رهامی

رهامی: مردم جدا بودن اصلاح‌طلبان از روحانی را نمی‌پذیرند.

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ماه عسل اصلاح‌طلبان با روحانی به پایان رسید

تاجزاده: این جامعه لجن است؛ گرسنه‌ایم و می‌خواهند بروند دریای مدیترانه!

«مصطفی تاجزاده»، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ در مصاحبه با شماره اخیر نشریه امید جوان گفته است:

بالاخره می‌خواهیم دیپلماسی ما در خدمت توسعه باشد یا در خدمت توسعه‌طلبی در منطقه؟

مثلا آقای ولایتی جوری با ذوق و شوق می‌گفت «ما داریم به آب‌های گرم مدیترانه می‌رسیم بطوریکه صفویه هم نرسید»؛ گویی امپراطوری قوی‌تر از صفویه تأسیس کرده‌ایم. در حالی که در همین تهران برای تأمین حداقل‌های مردم مشکل داریم. برخی از مردم ماه‌هاست گوشت نخورده‌اند. این ننگ است.

او می‌افزاید: این همان چیزی است که آقای بهشتی می‌گفت که این جامعه لجن است.

تاجزاده می‌گوید: اینجا مردم گرسنه باشند که می‌خواهیم به آب‌های گرم مدیترانه دسترسی پیدا کنیم!؟

*درباره اظهارات تاجزاده بیان چند نکته ضروریست:

یکم: اظهار اینکه توسعه یافته باشیم یا به دنبال توسعه‌طلبی منطقه‌ای! شبهه‌ای است که بلافاصله پس از بروز بحران در سوریه و حضور مستشاری کشورمان در این کشور بر سر زبان اعاظم اصلاح‌طلب افتاد.

چند سال قبل و پیش از تاجزاده، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران نیز همین معنا را بیان کرده و گفته بود: باید بررسی کرد که آیا منافع ملی ما این است که در منطقه یک کشور پیشتاز انقلابی باشیم یا یک کشور اقتصادی. این دو اولویت کاملا با یکدیگر متضاد است که در برخی موارد نمی‌توان آنها را با یکدیگر جمع کرد! [۱]

دوم: کسی که یک فهم ساده از مقوله امنیت و قدرت داشته باشد، می‌داند که حضور فرامنطقه‌ای یک کشور در عرصه‌های امنیتی و سرزمینی جز با پشتوانه قدرت ملی، پیشرفت شاخص‌های رفاه و خوداتکا بودن اقتصاد ممکن نیست.

پس اگر دکتر ولایتی از این می‌گوید که ایران می‌تواند در آبهای مدیترانه حضور یابد بایستی به جای بهانه‌جویی و لجن‌پراکنی پیرامون این حقیقت غیر قابل انکار، به شاخص‌هایی اندیشید که توانسته‌اند این قدرت را برای ایران پدید بیاورند.

شاخص‌هایی مثل قرار داشتن ایران در جایگاه هجدهم اقتصاد جهانی، ضریب جینی مطلوب ایران، کاهش نرخ بیکاری در ایران طی ۸ سال گذشته، قطع اتکای حیاتی کشور به درآمد نفتی و... که غیر از حضور فراسرزمینی ایران در عرصه‌های دیگری مثل ازدیاد سفرهای داخلی و خارجی مردم ایران نیز جلوه‌گر شده است.

و سوم: مسئله «گرسنگی» در ایران پس از یک دوره ۵ ساله سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون از اوضاع کشور؛ توسط دانلد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مورد اشاره صریح قرار گرفت.

و پس از آن بود که اشاره‌های اصلاح‌طلبان به این معنا شکل وسیع‌تری به خود گرفت.

اولا اگرچه ما منتقد دولت و اصلاح‌طلبان هستیم اما انصاف می‌گوید مسئله گرسنگی اگرچه در ایران هم می‌تواند وجود داشته باشد ولی به اثبات عقل و آمار، شیوع ندارد و هیچکس نمی‌تواند مثل برخی کشورهای آفریقایی و یا مثل ماجرای قحطی مشهور ایران در اوایل قرن بیستم، در خیابان‌ها و کوچه‌های کشور، گرسنگان را ببیند که در حال مردن هستند!

ثانیاً دلسوزی آقای تاجزاده برای چیزی به نام گوشت نخوردن مردم و یا شیوع گرسنگی در میان آنها، اثباتا مزوّرانه است چون وضع موجود را شخص ایشان، سایر دوستان اصلاح‌طلبشان و اعتدالیون پدید آورده‌اند. وضع موجودی که از یک نظارت ساده بر قیمت‌ها هم (عمداً یا سهواً) عاجز است و مثلا قیمت میوه را تنها در یکسال تا ۶۰ درصد گران کرده است.

در اثبات ناراستی صحبت‌های تاجزاده بیان این نکته هم ضروریست که اصلاح‌طلبان در عین اینهمه سیاه‌نمایی عجیب و غریب از فضای کشور؛ در هنگام ارائه راه حل اینطور می‌گویند که مطالبه اکثریت مردم «رفع حصر» و یا مثلاً بیرون آوردن خاتمی از انزوای سیاسی است!

گفتنیست، یک خبرگزاری اصلاح‌طلب نیز به تازگی در مصاحبه با یک فرد غیر مشهور، مدعی شد مردم ایران گرسنه شده‌اند و در سطل‌های زباله به دنبال غذا می‌گردند! [۲]

***

افزایش قیمت نان؛ بی‌تدبیری دولت به نان مردم رسید

خبرگزاری فارس روز یکشنبه گذشته گزارش داد که قیمت نان لواش در شهر زنجان، ۱۰ درصد گران شده و به ۱۸۰ تومان رسیده است.

«محمد موسوی»، رئیس اتاق اصناف زنجان در این رابطه با بیان اینکه این افزایش قیمت مشروط است و باید وزن نان ۱۶۰ گرم شود، گفته است: این افزایش ۱۰ درصدی خودسرانه نیست و مصوبه دولت را دارد.[۳]

*اگرچه در روزگار فعلی عدد ۱۸۰ تومان برای یک نان عدد زیادی نیست و حتی کمتر ایرانی هست که سکه یا اسکناس ۲۰۰ تومانی در جیب داشته باشد اما قضیه از وقتی خطرناک می‌شود که دولت محترم دقیقا در شرایط التهاب اقتصاد و در فضایی که «کارشکنی قیمتی» آشکارا در حال تخریب اذهان است؛ به ناگاه به سمتی گام برداشته که مستقیما به سفره‌های مردم مربوط می‌شود.

این در حالیست که مقامات دولتی طی هفته‌های اخیر کراراً تأکید کردند که عدم ایجاد تنش را تضمین می‌کنند و دولت خود را مکلّف می‌داند که کالاهای اساسی مردم را بدون هیچ دردسری تضمین کند.

در واقع دیگر ماجرای ارز و سکه نیست که بی‌تدبیری‌های دولت در وهله اول فقط دامن صاحبان ارز و سکه را بگیرد و تأثیری هم بر سایرین داشته باشد بلکه ماجرا مستقیما به چیزی به نام «نان» برمی‌گردد که بالا رفتن ولو یک ریالی آن هم در شرایط فعلی یک تصمیم غیر مدّبرانه است که به مثابه ریختن بنزین بر آتش تلقی می‌شود.

البته درباره دولتی که خود پرچمدار سیاه‌نمایی از اوضاع کشور است، در رسانه‌های رسمی خود ناامیدی را ترویج می‌کند و برخی مقاماتش بر گرسنه بودن مردم ایران و قرار داشتن اقتصاد کشور در «شرایط ته درّه»؛ درد و دلها بسیار است. ولی به هر حال همین دولت بایستی مشکلات را حل کند و منتقدان هم بایستی از دولتی که با رأی اکثریت بر سر کار آمده، حمایت عقلانی داشته باشند.

از همین روست که مجدداً تأکید می‌شود خیز برداشتن دولت به سمت مقولاتی مثل سوخت یا نان که مستقیما با سفره‌های مردم در ارتباط است (هرچند بی‌سر و صدا و در یک شهرستان)؛ یکی از غلط‌ترین کارهای ممکن و حتی غلط‌تر از رها کردن سکه در بازار آزاد است که یک افزایش جزئی آن هم به دلیل تأثیر روانی زیادی که دارد، می‌تواند موجب تنش و حتی تنش خیابانی شود.

***

می‌خواهیم حسابمان را از روحانی جدا کنیم ولی...

رهامی: مردم جدا بودن اصلاح‌طلبان از روحانی را نمی‌پذیرند

«محسن رهامی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه که سایت خبرآنلاین آنرا منتشر کرد، گفته است:

ما در سال ۹۲ و ۹۶ در مورد حمایت از روحانی اشتباه نکردیم و آن تصمیم یک تصمیم درست سیاسی بود، اگرچه در عین حال ما مسئول اشتباهات و کاستی‌های دولت نیستیم، زیرا درست است که ما دولت را دربرابر کاندیداهای دیگر حمایت کردیم اما در تصمیم گیری های او چندان نقشی نداریم و طبیعی است که مسوولیت آن را حاضر نیستیم بپذیریم، ولی مردم این موضوع را از ما نمی پذیرند و اساسا تفاوتی میان دولت روحانی و اصلاح طلبان قائل نیستند.

او همچنین در پاسخ به این سؤال که پس این حقیقت دارد که اصلاح طلبان حساب خود را از دولت جدا کرده‌اند؟ تصریح می‌کند:
 

بله! به تدریج این رویه شکل گرفته است. البته نمی‌خواهم، بگویم ما از آن تصمیم خود پشیمانیم چرا که در آن زمان تصمیم درستی گرفتیم و اگر بار دیگر به عقب برگردیم باز همان تصمیم را اتخاذ می کنیم، ما از دولت روحانی از سال ٩٢ حمایت کرده ایم و الان هم حمایت میکنیم، اما امروز لازم است بگوییم که به طور صد در صد حسابمان را از بعضی تصمیمات و انتصاباتی که منجر به این گونه مشکلات شده است، جدا می‌کنیم.[۴]

*آقای رهامی جزو ریش سفیدهای اردوگاه چپ است اما با این حال گویا به یک حقیقت ساده واقف نیست و آن اینکه در عالم سیاست، برخی رفتارها و گفته‌ها، ایجاد مسئولیت همیشگی می‌کند و به هم‌سرنوشتی منجر می‌شود.

مثلا رفتارهایی مثل «تَکرار می‌کنم» لیدر اصلاح‌طلبان، جمله مشهور رسول منتجب‌نیا مبنی بر اینکه ما «فدائیان روحانی» هستیم و نبود حتی یک انتقاد اصولی از جانب اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم؛ جملگی موجب شده‌اند که اصلاح‌طلبان و دولت تبدیل به لاله و لادن شوند و هیچ انفکاکی در میان آنها ممکن نباشد.

همچنین گزاره‌هایی مثل «نقشی نداریم» و «حسابمان را جدا می‌کنیم» و غیره نیز از جانب مردم پذیرفتنی نیست زیرا رئیس‌جمهور روحانی به نسبت دولت سابق خود هیچ تغییری درباره اصلاح‌طلبان نداشته و بلکه استفاده بیشتری هم از آنها در بدنه دولت کرده است.

فلذا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند، بگویند سهمی در تصمیمات دولت ندارند. ضمن اینکه اساساً در سیاست؛ هنگامی که بیانیه انتخاباتی داده می‌شود، سهم هم تعیین می‌شود و دیگر اهمیتی ندارد که بیانیه دهندگان در کجای دولت پیروز سهم دارند!

مدتها قبل از رهامی، صادق زیباکلام در صحبت‌هایی گفته بود: خوب و بد روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود. [۵]

گفتنیست، مسئله «عبور از روحانی» از سال‌ها قبل مورد رصد تحلیلگران اصولگرا قرار گرفته بود و آنها بارها و بارها به مردم هشدار داده بودند که اصلاح‌طلبان یک روز از روحانی عبور می‌کنند.

مرحوم «حسن شایانفر» چند سال قبل تأکید کرده بود که صدای عبور از روحانی را خواهیم شنید. [۶]

***

۱_https://www.farsnews.com/news/۱۳۹۴۰۹۰۱۰۰۱۵۶۵

۲_ mshrgh.ir/۸۹۱۴۵۰

۳_ http://fna.ir/bofw۴z

۴_ https://www.khabaronline.ir/detail/۸۰۲۲۲۴/Politics/parties

۵_ mshrgh.ir/۷۷۰۳۳۹

۶_ http://fna.ir/KGO۱S۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 122
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 25
  • US ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    دهان تو لجن است سرتاپاي تو وطن فروش بد هيبت لجن است ، خانه اي تو از توش بيرون امدي لجنزار است ، بوي لجن تو را از فرسنگها دور از ايران بمشام ميرسد ، مردك لجني
    • وطن دوست BE ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      آفرین -- عالی بود. اینها یک مشت مفت خورند که بشتر میخواهند بخورند با مملکت کاری ندارند با انسانیت کاری ندارند -- عقدهمند از سر تا پا .
    • دیدگا IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      92 20
      وضعیت موجود کشور و این فاجعه اقتصادی و رفاهی حاصل نظریه پردازی های اصلاح طلبان در زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی هست که در نهایت بیشرفی حتی حاضر نیستند به خطای خود اقرار کنند!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      52 9
      خودت رو ناراحت نکن. از لجنی بویی برخاست و فروخاست.
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      اينا اسهال طلب هستن بوى گندشون همه جا رو گرفته فكر ميكنن جامعه بوى لجن ميده!!!! گنديده ها
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      30 10
      چطور این منافقین و وطن فروشان حضور آمریکا و انگلیس و سایر قدرت های غربی در منطقه و بغل دست ما با هزاران دلیل توجیه میکنند؟ قبول کنید آمریکا و غرب با انباشت ثروت چپاول شده دیگر کشور ها به این سطح از پیشرفت و توسعه دست پیدا کردند ،البته ما نه برای استثمار و غارت سایر ملل ولی برای حفظ منافع مشروع باید در جایی که منافع داریم حضور داشته باشیم
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      35 11
      این یارو تاج زاده احتمالا از حمله موشکی سپاه تا حد ترکیدن از روی حقد و کینه پیش رفته زده به سیم اخر ملعون نمیگه اگر تفکر انقلاب باسردارانی مثل سلیمانی و حاج عبدالله والی و چمران و احمدی روشن و شهریاری و ..... در ایران حکومت کند دو ساله ایران گلستان میشود بخدا این شعار نیست کما اینکه دولت نهم که تا حد زیادی در مسیر انقلاب پیش رفت اما سر اخر منحرف شد فقط میلیونها ایرانی بی بضاعت را صاحب خانه کرد
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      31 15
      کیست که نداند لغو استخدام در ایران و واگذاری های شرکتهای نفتی و صنعتی زمان و توسط دولت خاتمی انجام شد
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      33 17
      چرا وقتی میدانند همه مردم حیا و عفاف و پاکی را دوست دارند باز هم سعی دارند جامعه را فاسد کنند این اصلاح طلبان
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      7 4
      کثافت
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      9 4
      امریکایی ببند دهنتو تا گل نگرفتمش.تو برو دلواپس ترامپ باش
    • minax IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      4 4
      بخدا قصم یکنفر باید توی صورتشون وایسه و بگه که یک تار موی دکتر ولایتی میارزه به کل اندان کثیف امثال توی روحانی نما خخخخ بابای شما روحانی نماها هم که رفت اون دنیا امثال شماها هار شدین خخخخ اگر امروز رئیس جمهور کشور بزرگ روسیه میاد ایران برای توافق تجاری و حذف دلار و استفاده از ارز ریال و روبل فقط بخاطر جناب دکتر ولایتی بوده که تشریف برده بودند بدستور رهبری به روسیه بخاطر اینکه بقیه اقایون این دولت اصلا سواد سیاسیشون در حد یک پسربچه است که هرروز اخبار سیاسی میبیند و دنبال میکند خخخخخخخ
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    93 25
    ای کاش آمریکا یا هندوستان چند تا تاجزاده داشتند. آن وقت آمریکا با سی میلیون گرسنه و کارتن خواب و هند با بالای دویست میلیون خیابان خواب گرسنه این همه پول و هزینه را صرف امور نظامی و لشکر کشی به مناطق مختلف دنیا نمی کردند!
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      24 14
      آمریکا هم فرا منطقه ای است و اقتصاد موفق دارد حالا از هر طریق . چین هم که درکل دنیا حضور داره واقتصاد موفق هم داره .
    • به IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      34 15
      منظورت از اقتصاد موفق همان ارتش گرسنگان و بیکاران و شورش 99 درصدی ها است؟ آره. آمریکاییها بلدند از کل اقتصادشان فقط برجهای شیک و قصرهای ابرثروتمندانشان را به دنیا نشان دهند.
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      7 1
      خدا تو رو هم شفا بده.قبل از تاجزاده ایران گرسنه نداشت؟؟؟؟؟ بعد یه سوال دیگه هند دقیقا به کجا لشکرکشی میکنه؟ فیلم هندی دیدی؟
    • به IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      2 0
      کوری هزینه های نجومی فضایی و هسته ای و موشک های قاره پیمای هند را ببینی؟ یا لشکر کشی های ناوهای هواپیما برش را؟ منتهی چون همه کارهایش زیر نظر آمریکا انجام می شود حساسیتی هم برای کسی ندارد. حتی اگر همه کشمیریها را قتل عام کند.
    • امین ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      6 3
      خطاب به 17:15، گرسنه همه جای دنیا هست، حتی تو خود آمریکا که امثال شما عاشقش هستید، ولی وجود گرسنه ، با شیوع گسترده گرسنگی خیلی فرق داره، حتی یک بچه هم می فهمد که مشکلات اقتصادی مردم دغدغه امثال تاجزاده نیست ، اگر این گونه بود حداقل ایشون سیاست های غلط اقتصادی دولت محبوبش را نقد می کرد، نه اینکه سیاست های منطقه ای کشور را به غیرمنطقی ترین روش ، به چالش بکشد.
  • جاوید IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    آقای تاج زاده گرسنگی مردم اززمان 8سال رکودعلمی اقتصادی دولت خاتمی شروع شد باآمدن احمدی نژاد که شمایان پاپیچش شدین پیشرفت اوج گرفت وباز با آمدن روحانی 8سال رکودشروع بابستن در کارگاههای اتمی ایران توسط دولت بی مقدارشما ادامه یافت تا خدامیداندکی؟ چراتوعبی خاتمی نبوی مهاجرانی وسایر رفقا گرسنه نیستید؟===چون دزدید ! تادرمملکتی دزدباشد مردم عادی گرسنه خواهندبود. افتاد؟
    • امیر IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      24 54
      جوک قشنگیه، پیشرفت با آمدن مرد بست نشین و خانه نشین.. کشور با آمدن مرد بست نشین و خانه نشین چند دهه عقبگرد داشت.
    • به امیر IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      51 19
      آره! از بس عقبگرد داشت به قله سرعت رشد علمی دنیا رسید. شاخص بورس 8 برابر شد! بیش از کل تاریخ ایران کار عمرانی انجام شد. میلیونها نفر صاحب مسکن و خودرو شدند. هر روز پی در پی خبر پیشرفتهای علمی و هسته ای و نظامی و فضایی به جامعه تزریق می شد! حتی کارگر بیکار سر چهارراهها پیدا نمی کردی ببری! سیل سفر های آخر هفته ها راه افتاد و گردشگری حسابی رونق گرفت و جالب اینکه همین مردم فحش می دادند به گرانی و خواهر و مادر احمدی نژاد! بچشند و بکشند. این است نتیجه کفران نعمت.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    تو وهم حزبی هات از همه لجن ترید
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    27 8
    تاریخ نشون داده شده.
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    4 17
    ولایتی
  • مهدی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    94 16
    اگر اندک لجنی هست زشما هست ز اصلاح طلب ز واداده ی دوران . زتدبیر و امید و ز امید کم مجلس ز منافق و زخائن به تمامیت خون شهدا هست و زبرجام زجامی که به دست ... امثال ... پر گشته زخوناب همین مردم عاشق همین مردم عاشق به ولایت ،به شهادت . ولی حیف ،دوصد حیف از آن رای و از این سعی
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    اگه ایرلن لجن بود تاجزاده بعد از زندونش نمیتونست راحت لم بده و با حقوق مکفی بازنشستگیش علیه نظام چرت و پرت بگه. تازه به حساب من تا حالا دوبار هم اعدام شده بود.
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    نمک به حرومی ینی همین. ینی با رأفت نظام اعدام نشی و بعد بیای بگی اینجا لجنه.
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    75 32
    به امید روزی که امام زمان دست این اوباش و مفسدین رو رو کنه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    54 24
    مرگ بر تاج زاده
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      46 6
      بگو مرگ بر منافق مرگ برجاسوس مرگ ب نفوذی و مرگ بر مدیر چند تابعیتی و ..... این مزدور هایی مثل تاجزاده از این جور مر گ بر گفتن ها بیشتر ناراحت می شوند !!!
    • سید US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      26 4
      آخر این شخص هستیش به تاج ربط دارد!!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      15 6
      خخخخخخخخخخخ لعنت بر تاج زاده منحرف
  • وفا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    20 62
    مشرق جان خوب آبدوغ خیار درست میکنی.دستت درد نکنه
  • جوادی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    69 8
    مثل اینکه آقای تاجزاده یادش رفته که جامعه امروز توسط اصلاح طلبان به لجن کشیده شد .همان هایی که با عفت و حجاب زنان مبارزه کرده و دست اجانب را وارد سفره فرهنگ مردم کردند . این جیغ ها را که می شنویم یاد دزدی می افتیم که لابلای مردم داد می زد آی دزد ........ نفاق و دورویی و سر سپردگی ایشان و هم فکرهایشان هنوز هم در صد عظیمی از لجن های جامعه امروز است امید وارم بزودی با تخلیه ایشان و همفکرانشان چاه فاضل آبمان تبدیل به چاه آب شیرین شود .
  • محمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    54 16
    ۱- کشور آمریکا که قدرت نظامی و اقتصادی اول جهان هست ۴۴ میلیون گشنه و گدا داره و بدهکارترین کشور جهان هست و مجبوره که بودجه ی خودش رو با استقراض و پول نزول ببنده ٢- تو همون آمریکا شما رنگین پوستان، محصلین، مهاجران، کهنه سربازان، زنان، بازیگران، هنرمندان و ورزشکاران رو می بینید که همه شاکی و ناراضی ان و هر بار تظاهرات برگزار می کنن ولی هیچکدوم از اینها مانع جاه طلبی های توسعه طلبانه ی حکومت یاغی و جنایت کار آمریکا نشده ۳- آمریکا بیش از ۷ تریلیارد دلار خرج تروریست ها کرد، جمهوری اسلامی کی از این کارها کرده؟!
    • US ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      14 0
      درسته بخدا در كاليفرنيا كه پنجمين قدرت اقتصادي جهان است و يكي از ثروتمندترين استانها امريكا است بغل همين بولي هليز معروف كارتخواب ها بيداد ميكنند اشگ ادم در مياد از ديدن اين همه بي خوانمان زن و مرد ، ان چه حيرت اور است بسياري از انها كهنه سربازان ويتنام و جنگ عراق و افغانستان هستند كه اين كشور ثروتمند با كهنه سربازانش اينگونه رفتار ميكند ، وسط خيابان ميخوابند و در دستانشان دهها كيسه پر از إشغال است كه همه داشته هاي انها از اين دنيا است ، انوقت برخي ميگويند بايد از امريكا اتحاد را ياد گرفت يا مانند لجن زاده ميگويند اين جامعه لجن است و گرسنه هستيم ، از گرسنگي تو يكي بمير پرخور بي مصرف، شما خا ذاتا گرسنه هستيد و دنيا و ايران براي شما بايد مانند يك چراگاه باشد ، گرسنگي شما چون ذاتي هست شما هرگز سير نخواهيد شد گرسنه بدنيا امده ايد و گرسنه هم شرتون را از دنيا كم ميكنيد ، ًاقاي لجن زاده ايران براي ايرانيان با شرافت يك چراگاه نيست وطن است با پستي بلنديهاي وطني چند هزار ساله است كه از هميشه تاريخ ايرانيان براي بقاي ان خون داده اند ، جاي تو در ايران نيست چون شما متعلق به لجن زاري هستي كه ايران را شامل نميشود ، شرم بر تو كه از زماني كه ترا دنبال ميكنم جز خيانت و وطن فروشي چيزي در چنده تو نديده ام ، مرگ بر دشمنان داخلي و خارجي ايران جانم فداي ايران اين گلستان جاويد و مردمان گل ايران كه بايد علف هاي هرزه مانند ترا از اين گلستان درو كرد
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    69 16
    یکی به این آقا بگه بابا کی این جامعه را به لجن کشیده مردم عادی که نمی تونن همچین کاری بکنن بگردین بین خورتون ببینید چه کار کردید.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      10 4
      موافقم
  • حسین PL ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    61 11
    آقای تاجزاده مشکل اقتصادی داریم چون بخشی از اقتصاد و امورات اجرایی افتاده دست نفوذیها و خائنینی مثل تو ولی در بخش نظامی به دلیل سیستم اطلاعاتی قوی و وجود نیروهای انقلابی جاسوسها و امثال تو نتونستن نفوذ کنن به همین دلیل شکست ناپذیر هستند و به دریای مدیترانه و مرزهای فلسطین اشغالی رسیدند، قطعا تو نفوذی هستی ولی دستگاه اطلاعاتی که زیر مجموعه دولت هست تلاش نکرد این را اثبات کنه. خائنین و جاسوسها و نفوذیها میگن چون دستگاه اجرایی در بحث اقتصاد بد عمل کرده و بعضا سیاستهاش شکست خورده پس دستگاه نظامی هم بی دلیل باید شکست بخوره و برگرده! خوب این علاوه بر اینکه شدیدا توجیه احمقانه ای هست مگر میتونه حرف کسی باشه جز اینکه نفوذی باشه یا به دلیل حماقت تحت تاثیر فکری جاسوسها و نفوذیها؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    24 4
    گرون کنید آقا نان روهم گران کنید تواین اوضاع که همه چی داره گرون میشه مردم دیگه سرشدن هرکاری هم بکنین کسی چیزی نمیگه
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    36 13
    لجنزار اصلاح طلبان بوی تنفر ملی می دهد...
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    30 14
    لجنزار اصلاح طلبان بوی تنفر ملی می دهد...
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    26 5
    وقتی این فتنه گران امثال تاجزاده رو در فتنه 88 آزاد میکنند بایدم الان زبونشون دراز شه و مردم رو با حرفای چرت و پرت فریب بدن
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    18 4
    این جامعه لجن نیست این بوی لجن از شما و دوستانتان هست و این جامعه لجن که میبینی ماه عسل دیدن چهره دوستانتان است که همه غرب گراهای خائن لجنند
  • کاوشگر فضایی IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    47 9
    اقای تاج زاده لجن تویی با اون تفکرات لیبرالی ...
  • اشنا IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    24 10
    اقای مشرق چند وقت پیش یادتون گفتید گرانی نیست اینها شلوغ کردند هنوز نان و سوخت گران نشده حالا چی میگید بفرما نان هم گران شد پس قبول کنید کشور در بحران قراردارد.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      22 6
      بحران ساختگی توسط عشاق غرب برای برگرداندن کدخداشون به هر قیمت.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    42 20
    این جامعه لجن نیست بلکه سیاستمدارانی مثل تاج زاده وشریعتمداری کیهان وامثال اینها جامعه را به لجنزار بودن متهم می کنند ننگ بر جناحین اصولگرا واصلاح طلب
  • بینام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    34 12
    همتون یکی هستید ، بجایی اینکه به همدیگه گیر بدین به فکر مردم باشید، چون آدم گشنه دین و ایمون سرش نمیشه.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    24 3
    معلومه خونه هاتون همه بالای همت هست پیشنهاد میکنم یه سر به همین شهر ری به اسلام آباد به یافت آباد بزنید فقرو حس کنین گدا پرور ها
  • US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    27 14
    هر جا لیبرالها و جریاناتی که به شکلی به فراماسونر ها گرایش دارند نفوذ میکنند حتما انجا به لجن کشیده میشود .
  • امیر IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    23 34
    همه موافق افکار مشرق نشینان و هیچ مخالفی هم نیست ولی تو انتخابات پشت سر هم شکست نصیب افراطیون؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      19 10
      برو تو همون سایتای زنجیره ایتون نظر بده فرارو خبر انلاین و ...... انتخاب شما نتیجش چی شد جز وضع اسف بار مردم و کثافت پراکنی امثال تو و تاج زاده علیه نظام برو از گشایش های برجام که از ترکیه براتون اوردن میل کن و لذت ببر با انتخابت
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      38 16
      بعد 8 سالل اصلاحات هیچکس حاضر نشد به افساد طلبان و هشمی رای دهند ایندفعه هم همان می شود ولی تا 8 سال دیگر دوباره فتنه ای در صندوق ها بیرون میآورید شما لجن های سبز و بنفض . خدا از شماها نگذرد انشاالله
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      11 3
      نتیجه انتخابات سرتاسر تقلبی با 5 میلیون رای گمشده را باور کردی؟
  • ناشناس IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    29 1
    ماشالله به این مردم فهیم اکترا فهمیدن این اوضاع کار همین اوباش ازغیرت بدور هست ماشالله افرین ایران ابادم ارزوست
  • حسین IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    5 16
    واقعا کدوم بیشعوری نمیتونه حرفهای این سیاسی بزرگ را بفهمه بابا خودتون گفتین چراغی که به خانه رواست ....
  • حجت IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    37 6
    تاج زاده جان؛ این مملکت بد، این مملکت لجن، چرا گ*نمیشین بریم آمریکای گل و بلبل. جان خودم ناراحت نمی شم. قول قولم می دم نه گریه کنم نه دلم تنگ بشه
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    36 7
    آقایون اصلاح طلب مامانی مرفه بی درد باید بگویند بریده ایم و عرضه کار نداریم تا خودمون( انقلابیون وفادار) کارها رو سرو سامان بدهیم. بلد نیستید . لجن پراکنی نکنید.
  • US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    16 3
    در این که جامعه ناسالمی داریم شکی نیست. جامعه ای که براحتی بر روی یکدیگر سوار میشویم تا بالاتر برویم !!! از وضعیت خیابان ها تا ورزشگاهها و بازارها و ... به راحتی میشود فهمید که رو به افولیم.
  • سیناا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    22 33
    مملکتی که من جوون تحصیل کرده حتی کارگری هم برام پیدا نشه و هیچ ثبات اقتصادی نداشته باشه و تورم سیصد درصدی، از لجن هم بدتر است. حتی اگر یک سری جیره خور قبول نکنن.
    • AE ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      6 9
      از لجن هم گذشته
    • محمد IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      20 5
      منم تحصیل کردم بیکارم اما مثل تو بیشعور نیستم لجن تویی و رفیقت تاج زاده
    • FR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      6 5
      کار پیدا میشه. به شرطی که از پای کامپیوتر و کامنت گذاشتن پاشی بری دنبال کار شاصنم...
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    16 53
    این که کی حرف میزنه مهم نیست ولی اینکه جامعه ما لجن شده شکی نیست و گرنه این وضعمون نبود تاجزاده حداقل رو عقایدش ثابت قدم و برای این عقایدش هزینه داده و حرفهاش به واقعیت نزدیکتر...
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      32 5
      کیست که نداند لغو استخدام در ایران و قراردادی و شرکتی کردن کارگران مظلوم توسط دولت خاتمی انجام شد
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      13 15
      خدا شفا بده و با این لجن مهشورت کنه
    • محمد IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      20 7
      تنها چیزی که این موجود پلید نداره ثباته
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    66 7
    لجن همه شما اسلاحتلبای کثیف هستین
  • یک اصلاح طلب IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    20 3
    کیست که نداند لغو استخدام در ایران و قراردادی و شرکتی کردن کارگران مظلوم توسط دولت خاتمی انجام شد
  • ایرانی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 3
    بجای فحاشی به یکدیگر بهتر نیست ؟ واقعیت های موجود را ببینیم و به دنبال رفع ان ان باشیم و اصلاح امور...
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    14 2
    دراین جامعه فقط اشرافیت طلبان وطنفروشن که احتکار وفساد وهزاران کارهای ضد انسانی مرتکب ولجن واقعی هستن که جنابتون یکی ازوناس.. واینم بگم که اصلاح طلبانو هاشمی وروحانی وو بنیان نهادن.. الان امریکا ادعای دشمنی باداعش میکنه درحالیکه همه میدونن امریکائیها داعشو زائیدن. جریا ن اصلاح طلبا وروحانی دقیقا مثل همینه.روحانی بعد ازرفسنجانی پدراصلا طلباست.علی برکت الله. خدا ازت نگذره مشرق اگه سانسورکنی
  • ماری مسیحی IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    27 12
    مگه هاشمی و خاتمی رو هم نریختن و در انتخابات یکی شدن و خرج خاتمی را دادن و دولت را بین تیم خودشون تقسیم نکردن و تمام اقتصاد را 8 سال دیگر تحول هاشمی نداد همین خاتمی
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    8 2
    متاسفم از بی سوادی سیاسیون . یعنی ما با از قدرت جهانی مون دست بکشیم و در مرزهای کشورمون جنگ کنیم با دشمن؟؟ یعنی بهتره این؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    34 13
    متاسفم که در کشور ما اینقدر به براندازان و عمله امریکا و اسرائیل ازادی عمل و بیان داده میشه.. از بازیگری که به نفع تروریستها پست میگذاره تا سیاسی ورشکسته و خائنی که به رهبر نظام توهین میکنه که چرا به فکر دریای مدیترانه است تا مفسد و محتکر و .مشکل کشور فقط با سخت گیری بر این موریانه ها حل میشه ما هیچ مشکل پیچیده ای نداریم. بی شرف ها خودشون این دولت را حمایت کردن حالا میخوان شونه خولی کنند
  • ماری مسیحی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    24 4
    با سلام مگر همه بانکها و شرکت کردن نفت و صنعت و خصوصی سازی ها در زمان خاتمی نبود مگر همه پولها را همین خاتمی تحویل باند هاشمی نداد.
  • ماری IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    35 3
    با سلام مگه امثال آقای مرعشی میزارند مردم سیر باشند نصف بودجه مملکت وامهای بلاعوض ورانت های این خاندان هست ما با افکار امثال آقای تاجزاده باید برگردیم به 120سال قبل نه حتی 10سال قبل وضعیت امروز ما حاصل افکار امثال ایشون وحزب آنهاهست
  • سهند IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    26 3
    هر ادم احمقی هم میداند این همه هزینه و گرفتاریهای ویرانگر که برای مردم پبش امده نتیجه فتنه گری امثال تاجزاده در سال 88 و تحریمهای کمرشکن که فتنه گران با دادن گرا به دشمنان خواهان ان بودند تا کمر نظام و ملت را بشکنند چرا؟ چون ملت دست رد به سینه انها زده بودند در ضمن احمقجان همین چند روز پیش سرورتان رییس صهیونیستها رسما اعلام کرد در خاورمیانه جایی برای ضعیفان وجود ندارد و همه انها باید نابود شوند! شک نکنید اگر این حرف از دهن یکی از مسئولان جمهوری اسلامی در میومد همین فتنه گران به همراهی امریکا و انگلیس و صهیونیستها مسئله را به شورای انیت میبردند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    63 13
    آقای تاجزاده اگر این جامعه لجن است چون شما و امثال شما و همفکران و هم کفوان شما در آن هستید که به لجن کشیده شده. لجن است چون سرتا پای شما که لجن هستید آن را به لجن کشیدید. لجن است چون شما در لجن رشد می کنید و اگر نباشد شما جایی در آن ندارید.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    25 19
    تاجزاده می‌گوید: اینجا مردم گرسنه باشند که می‌خواهیم به آب‌های گرم مدیترانه دسترسی پیدا کنیم!؟ خاک تو سرت با این طرز فکر فامیلیت باید به جای تاجزاده میشد لجن زاده
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    28 8
    مرتیکهٔ نفهم شما و همفکرای وطن فروش و غرب پرستتون با دله دزدیها و آب به آسیاب دشمن ریختن این مملکت رو به لجن کشیدید ، حالا فریاد واویلا سر دادید ؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    14 4
    خوب جناب تاج زاده من با شما موافقم ،حالا قبول کنیم که جامعه به تعبیر شما لجن شده ،سوال اینه که عامل و مسبب کیست ،به جز جناب عالی و دولت تدبیر تان و پدیده تکرار!!!شما نباید جای مدعی باشید باید الان پاسخگو باشید که چرا جامعه را به لجن کشیدید.
  • نامی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    22 1
    یک مشت دوز که از خدا هم ترس ندارن
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    14 15
    از اینکه اکثر مسئولان لجن هستند و مردم هم نااگاه حرفی نیست ولی توی پدر سوخته از همه لجنتری
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    28 3
    روحانی وهاشمی رفسنجانی پدراصلاح طلبان ووطنفروشانه حالا عده ای جرئت گفتنشو ندارن بماند.اصولا روحانی همیشه مصلحت خودشو دنبال میکنه براش فرقی نداره امرو زبابدحجاب وفردا طرفدارحجاب امروز دادازدولت باسلاح وفردا طرفدارپرو پا قرص او..خلاصه هرچه را ک منفعت وقدرت ایجاب کنه. ولذا انسان عاقل وحزب سالم خودشو خرج اینجور ادما نمیکنه. گرچه ازجهات زیادی نقطه مشترک با اصلاح صلبان داره ویقینا درباطن بااوناس وازوناس
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    12 3
    مزدورهای وطن فروش ضد مردم مثل مزدور نیوز و دارودسته فقط بلدند مجیز گویی کنند
  • محمدعلی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    29 16
    یعنی نظام اسلامی نمی‌خواد دهان این جرثومه های فساد روببنددتاکی مماشات
  • رضا TR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    33 3
    سلام من ساکن ترکیه هستم دیشب در کانال دولتی ترکیه برنامه سیاسی بود در آنجا کارشناسان با اتفاق گفتند بعد سوریه نوبت ایران بود ترکها فهمیدند وجود ما در سوریه واجب بود این تاجزاده نفهمیده مثل آنها مانند الاغی هست که بار کتاب بر دوش بگیرند ولی چیزی از آن نفهمند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    15 5
    اگر فحش وبد اخلاقی برنده را تعیین میکرد امروز نامی از ابا عبدالله الحسین نبود ودشمنش با ان همه هتاکی امروز پیروز قلمداد میشد ،حال انکه امام با اخلاق وجوانمردی ومروت تا ابد پیروز است لذا از کسانی که فکر میکنند با فحاشی کمک به اصول گرایی اسلام میکنند خواهشا روش را اصلاح کنند البته عرضم فقط با معتقدان به مذهب وچارچوبه هایی اخلاقی است اگر دیگران روششان فحش وناسزا به مخالف است مسلمان نباید چنین باشد لاتسبو ......را از قران بیاموزید
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      4 0
      درقرانم خدا فرموده اونا مثل حیوانن بلکه بدترن..ویا درجای دیگه فرمودن اونا یعنی علمای یهود وهرعالم بی عمل مث ل الاغی ست که بارکتاب دارد. پس بنظر شما خدا فحاشی کرده یا مثال زده. که شنونده بهتربفهمه
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    3 0
    شلوغ نکنید
  • GB ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    10 14
    به ولله به مرگ کسی راضی نیستم ولی حکم اعدام برای امثال این لطف به خودشون و جامعه و بشریت هست ...جای خلخالی خالی . اگر گناهی هم داره گردن من .
  • مهدی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    19 0
    دشمن به پوشاک و نوار بهداشتی هم رخنه کرده
  • فرهنگی DE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    22 18
    چرا شما مشرق و دوستانتون چشماتون رو بستین و فقط زر میزنین. همه تون مثل هم هستین . خدایا ما رو از شر این آدما نجات بده.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      8 3
      شما فرهنگی ها ببیندید که برا دوزار حقوق بیشتر گول روحانی خوردید بهش رای دادید
  • ali IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 3
    اگه درآمد ما به نفت بستگی نداره پس چرا با کاهش خرید نفت کشورها از ما داره اینجوری وضعیت اقتصادی مون خراب میشه؟ واگه نرخ بیکاری در 8 سال گذتشه کمتر شده چرا اینقدر شرکت و کارخونه تعطیل شده و اعتصاب کارگران داریم؟ واقعا که مردمو چی فرض کردین؟
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      2 3
      اعتصاب کارگران به هر دلیلی می تونه باشه. ولی شما همین الان یه سر به آگهی های همشهری بزن ببین چقدر کار بلامتقاضی ریخته اونجا.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 2
    اقای تاج زاده یادت رفته
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    3 2
    خطر مگر دور شده ؟ هنوز هم میتواند که بعد از سوریه نوبت ایران باشد .
  • BE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    5 1
    لجن خودتی
  • کسری IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    4 0
    تمام این مشکلات این کشور به خاطر تفکر فلان زاده هایی مثل تاج زاده است. اینا از اینکه کشور در منطقه قوی شده دارن با معیشت مردم و اقتصاد بازی می کنن تا موفقیت ما در منطقه رو کم رنگ جلوه بدن. واقعا تمام این مشکلات ارز و پول و اینها همش زیر سر خود پست فطرتشونه. انقدر هم شرف و وجدان ندارن که بگن ما اشتباه کردیم و هر موقع از دولت انتقاد میشه میگن حساب ما از روحانی جداست چون تمام انگشت ها به سمت روحانی میره اینا عین بزدل ها اعلام جدایی از روحانی می کنن در حالی که این دولت متعلق به خود اسهال طلباست. اگه همچین فلان زاده ای مثل تاجزاده در آمریکا بود حکومت آمریکا کاملا محوش می کرد. چونکه میدونید توی آمریکا اگه ببینن کسی علیهشون اقدام کنه تمام سرگذشت زندگیش رو هم باهاش نابود می کنن. حتی ممکنه خانوادش رو هم نابود یا تغییر بدن. جوری که انگار اصلا وجود نداشته.
  • RO ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    10 0
    تاج زاده ومثل او که لیست خاصی است طبعی ناآرام وازنظرژنتیک متاسفانه همیشه حمله میکنند آنهم باتوجه به اینکه کاری هم نکرده اند آنها نه به دلیل فضیلتی بلکه بعلت نسبتی با افرادسرشناس جایی بودندکه بدون هیچ امتحانی وثبت امتیازی به جاهایی هم که رسیدند مثلا تقلب درانتخابات راجایزداستند شخصا شاهدبودم وقتی وی دردوره خاتمی انتخابات رابرگزارکردند صندوقهای رای به مقصدمیرسیدند امامهرهامفقود بودند ومیگفتندیادشان رفته مهررابیاورند ومهردرجایی مشغول خوردن پای برگهای رای باطلی بود وشخصا دیدم مثلادرشورای شهر افراد جلوی اسمشان صفرنوشته شده بود یعنی حتی خودشخص کاندیدا به خودش هم رای نداده بود ! جوامنیتی خاصی هنگام شمارش آراایجادکردندکه ازحکومت نظامی هم بدتربود وسرانجام هرکس بیشتر ازآنها تعریف وتمجید والبته پولدارتربود انتخابش کردند . اودرتهران محکوم شد امادرسراسرایران همین بود وبدتر چون دستشان بازتربود آنهادرهرحالی حالشان خوب نیست وپیوسته غرمیرنند وهنوزدرآن مرد اسب داردگیرکرده اند . مگرعمرچقدراست تاآن مرد پرایدداشته باشد !اینهاکه همی چیزدارند .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 7
    سایت مشرق ! خداوند مکر شما را در مورد تاجزاده با مکرش خنثی می کند
    • حسین ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      3 1
      خطاب به 16:11، پرفسور، تاج زاده اصلاً کی هست که کسی بخواد در موردش مکر بکار ببرد، تاج زاده یک ورشکسته سیاسی مفلوک است که در طول چندسال گذشته کلی اظهارنظر ضد و نقیض کرده است و تخصص بالایی در ذوق زده کردن دشمنان این کشور دارد.
  • SE ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    7 0
    ای تف به شرف و غیرت نداشته اَشْعَث بْن قَیس کِنْدی زمانه ما
  • رها IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 2
    مشرق؟؟؟ بابا از تو انتظار نداشتم، پسر جان در خصوص اظهارات تاجزاده باید عرض کنم که شما هم مثل دولتی ها دروغگو و عوام فریب شدین؟ در بند یک توضیحات میگی حضور مستشاری... چرا دروغ به این بزرگی و نشانه دار؟ چیزی بگید که خیلی از مردم خبر نداشته باشن.دروغ بزرگ دوم و... در مورد آمارهای بی سر و ته که معمولاً دولتی ها زیاد ازش میگن. رتبه هجدهم؟؟؟؟؟ نرخ بیکاری؟؟؟؟ شما حالتون خوبه؟؟؟؟ در مورد حصر باید عرض کنم که هرکس موافق رفع حصر باشه باید از همه مردم ایران خجالت بکشه چون حرکت همین ستاره ها باعث پرده دری و شکستن حرمتها بین مردم و نظام شد. بحث فساد و رانت و اختلاس که به صورت زمزمه بین مردم شایع بود با اعترافات و زیرآب زنی همین اساتید به فریاد و گنده گویی تبدیل شد. در آخر اینکه بحث گرسنگی و تجربه آن در کشور واقعاً هست و اگر همینطور به فکر عوام فریبی باشید ، درست زمانی متوجه میشین که طبق خواست قلبی شما ، مثل آفریقا عکسمون پخش بشه. بی انصافها چقدر شما وقیحید که در کشوری آباد و پر برکت مثل ایران ، منتظر دیدن صحنه هایی مثل آفریقا هستین؟ بابا عجب آدمی هستین شما....
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      4 2
      شما سنتی و صنعتی رو با هم می زنی ظاهرا؟! رتبه هجدهم ایران در اقتصاد، اعلام شده توسط صندوق بین المللی پول هستش و امثال شما باید بین سیاه نمایی از اقتصاد کشور و این رتبه توضیح قانع کننده ای داشته باشید.
    • به رها IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹ IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      3 0
      صبر کن تا با هم با هم بریم! حصر چه ربطی به این چیزها که گفتی داشت؟ الا اینکه یک معنا دارد. و آن اینکه همه این بحران اقتصادی از اول کار خود اصلاح طلبان بوده و هست برای فشار به نظام و رفع حصر رییسشان و ادامه فتنه 88 تا سرنگونی نظام و تبدیل ایران به لیبی.
  • SE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    4 0
    دوستان شما همان رانت خواران پتروشیمی ها و دزدیهای کلان بانکی و غیره جامعه را به لجن آلوده کرده اند
  • ن IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    1 0
    بطور کلی خوب...
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    3 5
    نه اصلاح طلبم ونه اصول گرا گور پدر هردوتاشان مهم این است که نباید وضعیت این باشد که هست پس گور پدر هر کسی که باعث این وضعیت شده است.
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      4 2
      گور پدر خودت که نمی بینید هر اقدامی در این کشور به نفع مردم و عمران مملکت انجام شود توسط اصولگراها بوده است.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    19 0
    کی بود در مناظره انتخابات نطق میکرد من اصلاح طلبم... آقای جهانگیری کجایی؟ دقیقا کجایی؟ بیچاره اون حداکثری که به این آقایون رإی دادند. زنانشان از دیوارهای موهومی ترسیدند که قراره توی پیاده رو بکشند و از گشت ارشادهای ورژن 2، وای بر چشمهای بسته و عقل...
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
      1 0
      الان داره دلار میشمره
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 0
    جامعه لجن را به ایران تفسیر نکنید منظورایشان جامعه اصلاح طلبان است وحرف درستی است ولی خود شخص ؟
  • محمد IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 0
    این حرف احمقانه آقایون دررابطه با حضور منطقه ای ایران مثل اینه که به یکی بگی به علت اینکه پاهات خوب کار نمیکنه باید دستات را ببندی!!! دوستان تاجزاده در حوزه اقتصاد فشل اندمیخوان حوزه دفاعی ما هم فشل شود به دوستانتان بگوییدیه خورده کمتر بخورندبیشتر کار کنندتا مشکل حل بشه خدای نکرده شما حسود که نیستی.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 0
    شما اصلاحات طلبان چکار کردید که اینها چکار کردنند تو که اینطور حرف می زنی جمع کن برو خارج لطفا این لباس خودرا از تنت در بیاورو
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 0
    ماشالله انقدر شعار دادین خودتونم باورتون شده.
  • دشمن خائن به دین و ایران IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    2 0
    خدایا تو خدایی و صابر اما مابندگانت که بنده ایم و ضعیف تا کی باید این الودگیها حلقه بگوش شیطان را تحمل کنیم دیگه نمی توانیم نفس بکشیم حق را بفرست ترا به خون حسین ابن علی .که بوسیله گذشتگان امثال تاج زاده شیعه نما به خاک و خون کشیده شد . خدایا حسین شهید شد تا حق مشخص شود پس اگر تجداران شیطان صفت می خواستند هدایت می شدند .
  • کوروش IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
    7 7
    خداوند این مملکت را از لنجن زار سبز و بنفش برهاند...
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    3 0
    آقای تاحزاده لجن تویی که هنوز آثار خیانتت در سالهاب 78 و 88 از بین نرفته است در انتخابات مجلس ششم به همهایران و بخصوص مرحوم هاشمی هم خیانت کردید و امروز شدید مدافع یغه چاک ایشان لجن تویی که نمی فهمی و با پول حرام زندگی نکبت باری را می کنید که از آخور غرب تغذیه می شوید وگر نه اگر یک ذره غیرت داشتی که نداری به مردم و کشور خودتوهین نمی کردی
  • روشنفکر IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    3 0
    امریکا اقتصادی بزرگ دارد بعدش امام علی گفت هر کس را با داشته هایش بسنجید هند کجا ایران کجا ما ده درصد نفت دنیا رو داریم رتبه ی دو گاز طبیعی رو داریم رتبه ی 4 معادن رو داریم مس سرچشمه بزرگترین معدن مس دنیاست کشور ما 4 فصله با اب و هوای مناسب برای کشاورزی خیلی از کشور ها اینارو ندارن حالا چرا انقدر اوضاع داغونه؟ هی مگن تحریم تحریم چی همه چی رو ما داریم بعدش اونا ما رو تحریم میکنن؟ شک نکین حتی ونزئلا هم منابع ما رو داشت الان یکی از ابر قدرت ها بود اره داداچچچ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس