علی شکوری راد

یک فعال اصلاح‌طلب با اشاره به سوختن سرمایه اصلاح‌طلبان به پای رئیس‌جمهور روحانی گفته است: سرمایه اجتماعی را بالاخره آدم خرج می‌کند. یک جا هم ممکن است، بسوزد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اشاره شکوری‌راد به سوختن سرمایه اصلاح‌طلبان به پای روحانی

«علی شکوری‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اتحاد ملت، در بخشی از مصاحبه خود با شماره دوشنبه گذشته روزنامه دولتی ایران درباره نسبت اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور روحانی گفته است:

«حساب خودمان را از دولت جدا نکرده و نمی‌کنیم. حداقل ادبیات من همیشه این طور بوده که گفته‌ام نه می‌توانیم و نه به صلاح‌مان است و نه به صلاح کشور است که بخواهیم حساب خودمان را از دولت جدا کنیم. هرچند بعضی‌ها می‌گویند حساب‌تان را جدا کنید تا بار عملکرد دولت روی دوش شما نیفتد. اما من می‌گویم ما نمی‌توانیم حساب‌مان را از دولت جدا کنیم. مسئولیت کار دولت بر عهده ما هم هست. منتها می‌توانیم انتقاد کنیم و در بعضی موارد که انتقاد داریم از دولت بخواهیم که بهتر عمل کند.
اینکه حساب‌مان را جدا کنیم نه می‌شود و نه فایده‌ای دارد. مردم این را از ما به این راحتی نمی‌پذیرند. بعضی‌ها می‌گویند شما از دولت حمایت کردید و سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان پای این دولت سوخت. من می‌گویم سرمایه اجتماعی را بالاخره آدم خرج می‌کند. یک جا هم ممکن است بسوزد.ولی راه احیای آن سرمایه اجتماعی این نیست که ما عقبگرد کنیم. زیرا شعار ما این است که به عقب باز نمی‌گردیم .»[۱]

*اظهارات شکوری‌راد، من‌حیث‌المجموع صحیح هستند اما ناگفته مهمی به نام «عذرخواهی» هم دارند...

در سیاست کلان، اگر یک جریان یا رجل سیاسی، نسبت به اشتباه خود ابراز عذرخواهی نکند و مسائلی که بواسطه این عذرخواهی بر او مترتّب می‌شود را انجام ندهد؛ اشتباه اول، کارکردی مثل قطعه اول دومینو پیدا خواهد کرد و سبب‌ساز دیگر اشتباهات می‌شود.

ضمناً آقای شکوری‌راد بایستی به طرح کوپنی شدن کالاهای اساسی نگاه می‌کرد و آنگاه در لسان می‌گفت که به عقب بازنمی‌گردیم!

طرحی که اگرچه برای رساندن کالاهای اساسی با نرخ مصوّب به دست مردم مطلوب است اما بدیهیست که به دلیل کم‌توانی دولت شاهد تکرار این نوستالژی دهه ۶۰ هستیم.

***

به راهی رفتیم که انتهایش «گرانی» بود...

«علیرضا محجوب»، فعال اصلاح‌طلب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس و دبیر کل خانه کارگر در قسمتی از مصاحبه تفصیلی خود با خبرگزاری ایلنا ضمن تأکید بر ضرورت افزایش مزد کارگران و توزیع کالا از طریق کارت‌های هوشمند گفته است: «دولت در کنترل قیمت‌ها و در مبارزه با گرانی منفعل است.» [+]

*ما در اینجا صحبت‌های آقای محجوب در ایام انتخابات سال ۹۴ را به ایشان و به مخاطبان محترم یادآوری می‌کنیم که بر خلاف حرف‌های امروزشان، در مصاحبه با ایسنا اینطور گفته بودند که:

«عملکرد روحانی ممتاز است و اصلاح‌طلبان راهی را می‌روند که شخص آقای روحانی نشان دهد .»[۲]

ضمن اینکه بعید است آقای محجوب بعنوان یک نماینده و یک فعال سیاسی نداند که اوضاع امروز کشور و مشکلات فعلی ناشی از همین قبیل حرف‌ها و ناشی رأیی است که امثال شخص ایشان و دوستان اصلاح‌طلبشان ساختند و در دامن مردم گذاشتند.

ما قضاوت درباره تناقضات امروز و دیروز محجوب و نسبت این حرف‌ها با وضع موجود کشور را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

*عکس از ایلنا

***

تذکر عضو شورای شهر به حناچی برای «حاجی‌فیروز»!

«ناهید خداکرمی»، عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه سه‌شنبه گذشته شورای شهر، با بیان اینکه چهارشنبه سوری تا سیزده بدر پتانسیل خوبی است که بتوانیم از لحاظ فرهنگی و گردشگری تهران را معرفی کنیم، در این باره گفته است: بارها به صورت شفاهی این را اعلام کرده‌ایم که بهتر است در برنامه‌های هنری شهرداری تهران به جای اینکه هزینه‌های زیادی صرف دعوت از هنرمندان ثابت شود، از هنرمندان آماتور محلی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در هر محله افراد هنرمندی وجود دارند که می‌توانیم برای جلب مشارکت آنها برنامه‌ریزی کنیم، در این رابطه تصریح کرد: مثل"حاجی فیروز" که کسی نمی‌رود آن را بیاورد، بلکه خودشان به صورت محلی مشارکت دارند.

به گزارش ایسنا، این عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران افزود: به شهردار تهران تذکر می‌دهم که باید در مراسم نوروزی از مشارکت هنرمندان محلی و ساکنان محل استفاده کنند. [۳]

*پ یش از این، یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز درباره «رفیق‌بازی» به شهردار تهران هشدار داده بود .[۴]

در همین حال، عبدا… ناصری، از مشاوران خاتمی به تازگی تأکید کرد که عملکرد بد شورای شهر تهران، شرایط سختی را برای اصلاح‌طلبان پدید آورده است .[۵]

***

1_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/page/7019/1/504345/0

2_ https://www.isna.ir/news/94090301713/

3_ https://www.isna.ir/news/97122111103/

4_ mshrgh.ir/941402

5_ mshrgh.ir/941402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    8 24
    این که چیزی نیست تمام اصولگرایی هم در پای احمدی نژاد سوختن که هیچ منفجر شدند ولی هنوز هم می گویند حق با ماست
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
      12 2
      اصولگرایان عرضه برائت جویی از احمدی نژاد، تأکید بر انحرافش و خواست محاکمه اش را داشتند. شما هم اگر عرضه دارید بسم الله...
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
      1 8
      نویسنده و کامنت گذار نمک به حرام تشریف دارند.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
      1 0
      اسهال طلبان نان به نرخ روز می خورند این تناقض ها در رفتارهایشان بی نهایت است. وضعیت بی سابقه امروز نتیجه سیاست های کثیف همین کسانی است که دیروز مردم را فریب دادند و امروز به مردم آدرس غلط میدهند. خداوند فرمود سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهم مگر به دست خودشان. والعاقبه للمتقین
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    10 4
    هرچند شخصاً خیلی با حاجی فیروز حال نمی کنم ؛ ولی انصافاً این خانم به نظرم حرف درستی زده است! وقتی همه عوامل دست به دست هم داده تا ناامیدی را به مردم تحمیل کنند ، کسانی در کسوت حاجی فیروز در ازای دریافت مبلغ اندکی در شاد کردن تلاش قابل تقدیری دارند! خطاب به حاجی فیروزهای این روزها : «بابا ایول الله! دست مریزاد!» دیگه نمی دونم چی بگم که عمق ارادتم را به این گروه برساند! زبانم الکن است! خدایا وقتی برای تکریم حاجی فیروز ناتوانم، در وصف ذات اقدست چه بگویم؟!؟!؟!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    15 1
    بیشترین مسئولی که تو این چند سال اخیر دعا کردم دکتر قالیباف است
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    6 0
    اینهمه توضیح واضحات امثال محجوب فقط برای اینست که عذرخواهی نکنند و به مردم نگویند مسئول گرانی گوشت و غیره هستند. تا در انتخابات بعدی دوباره رأی بیاورند!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    6 0
    بعید است آقای محجوب بعنوان یک نماینده و یک فعال سیاسی نداند که اوضاع امروز کشور و مشکلات فعلی ناشی از همین قبیل حرف‌ها و ناشی رأیی است که امثال شخص ایشان ست
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    1 1
    دولت در کنترل قیمت‌ها و در مبارزه با گرانی منفعل است و حمله نمیکند به انبار های محتکران..م خاک بر سرت مشرق ÷س فترت
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    2 0
    سرمایه اجتماعی را بالاخره آدم خرج می‌کند. یک جا هم ممکن است بسوزد.
  • FR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۲
    5 0
    از دلقک های اصلاح طلب سیاسی که روی سیاهشان نمودار شده بیش از این انتظار نیست که از سرمایه اجتماعی ؟ حاجی فیروز هم استفاده کنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس