اصلاح طلبان

"جریان چپ" با مشاهده کارنامه بد خود و برای فرار از پذیرش مسئولیت؛ مدعی شده است که هم‌اکنون نه در اکثریت مجلس حضور دارد و نه در دولت!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

آنها جزایر سه‌گانه را تصرف می‌کنند و جبران هم به غایت دشوار است

پیش‌بینی ظریفِ حجاریان؛ در جنگ با آمریکا شکست می‌خوریم!

«سعید حجاریان»، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با انصاف‌نیوز، طی اظهاراتی گفته است: «زمانیکه امریکا می‌گوید همه‌ی گزینه‌ها روی میز است، باید به این نکته توجه کرد که یکی از گزینه‌های او و به‌خصوص هم‌پیمان‌های منطقه‌ای‌اش تجزیه‌ی ایران است. چندی پیش، جان بولتون از لفظ مجعول «خلیج عربی» استفاده کرد و بعید نیست، دست‌اندرکاران دولت فعلی آمریکا در هم‌آوایی با کشورهای خلیج فارس ادعاهایی درباره‌ی جزایر سه‌گانه مطرح کنند و احیاناً در یک درگیری محدود این جزایر را تصرف کنند. در صورت وقوع چنین رخدادی، باید با نیروی دریایی و موشک آن جزایر را پس گرفت که امری است به غایت دشوار. چون آن‌ها در جنگ دریایی دست بالا را دارند و می‌دانیم این همه ناو بی‌جهت در خلیج فارس حضور پیدا نکرده‌اند.»

او می‌افزاید: البته کسانی که در میان اپوزیسیون آریایی ادعای تمامیت ارضی می‌کنند، معلوم خواهند کرد فردا که بر من و تو وزد باد مهرگان / آنگه شود پدید که از ما دو، مرد کیست!

حجاریان همچنین در کنایه‌ای دیگر به عناصر اپوزسیون می‌گوید: من معتقدم بسیاری از نیروهای اپوزیسیون وطن‌خواه هستند اما در نیت بعضی از آن‌ها شک دارم. آنان به‌دنبال تحریم و جنگ هستند تا صرفاً تکه‌ای از وطن را که هرگز بویی از آن نبرده‌اند، به‌دست آوردند؛ این‌ها دو دسته‌اند یا بی‌وطن‌اند یا وطن‌فروش. و من توصیه می‌کنم آنها در همان خارج کشور با یکدیگر معامله کنند و بی‌وطن‌ها از وطن‌فروشان وطن بخرند! …آن دسته از اپوزیسیون که به‌دنبال وحدت سرزمینی است، در گام اول باید به‌دنبال رفع سایه‌ی جنگ و تحریم از سر ایران باشند تا نشان دهند در مدعای خود صادق است. بعد از آن می‌توان به کمپین‌های مشترک فکر کرد. [۱]

*مقام معظم رهبری چند سال قبل در قالب توصیه‌ای هوشمندانه به مسئولان کشور، تأکید کرده بودند که بایستی برای آقایان «تور نظامی» برگزار شود تا آنها واقعیت توانمندی‌های نظامی ایران را ببییند.

معظم‌له در این رابطه فرمودند: «یک وقتی یکی از مسئولین کشور درباره‌ی مسائل نظامی یک نظری داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک "تور نظامی" برای مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌ای در محیطهای نظامی گردش کنند، حقایقی را، واقعیّاتی را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودیِ نظامی کشور بالا برود. حالا در مورد مسائل علمی هم متأسّفانه گویا همین‌جور است؛ باید یک "تور علمی" بگذاریم برای مسئولین در بخشهای مختلف .»[۲]

از همین رهگذر بایستی اشاره کرد که آقای حجاریان گویا به هیچ‌وجه شناخت درستی از توانمندی‌های نظامی و البته بازدارنده کشورمان ندارد که معتقد است در صورت اشغال بخشی از خاک ایران توسط آمریکا؛ باز پس گیری آن دشوار خواهد بود! و ایضاً او به این حقیقت ساده هم واقف نیست که اگر آمریکا و متحدان او توانمندی چنین غلط‌هایی را داشتند حتی به قاعده یک لحظه هم درنگ نمی‌کردند.

بیان این نکته جالب نیز ضروری به نظر می‌رسد که آمریکا و متحدان او در جریان نبردهای سوریه و عراق نیز بارها تلاش کردند تا مناطقی تحت سیطره را با عناوینی مثل منطقه امن، منطقه حائل و غیره پدید بیاورند و به این واسطه به ایفای نقش در زمین مبارزه بپردازند اما با عزم قاطع گروه‌های مقاومت، هرگز قادر به تحقق تصمیم خود نشدند. و البته این در حالی بود که آنها فقط با گروه‌های مقاومت مواجه بودند نه با پشتیبان اصلی آنها یعنی ایران!

البته اینها تمام دلایل ابطال کننده حرف حجاریان نیستند و دلایل جالبتری هم نیز وجود دارد...

در خلیج فارس و در داخل آبهای ایران، جزایری کوچکی نیز وجود دارند که فاقد سکنه هستند و اساساً حتی پایگاه‌های نظامی خاصی هم داخل آنها نیست اما نیروهای آمریکا و متحدان عرب آنها از خوف هیبت عاشورایی نیروهای مسلح ما، جرأت ورود به این جزایر خالی از سکنه را نیز ندارند. چه رسد به جزایر سه‌گانه که پاره تن ایرانیان هستند و موشک‌های آماده شلیک فراوانی دشمنان این جزایر را هدف گرفته‌اند.

ماجرای دست بالای آمریکا در جنگ‌های دریایی که حجاریان مدعی آن است همچنین در حالیست که خوانش سابقه تاریخی «جنگ نفتکش‌ها» در خلیج فارس و رویارویی مستقیم نیروی دریایی جمهوری اسلامی و آمریکا در طول ۸ سال دفاع مقدس نیز به وضوح نشان می‌دهد که آمریکا حائز هیچ برتری نسبت به ما نبود و نه تنها خسارت‌های بسیاری را متحمل شد بلکه نتوانست سیاست‌های خود را به ما دیکته کند. و این در حالی است که ما در آن روزها نه موشک داشتیم، نه ناوهای جماران و نیزه و تبرزین را و نه زیردریایی‌های جدیدمان را!

لازم به توضیح است کنایه‌های حجاریان به عناصر اپوزسیون و جدایی‌طلبان، کنایه‌های معقولی ارزیابی می‌شوند. کنایه‌های معقولی که البته با تلخی اشاره‌های ناصحیح او به قدر قدرتی آمریکا در جنگ نظامی بلااثر خواهند شد...

***

طرحی برای فرار از پذیرش مسئولیت ناکارآمدی

نارو زدن چپ‌ها به مردم؛ ما نه در مجلس هستیم نه در دولت!

«داریوش قنبری»، فعال چپ و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز درباره حضور اصلاح‌طلبان در مجلس دهم نوشته است:

«اینکه بعضاً شاهد یکسری تحلیل‌های مایوس کننده مبنی بر قهر انتخاباتی یا عدم حضور مردم در انتخابات هستیم چندان مورد قبول نیست. به‌خصوص اینکه در مورد آینده اصلاح‌طلبان اینطور عنوان می‌شود که آنها نتوانسته‌اند به وعده‌های داده شده خود عمل کنند و این مساله در مشارکت مردم تاثیر خواهد گذاشت. در حالی که اینگونه نیست چرا که مجلس فعلی اساساً مجلسی نیست که اصلاح‌طلبان در آن اکثریت را داشته باشند که عملکرد ناموفق مجلس نیز به حساب اصلاح‌طلبان نوشته شود. اصلاح‌طلبان در بهترین حالت یک سوم کرسی‌های مجلس را در اختیار دارند، در حالی که منطق عملکرد مجلس منطق اکثریت است و نمی‌توان از یک اقلیت انتظار ایفای نقش اکثریت را داشت.»[۳]

* قبل از قنبری، بهزاد نبوی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز در اظهاراتی از این گفت که اساساً در سال ۹۲ به روحانی هم رأی نداده است! ضمن اینکه دولت روحانی را یک دولت قدرتمند نمی‌داند .[۴]

از جبهه اصلاحات همچنین این صداها نیز به گوش می‌رسد که ما ائتلافی با آقای روحانی نداشته‌ایم و در وضع موجود کشور و گرانی‌های فعلی نیز هیچ تقصیری نداریم!

حقیقتاً این سطح از دودوزه بازی و تلوّن سیاسی نوبر است و بعید به نظر می‌رسد که در هیچ کشوری در دنیا و حتی در کشورهای عقب مانده شاهد چنین رخدادهایی باشیم...

حکماً آقایان قنبری و نبوی تجاهل‌العارف می‌کنند نسبت به اینکه همین آقایان در جریان انتخابات مجلس دهم در اسفند ۹۴ و پس از پیروزی جبهه مشترک اصلاح‌طلبان و معتدلین از این گفتند که مردم در شهرستان‌ها به لحاظ سیاسی «عقب افتاده» هستند که بصورت لیستی به اصلاح‌طلبان رأی ندادند!

و یادشان نیست که آقای سعید لیلاز با خبرگزاری‌های خارجی مصاحبه می‌کرد و از این می‌گفت که جبهه مشترک ما در انتخابات مجلس به پیروزی رسیده است. پیروزی مهمی که از جمله نفحات آن تصویب برجام ظرف مدت ۲۰ دقیقه و سکوت در مقابل گرانی‌های دستاورد دولت بود اما امروز و در موسم نارضایتی مردم؛ اینطور می‌شنویم که ما اصلاح‌طلبان اساساً در اکثریت مجلس نیستیم!

جالب است که آقایان به همین منوال در حال انکارهای دیگری نیز هستند.

انکار رخدادهایی مثل «تَکرار می‌کنم» خاتمی، تأکید منتجب‌نیا بر اینکه ما «فدائیان روحانی» هستیم، اظهارات محمدرضا خاتمی درباره تضمین بودن اصلاح‌طلبان برای روحانی و صحبت‌های محمد نعیمی‌پور مبنی بر اینکه روحانی حتی اگر نخواهد هم به زور از او حمایت می‌کنیم ![۵]

لازم به اشاره است که بر اساس منطق سیاست می‌توان اینطور گفت که اصلاح‌طلبان تنها با «تَکرار می‌کنم» خاتمی نیز در تمام زشت و زیبای اوضاع کنونی کشور سهم دارند و البته سهم اصلی را هم دارند. چه رسد به این همه دلیل و مدرک موجود مبنی بر حمایت عاشقانه آنها از رئیس‌جمهور روحانی.

و این سهم داشتن اشاره شده نیز با مشتی انکار لسانی و کتمان تاریخ و پنجه کشیدن بر چهره واقعیت، رفع نخواهد شد.

برخی محافل تحلیلی از این می‌گویند که این هم‌باشی و هم‌خونی میان اصلاح‌طلبان و آقای روحانی؛ منجر به هم‌سرنوشتی آنان نیز شده است و آنها من‌بعد از این تا همیشه، هر دو به مثابه دو روح در یک بدن ارزیابی خواهند شد.

***

شناسنامه سیاسی کرباسچی، رضوی، هاشمی و بابک زنجانی را بازخوانی کنید

اکثر مفسدین اصولگرا هستند یا اصلاح‌طلب؟

«قاسم میرزایی نکو»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی به تازگی در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد آنها را بازنشر داد در اشاره به قالیباف گفته است:

«فراموش نکنیم که مجموع تخلفات در پرونده حقوق‌های نامتعارف کمتر از ۲۰ میلیارد تومان بود و کمتر از ۴۰۰ مدیر دولتی مرتکب تخلف شده بودند که با آنها نیز برخورد شد و حقوق‌های مازاد به خزانه بازگردانده شد و در مقابل در پرونده املاک نجومی مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد تومان یعنی چیزی حدود یک‌صد برابر مجموع تخلفات در پرونده حقوق‌ها تخمین زده می‌شد و نام آقای ع ش، از مدیران دوران شهرداری قبل که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد. همچنین در این پرونده صحبت‌هایی در خصوص تخلفاتی دیگر علاوه بر آنچه می‌دانیم، صورت گرفته است.»

او همچنین تصریح می‌کند:

«یکی از علل عدم رسیدگی به این پرونده‌ها پس از چند سال همان بحث‌های جناحی و جوسازی‌های سیاسی است و به نظر می‌رسد، وقتی به بزنگاه‌های انتخاباتی نزدیک می‌شویم این رویه‌ها تشدید شده و امیدواریم نهادهایی که مسوول رسیدگی به این تخلفات هستند با یک برنامه‌ریزی صحیح و دقیق این پرونده‌ها را مورد بررسی قرار داده و مانع از این جوسازی‌ها، خبرپراکنی‌ها و سیاسی‌کاری‌ها شوند. کما اینکه در بحث حقوق‌های نامتعارف نیز به هر حال گزارشی کامل و مفصل و شفاف ارایه شده، لازم است در مورد پرونده املاک نجومی نیز این رویه مدنظر مسوولان باشد.»

میرزایی نکو در بخش دیگری از اظهارات خود همچنین می‌گوید:

«نگاه عمومی این است که باید با فساد به‌دور از مسائل جناحی برخورد شود اما وقتی پای عمل می‌رسد، همیشه شاهد تفاوتی در رویکردها هستیم. البته بحثم این نیست که در مجموعه اصلاح‌طلبان هیچ‌کس خطاکار نبوده اما تجربه نشان داده، متخلفانی که خود را به جناح‌های سیاسی نزدیک می‌کنند عمدتاً به سمت جناح اصولگرا تمایل داشته‌اند و این خود مانع از رسیدگی به این تخلفات می‌شود

*میرزایی در صحبت‌های خود پیرامون قالیباف از بیان ۳ نکته تغافل ورزیده است!

نخست اینکه پرونده موسوم به املاک نجومی مورد بررسی قرار گرفته و هم‌اکنون در حال اجرای حکم است.

دوم اینکه این پرونده برای نخستین بار توسط شخص محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته بود.

و سوم اینکه طبق اعلام صریح و چند باره مقامات قضایی، شخص آقای قالیباف هیچ نقشی در چند تخلف رخ داده در تعاونی‌های املاک شهرداری ندارد.

کما اینکه در یک این همانی معقول، بایستی اشاره کرد که امام مجتبی (ع) نیز نقشی در فساد مالی فرمانده سپاه خود نداشتند.

در بحث اصولگرا بودن مفسدین! نیز آقای میرزایی بعنوان یک نماینده باید بدانند که فساد، یک امر نفسانی است که در هر شخصی ممکن‌الوقوع است.

ضمن اینکه ادعای ایشان به لحاظ شمارشی هم صحیحی نیست و یک نگاه ساده به سابقه کسانی مثل کرباسچی، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، بابک زنجانی، مهدی جهانگیری، حسین فریدون، محمدهادی رضوی و البته جواسیس پرونده برجام! و پرونده‌هایی مثل پتروپارس و کرسنت به روشنی نشان می‌دهد که شناسنامه سیاسی مجرمین و متهمین و مفسدین مالی حتی در حالت شمارشی نیز به کدام جریان سیاسی مربوط می‌شود؟

و البته به این پرونده قطور بایستی موارد «فساد سیاسی» را نیز افزود و نیم‌نگاهی هم به فتنه سال ۸۸ انداخت...

پس از این مقدمه بیان یک حقیقت بزرگ ضروریست و آن اینکه اردوگاه اصلاحات اساساً مقوله‌ای به نام «برائت‌جویی» را نیز به رسمیت نمی‌شناسد و به دیگر سخن اینکه رفاقت خود با تمام مفسدین و مجرمان را حفظ می‌کند.

و شاید از همین روست که مقامی مثل ریاست قوه قضائیه که بایستی یک مجتهد عادل و دور از فساد باشد هیچوقت به کسی از اردوگاه اصلاح‌طلبان نمی‌رسد زیرا آنها به هیچ وجه سابقه مطلوبی در امر فساد ندارند.

بهانه‌جویی و استفاده ابزاری آقای میرزایی از یک پرونده فساد نیز خود شاهد محرز دیگری است بر اینکه چرا اصلاح‌طلبان نسبت به فساد دچار پاکی و طهارت جریانی و فکری نیستند.

لازم به توضیح است که متأسفانه در پرونده موسوم به املاک نجومی، علیرغم اثبات حقانیت و پاک‌دستی شهردار سابق تهران، کسانی از جریانات غیر اصلاح‌طلب نیز با اصلاح‌طلبان همنوا شده و در ایام انتخابات به قالیباف تاختند...

***

1_ https://www.ensafnews.com/NRbK0

2_ http://fna.ir/A1N96S

3_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/261928

4_ mshrgh.ir/968871

5_ mshrgh.ir/706209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    35 2
    همه اينا هستند چه در ملا چه در خفا بايد پاخ گو باشند
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      46 19
      آقای حجاریان؟ اگر واقعا از آمریکا شکست بخوریم که شما باید خوشحال شوید. بگذارید شکست بخوریم تا شما به آرزوی خودتان برسید و یک حکومت لاییک برقرار کنید.
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      59 19
      آقای حجاریان دیدی که پهپاد 200 میلیون دلاری شون رو زدیم یانکی ها هیچ غلطی نتوانستن بکنند.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      6 2
      مرگ بر واداده
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    76 22
    حجاریان دیوانه قرصات بخور
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    64 6
    تمام مفسدین افساد طلبند‌.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      2 8
      بله .. پس آقای دکترتون و اون بقایی و مشایی رو که در فتنه 88 بصیرتشون زبونزدتون بود رو هم بذارید جزو اصلاح طلبا!
  • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    87 10
    حجاریان تویکی خفه.
  • امیررضا IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    63 0
    آقای قنبری و نبوی و سایر اصلاح طلبها.... مگه زمانی که روحانی رای آورد یا لیست امید در مجلس رای آوردند این پیروزیها را به حساب اصلاح طلبها نذاشتند و کلی یاوه سرایی نکردند؟ خودشون رو زدند به گیجی یا مردم رو می خوان گیج کنند
  • دانا ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    75 7
    مهره های سوخته و تفکرات آب دوغ خیاری!!!
  • سید JP ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    83 7
    اصلاح طلبان جمیعاً تهوع آورند و حجاریان امّ القیّ ایشان!
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      6 16
      حاجی فیلترشکن استفاده میکنی؟ شما هم؟ شما که ارزشی انقلابی بودی
  • خدا لعنت کنه اصلاح طلب وطن فروش IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    52 8
    فضولی نکن حجاریان تو که هیچ چیزی حالیت نیست زیادی نزن وطن فروش خائن وطن فروش ترسو هم خود تو و هم امریکایی که تو دلباخته آن هستی هیچ غلطی نمی توانید بکنید
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      1 2
      خدا خشکه مقدس ها و خوارج زمانه رو لعنت کنه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      3 1
      خوارج همانهایی بودند که امامشان را مجبور به پذیرش حکمیت کردند و بعد گفتند علی مقصر مسوول حکمیت بود!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    40 4
    این حجاریان عصر حجری در تمام زمینه هایی که تخصص نداره اظهار فضل می فرمایند جنگ دریایی!!!!! هیچ کس نیست از او سوال کنه چند سال رو دریا بودی؟؟؟؟!!!
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    39 1
    حجاریان عقده های خودش داره خالی می کنه . این هیچ کار مفیدی برای انقلاب انجام نداده ولی بشدت مرعوب امریکاست . واقعا این ادم فکر نمی کند که اخرش می میرد این همه فساد و فحشا در داخل تهران حاصل این نگاههاست ایا نمی ترسند که دختران و پسران خودشان مبتلا شوند از خدا بترسید برای چند روز دنیا این قدر اب به آسیاب دشمن نریزید مطمئن باشید اگر لازم باشد ریشه هایتان را از بیخ می کنیم
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    31 1
    باز وزیر خارجه انگلیس تهدید به خروج از برجام کرد حجاریان ها کاسبی ارعاب راه اندازختند . بس نیست اینهمه کاسبی و مزدوری ؟ خجالت نمیکشید ؟ تا کی میخواید با تهدید بیجا و دست و پا زدن برای کدخدا این کشور رو متوقف کنید به عهد قجر برگردونید ؟
  • حامد IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    30 19
    در جنگ با آمریکا سه هیچ می بریم....
    • احمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      27 8
      تا حالا که با بیشتر از 3 امتیاز بردیم.
    • دانا CZ ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      17 14
      سه هیچ؟!!! نوچ ، یا نمیجنگیم یا 100 هیچ میبریم!
    • حامد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      8 29
      البته به همین خیالبافی ها روز را شب می کنیم. کشوری که از درون تهی شده و مسئولان و مردم از هم خبری ندارند باید هم سه هیچ ببرد. امیدوارم اخبار امام صادق علیه السلام از وقایع آخرالزمان مربوط به جنگ ایران و آمریکا نباشد.جایی که می فرماید ری خرابه می شود و در آن... خدا خودش به مردم کشورمون رحم کند
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      8 8
      لابد شما از بسکه اخبار فیک نیوزهایی مثل آمد نیوز را رصد میکنی دچار پوچی شدی و قدرت کشور را خیالبافی می دانی اگر اینها خیال‌بافی بود آمریکا لحظه ایی در حمله به ایران درنگ نمی کرد در ضمن اون حدیث هم بسیار سند ضعیفی دارد و قابل استناد نیست
  • اسلامی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    37 10
    حجاریان از پیشرفت های دفاعی ایران خبر ندارد.ایشان در دهه ۶۰ جامانده اند.
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      11 5
      اتفاقاً خوب هم خبر دارد ولی چون شرافت ندارد اینگونه اراجیف را می گوید
  • totonchyan IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    16 7
    قبل از هر سخنی ازخداوند بزرگ تمنادارم که عاقبت همه ماراختم بخیربکند ان شاءالله. امابعد نمی دانم این دوستان قبلا بر این عقیده بودند یا بعدا صاحب این عقیده شده اند؛ اما به این آقایان می گویم که اینقدر نگران شکست نباشند چرا که درتفکر عاشورایی که وامدار مکتب حسینی است شکست چیزی جز تسلیم شدن دربرابر ظلم نیست. اگر خیلی نگران هستید شما را قسم می دهم به لیبرالیسم، جان ترامپ و یا هرآنچه که بدان اعتقاد دارید خودتان را از شکست نجات داده و از این کشور بروید شما که همه فک وفامیلتان آن طرف هستند . خواهش می کنم بروید .
  • محمدصالح IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 4
    ای کاش
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 6
    " آقای حجاریان گویا به هیچ‌وجه شناخت درستی از توانمندی‌های نظامی و البته بازدارنده کشورمان ندارد " خب این مساله اونه یا شما؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 0
    عنقریب که پوشک و ایزی لایف کمیاب بشــه!!!
  • . IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 11
    واژه ی پاک دستی رو که میشنوم ناخودآگاه یاد احمدی نژادی میافتم که زمانی واسه شما بت بود الان مغضوب علیهم شده اینقدر با قطعیت از کسی دفاع نکنید که تهش بشه احمدی نژاد و تتلو
    • محمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      4 8
      تا وقتی که در راه درست بود از او حمایت کردیم اما همین که در دام رحیم مشایی و جورج سوروس افتاد دیگر دلیلی برای دفاع از او ندیدیم و او بود که با خرابکاریهای آخر دورانش موجب سر کار آمدن اصلاح طلبان شد
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      یعنی بالاغیرتا احمدی نژاد در انتخابات 92 و یا 96 حضور داشت رای نمی آورد؟
    • پارسا IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      2 1
      چه بخواین چه نخواین .....احمدی نژاد هنوزم پاک دست ترین ، ساده زیست ترین مردمی ترین ضدصهیونیست ترین و استکبارستیزترین رییس جمهور تاریخ کشور مونه ...... هیچی علیه احمدی نژاد ندارن ..... عرضه شم ندارن که باهاش برخورد کنن ..... پرچم احمدی نژاد عدالتخواه همیشه بالاس...
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    15 5
    مرگ بر ضد دلایت فقیه بزرگترین گناه ترس است حضرت علی علیه السلام
  • احمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    15 7
    تا حالاش که بدون جنگ بردیم و هفت تریلیون دلار خرج رو دست آمریکا گذاشتیم، جوری که رئیس جمهورشون راه افتاده به گدایی و تیغ زدن متحدینش.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 0
    اینکه یک فتنه گر بگوید من به روحانی رای نداده ام فریبی بیشتر نیست. در این 6 سال با حربه روحانی بنفش و دولت تدبیر و کلید و ... مردم را سرکار گذاشتند و رای آنهارا عوض کردند و حامی طرحهای دولت روحانی بودند و در تقسیم وزارتخانه ها و پستهای مهم دولتی با او شریک بودند و سهم داشتند حالا به راست یا دروغ بگویند ما رای ندادیده ایم! این یک فریب افکار عمومی برای تغییر ریل بیشتر نیست تا بتوانند در انتخابات های بعدی کلاه های گشادتری سر مردم مخصوصا طرفداران بی عقلشان بگذارند.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    9 3
    ادم ها ی اصلاحات مثل ادم های جنبی می مانند که غسل نکرده اند البته این احساس شخصی بنده است ولی هیچ نورانتی ادم دراین ها نمی بیند .
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    9 1
    شیوخ اصلاحات انسان را به یاد شیوخ عرب می اندازد . اینها معلوم نیست با کدام دسته اند ایا با علی هستند یا با معاویه و بیشترین ضربه به اسلام و تشیع از همین ناحیه است . برای دشمن کار می کنند بدون این که اجر مواجبی بگیرند خداوند هدایتشان کند والا جایشان در جهنم است. اخه ادم فکر میکند اینها تا حالا چه کار مفیدی برای این مردم بیجاره و برای اسلام انجام داده اند .
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 8
    این مردم هشت سال جنگیدند شهیددادندمال دادند جان دادنددرودخدا بر شهدا که راهشان راه امام بود. من مطمئنم که حجاریان و هم حزبی هایشان نه اعتقادی به امام دارند نه به شهدا . حاضرند با ذلت معاویه بسازند ولی زیربار عزت علی نروند ولی مطمئن باشند جز ذلت و خفت خواری نصیبشان نمی شود . خداوند هدایتشان کند به دامن انقلاب بر گردند والا نه دنیا دارند نه اخرت
  • امیرخان US ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    13 1
    دوباره انتخابات داره نزدیک میشه و این اقایان نطقشون باز شده ، بله ما اشتباه میکنیم این اقای حجاریان نبود که از دولت فعلی حمایت میکرد و بعد از انتخابات مجلس فعلی ادعای پیروزی میکرد بلکه ادم فضایی ها بودن حالا که گند هر دوشون در اومده من نبودم دستم بود تقصیر احمدی نژاد بود میکنند در ضمن بله اقای حجاریان اگه با امریکا وارد جنگ بشیم قطعاشما یکی از شکست خوردگان هستی چون مطمئن هستم لباس ارتش امریکا رو به تن خواهی کرد
  • CZ ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 11
    میدونی مشرق نیوز قضییه چیه قضییه اینه که ما تو مملکتی زندگی میکنیم که دزدی و اختلاس و اعتیاد جوانان و فساد و فحشا بیداد میکنه و اینها نقاط ضعفه جمهوری اسلامیه،جمهوری اسلامی هر چقدر هم قوی باشه و موشک داشته باشه با وجود این نقاط ضعف زیاد پایدار نخواهد بود. مثل آدم قلدری که سرطان داره . من تاریخ زیاد میخونم و مطمئنا جمهوری اسلامی با این شرایط دیر یا زود از بین میره
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      3 1
      فقر و فحشا هست و درسته اما اینکه منحصرش می کنی به ایران دروغه
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      10 3
      فسادها و اختلاس ها همه کار افساد طلبان است اصلاح طلبان باید از صحنه سیاسی کشور حذف شوند تا امنیت جمهوری اسلامی تضمین شود.
    • حجت IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      2 1
      وجود فقر و فحشا به خاطر وجود همپالگیهایتان است عزیز
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      فعلا همان کشور چک که داری از آنجا کامنت می گذاری نصف زنهایش فاحشه شده اند
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 2
    شما شکست میخورید یا ملت ملت ایران برای اسلام کار میکنند و هرگز شکست نمخورند شما سالهاست که شکست خوردهاید چون مرد میدان مبارزه نیستید .هرچه خوردید پس بدید والا پس مگیرند.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    7 2
    اقای حجاریان تو دل مردم را خالی نکنید . شما و دوستان غربگرایتان بیش از 3 دهه است که شکست فکری و شخصیتی خورده اید و به انفعال و پریشان روحی کشیده شده اید . لطفا مرض خود را به جامعه سرایت ندهید .
  • رحمت عیدی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 1
    پروفسور تیموتی گارتن اش فیلسوف و جامعه شناس ام آی سیکس و رئیس بخش خاور میانه و متخصص کودتاهای مخملی و صاحب استراتژی فشار از پایین چانه زنی از بالا و استاد و رفیق فاب جناب حجاریان هستن،مشخصه که این حرفهای سرتاپا خائنانه از کجای حجاریان در میاد،دوستان لطفا کتاب ارتش سری روشنفکران رو مطالعه بفرمایند واجبه که هر ایرانی باشرف و متعصب به ملت و وطن این کتاب رو بخونه،قشنگ دستتون میاد طیف غربگرا و سکولار چه کسانی هستند وایضا نفوذیها و ذی نفوذانشان در دولتهای غربگرا کیان
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 2
    ""پیش‌بینی ظریفِ حجاریان؛ در جنگ با آمریکا شکست می‌خوریم!""" تا آدمای بزدلی چون تو خودشو ایرانی بداند و در ایران باشد باید هم در تقابل نظامی با آمریکا ، ایران شکست بخورد !!!!
  • ایرانی واداده ی بیکار IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 2
    ""پیش‌بینی ظریفِ حجاریان؛ در جنگ با آمریکا شکست می‌خوریم!""" تا آدمای بزدلی چون تو خودشو ایرانی بداند و در ایران باشد باید هم در تقابل نظامی با آمریکا ، ایران شکست بخورد !!!!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    9 1
    پیشنهاد میشود در باره فعالیتها و زندگی سیاسی و امنیتی اقای سعید حجاریان و شبکه همکار ایشان سریالی شبیه به سریال " گاندو " ساخته شود . تا نقش این شبکه 40 ساله در بوجود اوردن چالشهای امنیتی / سیاسی و اقتصادی کشور بعد از انقلاب روشن شود .
  • LB ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 1
    این اصلاحاتیا همیشه در حال خوردن هستند. یا پول مردم ایران، یا شکست، یا پاچه کدخدا
    • AE ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      شما هم فقط توهين هاى يك طرفه رو بنويسيد
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 4
    کلا هر عاملی که باعث بدبختی مردم شود موجب برنده شدن مشرق می شود . مای مردم با مای مشرق فرق دارد
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      اونی که باعث این بدبختی شد تو و امثال تو هستین که با ترسو بازی حقیر بودن و آه و ناله و حرف مفت به دشمن گرا دادید تا فشار بیاره روی اقتصاد همین امثال تو هستن که پشیزی برای ایران و ایرانی ارزش قائل نیستن یه مشت مفت خور که حاضر نیستن ذره ای تحمل کنن یه مشت حقیر که فقط به فکر لا ابالی گری هستن قطعا مای ما با مای شما فرق داره
    • حجت IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      مای شما داره تو آلبانی میپوسه
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    8 1
    اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 1
    اونی که شکست خورده و میخوره شما افساد طلبها هستین نه ملت ایران. من تعجم چرا اجازه میدن این فتنه گرها لجن پرانی کنند
  • ناشناس IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    14 2
    راست و چپ گند زدین به این کشور . حالا داری جا نمازی آب می کشی ؟
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    12 3
    اسلاحتلب ها نگران منافع ملی شدن؟ خخخ
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    8 3
    کاش تیر غیب بر سر ترسوها می بارید و مردم از شر زبان لکنت دارشان راحت می شدند
  • عبدالله IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    11 2
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ به قول حضرت امام خمینی (ره) ما مکلف به انجام تکلیف هستیم. امام حسین (علیه السلام) هم در ظاهر از لشگر یزید شکست خورد اما به تکلیف الهی خود عمل کرد. ما هم مطابق آیه فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ ، مکلف به انجام تکلیف الهی هستیم چه در ظاهر پیروز شویم و چه در ظاهر شکست بخوریم. والسلام
  • محموداعرابی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    پیش بینی شبیه حجاریان همه ی انسانها بالاخره یک روز یایک شب میمیرند زمین گرده . خورشید دور زمین میچرخه خورشید گرده .. چیز.. زمین که شب میشه خورشید گرده .. اصلا میدونستین خورشید میچرخه...
  • علی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    21 0
    لعنت خدا و مرگ بر خیانت کاران از هر گروه و در هر لباس باد
  • وحدانی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 2
    آخه تو چه عددی هستی اصلاح طلب مفت خور
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 2
    درسته که آمریکا خیلی قوی هست ولی ما هم دست و پا بسته نیستیم. در مورد مفسدین اگر بخوایم منصف باشیم اکثرشون اصولگرا هستند
    • DE ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
      1 0
      .. در مورد مفسدین اگر بخوایم منصف باشیم اکثرشون اصولگرا هستند//.نخ نما شده داداش اصلاح طلبچی ها چون در باتلاق فرورفته اند دستور سازمانی به اعضا و طرفدارانشان داده اند خودشان را خنثی جا زده و اصولگرایان را خراب کنند و کمی هم به اصلاحات گیر بدهند که لو نروند.
  • ۱۲۵ IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    آقای حجاریان تو از اول زندگی تا الآن یک شکست خورده ای ایا از اینجا به بعد میتونی خود را نجات بدهی؟ کمی به فکر اون دنیای خود هم باش. چیزی به پایان عمرت نمانده.
  • Mohamadsaa IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 1
    چطور ۸سال باعراق جنگیدیم کلی کشته دادیم ولی امریکا درعرض ۴۸ساعت کل عراقو گرفت چطور با ابرقدرت جهان بجنگیم درصورتی که محتاج نون شبیم
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 2
      ۴۸ ساعت ؟! جناب صدام مهره خودشون بود ، اگر ارباب بساط زورآزمایی با نوکرش بپا کنه شما باور می کنی و می چقدر زورداره ؟!
    • حجت IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      یه هفته فقط پشت فاو و بصره به هنو هم افتاده بودن چجوری 48 ساعتها عراقو گرفتن دویما ما با عراق نجنگیدیم، بلکه با دنیا جنگیدیم. فقط از هشتاد کشور اسیر داشتیم. چی میزنی. ساقیتو عوض کن. مریض میشی
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      اگر یادت باشد تصرف ام القصر دو هفته طول کشید اما تصرف بغداد یک دقیقه هم طول نکشید. می دانی چرا؟ چون این یک نمایش بود. از قبل اررتش عراق بنای جنگ و مقاومت نداشت. بر عکس ویتنام که بیست سال هم تسلیم نشد.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    تمام این اراجیف برای فرار از پاسخگویی است اصلاحطلبان تدبیر و امیدی همه باهم بایذ پاسخگوی خسارت وارده به ملت و کشور و اموال نامشروع در غالب رانت و فساد اقتصادی و حقوق های نجومی باشند,جناب آقای رییسی یا علی مدد..
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 1
    راست گفته. خودشون یعنی اصلاح طلبا در جنگ با آمریکا حتما شکست میخورن(چون از حالا خودشونو شکست خورده میدونن) ولی بنده های مومن خدا بر آمریکا پیروز خواهند شد و شکستش خواهند داد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    " هیبت عاشورایی نیروهای مسلح ما" خیلی خوب بود. دمتون گرم
  • امیر IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    بزدل ترسو،برو بمیر خائن،حرف نزنی نمیگن لالی
  • حسن IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    خود آمریکا همچین فکری نداره.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 1
    فقط متوهم ها هستند که فکر می کنند آمریکا قدرت مطلق سیاسی، نظامی، اقتصادی و صنعتی جهان در رویارویی نظامی با ایران شکست می خورد. دشمن دانا که غم جان خورد بهتر از آن دوست که نادان بود
  • حمید IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    حیف از زمین خدا که آدمای بُزدل و ضعیف‌النفسی مثل اصلاح‌طلب‌ها روش راه میرن...
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    تو که آره.
  • سجاد IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    من هرموقع اسم این اصلاح طلابهای فاسد فساد پرور را میشنوم یاد اشعث و شبث ربعی و بقیه خائنین صدر اسلام میافتم . الهی به حق شهدا و خانواده های معظموشون دیگه حالا ریشه این علفهای هرز بکنه و نسل شون ریشه کن کنه .
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      ظواهر که نشون میده اینا خیلی پیشرفته ترند اما ...
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 0
    اگر آمریکا مطمئن بود که در جنگ با ایران پیروز میشه برای تسخیر ایران ذره ای تعلل نمیکرد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 1
    فعلا که با همینا بدبختیم
  • اسفاکطلبان فتنه گر IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    مگر این فتنه گر طراح قتل های زنجیره ای هنوز زنده اس. من فکر کردم سقط و به درک واصل شده
  • DE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    5 0
    اقای حجاریان صدای ترامپ از حلقوم شما بیرون میاد. به کوری چشم شما هم اقتدار نظامی و دفاعی خواهیم داشت هم اقتدار اقتصادی. انوقت است که شما بیکار بشید و برید پیش دوستانتان امثال سروش ها و کنجی ها!
  • DE ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    4 0
    اکثر مفسدینِ اصولگرا اصلاح‌طلب هستند ؟
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    6 0
    حجاریان مانند یکی از اعضاء شبکه صهیونیستی زیتون عمل می کند و به نظر می رسد در اول انقلاب به عنوان نفوذی وارد شده و عمل او گفتار او کاملا در خط صهیونیست ها است و امروز بدون روتوش اعلام موضع می کند
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    اگر عظمت خدا در دل کسی باشد ممکن است از کسی دیگر بترسد ؟
  • مهدی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 2
    چهخوشتون بیاد... چه بدتون بیاد...تجزیه پایان کار ایران، عراق، ترکیه، چین، روسیه، عربستان، هند و پاکستانه... کشورک های جدید در راهند...
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      2 0
      چه بپذیری و چه نپذیری چاره ای جز بیمارستان ... نداری
    • س IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      سیاره بقیه کشورها مث آمریکا و بقیه رو هم می گفتی!
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    آقا سعید خوب بلدی گرا بدهی.
  • محسن IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    سال پیش یکی از رفقای من که بشدت بااو اختلاف نظر دارم شرایطی ترتیب دادیه بحث مفصل ومستدرک باهم بکنیم سعید حجاریان را منزلش دعوت کرد به اتفاق چند نفر دیگه مثل خسرو تهرانی وتعدادی دیگر از افراد به اصطلاح اصلاح طب در منزلشون در دماوند حدود چهار ساعت مفصل باهاشون صحبت کردم واقعا به این نتیجه رسیدم هم منحرفند از نظر دیدگاه باه امام ورهبری زاویه دارند وهمچنین اصلا هیچ چیز توچنته شان برای حرف زدن هم ندارند همش سفسته ودری وری میگند احساس روشنفکری میکنند آخرش که حرفی برای گفتن نداشتند شروع کردند به تمسخر ومزه پرونی وتحقیر واستهزا میگفتن ول کن بابا جوجه کبابت رابخور ولی واقعا برام ثابت شددستشان بشدت خالی است
  • محمد IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 3
    سوال اینجاست اگر مدعی پیروزی هستید چرا حمله نمیکنید پس معطل چی هستید؟ امریکا پولهای مارا بلوکه کرده و کلی خسارت زده ،پس کی میخواهید بش حمله کنید؟؟ به اسراییل چرا حمله نمیکنید ؟ این همه تهدید میکنید یک بار به تهدیدات عمل کنید تا ببینیم واقعا مرد میدان هستید؟ این گوی و این میدان
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      2 0
      ما جنگ طلب نیستیم ، اما در برابر تجاوز سر خم نمی کنیم
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      1 0
      برای بلوکه شدن پول که مرسوم نیست حمله کنند ، اسرائیل رو هم بارها توسط بازوان ایران تنبیه شده و آخرش هم به وقتش ...
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    جمهوری اسلامی هیچ واهمی از آمریکا. نداشته وندار د.واین آمریکا که از قدرت روبفزونی ایران.وحشت کرده. سردرگم علم میکند..درقضیه..پهپاد معدوم ترامپ نمی دونست چگونه آن توجیه کند... پادوهای غرب گرای.داخلی..بایست بدانند .آنچه منفی بافی کنند خودشان رسوا می شوند..اگر رک بخوام بگم. این آقایان از قدرت وتوانایی بازدارندگی جمهوری اسلامی هراس دارند. اما نمی توانند رک بگویند. اما روزی دست خاعنین روخواهد شد
  • بهزاد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    لعنت بر ضد انقلابیون مزدوری که پیوسته ساز تضعیف نظام اسلامی را میزنند
  • حجت IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    از جناب حجاریان کسی نمی خوادبپرسه رفیقش کشوری کجاست؟
    • حجت IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
      0 0
      کشمیری نه کشوری
  • بهمن IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    (((((پیش‌بینی ظریفِ حجاریان؛ در جنگ با آمریکا شکست می‌خوریم!))))) البته كه شما از همان اول شكست خورده آمريكا هستيد و بقولي خاك افتاده آمريكا هستيد و ارادتمند محض آنها ولي اين را هم زياد شنيدي كه ،كافر همه را به كيش خود پندارد ، پس اگر شما شكست خورده هستيد قرار نيست كه همه شكست خورده باشند
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 0
    دوستان ازحرفهای این آقایان دلگیر نشید چون این بزرگواران کلا واقعیت های ملموس کشور را نمی بینند فکر میکنند ایران در سالهای قبل از انقلاب برسر میبرم یکی پیدا بشه تاریخ خیانت آمریکا و انگلیس را از کلاس پنج دبستان قدیم به بعدبراشون درس بده
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    دو نابغه.ی بزرگ. چه اکتشاف بزرگ......‌‌‌‌‌‌..این دو نفر به خاطر این کشف بزرگ نامشان درگینس باید ثبت بشه................ آفرین. حجاریان........ ظریف .
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    نه خیر شکست نمی خوریم خداباماست فعلا که اصلاح طلبا دارند خرابکاری می کنند
  • FR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    یک گروه حراج کننده وطن هم داریم که وطن را مفت واگذار میکنند اگر طرف آمریکا باشد!
  • AE ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    اصلاح طلبان اگر خیلی از جنگ میترسید بروید پیش ارباب تان شما که غیرت ندارید واین قدر ترسو هستید ولی دلیر مردانی هستند که اربابتان را بزانو در اورندشما مردان چاپیدن بیت المال هستید نه غیرت
  • رضا IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 2
    شما مشرق ها یه کمی هم شرف و مردانگی و شعور سیاسی و پاچه خواری کمتر داشته باشید ،بد نیست هست؟!
  • مصطفی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    1 0
    فکر کنید اگر این بازدارندگی دفاعی را نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ البته آنسان عاقل دشمنش رو دست کم نمی گیره ان شاءالله خداوند کمک مون کنه از مکر و حیله این دشمنان در امان باشیم
  • سیامک بهاءآبادی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    دوستان عزیز فریب تحلیل های غلط شاگردان نهضت آزادی را نخورید: اولاً؛ تحلیل غلط اصلاح طلبان درسال 1381 را به یاد دارید که 127 نماینده!؟ احمق نامه نوشتند که چون امریکا افغانستان را اشغال کرده حالا نوبت ایران است! جام زهر را بنویشید!! حماقت اینجاست که ایران را به افغانستان تشبیه کردند، جبهه متحد امریکا، قبل از تهاجم به افغانستان وعراق، نیمی از فرماندهان ومدیران ارشد این کشورها را خریده بود!... ثانیاً؛ همان موقع اصلاح طلبان از ترس مرگ مشغول خودکشی شدند! لیدرهای اصلاح طلب تئور دادند که صدام جنایتکار توبه کرده[خالدبن ولیدشده] بااو همپیان شویم! دقیقاً بهانه وفرصت موجه برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ونابودی نظام. ثالثاً؛ بازی خوردن در ماجرای توسعه سیاسی دولت اصلاحات؛ به جای تلاش اقتصادی، گفتگوی بی حاصل تمدن ها وفریب بازی جورج سوروس.. رابعاً؛ خامی اصلاح طلبان در برابر سالها تلاش نهضت اسلامی و آمادگی برای خلع سلاح حزب الله و انهدام حق فلسطین [معامله قرن!] خامساً؛ فریب اصلاح طلبان در فشار به حزب الله برای از دست دادن رایگان گروگان های امریکایی واسرائیلی در لبنان.. آخر؛ تبعات جنگ با ایران برای استکبار به شدت سنگین و جبران ناپذیر است؛ بسته شدن تنگه هرمز و بحران فزاینده انرژی جهانی [30 % انرژی جهان]- آسیب پذیری و تهدید تمام منافع و سرمایه های خارجی؛ همچنین عوامل دست نشانده در منطقه - عبرت آموزی و پند از تهاجم به ویتنام؛ رعایت میثاق[1972م.] پرهیز از تهاجم به کشور برخوردار- تهدید اقتصاد به شدت بیمار آمریکا، بدهی وقرضه دولت آمریکا به بانک ها از 22 تریلیون دلار گذشت و به تنهایی بار یک سوم بدهی کل جهان بر دوش آمریکاست. کسری بودجه در دولت ترامپ افزایش بسیاری داشته است- عدم هماهنگی نهادهای بین المللی، همپیمانان غربی-عربی امریکا، افکار عمومی داخلی، هشدار مقامات نظامی- امنیتی امریکا- آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا- نتیجه شکست سنگین نظامی امریکا بر اساس مانور 24 جولای 2002م. و تحلیل ژنرال «پل ون راپیر» و.. که امریکا به مراتب ضعیف ترو آسیب پذیر از گذشته، وجمهوری اسلامی به مراتب مقتدرتر وتوانمندتر .؛ هیچاه به تحلیل ها ی اصلاح طلبان نمی توان اعتماد کرد... به لطف خداوند... اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجه..
  • AE ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    3 0
    ای مگس ، عرصه ی سیمرغ نه جولانگه توست
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    2 0
    میدانی چرا اصلاح طلبان اینقدر زر میزنند چون می فهمند آینده سیاسی حد را باخته اند امسال مجلس و 1400 ریاست جمهوری را این یعنی مرگ مغزی برای آنها و قبل از سررسید باخت مرگ مغزی شده اند و عقل خود را از دست داده اند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 1
    آقایان چهل سال امریکا ایران را تا آنجایی که میخواد سرپا نگاه می داره تا ازش به عنوان لولو سر خرمن در منطقه استفاده کنه. یادمان باشه قپل از این‌که شوروی از هم به پاشه امریکا زمینه ساز و جاده صاف کن به روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران بود و تا جایگزینش در جای دیگه پیدا نشه براندازی نمی کنه چهل سال این کارو کرده و تا آنجایی که از رو در رویی شیعه و سنی بهر میبره از سقوط جمهوری اسلامی جلوگیری میکنه
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    متوهم تویی.. که پیروزی های پی در پی جبهه مقاومت نمی بینی. ‌.شکست آمریکا با هزینه هفت. تریلیون.. درجنگ سوریه وعراق. هزیمت خفت بار شان از سوریه.... عجز وناتوانی آمریکا..در دفاع. هیمنت اعتبار ابرقدرتیش درقضیه پهپاد جاسوسی درمقابل سپاه
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 1
    واقعا برای سایت مشرق متاسفیم . در شرایطی که عزت و شرافت ما در خطر هست و وابسته به اتحادمون هست، دائما با کات کردن بخشی از حرف های اصلاح طلب ها و تیتر کردن اون، سعی در برهم زدن اتحاد ایرانی ها داره.کی میخوای از این بازی قبیله ای احمقانه دست برداری؟
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 1
    مشرق خان ... دشمن نزدیکمونه ... پهبادشون بهمون رسیده، بحث جنگه! اونوقت تو هنوز گیر اصولگرا و اصلاح طلبی؟ بابا بفهم میخوان نابودمون کنن. تهرانو تصرف کنن، زیر آتیش توپ و خمپاره بازم میخوای خودتو تطهیر کنی و همه چیو بندازی گردن اصلاح طلبها؟ از چی داری میسوزی؟
  • علی حقجو IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    1 0
    در اصولگرا ها هم افرادی هستند که مفسدند همانهایی که با آنکه اصولگرا هستند ولی در منش به سمت اصلاح طلب ها غش میکنند. اصلاح طلبها هم که ذاتشون با فساد بر روی زمین پیوند خورده و اگر دیدید که اصلاح طلبی فاسد نیست معلوم میشود که اون بابا توهم اصلاح طلبی زده و هنوز به اصول و باورهایی پایبنده.
  • فرهاد IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    حجاریان خوشم اومد واقعا نشون دادید هم بزدلید
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    اقایحجاریان رویایی باشید فهی احسن
  • CA ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    اصولگرا و اصلاح‌طلب سر و ته یک ان هستند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    2 1
    نگران نباشید جزایر ایرانی رو بگیرند کوروشی ها که توی حرف مردتر از آنان پیدا نمی شود می روند و پاره تن ایران زمین را پس می گیرند. خخخخخ.
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    ایضا سرمایه برخی از اقایان اصلاح طلب و کاگزاران که بیش از هزار میلیارد تومان میرسد و در دولت فعلی هم وزیر بودند را اضافه کنید ضمنا باید به اقای حجاریان گفت در کاری که تخصص خودش نیست اولا وارد نشود ثانیا به دشمن خط ندهد که بیاید و جزیره های ایران را تصرف کند که اینجا نه جولان اشغالی است ونه قدس که تقدیم به امریکا و اسرائیل شود ضمن اینکه این حماقت اگر صورت بگیرد ایران یکپارچه آتش علیه امریکا خواهد شد که تمام امریکایی های موجود در منطقه در این آتش خواهند سوخت و این را امریکایی ها می فهمند اگر حجاریان نمی فهمد
  • فرهاد IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    مشرق سلام.چرا پیام را سانسور کردی؟ مگه من چی نوشته بودم؟ همین کارای شماها باعث میشه امثال حجاریان علیل دنیا و اخرت دم دربیارن .وگرنه این بزدل بیسواد ترسو ( بقول روحانی) که عددی نیست .بادکنکی هست که بادش کرده اند تا سربزنگاه بترکوننش البته خود بدبختش هم نمی دونه
  • حسین آقا IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    بنام خدا... مشر ق خان چاپ و انتشار نظرات .خوانندکان بمنزله تائید دیدگاه انان نیست والزاما در راستای سیاست شما هم نمیباشد چرا که برای اطلاع رسانی شفاف باید بتوان نظرات منفی و یا مثبت خوانندگان را نشر داد..این مردم هستند که نظر نهائی را میدهند.. پس لطفا نظرات را سانسور نکن سلیقه ای منتشر نکنید. اگر اینگونه باشد . پس نظرات مارا .. چه منفی . چه مثبت از دیدگاه شما منتشر کنید
  • فرهاد IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
    0 0
    مشرق ایول ممنون دستتون درد نکنه خدا خیرتون بده . اخر اینا اگه نباشن امریکا از غصه می میره . در هرحال ممنون .از مسئول پیامها تقدیر می کنم که چاپ کرد.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
    0 0
    کارشناسان نظامی دنیا نظر دیگه ای دارند آقای حجاریان، بهتره هر کس در حیطه ی تخصصی خودش اظهار نظر بکنه
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 0
    جنگیدن درخاک و اب خودمونه اونها از اون سوی کره زمین میان برای جنگ منحدینشم که اهاش همراه نیسنند پروز ماییم که چز برای از دس دادن نداریم و انها چی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    0 0
    بدبخت های ترسو ما برای چه انقلاب کردیم .شاه که نوکرخوبی بود0
  • م IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    به نظرم داشت گرا میداد امریکا جنگ و چطور شروع کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس