کد خبر 988695
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
نصب دروبین پنترا در پارک خراسان

یک محقق از نصب ده‌ها دوربین بدون برچسب شناسایی در پارک ملی تندوره خراسان رضوی خبر داد. دوربینهایی که بسیاری از آنها ساخته شرکت پنترا هستند بدون آنکه مشخص باشد توسط چه کسی در این زیستگاه نصب شده‌اند.

به گزارش مشرق، یک محقق از نصب‌ ده‌ها دوربین بدون برچسب شناسایی در پارک ملی تندوره خراسان رضوی خبر داد. سید مهدی کاظمی که تصاویری را از دوربین‌های نصب‌شده در پارک ملی تندوره به ثبت رسانده می‌گوید: لازمه نصب دوربین در مناطق چهارگانه محیط زیست، نصب برچسب حاوی اطلاعات طرح یا فردی است که مسئولیت نصب دوربین را در منطقه بر عهده دارد. اما در حال حاضر ده‌ها دوربین در پاک ملی تندوره نصب شده که فاقد برچسب اطلاعات است.

بیشتر بخوانید:

از جاسوسی تا ترویج بی‌خدایی در دولت اعتدال/ چگونه مبلغان «داروینیسم» کودکان ایران را مغزشویی می‌کنند +تصاویر

اسارت؛ هدیه سازمان محیط زیست به یوزپلنگ‌ +عکس

وی ادامه می‌دهد: سازمان حفاظت محیط زیست برای حضور و تحقیق در پارک‌های ملی، موانع بسیاری پیش پای محققان می‌گذارد اما اینکه این تعداد دوربین بدون برچسب در تندوره وجود داشته باشد شبهه‌برانگیز است چه آنکه طبق شنیده‌ها از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و سمن‌های محیط زیستی، سازمان حفاظت محیط زیست مدتی پیش به دستگاه‌های امنیتی این قول را داده بود که دوربین‌های متعلق به موسسه حیات وحش میراث پارسیان که اعضای آن در بازداشت به سر می‌برند را از مناطق جمع کند.

کاظمی در پایان می‌گوید: با توجه به اینکه این دوربین‌ها تولید شرکت پنترا هستند که تجهیزات موسسه حیات وحش میراث پارسیان را تامین می‌کرده حالا این سوال مطرح می‌شود که چرا سازمان محیط زیست نسبت به جمع‌آوری و یا تعیین مشخصات دوربین‌های موجود در پارک ملی تندوره اقدامی نمی‌کند؟ آیا به غیر از تندوره در زیستگاه‌های شاخص دیگر کشورمان هم دوربین‌های بدون برچسب فعال هستند؟ چه کسی مسئولیت پیامدهای نصب این دوربین‌ها و تصاویری که ثبت می‌کنند را خواهد پذیرفت؟

موسسه  پنترا آنگونه که در وب‌سایت خود آورده در زمینه حفاظت از 40 گونه «گربه وحشی» و اکوسیستم آنها فعالیت دارد.این موسسه طی سال‌های گذشته با موسسه حیات وحش میراث پارسیان همکاری و از فعالیت‌های آن حمایت کرده است. توماس کاپلان، توماس، موسس و سرمایه‌گذار موسسه پنترا یکی از حامیان مالی گروه «اتحاد علیه ایران هسته ای» است که نقش مهمی در شکل گیری و اعمال تحریم علیه ایران داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    17 4
    کار کاووس ملعون بوده
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    2 0
    باید دوربین های اطلاعات به صورت مخفیانه از طبیعت فیلمبرداری کنه تا جاسوس ها مشخص شن
  • US ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    8 0
    گاندو
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    13 1
    جاسوسیه حواستون خیلی جمع باشه.
  • سید رضا IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
    2 0
    نفوذ ، نفوذ ، نفوذ ! هوشیار باشیم !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس