خودرو اسرائیلی

Hatehof Wolf یک خودروی زرهی سبک و چهار سیلندر است که رژیم صهیونیستی آن را در سال ۲۰۰۵ تولید کرده است. این خودرو حتی در برابر مین‌های زمینی و تجهیزات انفجاری نیز حفاظت شده است.

سرویس جهان مشرق - حزب الله لبنان دیشب و یک هفته بعد از آماده باش نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور شهید حسن زبیب و یاسر الضاهر در روستای عقربا سوریه عملیات انتقام جویانه خود را انجام داد و با وجود آماده‌باش رژیم صهیونیستی و صفر کردن اهداف مد نظر مقاومت لبنان در مرز و ایجاد اهداف ایذایی نظیر قرار دادن سربازان پلاستیکی در مناطق مرزی، عملیات نظامی حزب‌الله یک خودروی نظامی از نوع وولف را با موشک‌های ضد زره هدف قرار داده که بر اساس بیانیه رژیم صهیونیستی تلفاتی نداشت. البته رژیم صهیونیستی تلاش کرده تلفات احتمالی این عملیات را مخفی نگه دارد.

با وجود تهدیداتی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در طول هفته گذشته در مورد واکنش حزب‌الله مطرح کرده و مدعی شده بود که لبنان هزینه واکنش احتمالی حزب‌الله را پرداخت خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد تل آویو خود را کنترل کرده و تنها چند حمله موشکی محدود به اطراف منطقه مارون الرأس و یارون انجام داده است.

استفاده صهیونیست‌ها از سربازان پلاستیکی در نوار مرزی

** جزئیاتی از منطقه عملیاتی حزب‌الله در الجلیل شمالی

أفیفیم یک منطقه صهیونیستی در اراضی روستای اشغالی صلحا در الجلیل شمالی است.  این منطقه حدود ۱ کیلومتر از خط سبز با لبنان  فاصله دارد و سردمداران رژیم صهیونیستی فلسطینیان این منطقه را بعد از جنایت‌های گسترده‌ای که در تاریخ ۱۸ آگوست سال ۱۹۴۸ مرتکب شدند،  اخراج کردند.  در حال حاضر یکی از پایگاه‌های نظامی بسیار مهم و راهبردی رژیم صهیونیستی در این منطقه قرار دارد.

گروه موسوم به «شهیدان حسن زبیب و یاسر ظاهر» وابسته به مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان در ساعت ۴ و ربع به وقت لبنان بعد از رصد دقیق تحرکات صهیونیست ها، یک خودروی نظامی ارتش اسرائیل را با استفاده از موشکهای ضد زره در مسیر جاده شهرک صهیونیست نشین «افیفیم» مرزی فلسطینی اشغالی به جنوب لبنان را هدف قرار دادند که در جریان این حمله موشکی ضد زره دقیق، تمام سرنشینان این خودرو کشته و زخمی شدند. رسانه های وابسته به اسرائیل از ترس تضعیف روحیه، تا کنون امار تلفات را اعلام نکرده اند.به گفته منابع، بالگردهای اسرائیلی زخمی ها و کشته ها را به بیمارستان ها انتقال داده اند.به گفته برخی منابع در این حمله ۴ تن از صهیونیست ها در خودرو زخمی شده اند.

همزمان با این حمله دقیق، ارتش اسرائیل چندین خمپاره را به سمت زمین های خالی در اطراف شهرک «یارون» در جنوب لبنان پرتاب کرد. پهپادهای جاسوسی اسرائیل نیز به صورت مستمر بر فرار آسمان منطقه«مارون الراس» لبنان به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر پناهگاه‌های صهیونیستی در فاصله ۴ کیلومتری با مرز لبنان از ترس واکنش بیشتر حزب‌الله به روی ساکنان صهیونیستی بازگشایی شده است.

به گفته منابع محلی، ترس شدیدی بین ساکنان شهرک‌های صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ایجاده شده است و بسیاری از ترس بیشتر واکنش در خانه‌ها مخفی شده‌اند و برخی قصد فرار به پناهگاه‌ها را دارند.
 

فرودگاه بین المللی«بن گورین» که بزرگترین فرودگاه بین المللی اسرائیل محسوب می‌شود و در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق تل آویو واقع شده تمام مسیرهای پرواز خود را از ترس واکنش بیشتر حزب الله تغییر داده است.

ارتش اسرائیل همچنین مسیرهای فلسطین اشغالی به سمت مرز لبنان و سوریه را تا اطلاع ثانوی مسدود کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اولین واکنش به حمله نیروهای حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی با طرح این ادعا که هیچ نظامی اسرائیلی در این علمیات کشته یا زخمی نشده، مدعی شد که لبنان هزینه این عملیات را خواهد پرداخت. وی گفت که رایزنی‌ها در خصوص اتفاقاتی که در آینده انجام خواهد شد، ادامه دارد.

ادعای نخست‌وزیر و ارتش اسرائیل مبنی بر عدم وجود تلفات در علمیات حزب الله حتی از سوی رسانه‌های اسرائیلی نیز مورد پذیرش قرار نگرفته و شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که اگر این عملیات جراحات و تلفاتی نداشت، علت فرود بالگردهای امدادی رژیم صهیونیستی در بیمارستان رامبام چه بوده است؟

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی حتی تصاویری از فرود بالگرد این نظامیان در بیمارستان مذکور در حیفا را پخش کرد.

اورلی الکلعی خبرنگار رادیو رژیم صهونیستی نیز  با رد ادعاهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دست کم دو نظامی زخمی شده اسرائیل به بیمارستان رامبام در شمال فلسطین اشغالی اعزام شده‌اند. پیش از این نیز رسانه‌های رژیم صهیونیستی فرار نیروهای اسرائیلی بعد از عملیات مقاومت لبنان در افیفیم را مستندسازی کرده بودند.

** واکنش مثبت سران سیاسی لبنان به عملیات حزب‌الله

همان گونه که در مورد درگیری‌های رهبران سیاسی لبنان مبنی بر حق لبنان در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی شاهد بودیم، انجام این عملیات نیز با واکنش مثبت مقامات لبنانی مواجه شده است.

در همین رابطه الیاس ابو صعب وزیر دفاع لبنان در گفتگو با پایگاه خبری العهد تاکید کرد که ارتش لبنان پس از این، اقدام به مقابله و هدف قرار دادن تمامی تجاوزهای دشمن اسرائیلی می‌کند. وی ابراز داشت که لبنان قوی‌تر از گذشته است و تمامی بحران‌هایی که لبنان با آن مواجه بوده، باعث افزایش قدرت آن می‌شود. این در شرایطی است که این کشور رئیس جمهوری قوی و رهبرانی هوشیار از میان تمامی گروه‌ها دارد. وی تاکید کرد که اسرائیل باید از این موضوع درس بگیرد.

وی برخی مطالب مطرح شده در انتقاد از عملکرد دولت را در عرصه سیاسی بی‌ارزش و در افکار عمومی بی‌تاثیر دانست و در رابطه با فشارهای خارجی وارد شده به لبنان گفت که رئیس جمهور به هیچ یک از این فشارها اهمیتی نمی‌دهد و ما نیز توجهی به آن‌ها نداریم. ما تنها در راستای منافع لبنان فکر می‌کنیم و به فضل این هوشیاری، لبنان به سمت پیروزی‌های بیشتر پیش می‌رود.

بو صعب در این گفتگو با اشاره به اقدام ارتش مبنی بر ایستادگی در برابر پهپادهای متجاوز دشمن صهیونیستی تاکید کرد که تصمیم ارتش در این زمینه یک تصمیم لحظه‌ای نبود، بلکه تصمیمی است که بر اساس آن اگر پهپادهای اسرائیل با چشم غیر مسلح دیده شوند، به سمت آنها شلیک خواهد کرد. هر تجاوزی که به لبنان صورت گیرد و ارتش بتواند در برابر آن بایستد، به آن شلیک خواهد شد.

تصویر انتقال کشته و زخمی های رژیم صهیونیستی پس از عملیات حزب الله لبنان

** واکنش گروه‌های فلسطینی به عملیات حزب‌الله

گروه‌های مقاومت، واکنش قهرمانانه حزب‌الله لبنان در هدف قرار دادن خودروهای صهیونیستی با سه موشک کورنت در شمال فلسطین اشغالی را مورد ستایش قرار دادند. حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس بر حق مقاومت لبنان در دفاع از ملت خود در برابر تجاوز رژیم خودکامه صهیونیستی تاکید کرد و گفت که این خودکامگی تنها با مقاومت جدی قابل توقف است. وی تاکید کرد که تجاوزهای اسرائیل ضد امت عربی حجم جنایت عادی‌سازان روابط با رژیم صهیونیستی را فاش می‌کند. وی ابراز داشت که این درگیری ثابت کرد که رژیم صهیونیستی همچنان مانند گذشته دشمن اصلی امت اسلام باقی خواهد ماند.

جهاد اسلامی فلسطینی نیز واکنش مقاومت لبنان و مجاهدان آن را به حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب و ملت لبنان و خانواده‌های شهدا تبریک گفت.

گردان‌های قدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که واکنش بی‌سابقه مجاهدان مقاومت حزب‌الله نشان داد که گزینه مقاومت قوی‌ترین گزینه برای مهار دشمن صهیونیستی و عبرت گرفتن اسرائیل است.

کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین نیز واکنش حزب‌الله را نقطه عطف مهمی در قواعد درگیری‌ها ابراز کرده و در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که واکنش مقاومت پیام آشکاری بر قدرت مقاومت نسبت به پاسخ به تجاوزات اسرائیل در تعمیق معادلات جدید در درگیری فراگیر با اشغالگران است.

جنبش المجاهدین نیز اعلام کردند که واکنش حزب الله مناسب بود و در روز روشن قدرت بازدارندگی صهیونیستی را ساقط کرده و ماهیت درگیری با اشغالگران را تغییر داد.

** خودروی صهیونیستی که منهدم شد را بشناسیم

Hatehof Wolf یک خودروی زرهی سبک و چهار سیلندر است که رژیم صهیونیستی آن را در سال ۲۰۰۵ تولید کرده و به بهره برداری رسانده است. این خودرو مأموریت‌های ویژه‌ای دارد که شامل تمامی خدمات زرهی و حفاظت شده می‌شود و در گشت‌زنی‌های عمومی و به عنوان نفربر و خودروهای انتقال کالاها و فرماندهان نظامی و اتاق کنترل و فرماندهی به کار گرفته می‌شود. این خودروها همچنین توسط نیروهای ویژه و نیروهای امدادی رژیم صهیونیستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این خودرو مشخصات ویژه‌ای در تولید کابین فرماندهی دارد و برای نیازهای رژیم صهیونیستی در مبارزات مدرن خودرویی مناسب به شمار می رفت، اما انهدام این خودرو توسط موشک‌های کورنت حزب الله لبنان نقطه سیاهی در تاریخ مأموریت‌های آن به شمار می رود. رژیم صهیونیستی با احتمال عملیات حزب الله در مرزهای خود اقدام به استفاده از این خودروها کرده بود، اما انهدام این خودرو توسط موشک‌های مقاومت برنامه‌های تل‌آویو را به هم ریخت. به همین علت است که اسرائیل تلاش دارد تعداد تلفات و زخمی‌های نیروهای خود را در این عملیات مخفی نگه دارد. این در حالی است که خودروی مذکور قابلیت حمل ۱۲ نفر را دارد.

خودروهای مذکور حتی در برابر مین‌های زمینی و تجهیزات انفجاری نیز حفاظت شده است و در تمامی بخش‌های خود چراغ و دوربین دارد که برای مأموریت‌های شناسایی نیز به کار گرفته می‌شود.

این خودرو که «گرگ» نامیده می شود، توسط صنایع نظامی رافائل رژیم صهیونیستی ساخته می‌شود و پیش از این به کشورهای گرجستان، مقدونیه و رومانی نیز فروخته شده است.

** جزئیات عملیات حزب‌الله و دروغ‌پردازی‌های ارتش

عملیات حزب‌الله لبنان در ساعت ۴ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی انجام شد. رونین منیلیس سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز با اعلام این خبر مدعی شد که کسی در این حادثه کشته یا زخمی نشده است. رژیم صهیونیستی بعد از این علمیات شرایط منطقه مرزی را عادی کرد و به شهرک نشینان اسرائیلی اجازه تردد در مناطقی که پیش از این ممنوع کرده بود را داد.

** عملیات مقاومت و تثبیت معادلات جدید

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دیشب با تایید این عملیات به عنوان پاسخ مقاومت به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت با پاسخ خود به رژیم صهیونیستی توانست معادله قدرت را تثبیت کند. وی خاطرنشان کرد مقاومت خواهان حفظ قدرت بازدارندگی و قواعد درگیری به منظور جلوگیری از وقوع امور خطرناک‌تر است.

وی با بیان این‌که مقاومت متعهد شد به هرگونه تجاوز اسرائیل پاسخ دهد، افزود: اسرائیل خواست از طریق تجاوزی که علیه سوریه صورت گرفته است قواعد درگیری را تغییر دهد، این رژیم خواست دست به عملیات امنیتی در ضاحیه جنوبی بزند بدون اینکه رد پایی از خود به جای بگذارد ولی رسوا شد و جنایتی که مرتکب شده بود دامانش را گرفت. بنابراین دشمن باید هزینه این تجاوزگری را بپردازد.

یائیر گولان رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این عملیات گفت که حزب‌الله وعده داد و بار دیگر به وعده خود عمل کرد.  

در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هیچ کس در اسرائیل به دنبال تنش نیست. این سرتیپ نیروهای ذخیره اعلام کرد که در صورتی که ارتش اسرائیل در این علمیات تلفات داده باشد، واکنش به این عملیات یک اشتباه استراتژیک خواهد بود.

* علی عباسی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    اسم مشرق نیوز رو عوض کنید بذارید توهم نیوز خخخخخخ
    • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      حالا تو چرا از گزارش توهم نیوز میسوزی خخخخ
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      فعلن که توهم را خودشون باور کردند و دارند به بیست و پنچ سال بعدشون که آواره میشن فکر میکنند... تو هم بشین برا خودت خیال بافی کن جونم..هه هه هه
    • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      آب رو بریز اونجایی که میسوزه!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      و شماهم عقده ای کامنت
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      سرچ کن نزدیکترین داروخانه، بعدش بهترین پماد سوختگی. ناراحتی نداره هر عملی عکس العملی داره. اینو ما ایرانی ها که دیگه کشف نکردیم. نیوتن گفته توی قانون سومش.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      قلی چی میگی تو؟
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      19 46
      فوتبال نیوز درسته
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      آخ اخ پماد خوبه پماد بمال
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      پیری ! آلبانی پوشک چنده!؟
    • رهگذر IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      3 4
      تقصیری نداری ، ظاهرا" خیلی میسوزی. بسوز تا تمام شوی.
    • بهزاد IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      2 8
      سلام به همه این فرد که نظر داده احتمالی قوی یه اسراییلیه که فارسی بلده بنویسه :))))
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    39 37
    پراید ما از اون بهتره
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      عرضه ندارن ماشینی بهتر پراید بسازن برای همین به ماشین های اسراییل حسودی می کنن.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      برو خودرو رعد طوفان ارس 2
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      چشمهای کورت رو باز کن ماشینهای زرهی و نفربر های ساخت سپاه صد مرتبه از اینها بهتر و قابل اعتمادتر هست
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      14:29 اگر واقعا سپاه همچین فناوری داره بجای خودروی نظامی واسه مردم خودرو بسازه که با پراید قتل عام نشوند
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    56 25
    یه چندتا نکته:!-تعداد تلفات هنوز نامشخصه 2-خودروی مذکور هدف سه موشک ضد زره قرار گرفته!!!(نه یک فروند) 3-اگه کسی هم با این شرایط زنده مونده باشه معجزست( حالا یا امدادغیبی یا معجزه تکنولوژی) 4-فاصله از مرز حدود 1000 متر بوده که برای موشک کورنت این فاصله خیلی نزدیکه و احتمال اصابت بالای 95 درصده(کورنت سه کیلومتر رو میتونه بزنه) 5- اینکه بعد از حمله آژیر خطر به صدا در میاد و مردم به پناهگاه میرن نشاندهنده ترس نیست چون احتمالا وقتی اسراییل هم حمله میکنه بروبچه های حزب الله نمیان تو خیابون چیپس و پفک بخورن و بمبهای اسراییلی رو تماشا کنن! بین شجاعت و حماقت، ترس و احتیاط فرق هست.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      در خصوص ترس شهروندان بايد بداني كه صهيونيست ها كه ساكن شهرهاي اسرائيل هستند همگي نظامي اند و بخصوص شهراهي شمالي و اين با شهروندان لبنان خيلي متفاوت هستش!
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      شک نکن که ترس در وجود صهیونیست ها نهادینه است که از دوعامل ویا اتفاق نشات میگیره اولی چون این سرزمبن مال اونها نیست وغصبی هست و آرامشی در آن ندارند ودوم ترس از اتفاقی که در آینده ای نه چندان دور رقم خواهد خورد و اینها مجبورند از این سرزمین با تحمل حالتی دردناک خارج شوند که این هم وعده قرآن در سوره اسرا می باشد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    یک نفربر در مقابل دهها حمله توسط جنگنده های F35؟؟ اصلا حمله تلافی جویانه ای نبوده است. اصلا قابل قیاس با حملات اسراییل نیست. خودتون رو مسخره کردید
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      پشو صبح شده باید بری حمالی
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      مثل این که زیاد فیک می خوانی
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    خدا را شکر که اسراییلیها (صهایونه!) با این حمله مثل موش توی زیرزمین قایم شدند. ما فکر کردیم انتقام یعنی دخل نتانیاهو را آوردند و یا مثلا وزیر دفاعشون ترور شده. گویا یه سرباز بدبخت حین گشت زنی، کشته شده.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      پس خبر نداری اینها چقدر از جانشان میترسند و حاظرند به خاطر آن چه کارهایی انجام دهند .... هر کشته در اسرائیل ضربه سخت روحی و روانی بر پیکره ارتش و جامعه صهیون هست
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      18 42
      چرا متوجه نیستی که 20 سال پیش اعراب حتی جرات نداشتن به حمله به خاک ا-س-ر-ا-ی-ی-ل؟؟ فکر کنن چه برسه به حمله تلافی جویانه با اعلام قبلی. حالا ابر ارتش خاورمیانه در دهه 70 و 80 میلادی، تو خاک اشغالیش زمینگیر شده. دم بچه های مقاومت گرم
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    چقدر متوهمید یه ماشین با یه خون دماغشدن رو اینقدر بزرگ میکنید عرضه داشت میزد تو تلاویو.... بسه ماخر نیستیم
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    مشرق قبل از اینکه که ماشین مرزبانی اونا رو مسخره کنی یه نگا به ماشین های مرزبانی خودمون بنداز
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    مقاومت طومار صهیونستها را درهم می پیچه. .و.اونا خودش ون این بهتر می دونن.
  • محمدرضا IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    معاون وزیر خارجه آمریکا گفته وقوع جنگ اسرائیل و حزب الله حتمی است.و چون شبکه های اسرائیل سانسور شدیدی دارن،به احتمال زیاد کشته هم دادن،و احتمال ی جنگ بین حزب الله و اسرائیل در پیش باشه ، که کل منطقه رو میزنه بهم و پای موشک های ایران به اسرائیل باز میشه
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    ارتش ما هنوز داره با وانت پیکان و نیسان آبی و تعداد انگشت شماری هایلوکس 2010 سروکله میزنه!!!
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      24 97
      برای اینکه دولت پول و بودجه نوسازی ناوگان لجستیکی و ترابری را نمی دهد
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    چهار روز دیگه اسرائیل با اف ۳۵ لبنان،سوریه و عراق رو شخم خواهد زد به روال قبل
  • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    نتان یابو مث سگ میترسه اونا هیچوقت کشته ها رو اعلام نمیکنن هر بارم از ترس یه حمله میکنن بعد مث موش صد سوراخ قایم میشن می گن قصد جنگ نداریم خاک بر سر ادمهای بی وطن و مزدوری که از صهیونیسم دفاع میکنند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    مرگ بر منافقین آلبانی. مرگ بر صهیونیست. مرگ بر منافقین داخلی(اصلاح طلبان و کارگزاران)
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
      153 3
      آلبانی!!!::::))))
  • h US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    6 2
    از هزاران سال پیش زندگی در سایه ی دین جای خود را به زندگی در سایه ی احترام به انسانیت داده و هر لحظه خدای صاحبان دین دستور خشم و رزم بی امان علیه خدای بی دینان را می دهد و این افسانه ی کهنه زندگی بسیاری از انسانها را از آنها گرفته و می گیرد . هرکس را باخدایش رها کنیم و به حق زیستنش احترام بگذاریم .
  • GB ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    9 1
    اسرائیل بیش از سیصد حملهء هوایی در سوریه و لبنان و عراق انجام داده و انتقامش فقط انهدام یک خودرو چهار سیلندر است؟ خیلی خوبه والله!
  • DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    4 5
    حزبالله که دروغ نمیگه اسراییل هم دروغ نمیگه اون میگه کسی خراش بر نداشته این هم ادعای داره یک ویا دوفرمانده کشته شدندن حالا نتیجه گیری من آینه ان دو فرمانده افسر پلاستیکی بودن (بیطرف )
    • DE ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
      0 0
      عمو هوش انگ شما نگاه به پلاستیک خودت نکن کسانیکه در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و11 روزه صهیون را شکست دادند فرق لاستیک و ماستیک و پلاستیک رو خوب میفهمند.
  • DE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 4
    پماد تحریمی نیست هرکی خواست بدون محدودیت و بدونه نسخه پزشک دراختیارش قرار میدم بدون در نظر گرفتن رنگ صلیقه
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    4 1
    از پلیس راه یاد گرفته که ماشین ماکت و چراغ نصب میکنه. ولی اگر ماشینها واقعی باشه بهتره که دزدیده و صادر بشه چون هر کدامشان در تهران راحت ۱ میلیارد فروش میره.
  • علی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    3 22
    تعداد بروبچ البانی اینجا زیاده. خوبه باز تو همون لونه موشاتون میتونین کامنت بزارین اینجوری دپرس نمیشین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس