اظهارات عجیب مرتضی الویری درباره استفا نجفی

جریان سیاسی خاص دائما کشور را به «تحریم انتخابات 98» تهدید می‌کند! این رفتار در تمام دموکراسی‌های جهان، یک رفتار خائنانه و ناشی از دشمنی تلقی می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

اصلاحات چشم‌به‌راه انقلاب و «فتنه اقتصادی»

«محمد کیانوش‌راد»، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مستعفی مجلس ششم به تازگی در ویدئویی کوتاه که کانال جبهه اصلاح‌طلبان ایران آنرا منتشر کرد، گفته است: «رسالت و بن‌مایه اصلی انقلاب، ‌ حق تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان است... ممکن است اکثریت جامعه بگویند با اسرائیل رابطه داشته باشیم یا نداشته باشیم. با آمریکا آری یا خیر؟ اکثریت مردم بگویند حجاب باشد یا حجاب نباشد؟ »

او می‌افزاید:

«اما یک چیز را نمی‌شود دست زد. اگر شما دست زدید باید آماده انقلاب هم احتمالا باشید. کِی را نمی‌دانیم و آن اینکه مردم را تحقیر کنید. به مردم بگوییم که شما کاره‌ای نیستید. ما هستیم که تصمیم می‌گیریم!»

*از آنجا که مطلب منتشر شده، کوتاه و احتمالا دچار تقطیع است نمی‌توان درباره بخش اول اظهارات کیانوش‌راد، صحبت خاصی را مطرح کرد.

اما بخش دوم حرف‌های او مزاج خطرناکی دارد که بایستی در رابطه با آن اطلاعاتی را در اختیار مخاطبان محترم قرار داد.

هسته سخت اصلاحات چند سالیست که انگشت اشاره خود را به سمت مقولات مترادفی مثل خیابان، انقلاب، آتش گرفتن فرش جامعه و فردای براندازی دراز کرده است!

ما در مجموعه وبلاگ مشرق به کرّات درباره کدها و فکت‌های این گفته‌ها و بیان آنها در لسان افرادی مثل سعید حجاریان، کیانوش‌راد، محمدرضا خاتمی، علیرضا علوی‌تبار، محمدرضا تاجیک و غیره اشاره کرده‌ایم و کلیدواژه «فتنه اقتصادی» را مورد اشاره قرار داده‌ایم.

این ایما و اشاره‌ها همچنین بر محمل ایجاد نارضایتی ذهنی، تشویق رفتارهای غلط دولت مثل عدم نظارت بر قیمت‌ها [1] و القای گزاره‌هاییست شبیه به آنچه که در بالا و در صحبت‌های کیانوش‌راد خواندید.

گزاره‌های بی‌مبنا و غلطی مثل القای اینکه مردم در ایران تحقیر می‌شوند و در حاکمیت کاره‌ای نیستند!

جالب است که بخش دیگر بازی بر عهده سایرین است و کیانوش‌راد فقط نقش خود را بازی می‌کند. زیرا مثلا این عباس عبدی بود که در نیمه‌های سال گذشته طی یادداشتی با ایجاد یک این‌همانی بین رژیم پهلوی و نظام اسلامی، اینطور گفت که رضاشاه با مردم رفتار تحقیرآمیز داشت که به سرنگونی مبتلا شد و امروز هم در نظام اسلامی شاهد تحقیر و تبعیض هستیم! [2]

یکبار دیگر با هم این مسئله را مرور می‌کنیم... عباس عبدی اظهار می‌دارد که در جامعه ایرانی تحقیر و تبعیض وجود دارد. چند ماه بعد، همکار دیگر او یعنی کیانوش راد اظهار می‌دارد که اگر مردم تحقیر شوند باید منتظر انقلاب بود. و در این میان نیز صدها گزاره از چپ‌ها مبنی بر تشویق حرکت خیابانی مردم وجود دارد.

فرجام این معادله چندان سخت نیست...

برخی محافل تحلیلی چند سال است که در حال هشدار «فتنه اقتصادی» و ایجاد و راهبری آن توسط اصلاح‌طلبان هستند.

مقوله‌ای که برخورد با آن راهکارهای خاصی را می‌طلبد و در صورت عدم توجه، می‌رود تا رخدادهای دیماه 96 را با صورت وسیع‌تری تکرار کند.

***

دشمنی با ایران با پول بیت‌المال ایران!

«مرتضی الویری»، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی در اظهاراتی پیرامون حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند 98 گفته است:

«تلاش جریان اصلاح طلبی در شرایط فعلی بر این است که هرگونه التهاب را از فضا دور کرده تا امکان حضور فعال در انتخابات فراهم شود ضمن اینکه اصلاح طلبان بر این باورند که تنها راه توفیق در حل مشکلات کشور و البته در چارچوب نظام صندوق رای است و راه دیگری جز صندوق رای نمی شناسیم بنابراین تلاش و امیدواری مان این است که شرایط مطلوبی داشته باشیم تا بتوانیم از طریق صندوق رای مسیر اصلاحات را پیش برده و مشکلات مردم را حل کنیم.»

به گزارش جماران، او می‌افزاید:

«اما اگر به هر دلیلی مسیر حرکت اصلاح‌طلبان برای حضور موثر در انتخابات آینده بسته شود به عبارتی قلع و قمع کاندیداها شروع شود و ما به مقطعی برسیم که ببینیم از طریق صندوق رای حتی کوچکترین قدمی نمی‌توانیم برای اصلاحات برداریم به طور طبیعی سرفصل جدیدی باز خواهد شد که ممکن است هیچ لیستی ارایه ندهیم، علت آن هم این است که نمی‌توانیم لیستی را به جامعه معرفی کنیم که در آینده نتوانیم از آن دفاع کنیم در این شرایط است که بگوییم ما لیستی نخواهیم داد.»

الویری با بیان اینکه نحوه برخورد اصلاح‌طلبان فارغ از نظرات شخصی افراد زمانی مشخص می‌شود که شورای نگهبان به موضوع بررسی صلاحیت نامزدها ورود کند، تصریح می‌کند: «بعد از اینکه شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها را در دستور کار قرار داد و لیست‌ها مشخص شد در آن مقطع اگر اصلاح طلبان ببینند که حضور آنها در انتخابات برای حل مشکلات مردم میسر است به طور طبیعی با شور و هیجان حضور پیدا خواهند کرد اما اگر ببینید این امید وجود ندارد سیاست دیگری را اجرایی می کنند.»[3]

*جالب است که الویری در حالی دست به این موضع‌گیری تند علیه قوانین موضوعه کشور کرده است که خود او هم‌اکنون با همین قوانین موضوعه در شورای شهر تهران حضور دارد و از پول بیت‌المال نان می‌خورد.

فاجعه بزرگتر اما این است که اصلاح‌طلبان در حالی مشغول تعیین شرط برای شورای نگهبان و تهدید به «تحریم انتخابات» هستند که این کار و این رفتار در تمام دموکراسی‌های دنیا به عنوان یک رفتار خائنانه شناخته می‌شود و عاملان آن در صورت ارتکاب ولو حتی برای یکبار نیز برای همیشه از عرصه سیاست‌ورزی کشورها حذف می‌شوند و در ادامه باید منتظر اشدّ مجازات باشند.

چه برسد به اصلاح‌طلبان که در صورت تحریم انتخابات اسفند 98؛ سومین رفتار تحریمی خود (در ادامه تحریم انتخابات مجلسین هفتم و نهم) را مرتکب می‌شوند.

آگاهان سیاسی در همین زمینه معتقدند که مشخص نیست صبر نظام در مقابل این رفتار دشمنانه دائمی باشد!

مسئله مهم دیگری که در قبال اصرارهای اصلاح‌طلبان بر تأیید صلاحیت چهره‌های مسئله‌دار و البته همیشگی این جریان وجود دارد اینست که آنها قصد تکرار سریال «مدرسه پیرمردها» را دارند.

مدرسه‌ای که در دولت یازدهم و دوازدهم و در مجلس دهم شاهد ضعف‌ها و نتایج آن بودیم و گویا قرار است هم‌اکنون در قالبی دیگر به مردم ایران تحمیل شود.

به سخن دیگر اینکه گویا چپ‌ها قصد دارند قحط‌الرجال خود را با بهانه‌های سیاسی بپوشانند و چهره‌هایی که 40 سال برای مردم در حال تکرار بوده‌اند و کارآمدی خاصی هم نداشته‌اند را دوباره به اریکه تصمیم‌گیری برای مردم بکشانند. [4]

***

مشکل مردم ایران چیست؟

رئیس‌جمهور روحانی، روز چهارشنبه گذشته طی اظهاراتی در جلسه هیئت دولت با اشاره به برجامِ خود گفته است: «اگر این توافق خوب است، چرا اروپا و آمریکا به تعهدات و وظایف خود در این توافق عمل نمی‌کنند و اگر این توافق بد است، چرا وقتی که ایران می‌خواهد براساس توافق به بخشی از تعهدات خود عمل نکند، در دنیا سر و صدا می‌کنند؟»

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، او می‌افزاید:

«بسیار باعث تعجب است که اروپا در حالی که می‌بیند ملتی 82 میلیونی برای تأمین نیازهای ضروری خود با مشکل مواجه است، سکوت کرده و یکسال است که سخن نمی‌گوید؛ اینهایی که مدعی حقوق بشر و طرفداری از انسان‌های بی‌گناه و زن، مرد، پیرمرد و کودکان هستند، چرا با صراحت این اقدام آمریکا را محکوم نکرده و در راستای جبران آن کاری نمی‌کنند؟»[5]

*آیا واقعا ایران اسلامی امروز برای تأمین نیازهای ضروری خود از قبیل امنیت، خوراک، پوشاک، درمان و مسکن با مشکل مواجه است؟

و آیا مشکلاتی هم که وجود دارد به دلیل تحریم‌های آمریکا و اروپاست یا به دلیل ضعف‌های دولت اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در اجرا و نظارت!؟

ما همچنین دردمندانه به رئیس‌جمهور محترم عرض می‌کنیم که آیا امروز مشکل مسکن به دلیل عدم نظارت‌های دولت و به دلیل عدم علاقه دولت به اخذ مالیات از بخش مسکن است یا به دلیل تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا؟

و همچنین قیمت گران گوشت، گرانی سیب‌زمینی، قیمت موّاج شیر و لبنیات و غیره...

جدای از این آیا بیان این حرف ناامیدانه از درون هیئت دولت و در حالی که آمریکا و اروپا نیز شنوا هستند کار درستی بود؟

آقای روحانی درباره سخنگوی وزارت خارجه چین چه نظری دارند که این روزها مدام اعلام می‌کند تحریم‌های آمریکا اثری بر اقتصاد چین نگذاشته است؟

از طرفی اگر این حرف‌های نادرست رئیس‌جمهور منجر به ناامیدی مردم بشود، چه اتفاقی خواهد افتاد!؟

بخش جالب‌تر ماجرا نیز آنجاست که اساسا و متأسفانه حرف رئیس‌جمهور ما صحیح نیست و ایران اسلامی به هیچ وجه در تأمین ضروریات خود نیاز حیاتی به خارج از مرزها ندارد. و نه تنها ندارد بلکه از متحدین خود حمایت‌های اقتصادی و مالی و نظامی می‌کند و شاخص‌های اقتصادی کلان آن نیز شاخص‌های مثبتی هستند. کما اینکه شاخص‌های مربوط به غذا و درمان و امنیت و ایضا برخی شاخص‌های اقتصادی مثل «ضریب جینی» و «میزان بدهی خارجی» در کشور ما بهتر از آمریکا و کشورهای اروپاییست.

ما برای اثبات مشفقانه بودن نقد خود، از بیان حرف‌ها و تحلیل‌های بدبینانه‌تر در این رابطه خودداری می‌کنیم و فقط به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که پیش از این تنی چند از مقامات کابینه صحبت‌های تندی را علیه حرف‌های سیاه‌نمایانه و تزریق ناامیدی بیان کرده‌اند.

در همین رابطه چند سال قبل بود که محمدباقر نوبخت در اشاره به اظهاراتی که می‌گفتند منابع مالی دولت کم است تأکید کرده بود که این اظهارات گِرا دادن به دشمن است. [6]

و این در حالی است که تأکید بر کم بودن منابع دولت، پیش از اظهارات نوبخت، ‌ از درون دولت به گوش رسیده بود...

***

1_ mshrgh.ir/967886

2_ mshrgh.ir/888076

3_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1206453

4_ mshrgh.ir/971734

5_http://www.president.ir/fa/110273

6_mshrgh.ir/787753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • کامل IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    52 0
    مشکل مردم ناکارامدی مسئولان
    • سید IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      33 0
      مشکل ملت ایران نفوذ و حاکمیت اصلاح طلبان تهوع آور بر ارکان اجرایی و امنیتی و فرهنگی و قانون گذاری کشور است
  • مانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    5 6
    اصلا مشکل شرکت یا عدم شرکت در انتخابات نیست
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    24 2
    اصلا نگران نباشید کسانی که از تحریم انتخابات میگویند وفکر میکنند نفوذ دارند فقط خودشان راتحریم میکنند مردم کاری به چپ یاراست ندارند هرکس که اهل خدمت باشد وبرای رفاه وآسایش مردم کار کند به او رای خواهند داد .اینها فکر میکنند اگر مورچه را آب برد کل دنیا را آب برده است.این پست مقامها اگر ماندنی بود به اینها نمی رسید .دست بالای دست بسیار است واین مهم جزو خلقت بشر است .
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    22 2
    مشکل اساسی مردم ایران حاکمان غربزده و اشرافی و منفعلی هستند که از انقلاب و امام و اسلام ناب محمدی (ص) عدول کرده و منحرف شده اند .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    34 1
    مشکل مردم ایران وجود افساد طلبان است.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 0
    ححححححححححح
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    39 0
    سلام دولت روحانی از اول هیچ برنامه ای برای مدیریت کشور نداشت و صرفا قدرت را برای قدرت می خواست ذهن و روح این دار و دسته فقط و فقط تامین منافع مادی مالی و شخصی است
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    10 1
    يك درصد راي دارند اين يك درصد را هم بگن شركن نكنن اتفاقي نمي افنه
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    15 0
    اصلاحات همان معده لیبرالیسم برای هضم انقلاب هاست .
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 15
    البته راه های ایران همه درحال بسته شدن و نابودی تان نزدیک است ایرانی های پسقترت
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      5 0
      برو دارو خانه بگو پماد سوختگی میخوای.
    • محمد IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      8 0
      به کوری چشم شما صهیونیستهای...زاده روز به روز به اقتدار و عزت جمهوری اسلامی افزودا میشود،تا کور شود هر آنکه نتواند دید. نابودی شما هم نزدیک است.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    21 0
    چند سال قبل بود که محمدباقر نوبخت در اشاره به اظهاراتی که می‌گفتند منابع مالی دولت کم است تأکید کرده بود که این اظهارات گِرا دادن به دشمن است
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    5 5
    مارگارت تاچر یک مرد بزرگ بود که برای اقتصاد و سیاست زحمات زیادی کشید اما شما نامی از این مرد بزرگ نمی برید
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    اصل مطلب بگو دوست عزیز. این مفاهیم فقط ضرورت ورزش کردن را توضیح میدهند که برای سلامتی مفید است اما از آلودگی هوا چیزی نمیگویند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    آگاهان سیاسی چه کسانی هستند؟
  • یک اصلاحاتچی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 8
    تلاش جریان اصلاح طلبی در شرایط فعلی بر این است که هرگونه التهاب را از فضا دور کند
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    1 11
    بی شرفای مشرق
    • ایران IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
      0 10
      از دست مشرق در رفت ما که هر چی پیام میدیم نمیزاره خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    2 0
    باید فکر اساسی کنیم
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    علت آن هم این است که نمی‌توانیم لیستی را به جامعه معرفی کنیم که در آینده نتوانیم از آن دفاع کنیم در این شرایط است که بگوییم ما لیستی نخواهیم داد
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    افرین حالا که اینطوری میشود باید همه شان را بگیری ببری دم تیر یا مرداد گرما بخورن بفهمن چه خبره
  • IN ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    9 0
    مشکل ایران اینه هرکس رو کار میاد فکر کس وکارو هم حزبیاشه نه شایسته ها
  • علی IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    3 0
    اینا اصلا مردم ایران رو نمی شناسم و فقط تا نوک بینمشون رو میبینن
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    3 0
    بعضی از اصلاح طلبان که عملکرد شان نشان از خیانت به مردم و کشور را سر لوحه مسئولیت خود قرار دادند و همگام با آمریکا و کشور های اروپای اقدام و سخنان در جهت خواست اربابانشان می کنند . لعنت خدابر خائنان به کشور و ملت . لعنت خدا بر مسئولین نا لایق بی شرم .
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    15 0
    صبح انتخابات 22 خرداد 1388 هاشمی رفسنجانی و همسرش رأی‎شان را به مانند همیشه در جماران به صندوق انداختند. هاشمی سر صندوق از صیانت از آرا گفت اما عفت مرعشی، احمدی‌نژاد و یارانش را خوارج لقب داد و گفت که ببنید من به موسوی رأی دادم. اگر موسوی رأی نیاره تقلب شده و شما جوان‌ها بریزید در خیابان‌ها!هاشمی‌رفسنجانی در حوادث بعد از انتخابات و فتنه 88 گاهی سکوت کرد و گاهی سخن گفت که هر دو صورت سکوت و سخنان وی اعتراض دلسوزان نظام را در پی داشت چراکه به نوعی تکمیل قطعات پازل دشمن ان و بدخواهان نظام می شد.یک هفته آشوب، درگیری و اغتشاش در تهران، هاشمی رفسنجانی را راضی به صدور یک کلام در محکومیت اغتشاشات و یا حتی تأیید جمهوری اسلامی نکردقل حدیث جعلی برای القای جدایی مردم از نظام! پیامبر به حضرت علی (ع) در مجلس خصوصی گفتند که تو حق ولایت و صرف خدا را داری اگر مردم قبول کردند جامعه را اداره کن ولی اگر قبول نکردند خودت را تحمیل نکن! ومهمتر از همه خاندن نماز جمعه با طمع و رنگ فتنه به امامت هاشمی خطبه نماز جمعه‌ای با طعم حمایت از فتنه‌گران ۲۶ تیر ۱۳۸۸ را باید یکی از تاریک‌ترین نقاط در تاریخ ۳۰ ساله برگزاری نماز جمعه تهران دانست؛ روزی که نمازگزاران تهرانی شاهد برگزاری نماز به صورت مختلط و همراه با سوت و کف و حرمت‌شکنی بودند. اما آنچه تلخی این روز را مضاعف کرد، سخنان خطیب جمعه بود که در راستای همراهی با اغتشاشگران ارزیابی شد.
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
      5 0
      فتنه 88 کودتای باند قدرت و ثروت بود که دست شون از پست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    8 0
    تواین صفحه بازم ناسزا به مشرق چاپ شده خیلی ناراحت شدم .خوب بندگان ناسزا به مشرق را چاپ نکنید.
  • LU ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    0 0
    چرت و پرت مینویسید چرا ای کامنت نویسان بی درد مگر شما را چه شده است که اینچنی مینویسید بدور بر خود بنگرید وبیاندیشید اندکی
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
    7 0
    خدا هدایت کنه کسانی که ناسزا میگند اگر حرف دارند منطقی بزنند ناسزا چیه که هرکس ناسزا میگه بخودش میگه وخدا شاهده هرچی می‌نویسه.
  • مهدی عنایت IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    مردم، یکی از بن مایه های انقلاب ایران هستند. یکی از آن بن مایه ها، اسلامیت این انقلاب است. که این اقای سکولار، فقط دنبال ان است که مردم چه می گویند. در حالی که مردم، بخش لازم انقلاب هستند. اما باید از نگاه اسلام، به مردم نگاه کرد. بنابراین داشتن و نداشتن حجاب، ربطی به مردم ندارد. بلکه باید دید، اسلام چه می گوید و مردم آن را قبول کنند.
  • محسن رجبی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 1
    کی میفهمی که ایران به لجنزار تبدیل شده همین آلان هم برای اصلاح خیلی دیر شده و جامعه و کل ایران به قهقرای تاریخ رفته و راه برگشتی نیست....
  • ایرانی IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    دوباره ازتو ماشین حسن نظر سنجی کرده این بار برای همه داخلی و خارجی .ایول .
  • اکبر IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    1 0
    در تمام دنیا خائن به وطن رامثل سگ می کشند بغیر ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس