین
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      4 7
      از آلبانی چه خبر عمو فرهاد؟
  • ستار IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    11 5
    مشرق جان با این فرمان چیزی به دره نمانده ، ای که دستت میرسد کاری بکن ، ۴۰ سال انقلاب شده امروز مردم در بدترین وضعیت موجود دارند زندگی میکنند چرا اینقدر جیب پر پول خودتان را با عامه مردم مقایسه می کنید ؟، شما اینقدر مردم مردم میکنید چرا کاری برای مردم نمیکنید ؟ چرا گوشت ۴برابر برنج ۳برابر لبنیات ۳برابر .... گران شده اما حقوق ها ۴۰۰ هزار تومان تو را به خدا واقعیت ها را بپذیرید ، اگر وضع به همین منوال پیش برود مطمن باش اول انتخابات شکست خواهد خورد و دوم مردم به خیابانها خواهند آمد چون دیگه چیزی برای از دست دادن ندارن
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      8 0
      پس بگو چرا مرفهان بالاشهری حامی نظام ومقاومت هستند و مستضعفان جنوب شهری ضد انقلاب و طرفدار سازش!
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      2 4
      جیب خودت پر پول .وضعیت اقتصادی دسته گل دولت نه مشرق .
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 16
    منظورت سه تا دفتر کاری تو آلبانی دیگه. 13 تا منافق بیکار نه 400 تا منافق فراری.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    7 7
    بعضی جوری کامنت می گذارند که. انگار مشرق مسبب. مشکلاتشان است. مسبب این گرفتاریها وکوچک شدن سفره مردم.. دولت بنفش واصلاح طلبان. خاعن هستند. که بایست محاکمه و مجازات بشوند
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      10 2
      یعنی میخوای بگی مردم به هرکی که شما میگی رای بدن این منطقیه بنظرت مردم به کسی رای دادن که فکر میکردن میتونه مشکلات حل کنه که اون هم نشد
  • DE ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    3 3
    خب این بیشرفهای خائن رو چرا نمیگیرن ؟ دادستان چرا بیکار نشسته ؟
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    13 1
    خوش بحال شما که توی ایران زندگی نمیکنید چیزی هم که نمی‌بینید تا ناراحت شید احتمالا نویسنده مشرق توی اروپا زندگی میکنه
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      0 3
      بااین صداقتی که از مشرق می بینیم .مشرق دربین مردم وبامردم وهم درد مردم .
  • زين العابدين IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    3 0
    دولت گرین کارتی وجریان نفوذ ابی برای شنا کردن نمیبینند والا شناگر ماهری هستند البته فعلا در کویرند وخواهند بود با هوشیاری مقام معظم رهبری مد ظله العالی
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    15 2
    مشرق .خودت که حرام خوری و از پول بیت المال بهت میرسه.حداقل به قول همون امام حسینی که قبول نداری ازاد مرد باش واقعیت بنویس
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      3 7
      حرامخور ودروغگو خودتی .توامام حسین می‌شناسی ؟؟؟!!!
  • FR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 5
    دیگه اینها هیچ غلطی نمیتوانند بکنند .....هسته سخت تلخی ش بیرون زده کدخداهم در حال فرار از منطقه ست !
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    10 1
    مطلب از این چرندتر تا به حال ندیده و نخوانده بودم
  • ممل فشفشه KW ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    18 2
    خجالت نمی کشی این همه دورغ میگی شما ب عنوان خبرنگار دارین خیانت میکنین با این اخبار کذب شرم آوره
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      3 5
      فحش نده .حرف داری حرف بزن .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 1
    ولش بابا بحث نکنید دیگه جای امیدی نیست خواهش می کنم سیب زمینی رو ارزون کنید آب پز کنیم نمک هم از دریا بیاریم که دیگه پول نمک هم نداریم با اینا بچه هامون رو سیر کنیم
    • آروشا IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
      9 0
      حقوق خوبی میگیری که این حرف ها را میزنی .کدام اشتغال کدام کار.اقای خبر نگار اگر میتونی یک کار برای ما پیدا کن .8نفر تو یک خانواده بیکاریم.نفست از جای گرمی میاد
  • LU ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    7 0
    آمار بیکاری بیشتر نباشه کمتر نیست دوم الان یک میلیون پانصد بنظر شما خط فقر نیست با پنج نفر عائله تازه مطمئنم از من هم بد تر هم هست تو جامعه اگه مردمو گول میزنید لاقل با خودتون روراست باشید
  • سلامی IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    6 0
    با نوشتن این مقاله شکی نیست که نفس شما از جای گرمی بلند میشه خبر از زندگی اقشار جامعه ندارید یا این مقاله را مغرضانه نوشته اید شاید شما به لطف نوشتن اینگونه مطالب فربه شده باشید و یا شاید هم از آقازاده ها باشید درطول عمر ۵۷ ساله ام گزارش خبری تا این حد کاذب ندیده بودم خودتان میدانید که به همه اقشار توهین کردید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
    0 0
    فَعَقَرُوها فَقالَ تَمَتَّعُوا فِي دارِكُمْ ثَلاثَةَ أَيَّامٍ ذلِكَ وَعْدٌ غَيْرُ مَكْذُوبٍ «65» پس (على‌رغم آن همه سفارشات و تهديدات، قوم ثمود) شتر را پِى كردند (و دست و پايش را بريدند)، پس (صالح) گفت: (براى مدّت) سه روز در خانه‌هايتان بهره‌مند باشيد (كه بعد از آن عذاب الهى فرا خواهد رسيد)، اي
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    سلام اگه.میخایید بدونید بیکاری هست یانه ساعت۱۱صبح برید خیابون.تو مترو تو ساعت کاری اینهمه ادم بیرون چه میکنن خیلی راهته وقابل لمس ممنون
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    بنظر من بیکاری خیلی زیاده
  • شهروند FR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
    1 0
    هیچ..فریادی.وناله.ای.از.روی.سیری.شکم.نیست.حقیقت.همیشه.تلخ.است.
  • ج د ا IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
    0 0
    اگر هم همچین سخنانی درست باشد اینها در مقام پاسخگویی به مردم هستند نه در مقام طلبکار از نظام ، اینها خودشان حامی دولت بی تدبیر اصلاح طلب بودند ، اینها خودشان مسبب این وضعیت هستند ، مردم نباید این سخنان را از این فتنه طلب ها قبول کنند بلکه باید از آنها بازخواست کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس