شهاب بیمقدار

«عاملان گرانی» به تازگی تمرکز سیاسی خود را بر روی مسئله حجاب قرار داده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

«عاملان گرانی» به تازگی تمرکز سیاسی خود را بر روی مسئله حجاب قرار داده‌اند!

«شهاب‌الدین بی‌مقدار»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس در مصاحبه با اعتمادآنلاین با اشاره به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و قوانین جدید پلیس برای برخورد با ولنگاری در جامعه گفته است:

«در شرایط کنونی یک نفر می‌گوید که اگر باد آمد و روسری خانمی افتاد، این مورد را گزارش کنید. همین مورد یک دردسر است»!

او همچنین می‌گوید: به رغم اینکه وزارت ورزش اعلام می‌کند که تمام امکانات برای حضور زنان در استادیوم‌ها مهیاست، آقایان به زنان و دختران اجازه نمی‌دهند که یک مسابقه تماشا کنند. اینها مواردی است که بر جامعه اثر می‌گذارد.

بی‌مقدار تصریح می‌کند: به منظور بهبود شرایط اجتماعی مملکت باید نظم داشته باشد و همه به تصمیماتی که شورای امنیت و شورای سران می‌گیرند، عمل کنند و به مسائل ریز گیر ندهند. چون مسائل اجتماعی از اقتصادی و سیاسی مهم‌تر است. اگر نظم و همبستگی اجتماعی به هم بریزد، هیچ‌کس نمی‌تواند کنترل کند .[۱]

*موج حملات نمایندگان اصلاح‌طلب علیه فریضه امر به معروف و نهی از منکر و طرح‌های نظام اسلامی برای مقابله با مصادیق منکر، چند روزیست که آغاز شده است.

قبل از این طیبه سیاوشی، دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس از این گفته بود که ثمره «گشت ارشاد» فقط جیغ و داد بوده است ![۲]

در کنار او، پروانه سلحشوری، دیگر عضو اصلاح‌طلب مجلس هم طی مصاحبه‌ای اینطور اظهار کرده است که مگر می‌شود هرکسی آمر به معروف شود و طرح‌های اینچنینی باعث بد شدن حال مردم می‌شود .[۳]

این اظهارات در حالی است که مسئله فعلی و دغدغه اصلی مردم ایران «گرانی» و فی‌المثل گران شدن هزار تومانی شیر ظرف یک روز! است که تماماً از هنرهای همین آقایان و خانم‌ها و دولت برآمده از حمایت آنهاست.

به سخن دیگر اینکه مردم می‌خواهند دلیل این گرانی‌ها و برنامه‌های رفع آنها را از زبان این افراد بشنوند نه اینکه شنوای علائق سیاسی آنها باشند.

مبحث دیگر نیز دانستن فلسفه حکومت است که می‌گوید یک حاکمیت سیاسی مسئول است که برای ترویج مبانی خویش، ابزارهای اجرایی را به کار گیرد.

اصلی ساده که نشان می‌دهد چرا گشت‌های ارشاد، گزارش شدن بدحجابی، امر به معروف و نهی از منکر و مقولاتی از این قبیل، یکسری بایسته‌های عقلانی هستند که هیچ منطق سلیمی با آنها به مخالفت برنمی‌خیزد.

***

امام با مداحان مخالف بود! توطئه تازه علیه امام راحل و مجالس روضه

فردی به نام «محمد سروش‌محلاتی»، که رسانه‌های اصلاح‌طلب گاهی از وی با عنوان حجت‌الاسلام و گاهی با عنوان آیت‌ا… یاد می‌کنند به تازگی طی اظهاراتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنها را منتشر کرد مدعی شد که امام راحل مداحان را به حضور نمی‌پذیرفته‌اند.

سروش‌محلاتی در این باره گفته است:

«مرحوم آیت‌الله توسلی که در دفتر حضرت امام (ره) بودند می‌فرمودند طی این ده سالی که امام (ره) در رأس بودند گروه‌های مختلف و اصناف مختلفی با امام دیدار کردند. دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران و حتی ورزشکاران هم خدمت امام رسیدند، فقط یک گروه وقتی آمدند اجازه بگیرند امام (ره) اجازه نداد و به آقای توسلی گفته بودند این‌ها نیایند و آن گروه، مداحان بودند.»

او می‌افزاید: روز عاشورا مرحوم آقای کوثری از قم می‌آمد و ذکر روضه‌ای می‌کرد. الان گروهی بالا آمده‌اند که ارتباط با دین دارند ولی تفقه در دین ندارند و در جامعه مبسوط‌الید و تأثیرگذار هم هستند. بودجه‌های کلانی برای توسعه کار خودشان می‌گیرند و این‌ها ابزارهایی هستند که در مواقعی که مورد نیاز است استفاده‌هایی از این‌ها صورت بگیرد. در رسانه‌های ما، علمای بزرگ کمترین سهم را دارند و بیشترین سهم مال کسانی است که به جنبه‌های ظاهری دین می‌پردازند. [۴]

*اظهارات عجیب سروش‌محلاتی در حالیست که تصور امام راحل بدون مداح مجالس روضه ایشان، «مرحوم کوثری» تقریباً غیر ممکن است. و یا همینطور حضور مکرر «صادق آهنگران» در برخی برنامه‌های رسمی امام.

از طرفی سند متقنی هم مبنی بر ادعای سروش‌محلاتی وجود ندارد.

نکته جالب‌تر نیز بیاناتی از امام راحل درباره بحث روضه و اهل منبر و حتی دعاهای ایشان برای اهل منبر است که صحبت‌های سروش‌محلاتی را به کلی نقض می‌کند و ما در ادامه به تعدادی از آنها که در صحیفه نور قید شده‌اند، اشاره می‌کنیم:

_ در آن وقت، (دوران رضا میرپنج) یکی از حرفها که هی رایج بود، می‏گفتند: «ملتِ گریه»؛ برای اینکه مجالس روضه را از دستشان بگیرند. اینکه همۀ مجالس روضه را آن وقت تعطیل کردند، آن هم به دست کسی که خودش در مجالس روضه می‏رفت و آن بازیها را در می‏آورد، قضیۀ مجلس روضه بود.

_ الآن بیشتر ما احتیاج داریم به این مجالس. تو گوش شما نخوانند به اینکه این مجلسها [را] بگذاریم حالا و مجالس روضه را؛ خرجهایی که می‏کنیم حالا نکنیم وخرج مثلاً این جنگزده‏‌ها بکنیم؛ نه، مسئله اینطور نیست…همه را باید ما بگیریم.

_ امروز ما به مجالس تعزیه و روضه بیشتر احتیاج داریم از سابق. این اجتماع سرتاسری کشور، این دسته‏‌جات سرتاسری کشور، امروز دیگر یک رنگ سیاسی پیدا کرده است و حق هم همین است.

_ مجالس عزا را با همان شکوهی که پیش‌تر انجام می‏گرفت و بیشتر از او، حفظ کنید و اهل منبر ایّدهم اللّه‏ تعالی کوشش کنند در اینکه مردم را سوق بدهند به مسائل اسلامی و مسائل سیاسی اسلامی. مسائل اجتماعی اسلامی و روضه را دست از آن برندارید که ما با روضه زنده هستیم. [+]

مشاهده می‌شود که امام راحل در این بیانات چه تأکیدات مهمی را بر مجالس روضه، تکالیف اهل منبر و سیاسی بودن مجالس روضه داشته‌اند و حتی برای اهل منبر دعا هم فرموده‌اند.

و اکنون مشخص نیست شخص سروش‌محلاتی و رسانه‌های حامی او با چه هدفی دست به انتشار این صحبت‌های غلط اندر غلط زده‌اند؟

درباره سروش‌محلاتی ذکر این نکته هم ضروریست که او اظهارات دیگری مثل «خیمه‌های امام حسین شده‌اند مراکز فحّاشی» و «ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون فقط امام حسین (ع) را محور قرار داده‌ایم»! نیز دارد .[۵]

اظهاراتی که بخشی از آنها ادامه خط رضاخانی «ملت ایران ملت گریه است» ارزیابی می‌شود...

***

آفرین! به قیمت‌ها نظارت نکن؛ دستخوش آخوندی به روحانی

«عباس آخوندی»، وزیر مستعفی راه و شهرسازی و از فعالان اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه همشهری پیرامون مشکلات اقتصادی نوشته است:

«اینکه بعضی‌ها گمان می‌کنند که بسته به شرایط می‌توان از یک سیستم اقتصادی به سیستم دیگر جابجا شد، بزرگترین اشتباهی است که مرتکب می‌شوند. نتیجه چنین نقل مکانی جز بی‌ثباتی، عدم اطمینان و بی‌ثباتی بازار چیز دیگری نیست. آنان که تصور می‌کنند قواعد اقتصاد بازار (عدم نظارت بر قیمت‌ها) مخصوص شرایط رونق است و در شرایط تنگنا باید به اقتصاد متمرکز (اقتصاد دولتی و ناظر بر قیمت‌ها) پناه برد در تشخیص علتِ شکل‌گیری بحران و یا بروز تنگنا اشتباه کرده‌اند.»

او در ادامه می‌افزاید: به عنوان مثال در بحران مالی ۲۰۰۷ درآمریکا و اروپا هیچ‌کس در اصول نظریه‌های اقتصاد تردید نکرد. و هیچ‌کدام از آن اقتصادها به سمت سوسیالیسم چرخش پیدا نکردند. آن‌چه به وقوع پیوست، تغییر در برنامه‌های عمل و اولویت‌های اجرایی بود. حال آن‌که در ایران به محض رویارویی با هر تنگنایی اولین قربانی اصول اقتصادی هستند. با اولین کسری، ممنوعیت صادرات و یا مداخله گسترده دولت تجویز می‌شود. سپس گفته می‌شود که ما به اصول اقتصاد بازار پایبندیم لیکن، به دلیل شرایطِ فعلی حاکم، چنین تصمیمی اتخاذ می‌شود.

آخوندی تصریح می‌کند: مگر چقدر باید هزینه داد تا این موضوع درک شود که اقتصاد متمرکز شکست خورده است. مگر نگاه دولتی و کنترلی و متمرکز در عرصه اقتصاد، تا به حال در اقتصاد ایران یک بار هم جواب داده است که این دفعه دوم آن باشد؟ … کماکان معتقدم که قوانین اقتصادی پابرجاست و تنها با تغییر اولویت‌ها روبه‌رو هستیم. باز هم کماکان معتقدم که در این زمینه، بهترین رویه و نگاه اقتصادی، اقتصاد آزاد و رقابتی است که در همه جا موفقیت خودش را اثبات کرده است.

این فعال اصلاح‌طلب در ادامه به طرح دولت برای ساخت چند هزار مسکن ارزان‌قیمت نیز معترض شده و آنرا "مداخله" عنوان کرده است .[۶]

*بازار آزادی‌ها یا به عبارت بهتر آدام اسمیتی‌های اقتصاد، کسانی هستند که به نظارت دولت بر قیمت‌ها معتقدند نیستند و دولت آقای روحانی نیز خود را مفتخر به همین نوع نگاه اقتصادی می‌داند!

از همین روست که ما آنچه را که آخوندی گفته است و دولت هم بر آن اصرار دارد را به قضاوت مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

طرفه آنکه همین نحو نگاه به اقتصاد و خودداری از یک حد معقول در نظارت بر قیمت‌ها بود که قیمت مسکن را در دولت فخیمه آقای روحانی و اصلاح‌طلبان تا ۳۰۰ درصد رشد داد، قیمت پراید ۲۰ و چند میلیونی را به ۵۰ میلیون و قیمت گوشت ۵۵ هزار تومانی را به ۱۰۰ هزار تومان رساند، به تماشای گران شدن هزار تومانی شیر در طول ۲۴ ساعت نشست و صراحتاً از این گفت که نظارت بر بازار برای ما آسان نیست ![۷]

و این در حالیست که دولت در یکی از اصلی‌ترین وظایف خود در نظام جمهوری اسلامی ایران اساساً شأنی غیر از نظارت بر بازار و رساندن کالاها با قیمت معقول به مردم را ندارد.

این نکته نیز بدیهیست که این طرز نگاه به دولت و اقتصاد و مردم از جانب مدیرانی که عمده آنها به زیست لاکچری، ویلا نشینی، شیشلیک خوردن و ریش‌های پروفسوری! متّصف‌اند؛ ثمره «تَکرار می‌کنم» و رأی سازی گفتمانی است که همه آن را با نام اصلاحات می‌شناسند.

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی از این می‌گویند که تأکید آدام اسمیت بر عدم نظارت بر قیمت‌ها، یک تأکید محدود بوده و هرگز شامل یله سازی بازار نبوده است. آن محافل اینطور استدلال می‌کنند که ولنگاری فعلی در قیمت برخی اقلام و نبود نظارت بر آنها شائبه‌هایی مبنی بر تعمد برای خرابکاری و ایجاد «فتنه اقتصادی» ایجاد کرده است. برخی نمایندگان مجلس نیز به این شائبه‌های خرابکارانه اشاراتی داشته‌اند...

***

1_ https://etemadonline.com/content/313320

2_ mshrgh.ir/967236

3_ mshrgh.ir/967574

4_ plus.irna.ir/news/83355845/

5_ mshrgh.ir/786986

6_ http://newspaper.hamshahri.org/id/60322

7_ mshrgh.ir/956156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    36 4
    چه این اصلاح طلبان نکبتن تو عصر اطلاعات تاریخ و تحریف میکنن
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      16 0
      تلنگر به جایی بود
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      2 0
      جالبه که همه خاطرات رو هم از مرده ها نقل میکنن.
  • ناشناس IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    30 1
    واقعا اسم با مسمایی داره بی مقدار
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    16 0
    بزرگترین مشکل ایران عدم نظارت در همه سطوح مدیریتی دولت ها است نه این سیستم و آن سیستم اقتصادی . از غربی ها سیستم اقتصادی یاد گرفتین ولی یادنگرفتین که به نتیجه رسیدن امور با مدیریت و نظارت دقیق امکان پذیر است نه با خاله بازی مدیریتی.
  • قریشی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    21 1
    امام خمینی: " مسائل اجتماعی اسلامی و روضه را دست از آن برندارید که ما با روضه زنده هستیم." خدا ذلیل کنه این روحانی ه روحانی نما را. ب ببخشید ، این روحانی ها ی روحانی نما را. شما چه میفهمید عظمت روضه ی امام حسین را. به زودی به شما خواهیم فهماند
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      4 22
      چی میگی جرت و پرت میبافی بهم؟ سروش محلاتی نگفته امام با روضه و روضه خوان مخالف بوده، به استناد فرمایش مرحوم توسلی گفته حضرت امام با مداحان دیدار نداشتن همین. مشرقم بی خودی با سفسطه آسمون ریسمون بهم بافته.
    • US ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      17 0
      امام گفت این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است
    • قریشی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      17 1
      جناب ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ، شما یا این افسادطلبها و نمیشناسی ، یا از خودشونی. دانشمند، وقتی این روحانی نما میگه امام با مداحان دیدار نداشتند ، یعنی یه مشکلی باهاشون داشتن دیگه، فهمش انقدرام سخت نیست ها
    • قربان شما IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      13 0
      اما خودش هم مداح بود و هم روضه خوان سید الشهدا سلام بر حسین. اما شاید مداحانی هم باشند که خطاکار هستند این دلیلی بر بد بودن مداحی و یا شهیدان نیست
    • قریشی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      13 1
      "فقط یک گروه وقتی آمدند اجازه بگیرند امام (ره) اجازه نداد ،و آن گروه، مداحان بودند"نه دانشمند عزیز. این جمله رو چی میگی؟؟؟ فقط گفته امام با مداحان جلسه نداشت؟؟؟؟ نه که تو مداحان خطاکار نباشه. اما هدف این منافقین کم کردن روضه ی امام حسین است. همین نادان گفتند : «خیمه‌های امام حسین شده‌اند مراکز فحّاشی» و «ما ایرانی‌ها شاد نیستیم چون فقط امام حسین (ع) را محور قرار داده‌ایم»
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      1 18
      امام گفت یه توپ دارم قل قلیه سرخ و سفید و آبیه
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    12 0
    اقتصاد ازاد سیاست ازاد انتخابات ازاد منافع ملی ازاد فضای مجازی ازاد قیمت هاااااا ازاد. خسته نباشی لیبرال نجس
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    12 1
    از ساده لوحی سیاست مداران ایران همین بس که فکر می کنند تو کشورهای غربی خرتاخر است . درست است که اونجا سیاست بازار آزاد اجرا می شود ولی اگر کسی مثل دلال ها یهو قیمت ها را جابجا کند . پوست اون طرفه را میکنن . چطور بگم تا این سیاست مداران ایرانی متوجه بشن یک مثال دیگه . مگه نمی گن تو غرب آزادی بیان است ولی همین که از ارزش های اونها انتقاد کنی کله پا می شی . یک چیزی تو مایه های ارتش سری ، ارتش زیر زمینی .
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    3 1
    از ساده لوحی سیاست مداران ایران همین بس که فکر می کنند تو کشورهای غربی خرتاخر است . درست است که اونجا سیاست بازار آزاد اجرا می شود ولی اگر کسی مثل دلال ها یهو قیمت ها را جابجا کند . پوست اون طرفه را میکنن . چطور بگم تا این سیاست مداران ایرانی متوجه بشن یک مثال دیگه . مگه نمی گن تو غرب آزادی بیان است ولی همین که از ارزش های اونها انتقاد کنی کله پا می شی . یک چیزی تو مایه های ارتش سری ، ارتش زیر زمینی .
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 1
    مزخرفترین وزیر کابینه همان آخوندی بی خاصیت مرفه بود. یه مجلس بچه های هیاتی صد برابر سخنرانی سروش محلاتی، جوان جذب می کند.
  • DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    19 1
    سرطان اصلاحات
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    18 1
    وقاحت آخوندی با اون عملکرد شرم اورش در پنج سال وزرات ،باور نکردنیست!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 1
    خخخخ آخوندی
  • AE ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 3
    سلام به گمانم منظور حضرت امام (ره)مداحان سنتی و متحجرین و مروجین اسلام بی تفاوت به مسائل اجتماعی و سیاسی است البته متاسفانه بعضی مداحان با ترویج مسائل خرافی و تشجیع و تعمیق اختلافات مذهبی دانسته یا نادانسته آب به آسیاب دشمنان دین میریزند
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    13 1
    میشه گفت بدترین شرایط متقاضیان مسکن در این 40 سال زمان وزارت اخوندی بوده که تمام تلاشش را میکرد که مسکن مهر به شکست بخورد و مردم ناراضی بشوند. اخوندی فقط باید در دادگاه محاکمه بشه و دادگاه هم کاملا غلنی باشدش
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 1
    امام هم داره میگه روضه، روضه رو هم اغلب آخوند رو منبر میگه تا برسه به مداح و مدح کننده. تفاوتی بین دو بیان از سوی امام ره و این آقا نیست. فعلا این روزها ما شاهد ظهور دو چهره از امام هستیم؛ تا قبل از اینکه فن آخر رو بهتون بزنن اذعان کنید که "حق" از "افراد" جداست، معیار برای ما حق است نه افراد! روح حق گرایی در دل امت حزب الله نهفته است، امام و سایرین تنها گلو و بیان این روحیه ی جمعی هستند. مگر اینکه شما تفکر دیگری داشته باشید؛ که حتماً گمراهید و الخسر الدنیا و الاخره. .................................................................................................................................................................. اینها شاید چیزی از امام دارند، بنابراین به همین علت است که این روزها جسور شده اند.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 0
    این جماعت تا کی می خواهند دست از تحریف آ ن عزیز سفر کرده بردارند؟اصلا هدف اینها این حرف های مزخرف چیست؟ اینجانب بارها تصویر مداحی های مرحوم کوثری،حاج صادق آهنگران و محسن طاهری در بیت امام شهیدان را از تلویزیون دیدم،به راستی اینها چه چیزی را می خواهند ... ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    11 0
    مرحوم امام راحل در اعتراض به روشنفکران غربزده و منحرفان که به بهانه های مختلف میخواستند هر طوری شده از عظمت و شکوه مراسم عزادرای سید الشهداء (ع) کاسته شود مطالب بسیاری را تذکر و هشدار داده اند . امام راحل روضه خوانی و عزادری سنتی و مداحی و تعزیه و برپایی با شکوه مراسم عزاداری و سینه زنی و اهتزاز پرچمهای سرخ و سیاه را به علامت روز انتقام از ظالمان را مکرر توصیه میفرمودند .و به عزادری ها جهت مبارزه با یزیدیان زمان یعنی امریکا و انگلیس و ال سعود و صهیونیستها را توصیه میفرمودند . روشنفکران غربزده و منحرفان و حکومتهای فاسد پهلوی اول و دوم دقیقا از همین کارکرد مجالس عزاداری و روضه خوانی در هراس بودند همین مجالس بود که انقلاب و جنگ را مدیریت کرد و به پیروزی رساند از این جهت دشمنان از ان وحشت دارند .مخالفت و تحریف نهضت عاشورا که در کلام و نوشتار افرادی مثل کسروی و فرقه های ضاله و افراد منحرف دیده میشود سابقه تاریخی طولانی دارد .
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    13 0
    فرضا تمام فرمایشات جناب وزیر درست اما این اقصاد باز ارکانی دارد که مهمترین آن شفافیت در همه ساحت ها و عرصه هاست جناب آقای وزیر سابق برای تحقق آرمانهای خودتون هم که شده یک بار شفافیت داشته باشید و بفرمائید چقدر سرمایه دارید و از کجا آوردید؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    9 0
    نظرات اقای سروش محلاتی معجونی از تفکرات نهضت ازادی و انجمن حجتیه و جریان لیبرالیستها است . و تقریبا تکرار گونه حرفهای برقعی و صالحی نجف ابادی و کسروی و شیخ ابراهیم زنجانی (شخصی که حکم اعدام شهید ایتالله اقا شیخ فضل ااه نوری را صادر کرد )است . برای فهم درست و عمق نظرات افرادی مثل اقای سروش محلاتی و هم حزبی های ایشان در جبهه روشنفکران اصلاحات باید تفکرات میرزا ملکم خان ماسونی و میرزا فتحعلی اخوند زاده و میرزا حسن خان مشیر الدله و طالبوف و...را بدقت مطالعه و بازخوانی کرد . جریانات 40 سال گذشته روشنفکری در ایران هیچ حرف و اندیشه جدیدی جز بروز رسانی همان حرفهای متفکران شدیدا غربزده و ایران گریز و اسلام ستیز صدر مشروطه ندارند .
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    20 0
    لابد سروش محلات در گعده جماران یا نهضت ازادی یا در موسسه باران خواهد گفت امام خمینی با " ولایت فقیه " " اسلا م سیاسی" " حکومت اسلامی " " اصل انقلاب " " امر بمعروف و نهی از منکر " " حجاب" " برپایی مراسم عزادری " " راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس " "شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل " و... مخالف بود و در این اواخر نظراتش تغییر کرده بود . !! مولوی میفرماید : گوش باز و چشم باز و این عمی/ حیرتم از چشم بندی خدا هر وقت این نظرات اشتباه و تحریفی و تخریبی اقای سروش محلات و دوستانش در رسانه ها منعکس میشود یاد فرمایش امام خمینی می افتم که در باره مرحوم منتظری فرموده بود : " او خودش فاسد است و افرادی را هم که تربیت میکند فاسد تربیت میکند "
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    مسلما
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    19 0
    اگر امام مخالف مداح ومداحی بوده چرا مرحوم کوثری در محضر امام روضه می خواند.حرفها و تحریف های اخوندنما های امروز انسان را یاد زمان اهل بیت می اندازد که برخی پول می گرفتند و حدیث جعل می کرده اند.
  • احمد IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    15 0
    امام (ره) با آخوندهای درباری وغربگرا مشکل داشت واعلام برائت می نمود من درمورد مداحان چیزی نشنیدم
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    13 0
    این آقا مگه سواد و تجربه اقتصادی داره ، شاعر در وصف حال امسال ایشان گفته است ،" یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش" البته با تکبر و نخوتی که در ایشان در این چندین ساله به ظهور نمایش در آمده این مصره توصیه ای برای ایشان ندارد. حرف بزن تا جونت در بیاد
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    14 0
    از مهمترین افتخارات امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی اصلاح و گسترش و رونق دادن به مراسم و مناسک مذهبی - انقلابی محرم و عاشورا و عزادری حضرت سید الاحرار امام حسین (ع) است . امام راحل از دسته جات عزاداری با پسوند " عزیز" استفاده میکردند . ومصر به برپایی عزاداری سنتی و انقلابی بودند . روضه خوانی و گریه بر سید الشهداء و به سر و سینه زدن را موجب افتخار میدانستند .ایشان به بعضی دسته جات عزاداری جوانان پر شور جبهه که احیانا مورد بعضی بی مهری ها قرار گرفته بودند اینگونه پیام داده بودند : بامدعی مگویید اسرار عشق و مستی بگذار تا بمیرد در عین خود پرستی
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    19 0
    برا انتخابات مجلس روبروست چون ازنظر اقتصادی پدر مردم را درآورده اند نه اصلاحات نه دولت حرفی برا گفتن ندارن ایجاد دوقطبی کاذب برای فریب دوباره مردم
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    9 1
    کشورهای متمدن به افرادی مثل اخوندی مسولیت آب دادن خر و گوسفند هم نمیدهند چه برسد به وزارت و مدیریت چون با مدیریت آنها حتی حیوان هم رم میکنند ما چطور دوام میاریم نمیدام
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      5 0
      آن کشورها بازار باجناق بازی رایج نیست آنجا هم اگر کسی مثل ناطق نوری و پدر خانمشان و آخوندی و.. هزار فامیل خودشان را به انقلابی یا دولتی بچسبانند قطعا بوجود می آید
  • ناشناس IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 13
    امیدوارم روزی برسد که نه اصولگراها وجود داشته باشند و نه اصلاح طلبها . هر دو گروه قدرت طلب و کذابند. خدا مردم و کشور را از دست این دو گروه نجات دهد .
  • علی IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    دراین چند سال با گندوحشتناک که اینها در حوزه مذاکره وهسته ای ومعیشت وقیمتهاواقتصاد مردم زده اند.امکان دفاع ندارند بازبه مسائل اجتماعی از قبیل حجاب ،ورود زنان در ورزشگاهها ومداحی کوچ ودام پهن کرده اند
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 0
    خورده فرمایشات اقای سروش محلاتی در باره مداحی و قبلا هم نعوذ بالله قصد سازش امام حسین (ع) با عمر سعد و همچنین تحریف اندیشه های سیاسی اجتماعی علامه طباطبایی با پاریزتهای همفکرش دکتر سعید حجاریان مبنی بر مخالفت و بی تفاوتی امام خمینی نسبت به مسجد جمکران و...با یک هدف و از یک جا نشات میگیرد . و ان عبارتست از تضعیف باورها و ایمانهای مذهبی - انقلابی محرم و عاشورا و مهدویت که پشتوانه محکم انقلاب اسلامی و کشور ایران هستند .
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 1
    این آقایون می خوان بادادن آدرس اشتباه.. گند کاری خود لاپوشی کنند. ولی حناشون برای مردم رنگ ندارد. .
  • DE ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 0
    امام با مداحان مخالف بود....خخخخ ما فک کردیم کل خاطرات و خاطره نویسی ابداع تاریخ در تاریخ و فرهنگ سازشی منظور فرهنگ سازی!..همه و همه رفتند زیر آب .خاطره نویسی هم خودش یک دکان و منبع در ی است بی انتها . خاطره که شاهد نمیخواد ...به جان جان کریه باور کن
  • علی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    خدا به حق خودش و شهدا نسل خیانت کاران به این ملت و مملکت را ریشه کن نماید
  • محمد بهرامی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 0
    شهر محلات در استان مرکزی با نام شهید محلاتی شناخته می شود حتی مردم به سرچشمه محلات و چنار های بی نظیرش بیشتر اشناین تا این جناب
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    این نوع مجلسی ها نماینده همین بی بند و بارها و افراد فاسدند لذا باید از این چیزها دفاع کنند.
  • عبد الله IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 5
    فارغ از تحذب که بنده آن طیف را مخالف مبانی کتاب و سنت می دانم. حرف سروس محلاتی حرف بدی نیست و ردیه مشرق بی مورد است. حرف ایشان این است که جایگاه هر شخص در جامعه محفوظ باشد نه اینکه یک مداح جای یک عالم بگیرد این حرف حقی است حتی اگر یک اصلاح طلب بزند
  • حسینی IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 0
    دفتر حفظ آثار امام ر طبق معمول سکوت و سکوت
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    مشکل.اصلی.به حاشیه بردند دغدغه هامردم است. مردم ایران بی دین نیستند که بخوان کشف.حجاب وبرهنگی را راه بیندازند. وقتی رروی.اقتصاد گشور نضارتی نیست دلالان هردلشان بخواهد. بازار ملتهب میکنند. ودرحال حاضر مشکی اصلی کشور اقتصاد است
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    2 11
    مسلما اگر امام وضع این روزهای مداحی و مجالس جوون ها رو می دیدن مخالفت می کردن. آواز ریتمیک و خودزنی و بالا پایین پربدن و کف زدن و هزار ادا و اطوار دیگه. شیعه رو با این کارهاش
  • DE ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    6 0
    مداحان دو نوع هستند مداحانی که ارادت به اسلام ناب محمدی ص داشته و خاکسار آقا سیدالشهدا و کلیه ممعصومین ع هستند و نوع دیگر مداحانی که بدون مسجد و منبر شبانه روز مدح استکبار و امریکا و رابطه با دشمن و تشویق ملت به ذلت و آزادی بی بندو باری و حجاب و شراب و قمار ازدواج سفید ...را در دستور کار دارند. البته اصلاح طلبچی ها را نگفتم ها!
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    13 0
    جناب آقای سروش محلاتی آخوند انگلیس اولا در آن زمان مانند حالا اینقدر مداح وجود نداشت چون انقدر دید مردم نسبت به اهلبیت ع و مداحی کم رنگ کرده بودن دوم امام این گونه سخن امام خمینی است مداحی در عزای معصومین و بزرگان دین بسیار ثواب دارد اما مداح و مستمعین نباید از مسیر صحیح خارج شوند.حالا بگذارید محرم برسد بعد دشمنیهایتان را بر علیه مداحان بر قرار کنید شما و امثال شما همانند کسی هستید که هنوز به دریا نرسیده برهنه می شود مطلب آخر لپ کلام تا کورشود هر انکس که نتواند دید
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    واقعا مداحان
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    10 0
    آقای سروش محلاتی شما در سخنرانی انتخاباتی ریاست جمهوری ۹۶ در جایگاه صف اول آمدی و به شماهای باصطلاح مدرسان حوزه هرکدام ۲۵ میلیون از ستاد انتخاباتی جهانگیری واریز شده چرا اینها را عین تفقه در دین می دانید روسیاه شود اگر راست را نگوید
  • حمید IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    4 0
    مشرق! یه بار دیگه عکس آخوندی رو بزاری هرچی از دهنم دربیاد بهتون میگم. گفته باشم. خوشتون میاد حالمون رو بهم بزنید؟!
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    8 0
    ما با یک عده نفهم خرفت غرب پرست مواجهیم.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    انقلاب، همزمان در دو جبهه متفاوت اقتصادی و فرهنگی، با یک طیف واحد مبارزه میکند.
  • SE ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    همشون بی‌مقدار هستند
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    سروش محلاتی سالهاست تقلا میکند تا قیام امام حسین را فرار از دست یزید قلمداد بکند.سخنان اینچنینی از این فرد مزدور تعجبی نخواهد داشت.
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    0 0
    الهی سرطان بره سر سفره اخوندی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس